PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlander vermoord in Kenia



John2
25-02-11, 22:50
Nederlander vermoord in Kenia

De 36-jarige Ebel Kremer uit Groningen is in de nacht van donderdag op vrijdag doodgeschoten bij een roofoverval in Kenia. Zijn vrouw Lora werd verkracht, terwijl de kinderen van het zendelingenechtpaar toekeken.

Het echtpaar was in Kenia voor zendelingenwerk vanuit de Vrije Baptistengemeente uit Groningen. De kinderen, die getuige waren van het drama, zijn opgevangen door een ander Nederlands echtpaar. De vrouw wordt in een ziekenhuis behandeld. Vrijdagavond zal de gemeente tijdens een bijeenkomst stil staan bij de gruwelijke gebeurtenis.

Het zendingsechtpaar was in 2008 naar Kenia gegaan om in de plaats Athi River mee te werken aan een woonproject voor weeskinderen onder auspicien van de internationale christelijke organisatie Youth with a mission (YWAM). De Groninger, zijn 34-jarige vrouw en hun kinderen sliepen in het door hen geleide weeshuis toen ze werden overvallen door gewapende mannen. Er zou bij de overval ook een nachtwaker gewond zijn geraakt.
Laatste update: Vandaag 19:29 uur
groningen, Kenia, zendeling

knuppeltje
26-02-11, 09:58
Ik vind het altijd geweldig als mensen anderen in ontwikkelingslanden willen helpen. Echt fantastisch. Maar waarom moet bij die christelijke sekten er ook altijd evangelisatie bij aan te pas komen?
Kun je anderen niet gewoon helpen zonder heilige drang om anderen altijd maar te willen bekeren?
Wat een schijnheilig gedoe?

Bovendien zijn het christelijke secten die in sommige Afrikaanse landen door hun christelijke propaganda tegen condoomgebruik medeverantwoordelijk zijn voor een onnoemelijk groot aantal HIV-infecties. Tevens wakkeren ook van die christelijke sekten op diverse plaatsen in Afrika de homofobie aan tot een kookpunt, met alle gevolgen van dien.

Ik heb nog nooit gehoord dat mensen van Artsen zonder grenzen, Human Rights Watch of Amnesty bijvoorbeeld aan evangelisatie doen. Die mensen zal het worst wezen welk geloof de mensen hebben die zij helpen.

John2
26-02-11, 11:07
Ik vind het altijd geweldig als mensen anderen in ontwikkelingslanden willen helpen. Echt fantastisch. Maar waarom moet bij die christelijke sekten er ook altijd evangelisatie bij aan te pas komen?
Kun je anderen niet gewoon helpen zonder heilige drang om anderen altijd maar te willen bekeren?
Wat een schijnheilig gedoe?

Bovendien zijn het christelijke secten die in sommige Afrikaanse landen door hun christelijke propaganda tegen condoomgebruik medeverantwoordelijk zijn voor een onnoemelijk groot aantal HIV-infecties. Tevens wakkeren ook van die christelijke sekten op diverse plaatsen in Afrika de homofobie aan tot een kookpunt, met alle gevolgen van dien.

Ik heb nog nooit gehoord dat mensen van Artsen zonder grenzen, Human Rights Watch of Amnesty bijvoorbeeld aan evangelisatie doen. Die mensen zal het worst wezen welk geloof de mensen hebben die zij helpen.
Ook deze mensen doen niet aan het uitbrengen of uitdragen van het geloof, ze runden slechts een kindertehuis.
Dit tehuis wordt betaald door de gezamelijke kerken en is net als de organisatie's die jij noemt onafhankelijk en gaan zelfs gedeeltelijk op in deze organisatie's zoals Unicef, Amnesty, AZG, Rode Kruis.
Verder over het condoom gebruik binnen de Christelijke waarden is alleen de Paus die er op tegen was, maar voor Afrika waar deze condooms gratis worden verstrekt worden de condooms overal voor gebruikt, behalve waarvoor ze eigenlijk dienen.
Kinderen gebruiken de condoomd als ballonnen, vrouwen gebruiken ze als verpakkings materiaal om voedsel te beschermen tegen vliegen en andere insecten, boeren doen er melk in en zo kun je uren doorgaan met het opnoemen waarvoor ze in afrika het condoom gebruiken.
Als er naar schatting 1 op de 50 worden gebruikt voor sex kun je ongeveer nagaan hoe groot de bescherming is.
Het enigste wat werkt tegen HIV en daar zijn we al jaren mee bezig is goede voorlichting en dit werkt moeilijk omdat praten over sex net zo moeilijk is in deze landen als praten over het Christendom, beiden is not done.

knuppeltje
26-02-11, 11:29
Ook deze mensen doen niet aan het uitbrengen of uitdragen van het geloof.

Verder over het condoom gebruik binnen de Christelijke waarden is alleen de Paus die er op tegen was.

Zou best kunnen. Maar veel van die christelijke hulporganisaties doen dat wel. Mogelijk zijn zij door de weerzin van de plaatselijke bevolking daartegen er slachtoffer van geworden.

Je liegt, en je weet dat donders goed.
In Afrika zijn het juist de christelijke hulpinstanties - vooral Amerikaanse - die vooral tegen het condoomgebruik hebben gepropageerd in de strijd tegen aids. Onthouding van seks buiten het huwelijk, dat is waarop die organisaties altijd hebben ingespeeld, met alle gevolgen van dien.

Daarnaast hebben ze ook nog de homofobie aangewakkerd tot het kookpunt.

John2
26-02-11, 17:17
Zou best kunnen. Maar veel van die christelijke hulporganisaties doen dat wel. Mogelijk zijn zij door de weerzin van de plaatselijke bevolking daartegen er slachtoffer van geworden.

Je liegt, en je weet dat donders goed.
In Afrika zijn het juist de christelijke hulpinstanties - vooral Amerikaanse - die vooral tegen het condoomgebruik hebben gepropageerd in de strijd tegen aids. Onthouding van seks buiten het huwelijk, dat is waarop die organisaties altijd hebben ingespeeld, met alle gevolgen van dien.

Daarnaast hebben ze ook nog de homofobie aangewakkerd tot het kookpunt.

Noem mij eens één Amerikaans Christelijke organisatie die werkzaam is in Afrika, want zover bekend is amerika hoofdzakelijk bezig in het voormalig oostblok en is mission impossible één van de enigste organisatie's die nog werkt buiten Amerika.
Verder is het voor Christelijke organisatie's verboden om het geloof uit te dragen als ze worden uitgezonden voor hulp, hier worden ze speciaal op getraind.
En dan mag jij stellen dat ik lieg. :p

fisherman1969
26-02-11, 18:53
Dit antwoord had kun je verwachten !
Zoiets van eigen schuld dikke bult
:jammer:

knuppeltje
27-02-11, 08:54
En dan mag jij stellen dat ik lieg. :p

Je bent echt hardstikke gek.

John2
27-02-11, 09:40
Je bent echt hardstikke gek.

Ja als jij vindt dat hulp geven aan een medemens in nood gek is of harstikke gek, dan heb jij gelijk dan ben ik gek om meer dan 20 jaar dit werk te hebben gedaan.
Sterker nog zou ik het over kunnen doen zou ik het direct weer doen.
Gek hé!!! :duim:

knuppeltje
27-02-11, 09:58
Ja als jij vindt dat hulp geven aan een medemens in nood gek is of harstikke gek....

Ik zei dat jij hartstikke gek bent. Niet dat hulp geven aan de medemens dat is.

Ook je bewering eerder dat in Afrika het voor christelijke organisaties verboden is om het geloof uit te dagen is zo zot als het maar zijn kan. Dat in Afrika alleen in moslimlanden tegengewerkt.
Hoe zouden anders al die missionarissen daar al eeuwenlang - en nog steeds - hun werk hebben kunnen doen.
Maar om een paar Amerikaanse christelijke zendingsorganisaties - die tevens aan hulpverlening doen - te noemen: World Vision, Samaritan'ss Purs, Tear Fund en AG.
World Vision is een hele grote.

Zoals ik al eerder zei: je bent echt hartstikke gek.

mark61
27-02-11, 10:01
Ja als jij vindt dat hulp geven aan een medemens in nood gek is of harstikke gek, dan heb jij gelijk dan ben ik gek om meer dan 20 jaar dit werk te hebben gedaan.
Sterker nog zou ik het over kunnen doen zou ik het direct weer doen.
Gek hé!!! :duim:

Hé je bent ook nog 20 jaar missionaris geweest in Afrika tussen alle beslommeringen door? Vertel es?

Slinger
27-02-11, 10:04
Ik vind het altijd geweldig als mensen anderen in ontwikkelingslanden willen helpen. Echt fantastisch. Maar waarom moet bij die christelijke sekten er ook altijd evangelisatie bij aan te pas komen?
Kun je anderen niet gewoon helpen zonder heilige drang om anderen altijd maar te willen bekeren?
Wat een schijnheilig gedoe?

Bovendien zijn het christelijke secten die in sommige Afrikaanse landen door hun christelijke propaganda tegen condoomgebruik medeverantwoordelijk zijn voor een onnoemelijk groot aantal HIV-infecties. Tevens wakkeren ook van die christelijke sekten op diverse plaatsen in Afrika de homofobie aan tot een kookpunt, met alle gevolgen van dien.

Ik heb nog nooit gehoord dat mensen van Artsen zonder grenzen, Human Rights Watch of Amnesty bijvoorbeeld aan evangelisatie doen. Die mensen zal het worst wezen welk geloof de mensen hebben die zij helpen.

Voor sommige mensen is het belangrijk om het evangelie te verbreiden. Wat is daar mis mee?

knuppeltje
27-02-11, 10:12
Voor sommige mensen is het belangrijk om het evangelie te verbreiden. Wat is daar mis mee?

Ze doen maar als ze willen. Maar daarnaast doen ze ook nog heel foute dingen.
Ondanks dat het moordend is, propageren ze alsmaar onthouding en geen condoomgebruik. Ook razen ze ook nog de homofobie aan tot het kookpunt.
Als ze daar zulk tuig een kopje kleiner maken dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

knuppeltje
27-02-11, 10:16
Hé je bent ook nog 20 jaar missionaris geweest in Afrika tussen alle beslommeringen door? Vertel es?

Wij vergissen ons iedere keer weer in onze Sjonny. We zullen beslist over nog veel meer grootse daden van hem horen. Dit was echt nog niet het laatste. Mark my words.

John2
27-02-11, 10:38
Ik zei dat jij hartstikke gek bent. Niet dat hulp geven aan de medemens dat is.

Ook je bewering eerder dat in Afrika het voor christelijke organisaties verboden is om het geloof uit te dagen is zo zot als het maar zijn kan. Dat in Afrika alleen in moslimlanden tegengewerkt.
Hoe zouden anders al die missionarissen daar al eeuwenlang - en nog steeds - hun werk hebben kunnen doen.
Maar om een paar Amerikaanse christelijke zendingsorganisaties - die tevens aan hulpverlening doen - te noemen: World Vision, Samaritan'ss Purs, Tear Fund en AG.
World Vision is een hele grote.

Zoals ik al eerder zei: je bent echt hartstikke gek.
Ik heb liever vertrouwen in deze site's dan de site van bijvoorbeeld world vision .
Vaststelling begroting Ministerie van Buitenlandse Zaken (V) voor het jaar 2011 - 32500 V 8 Verslag houdende een lijst van vragen en antwoorden - Rijksbegroting.nl (http://www.rijksbegroting.nl/2011/kamerstukken,2010/11/3/kst149604.html)
En let dan even op punt 114 / 115 / 133 / 134


Hé je bent ook nog 20 jaar missionaris geweest in Afrika tussen alle beslommeringen door? Vertel es?
Nee ik pakte geen kleine kindertjes.

John2
27-02-11, 10:51
Ondanks dat het moordend is, propageren ze alsmaar onthouding en geen condoomgebruik. Ook razen ze ook nog de homofobie aan tot het kookpunt.
Als ze daar zulk tuig een kopje kleiner maken dan heb ik daar geen enkel probleem mee.
Wie onthoud in Afrika mensen van Condoom gebruik Knuppeltje?
Kom eens met bronnen, toon is waar jij je informatie vandaan haalt?
Namelijk het condoomproject is een aktie van AZG in samenwerking met Unicef, en de tegenwerking die ze daar ondervinden is dat vele stamtradities onthoudingen verbieden, ze willen misschien wel een condoom gebruiken maar ze mogen het niet door hun traditie en geloof, je kunt continue de katholieken hierop aanvallen, maar je vergeet dat ook binnen de Islam onthoudingen verboden zijn net als binnen het Christendom.
Vergelijk je daarnaast de gebieden waar HIV voorkomt, moet je een vergelijk trekken met de jaren 1920-1930 hier in Nederlnad wat betreft openheid over sexualiteit.
Monira Parveen zei enkele jaren terug dat je gemakelijker de duivel kon overtuigen dat God bestond dan een afrikaan een condoom te gebruiken, althans waarvoor ze bedoeld zijn.
Stuur anders Dr. Parveen eens een mailtje en ze zal je haarfijn kunnen uitleggen hoe wat en waar.
Momenteel zit ze geloof ik weer in Bangladesh.

mark61
27-02-11, 10:59
Ze doen maar als ze willen. Maar daarnaast doen ze ook nog heel foute dingen.
Ondanks dat het moordend is, propageren ze alsmaar onthouding en geen condoomgebruik. Ook razen ze ook nog de homofobie aan tot het kookpunt.
Als ze daar zulk tuig een kopje kleiner maken dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

Zeg eh, moord en verkrachting? :vreemd:

Besides, dat condoomgedoe gaat over de katholieke kerk.

knuppeltje
27-02-11, 11:02
Ik heb liever vertrouwen in deze site's dan de site van bijvoorbeeld world vision .

Je bent echt, echt ongeneeslijk knettergek!!!!!!!!!!!!!!!

Komt je eerst vertellen dat er volgens jou geen Amerikaanse zendins-hulporganisaties in Afrika bezig zijn. Dan noem ik er een stel en dan begin je over de begroting van het Ministerie van Buitenlandse Zaken te wauwelen.

En nee, in die World Vision heb ook ik geen enkel vertrouwen. Stelletje schijnheilige patjepeeërs dat het zijn.

John2
27-02-11, 11:03
Zeg eh, moord en verkrachting? :vreemd:

Besides, dat condoomgedoe gaat over de katholieke kerk.

Inderdaad en wat hebben deze in te brengen bij onafhankelijke organisatie's als Unicef of AZG als het gaat om verspreiding van condooms in afrika of zie jij of knuppeltje bij iedere post meneer pastoor staan die buiten de condooms in beslag nemen? :hihi:

knuppeltje
27-02-11, 11:05
Wie onthoud in Afrika mensen van Condoom gebruik Knuppeltje?

Je bent echt, echt, ongeneeslijk knettergek!!!!!!!

Ik heb gezegd dat ze alsmaar propageren tegen het gebruik ervan.

mark61
27-02-11, 11:07
Inderdaad en wat hebben deze in te brengen bij onafhankelijke organisatie's als Unicef of AZG als het gaat om verspreiding van condooms in afrika of zie jij of knuppeltje bij iedere post meneer pastoor staan die buiten de condooms in beslag nemen? :hihi:

Waar heb jij het nou weer over? Het gaat hier over zendelingen.

John2
27-02-11, 11:08
Je bent echt, echt ongeneeslijk knettergek!!!!!!!!!!!!!!!

Komt je eerst vertellen dat er volgens jou geen Amerikaanse zendins-hulporganisaties in Afrika bezig zijn. Dan noem ik er een stel en dan begin je over de begroting van het Ministerie van Buitenlandse Zaken te wauwelen.

En nee, in die World Vision heb ook ik geen enkel vertrouwen. Stelletje schijnheilige patjepeeërs dat het zijn.

Uhh zijn bij jou internationale organisaties Amerikaans???
En nee ik begon niet te wauwelen over een begroting van BuZa, in deze begroting staat namelijk ook de landen vermeld waarmee wordt onderhandeld over het uitdragen van het Christelijk geloof en Democratie en de kosten die hiermee gemoeid zijn.
Jammer dat jij het niet de moeite nam om het even te lezen, het was zeker voor jou ook de moeite waard geweest om diverse topics te openen alla hatert.

knuppeltje
27-02-11, 11:17
Uhh zijn bij jou internationale organisaties Amerikaans???

Waar heb ik dat beweerd dan?

Je bent echt, echt, niet alleen ongeneeslijk gek, maar ook nog ongeneeslijk leesblind blijkbaar.

John2
27-02-11, 11:48
Je bent echt, echt, ongeneeslijk knettergek!!!!!!!

Ik heb gezegd dat ze alsmaar propageren tegen het gebruik ervan.

Wie knuppeltje, de katholieke paters die het geloof verkondigen aan de katholieken in Afrika/Zuid Amerika, de zendelingen die het Christelijk geloof verkondigen, de Imams die de Islam verkondigen of bedoel je de ontwikkelingswerkers die hulp bieden en geven?
Want namelijk wie je ook spreekt van een gelovige tot hulpverleners zijn in deze landen allemaal overtuigd van het gebruik van een Condoom en gesteriliseerd operatie scapel voor besnijdenissen en stamkervingen/ tatoages.
De paus hebben ze nog nooit gezien of gehoord met uitzondering van een foto.
Dus vertel wie propageert het niet gebruiken van een condoom behalve stamhoofden en stamoudsten???
Neem aan dat jij met je camper diverse stammen hebt bezocht. :hihi:


Waar heb jij het nou weer over? Het gaat hier over zendelingen.
Neen Mark het gaat hier wederom om een tehuis die is overvallen door criminelen, door tuig die kinderen verkopen aan bordelen, het enigste verwijt die je diverse organisaties kunt maken is dat deze veel kinderen van straat plukken die verslaaft zijn aan lijm en worden gedwongen om te hoeren.


Waar heb ik dat beweerd dan?
Je bent echt, echt, niet alleen ongeneeslijk gek, maar ook nog ongeneeslijk leesblind blijkbaar.
Jij noemt enkele organisaties en zegt dat dit amerikaanse organisaties zijn terwijl deze allen internationale organisaties zijn.
Ik neem aan dat jij je eigen stukje kunt terug vinden? :droef:

knuppeltje
27-02-11, 11:53
Wie knuppeltje,..

Sjonny, met zo'n vraag bewijs je weer maar eens dat je echt, maar dan ook echt ongeneeslijk knettergek en leesblind bent.

Waarom doe je dat toch weer iedere keer? :jammer:

John2
27-02-11, 11:54
Ik heb inderdaad geen enkel medelijden met mensen die seksule moraal propageren over de levens van zoveel anderen. Ik heb geen enkele nijging om daarover te liegen. Daarvoor hebben dat soort idioten al veel te veel slachtoffers gemaakt.

Kijk eens aan, de ware aard komt boven drijven. En hier moslims maar collectief van homofobie blijven beschuldigen. Vuile flikker die je bent!

Heb jij enig idee hoe een hulporganisatie werkt?
In landen waar homofilie en Christelijk geloof not done is spreek je hier niet over, omdat er al een groot wantrtouwen is naar een organisatie en het beetje vertrouwen niet wilt beschamen, houden wij onze mond over God en ook Homofilie, organisaties die het hier wel over hebben staan los van de hulp organisaties en gaan hierin zover dat er nooit een hulp organisatie van een land, wordt bijgestaan door een organisatie die voorlichting geeft uit een zelfde land, om ook maar enige binding te voorkomen, dit geld ook voor hulp/Christelijk zendelingen werk.

John2
27-02-11, 12:05
Sjonny, met zo'n vraag bewijs je weer maar eens dat je echt, maar dan ook echt ongeneeslijk knettergek en leesblind bent.

Waarom doe je dat toch weer iedere keer? :jammer:

Vragen die je niet beantwoord, kunnen ook niet worden gelezen dus weinig leesblindheid, dus nogmaals wie preekt er buiten de stamhoofden en stamoudsten tegen het condoom gebruik?
Ja, ok je hebt de huwelijksregelaars en het lijkt me logisch dat deze het condoom gebruik afwijzen. :hihi:
In landen Knuppeltje waar kinderen belangrijk zijn voor je oude dag is het wel heel moeilijk om condooms aan de man te brengen, zeker als je rekend dat 99% van de gemeenschap gaat voor voortplanting.
Andere vraag aan je, hoeveel % denk jij dat je de kans loopt op een HIV besmeting bij gemeenschap?

• Seksueel contact
Onbeschermd anogenitaal contact geeft de grootste kans op transmissie waarbij receptief anaal contact een groter risico vormt op overdracht dan insertief anaal contact. Bij onbeschermd vaginaal-genitaal contact kan transmissie plaatsvinden zowel van vrouw naar man als van man naar vrouw. De gemiddelde besmettingskans bij een éénmalig onveilig heteroseksueel contact met iemand die geïnfecteerd is, wordt geschat tussen de 0,1 en 3% (passief anaal contact) en is mede afhankelijk van transmissie bevorderende factoren zoals andere (ulcererende) geslachtsziekten en aanwezigheid van slijmvlieslaesies.
Voor orogenitale en oroanale overdracht zonder contact met sperma, menstruatiebloed of vaginaal vocht bestaan slechts casuïstische bewijzen. Het adequate gebruik van condooms voor zowel anaal als vaginaal contact voorkomt overdracht.
Transmissie van hiv wordt vergemakkelijkt door:
- receptief anaal geslachtsverkeer;
- seks tijdens menstruatie;
- aanwezigheid van andere, met name ulceratieve, soa.
• Bloed/bloedproducten/donorzaad/donorweefsel/prikaccidenten

knuppeltje
27-02-11, 12:09
Vragen die...

:moe:

John2
27-02-11, 12:19
:moe:

Ok jij wint, maar je bent dan ook al lelijk van jezelf. :hihi: