PDA

Bekijk Volledige Versie : Oorlogsschepen Iran toch niet door Suezkanaal......



John2
21-02-11, 14:58
Iran toch niet door Suezkanaal

Iran zal voorlopig toch niet met oorlogsschepen door het Suezkanaal stomen. De geplande doorvaart is afgelast. Een nieuwe datum is niet bepaald, meldde een functionaris van het kanaal in Egypte.

Gisteren waarschuwde de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman nog dat er twee Iraanse oorlogsbootjes onderweg waren. De minister noemde het plan om door het kanaal te varen dat zo dicht bij Israël ligt “een provocatie”. Israël en Iran zijn aartsvijanden en er zijn al sinds 1979 geen Iraanse oorlogsbodems meer door het Suezkanaal gevaren.

De twee Iraanse schepen zouden het MK-5 fregat Alvand en bevoorradingsvaartuig Kharg zijn. Ze liggen nu bij de Saudische havenstad Djedda.

knuppeltje
21-02-11, 15:03
Iran toch niet door Suezkanaal

Iran zal voorlopig toch niet met oorlogsschepen door het Suezkanaal stomen. De geplande doorvaart is afgelast. Een nieuwe datum is niet bepaald, meldde een functionaris van het kanaal in Egypte.

Gisteren waarschuwde de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman nog dat er twee Iraanse oorlogsbootjes onderweg waren. De minister noemde het plan om door het kanaal te varen dat zo dicht bij Israël ligt “een provocatie”. Israël en Iran zijn aartsvijanden en er zijn al sinds 1979 geen Iraanse oorlogsbodems meer door het Suezkanaal gevaren.

De twee Iraanse schepen zouden het MK-5 fregat Alvand en bevoorradingsvaartuig Kharg zijn. Ze liggen nu bij de Saudische havenstad Djedda.

Bron?

John2
21-02-11, 15:28
Bron?

Solly joe hep gliek : bruneke; SpitsNieuws : Iran toch niet door Suezkanaal (http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2011/02/iran_toch_niet_door_suezkanaal.html)

Eric de Blois
21-02-11, 15:34
Iran toch niet door Suezkanaal

Gisteren waarschuwde de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman nog dat er twee Iraanse oorlogsbootjes onderweg waren. De minister noemde het plan om door het kanaal te varen dat zo dicht bij Israël ligt “een provocatie”.

De economie van Israël draait voor een belangrijk deel op wapens en het gebruik daarvan. Niet zeuren.

knuppeltje
21-02-11, 16:02
Solly joe hep gliek : bruneke; SpitsNieuws : Iran toch niet door Suezkanaal (http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2011/02/iran_toch_niet_door_suezkanaal.html)

Zeer betrouwbaar, zeer betrouwbaar.

John2
21-02-11, 16:15
Zeer betrouwbaar, zeer betrouwbaar.

-Het staat ook op de site van het ANP, maar dan moet je een inlog account hebben.
-Het staat nu ook in diverse kranten, maar dan moet je al deze kranten kopen in een kiosk.
-Het staat ook op internet, dus zou ff googelen als ik je was.

Slinger
21-02-11, 17:14
Iran toch niet door Suezkanaal

Iran zal voorlopig toch niet met oorlogsschepen door het Suezkanaal stomen. De geplande doorvaart is afgelast. Een nieuwe datum is niet bepaald, meldde een functionaris van het kanaal in Egypte.

Gisteren waarschuwde de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman nog dat er twee Iraanse oorlogsbootjes onderweg waren. De minister noemde het plan om door het kanaal te varen dat zo dicht bij Israël ligt “een provocatie”. Israël en Iran zijn aartsvijanden en er zijn al sinds 1979 geen Iraanse oorlogsbodems meer door het Suezkanaal gevaren.

De twee Iraanse schepen zouden het MK-5 fregat Alvand en bevoorradingsvaartuig Kharg zijn. Ze liggen nu bij de Saudische havenstad Djedda.

Ik denk dat ze het in hun broek doen. In de Middellandse Zee hebben ze natuurlijk geen kans tegen de Israëlische marine en luchtmacht.

fisherman1969
21-02-11, 18:16
Ik denk dat ze het in hun broek doen. In de Middellandse Zee hebben ze natuurlijk geen kans tegen de Israëlische luchtmacht.

Ook dit is zuiver spierballen taal en er is geen reden voor .
Israel en en Iran zijn officieel niet in staat van oorlog !
En ze mogen in internationale wateren oefenen waar ze willen.
Alleen als ze in de nationale wateren van Israel komen dan kan ISRAEL ze na evt waarschuwing aan vallen .
Anders niet en zou het schending van het Internationaal recht zijn.

Voorbeeld zijn de piraten(omgeving Golf van Aden en Indische Oceaan) die hun thuishavens binnen vluchten, waar ze relatief veilig zijn.

Slinger
21-02-11, 18:20
Ook dit is zuiver spierballen taal en er is geen reden voor .
Israel en en Iran zijn officieel niet in staat van oorlog !
En ze mogen in internationale wateren oefenen waar ze willen.
Alleen als ze in de nationale wateren van Israel komen dan kan ISRAEL ze na evt waarschuwing aan vallen .
Anders niet en zou het schending van het Internationaal recht zijn.

Voorbeeld zijn de piraten(omgeving Golf van Aden en Indische Oceaan) die hun thuishavens binnen vluchten, waar ze relatief veilig zijn.

Ik zou ze niet binnen de honderd mijl van de kust laten komen. Ahmedinejad heeft gedreigd Israël van de kaart te vegen, dat lijkt me reden genoeg voor tenminste een schot voor de boeg.

John2
21-02-11, 18:21
Ik denk dat ze het in hun broek doen. In de Middellandse Zee hebben ze natuurlijk geen kans tegen de Israëlische marine en luchtmacht.
Volgens officiele bronnen heeft Egypte nog steeds geen toestemming gegeven, maar onofficieel denk ik eerder dat;
1. Egypte bang is voor de reactie van Israel nu ze zonder leiding zitten.
2. Iran bang is om haar embargo te breken, door zonder melding met oorlogsschepen op te stomen.
3. Kans voor controle op de schepen en bij bewapening deze schepen onder de embargo vallen en in beslag worden genomen, immers er mag geen transport plaats vinden van wapens of onderdelen hiervan.

John2
21-02-11, 18:23
Ook dit is zuiver spierballen taal en er is geen reden voor .
Israel en en Iran zijn officieel niet in staat van oorlog !
En ze mogen in internationale wateren oefenen waar ze willen.
Alleen als ze in de nationale wateren van Israel komen dan kan ISRAEL ze na evt waarschuwing aan vallen .
Anders niet en zou het schending van het Internationaal recht zijn.

Voorbeeld zijn de piraten(omgeving Golf van Aden en Indische Oceaan) die hun thuishavens binnen vluchten, waar ze relatief veilig zijn.
Normaal gelden deze regels, maar Iran heeft een embargo opgelegd door de VN volgens internationaal recht, waardoor een ieder deze schepen mogen opbrengen volgens dit zelfde internationaal recht.

Joesoef
21-02-11, 18:24
-Het staat ook op de site van het ANP, maar dan moet je een inlog account hebben.


Doe eens een quote nu jij toch toegang hebt tot dat nieuws.

John2
21-02-11, 18:40
Doe eens een quote nu jij toch toegang hebt tot dat nieuws.
Uw voordeel

* U bespaart tijd en geld
* U kunt snel en adequaat reageren op relevant nieuws
* Uw organisatie is snel op de hoogte
* U hoeft geen rekening te houden met het afdragen van auteursrecht
Of bedoel je deze?

GP Bahrein gaat niet door
MANAMAH (ANP) - De organisatoren van de Grote Prijs van Bahrein in de Formule 1 hebben maandag besloten het evenement geen doorgang heeft.





Bron: ANP.nl (http://portal.anp.nl/anpportal/)

Joesoef
21-02-11, 18:41
Uw voordeel

* U bespaart tijd en geld
* U kunt snel en adequaat reageren op relevant nieuws
* Uw organisatie is snel op de hoogte
* U hoeft geen rekening te houden met het afdragen van auteursrecht
Of bedoel je deze?

GP Bahrein gaat niet door
MANAMAH (ANP) - De organisatoren van de Grote Prijs van Bahrein in de Formule 1 hebben maandag besloten het evenement geen doorgang heeft.





Bron: ANP.nl (http://portal.anp.nl/anpportal/)


Als je geen toegang hebt, hoe weet je dan wat er staat, je refereert er tenslotte aan.

John2
21-02-11, 19:03
Als je geen toegang hebt, hoe weet je dan wat er staat, je refereert er tenslotte aan.
Wie zegt dat ik er geen toegang heb?
Maar zullen we ontopic blijven voor we problemen krijgen met de moderators? :wink:

Joesoef
21-02-11, 19:28
Wie zegt dat ik er geen toegang heb?
Maar zullen we ontopic blijven voor we problemen krijgen met de moderators? :wink:


Ik zeg dat jij geen toegang hebt.

John2
21-02-11, 19:56
Ik zeg dat jij geen toegang hebt.

:eek:Je meent het en dan is het de waarheid:eek: