PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland leverde Khaddafi nachtkijkers en helikopters’



Hatert
22-02-11, 22:56
22 februari 2011, 20:08

‘Nederland leverde Libië nachtkijkers en helikopters’

door Hans Klis

Binnenland

Nederland bevoorraadde de regimes van onder andere Bahrein en Jemen met wapens. De afgelopen jaren verscheepte ons land naar onder andere transporthelikopters en nachtzichtkijkers naar Libië. Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws en onderzoeker Martin Broek.
Volgens het onderzoek was ons land de afgelopen zes jaar naast producent ook doorvoerhaven voor verschillende wapens en legervoertuigen. Nederland zou vergunningen hebben afgegeven voor de levering van meer dan vierduizend vuurwapens, honderdvijftig pantservoertuigen, achttien miljoen stuks munitie en bijna tweehonderdduizend granaten. Onder andere aan Libië.

Nederland leverde onder andere nachtkijkers aan Libië
Ons land verscheepte onder andere transporthelikopters en nachtzichtkijkers aan het regime van Gaddafi. De Libische leider staat al dagen onder druk door demonstraties tegen zijn regime. Gisteren kwam het tot een gewelddadige botsing tussen het volk en het Libische leger, soldaten schoten met scherp op betogers en ook werden er in verschillende steden lukrake bombardementen uitgevoerd op burgerdoelen.

GroenLinks noemde de onthulling, dat Nederland op deze manier regimes die mensenrechten schenden lijkt te steunen, tegenover RTL Nieuws ‘een beschamende vertoning’.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken laat weten dat er onder de huidige omstandigheden geen wapens worden geëxporteerd naar landen waar het onrustig is.


‘Nederland leverde Libië nachtkijkers en helikopters’ :: nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/02/22/nederland-leverde-libie-nachtkijkers-en-helikopters/)

Bofko
22-02-11, 23:49
De HEMA verkoopt messen.

Bofko
22-02-11, 23:55
Maar gelukkig verkoopt de HEMA geen mosterdgas.

Joesoef
23-02-11, 05:39
De HEMA verkoopt messen.


Ook aan verward kijkende psychotische mensen die schreeuwen ' ik ga iedereen die tegen mij is vermoorden' ?

StevieK
23-02-11, 08:28
22 februari 2011, 20:08

‘Nederland leverde Libië nachtkijkers en helikopters’

door Hans Klis

Binnenland

Nederland bevoorraadde de regimes van onder andere Bahrein en Jemen met wapens. De afgelopen jaren verscheepte ons land naar onder andere transporthelikopters en nachtzichtkijkers naar Libië. Dat blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws en onderzoeker Martin Broek.
Volgens het onderzoek was ons land de afgelopen zes jaar naast producent ook doorvoerhaven voor verschillende wapens en legervoertuigen. Nederland zou vergunningen hebben afgegeven voor de levering van meer dan vierduizend vuurwapens, honderdvijftig pantservoertuigen, achttien miljoen stuks munitie en bijna tweehonderdduizend granaten. Onder andere aan Libië.

Nederland leverde onder andere nachtkijkers aan Libië
Ons land verscheepte onder andere transporthelikopters en nachtzichtkijkers aan het regime van Gaddafi. De Libische leider staat al dagen onder druk door demonstraties tegen zijn regime. Gisteren kwam het tot een gewelddadige botsing tussen het volk en het Libische leger, soldaten schoten met scherp op betogers en ook werden er in verschillende steden lukrake bombardementen uitgevoerd op burgerdoelen.

GroenLinks noemde de onthulling, dat Nederland op deze manier regimes die mensenrechten schenden lijkt te steunen, tegenover RTL Nieuws ‘een beschamende vertoning’.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken laat weten dat er onder de huidige omstandigheden geen wapens worden geëxporteerd naar landen waar het onrustig is.


‘Nederland leverde Libië nachtkijkers en helikopters’ :: nrc.nl (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/02/22/nederland-leverde-libie-nachtkijkers-en-helikopters/)

Dit is gewoon schandalig, dit moet bestraft worden, ik zou als ik jouw was maar direkt een process aanspannen tegen de K4 die hier vernantwoordelijk zijn, er zijn al genoeg schreeuwlijken, maar er moet nu iemand met daden komen, wat belet je om als eerste een aanklacht aan te spannen

Hatert
23-02-11, 22:55
De HEMA verkoopt messen.

1. Messen bij de Hema zijn primair gemaakt als gebruiksmiddel voor in de keuken etc..

- Wapens zijn gemaakt om te doden

2. De Hema kent de achtergrond niet van haar koper..

- Van Khadaffi moet de voorgeschiedenis wel onderhands bekend zijn

Trek je conclusie.

John61
23-02-11, 23:12
1. Messen bij de Hema zijn primair gemaakt als gebruiksmiddel voor in de keuken etc..

- Wapens zijn gemaakt om te doden

2. De Hema kent de achtergrond niet van haar koper..

- Van Khadaffi moet de voorgeschiedenis wel onderhands bekend zijn

Trek je conclusie.

We weten zo langzamerhand wel wat jij van westerlingen vindt. Maar wat zegt het eigenlijk over mensen die uit vrije wil naar het westen komen. Mensen zoals ik en zoals jouw familie die hier naar toe zijn gekomen? Zijn wij dan nog niet veel erger, door hier te willen wonen en geen aanstalten te maken om weg te gaan!!!!!!!!!

Magoed, bevalt mij hier prima, fijn land, fijne mensen en uiteraard minder fijne mensen. Zou het me hier niet bevallen, dan zou ik verder trekken. Maar ja, ik ben dan ook in staat om in eigen onderhoud te voorzien. Wanneer je dat niet kunt, is het idd slimmer om hier te blijven hangen.......................want welk land zit op jou te wachten?

Hatert
23-02-11, 23:55
We weten zo langzamerhand wel wat jij van westerlingen vindt. Maar wat zegt het eigenlijk over mensen die uit vrije wil naar het westen komen. Mensen zoals ik en zoals jouw familie die hier naar toe zijn gekomen? Zijn wij dan nog niet veel erger, door hier te willen wonen en geen aanstalten te maken om weg te gaan!!!!!!!!!

Magoed, bevalt mij hier prima, fijn land, fijne mensen en uiteraard minder fijne mensen. Zou het me hier niet bevallen, dan zou ik verder trekken. Maar ja, ik ben dan ook in staat om in eigen onderhoud te voorzien. Wanneer je dat niet kunt, is het idd slimmer om hier te blijven hangen.......................want welk land zit op jou te wachten?

Dit gaat over wapenverkoop, mijn aanwezigheid staat hier niet ter discussie.

Bofko
24-02-11, 00:47
1. Messen bij de Hema zijn primair gemaakt als gebruiksmiddel voor in de keuken etc..

- Wapens zijn gemaakt om te doden

How about helicopters en nachtkijkers ?




2. De Hema kent de achtergrond niet van haar koper..

- Van Khadaffi moet de voorgeschiedenis wel onderhands bekend zijn

Trek je conclusie.

Khadaffi zelf koopt niks bij de Hema.
Moet iemand die iets bij de Hema koopt zichzelf legitimeren en verantwoorden ?

Bijna alles kan ten goede en ten kwade worden aangewend.
Degene die de zaken ten kwade gebruikt is verantwoordelijk/ schuldig.
En voor mosterdgas geldt dat er geen goede aanwending bestaat dus daar kun je een producent/handelaar ter verantwoording gaan roepen.

Hatert
24-02-11, 00:55
How about helicopters en nachtkijkers ?



Khadaffi zelf koopt niks bij de Hema.
Moet iemand die iets bij de Hema koopt zichzelf legitimeren en verantwoorden ?

In je hart weet je precies hoe het in elkaar zit.

Khaddafi's Hema is Nederland.

Links lullen, rechts vullen.

Bofko
24-02-11, 01:09
In je hart weet je precies hoe het in elkaar zit.

Khaddafi's Hema is Nederland.


Dus K4-Hema (K4-Nederland) moeten de morele gids zijn die de gekken van de islamitische wereld in toom houden want die laatsten zijn ontoerekeningsvatbaar.

Hatert
24-02-11, 01:17
Dus K4-Hema (K4-Nederland) moeten de morele gids zijn die de gekken van de islamitische wereld in toom houden want die laatsten zijn ontoerekeningsvatbaar.

Als de k4 hun eigen gekken in toom houden en meer handelen naar wat ze zeggen, is het vrijwel het hele werk gedaan.

Niet links lullen maar rechts vullen= hypocriet.

Bofko
24-02-11, 01:31
Als de k4 hun eigen gekken in toom houden en meer handelen naar wat ze zeggen, is het vrijwel het hele werk gedaan.

Inch'kafir !



Niet links lullen maar rechts vullen= hypocriet.

Ja,welkom in de grote-mensen-wereld.Het zit in de genen, denk ik.Kut-hypocriete mensheid.

Hatert
24-02-11, 01:37
Inch'kafir !


Ja,welkom in de grote-mensen-wereld.Het zit in de genen, denk ik.Kut-hypocriete mensheid.

Mensen zonder hoop en geloof zijn hopeloos en hulpeloos. Dat druk je goed uit met het rood aangegeven stuk.

Bofko
24-02-11, 01:41
Mensen zonder hoop en geloof zijn hopeloos en hulpeloos. Dat druk je goed uit met het rood aangegeven stuk.

Nee, beste jongen dat is jouw perceptie. Ik voel me totaal NIET hopeloos en hulpeloos.Jouw geluk hangt meer af van de Kafir dan van Allah. Tenminste, als ik op je schrijfsels afga.

Hatert
24-02-11, 01:44
Nee, beste jongen dat is jouw perceptie. Ik voel me totaal NIET hopeloos en hulpeloos.Jouw geluk hangt meer af van de Kafir dan van Allah. Tenminste, als ik op je schrijfsels afga.

Je zegt inch kafir, en daarna leg je je neer bij een zogenaamde negatieve aard van de mens. Je gelooft niet in het positieve en daarom heb je geen hoop en leg je je er maar bij neer.

Ik heb hoop en ik geloof in mijn zaak, want ik heb wat te winnen.

Bofko
24-02-11, 02:02
Je zegt inch kafir, en daarna leg je je neer bij een zogenaamde negatieve aard van de mens. Je gelooft niet in het positieve en daarom heb je geen hoop en leg je je er maar bij neer.

Nope. De uitdrukking : ' Inch'kafir' is niet voor mijzelf bestemd maar voor jou.Ik ben een ongelovige en ik geloof niet in hogere dingen of in het lot en wel in toeval. Ik hou jou de spiegel voor.




Ik heb hoop en ik geloof in mijn zaak, want ik heb wat te winnen.
Prima, je houdt de zaak in beweging hier.

Hatert
24-02-11, 02:11
Nope. De uitdrukking : ' Inch'kafir' is niet voor mijzelf bestemd maar voor jou.Ik ben een ongelovige en ik geloof niet in hogere dingen of in het lot en wel in toeval. Ik hou jou de spiegel voor.



Prima, je houdt de zaak in beweging hier.

Mijn hoop is niet gelegen in k4s. Zij hebben niets te willen in mijn natuurlijke rechten.

Bofko
24-02-11, 02:16
Mijn hoop is niet gelegen in k4s. Zij hebben niets te willen in mijn natuurlijke rechten.

Ik zou helemaal achterover vallen van verbazing als uit jouw mond zou komen dat het wel zo was.

Hatert
24-02-11, 02:19
Ik zou helemaal achterover vallen van verbazing als uit jouw mond zou komen dat het wel zo was.

Daarom is de adressering van je inchgedoe hopeloos.

Bofko
24-02-11, 02:23
Daarom is de adressering van je inchgedoe hopeloos.

Vind ik niet. Het onderscheidt jou van de echte moslims.

Hatert
24-02-11, 02:34
Vind ik niet. Het onderscheidt jou van de echte moslims.

Het moet niet gekker worden, een k4 die gaat uitmaken wie of wat een echte moslim is.

Bofko
24-02-11, 02:39
Het moet niet gekker worden, een k4 die gaat uitmaken wie of wat een echte moslim is.

Soms kan een buitenstaander een verfrissende inzicht geven.
' Een echte moslim vertrouwt voor zijn geluk op Allah en niet op de Kafir' .

Welke moslim is het niet eens met deze uitspraak ?

Joesoef
24-02-11, 06:37
Blijft natuurlijk vreemd dat 'we' heel graag handel willen drijven met een gek en op het moment dat er een revolutie op tilt is roepen 'die gek moet gestopt worden'.

Tenslotte ga je ook geen messenwinkel beginnen in een achterstandbuurt en discount geven aan werklozen randgroep jongeren om ze te stimuleren om eens wat te gaan doen.

VOC mentaliteit.

John2
24-02-11, 07:19
Blijft natuurlijk vreemd dat 'we' heel graag handel willen drijven met een gek en op het moment dat er een revolutie op tilt is roepen 'die gek moet gestopt worden'.
Tenslotte ga je ook geen messenwinkel beginnen in een achterstandbuurt en discount geven aan werklozen randgroep jongeren om ze te stimuleren om eens wat te gaan doen.
VOC mentaliteit.

Dan maar een VOC mentaliteit en mag jij iedereen in Libie gek vinden inclusief zijn overheid, maar Nederland drijft al jaren handel met Libie waar helaas door internationale afspraken wapens bijhoren, dat een land zich niet houd aan zijn/haar afspraken doet niets af aan wat jij noemt het VOC mentaliteit, een benoeming waarvan jij de betekenis niet van kent en leg eens uit waarom wij geen handel zou mogen drijven met Libie, maar je tegelijk wel wenselijk vindt dat de embargo van Iran/Gaza wordt opgeheven?:verward:

John2
24-02-11, 07:39
=Joesoef;4632143]Blijft natuurlijk vreemd dat 'we' heel graag handel willen drijven met een gek en op het moment dat er een revolutie op tilt is roepen 'die gek moet gestopt worden'.
Onmogelijk antwoord, immers je doet geen handel met een persoon maar met een land als het om wapens gaat en dan nog onder toezicht en toestemming met de internationale recht, voor de overige handel met landen als Iran, Irak, Libie en noem ze maar op, gaat deze rechtstreeks met diverse mensen die daar bedrijven bezitten en daar is niets vreemds aan sterker nog als ondernemer ben je verantwoordelijk voor je medewerkers en niet wat de mensen doen met het product die je levert.


Tenslotte ga je ook geen messenwinkel beginnen in een achterstandbuurt en discount geven aan werklozen randgroep jongeren om ze te stimuleren om eens wat te gaan doen.
VOC mentaliteit.
Als je op een A1 locatie wilt zitten met je messen verkoop zul je wel moeten, immers als ondernemer zoek je de beste locatie voor je product en breng je het aanbod naar de vraag.

John2
24-02-11, 07:41
' Een echte moslim vertrouwt voor zijn geluk op Allah en niet op de Kafir' .

?
Waarom zoeken ze dan het geluk in de westerse wereld van Heidenen, Christelijken en Joden?:hihi:

Joesoef
24-02-11, 08:55
Dan maar een VOC mentaliteit en mag jij iedereen in Libie gek vinden inclusief zijn overheid, maar Nederland drijft al jaren handel met Libie waar helaas door internationale afspraken wapens bijhoren


Oja, dat wapens wij aan dat soort regimes moeten leveren.

H.P.Pas
24-02-11, 09:05
Het moet niet gekker worden, een k4 die gaat uitmaken wie of wat een echte moslim is.

Wat is daaraan gek ? Jij maakt als mohammedaan toch ook uit wie of wat een echte atheïst is ?


Dan ben je geen atheist.

John2
24-02-11, 09:16
Oja, dat wapens wij aan dat soort regimes moeten leveren.

Niet moeten maar worden geleverd onder bepaalde voorwaarden en afspraken, daar is niets mis mee en laat ik proberen uit te leggen.

Stel er waren geen wapens geleverd aan Libie, dan hadden ze via de illegale weg wel aan wapens gekomen althans de elite groep van deze Kadaffi, juist doordat er wapens zijn geleverd en er voldoende voor handen zijn kunnen ook de militairen die het wel goed voorhebben met de mensenrechten deze wapens opnemen en de bevolking verdedigen tegen het echte geweld, iets wat nu ook gebeurd.
Geen levering van wapens op een legale weg zal alleen de sterksten in het zadel houden en de burgers geen rechten geven die verdedigbaar zijn.
Dat Illegale levering van wapens juist grote problemen opleveren in een strijd onder burgers die jaren duren hebben we gezien in landen zoals Irak en Afghanistan.

Verder is de controlle bij levering van wapens en goedkeuring binnen de internationale recht en één van de criteria is dat het leger bestaat uit alle lagen van de bevolking.

H.P.Pas
24-02-11, 09:34
Mensen zonder hoop en geloof zijn hopeloos en hulpeloos.

Je vergeet het belangrijkste:



1 Kor 13: Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde.


Haterts zijn het meest hulpeloos van allen.

Joesoef
24-02-11, 09:38
Niet moeten maar worden geleverd onder bepaalde voorwaarden en afspraken, daar is niets mis mee en laat ik proberen uit te leggen.

Stel er waren geen wapens geleverd aan Libie, dan hadden ze via de illegale weg wel aan wapens gekomen althans de elite groep van deze Kadaffi, juist doordat er wapens zijn geleverd en er voldoende voor handen zijn kunnen ook de militairen die het wel goed voorhebben met de mensenrechten deze wapens opnemen en de bevolking verdedigen tegen het echte geweld, iets wat nu ook gebeurd.
Geen levering van wapens op een legale weg zal alleen de sterksten in het zadel houden en de burgers geen rechten geven die verdedigbaar zijn.
Dat Illegale levering van wapens juist grote problemen opleveren in een strijd onder burgers die jaren duren hebben we gezien in landen zoals Irak en Afghanistan.

Verder is de controlle bij levering van wapens en goedkeuring binnen de internationale recht en één van de criteria is dat het leger bestaat uit alle lagen van de bevolking.



OMG wat een onzin :moe:

John2
24-02-11, 09:48
OMG wat een onzin :moe:

Ach vandaar dat het ook zo een puinhoop is binnen het MO. :droef: