PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen ene moslimomroep in Nederland krijgt zendtijd



Hatert
20-02-11, 11:24
Moslimomroepen krijgen geen zendtijd

18-02-11 15:29 uur

HILVERSUM - Niet een van de aanvragers van moslimzendtijd krijgt een licentie. Dit heeft het Commissariaat voor de Media donderdag besloten. De Stichting Samenwerkende Moslim Organisatie Nederland (SMON) reageerde vrijdag verontwaardigd op dit besluit.

Na de intrekking van de licentie van de Stichting Samenwerkende Moslim Organisatie Nederland (SMON) in augustus 2010, behandelde het commissariaat de aanvragen voor een licentie uit 2009 opnieuw. Het ging om de aanvragen van de Vereniging Samenwerkende Islamitische Koepel (SIK), de Stichting Academica Islamica (SAI), de Stichting Samenwerkende Moslim Organisatie Nederland (SMON) en de Stichting Moslimomroep (SMO).

Volgens het Commissariaat voor de Media zijn de SMON en de SMO niet representatief voor de gehele moslimgemeenschap in Nederland. Radi Suudi, voorzitter van de SMON, is teleurgesteld. ''Bij andere levensbeschouwelijke richtingen zoals de Hindoes, kijkt het commissariaat niet of zij alle generaties afdekken.''

Ook de andere organisaties kregen een afwijzing. De SIK is, met de kleinste achterban, is volgende het Commissariaat voor de Media onvoldoende representatief voor de moslims in Nederland en de SAI zou niet aan te merken zijn als kerkgenootschap of genootschap op geestelijke grondslag. De vijfde aanvraag van SILM kon niet in behandeling worden genomen omdat dit een nieuwe aanvraag betrof terwijl de procedure alleen openstond voor organisaties die ook in 2009 een aanvraag hadden ingediend.

Het commissariaat betreurt dat de moslimzendtijd niet aan een moslimorganisatie kan worden toegewezen. Het budget dat beschikbaar is voor moslimzendtijd wordt sinds september vorig jaar ter beschikking gesteld van de NPO voor de verzorging van media-aanbod ten behoeve van de Islam.

De SMON zal beroep aantekenen tegen de beslissing van het commissariaat. (ANP)


Parool

AdamRon
20-02-11, 15:00
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee dat Moslimomroepen zendtijd hebben (krijgen).

Zolang het over een informatieve medium gaat.. daar bedoel ik mee onderwerpen die in een Westerse maatschappij passen (waar Nederland deel van uitmaakt) zoals Cultuur in de volledige zin van het woord..
Informatieve uitzendingen over de Islam (Neutraal gezien) en in het Nederlands.

Dus geen uitzendingen in andere talen dan het Nederlands
Geen uitzendingen die opruiend, haatdragend, discriminerend ect,ect zijn.

Ik.. en zelfs mijn (Moslim) vrienden uit mijn omgeving zitten niet te wachten op uitzendingen van zg. Haatbaarden

Spoetnik
20-02-11, 15:26
Ik stel voor dat Hatert zendtijd krijgt.

John2
20-02-11, 15:30
Ik stel voor dat Hatert zendtijd krijgt.

A.U.B. zeg, jij zit veilig in Israel, en wij moeten dan zeker verplicht kijken. :corcky:

Spoetnik
20-02-11, 15:30
A.U.B. zeg, jij zit veilig in Israel, en wij moeten dan zeker verplicht kijken. :corcky:

Ik zou het op uitzendinggemist.nl bekijken.. lijkt me best amusant.

John2
20-02-11, 15:40
Ik zou het op uitzendinggemist.nl bekijken.. lijkt me best amusant.

Er zijn op youtube filmpjes die in het verband worden gebracht met schaap, maar hier moet je mee oppassen want de vorige keer werden er 5 of 6 ip-bans uitgedeeld.

Mark
20-02-11, 16:02
Ik zou het op uitzendinggemist.nl bekijken.. lijkt me best amusant.

Ja inderdaad, verder is naast het journaal de publieke omroep redelijk zinloos.

John2
20-02-11, 16:52
Ja inderdaad, verder is naast het journaal de publieke omroep redelijk zinloos.

Jij kijkt zekers altijd Tictac of belka en strelka op de Russische TV?

Pizzaman
20-02-11, 19:03
Ik stel voor dat Hatert zendtijd krijgt.

Mogelijk krijgt ie dat ook, ik denk dat Roetger er wel brood in zal zien.
Die vindt het prachtig om mensen debiele uitspraken te ontlokken.
Kan ie gewoon achteroverleunen... :p