PDA

Bekijk Volledige Versie : Lybië?



mark61
26-02-11, 15:47
Kan iemand me even bijpraten? Zelfs in de Grenz-Echo (http://www.grenzecho.be/) stond wel wat, maar tot NVDD is het blijkbaar niet doorgedrongen dat er wat aan de hand is. Te druk met K4s om nog acht op de wereld te slaan.

Is er een burgeroorlog? De baas wil à la Pol Pot zijn volk vernietigen?

tanger'73
26-02-11, 15:58
Khadaffi in vol ornaat, knappe jongen wie dit kan volgen.

YouTube - Khadaffi Speech (nieuwsuur)

H.P.Pas
26-02-11, 16:02
Kan iemand me even bijpraten? Zelfs in de Grenz-Echo stond wel wat, maar tot NVDD is het blijkbaar niet doorgedrongen dat er wat aan de hand is. Te druk met K4s om nog acht op de wereld te slaan.

Is er een burgeroorlog? De baas wil à la Pol Pot zijn volk vernietigen?

Deserteurs verdringen elkaar op de drempel; volgens al Djazeera zijn intussen ook buitenwijken van Tripoli in handen van opstandelingen.
Khadaffi zal aan een lantaarnpaaal eindigen; vraag blijft hoeveel mensen hij meeneemt.

Eric de Blois
26-02-11, 16:28
Ik vind hem wel uitermate geschikt voor madame tussaud samen met hugo chavez. Een gezellig onderonsje, iets over olie en het volk onderdrukken met militair geweld. Een uitstervende soort naar ik mag hopen.

tanger'73
26-02-11, 16:42
Ik vind hem wel uitermate geschikt voor madame tussaud samen met hugo chavez. Een gezellig onderonsje, iets over olie en het volk onderdrukken met militair geweld. Een uitstervende soort naar ik mag hopen.


Uitermate triest wat zich daar in het oog van de gehele wereld voltrekt. Bij staten zoals amerika kan de vice premier bij dergelijke labiliteit alle presidentiële volmachten onmiddelijk intrekken. Maar Libië is dan ook een totalitaire staat.

Hopelijk zal het nieuwe Libië haar bevolking beter vertegenwoordigen. Ondanks het feit dat het Egyptische leger Mubarak niet direct heeft laten vallen, heeft ze wel haar principes tegenoverstaan van het volk weten vast te houden.

mark61
26-02-11, 16:44
Deserteurs verdringen elkaar op de drempel; volgens al Djazeera zijn intussen ook buitenwijken van Tripoli in handen van opstandelingen.
Khadaffi zal aan een lantaarnpaaal eindigen; vraag blijft hoeveel mensen hij meeneemt.

Dank je!

Is er een organisatie? Of is het los zand, 'het volk', zogezegd?

Ik zie dat hij zijn eigen paleis heeft gebombardeerd :vreemd:

Wat een ellende. En zo voorspelbaar. Moedige mensen.

tanger'73
26-02-11, 16:54
Dank je!

Is er een organisatie? Of is het los zand, 'het volk', zogezegd?

Ik zie dat hij zijn eigen paleis heeft gebombardeerd :vreemd:

Wat een ellende. En zo voorspelbaar. Moedige mensen.


aanleiding daarvan is het complot waarvan hij serieus overtuigd is, dat Bin Laden zich daar verschuild.

mark61
26-02-11, 16:58
aanleiding daarvan is het complot waarvan hij serieus overtuigd is, dat Bin Laden zich daar verschuild.

Gek en gevaarlijk. Wat kan de rest van de wereld daar nou aan doen, pfff.

tanger'73
26-02-11, 17:03
Dit alles is het gevolg van dat volkeren net als toen der tijd in oost-europa, van bepaalde regimes met haar invloedsfeer en protegés af willen.

fisherman1969
26-02-11, 19:05
Dit alles is het gevolg van dat volkeren net als toen der tijd in oost-europa, van bepaalde regimes met haar invloedsfeer en protegés af willen.

Dit was te verwachten de ontwikkeling gaat door ,jonge opgeleide mensen
pikken het zeker niet langer onderdrukt te worden, het volgende land zal IRAN wel worden ??? , al kost dat nog meer bloed om het volk te onderdrukken ,dat hebben we al gezien en paar jaar geleden.

Wat de vergelijking met Oost Europa betreft heb je gelijk ,ook die landen pikten de onderdrukking niet langer .
Met als resultaat at dat er verschillende van deze voormalige OOSTBLOK landen ,nu lid zijn van de E.U.
:nl:

tanger'73
26-02-11, 20:53
Delen van de krijgsmacht verklaren zich steeds meer solidair met de Libanese bevolking.

YouTube - ‫

H.P.Pas
26-02-11, 20:55
Is er een organisatie? Of is het los zand, 'het volk', zogezegd?


Looks like it:


New radio stations and other news outlets have emerged in eastern Libya where opponents of Colonel Muammar Gaddafi have seized control.

A new daily newspaper - called Libya - has appeared in the country's second city Benghazi, where residents have been celebrating their ''liberation'' with huge demonstrations.

And two opposition-controlled radio stations, thought to be using the transmitters of Libyan state radio that have fallen into opposition hands, have been heard from neighbouring countries.

"Radio Free Libya from the Green Mountain" - presumed to be beaming from al-Bayda - has been urging other Libyan cities to join the "revolution".

Libyan activists have been using a separate, web-based radio to broadcast phone calls from opposition supporters. Their location is unknown and broadcasts have been intermittent.



Kunnen we dit niet benutten als een breder podium voor onze K4-items ?

Al Sawt
26-02-11, 21:10
Benali en Mubarak zijn helaas Ceauşescu scenario bespaart gebleven. Hopelijk zal Khadaffie en zijn zonen en dochter daar niet aan ontkomen.

fisherman1969
26-02-11, 21:42
Benali en Mubarak zijn helaas Ceauşescu scenario bespaart gebleven. Hopelijk zal Khadaffie en zijn zonen en dochter daar niet aan ontkomen.

Dit is het eindspel zeggen ze net op de T.V , maar de opstandelingen moeten het opnemen tegen en goed uitgeruste legermacht van huurlingen .
Het lijkt wel op: Berlijn in zijn laatse dagen!
Er zijn al huurlingen overvallen die met gasmaskers waren uitgerust.

En dan dit nog :
We dan hebben het nog niet over het Politieke plaatje ITALIE -LIBIE bij voorbeeld de belangen verstengelingen zijn groot.
Wat zou je zeggen van 40 miljard per jaar die het ITALIE gaat kosten??
Berlusconi draaid nu in een emmer snot (nu zijn grote vriend Khadaffi wiens hand hij zelfs kuste) en dit is nog maar een van de punten haken en ogen .
Maar als de VN nu in grijpen is het ook niet goed , DAN krijg je een 2e IRAK situatie ??
Maar een ding zijn we eens de famillie Khadaffi heeft alle menselijkheid ten schande gemaakt van mij mogen ze ....ja moeten ze zelfs in elk geval berecht worden deze onmensen !

mark61
26-02-11, 23:00
Looks like it:



Kunnen we dit niet benutten als een breder podium voor onze K4-items ?

:hihi: Schaap kan naar hartelust opbellen om zijn eigen stem over internet te horen schallen, in heel Noord-Afrika maar liefst. Ben alleen bang dat men niet erg geboeid zal zijn.

fisherman1969
26-02-11, 23:24
Khadaffi in vol ornaat, knappe jongen wie dit kan volgen.

YouTube - Khadaffi Speech (nieuwsuur) (http://www.youtube.com/watch?v=rxKOMKEOZR8)

Zie wel enige overeen komsten:
YouTube - A HISTORICAL ADOLF HITLER SPEECH (WITH ENGLISH SUBTITLES)

tanger'73
26-02-11, 23:34
Zie wel enige overeen komsten:
YouTube - A HISTORICAL ADOLF HITLER SPEECH (WITH ENGLISH SUBTITLES) (http://www.youtube.com/watch?v=eGhdX1SI3KY)


Nou, denk eerder dat adolf in tegenstelling tot GaGadhaffi bij zijn volle verstand bedot.

fisherman1969
27-02-11, 00:16
Nou, denk eerder dat adolf in tegenstelling tot GaGadhaffi bij zijn volle verstand bedot.

Dit is niet de link die ik zocht (waar die ook helmaal hysteries over de rooie gaat)

BlackBox
27-02-11, 02:04
Nou, denk eerder dat adolf in tegenstelling tot GaGadhaffi bij zijn volle verstand bedot.
<object width="640" height="390"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Ja8DFeVDdRY&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Ja8DFeVDdRY&hl=en_US&feature=player_embedded&version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></embed></object>

tanger'73
27-02-11, 02:23
Dit is niet de link die ik zocht (waar die ook helmaal hysteries over de rooie gaat)


Net zo retarded als in the madness of King George, Prins van Wales.

Marsipulami
27-02-11, 08:27
Kan iemand me even bijpraten? Zelfs in de Grenz-Echo (http://www.grenzecho.be/) stond wel wat, maar tot NVDD is het blijkbaar niet doorgedrongen dat er wat aan de hand is. Te druk met K4s om nog acht op de wereld te slaan.

Is er een burgeroorlog? De baas wil à la Pol Pot zijn volk vernietigen?


Er is een grote overeenkomst tussen het standpunt van de zoon van Khaddafi en het standpunt van mark61.

"In Libië piept een veldmuisje"


Bizar plaatje. In Tunesië is wel een 'opstand', in SA niet. Van Lybië weet ik het niet. Daar piept ergens een veldmuisje, geloof ik.

"Iedereen is gelukkig"

Videozone (http://www.deredactie.be/permalink/1.971184)

mark61
27-02-11, 10:04
Er is een grote overeenkomst tussen het standpunt van de zoon van Khaddafi en het standpunt van mark61.

"In Libië piept een veldmuisje"



"Iedereen is gelukkig"

Videozone (http://www.deredactie.be/permalink/1.971184)

Ben je debiel?

knuppeltje
27-02-11, 10:06
Ben je debiel?

Ongeneesbaar, volgens mij.

tanger'73
27-02-11, 16:47
Benali en Mubarak zijn helaas Ceauşescu scenario bespaart gebleven. Hopelijk zal Khadaffie en zijn zonen en dochter daar niet aan ontkomen.

Laten die overgelopen Libische officieren eens hun materieel op elkaar afstemmen en een stategie uitwerken en de slag om tobruk op residentie van Khadaffi laten herleven. Kunnen die volgevreten officieren eindelijk eens volwaardig sterven, door zo'n unieke kans niet uit de weg te gaan.

YouTube - &#x202b;

tanger'73
27-02-11, 17:15
Gek en gevaarlijk. Wat kan de rest van de wereld daar nou aan doen, pfff.


iedere dictator heeft zijn speelpaleis. Deze met een superschuilkelder geheel ingericht volgens hedendaagse normen door onder andere amerikaanse bedrijven uit michigan usa.

YouTube - &#x202b;

Spoetnik
27-02-11, 17:17
Het grens gebied met Tunesie is nu blijkbaar ook controle van de rebellen:

1712: The BBC's Ian Pannell is in western Libya. He says anti-Gaddafi forces helped them across the border and that the regime's troops are nowhere to be seen.

Fulanadetal
27-02-11, 17:19
Hing daar nou een kruisje aan de muur? Links van dat blauwe controlepaneel?

tanger'73
27-02-11, 17:31
De Amerikanen staan erom bekend dat ze bij tank charges muziek laten schallen. Vanuit mijn veilige herberg ver van Libië vandaan, wens ik de Libische rebellen een spoedige overwinning.

YouTube - Joey B Ellis - Go For It

mark61
27-02-11, 21:21
Hing daar nou een kruisje aan de muur? Links van dat blauwe controlepaneel?

Neuh, een deurstopper denk ik. Anders slaat dat ding meteen een gat in de muur.

Of anders is het het kruisje van zijn voluptueuze Oekraïense mokkel natuurlijk.

Marsipulami
27-02-11, 22:43
Ben je debiel?

Was gewoon het naast elkaar leggen van een quote van mark61 en een quote van Saif al Islam al-Khaddafi. Heb ik je verkeerd geciteerd ?

H.P.Pas
27-02-11, 22:54
Was gewoon het naast elkaar leggen van een quote van mark61 en een quote van Saif al Islam al-Khaddafi. Heb ik je verkeerd geciteerd ?


Uw lippen spreken valsheid, uw tong dicht onrecht. Jesaja 59:3

Uit de Statenvertaling; voor de correctheid van het citaat kan ik instaan.

Marsipulami
27-02-11, 23:06
Uit de Statenvertaling; voor de correctheid van het citaat kan ik instaan.

Bedoel je het citaat van mark61 of het citaat uit de statenvertaling ?

H.P.Pas
27-02-11, 23:09
Bedoel je het citaat van mark61 of het citaat uit de statenvertaling ?

Nou niet zeuren.
Ik zet twee citaten naast elkaar, één van jou en één uit de Statenvertaling.
Beide zijn correct. Einde verhaal.
Toch ?

rbn
27-02-11, 23:54
Toch ?

yep.. er zit echter geen verband tussen de twee citaten.. je had net zo goed iets uit het telefoonboek kunnen citeren..

fisherman1969
28-02-11, 00:02
iedere dictator heeft zijn speelpaleis. Deze met een superschuilkelder geheel ingericht volgens hedendaagse normen door onder andere amerikaanse bedrijven uit michigan usa.

YouTube - &#x202b; (http://www.youtube.com/watch?v=6il5Kd1GG6M)

Die zullen er ook wel zijn inTeheran ,Saddam had ze ook !

tanger'73
28-02-11, 00:30
Khadafi huurlingen die krijgsgevangen zijn genomen nabij Beida.

YouTube - &#x202b;

mark61
28-02-11, 07:10
Was gewoon het naast elkaar leggen van een quote van mark61 en een quote van Saif al Islam al-Khaddafi. Heb ik je verkeerd geciteerd ?

Ben je debiel? Nee? Dan ben je kwaadaardig.

Marsipulami
28-02-11, 07:34
Ben je debiel? Nee? Dan ben je kwaadaardig.


Wat ben jij toch een ongelooflijke knorpot.

Blijkens jouw citaatje over het piepende veldmuisje was op 2 februari 2011 om 13.00 u. alles peis en vree in Lybië. Egypte stond toen al in brand, echter geen rimpeltje op het Lybische wateroppervlak. Niemand kon op dat moment vermoeden dat er kort nadien een storm van volksprotest zou opsteken met duizenden doden.

Saif al islam al Khaddafi (De "komische Ali" van Lybië) heeft duidelijk heimwee naar die periode.

mark61
28-02-11, 07:38
Wat ben jij toch een ongelooflijke knorpot.

Blijkens jouw citaatje over het piepende veldmuisje was op 2 februari 2011 om 13.00 u. alles peis en vree in Lybië. Egypte stond toen al in brand, echter geen rimpeltje op het Lybische wateroppervlak. Niemand kon op dat moment vermoeden dat er kort nadien een storm van volksprotest zou opsteken met duizenden doden.

Saif al islam al Khaddafi heeft duidelijk heimwee naar die periode.

Heb je zolang over een uitvlucht moeten nadenken? Godallemachtig. Schijnheil.

Marsipulami
28-02-11, 07:39
Heb je zolang over een uitvlucht moeten nadenken? Godallemachtig. Schijnheil.

Waarom moest ik ergens uit vluchten ?

super ick
28-02-11, 08:35
Itt Egypte heeft Libie geen enkele structuur. Mubarak stuurde nog een soort regering aan die nu, onder leiding van de militairen zolang dezelfde structuur voortzetten tot er vrije verkiezingen komen.

Libie heeft niets. Dat gaat nog erg moeilijk worden. Inmenging van buitenaf zal niet gewaardeerd gaan worden door de buurlanden, er is sprake van tegenstellingen tussen bevolkingsgroepen uit Oost en West Libie.

Het zal een moeilijke zaak worden. Als de dictator weg is gaan de mensen over tot de orde van de dag en willen ze graag hun eerste levensbehoeften hebben. Helaas komen die niet vanzelf.
IK hoop het beste maar vrees het ergste.

tanger'73
28-02-11, 19:33
Bij de volksopstand in Libië worden gelijkenissen getrokken met onlusten ten tijde van ceausescu, soeharto en marcos.

YouTube - &#x202b;

super ick
28-02-11, 22:14
Vergelijkingen met andere gebeurtenissen gaan altijd mank.

tanger'73
28-02-11, 23:27
Vergelijkingen met andere gebeurtenissen gaan altijd mank.

Niet met betrekking tot dictators en onderdrukkers. Die hebben heel veel overeenkomsten met elkaar.

tanger'73
01-03-11, 23:12
Hier zijne koninklijke hoogheid van Afrika die abc-news over de situatie in Libië geruststeld en verzekert dat het volk hun leider nooit uit het hart hebben verloren. En passende maatregelen zullen worden getroffen voor die hooguit handvol burgerlijke ongehoorzamen. Waarbij luchtaanvallen niet worden uitgesloten.

YouTube - &#x202b;

tanger'73
01-03-11, 23:27
Enorme vluchtelingenstroom aan tunesische grens. Mensen die van huis en haard zijn verdreven. Geen VN, enige coördinatie of wat dan ook te bespeuren. Marokko heeft echter ettelijke vrachtvliegtuigen met hulpgoederen gezonden. Ben benieuwd wat Europa gaat doen als hordes vluchtelingen, die niks meer te verliezen hebben zich naar de overkant begeven?

YouTube - &#x202b;

tanger'73
01-03-11, 23:43
internationale druk op despoot is enorm en buitenlandse deviezen worden bevroren. De usa is al goed voor 30 miljard Khaddafi dollars, eveneens grote sommen in Groot Brittannië en Kameroen.

YouTube - &#x202b;

tanger'73
02-03-11, 17:31
Vluchtelingenstroom aan tunesische grens zet onverstaagd voort, met nu al 14 duizend vluchtelingen per uur. En zonder enige beschutting en minimale middelen van bestaan.

YouTube - &#x202b;

tanger'73
02-03-11, 21:41
Zijne koninklijke hoogheid van Afrika in pleidooi de rust en orde over Libië te herstellen. Daarbij niet schuwt de bevolking met kleinmunitie vanuit jachtvliegtuigen te bestoken.

YouTube - &#x202b;

tanger'73
02-03-11, 21:52
Hier Pan-Arabisme in actie zonder lul of poot van enig formaat. Conclusie: wij uiten onze zorgen over de toestand in Libië en komen weer eind mei terug om te bevestigen of Khaddafi in de tussentijd dood is.

YouTube - &#x202b;

mark61
03-03-11, 08:15
DEN HAAG - Drie Nederlandse militairen zijn na een mislukte evacuatie in handen gevallen van het Libische regime van Muammar Kaddafi.

Het ministerie van Defensie bevestigde donderdag een bericht hierover van De Telegraaf.

Een helikopter vloog vanaf marine-fregat Hr. Ms. Tromp richting de Libische stad Sirte om daar twee evacués op te pikken.

Na geland te zijn, werd de bemanning overvallen door een gewapende groep regeringsgezinde Libiërs. De evacuatie vond afgelopen zondag plaats, maar werd om veiligheidsredenen tot nu toe stilgehouden.

Ambassade

De twee evacués, volgens De Telegraaf een Nederlander en een niet nader genoemde Europeaan, zijn door de Libiërs overgedragen aan de Nederlandse ambassade en hebben inmiddels het land verlaten.

Over de vrijlating van de drie militairen vindt nog steeds intensief diplomatiek overleg plaats, aldus het Ministerie van Defensie.

Britse commandotroepen wisten afgelopen weekeinde in het geheim een groep van ongeveer honderdvijftig mensen uit Libië te evacueren. De evacués was toen van tevoren strikt verzocht niemand over de naderende redding te vertellen.

:hihi: gung-ho hoelendi

mark61
03-03-11, 12:39
Media warn foreigners stranded in Libya face disaster
Thousands of men wait to enter Tunisia from Libya on March 1, 2011 Reports say Bangladesh is the country with the largest number of citizens unable to leave Libya

The continuing instability in Libya is threatening to create a humanitarian disaster on the country's borders. Tens of thousands of people are trying to cross into neighbouring Tunis and Egypt.

Many foreigners remain stranded in the capital Tripoli and other Libyan cities finding it difficult to travel because of the volatile security situation. Recent reports have focused on the plight of Egyptians and the inability of the authorities in Cairo to organize their swift evacuation back home.

However, media attention is now shifting towards the fate of Bangladeshis who appear to be the largest group of foreigners caught up in the Libyan crisis.
Thousands continue to arrive

Tunisian TV reported that thousands of people continued to arrive at the Libyan-Tunisian border, fleeing the "worsening security situation in Libya". The channel said this had forced international volunteers and representatives of local and regional bodies to call for a global response to help cope with the crisis before it got out of hand. Some 10,000 to 15,000 people are expected to arrive from Libya, the TV said, quoting the United Nations Higher Commission for Refugees - at a time when up to 75,000 had already crossed into Tunis. The channel's correspondent at the border said people from different nationalities were waiting to be taken back home - among them were citizens of Egypt, India, Pakistan, Italy and China. The reporter criticised international efforts, which he said were slow in providing logistical support to the Tunisian authorities.
Egyptian TV changes tone

Egyptian media offered detailed coverage of the fate of people trying to flee Libya. Although not openly critical of the authorities in Cairo, state TV started to openly ask officials what the government was doing to ease the plight of the tens of thousands Egyptians stuck in the neighbouring country.

Egypt's Channel One interviewed Muhammad Abd-al-Hakam, assistant to the foreign minister for consular affairs and Egyptians abroad. The interviewing technique marked a departure from the approach used in the past, where the presenter would have asked a question about whether a report was true or not and the expected answer would have been a denial by the Egyptian official. In this case, the presenter first stated that Egyptians were suffering persecution in Libya, and then asked the official what the ministry was doing about it. In another report, Channel One said that envoys of embassies of other countries in Libya were already at the border to issue travel papers for their citizens who had no documents.

Opposition daily Al-Wafd used a harsher tone, describing the situation as "a humanitarian catastrophe on the Libyan-Tunisian border" adding that 20,000 Egyptians remained stranded there.
Bangladeshis face disastrous situation

Although understandably preoccupied with the destiny of Egyptians, Cairo's Channel One TV also reported that Bangladesh was the country with the largest number of citizens unable to leave Libya. The Bangladeshi press has sounded alarm bells, warning that members of the huge Bangladeshi community were under threat of violence and hunger not only at Libya's borders, but also in other parts of the Arab state.

"Around 3,000 Bangladeshi nationals remain stranded on Libya's border with Tunisia, with another 3,500 stranded on Libya's borders with Egypt and Niger," wrote Bangladeshi newspaper New Age, quoting the foreign ministry in Dhaka. The daily added that Bangladeshis in Libyan cities, including Tripoli, were worried about their safety. Mohammad Sadeque, a Bangladeshi chartered accountant who recently returned home from Libya, told New Age that "Most of the people do not know where they would go and what they would eat in the coming days". Bangladesh nationals are facing trouble crossing into Tunisia as there is no representative of their government there, according to an official of the International Committee of the Red Cross, the paper said.

Another Bangladeshi newspaper, The Daily Star, revealed that the authorities in Dhaka had no plan for a full-scale evacuation of their citizens from Libya. The paper quoted the Foreign Secretary Mohamed Mijarul Quayes as saying that the government had appealed to companies in Libya and international organizations to help Bangladeshis move to safer places. "The Bangladeshis trapped in the Libyan capital could face a disastrous situation, as rebels and pro-Gaddafi forces fight around Tripoli," The Daily Star warned. It said that around 15,000 Bangladeshi workers lived in the Libyan capital, with another 45,000 scattered around the North African country.