PDA

Bekijk Volledige Versie : Meer dan 100 bekende Friezen zetten handtekening op anti-PVV lijst



Hatert
22-02-11, 11:10
Bekende Friezen: wij stemmen geen PVV

ANP − 22/02/11, 11:16

LEEUWARDEN - Meer dan honderd bekende Friezen hebben een lijst ondertekend waarop ze aangeven niet op de PVV te stemmen tijdens de verkiezingen voor Provinciale Staten op 2 maart. De lijst, een initiatief van muzikant Jankobus Seunnega, bevat veel namen uit de sport-, muziek-, theater- en schrijfwereld.

Onder anderen Syb van der Ploeg (zanger De Kast), Foppe de Haan (voetbaltrainer), Gertjan Verbeek (trainer AZ), Ron Jans (trainer sc Heerenveen) en oud-hoofdredacteur van de Leeuwarder Courant, Rimmer Mulder, plaatsten hun naam onder het standpunt: wij stemmen geen PVV.

Volgens de initiatiefnemer heeft iedereen de lijst met een eigen reden ondertekend. 'Je hoopt dat mensen door het zien van deze lijst anders stemmen', aldus Seunnega.

Het Parool

Pizzaman
22-02-11, 11:18
Mooi! Dan weten we meteen wie er geen enkeel last hebebn van huidige ellende.
Logisch ook, met een dik salaris ewn een villa heb je nergens last van.
Wedden dat je geeneen van de tekenende personen ooit bijde Aldi en de Lidl zult zien.

Nu nog een lijst waarop je bekende nederlanders ziet die dan WEL op de PVV stemmen...

Ach ja, die komt er niet. Want men heeft weinig zin om bekogeld te worden met eieren, de baan te verliezen, of anderszins uitgekakt te worden. Want daar zijn de ondertekenaars van de eerste lijst goed in, vrijheid van stemmen mag, zolang het maar op 'de juiste partij' is...

nour_islam
22-02-11, 13:10
Mooi! Dan weten we meteen wie er geen enkeel last hebebn van huidige ellende.
Logisch ook, met een dik salaris ewn een villa heb je nergens last van.
Wedden dat je geeneen van de tekenende personen ooit bijde Aldi en de Lidl zult zien.

Nu nog een lijst waarop je bekende nederlanders ziet die dan WEL op de PVV stemmen...

Ach ja, die komt er niet. Want men heeft weinig zin om bekogeld te worden met eieren, de baan te verliezen, of anderszins uitgekakt te worden. Want daar zijn de ondertekenaars van de eerste lijst goed in, vrijheid van stemmen mag, zolang het maar op 'de juiste partij' is...

Want wie boodschappen doet bij de Aldi en Lidl stemt PVV?
Mensen die boodschappen doen bij de Aldi hebben last van "ellende" of zijn ellendig?
Mensen die PVV stemmen worden bekogeld? Verliezen hun baan?
Mensen die niet PVV stemmen kakken PVV stemmers uit en zijn ondemocratisch?

Wat wil je nou eigenlijk zeggen pizzaman?

knuppeltje
22-02-11, 13:21
Wat wil je nou eigenlijk zeggen pizzaman?

Dat hij zichzelf weer behoorlijk heeft aangebrand is. Z'n korst is al centimeters dik en zwart. Niet meer te vreten dus. :stout:

nour_islam
22-02-11, 13:24
niet te pruimen. zwaar verzuurd of verkoold

Eric de Blois
22-02-11, 13:42
Bekende Friezen: wij stemmen geen PVV


Je hoeft niet zoveel lawaai te maken tegen de PVV. Je kunt gewoon tijdens de verkiezingen een ander hokje rood kleuren, toch? Bang voor de democratie?

Pizzaman
22-02-11, 13:53
Want wie boodschappen doet bij de Aldi en Lidl stemt PVV? Mensen die boodschappen doen bij de Aldi hebben last van "ellende" of zijn ellendig?
Nope, wel dat diegenen die zich als 'niet PVV stemmer' profileren vooral in de Kalverstaart gespot zullen worden en niet bij de Aldi of Lidl.


Mensen die PVV stemmen worden bekogeld? Verliezen hun baan?
Wie daar voor uit komt maakt daar inderdaad dik kans op.


Mensen die niet PVV stemmen kakken PVV stemmers uit en zijn ondemocratisch?
Nee, mensen die zich zonodig te boek moeten stellen als 'niet-PVV' zijn kakkers die het in hun broek doen voor een democratisch proces.


Wat wil je nou eigenlijk zeggen pizzaman?
Zie bovenstaande.


Je hoeft niet zoveel lawaai te maken tegen de PVV. Je kunt gewoon tijdens de verkiezingen een ander hokje rood kleuren, toch? Bang voor de democratie?
Exact. :boogie:
De stront loopt ze langs de benen uit angst voor hun dikke salarissen,
en dan hebben ze het pover 'bruinhemden'. Ziedaar, we hebben nu ook 'bruinbroeken'.

Soldim
22-02-11, 13:54
Je hoeft niet zoveel lawaai te maken tegen de PVV. Je kunt gewoon tijdens de verkiezingen een ander hokje rood kleuren, toch? Bang voor de democratie?

Lawaai mag alleen als dat de PVV ten gunste komt?

knuppeltje
22-02-11, 13:58
Lawaai mag alleen als dat de PVV ten gunste komt?

Dat soort vrije woord moet wel kunnen worden gehoord. Desnoods met veel zoveel lawaai dat het alles overstemt. :maf3:

Karin.N
22-02-11, 14:09
Want wie boodschappen doet bij de Aldi en Lidl stemt PVV?
Mensen die boodschappen doen bij de Aldi hebben last van "ellende" of zijn ellendig?
Mensen die PVV stemmen worden bekogeld? Verliezen hun baan?
Mensen die niet PVV stemmen kakken PVV stemmers uit en zijn ondemocratisch?

Wat wil je nou eigenlijk zeggen pizzaman?

Ergens heeft hij wel een punt. Wanneer je een behoorlijk salaris hebt kun je kiezen voor een witte, duurdere wijk, witte school, witte sportvereniging etc. Je komt dan niet echt in aanraking met de mensen in de samenleving die het minder hebben, zowel wit als gekleurd. De problemen die deze mensen ondervinden zijn niet hun problemen. De beter opgeleide geniet over het algemeen van de voordelen van de multi-culti maatschappij, de laag opgeleide heeft vaak wat meer last van de nadelen die een multi culti samenleving nou eenmaal met zich meebrengt.

Vanaf de jaren 60 70 is er nu eenmaal weinig belangstelling geweest voor zowel de "gastarbeider" als de autochtone arbeider. En dat wreekt zich nu......in een pvv met vrij veel stemmen.

De politiek heeft het vroeger niet begrepen en begrijpt het nog steeds niet. Met als triest resultaat een pvv.

Pizzaman
22-02-11, 14:17
Lawaai mag alleen als dat de PVV ten gunste komt?
Natuurlijk niet. Maar wat dacht je er van als de mensen op deze lijst hetzelfde te wachten stond,
als de PVV stemmende mensen? Makkelijk jezelf op de borst kloppen zo.
En dan natuurlijk roepen dat er geen 'PVV stemmers lijst van bekende Nederlanders' bestaat.
Joh wat een lef... (http://www.lc.nl/friesland/regio/article12604301.ece/Hakenkruizen-rond-woning-PVV%27er-Oudwoude)


Dat soort vrije woord moet wel kunnen worden gehoord. Desnoods met veel zoveel lawaai dat het alles overstemt. :maf3:

Of het nou met zoveel lawaai moet, soms denk ik ook wel eens 'doe effe normaal'.
Maar ja, er wordt ook niet normaal op gereageerd. Als PVV-er wordt je direct als nazi weggezet,
schijnt er allemaal bij te horen. Dat kan dan allemaal wel.

Ik bedoel maar, als het straks (ooit...:hihi:) zo ver komt dat de PVV gaat regeren... denk je eens in... mag het dan ook zo zijn dat de PVV zegt '...en deze voetbalclub kan ook het dak op, want zijn aanhangers van de tegenpartij', of kan dat dan weer niet?
Onder het motto nu wordt er ook zo'n houding aangenomen van 'ben je voor de PVV en kom je daar voor uit dan heb je het maar te slikken eigen schuld dikke bult'.

Is dat waar we naar toe willen?

Eric de Blois
22-02-11, 14:24
Lawaai mag alleen als dat de PVV ten gunste komt?
ik zeg niet dat het niet mag, ik vind het tamelijk overbodig.

Ook propaganda voor de PVV is volstrekt overbodig. De ellende en verpaupering in ons land is zo groot dat de PVV geen enkele campagne hoeft te voeren voor het verkrijgen van stemmen. De beste campagne voor de PVV zijn juist de anti-PVV campagnes! De pers en alle negatieve aandacht werkt enorm in het voordeel van Wilders.

Nee, lawaai maken vóór de PVV is met alle aandacht die de PVV al krijgt is helemaal niet nodig.

Pizzaman
22-02-11, 14:25
Ergens heeft hij wel een punt. Wanneer je een behoorlijk salaris hebt kun je kiezen voor een witte, duurdere wijk, witte school, witte sportvereniging etc. Je komt dan niet echt in aanraking met de mensen in de samenleving die het minder hebben, zowel wit als gekleurd. De problemen die deze mensen ondervinden zijn niet hun problemen. De beter opgeleide geniet over het algemeen van de voordelen van de multi-culti maatschappij, de laag opgeleide heeft vaak wat meer last van de nadelen die een multi culti samenleving nou eenmaal met zich meebrengt.
:boogie: eindelijk heeft er eens iemand het begrepen, Karin N.
So-wie-so is het al een teken aan de wand dat je het DURFT te hebben over 'last van de nadelen die een multi culti samenleving'.
Volgens de gevestigde regentenkliek zijn er namelijk alleen maar voordelen.


Vanaf de jaren 60 70 is er nu eenmaal weinig belangstelling geweest voor zowel de "gastarbeider" als de autochtone arbeider. En dat wreekt zich nu......in een pvv met vrij veel stemmen.
Niet helemaal, we hadden al enkele voorgangers.
- Een SP die een pamflet had betreffende 'arbeid en immigratie', maar de keutel weer introk...
- Een Bolkesteijn die wat uitlatingen deed die 'minder goed vielen'...
- Een Fortuyn, met de bekende afloop...


De politiek heeft het vroeger niet begrepen en begrijpt het nog steeds niet. Met als triest resultaat een pvv.
Je zou inderdaad zoiets kunnen zeggen. Maar, niet begrepen? Een vet inkomen is ook lekker als dat behaald wordt uit het directeur zijn van een gesubsidieerde multi-culti club, denk ik dan. Volgens mij hebben een aantal machthebbers het juist heel erg goed begrepen.

Ik kan me niet voorstellen dat ze het nu nog 'niet hebben begrepen'. Wel kan ik me voorstellen dat er gebruik gemaakt wordt van de 'wet van behoud van ellende'. Brood en spelen.

tanger'73
22-02-11, 14:33
ik zeg niet dat het niet mag, ik vind het tamelijk overbodig.

Ook propaganda voor de PVV is volstrekt overbodig. De ellende en verpaupering in ons land is zo groot dat de PVV geen enkele campagne hoeft te voeren voor het verkrijgen van stemmen. De beste campagne voor de PVV zijn juist de anti-PVV campagnes! De pers en alle negatieve aandacht werkt enorm in het voordeel van Wilders.

Nee, lawaai maken vóór de PVV is met alle aandacht die de PVV al krijgt is helemaal niet nodig.


Een partij die het vooral moet hebben van de aandacht van anderen en de waan van de dag, is zeker de moeite waard.

knuppeltje
23-02-11, 11:19
De ellende en verpaupering in ons land is zo groot dat...

Alsof Nederland niet stinkend rijk is. Alsof Nederland er niet zowat het beste voorstaat binnen de EEG.

Godsklere zeg, wat een geleuter. Hoe is het mogelijk.

Max Stirner
23-02-11, 11:40
Bekende Friezen: wij stemmen geen PVV

ANP − 22/02/11, 11:16

LEEUWARDEN - Meer dan honderd bekende Friezen hebben een lijst ondertekend waarop ze aangeven niet op de PVV te stemmen tijdens de verkiezingen voor Provinciale Staten op 2 maart. De lijst, een initiatief van muzikant Jankobus Seunnega, bevat veel namen uit de sport-, muziek-, theater- en schrijfwereld.

Onder anderen Syb van der Ploeg (zanger De Kast), Foppe de Haan (voetbaltrainer), Gertjan Verbeek (trainer AZ), Ron Jans (trainer sc Heerenveen) en oud-hoofdredacteur van de Leeuwarder Courant, Rimmer Mulder, plaatsten hun naam onder het standpunt: wij stemmen geen PVV.

Volgens de initiatiefnemer heeft iedereen de lijst met een eigen reden ondertekend. 'Je hoopt dat mensen door het zien van deze lijst anders stemmen', aldus Seunnega.

Het Parool



Vanuit Tietsjerkstradeel lopen verkondigen dat mensen in Kanaleneiland of Geuzenveld zouden moeten 'inzien' dat ze geen PVV horen te stemmen, vinnik nogal pedant en gratuit.

Pizzaman
23-02-11, 12:14
Alsof Nederland niet stinkend rijk is. Alsof Nederland er niet zowat het beste voorstaat binnen de EEG.

Godsklere zeg, wat een geleuter. Hoe is het mogelijk.

Hoe dat mogelijk is, omdat je vergeet dat niet iedereen het fantastisch heeft.
Ja, wel vergeleken bij een land waar ze tekort aan drinkwater hebben of zo.
Overigens zal in veel 'rijke' landen dezelfde situatie spelen.

Misschien dat iemand die aan het eind van de maand een stuk salaris tekort komt je dat kan uitleggen.
Stel dat je, exact berekend, precies rondkomt iedere maand.
En dan verhoogt de gemeente de WOZ, essent rekent je een paar cent meer,
je hebt een koude winter (dus stookt wat meer), ook de ziektekostenverzekering gaat omhoog,
ach ja en laten we nu eens aannemen je auto geeft het op en je klrijgt een garagerekening van 800 euro.

Ik neem aan, dan vergaat je het lachen wel.
Je hebt dan niet meer het idee dat je in zo'n rijk land leeft...

Toegegeven het is beter dan droog brood. Echter jouw reactie is nogal een dooddoener.


Vanuit Tietsjerkstradeel lopen verkondigen dat mensen in Kanaleneiland of Geuzenveld zouden moeten 'inzien' dat ze geen PVV horen te stemmen, vinnik nogal pedant en gratuit.
...ze zullen bovendien wel niet naast het AZC in Drachten wonen, of zo.
Of in bepaalde buurten in Leeuwarden. We hebben het hier over de Friese matras ipv de Gooise.
Mensen met dik geld die een ander voorschrijven wat ze moeten doen.

Voor mij is dit dus gewoon de lijst met lamlullen, die je in de gaten moet houden.
Want 't zijn ook altijd dezelfden die over de rug van een ander rijk worden.

Soldim
23-02-11, 12:26
Ik kan me niet voorstellen dat ze het nu nog 'niet hebben begrepen'. Wel kan ik me voorstellen dat er gebruik gemaakt wordt van de 'wet van behoud van ellende'. Brood en spelen.

1,5 miljoen kiezers is 8% van de bevolking... omdat die een aantal onsamenhangende dingen roepen moet 'het' begrepen worden?

Gezien de voorspellingen dat de VVD, CDA en PVV geen 1e kamer meerderheid zullen halen heeft het merendeel van de bevolking 'het' inderdaad begrepen.

John2
23-02-11, 12:26
Bekende Friezen: wij stemmen geen PVV

ANP − 22/02/11, 11:16

LEEUWARDEN - Meer dan honderd bekende Friezen

Het Parool

Foppe Geert de Haan (Lippenhuizen, 26 juni 1943)
Gerrit Jan Alfons (Gertjan) Verbeek (Deventer, 1 augustus 1962)
Ron Jans (Zwolle, 29 september 1958)

Tja als dit friesen zijn vraag ik me af hoe betrouwbaardeze lijst is Hatert :fpuh:

fisherman1969
23-02-11, 12:43
Bekende Friezen: wij stemmen geen PVV

ANP − 22/02/11, 11:16

LEEUWARDEN - Meer dan honderd bekende Friezen hebben een lijst ondertekend waarop ze aangeven niet op de PVV te stemmen tijdens de verkiezingen voor Provinciale Staten op 2 maart. De lijst, een initiatief van muzikant Jankobus Seunnega, bevat veel namen uit de sport-, muziek-, theater- en schrijfwereld.

Onder anderen Syb van der Ploeg (zanger De Kast), Foppe de Haan (voetbaltrainer), Gertjan Verbeek (trainer AZ), Ron Jans (trainer sc Heerenveen) en oud-hoofdredacteur van de Leeuwarder Courant, Rimmer Mulder, plaatsten hun naam onder het standpunt: wij stemmen geen PVV.

Volgens de initiatiefnemer heeft iedereen de lijst met een eigen reden ondertekend. 'Je hoopt dat mensen door het zien van deze lijst anders stemmen', aldus Seunnega.

Het Parool

Dat zijn ook als regel de mensen die geen zoon of dochter hebben die straks naar Afghanistan gestuurd worden !
ff een opfrissertje weet je nog : een van de belangrijkste GOEDE punten van de P.V.V
BLA BLA ik zal je ff voor zijn ,ik weet heus wel dat de P.V.D.A ....
Zo zie je maar overen komsten zijn er altijd wel in de politiek ,want het is en blijft gewoon een kliek.

maar het is erg belangrijk nieuws hoor nu zowat de halve wereld in brand staat wat wel iets erger is dunkt me, dan een paar goed gesitueeerde Friezen DIE PLECHTIG VERKLAREN TEGEN DE EN OFANDERE POLITIEKE PARTIJ TE ZIJN
p.s Ik wil ookwel tekenen dat ik geen P.V.V stem ,en dan lieg ik ook nog niet ,
maar ja wat is mijn stem nu ?? nope (letterlijk en figuurlijk :giechel:
0 sorry moet er gewoon omlachen , om deze Topic natuurlijk.

Pizzaman
23-02-11, 13:30
1,5 miljoen kiezers is 8% van de bevolking... omdat die een aantal onsamenhangende dingen roepen moet 'het' begrepen worden?
Volgens mij was het percentage iets hoger, maar 't zal boeien.
Dqa's ook maar net hoe je rekent, naar opkomst of totaal aantal keisgerechtigden of wat dan ook.
Een heleboel mensen is het goed bevallen, of niet, dat zullen we zien.
Daarbij komt dat de peilingen nooit degenen meerekenen die 'stiekum toch PVV stemmen'.


Gezien de voorspellingen dat de VVD, CDA en PVV geen 1e kamer meerderheid zullen halen heeft het merendeel van de bevolking 'het' inderdaad begrepen.
Voorspellingen laat dat maar aan Yomanda over.
Bovendien zijn er nog meer partijen zoals SGP die wel 'mee' willen.
CDA is ook niet al te betrouwbaar, hoeveel dissidenten zitten daar tussen :hihi:
Eerst zien, dan geloven. Duidelijk is wel dat er tegengas wordt gegeven.
Niet langer zal daar een bejaardenkliek zitten die rustig ja knikt...


Tja als dit friesen zijn vraag ik me af hoe betrouwbaardeze lijst is Hatert :fpuh:

....zo betrouwbaar als Hatert?
Hoewel, op hem kan je altijd rekenen dat ie vuur geeft.

super ick
23-02-11, 13:45
Een vet inkomen is ook lekker als dat behaald wordt uit het directeur zijn van een gesubsidieerde multi-culti club, denk ik dan. Volgens mij hebben een aantal machthebbers het juist heel erg goed begrepen.


Het voorstel om bestuurders van dergelijke subsidieclubs maximaal de Balkendendenorm te laten verdienen vind ik volkomen terrecht, net als het niet meer laten verjaren van bepaalde misdrijven, het recht om jezelf te verweren te vergroten, minimale stafeisen in te voeren, met een enkelband om en een kratje bier ernaast je straf thuis op de bank uitzitten, stokje steken om voor bepaalde misdrijven alternatieve straffen te geven.

ps.
Las vandaag in de krant dat 47% van de rechters GL of D-66 stemt terwijl dat in de samenleving 14% is.
Weet je ook direct wwar die zachte handjes die stinkende wonden maken vandaan komen.

John2
23-02-11, 14:32
Alsof Nederland niet stinkend rijk is. Alsof Nederland er niet zowat het beste voorstaat binnen de EEG.

Godsklere zeg, wat een geleuter. Hoe is het mogelijk.

Nederland rijk?
meer dan 200.000 mensen die leven onder het bestaansminimum, hun zorgverzekering niet meer kunnen betalen, 450.000 mensen die op de grens zitten en 100.000 die 5% boven het bestaansminimum zitten ach wat zijn we toch rijk met die stille armoede, zolang ze maar zwijgen!!!:zweep:

naam
23-02-11, 15:01
Nederland rijk?
meer dan 200.000 mensen die leven onder het bestaansminimum, hun zorgverzekering niet meer kunnen betalen, 450.000 mensen die op de grens zitten en 100.000 die 5% boven het bestaansminimum zitten ach wat zijn we toch rijk met die stille armoede, zolang ze maar zwijgen!!!:zweep:

Nederland is een rijk land, maar niet iedereen in Nederland is rijk.
Dat kan ook niet.

knuppeltje
23-02-11, 15:16
Hoe dat mogelijk is, omdat je vergeet dat niet iedereen het fantastisch heeft.

Dat zal dan ook nooit gebeuren. De slimsten zullen het altijd fantastischer hebben dan de anderen.

Maar dat ook hier de verschillen nog steeds veel te groot zijn komt omdat er zoveel mensen zijn die het wel fantastisch hebben. Die hebben door middel van de partijen waarop ze stemmen de macht om die verschillen zo te houden of zelfs te vergroten. Rechtse tokkies met hun partijen dus.

knuppeltje
23-02-11, 15:19
Nederland rijk?

Ga met je poppen spelen Sjonny, in plaats van hier de clown uit te hangen.

Pizzaman
23-02-11, 15:28
Dat zal dan ook nooit gebeuren. De slimsten zullen het altijd fantastischer hebben dan de anderen.
Op zich is er ook niks mis mee, zolam ng het maar niet is dat de ene het fantastisch heeft en de ander zich te pletter werkt om het voortbestaan van zowel die 'fantastischen' als de nietsnutten te bekostigen.


Maar dat ook hier de verschillen nog steeds veel te groot zijn komt omdat er zoveel mensen zijn die het wel fantastisch hebben. Die hebben door middel van de partijen waarop ze stemmen de macht om die verschillen zo te houden of zelfs te vergroten. Rechtse tokkies met hun partijen dus.
Deels ben ik dat met je eens, er bestaan inderdaad rechtse tokkies.
Veel van die rechtse tokkies hebben gewoon geluk gehad en een fortuin geerfd (Trix & Co).
Anderen hebben het bij elkaar gegraaid over andermans rug (Koop en de bouwfraude). Sommigen hebben daadwerkelijk met eigen risico en eigen investering iets opgebouwd.
Vreemd is dat de eersten zowaar linkse sympathie hebben (dat was bij Wilhelmina nog wel anders). De tweede partij stemt VVD. De derde, da's wat lastiger.

Van de Koops zijn er niet zoveel, overigens betalen die 52% belasting, een van de hoogdste tarieven ter wereld. Let wel als die nog meer moeten gaan betalen worden ze gewoon Amerikaans staatsburger en kunnen we naar die centen fluiten.

De grote klont boter ligt volgens mij op het hoofd van de linkse tokkies - ja die heb je ook. Ik bedoel dan bijvoorbeeld directeuren van bloedbanken, directeuren van zorginstellingen, etcetera. Mensen die vaak door politieke slijmerij in het zadel worden gehouden. Mensen die in feite zetbaas zijn voor de regering, zelf geen enkel risico lopen maar wel uit de ruif kluiven.

Weet je wel hoeveel er dat zijn (ik niet... alleen kan ik een schatting maken), zelfs al zou je de grootverdieners 90% laten betalen dan is dat nog steeds een schijntje vergeleken bij wat daar over de balk gaat.

Ik ben voor een heleboel 'sociale maatregelen', zoals het beperken van de hypotheekaftrek. Maar ik ben beslist tegen het pappen en nathouden van een groot deel van de 'zelfgekozen nuttelozen', en degenen die dat hele circuit reguleren. Gezien de PvdA daar nou juist voor is, vraag ik me af of ze zich niet beter Partij van de Uitzuigers kunnen noemen. Tegen de SP heb ik echter niks, da's heel wat socialer maar dan ook ECHT socialer.

knuppeltje
23-02-11, 15:34
De grote klont boter ligt volgens mij op het hoofd van de linkse tokkies - ja die heb je ook. Ik bedoel dan bijvoorbeeld directeuren van bloedbanken, directeuren van zorginstellingen, etcetera.

Wie zegt jou dat die links zijn?

Dat zijn die dus duidelijk niet. En anders zijn het salon-socialisten, en die zijn heel erg rechts.

Pizzaman
23-02-11, 15:46
Wie zegt jou dat die links zijn?

Dat zijn die dus duidelijk niet. En anders zijn het salon-socialisten, en die zijn heel erg rechts.

Het grote probleem is dat links en rechts niet meer van toepassing zijn tegenwoordig.
Dankzij inderdaad die salonsocialisten, die bedoel ik ook. :wijs:

Met 'links' in de oudere zin van links is niks mis.

knuppeltje
23-02-11, 16:20
Dankzij inderdaad die salonsocialisten, die bedoel ik ook. :wijs:

Met 'links' in de oudere zin van links is niks mis.

Zeker, maar in de tijd van dat oudere links hadden we nog niet die vet overbetaalde profiterende directeuren van gezondheidszorginstellingen, onderwijsinstellingen en woningbouwcorporaties. Dat is allemaal gekomen dank zij de partijen die alles wilden privatiseren. Daar hoorde de partij van Ome Job dus niet bij. Ook al had die partij ooit eens een paar salonsocialisten.

Bovendien heeft de PvdA van de voorgaande 11 regeringener maar in 4 daarvan gezeten, en was daarin ook niet altijd de grootste partij, en leverde dus dan ook al niet de ministerpresident. Na Den Uyl hebben we nog Kok gehad, en dat was het.
Daarom is al het geleuter over die zogenaamde linkse kerk en al het zogenaamde kwaad wat die kerk heeft gedaan, zo wezenloos als het maar zijn kan. Bovendien waren de Rooms-Rode kabinetten de beste die er zijn geweest. Ok, behalve het kabinet van Acht misschien.

John2
23-02-11, 19:35
Ga met je poppen spelen Sjonny, in plaats van hier de clown uit te hangen.
Pedofiele neigingen knuppeltje?
Clown/poppen.............................. :wat?!:

Pizzaman
23-02-11, 20:03
Zeker, maar in de tijd van dat oudere links hadden we nog niet die vet overbetaalde profiterende directeuren van gezondheidszorginstellingen, onderwijsinstellingen en woningbouwcorporaties. Dat is allemaal gekomen dank zij de partijen die alles wilden privatiseren. Daar hoorde de partij van Ome Job dus niet bij. Ook al had die partij ooit eens een paar salonsocialisten.
Een PAAR salonsocialisten??? Verder kan een juiste privatisering wel goed werken, alleen ze verkloten het hier gewoon. Neem de ziekenfondsen, mijn eigen ziekenfonds is ook al Ach-enWee-aah' geworeden, 't is gewoon een monopolie. De directeuren van dat soort zooi zijn ook meestal salonsocialisten, overtuigde PvdA stemmers die soms leuk uit de bocht vliegen (ANWB directeur...). Dat het gekomen is doordat bepaalde partijen wilden privatiseren, ben ik wel deels met je eens. Echter had men nooit bijvoorbeeld Essent hoeven verkopen aan RWE, als er eens goed op de portemonnee gelet was... en waar is dat geld ook alweer aan verprutst... Affijn, er zijn behoorlijke discussies daarover te voeren, maar ben het zeker 100% met je eens dat we toen nog niet van die vet overbetaalde opperlamlullen hadden.


Bovendien heeft de PvdA van de voorgaande 11 regeringener maar in 4 daarvan gezeten, en was daarin ook niet altijd de grootste partij, en leverde dus dan ook al niet de ministerpresident. Na Den Uyl hebben we nog Kok gehad, en dat was het.
Klopt, maar of een partij al dan niet in de regering zit heeft minder invloed op van alles dan je op het eerste gezicht vermoed. Wie regeert bijvoorbeeld al sinds jaar en dag Amsterdam... of de PvdA al dan niet landelijk aan het roer staat?


Daarom is al het geleuter over die zogenaamde linkse kerk en al het zogenaamde kwaad wat die kerk heeft gedaan, zo wezenloos als het maar zijn kan. Bovendien waren de Rooms-Rode kabinetten de beste die er zijn geweest. Ok, behalve het kabinet van Acht misschien.
Ben ik niet met je eens, wel regeerder de rooms-rode kabinetten in de best mogelijke perioden. Heu... ik heb overigens het idee dat je wat anders bedoelt dan gebruikelijk:

Wiki (niet dat die de wijsheid in pacht hebben maar makkelijk voor overzichten)
De rooms-rode coalities waren: het kabinet-Schermerhorn-Drees, het kabinet-Beel I, het kabinet-Drees-Van Schaik en de kabinetten-Drees I, II en III.

Ook het kabinet-Balkenende IV wordt wel rooms-rood genoemd. Dit kabinet werd in eerste instantie gesteund door een coalitie van het CDA (waarin de KVP is opgegaan), de PvdA en de protestants-christelijke ChristenUnie. Het kabinet viel nadat de PvdA het vertrouwen erin had opgezegd.

Overigens vond ik Drees inderdaad een staatsman van formaat.

Den Uyl, vooral bekend vanwege de olieperikelen, heeft Nederland waarschijnlijk als eerste in de uitverkoop gedaan vwb 'oil for immigration'. Kok, de ex-vakbondsman die daarna zijn principes verkocht aan het grote geld en ons allemaal naaide met het beruchte kwartje. Bosnie, tentenkampen vol asielzoekers, uitverkoop van NS goederenvervoer, graaien in de ABP kas, IRT affaire, Zorreguieta, de demonisering van Fortuyn... en intussen vrat men flink van de gasbaten.

Nee vond ik nou niet de beste kabinetten.

Eric de Blois
23-02-11, 20:21
De ellende en verpaupering in ons land is zo groot...

Alsof Nederland niet stinkend rijk is. Alsof Nederland er niet zowat het beste voorstaat binnen de EEG.

Godsklere zeg, wat een geleuter. Hoe is het mogelijk.

Ja, dat lijkt een tegenstelling. Maar het woord 'verpaupering' wordt gebruikt niet om armoede aan te duiden maar asociaal gedrag, overlast en criminaliteit. In die context moeten we de verpaupering begrijpen. Een rijk land, ja, maar met een groot sociaal probleem. Met geld worden asociale types geen andere mensen. Ze blijven asociaal. Klasse is niet te koop. Dat zie je ook aan criminele 'rappers' die ineens bekendheid hebben verworven en baden in weelde. Het blijven paupers, met veel geld, dat wel.

StevieK
23-02-11, 21:05
Foppe Geert de Haan (Lippenhuizen, 26 juni 1943)
Gerrit Jan Alfons (Gertjan) Verbeek (Deventer, 1 augustus 1962)
Ron Jans (Zwolle, 29 september 1958)

Tja als dit friesen zijn vraag ik me af hoe betrouwbaardeze lijst is Hatert :fpuh:

Deze personen zijn naar Friesland geimmigreerd , volgens mij is dit inteelt

Eric de Blois
23-02-11, 21:11
Deze personen zijn naar Friesland geimmigreerd , volgens mij is dit inteelt

Als dat zo door gaat moeten we die opstandige provincie maar afkoppelen van de subsidie tank.

Pizzaman
23-02-11, 21:55
Als dat zo door gaat moeten we die opstandige provincie maar afkoppelen van de subsidie tank.

Friesland ligt niet bepaald aan de subsidietank, en Groningen ook niet. Eerder is het zo dat Den Haag aan de subsidietank ligt, namelijk het gas uit het noorden.

De 'actie' doet mij ook gewoon vermoedn dat men schijtens bang is.
Ik heb wel wat contacten, en er zal heel wat PVV gestemd worden.
't Zijn volgens mij gewoon wat doodsrochels van salonsocialisten... :rolleyes:

Hatert
23-02-11, 22:49
Foppe Geert de Haan (Lippenhuizen, 26 juni 1943)
Gerrit Jan Alfons (Gertjan) Verbeek (Deventer, 1 augustus 1962)
Ron Jans (Zwolle, 29 september 1958)

Tja als dit friesen zijn vraag ik me af hoe betrouwbaardeze lijst is Hatert :fpuh:

Volgens mij is Foppe de Haan werl een Fries. De anderen wonen in Friesland. Een Fries reageerde op een soortgelijke opmerking met dat zo'n gedachte een typische PVV gedachte is. Een gedachte die mensen uitsluit.

StevieK
23-02-11, 23:35
Volgens mij is Foppe de Haan werl een Fries. De anderen wonen in Friesland. Een Fries reageerde op een soortgelijke opmerking met dat zo'n gedachte een typische PVV gedachte is. Een gedachte die mensen uitsluit.

Een gedachte die mensen uitsluit, tja, die gedachten komen niet alleen bij de PVV voor...

Eric de Blois
24-02-11, 02:10
Friesland ligt niet bepaald aan de subsidietank, en Groningen ook niet. Eerder is het zo dat Den Haag aan de subsidietank ligt, namelijk het gas uit het noorden.

De 'actie' doet mij ook gewoon vermoedn dat men schijtens bang is.
Ik heb wel wat contacten, en er zal heel wat PVV gestemd worden.
't Zijn volgens mij gewoon wat doodsrochels van salonsocialisten... :rolleyes:
twas een grapje. Ja, het geld gaat vooral richting den haag en brussel. Zonde toch. Ja, salonsocialisten, dat zijn het. Met een vet inkomen vanuit een riante woning op een groot landgoed het proletariaat toespreken. Toch verbaas ik mij dat de PvdA nog steeds aanhang heeft. Zijn de kiezers soms blind? Of zijn het opportunisten? Nou ja, met principes heeft het vermoedelijk niet veel te maken.

John2
24-02-11, 07:49
Nederland is een rijk land, maar niet iedereen in Nederland is rijk.
Dat kan ook niet.
Rijkdom van een land kun je spiegelen hoe een land omgaat met zijn/haar behoeftige burgers, kijk eens naar onze ouderen in tehuizen, kijk eens naar de zorg in de ziekenhuizen, kijk eens naar de armoede bij grote delen van de bevolking.


Volgens mij is Foppe de Haan werl een Fries. De anderen wonen in Friesland. Een Fries reageerde op een soortgelijke opmerking met dat zo'n gedachte een typische PVV gedachte is. Een gedachte die mensen uitsluit.
Joe heb gelijk.

knuppeltje
24-02-11, 12:02
Pedofiele neigingen knuppeltje?
Clown/poppen.............................. :wat?!:

Voor mijn part ga je knikkeren, zal me een rotzorg zijn. Als je je stompzinnig geleuter hier maar achterwegen laat.

knuppeltje
24-02-11, 12:12
Pizzaman;4631959]Een PAAR salonsocialisten???

Yep, een stuk of 3-4, die constant aan de stoelpoten van Ome Joop zaagden.


Neem de ziekenfondsen, mijn eigen ziekenfonds is ook al Ach-enWee-aah' geworeden, 't is gewoon een monopolie. De directeuren van dat soort zooi zijn ook meestal salonsocialisten,

Bron?


Overigens vond ik Drees inderdaad een staatsman van formaat.

Ach, niet iedereen is het daarover eens geloof ik.


en intussen vrat men flink van de gasbaten.

Wij allemaal dus.


Nee vond ik nou niet de beste kabinetten.

Zal best.

nour_islam
24-02-11, 12:12
Ergens heeft hij wel een punt. Wanneer je een behoorlijk salaris hebt kun je kiezen voor een witte, duurdere wijk, witte school, witte sportvereniging etc. Je komt dan niet echt in aanraking met de mensen in de samenleving die het minder hebben, zowel wit als gekleurd. De problemen die deze mensen ondervinden zijn niet hun problemen. De beter opgeleide geniet over het algemeen van de voordelen van de multi-culti maatschappij, de laag opgeleide heeft vaak wat meer last van de nadelen die een multi culti samenleving nou eenmaal met zich meebrengt.

Vanaf de jaren 60 70 is er nu eenmaal weinig belangstelling geweest voor zowel de "gastarbeider" als de autochtone arbeider. En dat wreekt zich nu......in een pvv met vrij veel stemmen.

De politiek heeft het vroeger niet begrepen en begrijpt het nog steeds niet. Met als triest resultaat een pvv.

das niet waar. de meeste pvv stemmers wonen in gehuchten waar bijna geen allochtonen wonen. Ze vormen hun mening op basis van nieuwsfeiten die bij hun onderbuikgevoelens aansluiten.

Pizzaman
24-02-11, 12:19
Volgens mij is Foppe de Haan werl een Fries. De anderen wonen in Friesland. Een Fries reageerde op een soortgelijke opmerking met dat zo'n gedachte een typische PVV gedachte is. Een gedachte die mensen uitsluit.
Het is niet erg om mensen uit te sluiten. Jouw geloof sluit ook mensen uit.
Sterker nog, jouw geloof bestraft na de dood nog steeds mensen die dat niet verdienen.
Een goed geleefd hebbende man krijgt 40 maagden, of zoiets.
Wat blijft er voor de vrouwen, samen 1 man delen? Lekker geloof.


Een gedachte die mensen uitsluit, tja, die gedachten komen niet alleen bij de PVV voor...
Het gaat niet om het uitsluiten, het gaat over de argumenten.
Mensen uitsluiten is helemaal niet erg, de maatschappij is er op gebaseerd.
Bijvoorbeeld mensen zonder rijbewijs worden uitgesloten van het besturen van een motorvoertuig.
we zijn het er ook allemaal over eens dat je niet met drank op achter het stuur moet kruipen.
Er is geen tekort aan chauffeurs die niet gezopen hebben, en van bezopen chauffeurs komen ongelukken.

Zo vindt de PVV dat uit moslimlanden over het algemeen weinig goeds komt.
Ja, een reden om te zeggen hou maar op met het mensen halen uit die landen.
We hebben hier geen tekorten, en van import uit islamistische landen blijkt relatief veel problemen te komen...

Het is niet alsof men niet kan kiezen. Een gehandicapte of iemand met een gekleurde huid heeft dat niet te kiezen. Een alcomobilist, of een moslim, kiest zelf of ie al dan niet zich zo gaat gedragen dat er een risico komt op 'ellende'.



twas een grapje. Ja, het geld gaat vooral richting den haag en brussel. Zonde toch. Ja, salonsocialisten, dat zijn het. Met een vet inkomen vanuit een riante woning op een groot landgoed het proletariaat toespreken. Toch verbaas ik mij dat de PvdA nog steeds aanhang heeft. Zijn de kiezers soms blind? Of zijn het opportunisten? Nou ja, met principes heeft het vermoedelijk niet veel te maken.

In feite gaat 1% van de aardgasbaten naar de noordelijke provincies, de rest 'verdwijnt'... Kiezers lijken soms heel erg dom, net schapen, die zich naar de slachtbank laten leiden. het imago is vaak het grootste probleem of de grootste zorg van politieke partijen, en veel mensen kijken daar niet doorheen.

Kijk ik heb er schijt aan wat andere mensen van de PVV vinden, ook ik ben het niet 100% ermee eens, maar ik verdom het om me te laten leiden door stompzinnige argumenten als 'de nieuwe Adolf' en weet ik wat niet meer. Als ik verder kijk dan m'n neus lang is, dan zie ik dat een partij als de PVV hier hard nodig is om de boel eens flink op te schudden.

Overigens is er niets nieuws onder de zon. We zien het op grotere schaal in de islam-landen gebeuren. Ziedaar, een aantal uitzuigers krijgt het zwaar te verduren en wordt afgezet. Dan zie je nu sommigen ineens miljoenen uitdelen of zware hervormingsplannen maken. Die zouden zo bij de PvdA kunnen.

Het verschil is dat de PvdA niet uitgeroeid kan worden zoals Mubarak, en dat het ook nooit zal gebeuren. De Nederlander heeft teveel te verliezen, al heeft ie het nog zo krap. Dus wat gemor rond verkiezingstijd en daarna pruttelt het gewoon weer verder.

knuppeltje
24-02-11, 12:49
Eric de Blois;4631975]Ja, dat lijkt een tegenstelling.

Is het ook.


Maar het woord 'verpaupering' wordt gebruikt niet om armoede aan te duiden maar asociaal gedrag, overlast en criminaliteit.

Ach zo. Woordinflatie zullen we maar zeggen.


In die context moeten we de verpaupering begrijpen. Een rijk land, ja, maar met een groot sociaal probleem. Met geld worden asociale types geen andere mensen. Ze blijven asociaal. Klasse is niet te koop. Dat zie je ook aan criminele 'rappers' die ineens bekendheid hebben verworven en baden in weelde. Het blijven paupers, met veel geld, dat wel.

Tja, echt typisch een Nederlands probleem natuurlijk. Maar al wat je opnoemt is klein bier vergeleken bij het eind van de zestiger jaren. Toen hadden we in Europa diverse linkse en rechtse terreurgroepen van eigen huize. Ok, provo en flowerpower gaven er af en toe wel een vrolijke noot aan, Maar die Bader, die Rote en al die andere terreurgroepen waren veel erger dan de Hofdstadgroep.
En wat opstandige jeugd betreft: toen werd je op je dertigste door de jeugd als een niet te vertouwen oude zak gezien. Geloof niemand boven de dertig, was de veel gehoorde kreet. Die waren voor de oorlog in Vietnam en zo.
Toen hadden we ook nog echte massademonstraties, door heel West-Europa, leek het wel.

Maar nu schijnt de Nederlandse jeugd zich zowat de gelukkigste van de de jeugd ter wereld te voelen. Hebben wij zowat de laagste staatsschuld en laagste werkloosheidscijfer binnen de EU. En staan wij er dus binnen de EU er zowat het beste voor.

Er is trouwens door ene Emiel Eyben een heel leuk boek over opstandige jeugd geschreven. Het heet: De onstuimigen. Gaat over de jeugd in Rome ten tijde van de Romeinen. Ook toen al maakten hele bendes jeugd de
straten, theaters, bordelen en wat al niet meer in Rome onveilig.
Het hooliganisme was toen al uitgevonden.

Pizzaman
24-02-11, 13:44
Verpaupering:
1) Verarming; 2) Verloedering; 3) Verval.

Beiden gelijk dus, het is maar net hoe je het gebruikt.
gaan we nu kissebissen over wat 'verarming' dan is...