PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse zakkenvulprogramma in gevaar door demonstraties in Oman en Bahrein



Hatert
27-02-11, 13:50
zo 27 feb 2011, 14:20

Onrustige stad Oman op programma staatsbezoek

DEN HAAG - Koningin Beatrix , prins Willem-Alexander en prinses Máxima brengen 7 maart een bezoek aan de havenstad Sohar in Oman. In de stad zijn zondag ongeregeldheden uitgebroken waarbij vermoedelijk twee doden zijn gevallen. Het bezoek is onder deel van een staatsbezoek aan het Arabische land van 6 tot en met 8 maart. Zij zijn daar op op uitnodiging van sultan Qaboos bin Said al-Said.


Ook minister Maxime Verhagen van Economische Zaken en een delegatie uit het Nederlandse bedrijfsleven zullen bij het bezoek in Sohar aanwezig zijn. Na het bezoek aan Oman vliegen de koningin, de prins en prinses door naar Qatar, waar ze op 9 en 10 maart verblijven op verzoek van de emir, sjeik Hamad bin Khalifa al-Thani.

De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) is summier over de onrust in Oman en het staatsbezoek. „Het ministerie van Buitenlandse Zaken houdt de situatie nauwlettend in de gaten”, aldus een woordvoerder van de RVD.

Telegraf

Hatert
27-02-11, 14:04
Nu ook rellen en demonstraties in Oman

ANP/AFP/Reuters − 27/02/11, 12:51

MASQAT - De onrust in de Arabische wereld heeft ook Oman bereikt. In de noordelijke stad Sohar zijn demonstranten zondag slaags geraakt met de politie.

Agenten zetten traangas en rubberkogels in toen enkele honderden betogers een politiebureau bestormden. Er zijn mogelijk twee doden gevallen. Het leger zou zijn ingezet om de orde te herstellen.

Oman wordt al veertig jaar lang geleid door sultan Qaboos. Hij kwam in 1970 aan de macht toen hij bij een staatsgreep zijn eigen vader afzette. Qaboos regeert met harde hand, maar is voor het Westen een belangrijke bondgenoot.

Koningin Beatrix, kroonprins Willem-Alexander en prinses Máxima brengen van 6 tot en met 8 maart een bezoek aan Oman.

Nu ook rellen en demonstraties in Oman - VK Dossier: Onrust in het Midden-Oosten - VK (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/4936/VK-Dossier-Onrust-in-het-Midden-Oosten/article/detail/1852964/2011/02/27/Nu-ook-rellen-en-demonstraties-in-Oman.dhtml)

Spoetnik
27-02-11, 14:52
Vergeet ook niet dat Gesink de ronde van Oman heeft gewonnen!

Bofko
27-02-11, 14:59
Vergeet ook niet dat Gesink de ronde van Oman heeft gewonnen!

Yep. Die wint Omaans prijzengeld dat veel nuttiger gebruikt had kunnen worden.

Mark
27-02-11, 15:00
die sultan is niet zo slecht vergeleken bij de rest van het MO. Ook heeft ie volgens mij geen opvolger dus dat komt vanzelf wel goed. Ik denk dat dit het beste haalbare is voor die mensen daar echte democratie lukt toch de komende 1000 jaar niet dus ze moeten niet zo zeuren. De echte Omanis zijn niet arm, de enige die in die landen echt mogen klagen zijn hun aziatische slaven.

Eric de Blois
28-02-11, 05:11
Nederlandse zakkenvulprogramma in gevaar door demonstraties in Oman en Bahrein

Dankzij die 'zakkenvullers' heb jij een inkomen waar je ongetwijfeld van geniet, anders was je wel teruggegaan naar je geboorteland. Jij zit dus te klagen, maar ondertussen wel te genieten van je kafireuro's

John2
28-02-11, 06:18
Nederlandse zakkenvulprogramma in gevaar door demonstraties in Oman en Bahrein

Mag ik deze topictitel een zware belediging vinden voor ons koningshuis, maar ook voor de nederlandse burgers.
Wij Nederlanders steken al jaren enkele honderden miljoenen per jaar in ontwikkeling van de Arme landen, dit kunnen we doordat we hard werken, de enige echte zakkenvullers zijn de overheden in deze landen en Maroc.nl die 88.500 euro subsidie wenst te ontvangen van deze zelfde "zakkenvullers".
Persoonlijk heb ik dan ook melding gemaakt over deze titel maar wederom geven de moderators niet thuis.

Hatert
28-02-11, 14:09
Mag ik deze topictitel een zware belediging vinden voor ons koningshuis, maar ook voor de nederlandse burgers.
Wij Nederlanders steken al jaren enkele honderden miljoenen per jaar in ontwikkeling van de Arme landen, dit kunnen we doordat we hard werken, de enige echte zakkenvullers zijn de overheden in deze landen en Maroc.nl die 88.500 euro subsidie wenst te ontvangen van deze zelfde "zakkenvullers".
Persoonlijk heb ik dan ook melding gemaakt over deze titel maar wederom geven de moderators niet thuis.

De arme koningin wordt toch alleen maar gebruikt om de contracten binnen te halen. Dat gaat altijd zo. Ik vraag me soms af, zijn die koninklijke bezoeken onderdeel van de economische delegatie of is de economische delegatie onderdeel van het koninklijke bezoek? Wat denk jij?

Als putin-mensenmensenslachter op bezoek komt moet de koningin ook opdraven om hem te ontvangen etc... Ik denk niet dat de koningin dat nu doet omdat ze Putin zo'n geweldige figuur vindt.

Pizzaman
28-02-11, 14:16
Lintjesknippers kosten altijd geld.

Verschil is dat onze lintjesknipster blijkbaar in de gaten heeft dat het geld straks uit een ander potje gaat komen.
Wijselijk kneep ze haar mond toe. Alleen de zure blik deed bij sommigen vermoeden dat 't besef was gekomen.

John2
28-02-11, 16:04
=Hatert;4634055]De arme koningin wordt toch alleen maar gebruikt om de contracten binnen te halen. Dat gaat altijd zo.
En wat is daar mis mee, als zij haar bekendheid gebruikt om contracten binnen te halen?
Waarom denk je dat Nederland zich als klein land nog steeds kan handhaven.


Ik vraag me soms af, zijn die koninklijke bezoeken onderdeel van de economische delegatie of is de economische delegatie onderdeel van het koninklijke bezoek? Wat denk jij?
Nee reis er een delegatie met het koninglijk huis mee dan is het altijd een koninklijkbezoek en geen Economische delegatie.


Als putin-mensenmensenslachter op bezoek komt moet de koningin ook opdraven om hem te ontvangen etc... Ik denk niet dat de koningin dat nu doet omdat ze Putin zo'n geweldige figuur vindt.
Rusland heeft al eeuwen vriendschapbanden met Rusland en hoezo Putin een mensenslachter, vertel ik ben benieuwd hoeveel mensen hij heeft vermoord sinds 1978.

H.P.Pas
28-02-11, 16:14
vertel ik ben benieuwd hoeveel mensen hij heeft vermoord sinds 1978.

In Tsjetsjenië ongeveer 100.000, al is hij daarvoor natuurlijk niet alleen verantwoordelijk.

John2
28-02-11, 18:46
In Tsjetsjenië ongeveer 100.000, al is hij daarvoor natuurlijk niet alleen verantwoordelijk.

Wanneer zijn deze 100.000 doden dan gevallen via de opgave van Tsjetsjenië zijn er ongeveer 25.000 doden gevallen in de eerste en tweede oorlogen, volgens waarnemingen zijn er naar schatting 6000 doden gevallen.
Verder vallen er nog steeds dagelijks doden door aanslagen op Russische burgers en ongeveer 10 gewonden door terroristische aanslagen met landmijnen die dagelijks worden geplaatst op bospaden waar veel russische burgers lopen van hun buitenhuisjes naar de kiosk voor hun dagelijkse boodschappen.

fisherman1969
28-02-11, 19:12
zo 27 feb 2011, 14:20

Onrustige stad Oman op programma staatsbezoek

DEN HAAG - Koningin Beatrix , prins Willem-Alexander en prinses Máxima brengen 7 maart een bezoek aan de havenstad Sohar in Oman. In de stad zijn zondag ongeregeldheden uitgebroken waarbij vermoedelijk twee doden zijn gevallen. Het bezoek is onder deel van een staatsbezoek aan het Arabische land van 6 tot en met 8 maart. Zij zijn daar op op uitnodiging van sultan Qaboos bin Said al-Said.


Ook minister Maxime Verhagen van Economische Zaken en een delegatie uit het Nederlandse bedrijfsleven zullen bij het bezoek in Sohar aanwezig zijn. Na het bezoek aan Oman vliegen de koningin, de prins en prinses door naar Qatar, waar ze op 9 en 10 maart verblijven op verzoek van de emir, sjeik Hamad bin Khalifa al-Thani.

De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) is summier over de onrust in Oman en het staatsbezoek. „Het ministerie van Buitenlandse Zaken houdt de situatie nauwlettend in de gaten”, aldus een woordvoerder van de RVD.

Telegraf

JE BRON DEUGD NIET OF WERKT NIET!

:hihi: :hihi: :handbang: :hihi:

Joesoef
28-02-11, 19:34
JE BRON DEUGD NIET OF WERKT NIET!

:hihi: :hihi: :handbang: :hihi:



Koningin naar Oman - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] (http://www.telegraaf.nl/binnenland/9140128/__Koningin_naar_Oman__.html)

mark61
28-02-11, 21:22
Wanneer zijn deze 100.000 doden dan gevallen via de opgave van Tsjetsjenië zijn er ongeveer 25.000 doden gevallen in de eerste en tweede oorlogen, volgens waarnemingen zijn er naar schatting 6000 doden gevallen.

Imbeciele leugenaar

http://www.nytimes.com/2005/08/15/world/europe/15iht-chech.html

Casualties of the Second Chechen War - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Second_Chechen_War)

John2
28-02-11, 22:07
Imbeciele leugenaar

http://www.nytimes.com/2005/08/15/world/europe/15iht-chech.html

Casualties of the Second Chechen War - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Second_Chechen_War)

Kom eens met een .GOV site.
Maar aan de andere kant als je komt met nieuws uit 2005 kan de getallen redelijk kloppen gezien de doden die er dagelijks vallen over en weer.

Hatert
28-02-11, 22:53
Geen besluit over staatsbezoek Oman

http://www.parool.nl/static/FOTO/pe/11/16/14/media_xl_550289.jpg
Prins Willem-Alexander en Máxima tijdens hun staatsbezoek aan Oman in 2000. © anp

28-02-11 17:23 uur

DEN HAAG - Er zal maandag geen beslissing worden genomen over het wel of niet doorgaan van het staatsbezoek van koningin Beatrix, prins Willem-Alexander en prinses Máxima aan Oman. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst laten weten.

De situatie in het land wordt door het ministerie van Buitenlandse Zaken ''nauwlettend in de gaten gehouden'', aldus een woordvoerder. Het is sinds zaterdag onrustig in Oman. In de havenstad Sohar wordt geprotesteerd tegen het autoritaire bewind van sultan Qaboos bin Said al-Said.

De koningin, prins en prinses beginnen zondag aan een driedaags staatsbezoek aan Oman, op uitnodiging van Qaboos. Voor de tweede dag staat een bezoek aan de haven van Sohar op het programma. (ANP)

Het Pariool

StevieK
01-03-11, 02:42
Geen besluit over staatsbezoek Oman

http://www.parool.nl/static/FOTO/pe/11/16/14/media_xl_550289.jpg



Slechte photo shop, de verhoudingen gezicht en de rest klopt niet

Joesoef
01-03-11, 05:33
Slechte photo shop, de verhoudingen gezicht en de rest klopt niet


Het is absoluut geen photoshop, het is een foto van het ANP die in diverse kranten heeft gestaan (dit geval het parool).

Waarom zou het fotoshop zijn?

super ick
01-03-11, 08:05
Ik wil haar graag zien als ze een inboorlingenstam opzoekt in de Amazone. Zou ze dan ook, uit respect alleen een lendedoekje dragen?

mark61
01-03-11, 08:17
Kom eens met een .GOV site.
Maar aan de andere kant als je komt met nieuws uit 2005 kan de getallen redelijk kloppen gezien de doden die er dagelijks vallen over en weer.

Imbeciel. Sinds wanneer zijn overheidssites betrouwbaar? Sinds wanneer kom jij met betrouwbare sites? :haha:

Oh je probeert je eruit te lullen met dat je het eigenlijk over 2005 had. Godallemachtig.

John2
01-03-11, 08:39
=mark61;4634261]Imbeciel. Sinds wanneer zijn overheidssites betrouwbaar? Sinds wanneer kom jij met betrouwbare sites? :haha:
Ach jij vertrouwd de site's van jou overheid niet, vandaar dat jij jou heil zoekt in een paralel leven en turks studeerde in leiden.


Oh je probeert je eruit te lullen met dat je het eigenlijk over 2005 had. Godallemachtig.
Nee grootmongool, je leest niet en je weigert te lezen.
Ik zei, jou stukje komt uit 2005, jaren na het onderzoek dit stelde ik.

Pizzaman
01-03-11, 08:44
Ik wil haar graag zien als ze een inboorlingenstam opzoekt in de Amazone. Zou ze dan ook, uit respect alleen een lendedoekje dragen?

Op zich een leuk idee, alleen staat Wim Lex er dan naast in een peniskoker.
Liever niet dus.... :verward:

Joesoef
01-03-11, 10:07
Op zich een leuk idee, alleen staat Wim Lex er dan naast in een peniskoker.
Liever niet dus.... :verward:


Graag wat meer respect voor ons koningshuis.

mark61
01-03-11, 10:14
Ach

Ik gaf je een betrouwbaar overzicht van diverse schattingen. Alsmede een mededeling van de Tsjetsjeense overheid. Beiden weerspreken jouw verzinsels.

Houd op met liegen, beledigen, schelden, dom doen en de aandacht afleiden, imbeciel.

knuppeltje
01-03-11, 10:26
Rusland heeft al eeuwen vriendschapbanden met Rusland

en hoezo Putin een mensenslachter, vertel ik ben benieuwd hoeveel mensen hij heeft vermoord sinds 1978.

Je meent het?

Hoeveel zal wel nooit duidelijk worden. Maar in de Kaukasus kan het aantal wel een heel hoog zijn.
Meer dan genoeg om hem naar Den Haag te sturen. Maar daar zal wel nooit iets van komen.
Heb ik het nog niet eens over de slachtoffers die er door zijn door en door verrotte corrupte systeem er in Rusland zelf zijn gevallen.
Onder zijn bewind is de gemiddelde levensverwachting met 5 jaar teruggelopen. Daarvoor alleen al zou hij levenslang opgesloten moeten worden.

knuppeltje
01-03-11, 10:33
Ach jij vertrouwd de site's van jou overheid niet,...

Tja, die echt betrouwbare overheid maar weer. Vertelt die ons ook niet dat we in Afganistan zo'n geweldige vooruitgang maken?

John2
01-03-11, 11:30
=mark61;4634321]Ik gaf je een betrouwbaar overzicht van diverse schattingen.
Schattingen naar aanleiding waarvan en van wie Mark, ga jij uit van tellingen uit het veld kom je inderdaad uit op een getal op en rond de 40.000 doden tijdens de beide oorlogen

Alsmede een mededeling van de Tsjetsjeense overheid. Beiden weerspreken jouw verzinsels.
Mededelingen van de Tsjetsjeense overheid die vluchtelingen uit Ingoesjetië niet laat terug keren, die de media dwang oplegt en zelfs diverse journalisten hebben opgesloten naar we hopen, want die zijn spoorloos verdwenen, een overheid die dagelijks wisselt, die niet wenst te luisteren naar de mensenrechten, een overheid die elk recht aan de mens ontneemt die wens jij te vertrouwen?


Houd op met liegen, beledigen, schelden, dom doen en de aandacht afleiden, imbeciel.
Kom kom als er iemand is die de aandacht afbuigt van de werkelijkheid ben jij het wel Mark.


=knuppeltje;4634343]Je meent het?
Hoeveel zal wel nooit duidelijk worden. Maar in de Kaukasus kan het aantal wel een heel hoog zijn.
Dat het aantal slachtoffers hoog is zal niemand ontkennen, zelfs nu zijn er dagelijks nog slachtoffers door landmijnen, nog dagelijks worden er landmijnen gelegd door Tsjetsjeense milities, dagelijks gaan er berichten van diverse organisaites met de oproep te stoppen met het leggen van mijnen, omdat deze dagelijks veel burgerslachtoffers maken.


Meer dan genoeg om hem naar Den Haag te sturen. Maar daar zal wel nooit iets van komen.
Net als bij Israel wordt ook bij Rusland geregeld hun aanvallen onder de loep genomen, ondanks dat beide landen de schoonheidsprijs niet verdienen, is het nog niet gekomen tot een officiele aanklacht, laat staan tot een veroordeling.


Heb ik het nog niet eens over de slachtoffers die er door zijn door en door verrotte corrupte systeem er in Rusland zelf zijn gevallen.
Helemaal met je eens, het systeem is corrupt en verrot.


Onder zijn bewind is de gemiddelde levensverwachting met 5 jaar teruggelopen. Daarvoor alleen al zou hij levenslang opgesloten moeten worden.
Onzin deze ligt sinds 1970 al jaren op 67,8, dat deze de laatste jaren niet is opgelopen komt door het feit dat er steeds meer onderzoeken worden gedaan en deze worden betrokken bij de huidige cijfers, zo is er een groot verschil in de levensverwachting als je kijkt naar het noord westen van Rusland (76,9) en het zuid oosten (53,6).
Bron: Wereldbank



Tja, die echt betrouwbare overheid maar weer. Vertelt die ons ook niet dat we in Afganistan zo'n geweldige vooruitgang maken?
Niet dan?
Wereldbank, wereldontwikkelingsindicatoren - Google public data (http://www.google.com/publicdata?ds=wb-wdi&ctype=l&strail=false&nselm=h&met_y=sp_dyn_le00_in&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country&idim=country:AFG&tstart=-315619200000&tunit=Y&tlen=48&hl=nl&dl=nl)

super ick
01-03-11, 15:32
Graag wat meer respect voor ons koningshuis.

Hoezo? Nog niet gewend aan de vrijheid van meningsuiting?
Of ga je het met geweld neerslaan?

Pizzaman
02-03-11, 08:27
Hoezo? Nog niet gewend aan de vrijheid van meningsuiting?
Of ga je het met geweld neerslaan?

Monarchistisch geleuter, gewoon negeren.
Of misschien wil hij die foto wel graag zien, weet ik veel. :maf2:

super ick
02-03-11, 21:00
Monarchistisch geleuter, gewoon negeren.
Of misschien wil hij die foto wel graag zien, weet ik veel. :maf2:


Een moraalridder met een foto van een moordenaar in zijn nick. Dat neem ik zowiezo niet serieus.

super ick
03-03-11, 08:35
Op zich een leuk idee, alleen staat Wim Lex er dan naast in een peniskoker.
Liever niet dus.... :verward:

Ik doel op de reden. Waarom draagt Maxima daar een hoofddoek? Volkomen gestoord!

mark61
03-03-11, 10:58
Ik doel op de reden. Waarom draagt Maxima daar een hoofddoek? Volkomen gestoord!

Uit respect voor de locale zeden wellicht?

John2
03-03-11, 11:58
Ik doel op de reden. Waarom draagt Maxima daar een hoofddoek? Volkomen gestoord!

Heel vreemd inderdaad want op elke film die destijds is gemaakt loopt ze zonder hoofddoek, zelfs in het openbaar toen ze een meisjesschool bezocht, maar misschien had ze het koud of een oorontstekking?

John2
03-03-11, 11:59
Graag wat meer respect voor ons koningshuis.

Verander dan eerst de topic titel maar eens, of zie jij ons vorstenhuis ook als zakkenvullers?

super ick
03-03-11, 14:38
Uit respect voor de locale zeden wellicht?



Haha grappig om over zeden te beginnen als de reden voor die belachelijke bedekking is dat mannen hun tengels niet thuis kunnen houden.

mark61
03-03-11, 14:54
Haha grappig om over zeden te beginnen als de reden voor die belachelijke bedekking is dat mannen hun tengels niet thuis kunnen houden.

Tsja. Ach. Waarom praat ik ook eigenlijk met jou.

Zinloze afvalhoop is maroc.nl geworden.

knuppeltje
03-03-11, 16:07
John2;4634375]Dat het aantal slachtoffers hoog is zal niemand ontkennen, zelfs nu zijn er dagelijks nog slachtoffers door landmijnen, nog dagelijks worden er landmijnen gelegd door Tsjetsjeense milities, dagelijks gaan er berichten van diverse organisaites met de oproep te stoppen met het leggen van mijnen, omdat deze dagelijks veel burgerslachtoffers maken.

En hiermee wil jij aantonen dat Rusland in de Kaukasus niet een uiterst vuile oorlog heeft gevoerd met heel veel burgerslachtoffers van dien.


Net als bij Israel wordt ook bij Rusland geregeld hun aanvallen onder de loep genomen, ondanks dat beide landen de schoonheidsprijs niet verdienen, is het nog niet gekomen tot een officiele aanklacht, laat staan tot een veroordeling.

Aanklachten tegen de overheid in beide landen. Dat gaat goed lukken zeker. Vooral als Palestijn in Israël zeker. En als gewone arme Rus in Rusland, zelfs rijke Russen lukt dat daar zelden of nooit.


Helemaal met je eens, het systeem is corrupt en verrot.


En dat eist al jaren veel slachtoffers. Alleen al een paar duizend recruten die er elk jaar door het geweld van onderofficieren om het leven komen. Niet voor niets dat de de organisatie Moeders voor soldaten probeert de dienstplicht voor zoveel opgeroepen recruten af te kopen en probeert om de voor dat geweld gevluchte recruten bij te staan.


Onzin deze ligt sinds 1970...

De gemiddelde levensverwachting voor mannen daalden onder Putins bewind van 63 naar 58. Dat is nu weer ietsjes opgetrokken. Voor vrouwen ligt de verwachting hoger. Maar nog altijd schandalig laag vergeleken met de rest van Europa.

Niet alleen al het gezuip veroorzaakt die lage levensverwachting , maar ook onder andere de veel voorkomende zeer slechte hygiënische toestanden.

knuppeltje
03-03-11, 16:14
Haha grappig om over zeden te beginnen als de reden voor die belachelijke bedekking is dat mannen hun tengels niet thuis kunnen houden.

Wel een ietsie pietsie hypocriet om van mensen die hier komen te eisen om zich in alles aan te passen, maar andersom, hoe dan ook, dat ook maar in het geringste als onzin beschouwen.
Ach, zo kennen we je weer hè.

John2
03-03-11, 17:49
=knuppeltje;4635735]En hiermee wil jij aantonen dat Rusland in de Kaukasus niet een uiterst vuile oorlog heeft gevoerd met heel veel burgerslachtoffers van dien.
Laat ik jou de vraag anders stellen, heb jij ooit een oorlog meegemaakt die niet smerig en gemeen was?
Het is een oorlog, die is smerig, gemeen en achterbaks, daar vallen doden bij, daarom heet het ook een oorlog en geen burenruzie.


Aanklachten tegen de overheid in beide landen. Dat gaat goed lukken zeker. Vooral als Palestijn in Israël zeker. En als gewone arme Rus in Rusland, zelfs rijke Russen lukt dat daar zelden of nooit.
Aanklachten tegen een overheid voor buitensporig geweld loopt altijd via een VN onderzoek, net zoals er nu een onderzoek loopt naar Libie.


En dat eist al jaren veel slachtoffers. Alleen al een paar duizend recruten die er elk jaar door het geweld van onderofficieren om het leven komen. Niet voor niets dat de de organisatie Moeders voor soldaten probeert de dienstplicht voor zoveel opgeroepen recruten af te kopen en probeert om de voor dat geweld gevluchte recruten bij te staan.
Elk jaar een paar duizend recruten, hier heb je zeker wel een bron voor, of sta je nu gewoon weer overdreven te doen?


De gemiddelde levensverwachting voor mannen daalden onder Putins bewind van 63 naar 58. Dat is nu weer ietsjes opgetrokken. Voor vrouwen ligt de verwachting hoger. Maar nog altijd schandalig laag vergeleken met de rest van Europa.
Heb toch meer vertrouwen in de WHO als bron dan wat jij hier stelt zonder enige bron weer te geven.


Niet alleen al het gezuip veroorzaakt die lage levensverwachting , maar ook onder andere de veel voorkomende zeer slechte hygiënische toestanden.
Vreemd misschien de drank de oorzaak, maar de hygiëne ligt juist in Rusland zeer hoog, zelfs zo hoog dat er wel eens door gebrek aan weerstand ziektes konden uitbreken.
Maar om je een handje te helpen, de meeste doden vallen in het verkeer en op een goede tweede plaats komt TBC.:duim:

super ick
03-03-11, 23:10
Tsja. Ach. Waarom praat ik ook eigenlijk met jou.

Zinloze afvalhoop is maroc.nl geworden.

Ja, ratten als jij komen er graag dus...

Hatert
07-03-11, 18:40
Mag ik deze topictitel een zware belediging vinden voor ons koningshuis, maar ook voor de nederlandse burgers.
Wij Nederlanders steken al jaren enkele honderden miljoenen per jaar in ontwikkeling van de Arme landen, dit kunnen we doordat we hard werken, de enige echte zakkenvullers zijn de overheden in deze landen en Maroc.nl die 88.500 euro subsidie wenst te ontvangen van deze zelfde "zakkenvullers".
Persoonlijk heb ik dan ook melding gemaakt over deze titel maar wederom geven de moderators niet thuis.

Verkoop fregatten achter bezoek Beatrix aan Oman


Van onze correspondent Arjen van der Ziel − 07/03/11, 03:16

ISTANBUL - Het voornaamste economische belang achter het bezoek van koningin Beatrix aan het onrustige Oman is een gehoopte grote defensie-order. De Nederlandse scheepswerf Damen Schelde dingt in het autocratische Arabische land mee naar een opdracht voor de levering van vier marineschepen. Het gaat om beoogde leveranties ter waarde van honderden miljoenen euro's.

De Nederlandse regering kondigde vorige week aan dat het officiële staatsbezoek aan Oman wordt uitgesteld. Koningin Beatrix zal dinsdag wel een privédiner hebben met sultan Qaboos bin Said al-Said. Aanleiding voor het uitstel van het staatsbezoek zijn groeiende protesten in Oman. Groepjes betogers eisen meer democratie en bestrijding van corruptie. De politie schoot vorige week op demonstranten, waarbij zeker één betoger omkwam. Volgens sommige bronnen vielen er zes slachtoffers.

Het uitstel van het staatsbezoek en de bijbehorende handelsmissie is een tegenvaller voor scheepswerf Damen Schelde. Directeur René Berkvens zou persoonlijk deelnemen aan de handelsdelegatie. De Nederlandse marine dirigeerde bovendien het fregat De Ruyter, dat gebouwd is door Damen Schelde, naar de haven van de Omaanse hoofdstad Muscat. De koningin zou aan boord van het fregat een ontvangst geven. 'Het zijn ontzettend goede schepen, waar we trots op zijn', zegt Jan-Wim Dekker, manager van Damen Schelde in het nabijgelegen Qatar. 'Oman is heel belangrijk voor ons.'

Goede verhouding
Nederlandse diplomaten hopen dat een goede verhouding tussen de sultan en het Nederlandse koningshuis een deal zal bevorderen. 'Wij willen passen in de strategie van Damen Schelde', zegt een ingewijde van het ministerie van Buitenlandse Zaken. 'Dit kabinet zet sterk in op economische diplomatie.'

Het oliestaatje Oman, op de oostelijke punt van het Arabisch schiereiland, wordt al veertig jaar geregeerd door sultan Qaboos. Hij geldt als een enigszins verlicht dictator, omdat hij veel investeert in onderwijs, gezondheidszorg en infrastructuur. Maar het parlement heeft slechts een adviserende rol, er is geen vrijheid van meningsuiting en Qaboos houdt de touwtjes stevig in handen.
Nederland heeft verschillende economische belangen in Oman.

Zo pompt Shell er al jaren olie op. En het Havenbedrijf Rotterdam is voor de helft eigenaar van een Omaanse haven. Hoe belangrijk de sultan bij grote zakelijke transacties kan zijn, bleek toen Shell enkele jaren geleden zijn olieconcessie zag aflopen. 'De Omaanse minister van olie wilde een aanbestedingsprocedure uitschrijven en andere oliemaatschappijen uitnodigen', vertelt een betrokken ambtenaar. 'Maar op een gegeven moment kwam de opdracht van de sultan: we blijven werken met Shell. En dat was het. Er kwam geen aanbesteding en Shell kreeg voor vele jaren een nieuw contract.'

Geen reden
Buitenlandse Zaken ziet in de dictatuur in Oman, en het groeiende verzet daartegen, geen reden te stoppen met de promotie van de marineschepen. 'Deze schepen zijn niet bestemd voor oorlog of andere snode plannen', zegt een ambtenaar. 'Ze worden ingezet tegen piraterij.'

PVV-leider Geert Wilders heeft zondag getwitterd het 'erg dom' van koningin Beatrix te vinden dat zij gaat dineren met sultan Qaboos. Hij stelde dat in een reactie op de honderden mensen die in Oman demonstreerden tegen het regime van de volgens Wilders 'abjecte' sultan. 'Dat de koningin met die dictator gaat dineren is erg dom!', twitterde hij letterlijk.


http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/buitenland/article/detail/1856335/2011/03/07/Verkoop-fregatten-achter-bezoek-Beatrix-aan-Oman.dhtml

Hatert
07-03-11, 18:42
SP wil opheldering over marineschepen Oman

ANP − 07/03/11, 11:37


DEN HAAG - De SP wil van minister-president Mark Rutte weten of het privédiner van koningin Beatrix met sultan Qaboos van Oman is ingegeven door een grote order voor scheepswerf Damen Schelde.

SP'er Harry van Bommel zegt 'onaangenaam verrast' te zijn door berichten in de Volkskrant van maandag dat de werf in de race is voor levering van vier marineschepen aan Oman.

Geen goed idee
Van Bommel vond het al geen goed idee dat Beatrix met prins Willem-Alexander en prinses Máxima is ingegaan op de uitnodiging voor een privédiner met de sultan, nadat het voorgenomen staatsbezoek was uitgesteld. Maar dat er nu een wapenorder op het spel schijnt te staan, maakt het voor hem nog erger.

De SP pleitte eerder al voor een wapenembargo voor de hele regio. 'Dan is het echt onbestaanbaar dat de koningin naar een sultan in het Midden-Oosten gaat om het over een wapendeal te hebben. Ik hoop van harte dat dit niet het geval is', zegt Van Bommel.


http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/1856603/2011/03/07/SP-wil-opheldering-over-marineschepen-Oman.dhtml

Eric de Blois
07-03-11, 18:59
Ik ben het wel eens dit keer met de SP. Wapens leveren aan een zo turbulente niet bevriende regio moeten we niet doen, ook niet als we daar veel geld mee kunnen verdienen.

John2
07-03-11, 19:11
Ik ben het wel eens dit keer met de SP. Wapens leveren aan een zo turbulente niet bevriende regio moeten we niet doen, ook niet als we daar veel geld mee kunnen verdienen.

Oman is/was het enigste land in die regio die altijd rustig was en welvarende dan de andere landen in deze regio.

Eric de Blois
07-03-11, 19:40
Oman is/was het enigste land in die regio die altijd rustig was en welvarende dan de andere landen in deze regio.

We hebben geen vrienden in het midden-oosten. Men heeft ons weer eens nodig voor het leveren van spullen. Die order kan worden betaald omdat wij veel te veel betalen voor de olie. Techniek exporteren naar landen die in potentie tot onze vijanden behoren is niet verstandig. Je weet maar nooit hoe dat weer kan worden gebruikt tegen ons. Die schepen leveren we in feite sowieso gratis omdat we veel te veel betalen voor de olie. Absoluut niet doen. Laat ze zelf die schepen maar bouwen. We moeten nodig echt hoog nodig af van die afhankelijke positie. De techniek is er klaar voor. Investeren in ons zelf is beter dat geld wegpompen naar het midden-oosten.

Hatert
07-03-11, 19:46
7 maart 2011, 13:27

Zaken doen met Oman? Acht criteria voor de uitvoer van militair materieel

door Steven de Jong

EU-lidstaten mogen geen exportvergunningen afgeven als militair materieel door de ontvangende staat wordt ingezet voor interne repressie, internationale agressie of bijdraagt aan regionale instabiliteit. Ook mag de aankoop de sociale ontwikkeling van het land niet frustreren.

Dat staat in de Code of Conduct on Arms Exports, een gedragscode die in 1998 is vastgesteld door de Europese Raad. Dit document raakt aan de belangen van bedrijven als Damen Schelde, een Vlissingse scheepswerf die momenteel kans maakt op een order van oliestaat Oman voor vier marineschepen.

Volgens De Volkskrant is het omstreden bezoek van koningin Beatrix aan sultan Qaboos bin Said al-Said, een dictator die al veertig jaar regeert, een belangrijke stap in het slagen van de deal. Er zouden honderden miljoenen euro’s mee gemoeid zijn. “Deze schepen zijn niet bestemd voor oorlog of andere snode plannen”, zei het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken tegen de krant. “Ze worden ingezet tegen piraterij.”

Toch gaat de gedragscode veel verder dan die toezegging. In acht criteria worden de eisen aan het materieel en het ontvangende land geëxpliciteerd.

1. Geen biologische, chemische en nucleaire wapens
Het ontvangende land moet de sancties van de VN-veiligheidsraad respecteren. De deal mag niet in strijd zijn met internationale maatregelen tegen de verspreiding van nucleaire, biologische en chemische wapens. Onder geen beding mogen ‘anti-persoons’ landmijnen verkocht worden.

2. Verkoop niet aan mensenrechtenschenders
De export van wapens mag niet plaatsvinden als soortgelijke apparatuur in het ontvangende land wordt gebruikt voor foltering of andere wrede, onmenselijke en onterende behandeling of bestraffing. Ook mag er in het land geen sprake zijn van standrechtelijke of willekeurige executies, verdwijningen, willekeurige gevangenneming en andere ernstige schendingen van fundamentele vrijheden, zoals die zijn uitgezet in de Universele verklaring van de rechten van de mens.

3. Lever niet aan vijanden van vrienden
De wapens mogen geen rol spelen in het uitlokken of in stand houden van gewapende conflicten met andere lidstaten van de Europese Unie.

4. Doe geen zaken met agressieve staten
De lidstaat geeft geen exportvergunning af als er een duidelijk risico bestaat dat de ontvanger het materieel gebruikt om agressie te tonen richting een andere staat of voornemens is zich gebieden toe te eigenen die niet van hem zijn. Als de ontvangende staat een vordering heeft lopen op een grondgebied, en gedreigd heeft met het uitoefenen van geweld, moet dit een rol spelen in de risicoafweging.

5. Waak voor het uitlekken van wapenkennis
De uitvoer van wapens mag geen invloed hebben op de veiligheid van andere lidstaten, bondgenoten en bevriende naties. Denk hierbij niet alleen aan de inzet van verkochte wapens tegen de eigen troepen (of die van partners), maar ook aan de onbedoelde overdracht van wapenkennis.

6. Koper mag geen banden met georganiseerde misdaad of terrorisme hebben
De lidstaten controleren of het ontvangende land het internationaal recht respecteert, zich houdt aan verdragen inzake wapenbeheersing en geen steun verleent aan terrorisme of internationaal georganiseerde misdaad. In het verlengde hiervan moeten de bondgenootschappen onderzocht worden.

7. Zorg dat wapens niet doorverkocht worden
Lidstaten moeten zeker weten dat het kopende land de wapens niet doorverkoopt aan een ongewenste eindgebruiker, zoals een land dat niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet of een terroristische organisatie. Wapens die bedoeld zijn om terroristen te bestrijden moeten daarom extra aandacht krijgen.

8. Welzijn volk mag niet lijden onder dure aankoop
Het bedrag dat gemoeid is met aankoop van militaire goederen mag de sociale ontwikkeling van het land niet frustreren. Organisaties zoals de Wereldbank en het IMF kunnen uitsluitsel geven.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/07/zaken-doen-met-oman-acht-criteria-voor-de-uitvoer-van-militair-materieel/

Eric de Blois
07-03-11, 19:59
K4-Hatert, peuter is wat eigen proza uit je toetsenbord i.p.v. al die plaksels zonder eigen commentaar. Je verstoord daarmee de dialoog.

Joesoef
07-03-11, 20:10
K4-Hatert, peuter is wat eigen proza uit je toetsenbord i.p.v. al die plaksels zonder eigen commentaar. Je verstoord daarmee de dialoog.


Dit is een nieuwsforum, de kans dat je hier nieuws tegenkomt is dan ook erg groot.

mark61
08-03-11, 08:03
Voorwaarden zijn onuitvoerbaar; dan moet je gewoon ophouden met wapenindustrie. En alle randindustrieën die producten produceren die wel es als wapen gebruikt zouden kunnen worden, dus de halve chemische industrie.

super ick
08-03-11, 08:23
We hebben geen vrienden in het midden-oosten. Men heeft ons weer eens nodig voor het leveren van spullen. Die order kan worden betaald omdat wij veel te veel betalen voor de olie. Techniek exporteren naar landen die in potentie tot onze vijanden behoren is niet verstandig. Je weet maar nooit hoe dat weer kan worden gebruikt tegen ons. Die schepen leveren we in feite sowieso gratis omdat we veel te veel betalen voor de olie. Absoluut niet doen. Laat ze zelf die schepen maar bouwen. We moeten nodig echt hoog nodig af van die afhankelijke positie. De techniek is er klaar voor. Investeren in ons zelf is beter dat geld wegpompen naar het midden-oosten.

Zo simpel zit de wereld niet in elkaar. Marineschepen zijn nu niet per defenitie de uitgesproken militaire middelen om de bevolking te onderdrukken. Oman heeft het recht haar territoriale wateren te beschermen/beveiligen als ieder ander land.

Je kunt niet de hele regio over 1 kam scheren. Oman is 1 van de landen waar een relatieve vrijheid heerst, waar geinvesteerd is in onderwijs en gezondheidszorg.
De sultan is niet gekozen, dat is waar, maar is toch populair onder bevolking. De protesten gaan ook niet over de sultan. Die willen ze niet kwijt.

Hatert
09-03-11, 00:35
Sultan

Bert Wagendorp, 08-03-2011 17:13

Elke vorst is een verlicht despoot in het diepst van zijn gedachten. Democratisering, republikeinse neigingen en andere tegenslag hebben de oude heersers de kop gekost en in het beste geval tot constitutioneel monarch en in het slechtste tot banneling gedegradeerd.

Onze koningin stamt af van despoten, verlichte en onverlichte - Duitse, Russische en Nederlandse. Maar zelf moet zij het voor haar laatste restjes despotisch verlangen hebben van de kabinetsformatie en het benoemen van de informateur. En een heel klein beetje van 30 april, wanneer het volk speelt dat het 1830 is, met absolute vorst en haringbijten.

Het leed van het gedemocratiseerde blauwe bloed is niet om aan te zien - alleen die Jeroen Snel al. Daarom liet Beatrix zich een etentje met sultan Qaboos van Oman niet zomaar door de neus boren. Qaboos is een verlicht despoot van de oude stempel en die beginnen schaars te worden. In hem ziet ze terug wat eens was. Niet voor niets is Frederik de Grote haar verre neef - verlicht despoot bij uitstek, dictator, componist, vriend van Voltaire.

Zul je net zien dat sultan Qaboos vanavond tijdens het voorafje een briefwisseling met Houellebecq te berde brengt en na de derde gang op het orgel Waar de blanke top der duinen eruit gooit - of het Wilhelmus op zijn luit.

Grandeur en Ons Soort Mensen; weemoedig verlangen. Ver van de blonde gedoger die je ook je laatste invloed wil afpakken. Even onder elkaar in de illusie van het verleden, ver van het grauw.

Je kunt een staatsbezoek wel afblazen, maar helemaal niet gaan is slecht voor de handel. Die woestijnjongens zijn om het minste of geringste op hun teentjes getrapt.

Twee jaar geleden gingen Willem-Alexander en Máxima al bij sultan Qaboos op bezoek - ik weet niet meer wat er toen verkocht moest worden. Máxima droeg bij de gelegenheid een hoofddoek van een formaat waarmee ze bij ons zeker de bus niet was ingekomen, maar dit terzijde.

Hoewel Qaboos er flink de wind onder heeft, is ook in Oman het opstandige plebs de straat op gegaan - alles wankelt. Spoedig gelooft niemand meer in de verlichte despoot en moet hij dood. Daarom moeten er snel zaken worden gedaan. Wellicht kan Willem-Alexander later op de avond alvast een handtekening van de sultan scoren op een servetje.

Harry van Bommel van de SP was ‘onaangenaam verrast’ toen hij in de Volkskrant las dat de koningin uit eten gaat om een order van vier fregatten voor de werf Damen binnen te halen. ‘Onaangenaam verrast’? Onder welke steen is Harry onlangs vandaan gekropen? De koningin prikt niet alleen een vorkje voor Damen, maar ook voor Shell en de Rotterdamse Haven, voor Boskalis en Royal Haskoning, voor BAM en Vopak, voor Bernard Wientjes en de hele VNO-NCW
.
Zuerst kommt das Fressen, und dann die Moral - poen, anders kunnen we ons straks de morele zelfbevrediging van die 45 politietrainers in Afghanistan niet eens veroorloven.
Die fregatten zijn trouwens geen oorlogstuig, maar bedoeld voor de piratenbestrijding, dus Harry moet niet zo zeuren. En als Beatrix tegenover de sultan even de positie van de christenen te Oman aan de orde stelt, is de reis voor CU gelegitimeerd. Onze vindingrijkheid in het sussen van ons geweten is ongeëvenaard.

Beatrix mag zich in Oman even koesteren in de warmte van haar gelijken. Het zij haar gegund. De tragische waarheid is, dat zij een verlicht marketinginstrument is geworden - een premium, gratis bij aanschaf van vier fregatten.


http://opinie.volkskrant.nl/artikel/show/id/8001/Sultan