PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV (Partij tegen Vrijheid) heeft Koningin zwaar gecensureerd



Wizdom
19-02-11, 21:03
'Koningin zwaar gecensureerd door PVV'

(Novum) - Koningin Beatrix is afgelopen jaar zwaar gecensureerd in haar kersttoespraak. De PVV was het niet eens met uitspraken die zij wilde doen. Dat zegt theoloog en dichter Huub Oosterhuis, die bekendstaat als een vertrouweling en goede vriend van de koninklijke familie, zaterdagavond in het televisieprogramma Blauw Bloed.


Volgens Oosterhuis gaan de toespraken van de koningin over onder meer solidariteit, wederzijds respect en tolerantie. "Dat wordt met argusogen gevolgd door dit kabinet, en de PVV met name", stelt hij.

Oosterhuis zegt de kersttoespraak van de koningin heel goed te vinden. "Maar ik heb dit jaar gemerkt, toen ik haar hoorde, dat ze zwaar gecensureerd wordt. En dat is ook zo. Zij heeft allerlei dingen niet kunnen zeggen die ze wel wou zeggen. Omdat de PVV het er niet mee eens zou zijn."

fisherman1969
19-02-11, 21:51
'Koningin zwaar gecensureerd door PVV'

(Novum) - Koningin Beatrix is afgelopen jaar zwaar gecensureerd in haar kersttoespraak. De PVV was het niet eens met uitspraken die zij wilde doen. Dat zegt theoloog en dichter Huub Oosterhuis, die bekendstaat als een vertrouweling en goede vriend van de koninklijke familie, zaterdagavond in het televisieprogramma Blauw Bloed.

Volgens Oosterhuis gaan de toespraken van de koningin over onder meer solidariteit, wederzijds respect en tolerantie. "Dat wordt met argusogen gevolgd door dit kabinet, en de PVV met name", stelt hij.

Oosterhuis zegt de kersttoespraak van de koningin heel goed te vinden. "Maar ik heb dit jaar gemerkt, toen ik haar hoorde, dat ze zwaar gecensureerd wordt. En dat is ook zo. Zij heeft allerlei dingen niet kunnen zeggen die ze wel wou zeggen. Omdat de PVV het er niet mee eens zou zijn."

Alweer een niets zeggende TOPIC met maar een doel:
De P.V.V weer laten gebruiken als:
Afleiding van de WERELD CRISUS die op dit moment aan de gang is en waar onderhand niemand meer weet aan welke kant hij moet staan .
Wat heeft die overigens weken van te voren tot in den treure bedachte KERST REDE VAN DE KONINGIN te maken met de P.V.V
omdat ene meneer Oosterhuis het niet eens is met de een ofandere politieke partij ( indit geval de P.V.V oppert hij het volgende:
Maar ik heb dit jaar gemerkt, toen ik haar hoorde, dat ze zwaar gecensureerd wordt
ja hoor wat een macht heeft de P.V.V al
het is gewoon beangstigend !
Geloof je het zelf ?
Wat is de P.V.V. ? gewoon een partijtje dat gebruik maakt van het gat in de markt dat veroorzaakt is door degene die er nu het meeste kommentaar op hebben , sufferts ze beseffen nieteens dat ze op die manier juist Wilders een grote dienst bewijzen.

fisherman1969
19-02-11, 22:37
Hoorde net op journaal dat het wel de gewoonte is dat de politieke regerings partijen wel inzicht hebben op de troonrede,maar invloed ???
Afgezien daarvan is de P.V.V geen regeringspartij dacht ik ?

John2
19-02-11, 22:49
idd, verder hebben mensen die met de koningin te maken hebben zwijgplicht.

tanger'73
19-02-11, 23:16
tis geen geheim dat de motieven van de koningin en die van PVV botsen. De PVV is vooral bezig bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. En de koningin juist samenbrengen.

John2
20-02-11, 10:25
tis geen geheim dat de motieven van de koningin en die van PVV botsen. De PVV is vooral bezig bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. En de koningin juist samenbrengen.

Dus jij wilt zeggen dat de PVV ook de koningin in zijn zak heeft, dit is toch wel te veel eer voor Wilders. :hihi:
Nogmaals in Nederland is de koning/koningin ontschenbaar en is het kabinet verantwoordelijk voor zijn/haar uitspraken, maar het kabinet kan door de ontschenbaarheid geen dwang of plicht opleggen naar de koning of koningin.
Dit heeft in het verleden regelmatig problemen gegeven, vooral tijdens de periode van Juliana, die nogal regelmatig er dingen uitflapten tegenover de pers en burgers die haar bezochten.
Dat de koningin bevolkingsgroepen wilt samenbrengen binnen de grenzen is haar plicht.
Althans dit hoop ik wel :hihi:

rbn
20-02-11, 11:45
En de koningin juist samenbrengen.


:hihi: grapjas..

het is een opportunistisch mens dat op kosten vd belastingbetaler een buitensporig hoge uitkering opstrijkt en om de haverklap op vakantie gaat.. ze is het boegbeeld van sociale ongelijkheid..

Slinger
20-02-11, 12:13
:hihi: grapjas..

het is een opportunistisch mens dat op kosten vd belastingbetaler een buitensporig hoge uitkering opstrijkt en om de haverklap op vakantie gaat.. ze is het boegbeeld van sociale ongelijkheid..

Zei de nieuwkomer...

Pizzaman
20-02-11, 12:30
het is een opportunistisch mens dat op kosten vd belastingbetaler een buitensporig hoge uitkering opstrijkt en om de haverklap op vakantie gaat.. ze is het boegbeeld van sociale ongelijkheid..

Zei de nieuwkomer...

...moet ik het toch een keer eens zijn met die 'nieuwkomer'.
Die overigens hier het PVV standpunt heeft neergepend. :hihi:

Wat betreft censuur, uiteraard heeft de PVV hier geen controle over.
Misschien is wat de beste meneer Oosterhuis heeft opgemerkt 'zelfcensuur'?
Of ergernis, dat d'r vakanties... eh... werkbezoekjes in gevaar komen?

Of misschien heeft Wim-Lex de dag van tevoren (want hij leest die speech wel) een aantal opmerkingen gemaakt,
waarna hij fijntjes heeft gevraagd of ze nu dan maar eindelijk met pensioen wilde gaan.

tanger'73
20-02-11, 14:59
Dus jij wilt zeggen dat de PVV ook de koningin in zijn zak heeft, dit is toch wel te veel eer voor Wilders. :hihi:
Nogmaals in Nederland is de koning/koningin ontschenbaar en is het kabinet verantwoordelijk voor zijn/haar uitspraken, maar het kabinet kan door de ontschenbaarheid geen dwang of plicht opleggen naar de koning of koningin.
Dit heeft in het verleden regelmatig problemen gegeven, vooral tijdens de periode van Juliana, die nogal regelmatig er dingen uitflapten tegenover de pers en burgers die haar bezochten.
Dat de koningin bevolkingsgroepen wilt samenbrengen binnen de grenzen is haar plicht.
Althans dit hoop ik wel :hihi:


Meer als dat de koningin iedereen bij dit land wil betrekken en rekening moet houden met regeringsverantwoordelijkheden, zeg ik niet.

tanger'73
20-02-11, 15:18
:hihi: grapjas..

het is een opportunistisch mens dat op kosten vd belastingbetaler een buitensporig hoge uitkering opstrijkt en om de haverklap op vakantie gaat.. ze is het boegbeeld van sociale ongelijkheid..


Het koningshuis is dan ook geen ambtelijke instelling, het voorziet in de staatshoofd van het land. Enige mate van ongelijkheid is vanzelfsprekend, het is de koningin.

John2
20-02-11, 15:27
Meer als dat de koningin iedereen bij dit land wil betrekken en rekening moet houden met regeringsverantwoordelijkheden, zeg ik niet.

Sorry dan is het een misverstand.

Eric de Blois
21-02-11, 02:40
Oosterhuis: 'censuur' is mijn interpretatie

Bron:Trouw (http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3433209.ece/Oosterhuis___censuur__is_mijn_interpretatie.html)

NEDERLAND 20 FEBRUARI 2011 ANP

AMSTERDAM (ANP) - Er is geen sprake van dat koningin Beatrix zelf heeft gezegd of gesuggereerd dat zij wordt gecensureerd. Dat benadrukt Huub Oosterhuis in een zondag uitgegeven verklaring.

Oosterhuis zei zaterdag in een uitzending van het EO-programma Blauw Bloed dat de kersttoespraak van de koningin ,,zwaar gecensureerd'' is.

,,Natuurlijk heeft koningin Beatrix dat niet zo gezegd of gesuggereerd; het is mijn persoonlijke interpretatie en beleving. Ik denk dat ik daarin niet alleen sta en dat velen met mij van mening zijn, dat de krampachtigheid van het huidige gedoogbeleid op vele wijzen doorwerkt'', aldus Oosterhuis in de verklaring.

Pizzaman
21-02-11, 10:01
Haahaha die Oosterhuis heeft er zeker de pest in.

In plaats van na de verkiezingen gewoon rustig verder te rotzooien, zoals de politiek meestal doet,
zit er nu een waakhond op de achterbank.

Ja dat zal wennen zijn. :boogie:

Soldim
21-02-11, 10:11
zit er nu een waakhond op de achterbank.


Die hadden vrijheid toch zo hoog in het vaandel? Of begreep ik dat nu weer verkeerd?

Pizzaman
22-02-11, 08:36
Die hadden vrijheid toch zo hoog in het vaandel? Of begreep ik dat nu weer verkeerd?

Dat begrijp je heel goed. Ze zitten er om ONZE vrijheid te bewaken,
en de rommelarj van de regenten in te perken. :wijs:

H.P.Pas
22-02-11, 09:01
Dat begrijp je heel goed. Ze zitten er om ONZE vrijheid te bewaken,

Dat zie je goed.
Die van jullie.
Niet de onze.


Es gibt kaum ein Wort heutzutage, mit dem mehr Mißbrauch getrieben wird als mit dem Worte "frei". Ich traue dem Worte nicht, weil keiner die Freiheit für alle will; jeder will sie für sich...
Otto Fürst von Bismarck

Pizzaman
22-02-11, 09:26
Otto Furst von Bismarck kon natuurlijk makkelijk lullen.
Zijn rekeningen werden wel betaald.

:student: Hoedt u voor degenen met de dikke portemonnee die u de wet willen voorschrijven.
Wat zij goed en heilig achten kon wel eens in uw nadeel blijken...

Soldim
22-02-11, 12:07
:student: Hoedt u voor degenen met de dikke portemonnee die u de wet willen voorschrijven.
Wat zij goed en heilig achten kon wel eens in uw nadeel blijken...

Ik betwijfel of de Tokkies het beter zullen doen....

Tomas
22-02-11, 12:12
:student: Hoedt u voor degenen met de dikke portemonnee die u de wet willen voorschrijven.
Wat zij goed en heilig achten kon wel eens in uw nadeel blijken...

James Sharpe (PVV) heeft vermoed ik een hele dikke portemonaie. Ik weet wel hoe die daar aankomt, via mijn kinderen heeft ie ettelijke honderden euri weten te ontfutselen met smerige sms diensten. Ach, misschien niet hij, maar wel zo iemand met zo'n criminele dienst. Uitschot.

Pizzaman
22-02-11, 12:42
Ik betwijfel of de Tokkies het beter zullen doen....
Nieuwe bezems vegen schoon, denk ik dan maar.
Voorlopig komen er genoeg deksels van beerputten...
Of ze het zoveel beter zullen doen, ik denk dat het heel wat tijd kost om 'die trein in beweging te zetten'.
Maar er gaat zoveel over de balk, erger kan bijna niet. Zou je denken.


James Sharpe (PVV) heeft vermoed ik een hele dikke portemonaie. Ik weet wel hoe die daar aankomt, via mijn kinderen heeft ie ettelijke honderden euri weten te ontfutselen met smerige sms diensten. Ach, misschien niet hij, maar wel zo iemand met zo'n criminele dienst. Uitschot.
Heu, wat ik er van begrepen heb was dat er sprake was van viezig getinte SMS-jes.
Nou hou ik me daar niet zo mee bezig maar waarschijnlijk is er een markt voor.
Hardstikke leuk voor iemand die graag ranzige tekstjes krijgt van een vuns computer...

Niet dat dat nou zo hoogstaand is, maar je kan in ieder geval zeggen dat wie dat soort zooi
naar z'n telefoon haalt, goedkoper de playboy had kunnen halen.

Tomas
22-02-11, 13:06
Heu, wat ik er van begrepen heb was dat er sprake was van viezig getinte SMS-jes.
Nou hou ik me daar niet zo mee bezig maar waarschijnlijk is er een markt voor.
Hardstikke leuk voor iemand die graag ranzige tekstjes krijgt van een vuns computer...

Niet dat dat nou zo hoogstaand is, maar je kan in ieder geval zeggen dat wie dat soort zooi
naar z'n telefoon haalt, goedkoper de playboy had kunnen halen.

En wat vind je nou van zo iemand? Diepe zakken, rijk, geen enkele spoor van principes of een geweten. Dat is de nieuwe politiek? Dat is zo ontzettend anders dan waar jij zo tegen bent? Dat is nou juist precies datgene wat jij zo erg schijnt te vinden. Schijnt. Want eigenlijk kan niemand een touw aan jouw hersenspinsels vast knopen. Weet je zeker dat je eigenlijk niet John2 bent? Zo zomaar kunnen.

Pizzaman
22-02-11, 13:18
En wat vind je nou van zo iemand? Diepe zakken, rijk, geen enkele spoor van principes of een geweten. Dat is de nieuwe politiek? Dat is zo ontzettend anders dan waar jij zo tegen bent? Dat is nou juist precies datgene wat jij zo erg schijnt te vinden. Schijnt. Want eigenlijk kan niemand een touw aan jouw hersenspinsels vast knopen. Weet je zeker dat je eigenlijk niet John2 bent? Zo zomaar kunnen.

Ik voel mij wel 'verwant met' John2, maar hij is in de vesret verte geen familie :hihi:
Ben het ook wel eens met hem oneens hoor. Maar ik stemde vroeger SP,
zou het daardoor misschien komen. :boogie:

Ach ja en dat velen mij niet kunnen volgen, ik zal wel raar denken.
Veel mensen op dit forum snap ik ook niet, leer hier bijna dagelijks iets nieuws.

Lieden als Sharpe horen naar mijn idee in de PVV ook niet thuis.
Blij dat ie er uit gedonderd / opgestapt is. Of ie diepe zakken had, wie weet.
En dat ie geen toonbeeld van beschaving was, de PVV heeft geen uitgebreide 'broedkamers'
zoals andere politieke partijen, helaas.

Verder qua 'telefoondiensten', ach, if it gets your motor going...:
http://www.youtube.com/watch?v=BCvtNYyVoWo

H.P.Pas
22-02-11, 13:19
erger kan bijna niet. Zou je denken.


Zoveel zelfmedelijden is bijna meelijwekkend.
Indirect dus wel navoelbaar.

BlackBox
22-02-11, 21:05
Dat begrijp je heel goed. Ze zitten er om ONZE vrijheid te bewaken,
en de rommelarj van de regenten in te perken. :wijs:
Vrijheid komt alleen hen toe die bij machte zijn haar te veroveren, las ik eens. In
het Westen heeft niemand de vrijheid veroverd, iedereen heeft haar ontvangen.
Hiermee is haar waarde gedevalueerd. Niets wijst nog op een
veroveraarsmentaliteit, alles op een klagersmoraal. De burger voelt zich
tekortgedaan; algemeen heerst het gevoel dat hij voortdurend bestolen wordt
door de staat waarin hij leeft. Verworvenheden zijn een recht geworden. Weinig
is onaangenamer dan de gezichtsuitdrukking van iemand die meent dat hem zijn
recht wordt ontzegd.

Bron (http://www.depers.nl/cultuur/547070/Column-Vrijheid.html)

Pizzaman
22-02-11, 21:47
die man heeft nog gelijk ook.

tanger'73
28-02-11, 13:01
En wat vind je nou van zo iemand? Diepe zakken, rijk, geen enkele spoor van principes of een geweten. Dat is de nieuwe politiek? Dat is zo ontzettend anders dan waar jij zo tegen bent? Dat is nou juist precies datgene wat jij zo erg schijnt te vinden. Schijnt. Want eigenlijk kan niemand een touw aan jouw hersenspinsels vast knopen. Weet je zeker dat je eigenlijk niet John2 bent? Zo zomaar kunnen.


Het zou inderdaad zomaar kunnen dat je er niet ver naast zit.

Pizzaman
28-02-11, 13:03
Het zou inderdaad zomaar kunnen dat je er niet ver naast zit.

Misschien is ie wel m'n verloren gewwande tweelingbroer.
Heu, dan zou het wel IVF zijn, ik heb begrepen dat John wat ouder is dan ik.

Overigens neem ik aan dat de redactie IP checkt zodat mensen niet tien verschillende accounts aan kunnen maken.

tanger'73
28-02-11, 13:09
Misschien is ie wel m'n verloren gewwande tweelingbroer.
Heu, dan zou het wel IVF zijn, ik heb begrepen dat John wat ouder is dan ik.

Overigens neem ik aan dat de redactie IP checkt zodat mensen niet tien verschillende accounts aan kunnen maken.


Nou, johnie boy weet overal raad op. Die investeert namelijk met routers, kunst en vliegwerk om maar hier de baron van münchhausen te vereren.

Mij maakt het niet uit hoor, het valt mij alleen maar op.

Pizzaman
28-02-11, 13:13
Nou, johnie boy weet overal raad op. Die investeert namelijk met routers, kunst en vliegwerk om maar hier de baron van münchhausen te vereren.
Daar ben ik te lui voor.
OK, misschien ook wel te dom, als PVV-er zijnde.
Hebben in ieder geval sommige elementen ergens gelijk.


Mij maakt het niet uit hoor, het valt mij alleen maar op.
Ik dacht even dat je de ellende met 50% wilde reduceren.
Maar 't zijn toch echt twee verschillende mafketels hoor. :hihi:
Eentje van de SP en eentje van de PVV.

Eerder zou ik het vreemd vinden dat de SP en de PVV het zo slecht met elkaar kunnen vinden.
Ben het namelijk erg vaak met John eens :handbang:

mark61
28-02-11, 13:13
:hihi: grapjas..

het is een opportunistisch mens dat op kosten vd belastingbetaler een buitensporig hoge uitkering opstrijkt en om de haverklap op vakantie gaat.. ze is het boegbeeld van sociale ongelijkheid..

Lul niet zo dom. Zelfs voor jou is dit onder de maat.

Je oefent voor Geert Wilders? Schiet al aardig op.

Pizzaman
28-02-11, 13:15
Lul niet zo dom. Zelfs voor jou is dit onder de maat.

Je oefent voor Geert Wilders? Schiet al aardig op.

Kom op zeg,volgens mij vindt alleen de SGP de koningin nog interessant.
En dan nog vooral omdat ze zoveer naklomelingen hebben, gaat heen en vermenigvuldigt u.
Goed voorbeeld voor de goegemeente.

Verder weet elk normaal denkend mens dat lintjesknippers altijd geld kosten, enzovoorts.

mark61
28-02-11, 13:22
Lieden als Sharpe horen naar mijn idee in de PVV ook niet thuis.
Blij dat ie er uit gedonderd / opgestapt is. Of ie diepe zakken had, wie weet.


Niks uitgedonderd. Hij maakt grote kans na de PS-verkiezingen weer terug te komen.

Wat moet jij dan wel niet van baas Geertje denken, die al 20 jaar zijn zakken zit te vullen met niksdoen in Den Haag? Hij is dan een paar jaar geleden wat anders gaan blèren dan daarvoor, maar die teller tikt gewoon door, wat is het?, anderhalve ton per jaar? 4.506 dagen zit hij al in de Kamer. Er zijn maar 9 Kamerleden die er langer zitten dan hij.

Ik begrijp niet dat je zo enthousiast bent over iemand die zo verknocht is aan het pluche en de zak met geld die dat oplevert.

http://www.tweedekamer.nl/images/Bijlage_schadeloosstelling_01-01-2010_118-199867.pdf

Pizzaman
28-02-11, 13:29
Niks uitgedonderd. Hij maakt grote kans na de PS-verkiezingen weer terug te komen.
Dat zien we dan wel weer. Ongetwijfeld wordt ie dan weer binnenstebuiten gekeerd.
En krijgt ie vervelende SMS-jes...


Wat moet jij dan wel niet van baas Geertje denken, die al 20 jaar zijn zakken zit te vullen met niksdoen in Den Haag? Hij is dan een paar jaar geleden wat anders gaan blèren dan daarvoor, maar die teller tikt gewoon door, wat is het?, anderhalve ton per jaar? 4.506 dagen zit hij al in de Kamer. Er zijn maar 9 Kamerleden die er langer zitten dan hij.
Wat ik van Geert denk? Dat ie onderhand een keer minister-president moet worden.


Ik begrijp niet dat je zo enthousiast bent over iemand die zo verknocht is aan het pluche en de zak met geld die dat oplevert.
Dat jij het niet begrijpt, zegt niet veel.
En is ook geen vereiste, gelukkig.


http://www.tweedekamer.nl/images/Bijlage_schadeloosstelling_01-01-2010_118-199867.pdf
LOL :hihi: Nieuwe baan voor Wouter Bos - DePers.nl (http://www.depers.nl/economie/512166/Nieuwe-baan-voor-Wouter-Bos.html)