PDA

Bekijk Volledige Versie : Al-Qaradawi heeft fatwa tegen Kaddafi uitgesproken: Kaddafi moet dood.



Hatert
21-02-11, 22:21
ma 21 feb 2011, 22:16

Soennitische fatwa tegen Kaddafi uitgesproken

TRIPOLI - De invloedrijke soennitische geestelijke Yusuf al-Qaradawi heeft maandag gezegd dat het leger de Libische leider Muammar Kaddafi moet doden. Hij sprak een fatwa uit en zei dat iedere Libische militair die Kaddafi kan doodschieten dit moet doen om „Libië van hem af te helpen”.

„Wie in het leger in de gelegenheid is om een kogel op meneer Kaddafi af te vuren zou dat moeten doen”, zei Qaradawi (85). De uiterst conservatieve soennitische moslimgeleerde uit Egypte, die leiding geeft aan een islamitisch onderzoekscentrum in de Qatarese hoofdstad Doha, geniet veel aanzien in de Arabische wereld en andere islamitische landen. Hij zei verder dat Libische militairen geen orders moeten uitvoeren en hun eigen volk niet moeten aanvallen.

Qaradawi riep verder alle Libische ambassadeurs op zich te distantiëren van het regime-Kaddafi. Enkele ambassadeurs hadden de banden met Tripoli al verbroken.

Fatwa tegen Kaddafi - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland] (http://www.telegraaf.nl/buitenland/9085573/__Fatwa_tegen_Kaddafi__.html?p=2,3)

Eric de Blois
21-02-11, 22:39
Soennitische fatwa tegen Kaddafi uitgesproken

De invloedrijke soennitische geestelijke Yusuf al-Qaradawi heeft maandag gezegd dat het leger de Libische leider Muammar Kaddafi moet doden. Hij sprak een fatwa uit en zei dat iedere Libische militair die Kaddafi kan doodschieten dit moet doen.

„Wie in het leger in de gelegenheid is om een kogel op meneer Kaddafi af te vuren zou dat moeten doen”, zei Qaradawi (85). De uiterst conservatieve soennitische moslimgeleerde uit Egypte, die leiding geeft aan een islamitisch onderzoekscentrum in de Qatarese hoofdstad Doha, geniet veel aanzien in de Arabische wereld en andere islamitische landen. Hij zei verder dat Libische militairen geen orders moeten uitvoeren en hun eigen volk niet moeten aanvallen.


Bij het woord Fatwa moet ik altijd denken aan Salma Rushdie. Het woord heeft voor mij althans een negatieve klank. Religieus fanatisme als vervanging van een dictator beloofd weinig verandering voor het volk. Die geestelijke ziet zijn kans schoon om de macht te grijpen. Geeft nu al orders aan militairen. Dat wordt dus een theocratie daar met steun van het leger. Daar kon je natuurlijk wel op wachten. Niet mee bemoeien, het is onze zaak niet. Alle westerse bemoeienis levert standaard alleen maar nieuwe vijanden op. Ook geen eventuele asielzoekers opvangen, want die gaan hier zonder twijfel aan de haal met vijanden van hun idool.

fisherman1969
21-02-11, 22:41
ma 21 feb 2011, 22:16

Soennitische fatwa tegen Kaddafi uitgesproken

TRIPOLI - De invloedrijke soennitische geestelijke Yusuf al-Qaradawi heeft maandag gezegd dat het leger de Libische leider Muammar Kaddafi moet doden. Hij sprak een fatwa uit en zei dat iedere Libische militair die Kaddafi kan doodschieten dit moet doen om „Libië van hem af te helpen”.

„Wie in het leger in de gelegenheid is om een kogel op meneer Kaddafi af te vuren zou dat moeten doen”, zei Qaradawi (85). De uiterst conservatieve soennitische moslimgeleerde uit Egypte, die leiding geeft aan een islamitisch onderzoekscentrum in de Qatarese hoofdstad Doha, geniet veel aanzien in de Arabische wereld en andere islamitische landen. Hij zei verder dat Libische militairen geen orders moeten uitvoeren en hun eigen volk niet moeten aanvallen.

Qaradawi riep verder alle Libische ambassadeurs op zich te distantiëren van het regime-Kaddafi. Enkele ambassadeurs hadden de banden met Tripoli al verbroken.

Fatwa tegen Kaddafi - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland] (http://www.telegraaf.nl/buitenland/9085573/__Fatwa_tegen_Kaddafi__.html?p=2,3)

Zo dat zal hem leren !
kaddafi knijpt hem als een ouwedief .

Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl :wink:

Hatert
21-02-11, 22:44
Zo dat zal hem leren !
kaddafi knijpt hem als een ouwedief .

Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl :wink:


Nee meer daarover zie je hier:

Buitenlanders in Rep en roer. Er zitten daar 25.000 Turken. Turkse vliegtuig die naar Bengazi vloog keert rechtsomkeert want er was niemand in de vliegtoren om het vliegtuig te begleiden. Het vliegveld was verlaten. 1.000 Turken staan bij het vliegveld of zoiets.

Al Jazeera English: Live Stream - Watch Now - Al Jazeera English (http://english.aljazeera.net/watch_now/)

Eric de Blois
21-02-11, 22:44
Zo dat zal hem leren !
kaddafi knijpt hem als een ouwedief .

Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl :wink:

Ik weet het niet. Het is alsof Mussolini een aanslag wil laten plegen op Hitler.

fisherman1969
21-02-11, 22:48
Nee meer daarover zie je hier:

Buitenlanders in Rep en roer. Er zitten daar 25.000 Turken. Turkse vliegtuig die naar Bengazi vloog keert rechtsomkeert want er was niemand in de vliegtoren om het vliegtuig te begleiden. Het vliegveld was verlaten. 1.000 Turken staan bij het vliegveld of zoiets.

Al Jazeera English: Live Stream - Watch Now - Al Jazeera English (http://english.aljazeera.net/watch_now/)

Dit meen je niet ,ongelooflijk !

fisherman1969
21-02-11, 22:51
Dit meen je niet ,ongelooflijk !

Nu begrijp ik dit ook:
http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/325224-piloten-wijken-uit.html

Spoetnik
21-02-11, 22:52
Die geestelijke ziet zijn kans schoon om de macht te grijpen.

Je weet toch wel dat Al Qadarawi een Egyptenaar is toch?

Hatert
21-02-11, 23:00
Dit meen je niet ,ongelooflijk !

De 1000 turken als ik het goed begrepen heb waren bij Tripoli. Maar er kunnen geen vliegtuigen landen want Kaddafi heeft het luchtruim gesloten. Ook zijn er twee ferry's uit Turkije onderweg naar Libya.

Eric de Blois
21-02-11, 23:08
Je weet toch wel dat Al Qadarawi een Egyptenaar is toch?
Ik ben slecht in het onthouden van namen. En bovendien heeft het mijn interesse niet. Iemand die orders denkt te kunnen geven aan militairen in een ander land, heeft aspiratie's om de macht over nemen, danwel een bevriende geestelijke aan de macht te helpen. Let maar op, daar komt geen democratie. Het wordt een gewoon een machtstrijd tussen leiders van diverse stromingen. Het recht van de sterkste. De kortste weg naar een theocratie. God beware ons voor een stroom asielzoekers. Dat kan er niet meer bij.

fisherman1969
21-02-11, 23:32
Ik ben slecht in het onthouden van namen. En bovendien heeft het mijn interesse niet. Iemand die orders denkt te kunnen geven aan militairen in een ander land, heeft aspiratie's om de macht over nemen, danwel een bevriende geestelijke aan de macht te helpen. Let maar op, daar komt geen democratie. Het wordt een gewoon een machtstrijd tussen leiders van diverse stromingen. Het recht van de sterkste. De kortste weg naar een theocratie. God beware ons voor een stroom asielzoekers. Dat kan er niet meer bij.
Nou ja kan me voorstellen dat die stakkers daar weg willen , het is wat in je eigenland beschoten te worden door je eigen legers en luchtmacht ,waar mogelijk ook famillie leden van je in dient .
HET IS TE HOPEN DAT HET LEGER EN LUCHTMACHT DE KANT VAN HET VOLK GAAT KIEZEN.

Hatert
21-02-11, 23:35
di 22 feb 2011, 00:15

Steun Kaddafi holt achteruit
TRIPOLI - Een groep legerofficieren heeft in de nacht van maandag op dinsdag in een verklaring een oproep gedaan aan alle militairen om zich aan te sluiten bij het volk en te helpen de Libische leider Muammar Kaddafi af te zetten. Dat berichtte de Arabische nieuwszender al-Jazeera.

De officieren riepen de rest van het leger op voor een mars naar Tripoli.

Ook steeds meer Libische ambassades laten hun leider Kaddafi vallen. Personeelsleden van de Libische ambassade in Malta voegden zich maandag bij enkele honderden betogers voor de deur van de ambassade. Ze riepen om Kaddafi's aftreden.

Volgens de Arabische nieuwszender al-Jazeera zijn de Libische ambassadeurs in Indonesië en Groot-Brittannië opgestapt. In Stockholm hebben enkele medewerkers van de Libische ambassade ontslag genomen uit protest tegen het neerslaan van de betogingen.

De Libische vertegenwoordiging bij de Verenigde Naties hield zich op de vlakte over de politieke toestand in het thuisland. „De leden van de Libische missie vertegenwoordigen alleen het Libische volk en niemand anders”, zei een woordvoerder tegen persbureau Reuters. Het gezantschap sprak geen steun uit voor Kaddafi. De tweede man bij de VN, Ibrahim Dabbashi, deed later echter een oproep aan Kaddafi om af te treden. Volgens hem is het nog een kwestie van dagen.

Eerder stapten de Libische ambassadeurs in India en China op. Ook de permanente afgevaardigde van Libië binnen de Arabische Liga zei Kaddafi niet meer te steunen.

Ondertussen zou een topcommandant van het Libische leger orders geweigerd hebben en onder huisarrest staan.

Telegraf

tanger'73
22-02-11, 00:54
Beetje mostert na de maaltijd, zo'n fatwa had eerder gemoeten als qaradawi geen enkele vrees voor gerechtigheid ervoer.

Hatert
22-02-11, 01:00
Beetje mostert na de maaltijd, zo'n fatwa had eerder gemoeten als qaradawi geen enkele vrees voor gerechtigheid ervoer.

Als hij dit gezegd heeft dan heeft hij dit denk ik gezegd na het genadeloos lukraak afknallen van burgers. (Althans volgens de info die we nu hebben)

tanger'73
22-02-11, 01:08
Als hij dit gezegd heeft dan heeft hij dit denk ik gezegd na het genadeloos lukraak afknallen van burgers. (Althans volgens de info die we nu hebben)


'K volg qaradawi niet zo goed, maar heeft hij in het verleden zich weleens zo heftig uitgesproken over onderdrukking in islamitische landen, alswel die van Egypte?

Of was ook hij niet onafhankelijk genoeg om zich dergelijke uitspraken te kunnen veroorloven?

Hatert
22-02-11, 01:20
'K volg qaradawi niet zo goed, maar heeft hij in het verleden zich weleens zo heftig uitgesproken over onderdrukking in islamitische landen, alswel die van Egypte?

Of was ook hij niet onafhankelijk genoeg om zich dergelijke uitspraken te kunnen veroorloven?

He was imprisoned under King Farouq in 1949, then three times during the reign of former President Gamal Abdul Nasser, until he left Egypt for Qatar in 1961. He returned to Egypt in 2011 in the wake of the Egyptian Revolution of 2011.

tanger'73
22-02-11, 01:36
He was imprisoned under King Farouq in 1949, then three times during the reign of former President Gamal Abdul Nasser, until he left Egypt for Qatar in 1961. He returned to Egypt in 2011 in the wake of the Egyptian Revolution of 2011.


'K heb enorme respect voor zijn wetenschappelijke en religieuze kennis. Maar dat terzijde. Alhoewel mijnheer qaradawi zich uitlaat over meer democratie en vrijheden over de gehele islamitische wereld, heb ik nooit eerder uitspraken van een dergelijke kaliber aan adressen van arabische onderdrukkers opgemerkt.

Hatert
22-02-11, 01:41
'K heb enorme respect voor zijn wetenschappelijke en religieuze kennis. Maar dat terzijde. Alhoewel mijnheer qaradawi zich uitlaat over meer democratie en vrijheden over de gehele islamitische wereld, heb ik nooit eerder uitspraken van een dergelijke kaliber aan adressen van arabische onderdrukkers opgemerkt.

Hij is geen politicus. Ik kan me voorstellen dat als je zovaak gezeten hebt zoals hij en je dan je land moet verlaten dat je dan ook denkt laat ik me bezig houden waar ik goed in ben en de gastvrijheid die ik krijg maar niet in gevaar brengen en mijn kritiek op de dictatoriale regimes maar op een lage rpitje zetten.

Maar voor de rest weet ik te weinig van Qardawi om dar iets zinnigs over te zeggen.

tanger'73
22-02-11, 01:56
Hij is geen politicus. Ik kan me voorstellen dat als je zovaak gezeten hebt zoals hij en je dan je land moet verlaten dat je dan ook denkt laat ik me bezig houden waar ik goed in ben en de gastvrijheid die ik krijg maar niet in gevaar brengen en mijn kritiek op de dictatoriale regimes maar op een lage rpitje zetten.

Maar voor de rest weet ik te weinig van Qardawi om dar iets zinnigs over te zeggen.


Je hebt helemaal gelijk, de beste man heeft veel meegemaakt en bergen moeten verzetten voor wat hij nu is. Geen enkele twijfel over zijn goede reputatie, intenties en warme betrokkenheid bij islamitische volkeren en het geloof.

De man heeft het hart daar zitten waar het hoort en is dolgelukkig dat hij na jarenlange ballingschap opgelucht zijn vaderland weer kan betreden.

in die zin ben ik (hoewel geen uitval) iets voorbarig geweest in mijn opmerking. Zelf zie ik er naar uit mijnheer qaradawi in zijn mogelijke nieuwe rol en omgeving beter te volgen.

Spoetnik
22-02-11, 03:44
Iemand die orders denkt te kunnen geven aan militairen in een ander land, heeft aspiratie's om de macht over nemen,.

Niet dus. The mad dog deserves to put down. Iedereen die iets van menselijkheid heeft begrijpt dat Gadaffi de strop verdiend.

justus
22-02-11, 06:08
fijne jongens die moslim geestelijken...iemand ter dood veroordelen.

tanger'73
22-02-11, 10:25
fijne jongens die moslim geestelijken...iemand ter dood veroordelen.


voor de gewetenloze, moorddadige en mensenrechtenschendende Khaddafi wordt graag een uitzondering gemaakt. Evenwel mag Nederland hem uit respect voor zijn leven asiel verlenen en met alle egards ontvangen.

Max Stirner
22-02-11, 10:37
fijne jongens die moslim geestelijken...iemand ter dood veroordelen.


Het zijn simpelweg de lokale omgangsvormen in de regio, dat blijkt eens te meer

tanger'73
22-02-11, 10:40
Het zijn simpelweg de lokale omgangsvormen in de regio, dat blijkt eens te meer


Zo, je kent de regio? Kom met uiteenzetting waarin fatwa's van dergelijke kaliber zeer gebruikelijk is onder islamitische geestelijkheid en de regio kenmerkt.

Max Stirner
22-02-11, 11:20
Zo, je kent de regio? Kom met uiteenzetting waarin fatwa's van dergelijke kaliber zeer gebruikelijk is onder islamitische geestelijkheid en de regio kenmerkt.


Moest ff aan Salman Rushdie denken, hoewel ik deze grote schrijver niet zou willen vergelijken met de dolle hond van Afrika

Het past naadloos in de lijn van betogers afschilderen als 'zwerfhonden', 'buitenlandse verraders' enz, het idee om bommenwerpers / machinegeweren /gifgas tegen hen in te zetten, het uitlokken van gewapende conflicten met andere landen om binnenlandse problemen te verdonkeremanen, de idiote, lachwekkende propaganda op de staatskanalen enz.

tanger'73
22-02-11, 11:31
Moest ff aan Salman Rushdie denken, hoewel ik deze grote schrijver niet zou willen vergelijken met de dolle hond van Afrika

Het past naadloos in de lijn van betogers afschilderen als 'zwerfhonden', 'buitenlandse verraders' enz, het idee om bommenwerpers / machinegeweren /gifgas tegen hen in te zetten, het uitlokken van gewapende conflicten met andere landen om binnenlandse problemen te verdonkeremanen, de idiote, lachwekkende propaganda op de staatskanalen enz.


'K had precies verwacht dat je met salman kwam. Een schrijver waar ooit een fatwa tegen is uitgesproken door een sjiitische geestelijke, die inmiddels eerder dood is dan hem. Nou, da's wel zeer kenmerkend voor de hele regio hoor.

Waar hebben de meerderheid van de volkeren uit deze regio te maken met dergelijke omgangsvormen van onderdrukking, louter dan het slachtoffer van zijn?

BlackBox
22-02-11, 12:50
YouTube - Yousof al-Qaradawi made fatwa on kaddafi part 1

Bofko
22-02-11, 16:40
Muammar Kaddafi vertrekt niet als leider van Libië. Dat zegt hij dinsdag in een nieuwe televisietoespraak. Ook riep de Libische leider zijn volgelingen op tot een tegendemonstratie op woensdag.
Kaddafi zei zijn land niet te zullen verlaten en te willen sterven als martelaar. "Ik ben leider van de revolutie. Niet een president die moet aftreden", zei hij.

nu.nl

Revolutie......

Hieruit blijkt duidelijk hoe vervreemd Khadaffi is van de werkelijkheid.Zijn revolutie is duidelijk een andere dan die nu plaatsvindt. Zijn 'revolutie' is al 40 jaar bezig. Zijn gloriemoment wordt gewoon over zijn hele leven uitgesmeerd en dat wordt met helicopters bewaakt

Eke
22-02-11, 17:08
. Ook riep de Libische leider zijn volgelingen op tot een tegendemonstratie op woensdag.


Volgelingen ?
Hij gaat gebruik van huursoldaten maken ..iedereen die het Libische volk maar wil komen slachten...Voor 2000 euro..per dag. Krankzinnig idee.
Zijn eigen leger acht hij niet meer betrouwbaar.

bron : radio 1.


Moeten we dan toekijken ???? Kan de VN niet ingrijpen ?

Max Stirner
22-02-11, 18:40
Moeten we dan toekijken ???? Kan de VN niet ingrijpen ?


Daar hebben we niet zulke goede ervaringen mee en e.e.a. is ons ook niet bepaald in dank afgenomen door de ummah.

Eke
22-02-11, 20:19
Daar hebben we niet zulke goede ervaringen mee en e.e.a. is ons ook niet bepaald in dank afgenomen door de ummah.


Vanavond las ik dat juist Libische VN-diplomaten een beroep hebben gedaan op de internationale gemeenschap.

Ook zag ik een flits van een emotionele Gaddafi die over lijken wil gaan om zijn plek in Libië te bewaren. Hij ten onder, iedereen ten onder. Zoiets.

De VN-ers kunnen ook uit manschappen bestaan die veelal Arabische kennis hebben.
Meer begrip, minder fouten. Bescherming burgerbevolking.

tanger'73
22-02-11, 23:03
Mij lijkt het dat iedere leider wenst dat zijn eigen volk hem respecteert in plaats van haat. Zodat men aan het einde van een voldaan leven volmondig elhamdulillah kan uitspreken en daarmee voorzeker een prominente plaats in de harten van het volk veroverd. Maar in plaats daarvan nemen vol afschuw zwakzinnigheid en gewetenloosheid de overhand.

Mark
22-02-11, 23:07
Jammer dat Kaddafi nu de schuld van de moorden krijgt en niet de echte dader: de K4.

naam
23-02-11, 08:10
Jammer dat Kaddafi nu de schuld van de moorden krijgt en niet de echte dader: de K4.

http://www.vajdagroup.com/images/stories/news/canoe/K4_B.jpg

K4 Slovakia Team

Richard Riszdorfer

Michal Riszdorfer

Erik Vlček

Juraj Tarr

John2
23-02-11, 08:29
ma 21 feb 2011, 22:16

Soennitische fatwa tegen Kaddafi uitgesproken

TRIPOLI - De invloedrijke soennitische geestelijke Yusuf al-Qaradawi heeft maandag gezegd dat het leger de Libische leider Muammar Kaddafi moet doden. Hij sprak een fatwa uit en zei dat iedere Libische militair die Kaddafi kan doodschieten dit moet doen om „Libië van hem af te helpen”.

„Wie in het leger in de gelegenheid is om een kogel op meneer Kaddafi af te vuren zou dat moeten doen”, zei Qaradawi (85). De uiterst conservatieve soennitische moslimgeleerde uit Egypte, die leiding geeft aan een islamitisch onderzoekscentrum in de Qatarese hoofdstad Doha, geniet veel aanzien in de Arabische wereld en andere islamitische landen. Hij zei verder dat Libische militairen geen orders moeten uitvoeren en hun eigen volk niet moeten aanvallen.

Qaradawi riep verder alle Libische ambassadeurs op zich te distantiëren van het regime-Kaddafi. Enkele ambassadeurs hadden de banden met Tripoli al verbroken.

Fatwa tegen Kaddafi - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland] (http://www.telegraaf.nl/buitenland/9085573/__Fatwa_tegen_Kaddafi__.html?p=2,3)Wie is er gekker Qaradawi of Kadaffi?

The Phoenix
24-02-11, 19:11
de dood is te genadig voor kaddafi ...

The Phoenix
27-02-11, 11:55
Wie is er gekker Qaradawi of Kadaffi?



The Pope ??? :lol:


The zionazis are worse than the devil in person : they just don't kill their own people but others ...



P.S.: ur best leaders don't deserve the very dust Quaradawi walks on !

mark61
27-02-11, 12:25
Bizar dat geestelijken oproepen tot moord. Is die godsdienst dan bizar of die vent?

Nou moet Abu Hura weer in het geweer komen met andere geleerden die zeggen dat je de dictator lekker moet laten martelen en verkrachten, dat is de wil van Allah.

The Phoenix
27-02-11, 12:49
[QUOTE=mark61;4633566]Bizar dat geestelijken oproepen tot moord. Is die godsdienst dan bizar of die vent?



Niets bizars : Quaradawi heeft wel gelijk : zulke soort crimineel dictateuren moeten ter dood veroordeeld worden : de dood is te genadig voor ze wel :

Voor je info : westerse materialistisch normen & waarden ....zijn niet "universeel" in de absoluut zin, zo ...geestelijke leiders & religie spelen wel bepaalde rollen in de Arabisch wereld , niet altijd zoals het hoort althans ...niet's in de verste verte !

soms zijn geestelijke leiders wel in dienst van die dictateuren .....zelfs ...


Besides:

moordenaars , serial killers , war criminals ......worden soms toch wel ter dood veroordeeld in het westen ook, zo .....




Nou moet Abu Hura weer in het geweer komen met andere geleerden die zeggen dat je de dictator lekker moet laten martelen en verkrachten, dat is de wil van Allah.

Abu is a stupid joke really !



zie Abu aan het werk :lol: :


http://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/324214-revolutie-marokko-kwestie-van-tijd-6.html#post4633583

Al Sawt
27-02-11, 23:11
Bij het woord Fatwa moet ik altijd denken aan Salma Rushdie. Het woord heeft voor mij althans een negatieve klank. Religieus fanatisme als vervanging van een dictator beloofd weinig verandering voor het volk. Die geestelijke ziet zijn kans schoon om de macht te grijpen. Geeft nu al orders aan militairen. Dat wordt dus een theocratie daar met steun van het leger. Daar kon je natuurlijk wel op wachten. Niet mee bemoeien, het is onze zaak niet. Alle westerse bemoeienis levert standaard alleen maar nieuwe vijanden op. Ook geen eventuele asielzoekers opvangen, want die gaan hier zonder twijfel aan de haal met vijanden van hun idool.
Woorden van een onwetende. Iemand die op basis van simplisme en vooroordelen een reactie plaats.

Toch ben ik benieuwd naar jouw inhoudelijke argumentatie. Tenzij je ze niet hebt.

tanger'73
28-02-11, 00:14
Bizar dat geestelijken oproepen tot moord. Is die godsdienst dan bizar of die vent?

Da's gewoon een oprechte en menselijke noodoproep om zoveel mogelijk levens van onschuldige moslims te sparen. Beter is, als deze oproep bij directe omgeving rondom deze runaway train zal doordringen.

mark61
28-02-11, 07:09
Da's gewoon een oprechte en menselijke noodoproep om zoveel mogelijk levens van onschuldige moslims te sparen. Beter is, als deze oproep bij directe omgeving rondom deze runaway train zal doordringen.

Een 'geleerde' hoort zulke oproepen niet te doen. Al helemaal niet in de vermomming van een officieel juridisch advies. Dat is het legaliseren van lynchen.

John2
28-02-11, 08:38
Da's gewoon een oprechte en menselijke noodoproep om zoveel mogelijk levens van onschuldige moslims te sparen. Beter is, als deze oproep bij directe omgeving rondom deze runaway train zal doordringen.

Vreemd Tanger dat jij er zo op tegen was dat Sadam ter dood werd veroordeeld ( en terecht ) en nu ineens tot een heel andere mening bent toegedeeld?
Komt dit omdat je begaan bent met de levens die moeten worden gered van de mensen in Libie (ik spreek niet van Moslims).
Of komt het (en hier denk ik dat jou religie meespreekt) dat er een oproep is van een Geestelijke. (leider binnen een gemeenschap).
Waarom mogen er dan nu ineens wel alle wetten worden genegeerd en vind jij dat het internationaal gerechtshof deze persoon (Al-Qaradawi) die de oproep deed ook mag vervolgen?

tanger'73
28-02-11, 13:35
Een 'geleerde' hoort zulke oproepen niet te doen. Al helemaal niet in de vermomming van een officieel juridisch advies. Dat is het legaliseren van lynchen.


Nee, dit is proberen de bloedbad zo beperkt mogelijk te houden. 'K weet niet of je het al weet? Maar in Libië schijnt men in oorlog te zijn.

tanger'73
28-02-11, 13:40
Vreemd Tanger dat jij er zo op tegen was dat Sadam ter dood werd veroordeeld ( en terecht ) en nu ineens tot een heel andere mening bent toegedeeld?
Komt dit omdat je begaan bent met de levens die moeten worden gered van de mensen in Libie (ik spreek niet van Moslims).
Of komt het (en hier denk ik dat jou religie meespreekt) dat er een oproep is van een Geestelijke. (leider binnen een gemeenschap).
Waarom mogen er dan nu ineens wel alle wetten worden genegeerd en vind jij dat het internationaal gerechtshof deze persoon (Al-Qaradawi) die de oproep deed ook mag vervolgen?


Waar was ik tegen de terechtstelling van een andere oorlogsmisdadiger als een sadam? 'K was tegen die hele poppenkast en oneerlijk proces, waar de onderste niet uit de kast werd gehaald. De betrokkenheid van de usa, in bijzonder die van Rumsfeld met sadam. En uiteraard zijn terechtstelling op een voorname islamitische feestdag.

mark61
28-02-11, 14:20
Nee, dit is proberen de bloedbad zo beperkt mogelijk te houden. 'K weet niet of je het al weet? Maar in Libië schijnt men in oorlog te zijn.

Dan zeg je dat ze moeten proberen hem gevangen te nemen en over te dragen aan een rechtbank.

Het gaat hier om een islamitische geleerde hoor, niet om Pizzaman ofzo.

Of zie jij het verschil niet?

Pizzaman
28-02-11, 14:31
Waar was ik tegen de terechtstelling van een andere oorlogsmisdadiger als een sadam? 'K was tegen die hele poppenkast en oneerlijk proces, waar de onderste niet uit de kast werd gehaald. De betrokkenheid van de usa, in bijzonder die van Rumsfeld met sadam. En uiteraard zijn terechtstelling op een voorname islamitische feestdag.
Waar je ook gelijk in had.


Dan zeg je dat ze moeten proberen hem gevangen te nemen en over te dragen aan een rechtbank.

Het gaat hier om een islamitische geleerde hoor, niet om Pizzaman ofzo.

Of zie jij het verschil niet?
Wat, het verschiul tussen Khadaffi en mij?
Ik denk een paar miljoen, zowel qua centen als qua lijken.

Overigens wie goed doet goed ontmoet, dus zorgen maken om Khadaffi doe ik niet.
Wel over of men zich daarna niet door een of andere generalissimo met taliban- of andere hotemetotenvriendjes een oor aan laat naaien.

tanger'73
28-02-11, 14:31
Dan zeg je dat ze moeten proberen hem gevangen te nemen en over te dragen aan een rechtbank.

Het gaat hier om een islamitische geleerde hoor, niet om Pizzaman ofzo.

Of zie jij het verschil niet?

Een agent is gerechtigd om iemand die het leven van hem of die van andere burgers in gevaar brengt, met gepaste middelen uit te schakelen.

Al ging het om moeder theresa, dan is zijn opmerking met betrekking tot deze debiel volkomen terecht. Of voel jij enige genegenheid tot Khaddafi?

Pizzaman
28-02-11, 15:05
Een agent is gerechtigd om iemand die het leven van hem of die van andere burgers in gevaar brengt, met gepaste middelen uit te schakelen.
Heej Tanger, in de knie schieten die Khadaffi :D


Al ging het om moeder theresa, dan is zijn opmerking met betrekking tot deze debiel volkomen terecht. Of voel jij enige genegenheid tot Khaddafi?
... :cheefbek: :eek:
Zag elders nog iemand die vond dat ie goed thee kon zetten.
Khadaffi is gewoon een soort kloon van Hitler, blij dat het er naar uitziet dat ie ophoepelt, hoe dan ook.
Hopelijk krijgen ze een betere terug. Het vertrouwen daarin heb ik nog niet.

John2
28-02-11, 15:12
Heej Tanger, in de knie schieten die Khadaffi :D


Dat bedoel ik nu komt het te pas mag het maar komt het even niet uit dan is leiden in last.

Pizzaman
28-02-11, 15:16
Dat bedoel ik nu komt het te pas mag het maar komt het even niet uit dan is leiden in last.

Volgens mij was die voetbalwedstrijd niet in Leiden...
Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ongetwijfeld zullen ze nu wijzen op het verschil Khadaffi/hooligan.

tanger'73
28-02-11, 17:35
Heej Tanger, in de knie schieten die Khadaffi :D


... :cheefbek: :eek:
Zag elders nog iemand die vond dat ie goed thee kon zetten.
Khadaffi is gewoon een soort kloon van Hitler, blij dat het er naar uitziet dat ie ophoepelt, hoe dan ook.
Hopelijk krijgen ze een betere terug. Het vertrouwen daarin heb ik nog niet.


a) Vrees dat in zijn geval dat niet voldoende zou zijn.

b) Mocht te willen een hitler, die had beduidend meer invloed en macht.

tanger'73
28-02-11, 17:39
Dat bedoel ik nu komt het te pas mag het maar komt het even niet uit dan is leiden in last.



Grappig en zorgelijk tegelijk om te moeten zien hoe je steeds afwisseld.

sjo
28-02-11, 19:47
Niet dus. The mad dog deserves to put down. Iedereen die iets van menselijkheid heeft begrijpt dat Gadaffi de strop verdiend.

ik hoop niet dat ze dat zomaar doen daar ; hij zal zich moeten melden in Scheveningen. Gewoon bij het hof.

gr.
sjo

The Phoenix
28-02-11, 20:02
ik hoop niet dat ze dat zomaar doen daar ; hij zal zich moeten melden in Scheveningen. Gewoon bij het hof.

gr.
sjo

Ja, ja : selectief hypocriet moraal ridder :

Kaddaffi net als die zionazi war criminals verdienen de dood : deze laatste is te genadig & te mild voor ze :


of ze moeten allemaal naar het Haags hof tenminste : "internationaal tribunaal " die werkt selectief , zie ik : zag je enige zionazi war criminal daar verschijnen , laat staan Kaddaffi straks waarschijnlijk ???? = meten met 2 maten ...

Kaddafi moet in het haags hof verschijnen samen met die zionazi war crimnals ; vind je niet soms ???



In a normal " just " world : all those zionazi war criminals , all those Arab & other "muslim" dictators & their western accomplices must be tried in a Nuremberg _like tribunal : don't u think ???