PDA

Bekijk Volledige Versie : 2011 nu al mijn favoriete jaar!



Al Sawt
27-02-11, 23:44
Pas twee maanden ver en nu al 2 Arabische verraders van toneel verwijdert. Geopolitieke verschuivingen in Libanon ten nadele van Israel.

Egypte terug in de Arabische broederschoot. Ontwikkelingen op gebied van machtsverschuivingen in Bahrein, Oman, Jemen, Irak, Algerije en Jordanie. Marokko, SA, Koeweit en West Bank staan op nominatie.

Maar eerst Libië en hun dolle hond.

Al met al goed nieuws en opmaat naar nieuwe ontwikkelingen en verschuivingen geopolitieke balans ten faveure van de Arabische wereld. Met politieke, economische en bovenal militaire eenheid!

Was getekend Al Sawt. Pan Arabist.

fisherman1969
27-02-11, 23:57
Pas twee maanden ver en nu al 2 Arabische verraders van toneel verwijdert. Geopolitieke verschuivingen in Libanon ten nadele van Israel.

Egypte terug in de Arabische broederschoot. Ontwikkelingen op gebied van machtsverschuivingen in Bahrein, Oman, Jemen, Irak, Algerije en Jordanie. Marokko, SA, Koeweit en West Bank staan op nominatie.

Maar eerst Libië en hun dolle hond.

Al met al goed nieuws en opmaat naar nieuwe ontwikkelingen en verschuivingen geopolitieke balans ten faveure van de Arabische wereld. Met politieke, economische en bovenal militaire eenheid!

Was getekend Al Sawt. Pan Arabist.

En nu nog ff de strijdbijl begraven tussen de Sjiieten en Soennieten dan hebben we eindelijk de toestand zoals ie was toen de profeet ten tonele verscheen!
TOEN HEERSTE ER HEEL WAT MINDER HAAT EN NIJD TUSSEN DE DIVERSE VOLKEN.:student:

tanger'73
28-02-11, 00:04
Geniet er maar van, want 2012 is toch het einde van de wereld volgens Maya-kalender. :hihi:

Maar alle gekheid op een stokje, juich ik eveneens deze historische ontwikkelingen in de regio toe.

fisherman1969
28-02-11, 00:07
Geniet er maar van, want 2012 is toch het einde van de wereld volgens Maya-kalender. :hihi:

Maar alle gekheid op een stokje, juich ik eveneens deze historische ontwikkelingen in de regio toe.

Niet allen de MAYA,S maar ook de jehova,s beweren dat .
ACh al die landen een atoom bommetje en je komt aardig in de buurt .

tanger'73
28-02-11, 00:57
Jemen

in het Jaar van de Olifant, werd de legermacht van Abraha, die wou oprukken tegen Mekka volledig met stenen vermorzeld.

YouTube - ‫

John2
28-02-11, 06:33
=Al Sawt;4633857]Pas twee maanden ver en nu al 2 Arabische verraders van toneel verwijdert. Geopolitieke verschuivingen in Libanon ten nadele van Israel.
Vertel welke geopolitieke verschuivingen vinden er plaats in Libanon, is Unifil eruit geschopt, zijn de terroristen aan de macht of zijn ze als vijand ineens ergere vijanden geworden van Israel?


Egypte terug in de Arabische broederschoot. Ontwikkelingen op gebied van machtsverschuivingen in Bahrein, Oman, Jemen, Irak, Algerije en Jordanie. Marokko, SA, Koeweit en West Bank staan op nominatie.
Egypte terug in de Arabische broederschoot was het land dan uit het midden oosten verdwenen, of heeft het volk het leger verdreven?


Maar eerst Libië en hun dolle hond.
Ach hij is geen Moslim meer?


Al met al goed nieuws en opmaat naar nieuwe ontwikkelingen en verschuivingen geopolitieke balans ten faveure van de Arabische wereld. Met politieke, economische en bovenal militaire eenheid!

Was getekend Al Sawt. Pan Arabist.

Zolang personen die Pan Arabist zijn nog steeds zo praten en hun eigen bevolking die sterven voor hun vrijheden afvallen en niet durven te ondertekenen met hun eigen naam, zit het wel goed.
Ik en velen met ons hopen alleen dat deze personen nadien dan ook eens daadwerkelijk draagkracht tonen en de puinhopen opruimen die nu zijn ontstaan in de Chaos.
Succes Al Sawt.

John2
28-02-11, 06:38
Maar alle gekheid op een stokje, juich ik eveneens deze historische ontwikkelingen in de regio toe.

Welke historische ontwikkelingen?

Is er al één land in het Midden Oosten die vliegtuigen beschikbaar heeft gesteld om boven Libie een vliegverbod af te dwingen, iets wat nu zeer dringend nodig is op een plaats waar dagelijks 500-1000 mensen sterven.
Nee Tanger, een zoveelste burgerstrijd in het Midden Oosten noem ik geen historische gebeurtenis, met uitzondering van Egypte waar nog geen 100 doden vielen.

H.P.Pas
28-02-11, 09:16
Geopolitieke verschuivingen in Libanon

Baanbrekende ontwikkelingen in Nunspeet.

mark61
28-02-11, 11:00
:hihi:

tanger'73
28-02-11, 12:22
Welke historische ontwikkelingen?

Is er al één land in het Midden Oosten die vliegtuigen beschikbaar heeft gesteld om boven Libie een vliegverbod af te dwingen, iets wat nu zeer dringend nodig is op een plaats waar dagelijks 500-1000 mensen sterven.
Nee Tanger, een zoveelste burgerstrijd in het Midden Oosten noem ik geen historische gebeurtenis, met uitzondering van Egypte waar nog geen 100 doden vielen.


Nou, knap historisch dat de ene revolte een domino effect heeft over een hele regio. Of dacht je dat dit de normaalse gang van zaken in die regio betreft?

tanger'73
28-02-11, 12:35
Was getekend Al Sawt. Pan Arabist.

Anno domini 2011 is zeker een bijzonder jaar voor Pan-Arabisten, maar beter is natuurlijk 1432 hidjra.

mark61
28-02-11, 12:50
Anno domini 2011 is zeker een bijzonder jaar voor Pan-Arabisten, maar beter is natuurlijk 1432 hidjra.

Nationalisme en islam sluiten elkaar uit. Althans, de islam is fel anti-nationalistisch.

Maar niet getreurd, hele volksstammen zijn wat dat betreft in de war. Neem alleen al de zionisten.

tanger'73
28-02-11, 12:53
Nationalisme en islam sluiten elkaar uit. Althans, de islam is fel anti-nationalistisch.

Maar niet getreurd, hele volksstammen zijn wat dat betreft in de war. Neem alleen al de zionisten.


Niet als de verbroedering op basis van islam voltrekt, da's een keerpunt.

Pizzaman
28-02-11, 12:54
Nationalisme en islam sluiten elkaar uit. Althans, de islam is fel anti-nationalistisch.

Je bedoelt dat ze er naar streven een grote wereldstaat te worden, ongeveerde EU maar dan anders :hihi:

Eke
28-02-11, 12:54
en bovenal militaire eenheid!

Was getekend Al Sawt. Pan Arabist.


O, dus het is allemaal hetzelfde laken een pak....liever kanonnen dan boter.

IS niet leuk, Al Sawt. Zo verbetert er nooit wat in de wereld. Terwijl er toch zoveel arme gebieden zijn in die landen en er nu nog vraag naar olie is, dus inkomsten om goede, vreedzame landen op te bouwen......dacht je dat mensen zitten te wachten op nog eens een oorlog, en nog eens ?

Pizzaman
28-02-11, 13:00
Er zijn mensen die staan te wachten op een oorlog Eke.

Over het algemeen zijn dat degenen aan de top van de piramide.

Karin.N
28-02-11, 13:02
Al met al goed nieuws en opmaat naar nieuwe ontwikkelingen en verschuivingen geopolitieke balans ten faveure van de Arabische wereld. Met politieke, economische en bovenal militaire eenheid!

Was getekend Al Sawt. Pan Arabist.

Zou fijn zijn als ze inderdaad tot meer samenwerking zouden kunnen komen. Maar ik zie dat niet zo 1, 2 , 3 zitten. Teveel emotie, te grote ego's en een berg problemen zoals werkeloosheid, hoge voedselprijzen.

mark61
28-02-11, 13:09
Niet als de verbroedering op basis van islam voltrekt, da's een keerpunt.

Dat is geen nationalisme. Pan-arabisme is een vorm van nationalisme.

Nationalisme sluit de Ander uit.

Waar jij het over hebt is panislamisme. Dat zou betekenen dat de laatste resten christendom en andere godsdiensten het Midden-Oosten uitgejaagd worden.

mark61
28-02-11, 13:11
Je bedoelt dat ze er naar streven een grote wereldstaat te worden, ongeveerde EU maar dan anders :hihi:

Waarom citeer je mij? Wat heeft je 'vraag' met mijn opmerking te maken?

Wie is 'ze'? Wat is een 'wereldstaat'?

tanger'73
28-02-11, 13:17
Dat is geen nationalisme. Pan-arabisme is een vorm van nationalisme.

Nationalisme sluit de Ander uit.

Waar jij het over hebt is panislamisme. Dat zou betekenen dat de laatste resten christendom en andere godsdiensten het Midden-Oosten uitgejaagd worden.

Dan is die nationalisme wel grensverleggend. Want zonder enige verbondenheid onder de volkeren kom je geen stap verder. De een moedigt de ander aan en dat doen ze niet op basis van nationalisme.

Eke
28-02-11, 13:26
Er zijn mensen die staan te wachten op een oorlog Eke.

Over het algemeen zijn dat degenen aan de top van de piramide.

Vermoeden ;) dat je gelijk hebt.....die zitten er wel tussen...en wij weten er geen moer vanaf. Het klinkt wat kwetsbaar, maar ..'k weet er ook niet goed weg mee. Het heeft te maken met over-macht. Zoiets.

H.P.Pas
28-02-11, 13:35
Einde van het neo-liberalisme, terugkeer in de Arabische moederschoot, pan-islamitische opwekking... Het is aardig om te zien hoe vooralsnog volstrekt vormloze volksbewegingen als een soort Rohrschachtest voor de toeschouwers schijnen te werken, waarin ieder zijn wens- of angstdromen in vervulling ziet gaan. Daar wil ik niet achterblijven. Mogelijk, en uiterst teleurstellend voor al Sawt en anderen, is Noord-Afrika aangekomen in de verre toekomst, die Tucholsky in 1930 voorzag:

Blick in ferne Zukunft


... Und wenn alles vorüber ist –; wenn sich das alles totgelaufen hat: der Hordenwahnsinn, die Wonne, in Massen aufzutreten, in Massen zu brüllen und in Gruppen Fahnen zu schwenken, wenn diese Zeitkrankheit vergangen ist, die die niedrigen Eigenschaften des Menschen zu guten umlügt; wenn die Leute zwar nicht klüger, aber müde geworden sind; wenn alle Kämpfe um den Faschismus ausgekämpft und wenn die letzten freiheitlichen Emigranten dahingeschieden sind –:

dann wird es eines Tages wieder sehr modern werden, liberal zu sein.

Dann wird einer kommen, der wird eine gradezu donnernde Entdeckung machen: er wird den Einzelmenschen entdecken. Er wird sagen: Es gibt einen Organismus, Mensch geheißen, und auf den kommt es an. Und ob der glücklich ist, das ist die Frage. Daß der frei ist, das ist das Ziel. Gruppen sind etwas Sekundäres – der Staat ist etwas Sekundäres. Es kommt nicht darauf an, dass der Staat lebe – es kommt darauf an, dass der Mensch lebe.

Dieser Mann, der so spricht, wird eine große Wirkung hervorrufen. Die Leute werden seiner These zujubeln und werden sagen: »Das ist ja ganz neu! Welch ein Mut! Das haben wir noch nie gehört! Eine neue Epoche der Menschheit bricht an! Welch ein Genie haben wir unter uns! Auf, auf! Die neue Lehre –!«

Und seine Bücher werden gekauft werden oder vielmehr die seiner Nachschreiber, denn der erste ist ja immer der Dumme.

Und dann wird sich das auswirken, und hunderttausend schwarzer, brauner und roter Hemden werden in die Ecke fliegen und auf den Misthaufen. Und die Leute werden wieder Mut zu sich selber bekommen, ohne Mehrheitsbeschlüsse und ohne Angst vor dem Staat, vor dem sie gekuscht hatten wie geprügelte Hunde. Und das wird dann so gehen, bis eines Tages ...

Kurt Tucholsky

Pizzaman
28-02-11, 13:38
Over-macht is het excuus van degenen die zichzelf onder de plak laten zitten.
Strakls weer hetzelfde excuus in het stemhokje?

Iedere stem is er eentje.
En je stemt daar VOOR JEZELF, als meer mensen dat eens zouden beseffen
Je stemt niet voor je goede naam of die van de buurman.

H.P.Pas
28-02-11, 13:45
en wij weten er geen moer vanaf.

:fpetaf:
Zo is dat inderdaad.

mark61
28-02-11, 14:11
Dan is die nationalisme wel grensverleggend. Want zonder enige verbondenheid onder de volkeren kom je geen stap verder. De een moedigt de ander aan en dat doen ze niet op basis van nationalisme.

Nog maar een keer. Nationalisme en islam sluiten elkaar uit.

'Verbondenheid' kan van alles betekenen. Jezelf hysterisch als Herrenvolk betitelen bijvoorbeeld schiet niet op.

De leden van de VN zijn ook verbonden, maar niet noodzakelijkerwijs nationalistisch. Panarabischislamistisch al helemaal niet.

Waarom is dat eigenlijk een positief ding?

mark61
28-02-11, 14:14
Einde van het neo-liberalisme, terugkeer in de Arabische moederschoot, pan-islamitische opwekking... Het is aardig om te zien hoe vooralsnog volstrekt vormloze volksbewegingen als een soort Rohrschachtest voor de toeschouwers schijnen te werken, waarin ieder zijn wens- of angstdromen in vervulling ziet gaan. Daar wil ik niet achterblijven. Mogelijk, en uiterst teleurstellend voor al Sawt en anderen, is Noord-Afrika aangekomen in de verre toekomst, die Tucholsky in 1930 voorzag:

Blick in ferne Zukunft


... Und wenn alles vorüber ist –; wenn sich das alles totgelaufen hat: der Hordenwahnsinn, die Wonne, in Massen aufzutreten, in Massen zu brüllen und in Gruppen Fahnen zu schwenken, wenn diese Zeitkrankheit vergangen ist, die die niedrigen Eigenschaften des Menschen zu guten umlügt; wenn die Leute zwar nicht klüger, aber müde geworden sind; wenn alle Kämpfe um den Faschismus ausgekämpft und wenn die letzten freiheitlichen Emigranten dahingeschieden sind –:

dann wird es eines Tages wieder sehr modern werden, liberal zu sein.

Dann wird einer kommen, der wird eine gradezu donnernde Entdeckung machen: er wird den Einzelmenschen entdecken. Er wird sagen: Es gibt einen Organismus, Mensch geheißen, und auf den kommt es an. Und ob der glücklich ist, das ist die Frage. Daß der frei ist, das ist das Ziel. Gruppen sind etwas Sekundäres – der Staat ist etwas Sekundäres. Es kommt nicht darauf an, dass der Staat lebe – es kommt darauf an, dass der Mensch lebe.

Dieser Mann, der so spricht, wird eine große Wirkung hervorrufen. Die Leute werden seiner These zujubeln und werden sagen: »Das ist ja ganz neu! Welch ein Mut! Das haben wir noch nie gehört! Eine neue Epoche der Menschheit bricht an! Welch ein Genie haben wir unter uns! Auf, auf! Die neue Lehre –!«

Und seine Bücher werden gekauft werden oder vielmehr die seiner Nachschreiber, denn der erste ist ja immer der Dumme.

Und dann wird sich das auswirken, und hunderttausend schwarzer, brauner und roter Hemden werden in die Ecke fliegen und auf den Misthaufen. Und die Leute werden wieder Mut zu sich selber bekommen, ohne Mehrheitsbeschlüsse und ohne Angst vor dem Staat, vor dem sie gekuscht hatten wie geprügelte Hunde. Und das wird dann so gehen, bis eines Tages ...

Kurt Tucholsky



Tsja. Kom daar nog maar eens om vandaag de dag :hihi:

Het feit dat je het hier in het Duits neerzet geeft al aan dat je zelf ook niet gelooft dat je er iemand mee gaat overtuigen :cheefbek:

tanger'73
28-02-11, 14:18
Egypte terug in de Arabische broederschoot. Ontwikkelingen op gebied van machtsverschuivingen in Bahrein, Oman, Jemen, Irak, Algerije en Jordanie. Marokko, SA, Koeweit en West Bank staan op nominatie.

Het omverwerpen van smerige regimes en zichzelf daarmee hervinden, kan alleen maar positief uitwerken. Dit is een proces zonder weerga, but nobody seems to matter, no body even seems to care. Maar dat is maar goed ook, want het zijn die gasten zelf die het geheel op eigen kracht doen.

tanger'73
28-02-11, 14:24
Nog maar een keer. Nationalisme en islam sluiten elkaar uit.

'Verbondenheid' kan van alles betekenen. Jezelf hysterisch als Herrenvolk betitelen bijvoorbeeld schiet niet op.

De leden van de VN zijn ook verbonden, maar niet noodzakelijkerwijs nationalistisch. Panarabischislamistisch al helemaal niet.

Waarom is dat eigenlijk een positief ding?


Blijf maar lekker in je nationalisme hangen. l don't care, als ik puur naar mijzelf kijk, dan voel ik als moslim grote verbondenheid met wat zich daar allemaal voordoet en wens ik op basis van die verbondenheid iedereen daar het allerbeste toe. Wat nationalisme daarmee te maken heeft, beats me?

Ga lekker eve, met de Pan Arabist Al Sawt in debat over nationalistische denkkaders. Dat van mij omvat universialisme.

Pizzaman
28-02-11, 14:28
Blijf maar lekker in je nationalisme hangen. l don't care, als ik puur naar mijzelf kijk, dan voel ik als moslim grote verbondenheid met wat zich daar allemaal voordoet en wens ik op basis van die verbondenheid iedereen daar het allerbeste toe. Wat nationalisme daarmee te maken heeft, beats me?
Evengoed wens je iedereen daar het beste, hopelijk kiezen ze voor een democratie en worden ze niet belazerd door een of ander generaal die vriendjes heeft bij de taliban of andere hotemetoten.


Ga lekker eve, met de Pan Arabist Al Sawt in debat over nationalistische denkkaders. Dat van mij omvat universialisme.
Laat ze maar lekker lullen, en intussen hou ik ook mijn vingers gekruisd.
Jaja, bijgeloof, maar wie weet helpt het. :blij:

tanger'73
28-02-11, 14:37
Evengoed wens je iedereen daar het beste, hopelijk kiezen ze voor een democratie en worden ze niet belazerd door een of ander generaal die vriendjes heeft bij de taliban of andere hotemetoten.


Laat ze maar lekker lullen, en intussen hou ik ook mijn vingers gekruisd.
Jaja, bijgeloof, maar wie weet helpt het. :blij:


'K hoop dat men daar een democratie omarmen dat bij hen past en samenwerking ondernemen dat welvaart en voorpoed voor iedereen daar ten gevolg heeft. Maar bovenal gerechtigheid.

H.P.Pas
28-02-11, 15:05
Tsja. Kom daar nog maar eens om vandaag de dag :hihi:

Het feit dat je het hier in het Duits neerzet geeft al aan dat je zelf ook niet gelooft dat je er iemand mee gaat overtuigen :cheefbek:

Dat mogen de lezertjes helemaal zelf weten.
Ik heb overigens wel eens om den brode vertaalwerk gedaan; goed vertalen is een Sisiphuswerk. Slecht vertalen daar zou ik me, zeker in dit geval, voor schamen.
Feit blijft, dat op het Tahrir-plein geen spoor van ismes en anti-ismes te bekennen was; het deed bijna weldadig aan. Of ze dat heel kunnen houden.....

Bofko
28-02-11, 15:12
Misschien leidt het panarabisme tot een soort EU voor islamitische landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten. Overigens meen ik een toenemend nationalisme waar te nemen in de islamitische landen. Denk ff aan die onlusten na de voetbalwedstrijd Egypte-Algerije. Maar dat toenemend nationalisme zie je ook in de EU.Schaalvergroting roept op tot meer houvast aan de eigen omgeving.

Eke
28-02-11, 15:13
:fpetaf:
Zo is dat inderdaad.

Wat fijn dat je het stukje nuchterheid eruit pikt, HP.

Net jouw geplaatste tekst uit 1930 gelezen.

Valkuilen worden oorlogsgraven als mensen zich laten meeslepen door hun gedeelde en opgeklopte dromen...eigenlijk door waan-zin.

Daarom houd ik mss wel van boeren ...en de boer, hij ploegde voort. Ook een boer kan zich onderdompelen in de grootsheid van de natuur maar komt altijd weer op aarde terug.

Het gaat om de mens. Niet om de dromen te delen van de leiders (of de commercie ;) ) en hen supermachtig te maken.

Eke
28-02-11, 15:17
'K hoop dat men daar een democratie omarmen dat bij hen past en samenwerking ondernemen dat welvaart en voorpoed voor iedereen daar ten gevolg heeft. Maar bovenal gerechtigheid.

:duim:

Eke
28-02-11, 15:31
Over-macht is het excuus van degenen die zichzelf onder de plak laten zitten.
Strakls weer hetzelfde excuus in het stemhokje?

Iedere stem is er eentje.
En je stemt daar VOOR JEZELF, als meer mensen dat eens zouden beseffen
Je stemt niet voor je goede naam of die van de buurman.

Als je geen moer weet van hoe de zaken zitten (en echt GW weet niet meer dan iedere andere partijleider)

denk dan maar eens goed na over het soort maatschappij waarin jij graag leeft, nu EN in de toekomst.

Pizza, hoe wil jij dat er met jou omgegaan wordt in Nederland/Europa, bv. als je weer, net als jouw voorouders, beter kunt verkassen....

Nederland lijkt bij de grenzen op te houden volgens het PVVprogramma, terwijl er juist veel te winnen valt als mensen geen vluchteling zouden hoeven te worden of in de buurt van hun eigen land opgevangen kunnen worden.

Het volstaat niet de deur op slot te doen*...niet in deze wereld.

Maar goed,we raken off topic.
Ik ben weg !


TOEGEVOEGD : Jouw bedrijf raakt failliet als de politiek van GW (grenzen sluiten)doorgang vindt.

Jij bent afhankelijk van een gezonde economie in Nederland en wij Nederlanders zijn afhankelijk van handel. Als we de rest van de wereld de problemen op laten lossen en onszelf afsluiten voor de gebeurtenissen elders laten de andere landen ons zakken bij contracten.

Dag 'pizzabedrijf'...Dat wil je niet.

Pizzaman
28-02-11, 16:28
Als je geen moer weet van hoe de zaken zitten (en echt GW weet niet meer dan iedere andere partijleider)

denk dan maar eens goed na over het soort maatschappij waarin jij graag leeft, nu EN in de toekomst.
...en de toekomst van de kinderen, niet te vergeten.


Pizza, hoe wil jij dat er met jou omgegaan wordt in Nederland/Europa, bv. als je weer, net als jouw voorouders, beter kunt verkassen....
Ik ben al eens gemigreerd, weliswaar van Rotterdam naar Groningen.
Je mag drie keer raden waarom ik vond dat je beter kon verkassen.


Nederland lijkt bij de grenzen op te houden volgens het PVVprogramma, terwijl er juist veel te winnen valt als mensen geen vluchteling zouden hoeven te worden of in de buurt van hun eigen land opgevangen kunnen worden.
Da's nou juist wat Wilders zegt: opvang in de regio.
Zolang wij echter doorgaan met pappen en nathouden, gaat dat nooit gebeuren.


Het volstaat niet de deur op slot te doen*...niet in deze wereld.
dat beweert niemand. Er is echter een verschil tussen de deur op slot doen en de portemonnee buiten de brievenbus steken.


TOEGEVOEGD : Jouw bedrijf raakt failliet als de politiek van GW (grenzen sluiten)doorgang vindt.
Vind je? Ik heb er momenteel geen moer aan, kapot geconcurreerd te worden door het buitenland, waar men veel goedkoper kan omdat we hier in NL door regeltjes en belastingen de strot dichtgedrukt krijgen. Daar heeft het merendeel van de aannemers last van. Vraag jij maar eens een transporteur.


Jij bent afhankelijk van een gezonde economie in Nederland en wij Nederlanders zijn afhankelijk van handel. Als we de rest van de wereld de problemen op laten lossen en onszelf afsluiten voor de gebeurtenissen elders laten de andere landen ons zakken bij contracten.
Als we ons in de nek laten schijten worden we het afvoerputje van Europa.
Of eigenlijk zijn we dat al. Een afvoerputje dat alles opneemt (waar Griekenland bijvoorbeeld geen zin in heeft) en dan nog geld toe geeft.


Dag 'pizzabedrijf'...Dat wil je niet.
Oh nee? Op het moment dat het niet meer lonend is hou ik er heel hard mee op en ga ook een uitkering trekken.
Lijkt me heel ontspannend 'werken'. Lekker thuis bij de kinderen, net als Wouter :D

rbn
28-02-11, 16:50
Misschien leidt het panarabisme tot een soort EU voor islamitische landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten.

panarabisme bestaat niet.. never has; never will..

rbn
28-02-11, 16:51
Nog maar een keer. Nationalisme en islam sluiten elkaar uit.



de praktijk bewijst dagelijks het tegendeel..

Bofko
28-02-11, 17:20
panarabisme bestaat niet.. never has; never will..

Kop in het zand ?

Panarabisme - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Panarabisme)

Joesoef
28-02-11, 17:32
Ik ben al eens gemigreerd, weliswaar van Rotterdam naar Groningen.
Je mag drie keer raden waarom ik vond dat je beter kon verkassen.


Da's nou juist wat Wilders zegt: opvang in de regio.



Mooi, nu de rest nog.

rbn
28-02-11, 17:39
Kop in het zand ?

Panarabisme - Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Panarabisme)

lees dat stukkie op wikipedia maar eens.. dan zie je vanzelf dat panarabisme nooit van de grond is gekomen.. het is een papieren tijger..

tanger'73
28-02-11, 17:42
:duim:


Dat op z'n minst, want ondanks de verbondenheid voel ik mij niet echt geroepen om me te bemoeien met binnenlandse aangelegenheden van anderen.

fisherman1969
28-02-11, 19:19
Niet als de verbroedering op basis van islam voltrekt, da's een keerpunt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt
Pas twee maanden ver en nu al 2 Arabische verraders van toneel verwijdert. Geopolitieke verschuivingen in Libanon ten nadele van Israel.

Egypte terug in de Arabische broederschoot. Ontwikkelingen op gebied van machtsverschuivingen in Bahrein, Oman, Jemen, Irak, Algerije en Jordanie. Marokko, SA, Koeweit en West Bank staan op nominatie.

Maar eerst Libië en hun dolle hond.

Al met al goed nieuws en opmaat naar nieuwe ontwikkelingen en verschuivingen geopolitieke balans ten faveure van de Arabische wereld. Met politieke, economische en bovenal militaire eenheid!

Was getekend Al Sawt. Pan Arabist.

En nu nog ff de strijdbijl begraven tussen de Sjiieten en Soennieten dan hebben we eindelijk de toestand zoals ie was toen de profeet ten tonele verscheen!
TOEN HEERSTE ER HEEL WAT MINDER HAAT EN NIJD TUSSEN DE DIVERSE VOLKEN.
:p

The Phoenix
28-02-11, 19:36
Pas twee maanden ver en nu al 2 Arabische verraders van toneel verwijdert. Geopolitieke verschuivingen in Libanon ten nadele van Israel.

Egypte terug in de Arabische broederschoot. Ontwikkelingen op gebied van machtsverschuivingen in Bahrein, Oman, Jemen, Irak, Algerije en Jordanie. Marokko, SA, Koeweit en West Bank staan op nominatie.

Maar eerst Libië en hun dolle hond.

Al met al goed nieuws en opmaat naar nieuwe ontwikkelingen en verschuivingen geopolitieke balans ten faveure van de Arabische wereld. Met politieke, economische en bovenal militaire eenheid!

Was getekend Al Sawt. Pan Arabist.

Exactly :

2011 as the best year ever in Arab modern times : the year of popular Arab uprises against all those criminal Arab dictators installed & supported by the "democratic " west against the very will & interests of the Arab peoples :

The year of Arabs' & muslims ' awakening hopefully ....


Nationalistic Pan _Arabism is dead though = a total failure

Nationalistic Pan _Arabiism as a product of western imperialism , to be more precize !


Al Sawt : when are u gonna realise that Jamal Abdel Nasser was no better criminal than those Arab dictators today ??? He was a bloody dictator mass_murderer too played by the Soviets ...to say the least !

fisherman1969
28-02-11, 20:06
Exactly :

2011 as the best year ever in Arab modern times : the year of popular Arab uprises against all those criminal Arab dictators installed & supported by the "democratic " west against the very will & interests of the Arab peoples :

The year of Arabs' & muslims ' awakening hopefully ....


Nationalistic Pan _Arabism is dead though = a total failure

Nationalistic Pan _Arabiism as a product of western imperialism , to be more precize !


Al Sawt : when are u gonna realise that Jamal Abdel Nasser was no better criminal than those Arab dictators today ??? He was a bloody dictator mass_murderer too played by the Soviets ...to say the least !

En nu nog ff de strijdbijl begraven tussen de Sjiieten en Soennieten dan hebben we eindelijk de toestand zoals ie was toen de profeet ten tonele verscheen!
TOEN HEERSTE ER HEEL WAT MINDER HAAT EN NIJD TUSSEN DE DIVERSE VOLKEN.

Dit zou toch mooi zijn , dat MOSLIMS elkaar onderling niet vermoorden !

rbn
28-02-11, 20:12
Nationalistic Pan _Arabism is dead though = a total failure

inderdaad.. gelukkig wel !

The Phoenix
28-02-11, 20:31
inderdaad.. gelukkig wel !




Precies :

maar : Al Sawt is nog steeds in denial wat dat betreft helaas !


Bovendien : Al Sawt heeft Nasser als idool notabene helaas : Nasser als een massa_moordenaar dicetateur die niet beter was dan de huidige Arabisch dictateuren ......ironisch genoeg !

By the way :

zie hoe nationalistisch pan_Arabisme was een product van westerse imperialisme in de voetsporen van die nationalistisch Duitse protestaantse reformatie : de laatste die werd fundamenteel beinvloed door ...islam , ironisch genoeg :


(Mohammed Abdu als 1 van de "pioniers" van nationalistisch pan_Arabisme zei 's bijv : dat islam moet terug keren naar zijn Arabisch wortels & dat niet _Arabisch moslims hadden niets begrepen van islam & dat ie twijfelde aan hun oprechtheid met betrekking tot islam !!!!!!!!!!!! : wat een uiterst idioot racistisch crimineel uitspraak van die clown toen helaas ) :

besides:

nationalistisch Pan _Arabisme was een imperialistisch westerse manier om een soortgelijk islamitisch "reformatie" te triggeren op nationalistisch basis à la protestantisme : making islam an individualistic personal private liberal matter every muslim can interpret according to his /her will :


see how even that philosophical liberalism of protestant John Locke was therefore fundamentally influenced by islam ; together with Locke's empirism ....


Nationalistic pan _Arabism was therefore an imperialistic sophisticated way to "reform" islam à la individualistic liberal protestantism while the latter was triggered by islam in the first place to begin with , ironically enough = de wereld op z'n kop, zeg !

tanger'73
28-02-11, 20:51
inderdaad.. gelukkig wel !


'K ga er vanuit dat Pan-Arabisme een droom of voor sommigen utopie is. Meer als landen waar men overwegend de Arabische taal met elkaar deelt, zal het rondom dat Arabisme denk ik niet worden.

mark61
28-02-11, 21:14
de praktijk bewijst dagelijks het tegendeel..

Mensen zijn in de war.

mark61
28-02-11, 21:15
panarabisme bestaat niet.. never has; never will..

Het bestaat nog wel, maar tis niet veel meer.

mark61
28-02-11, 21:17
Dat mogen de lezertjes helemaal zelf weten.
Ik heb overigens wel eens om den brode vertaalwerk gedaan; goed vertalen is een Sisiphuswerk. Slecht vertalen daar zou ik me, zeker in dit geval, voor schamen.
Feit blijft, dat op het Tahrir-plein geen spoor van ismes en anti-ismes te bekennen was; het deed bijna weldadig aan. Of ze dat heel kunnen houden.....

Jazeker, vertalen is een crime.

Ja, ik denk het wel. Zeker daar is de tijd van de ismes wel zo'n beetje over, eigenlijk eerder dan hier, behalve dan die islamistische oprisping, die overigens ook alweer op zijn retour is.

Slinger
28-02-11, 21:20
de praktijk bewijst dagelijks het tegendeel..

Hoezo? Denk jij dat de recente omwentelingen geïnspireerd worden door de islam en nationale gevoelens?

mark61
28-02-11, 21:26
lees dat stukkie op wikipedia maar eens.. dan zie je vanzelf dat panarabisme nooit van de grond is gekomen.. het is een papieren tijger..

Moeite met jezelf begrijpen? Je zei dat het niet bestond.

mark61
28-02-11, 21:27
de praktijk bewijst dagelijks het tegendeel..

Wat is het nou, bestaat panarabisme nou wel of niet? Paling in emmer snot.

fisherman1969
28-02-11, 22:10
Het bestaat nog wel, maar tis niet veel meer.

Zeker niet gezien de huidige ontwikkelingen , het pakt heel anders uit hoe graag AL SAWT het ook zou zien.
De jeugd heeft nu de toekomst en niet meer de ,,ouwe baardapen,, !
Ze hebben de smaak van ,,het zgn westen,,te pakken zonder de verdervelijke westerse middellen hadden we dit niet meegemaakt !
Kijk maar naar de machteloosheid van de dictators tegen mobieltjes ,facebook, enz enz
:blij:

rbn
28-02-11, 23:01
Bovendien : Al Sawt heeft Nasser als idool notabene helaas : Nasser als een massa_moordenaar dicetateur die niet beter was dan de huidige Arabisch dictateuren ......ironisch genoeg !

inderdaad..
(nasser was het grote voorbeeld van kaddaffie.. en beiden waren voorstanders van panarabisme)


zie hoe nationalistisch pan_Arabisme was een product van westerse imperialisme in de voetsporen van die nationalistisch Duitse protestaantse reformatie : de laatste die werd fundamenteel beinvloed door ...islam , ironisch genoeg :

(Mohammed Abdu als 1 van de "pioniers" van nationalistisch pan_Arabisme zei 's bijv : dat islam moet terug keren naar zijn Arabisch wortels & dat niet _Arabisch moslims hadden niets begrepen van islam & dat ie twijfelde aan hun oprechtheid met betrekking tot islam !!!!!!!!!!!! : wat een uiterst idioot racistisch crimineel uitspraak van die clown toen helaas ) :

besides:

nationalistisch Pan _Arabisme was een imperialistisch westerse manier om een soortgelijk islamitisch "reformatie" te triggeren op nationalistisch basis à la protestantisme : making islam an individualistic personal private liberal matter every muslim can interpret according to his /her will :


thanks voor de info!

rbn
28-02-11, 23:07
'K ga er vanuit dat Pan-Arabisme een droom of voor sommigen utopie is. Meer als landen waar men overwegend de Arabische taal met elkaar deelt, zal het rondom dat Arabisme denk ik niet worden.

met dat laatste heb je vermoedelijk wel gelijk ja.. panarabisme is nooit wat geworden.. heeft nooit een greintje kans van slagen gehad in de praktijk..
panarabisme was een machtsspeeltje van dictators die het top-down wilde implementeren.. hun ego's stonden echter in de weg..
de arabische revolutie van 2011 is precies het tegenovergestelde: er zijn geen ego's; er zijn geen haantjes.. en het is bottom-up vanuit het volk..
het top-down panarabisme van dictators is compleet failliet.. heeft geen enkele kans van slagen met deze volksrevolutie..

Pizzaman
28-02-11, 23:14
Wat is het nou, bestaat panarabisme nou wel of niet? Paling in emmer snot.

Ik denk dat die vergelijking nog wel eens heel treffend zou kunnen zijn. :hihi:

rbn
28-02-11, 23:14
Hoezo? Denk jij dat de recente omwentelingen geïnspireerd worden door de islam en nationale gevoelens?

nationale gevoelens spelen een belangrijke rol ja..

nationalisme in de moslimwereld bestaat al tientallen jaren.. dat gaat prima samen met moslims die hun islamitische geloof belijden..

rbn
28-02-11, 23:16
Mensen zijn in de war.

jij bent in de war

rbn
28-02-11, 23:20
Het bestaat nog wel, maar tis niet veel meer.

kom maar op met praktijkvoorbeelden van arabische landen die samen met elkaar panarabisme in de praktijk toepassen..

rbn
28-02-11, 23:22
Wat is het nou, bestaat panarabisme nou wel of niet? Paling in emmer snot.

panarabisme bestaat niet, jij kakkerlak in een plee vol pis..

tanger'73
28-02-11, 23:24
met dat laatste heb je vermoedelijk wel gelijk ja.. panarabisme is nooit wat geworden.. heeft nooit een greintje kans van slagen gehad in de praktijk..
panarabisme was een machtsspeeltje van dictators die het top-down wilde implementeren.. hun ego's stonden echter in de weg..
de arabische revolutie van 2011 is precies het tegenovergestelde: er zijn geen ego's; er zijn geen haantjes.. en het is bottom-up vanuit het volk..
het top-down panarabisme van dictators is compleet failliet.. heeft geen enkele kans van slagen met deze volksrevolutie..


Vandaar dat ik dan ook liever over al-oemma spreek en dat Arabisch buiten beschouwing laat. Want ik ben en voel me zowiezo al geen Arabier. 'K ben dan ook gewoon mijzelf en dat is plain and simple iemand met roots uit Barbarije.

rbn
28-02-11, 23:26
Vandaar dat ik dan ook liever over al-oemma spreek en dat Arabisch buiten beschouwing laat.

:duim:


'K ben dan ook gewoon mijzelf en dat is plain and simple iemand met roots uit Barbarije.

roots uit barbarije :hihi:

tanger'73
28-02-11, 23:46
:duim:



roots uit barbarije :hihi:


a) that's the spirit, thanks mate. ;)

b) Mede daardoor kwam Michiel de Ruyter regelmatig langs voor een afranseling en gedwongen verdragen, die weer even later werden geschonden. Maar ook om de turken buiten de deur te houden.

rbn
01-03-11, 00:06
a) that's the spirit, thanks mate. ;)

je hebt gewoon gelijk.. de oemmah is wat ons bindt.. samen met onze broeders en zusters aanbidden wij allaah, de allerhoogste.. dat is wat telt.. daarentegen is een megalomaan project als het panarabisme van omhooggevallen dictators een papieren tijger van shaytan.. een dwaling die gelukkig nooit wortel heeft geschoten..


b) Mede daardoor kwam Michiel de Ruyter regelmatig langs voor een afranseling en gedwongen verdragen, die weer even later werden geschonden. Maar ook om de turken buiten de deur te houden.

is michiel de ruyter in marokko geweest? nooit geweten..

Max Stirner
01-03-11, 00:08
Pas twee maanden ver en nu al 2 Arabische verraders van toneel verwijdert. Geopolitieke verschuivingen in Libanon ten nadele van Israel.

Egypte terug in de Arabische broederschoot. Ontwikkelingen op gebied van machtsverschuivingen in Bahrein, Oman, Jemen, Irak, Algerije en Jordanie. Marokko, SA, Koeweit en West Bank staan op nominatie.

Maar eerst Libië en hun dolle hond.

Al met al goed nieuws en opmaat naar nieuwe ontwikkelingen en verschuivingen geopolitieke balans ten faveure van de Arabische wereld. Met politieke, economische en bovenal militaire eenheid!

Was getekend Al Sawt. Pan Arabist.


Misschien een goed idee om je tinnen soldaatjes weer van zolder te halen.


Kan je niet gewoon blij zijn voor de mensen in bijv. Egypte vanwege het feit dat zij straks meer politieke en maatschappelijke vrijheid genieten, betere economische perspectieven hebben, zich op allerlei terreinen veelzijdiger kunnen gaan ontwikkelen enz ?

Misschien ook een illussie, maar wel eentje waar ik ook graag in geloof.

Max Stirner
01-03-11, 00:17
je hebt gewoon gelijk.. de oemmah is wat ons bindt.. samen met onze broeders en zusters aanbidden wij allaah, de allerhoogste.. dat is wat telt.. ..


For your info:

Blijf dat soort 'wij-zij' uitspraken, en de vanzelfsprekendheid waarmee ze door vrijwel iedere moslim worden onderschreven, totaal idioot vinden - hoewel uiteraard helemaal volgens het boekje.

tanger'73
01-03-11, 00:27
je hebt gewoon gelijk.. de oemmah is wat ons bindt.. samen met onze broeders en zusters aanbidden wij allaah, de allerhoogste.. dat is wat telt.. daarentegen is een megalomaan project als het panarabisme van omhooggevallen dictators een papieren tijger van shaytan.. een dwaling die gelukkig nooit wortel heeft geschoten..



is michiel de ruyter in marokko geweest? nooit geweten..

a) De oemmah, waaronder geen arabisch sprekenden is inderdaad datgene wat ons zou moeten binden. Die megalomane ideaal concepten, daar lust tegenwoordig toch geen hond brood van. Men verkiest liever vers brood, levensonderhoud, dak boven het hoofd en geen stok tussen de deur.

b) Michiel was naast excellente admiraal ook een verdienstelijke zakenman. Deed regelmatig zeer winstgevende zaken op Marokko, waar hij van alles en nog wat tot aan hoeden verpatste. Verder deed hij ook weleens hang en spandiensten voor Marokkaanse hoogwaardigheidsbekleders. Men kon o.a. gebruik maken van zijn diensten om allerlei vreemd gespuis te verjagen.

Slinger
01-03-11, 07:22
nationale gevoelens spelen een belangrijke rol ja..

nationalisme in de moslimwereld bestaat al tientallen jaren.. dat gaat prima samen met moslims die hun islamitische geloof belijden..

Dan heb je toch niet goed opgelet, de laatste weken. Wat deze mensen willen, en dat uiten ze ook, is dat hun dictators opkrassen, lagere voedselprijzen en politieke vrijheden. Met de islam of nationalisme heeft dat niets te maken.

knuppeltje
01-03-11, 09:46
Het is echt om te lachen hoe door sommigen hier die revoluties daar worden worden uitgelegd.
Alsof al die decennialange gruwelijke onderdrukking en uitbuiting geen redenen genoeg zijn voor die mensen om in opstand te kunnen komen.
En alle ismes zal het gros van de mensen daar voorlopig worst wezen volgens mij. Eerst vrijheid en brood op de plank.

mark61
01-03-11, 10:10
panarabisme bestaat niet, jij kakkerlak in een plee vol pis..

Gompie.

Je bent een draaikont. P in emmer s is een uitdrukking. Jij bent alleen maar grof op niks af.

mark61
01-03-11, 10:11
kom maar op met praktijkvoorbeelden van arabische landen die samen met elkaar panarabisme in de praktijk toepassen..

We hebben het hier over een ideologie, niet over landen. Maar als het volgens jou niet bestaat en nooit bestaan heeft, hoe kan je er dan überhaupt over praten?

Totaal in de war.

Wat er daarentegen zeker niet bestaat, is de oemma.

mark61
01-03-11, 10:12
nationale gevoelens spelen een belangrijke rol ja..

nationalisme in de moslimwereld bestaat al tientallen jaren.. dat gaat prima samen met moslims die hun islamitische geloof belijden..

Nee, dat gaat niet prima samen. De islam is tegen discriminatie op grond van etnische afkomst. Of toch weer niet? Wil de echte moslim opstaan?

tanger'73
01-03-11, 16:19
Wat er daarentegen zeker niet bestaat, is de oemma.


uitermate goed nieuws voor Wilders om te weten dat islamitische gemeenschappen niet bestaan. Kortom, er bestaan geen moslims.

The Phoenix
01-03-11, 18:14
[QUOTE=rbn;4634207]inderdaad..
(nasser was het grote voorbeeld van kaddaffie.. en beiden waren voorstanders van panarabisme)

Precies :

& beiden waren marxisten of socialisten .....

Amazing how Al Sawt keeps believing in that silly racist ideological imperialistic illusion : nationalistic pan_Arabism (in so_called Arab countries : there are some local inhabitants such as the Amazighs that were left & put aside !) & in Nasser as the Za3im : Arabs must get rid of that need for a za3im father figure ...




thanks voor de info!

u're welcome !

I just reread a material concerning Mohammed Abdu today : that moron was so naive that he couldn't see he was played by western imperialism by copying that protestant reformation islamic Spain had triggered in the first place to begin with, ironically enough :

he had even sent a tragic_hilarious letter to Tolstoi : the latter answered it ...

There's a lot to say on the matter ...

The Phoenix
01-03-11, 18:14
[QUOTE=rbn;4634207]inderdaad..
(nasser was het grote voorbeeld van kaddaffie.. en beiden waren voorstanders van panarabisme)

Precies :

& beiden waren marxisten of socialisten .....

Amazing how Al Sawt keeps believing in that silly racist ideological imperialistic illusion : nationalistic pan_Arabism (in so_called Arab countries : there are some local inhabitants such as the Amazighs that were left & put aside !) & in Nasser as the Za3im : Arabs must get rid of that need for a za3im father figure ...




thanks voor de info!

u're welcome !

I just reread a material concerning Mohammed Abdu today : that moron was so naive that he couldn't see he was played by western imperialism by copying that protestant reformation islamic Spain had triggered in the first place to begin with, ironically enough :

he had even sent a tragic_hilarious letter to Tolstoi : the latter answered it ...

There's a lot to say on the matter ...

The Phoenix
01-03-11, 18:14
[QUOTE=rbn;4634207]inderdaad..
(nasser was het grote voorbeeld van kaddaffie.. en beiden waren voorstanders van panarabisme)

Precies :

& beiden waren marxisten of socialisten .....

Amazing how Al Sawt keeps believing in that silly racist ideological imperialistic illusion : nationalistic pan_Arabism (in so_called Arab countries : there are some local inhabitants such as the Amazighs that were left & put aside !) & in Nasser as the Za3im : Arabs must get rid of that need for a za3im father figure ...




thanks voor de info!

u're welcome !

I just reread a material concerning Mohammed Abdu today : that moron was so naive that he couldn't see he was played by western imperialism by copying that protestant reformation islamic Spain had triggered in the first place to begin with, ironically enough :

he had even sent a tragic_hilarious letter to Tolstoi : the latter answered it ...

There's a lot to say on the matter ...

The Phoenix
01-03-11, 18:15
[QUOTE=rbn;4634207]inderdaad..
(nasser was het grote voorbeeld van kaddaffie.. en beiden waren voorstanders van panarabisme)

Precies :

& beiden waren marxisten of socialisten .....

Amazing how Al Sawt keeps believing in that silly racist ideological imperialistic illusion : nationalistic pan_Arabism (in so_called Arab countries : there are some local inhabitants such as the Amazighs that were left & put aside !) & in Nasser as the Za3im : Arabs must get rid of that need for a za3im father figure ...




thanks voor de info!

u're welcome !

I just reread a material concerning Mohammed Abdu today : that moron was so naive that he couldn't see he was played by western imperialism by copying that protestant reformation islamic Spain had triggered in the first place to begin with, ironically enough :

he had even sent a tragic_hilarious letter to Tolstoi : the latter answered it ...

There's a lot to say on the matter ...

The Phoenix
01-03-11, 18:15
[QUOTE=rbn;4634207]inderdaad..
(nasser was het grote voorbeeld van kaddaffie.. en beiden waren voorstanders van panarabisme)

Precies :

& beiden waren marxisten of socialisten .....

Amazing how Al Sawt keeps believing in that silly racist ideological imperialistic illusion : nationalistic pan_Arabism (in so_called Arab countries : there are some local inhabitants such as the Amazighs that were left & put aside !) & in Nasser as the Za3im : Arabs must get rid of that need for a za3im father figure ...




thanks voor de info!

u're welcome !

I just reread a material concerning Mohammed Abdu today : that moron was so naive that he couldn't see he was played by western imperialism by copying that protestant reformation islamic Spain had triggered in the first place to begin with, ironically enough :

he had even sent a tragic_hilarious letter to Tolstoi : the latter answered it ...

There's a lot to say on the matter ...

The Phoenix
01-03-11, 18:15
[QUOTE=rbn;4634207]inderdaad..
(nasser was het grote voorbeeld van kaddaffie.. en beiden waren voorstanders van panarabisme)

Precies :

& beiden waren marxisten of socialisten .....

Amazing how Al Sawt keeps believing in that silly racist ideological imperialistic illusion : nationalistic pan_Arabism (in so_called Arab countries : there are some local inhabitants such as the Amazighs that were left & put aside !) & in Nasser as the Za3im : Arabs must get rid of that need for a za3im father figure ...




thanks voor de info!

u're welcome !

I just reread a material concerning Mohammed Abdu today : that moron was so naive that he couldn't see he was played by western imperialism by copying that protestant reformation islamic Spain had triggered in the first place to begin with, ironically enough :

he had even sent a tragic_hilarious letter to Tolstoi : the latter answered it ...

There's a lot to say on the matter ...

The Phoenix
01-03-11, 18:16
[QUOTE=rbn;4634207]inderdaad..
(nasser was het grote voorbeeld van kaddaffie.. en beiden waren voorstanders van panarabisme)

Precies :

& beiden waren marxisten of socialisten .....

Amazing how Al Sawt keeps believing in that silly racist ideological imperialistic illusion : nationalistic pan_Arabism (in so_called Arab countries : there are some local inhabitants such as the Amazighs that were left & put aside !) & in Nasser as the Za3im : Arabs must get rid of that need for a za3im father figure ...




thanks voor de info!

u're welcome !

I just reread a material concerning Mohammed Abdu today : that moron was so naive that he couldn't see he was played by western imperialism by copying that protestant reformation islamic Spain had triggered in the first place to begin with, ironically enough :

he had even sent a tragic_hilarious letter to Tolstoi : the latter answered it ...

There's a lot to say on the matter ...

The Phoenix
01-03-11, 18:16
[QUOTE=rbn;4634207]inderdaad..
(nasser was het grote voorbeeld van kaddaffie.. en beiden waren voorstanders van panarabisme)

Precies :

& beiden waren marxisten of socialisten .....

Amazing how Al Sawt keeps believing in that silly racist ideological imperialistic illusion : nationalistic pan_Arabism (in so_called Arab countries : there are some local inhabitants such as the Amazighs that were left & put aside !) & in Nasser as the Za3im : Arabs must get rid of that need for a za3im father figure ...




thanks voor de info!

u're welcome !

I just reread a material concerning Mohammed Abdu today : that moron was so naive that he couldn't see he was played by western imperialism by copying that protestant reformation islamic Spain had triggered in the first place to begin with, ironically enough :

he had even sent a tragic_hilarious letter to Tolstoi : the latter answered it ...

There's a lot to say on the matter ...

The Phoenix
01-03-11, 18:17
[QUOTE=rbn;4634207]inderdaad..
(nasser was het grote voorbeeld van kaddaffie.. en beiden waren voorstanders van panarabisme)

Precies :

& beiden waren marxisten of socialisten .....

Amazing how Al Sawt keeps believing in that silly racist ideological imperialistic illusion : nationalistic pan_Arabism (in so_called Arab countries : there are some local inhabitants such as the Amazighs that were left & put aside !) & in Nasser as the Za3im : Arabs must get rid of that need for a za3im father figure ...




thanks voor de info!

u're welcome !

I just reread a material concerning Mohammed Abdu today : that moron was so naive that he couldn't see he was played by western imperialism by copying that protestant reformation islamic Spain had triggered in the first place to begin with, ironically enough :

he had even sent a tragic_hilarious letter to Tolstoi : the latter answered it ...

There's a lot to say on the matter ...

The Phoenix
01-03-11, 18:17
[QUOTE=rbn;4634207]inderdaad..
(nasser was het grote voorbeeld van kaddaffie.. en beiden waren voorstanders van panarabisme)

Precies :

& beiden waren marxisten of socialisten .....

Amazing how Al Sawt keeps believing in that silly racist ideological imperialistic illusion : nationalistic pan_Arabism (in so_called Arab countries : there are some local inhabitants such as the Amazighs that were left & put aside !) & in Nasser as the Za3im : Arabs must get rid of that need for a za3im father figure ...




thanks voor de info!

u're welcome !

I just reread a material concerning Mohammed Abdu today : that moron was so naive that he couldn't see he was played by western imperialism by copying that protestant reformation islamic Spain had triggered in the first place to begin with, ironically enough :

he had even sent a tragic_hilarious letter to Tolstoi : the latter answered it ...

There's a lot to say on the matter ...

The Phoenix
01-03-11, 18:18
[QUOTE=rbn;4634207]inderdaad..
(nasser was het grote voorbeeld van kaddaffie.. en beiden waren voorstanders van panarabisme)

Precies :

& beiden waren marxisten of socialisten .....

Amazing how Al Sawt keeps believing in that silly racist ideological imperialistic illusion : nationalistic pan_Arabism (in so_called Arab countries : there are some local inhabitants such as the Amazighs that were left & put aside !) & in Nasser as the Za3im : Arabs must get rid of that need for a za3im father figure ...




thanks voor de info!

u're welcome !

I just reread a material concerning Mohammed Abdu today : that moron was so naive that he couldn't see he was played by western imperialism by copying that protestant reformation islamic Spain had triggered in the first place to begin with, ironically enough :

he had even sent a tragic_hilarious letter to Tolstoi : the latter answered it ...

There's a lot to say on the matter ...

The Phoenix
01-03-11, 18:18
[QUOTE=rbn;4634207]inderdaad..
(nasser was het grote voorbeeld van kaddaffie.. en beiden waren voorstanders van panarabisme)

Precies :

& beiden waren marxisten of socialisten .....

Amazing how Al Sawt keeps believing in that silly racist ideological imperialistic illusion : nationalistic pan_Arabism (in so_called Arab countries : there are some local inhabitants such as the Amazighs that were left & put aside !) & in Nasser as the Za3im : Arabs must get rid of that need for a za3im father figure ...




thanks voor de info!

u're welcome !

I just reread a material concerning Mohammed Abdu today : that moron was so naive that he couldn't see he was played by western imperialism by copying that protestant reformation islamic Spain had triggered in the first place to begin with, ironically enough :

he had even sent a tragic_hilarious letter to Tolstoi : the latter answered it ...

There's a lot to say on the matter ...

The Phoenix
01-03-11, 18:18
[QUOTE=rbn;4634207]inderdaad..
(nasser was het grote voorbeeld van kaddaffie.. en beiden waren voorstanders van panarabisme)

Precies :

& beiden waren marxisten of socialisten .....

Amazing how Al Sawt keeps believing in that silly racist ideological imperialistic illusion : nationalistic pan_Arabism (in so_called Arab countries : there are some local inhabitants such as the Amazighs that were left & put aside !) & in Nasser as the Za3im : Arabs must get rid of that need for a za3im father figure ...




thanks voor de info!

u're welcome !

I just reread a material concerning Mohammed Abdu today : that moron was so naive that he couldn't see he was played by western imperialism by copying that protestant reformation islamic Spain had triggered in the first place to begin with, ironically enough :

he had even sent a tragic_hilarious letter to Tolstoi : the latter answered it ...

There's a lot to say on the matter ...

The Phoenix
01-03-11, 18:20
[QUOTE=rbn;4634207]inderdaad..
(nasser was het grote voorbeeld van kaddaffie.. en beiden waren voorstanders van panarabisme)

Precies :

& beiden waren marxisten of socialisten .....

Amazing how Al Sawt keeps believing in that silly racist ideological imperialistic illusion : nationalistic pan_Arabism (in so_called Arab countries : there are some local inhabitants such as the Amazighs that were left & put aside !) & in Nasser as the Za3im : Arabs must get rid of that need for a za3im father figure ...




thanks voor de info!

u're welcome !

I just reread a material concerning Mohammed Abdu today : that moron was so naive that he couldn't see he was played by western imperialism by copying that protestant reformation islamic Spain had triggered in the first place to begin with, ironically enough :

he had even sent a tragic_hilarious letter to Tolstoi : the latter answered it ...

There's a lot to say on the matter ...

The Phoenix
01-03-11, 19:48
We hebben het hier over een ideologie, niet over landen. Maar als het volgens jou niet bestaat en nooit bestaan heeft, hoe kan je er dan überhaupt over praten?

Totaal in de war.

Wat er daarentegen zeker niet bestaat, is de oemma.

nou, wat de man bedoelt is als volgt , geloof ik : weet ik veel :

Arabisme bestaat alleen in de hoofden van sommigge romantsch arabisch ideologen idealisten , meer niet : de werkelijkheid van die arabisch landen is wat anders wat dat betreft :


arabisme "bestaat" in dezelfde zin als het christendom : de laatste "bestaat" alleen in het hoofd van paulus met name bijv ...& de hoofden van de ander bijbel schrijvers ...

The Phoenix
01-03-11, 19:55
We hebben het hier over een ideologie, niet over landen. Maar als het volgens jou niet bestaat en nooit bestaan heeft, hoe kan je er dan überhaupt over praten?

Totaal in de war.

Wat er daarentegen zeker niet bestaat, is de oemma.

Pan _Arabisme bestaat alleen in de hoofden van sommige Arabisch romantisch idealisten ideologen , meer niet , net als het feit dat het "christendom" alleen in de hoofden van Paulus zou "bestaan" met name & in de hoofden van de rest van de bijbel schrijvers ....

P.S.: De Ummah daarentegen heeft wel werkelijk bestaan & bestaat wel nog steeds in de harten & hoofden van moslims tegenwoordig : & zal weer werkelijk bestaan in de toekomst ...

Al Sawt
01-03-11, 21:24
Baanbrekende ontwikkelingen in Nunspeet.Smalende reactie van een malloot die nooit een reactie met meer dan paar woorden gaf.

Al Sawt
01-03-11, 22:08
O, dus het is allemaal hetzelfde laken een pak....liever kanonnen dan boter.

IS niet leuk, Al Sawt. Zo verbetert er nooit wat in de wereld. Terwijl er toch zoveel arme gebieden zijn in die landen en er nu nog vraag naar olie is, dus inkomsten om goede, vreedzame landen op te bouwen......dacht je dat mensen zitten te wachten op nog eens een oorlog, en nog eens ?

Wereld kan alleen verbeteren als er een wederzijdse afschrikking bestaat van vernietiging. Internationale recht is een dode letter. Alleen economische en militaire blokken kunnen wereldvrede verzekeren.

Al Sawt
01-03-11, 22:14
Zou fijn zijn als ze inderdaad tot meer samenwerking zouden kunnen komen. Maar ik zie dat niet zo 1, 2 , 3 zitten. Teveel emotie, te grote ego's en een berg problemen zoals werkeloosheid, hoge voedselprijzen.

Uitdagingen die makkelijk aan te gaan zijn. In landen als Syrie, Jordanie, Tunesie en Marokko, kwamen technocraten aan de macht en hadden een succesvol economisch beleid gevoerd. Helaas werd hun beleid door zittende regimes niet gecontinueerd.

Maar kennis, ervaringen en economische mogelijkheden zijn legio.

John2
01-03-11, 22:28
Wereld kan alleen verbeteren als er een wederzijdse afschrikking bestaat van vernietiging. Internationale recht is een dode letter. Alleen economische en militaire blokken kunnen wereldvrede verzekeren.
Ach dus jij hoopt op een nieuwe wapenwedloop waarbij miljarden verdwijnen naar wapens, terwijl er miljoenen mensen honger lijden?
Nee doe mij dan maar de echte Islam, Christendom en andere religies die zweren bij vrede.

Al Sawt
01-03-11, 22:29
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt
Pas twee maanden ver en nu al 2 Arabische verraders van toneel verwijdert. Geopolitieke verschuivingen in Libanon ten nadele van Israel.

Egypte terug in de Arabische broederschoot. Ontwikkelingen op gebied van machtsverschuivingen in Bahrein, Oman, Jemen, Irak, Algerije en Jordanie. Marokko, SA, Koeweit en West Bank staan op nominatie.

Maar eerst Libië en hun dolle hond.

Al met al goed nieuws en opmaat naar nieuwe ontwikkelingen en verschuivingen geopolitieke balans ten faveure van de Arabische wereld. Met politieke, economische en bovenal militaire eenheid!

Was getekend Al Sawt. Pan Arabist.

En nu nog ff de strijdbijl begraven tussen de Sjiieten en Soennieten dan hebben we eindelijk de toestand zoals ie was toen de profeet ten tonele verscheen!
TOEN HEERSTE ER HEEL WAT MINDER HAAT EN NIJD TUSSEN DE DIVERSE VOLKEN.
:p
Heb je gebrek aan zelfvertrouwen dat je keer op keer jezelf aan het quoten bent of in herhalingen valt?

Maar laat ik alsnog een reactie geven: Strijdbijl tussen Soennieten en Sjiieten zal snel worden begraven. In Irak hebben soennieten en sjiieten zich verenigd in politieke partij Iraqiya en in Libanon genieten Hizbollah steun van christelijke en soennitische partijen.

Al Sawt
01-03-11, 22:35
panarabisme bestaat niet.. never has; never will..

Het feit dat omwenteling in Tunesie kettingreactie heeft veroorzaakt in Egypte, Jemen, Algerije, Marokko, Oman, Bahrein, Jordanie en Libie, geeft aan dat er wel degelijk een pan Arabische invloed bestaat.


Wie dit ontkent heeft oogkleppen op of redeneert vanuit bepaalde stam/streek gebonden identiteit.

Al Sawt
01-03-11, 22:39
Ach dus jij hoopt op een nieuwe wapenwedloop waarbij miljarden verdwijnen naar wapens, terwijl er miljoenen mensen honger lijden?
Nee doe mij dan maar de echte Islam, Christendom en andere religies die zweren bij vrede.

Realiteit is dat ik vrede praktiseer. Jij predikt het, maar niets meer en niets minder.

Wapenontwikkeling en fabricage zorgen overigens voor werkgelegenheid, kennis en ondersteunen technologische innovativiteit.

Al Sawt
01-03-11, 22:45
Zeker niet gezien de huidige ontwikkelingen , het pakt heel anders uit hoe graag AL SAWT het ook zou zien.
O, vertel? Ben benieuwd hoe ik het zie en hoe anders het gelopen is.

Tenzij ik mij vergis dat recente ontwikkelingen niet meer in volle gang zijn en totaal anders zijn gelopen dan ik had willen zien.



De jeugd heeft nu de toekomst en niet meer de ,,ouwe baardapen,, !
Ze hebben de smaak van ,,het zgn westen,,te pakken zonder de verdervelijke westerse middellen hadden we dit niet meegemaakt !
Kijk maar naar de machteloosheid van de dictators tegen mobieltjes ,facebook, enz enz
:blij:
Geen Facebook, geen Twitter, geen Youtube. Maar Al Jazeera. Zonder Al Jazeera waren demonstraties in Tunesie geïsoleerd.

Hou je dus bij feiten.

Al Sawt
01-03-11, 22:51
Misschien een goed idee om je tinnen soldaatjes weer van zolder te halen.


Kan je niet gewoon blij zijn voor de mensen in bijv. Egypte vanwege het feit dat zij straks meer politieke en maatschappelijke vrijheid genieten, betere economische perspectieven hebben, zich op allerlei terreinen veelzijdiger kunnen gaan ontwikkelen enz ?

Misschien ook een illussie, maar wel eentje waar ik ook graag in geloof.
Democratie kan alleen aarden in een machtsblok dat afdoende afschrikking kan bieden aan vijanden, zowel intern als extern.

Europa is een voorbeeld!

Al Sawt
01-03-11, 22:54
Het is echt om te lachen hoe door sommigen hier die revoluties daar worden worden uitgelegd.
Alsof al die decennialange gruwelijke onderdrukking en uitbuiting geen redenen genoeg zijn voor die mensen om in opstand te kunnen komen.
En alle ismes zal het gros van de mensen daar voorlopig worst wezen volgens mij. Eerst vrijheid en brood op de plank.

Het feit dat Tunesie, Egypte, Libie elkaar hebben geïnspireerd, heeft simpelweg niet te maken met voedselprijzen of uitbuiting. Maar meer in herkenning van elkaars lotsbestemming.

John2
01-03-11, 22:54
=Al Sawt;4634717]Realiteit is dat ik vrede praktiseer. Jij predikt het, maar niets meer en niets minder.
Beste Al, als jij vrede praktiseer, dan denk je niet in groepen of partijen, dan denk je aan een wereld zonder grenzen waar een ieder gelijk is, dan wens je dat de internationale rechten worden gerespecteerd.
En helaas mag ik na bijna 25 jaar het alleen nog predikken en heb ik mijn werkzaamheden moeten verleggen naar een ander vak, maar misschien gezien de problemen dat ze me nog één keer oproepen en dan zal ik wederom klaar staan om objectief te oordelen


Wapenontwikkeling en fabricage zorgen overigens voor werkgelegenheid, kennis en ondersteunen technologische innovativiteit.
Helemaal met jou eens, maar het zijn ook niet de wapens die handelen met de dood, maar de mens die ze bedienen.
En ik heb ooit wijze woorden mogen horen "Armoede kun je niet met armoede bestrijden".

John2
01-03-11, 22:58
Het feit dat Tunesie, Egypte, Libie elkaar hebben geïnspireerd, heeft simpelweg niet te maken met voedselprijzen of uitbuiting. Maar meer in herkenning van elkaars lotsbestemming.
Niets met de voedselprijzen, sorry maar als je een inkomen hebt van 125 euro in de maand en de voedsel prijzen liggen op het niveau van Nederland, neem van mij aan dat de hel losbreekt, waarom beloven anders momenteel al deze landen lagere prijzen voor voedsel?

Al Sawt
01-03-11, 23:03
Beste Al, als jij vrede praktiseer, dan denk je niet in groepen of partijen, dan denk je aan een wereld zonder grenzen waar een ieder gelijk is, dan wens je dat de internationale rechten worden gerespecteerd.
En helaas mag ik na bijna 25 jaar het alleen nog predikken en heb ik mijn werkzaamheden moeten verleggen naar een ander vak, maar misschien gezien de problemen dat ze me nog één keer oproepen en dan zal ik wederom klaar staan om objectief te oordelen
Vrede handhaaf je niet met een wereldbeeld van sprookjes, beste John. Maar met een realistische blik. Vrede moet je afdwingen. Invasie van Irak in 2003 heeft aangetoond dat Int. recht een dode letter is.

Daarom dienen landen zich te verenigen en militaire bondgenootschappen opzetten. Iran geeft nu juiste voorbeeld met hun kernwapenprogramma.

Daarmee leveren ze een serieuze bijdrage aan wereldvrede.

Al Sawt
01-03-11, 23:10
Niets met de voedselprijzen, sorry maar als je een inkomen hebt van 125 euro in de maand en de voedsel prijzen liggen op het niveau van Nederland, neem van mij aan dat de hel losbreekt, waarom beloven anders momenteel al deze landen lagere prijzen voor voedsel?

Voedselprijzen in de Arabische wereld liggen lager dan Nederland. Voedselprijzen waren een factor van betekenis, maar geen doorslag gevende factor om te demonstreren.

Voorhoede van demonstranten waren voornamelijk leden van de gegoede middenklassen van Tunesie en Egypte, die veel koopkrachtiger zijn dan de onderklasse.

Al Sawt
01-03-11, 23:23
Precies :

maar : Al Sawt is nog steeds in denial wat dat betreft helaas !


Bovendien : Al Sawt heeft Nasser als idool notabene helaas : Nasser als een massa_moordenaar dicetateur die niet beter was dan de huidige Arabisch dictateuren ......ironisch genoeg !

By the way :

zie hoe nationalistisch pan_Arabisme was een product van westerse imperialisme in de voetsporen van die nationalistisch Duitse protestaantse reformatie : de laatste die werd fundamenteel beinvloed door ...islam , ironisch genoeg :


(Mohammed Abdu als 1 van de "pioniers" van nationalistisch pan_Arabisme zei 's bijv : dat islam moet terug keren naar zijn Arabisch wortels & dat niet _Arabisch moslims hadden niets begrepen van islam & dat ie twijfelde aan hun oprechtheid met betrekking tot islam !!!!!!!!!!!! : wat een uiterst idioot racistisch crimineel uitspraak van die clown toen helaas ) :

besides:

nationalistisch Pan _Arabisme was een imperialistisch westerse manier om een soortgelijk islamitisch "reformatie" te triggeren op nationalistisch basis à la protestantisme : making islam an individualistic personal private liberal matter every muslim can interpret according to his /her will :


see how even that philosophical liberalism of protestant John Locke was therefore fundamentally influenced by islam ; together with Locke's empirism ....


Nationalistic pan _Arabism was therefore an imperialistic sophisticated way to "reform" islam à la individualistic liberal protestantism while the latter was triggered by islam in the first place to begin with , ironically enough = de wereld op z'n kop, zeg !

Schrijven is een vorm van communicatie. Het komt neer dat jouw boodschap krachtig en vooral laagdrempelig is om te lezen.

Teksten die laagdrempelig zijn, blinken uit in een simpele opmaak. Dit betekent geen tientallen vraagtekens achter elkaar, geen alinea's geheel in hoofdletters, geen teksten die van ene taal naar een andere taal of kleur overgaan.

Kortom een tekst die zichzelf niet overschreeuwt en inhoud secundair maakt aan opmaak.

Wie zoiets tikt heeft inhoudelijk helaas niets maar dan ook niets toe te voegen. Want dan heb ik eerder neiging om met Fisherman te discussiëren dan met jou.

Dus hou opmaak van jouw tekst simpel en geordend. Wil je een citaat verduidelijken? Dan kun je ten alle tijden een citaat in cursief plaatsen.

Max Stirner
01-03-11, 23:24
Democratie kan alleen aarden in een machtsblok dat afdoende afschrikking kan bieden aan vijanden, zowel intern als extern.

Europa is een voorbeeld!


De EU is niet opgericht als militair of politiek machtsblok ; het was in de eerste plaats een economisch samenwerkingsverband en tevens een samenwerking tussen landen met gemeenschappelijke democratische waarden.

(Wel heeft Europa natuurljik geprofiteerd van de militaire paraplu van de VS)


Bovendien waren aan een aantal essentiële randvoorwaarden voldaan, met name dat God van zijn wolk was geschopt / een ceremoniële rol had gekregen.


Denk niet dat de omgekeerde route: eerst machtsblok --> vervolgens democratie, persvrijheid etc. zal functioneren

Denk ook dat je te veel waarde hecht aan de militaire kant van de zaak, op de lange duur gaan landen/ supermachten hier juist aan ten onder; economie en 'soft power' zijn volgens mij veel belangrijker.

John2
01-03-11, 23:28
Vrede handhaaf je niet met een wereldbeeld van sprookjes, beste John. Maar met een realistische blik. Vrede moet je afdwingen. Invasie van Irak in 2003 heeft aangetoond dat Int. recht een dode letter is.

Daarom dienen landen zich te verenigen en militaire bondgenootschappen opzetten. Iran geeft nu juiste voorbeeld met hun kernwapenprogramma.

Daarmee leveren ze een serieuze bijdrage aan wereldvrede.
Ok als jij de vrede wilt handhaven met een nieuwe wedloop, moet je over twee, drie jaar niet klagen als er in het Midden Oosten een grote oorlog uitbreekt.
Vergeet niet dat je de wereld maar 1x kunt vernietigen.


Voedselprijzen in de Arabische wereld liggen lager dan Nederland. Voedselprijzen waren een factor van betekenis, maar geen doorslag gevende factor om te demonstreren.

Voorhoede van demonstranten waren voornamelijk leden van de gegoede middenklassen van Tunesie en Egypte, die veel koopkrachtiger zijn dan de onderklasse.
Precies weet ik het niet, maar enkele weken terug had ik een gesprek met een oud collega, die net terug was en die vertelde mij dat rund en lams/schaap onbetaalbaar was de gemiddelde prijzen lagen op $12,= per kg, alleen kip en blikvlees was nog enigsinds betaalbaar, ook voor een brood werd $0,60 betaald, dit zijn nu niet echt de prijzen die behoren bij hun inkomen.
En natuurlijk spelen er ook andere factoren mee.

Wens je een pretige nachtrust.

Al Sawt
01-03-11, 23:43
@Tanger73, Phoenix, RBN

Pan Arabisme staat los van secularisme van Nasser of van gestoorde gedrag van Khadaffie. Maar voor Arabische eenheid. Daar geloof ik veel meer in.

Een Umma is nog mooier. Maar zal dat ooit plaatsvinden?

Overigens wil ik er wel op wijzen dat Afghanen hun Arabische wapenbroeders ten tijden de Sovjet invasie in Afghanistan, hadden uitgeleverd aan de Amerikaanse bezetters na 11-sept.

Al Sawt
02-03-11, 00:08
De EU is niet opgericht als militair of politiek machtsblok ; het was in de eerste plaats een economisch samenwerkingsverband en tevens een samenwerking tussen landen met gemeenschappelijke democratische waarden.
Nog nooit gehoord van NAVO? Yep, democratische waarden die op dat moment nog geen wortel schoten.


Bovendien waren aan een aantal essentiële randvoorwaarden voldaan, met name dat God van zijn wolk was geschopt / een ceremoniële rol had gekregen.
Dat was het toch al lang gedaan? Maar heeft men democratie omarmd omdat men God van zijn wolk had geschopt of dat men 50 miljoen mensen om zeep had geholpen?


Denk niet dat de omgekeerde route: eerst machtsblok --> vervolgens democratie, persvrijheid etc. zal functioneren Europa heeft het wel geholpen. Of vergis ik me? Wat ik overigens betwijfel.


Denk ook dat je te veel waarde hecht aan de militaire kant van de zaak, op de lange duur gaan landen/ supermachten hier juist aan ten onder; economie en 'soft power' zijn volgens mij veel belangrijker.
Softpower kan gedijen in een framework van politieke en militaire macht.

tanger'73
02-03-11, 00:17
@Tanger73, Phoenix, RBN

Pan Arabisme staat los van secularisme van Nasser of van gestoorde gedrag van Khadaffie. Maar voor Arabische eenheid. Daar geloof ik veel meer in.

Een Umma is nog mooier. Maar zal dat ooit plaatsvinden?

Overigens wil ik er wel op wijzen dat Afghanen hun Arabische wapenbroeders ten tijden de Sovjet invasie in Afghanistan, hadden uitgeleverd aan de Amerikaanse bezetters na 11-sept.


Beste Al Sawt, bij Arabisme in culturele context moet ik alsmaar denken aan mensen die met zero's op hun hoofd banjeren. Echter begrijp ik uit uw woorden dat u bij Pan Arabisme schijnbaar iets anders symboliseerd. Maar wat precies, kan ik niet goed overzien. Maar als dat zoiets zou moeten betekenen als bijvoorbeeld Europese Unie c.q aanverwante allianties, zou ik mij daar wel iets bij kunnen voorstellen.

Wat betreft oemmah is uiteraard subliem en de verdienste van de profeet (v.z.m.h.), waarbij de oemmah in het hiernamaalse samen met hem als eerste uit de dood zullen herrijzen. En daarbij zal het niet uitmaken of je bij leven een surinaamse, nederlandse, kosovaarse, indonesische of turkmeense moslim bent geweest en cultureel gezien weinig tot geen (met uitzondering van de Koran) met Arabieren te maken heeft.

Al Sawt
02-03-11, 00:46
Beste Al Sawt, bij Arabisme in culturele context moet ik alsmaar denken aan mensen die met zero's op hun hoofd banjeren. Echter begrijp ik uit uw woorden dat u bij Pan Arabisme schijnbaar iets anders symboliseerd. Maar wat precies, kan ik niet goed overzien. Maar als dat zoiets zou moeten betekenen als bijvoorbeeld Europese Unie c.q aanverwante allianties, zou ik mij daar wel iets bij kunnen voorstellen. Eenheid heb je in diverse vormen.


Wat betreft oemmah is uiteraard subliem en de verdienste van de profeet (v.z.m.h.), waarbij de oemmah in het hiernamaalse samen met hem als eerste uit de dood zullen herrijzen. En daarbij zal het niet uitmaken of je bij leven een surinaamse, nederlandse, kosovaarse, indonesische of turkmeense moslim bent geweest en cultureel gezien weinig tot geen (met uitzondering van de Koran) met Arabieren te maken heeft.

Amin!

Karin.N
02-03-11, 00:54
Vrede handhaaf je niet met een wereldbeeld van sprookjes, beste John. Maar met een realistische blik. Vrede moet je afdwingen. Invasie van Irak in 2003 heeft aangetoond dat Int. recht een dode letter is.

Daarom dienen landen zich te verenigen en militaire bondgenootschappen opzetten. Iran geeft nu juiste voorbeeld met hun kernwapenprogramma.

Daarmee leveren ze een serieuze bijdrage aan wereldvrede.

De wapenindustrie zal dit als muziek in de oren klinken.

tanger'73
02-03-11, 01:03
Eenheid heb je in diverse vormen.

Amin!


a) Zekers, zo zou ik van progressieve samenwerkingsverbanden op velerlei terreinen met Arabische staten en staten direct in de omtrek van Arabische hartlanden, blij van worden. Helemaal als die hartlanden, hun door Allah (s.w.t) geschonken zwarte goud onbaatzuchtig door de oemmah proberen heen te pompen.

b) Baraka Allah oe fiek.

John2
02-03-11, 09:48
De wapenindustrie zal dit als muziek in de oren klinken.

En daarna heeft het westen het weer gedaan.

Eke
02-03-11, 11:54
Wereld kan alleen verbeteren als er een wederzijdse afschrikking bestaat van vernietiging. Internationale recht is een dode letter. Alleen economische en militaire blokken kunnen wereldvrede verzekeren.

Over wereldverbetering : economische samenwerking tussen blokken werkt misschien wel even sterk als militaire afschrikking, terwijl dat laatste een enorme prijs kan verlangen van volkeren als er iets misgaat. Het kost sowieso veel geld.

Wat ik hoop dat bij de nieuwe regeringsvormen die zullen gaan ontstaan in Noord-Afrika, er niet als een speer op uitgeholde paden zal worden gelopen met , zoals jij zei "bovenal" nadruk op militaire macht.

We hebben NU nieuwe mogelijkheden te ontwikkelen op het gebied van konfliktbeheersing. Kijk bv. naar de booming communicatiemogelijkheden op internet.
Zelf heb ik het idee dat 'nieuwe' kennis over konfliktbeheersing, de-escalatie ect. ruim onvoldoende gebruikt wordt.

Zonder een defensie te hebben als land is vragen om problemen, dat ben ik met je eens .

BlackBox
02-03-11, 12:24
Einde van het neo-liberalisme, terugkeer in de Arabische moederschoot, pan-islamitische opwekking... Het is aardig om te zien hoe vooralsnog volstrekt vormloze volksbewegingen als een soort Rohrschachtest voor de toeschouwers schijnen te werken, waarin ieder zijn wens- of angstdromen in vervulling ziet gaan. Daar wil ik niet achterblijven. Mogelijk, en uiterst teleurstellend voor al Sawt en anderen, is Noord-Afrika aangekomen in de verre toekomst, die Tucholsky in 1930 voorzag:

Blick in ferne Zukunft


... Und wenn alles vorüber ist –; wenn sich das alles totgelaufen hat: der Hordenwahnsinn, die Wonne, in Massen aufzutreten, in Massen zu brüllen und in Gruppen Fahnen zu schwenken, wenn diese Zeitkrankheit vergangen ist, die die niedrigen Eigenschaften des Menschen zu guten umlügt; wenn die Leute zwar nicht klüger, aber müde geworden sind; wenn alle Kämpfe um den Faschismus ausgekämpft und wenn die letzten freiheitlichen Emigranten dahingeschieden sind –:

dann wird es eines Tages wieder sehr modern werden, liberal zu sein.

Dann wird einer kommen, der wird eine gradezu --> geradezu donnernde Entdeckung machen: er wird den Einzelmenschen entdecken. Er wird sagen: Es gibt einen Organismus, Mensch geheißen, und auf den kommt es an. Und ob der glücklich ist, das ist die Frage. Daß der frei ist, das ist das Ziel. Gruppen sind etwas Sekundäres – der Staat ist etwas Sekundäres. Es kommt nicht darauf an, dass der Staat lebe – es kommt darauf an, dass der Mensch lebe.

Dieser Mann, der so spricht, wird eine große Wirkung hervorrufen. Die Leute werden seiner These zujubeln und werden sagen: »Das ist ja ganz neu! Welch ein Mut! Das haben wir noch nie gehört! Eine neue Epoche der Menschheit bricht an! Welch ein Genie haben wir unter uns! Auf, auf! Die neue Lehre –!«

Und seine Bücher werden gekauft werden oder vielmehr die seiner Nachschreiber, denn der erste ist ja immer der Dumme.

Und dann wird sich das auswirken, und hunderttausend schwarzer, brauner und roter Hemden werden in die Ecke fliegen und auf den Misthaufen. Und die Leute werden wieder Mut zu sich selber bekommen, ohne Mehrheitsbeschlüsse und ohne Angst vor dem Staat, vor dem sie gekuscht hatten wie geprügelte Hunde. Und das wird dann so gehen, bis eines Tages ...

Kurt Tucholsky


:duim:

BlackBox
02-03-11, 12:26
Dat mogen de lezertjes helemaal zelf weten.

Der Leser hat's gut: Er kann sich seine Schriftsteller aussuchen :D

(Kurt Tucholsky)

The Phoenix
02-03-11, 18:07
Het feit dat omwenteling in Tunesie kettingreactie heeft veroorzaakt in Egypte, Jemen, Algerije, Marokko, Oman, Bahrein, Jordanie en Libie, geeft aan dat er wel degelijk een pan Arabische invloed bestaat.


Wie dit ontkent heeft oogkleppen op of redeneert vanuit bepaalde stam/streek gebonden identiteit.


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zit er wel wat in :

toch wel een self_defeating gefrustreerd rhetorisch reactie van je helaas :

maar pan_arabisme stoelt op ethnisch of racistisch basis = de arabisch afkomst, ironisch genoeg ; terwijl de Arabisch landen wel bestaan uit ander ethnisch groepen zoals de Amazighs als de origineel bewoners van N.Afrika bijv voor de komst van de arabieren via islam ; al zeg ik dat zelf als een arabier :

valt bovendien niet te ontkenen dat er een bepaalde mate van connectie tussen alle Arabieren zou bestaan : dat klopt wel :

maar : nationalistisch ideologisch pan_Arabisme is wat anders joh : was een totaal mislukking notabene !


zie de wortels van pan _arabisme als product van westerse imperialisme & als blind idioot ideologisch imitatie van die nationalistisch Duitse protestaantste reformatie via Martin Luther : reformatie die wel fundamenteel werd getriggerd door ....islam, ironisch genoeg :

pan_arabisme was bedoeld om islam te "hervormen" à la protestaantse reformatie islam had fundamenteel beinvloed , ironisch genoeg := de wereld op zijn kop zeg !

H.P.Pas
02-03-11, 18:09
Der Leser hat's gut: Er kann sich seine Schriftsteller aussuchen :D

(Kurt Tucholsky)

:engel:

The Phoenix
02-03-11, 18:14
Kortom:


"لقد كنا أذلاء فأعزنا الله بالاسلام فإذا آرذنا العزة بدونه آذلنا الله"

The Phoenix
02-03-11, 18:16
Schrijven is een vorm van communicatie. Het komt neer dat jouw boodschap krachtig en vooral laagdrempelig is om te lezen.

Teksten die laagdrempelig zijn, blinken uit in een simpele opmaak. Dit betekent geen tientallen vraagtekens achter elkaar, geen alinea's geheel in hoofdletters, geen teksten die van ene taal naar een andere taal of kleur overgaan.

Kortom een tekst die zichzelf niet overschreeuwt en inhoud secundair maakt aan opmaak.

Wie zoiets tikt heeft inhoudelijk helaas niets maar dan ook niets toe te voegen. Want dan heb ik eerder neiging om met Fisherman te discussiëren dan met jou.

Dus hou opmaak van jouw tekst simpel en geordend. Wil je een citaat verduidelijken? Dan kun je ten alle tijden een citaat in cursief plaatsen.


!!!!!!!!!!!!!! :lol: we zitten hier niet op klas & er is er geen genoeg tijd voor scherp woorden :

je bedoelt :


je kan mijn woorden niet weerleggen , draaikont !

dat zeg je dus juist bij gebrek aan argumenten !

ur problem : who cares :

keep on believeing in ur fairy tales in ur own wonderland , Alice ! :zwaai:

The Phoenix
02-03-11, 18:23
Oorspronkelijk geplaatst door Al Sawt Bekijk bericht
Het feit dat omwenteling in Tunesie kettingreactie heeft veroorzaakt in Egypte, Jemen, Algerije, Marokko, Oman, Bahrein, Jordanie en Libie, geeft aan dat er wel degelijk een pan Arabische invloed bestaat.


Wie dit ontkent heeft oogkleppen op of redeneert vanuit bepaalde stam/streek gebonden identiteit.



!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zit er wel wat in :

toch wel een self_defeating gefrustreerd rhetorisch reactie van je helaas :

maar pan_arabisme stoelt op ethnisch of racistisch basis = de arabisch afkomst, ironisch genoeg ; terwijl de Arabisch landen wel bestaan uit ander ethnisch groepen zoals de Amazighs als de origineel bewoners van N.Afrika bijv voor de komst van de arabieren via islam ; al zeg ik dat zelf als een arabier :

valt bovendien niet te ontkenen dat er een bepaalde mate van connectie tussen alle Arabieren zou bestaan : dat klopt wel :

maar : nationalistisch ideologisch pan_Arabisme is wat anders joh : was een totaal mislukking notabene !


zie de wortels van pan _arabisme als product van westerse imperialisme & als blind idioot ideologisch imitatie van die nationalistisch Duitse protestaantste reformatie via Martin Luther : reformatie die wel fundamenteel werd getriggerd door ....islam, ironisch genoeg :

pan_arabisme was bedoeld om islam te "hervormen" à la protestaantse reformatie islam had fundamenteel beinvloed , ironisch genoeg := de wereld op zijn kop zeg !

The Phoenix
02-03-11, 18:30
@Tanger73, Phoenix, RBN

Pan Arabisme staat los van secularisme van Nasser of van gestoorde gedrag van Khadaffie. Maar voor Arabische eenheid. Daar geloof ik veel meer in.

Een Umma is nog mooier. Maar zal dat ooit plaatsvinden?

Overigens wil ik er wel op wijzen dat Afghanen hun Arabische wapenbroeders ten tijden de Sovjet invasie in Afghanistan, hadden uitgeleverd aan de Amerikaanse bezetters na 11-sept.

sweet dreams in ur wonderland ; Alice :

Mohammed Abdu was degene die pan_arabisme promotte :

Nasser & anderen hadden dat van de man overgenomen : in seculaire vorm althans :

that silly racist product of western imperialism against the Turkish empire = pan _arabism is more utopic than the Ummah :

the latter had existed & will exist again in the future : still exists nowadays in the hearts & minds of muslims while pan_arabism is just what it is = a racist utopic product of western imperialism in order to "reform" islam à la nationalistic German protestant reformation : the latter that was triggered by islamic spain, ironically enough :

Al sawt : u've such a big pretentious mouth but in fact u're just a silly tragic_hilarious victim of western imperialism u pretend to fight against, ironically enough :



Besides :

The fact that u consider that bloody mass_murderer dictator Nasser as ur idol is very self_defeating : Nasser as no different than all those Arabic dictators today : no better than that cray lunatic Gaddafi : the latter had Nasser as a rol model : how can u combine the fact that u do worship that Nasser marxist criminal with ur support for those noble legetimate Arab popular uprises today ???? !!!!!!!

u're really a silly full of shit contradictory airhead ; sorry !

The Phoenix
02-03-11, 18:37
Al Sawt :



Kortom :



لقد كنا أذلاء فأعزنا الله بالاسلام فإذا آرذنا العزة بدونه آذلنا الله

Spoetnik
02-03-11, 18:50
u're really a silly full of shit contradictory airhead ; sorry ! [/SIZE]

Hij is gewoon een zionist.

The Phoenix
02-03-11, 18:52
:lol:

pan_arabism : what a silly joke _lie ....

muslims will be the ones who will liberate palestine & erase that disgusting entity from the map = israel, not those criminal losers nationalistic racist pan_arabists as products of western imperialism ...

The Ummah is the one that will restore our pride ; not that ....


:zwaai:

The Phoenix
02-03-11, 18:52
Hij is gewoon een zionist.

Mind ur own business, silly moron !

Spoetnik
02-03-11, 19:01
Mind ur own business, silly moron !

Iedereen dit het niet met mij eens is, is een idioot!!!!!! :fplet:

:handbang:

The Phoenix
02-03-11, 19:07
Iedereen dit het niet met mij eens is, is een idioot!!!!!! :fplet:

:handbang:

u've been taking advantage of the situation ; silly coward machiavellistic arrivist : by "pouring some oil on the fire that might burn u " : u were not even funny ...again ....that's the bottom line , asshole !

Spoetnik
02-03-11, 19:14
u've been taking advantage of the situation ; silly coward machiavellistic arrivist : by "pouring some oil on the fire that might burn u " : u were not even funny ...again ....that's the bottom line , asshole !

Jij bent ook een Zionist! Ga terug naar Israel!

The Phoenix
02-03-11, 19:18
Jij bent ook een Zionist! Ga terug naar Israel!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Dit slaat echt alles, zeg ! RU delusional ???


No further comment ; Einstein : i never knew u were such a genius ! :lol:


Ga buiten spelen, belachelijk jochie : oh ; te laat : ga naar bed dan !

No time left to tell u a bed story ....

:zwaai:

fisherman1969
02-03-11, 19:41
Vrede handhaaf je niet met een wereldbeeld van sprookjes, beste John. Maar met een realistische blik. Vrede moet je afdwingen. Invasie van Irak in 2003 heeft aangetoond dat Int. recht een dode letter is.

Daarom dienen landen zich te verenigen en militaire bondgenootschappen opzetten. Iran geeft nu juiste voorbeeld met hun kernwapenprogramma.

Daarmee leveren ze een serieuze bijdrage aan wereldvrede.

Wereld vrede door bewapening ??
Wereld vrede zal er pas zijn als er geen wapens ,grenzen, geen rassenhaat , en vrijheid van godsdienst.
Dit zal ik ,jij en jou nakomelingen niet meer meemaken , als de mens zich zelf niet vernietigd door indd KERNWAPENS , zelfs
dan nog zal het minimaal 800 jaar duren voor de mensheid een soort /ras vormen door vermenging.
Hitler (de idioot)*)stelde niet voor niets zijn 1000 jarige rijk voor ,dat was de tijd om een soort mens te creeren , nl zijn supergermanen.
Doorvoor diende wel andere mensen uitgeroeid te worden dus alles wat maar ook iets getint was !
Te beginnen met de Joden, sigeuners en homo,s (de laatse zorgden niet voor voort planting ) en daarna jawel de Aabische volkren omdat hij destijds de ISLAAM als grootse bedreiging van zijn boosaardige plannen zag !
Niet voor niets stonden de nazie ver voor met kernwapens !
Zij waren de bakermat dus wees maar blij , dat WO 2 geen jaar langer had geduurd.
MAAR WAPENS HEBBEN NOG NOOIT VOOR EEN EVEN WICHT GEZORGD !
Hoe meer er zijn hoe groter de kans dat de en of andere gek ze gebruikt !
En niet zeiken van Amerika gooide ze wel,want mede door de vreselijke uitwerking is er daarna nooit meer een kernwapen gebruikt!
Dus geen kernwapens er bij ,juist er af!
*)Stel je voordat Khadaffi er beschikking over had ? die gooit hem hoor!!
En IRAN ? of een andere............................:terrorist ?
Dat deze mensen schijt hebben aan het leven ,is al meer dan genoeg geleverd.
Dus op naar de Kernwapens :duim: volgens jou !

Slinger
02-03-11, 19:48
Jij bent ook een Zionist! Ga terug naar Israel!

Ik heb het ook wel eens gedacht.

Slinger
02-03-11, 19:49
:lol:

pan_arabism : what a silly joke _lie ....

muslims will be the ones who will liberate palestine & erase that disgusting entity from the map = israel, not those criminal losers nationalistic racist pan_arabists as products of western imperialism ...

The Ummah is the one that will restore our pride ; not that ....


:zwaai:

The umma is history.

John2
02-03-11, 19:52
Kortom:


"لقد كنا أذلاء فأعزنا الله بالاسلام فإذا آرذنا العزة بدونه آذلنا الله"

Hoezo de Glorie zonder hem?

John2
02-03-11, 19:54
Iedereen dit het niet met mij eens is, is een idioot!!!!!! :fplet:

:handbang:

Is dit een meerwaarde??? :hihi:
Of lijd je ook aan het Markvirus? :stout:

Abu_Hurayrah
03-03-11, 09:46
:lol:

pan_arabism : what a silly joke _lie ....

muslims will be the ones who will liberate palestine & erase that disgusting entity from the map = israel, not those criminal losers nationalistic racist pan_arabists as products of western imperialism ...

The Ummah is the one that will restore our pride ; not that ....


:zwaai:

If you want the Ummah to be strong, then you should busy yourself with that which will strengthen the chains of narrations. To give you an example, deepen your knowledge of 'Ilm al-Rijal. And I want to end with the following words, the chain of narration is part of the deen.

mark61
03-03-11, 10:37
:lol:

pan_arabism : what a silly joke _lie ....

muslims will be the ones who will liberate palestine & erase that disgusting entity from the map = israel, not those criminal losers nationalistic racist pan_arabists as products of western imperialism ...

The Ummah is the one that will restore our pride ; not that ....


:zwaai:

Jouw soort racisme is dan weer christenen wegvagen want de oemma komt eraan :moe:

Lood om oud ijzer. Intolerante ideologieën zijn intolerante ideologieën.

mark61
03-03-11, 10:38
If you want the Ummah to be strong, then you should busy yourself with that which will strengthen the chains of narrations. To give you an example, deepen your knowledge of 'Ilm al-Rijal. And I want to end with the following words, the chain of narration is part of the deen.

Kweenie waar je het over hebt, maar blind wrede primitieve dictators steunen omdat Allah het wil maakt m.i. de oemma niet sterker.

mark61
03-03-11, 10:42
Het feit dat omwenteling in Tunesie kettingreactie heeft veroorzaakt in Egypte, Jemen, Algerije, Marokko, Oman, Bahrein, Jordanie en Libie, geeft aan dat er wel degelijk een pan Arabische invloed bestaat.


Wie dit ontkent heeft oogkleppen op of redeneert vanuit bepaalde stam/streek gebonden identiteit.

Sorry, maar dat is onzin. Het feit dat een land geïnspireerd wordt door een buurland om in opstand te komen tegen zijn eigen dictator heeft op zich nog niets met enige ideologie te maken.

Verder heb ik werkelijk niemand van de honderden personen die ik de afgelopen weken op tv heb horen praten het horen hebben over een panarabisch ideaal. Werkelijk niemand. Integendeel, ze zwaaiden allemaal lustig met de eigen vlaggen.

The Phoenix
03-03-11, 12:17
Jouw soort racisme is dan weer christenen wegvagen want de oemma komt eraan :moe:

Lood om oud ijzer. Intolerante ideologieën zijn intolerante ideologieën.

Nogmaals : want je bent hardleers : zie hoe zowel christenen als joden onder dominant islam werden behandeld :

Islam was the first ever to come up with & preach those equality principles extended to all humanity, freedom, individual freedom, tolerance, religious tolerance , freedom of belief for non_muslims , human rights ....in the islamic sense !

The west had just turned those original islamic principles , norms & values into materialistic secular ones : not even original !

in the sense :

see how islamic spain had triggered that protestant reformation & therefore that protestant John Locke's philosophical liberalism & emprism ....

The Phoenix
03-03-11, 12:19
لقد كنا أذلاء فأعزنا الله بالاسلام فإذا آرذنا العزة بدونه آذلنا الله

knuppeltje
03-03-11, 15:02
Het feit dat omwenteling in Tunesie kettingreactie heeft veroorzaakt in Egypte, Jemen, Algerije, Marokko, Oman, Bahrein, Jordanie en Libie, geeft aan dat er wel degelijk een pan Arabische invloed bestaat.


Wie dit ontkent heeft oogkleppen op of redeneert vanuit bepaalde stam/streek gebonden identiteit.

Ik heb van geen van beide last. Maar toch geloof ik helemaal niets van een echt heroplevend Panarabisme. Dat zou betekenen dat er in al die landen op grote schaal in die richting wordt gedacht. En dat betwijfel ik juist. Dat er na Tunesië in andere landen ook de mensen de straat opgingen is uit de hoop op een evenredig succes. Maar dat is heeft volgens mij op geen enkele wijze met PanArabistische gevoelens te maken. Ik zie daar dan ook niets van. En je moest eens weten hoeveel uren ik wel voor de buis heb gebivakkeerd om bij Al-Jazeera de boel te volgen.


Volgens mij hebben ze daar nu wel heel wat anders aan hun hoof dan dat. Nog in Tunesië, nog in Egypte hebben ze daar nu tijd voor. Zelfs als ze het zouden willen, wat ik niet zomaar geloof, dan moet er eerst nog voor de eigen nieuwe staatsinrichting gigantisch veel werk verzet worden. Bij dat voor hen totaal nieuw experiment zullen ze volgens mij alle steun bij kunnen gebruiken die maar mogelijk is.
Zelfs nu, na zo'n goeie maand na de verdrijving ban Ben Ali, heb ik vanuit Tunesië over hang naar PanArabisme dan ook nog helemaal niets gehoord, nog vanuit welk ander land in die regio dan wel.

Ik zie meer in een zeer sterk verbeterde Afrikaanse Liga. Een soort Afrikaanse EU, zeg maar. Maar of er dat ooit van komt? Ik heb zo mijn twijfels.

Slinger
03-03-11, 15:31
Nogmaals : want je bent hardleers : zie hoe zowel christenen als joden onder dominant islam werden behandeld :



Als minderwaardige burgers die op allerlei gebied gediscrimineerd werden en zich gedeisd moesten houden.

Pact van Omar (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi)

The Phoenix
03-03-11, 19:29
Als minderwaardige burgers die op allerlei gebied gediscrimineerd werden en zich gedeisd moesten houden.

Pact van Omar (http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi)

I am talking about the glory times of islam : just keep that silly propaganda of urs : ik ga er niet verder op in :

christelijk & Eurocentrisch projecties van je :

zie hoe het christendom is fundamenteel antisemistisch : antisemitisme is inherent & intrinsiek aan het christendom : zie de geschiedenis van zowel christelijk antisemitisme als dat van westerse imperialisme ,westerse racisme, ethnicisme , slavernij ....de lijst is lang inderdaad : algemeen bekend ...


nazisme die terug te voeren is bijv naar zionisme , ironisch genoeg & naar het christendom .....: nazism as a degenrate form of christianity like the rest of those secondary products & side effects of that silly opium drug = Paulinism : from secularism, humanism , materialism to atheism ....


zie hoe islamitisch Spanje zowel joden als christenen zo goed had behandeld & zie daarentegen hoe de Spaanse inquisitie zowel joden als moslims had behandeld ....


as a "christian" or a westerner : u just need to have the decency to shut up about it : u have no right to say anything about it , considering those shameful christian & Eurocentric histories on tha matter ...


P.S.: Current Arab & muslim societies have so many political thoughtstreams nowadays from communists , liberals, socialists to "islamists" that it's impossible to have islamic regimes there for the time being at least :

"democracy" has more chances to be implimented there maybe , paving the way for the return of islam as such in the long run maybe , so ...

fisherman1969
03-03-11, 20:11
I am talking about the glory times of islam : just keep that silly propaganda of urs : ik ga er niet verder op in :

christelijk & Eurocentrisch projecties van je :

zie hoe het christendom is fundamenteel antisemistisch : antisemitisme is inherent & intrinsiek aan het christendom : zie de geschiedenis van zowel christelijk antisemitisme als dat van westerse imperialisme ,westerse racisme, ethnicisme , slavernij ....de lijst is lang inderdaad : algemeen bekend ...

nazisme die terug te voeren is bijv naar zionisme , ironisch genoeg & naar het christendom .....: nazism as a degenrate form of christianity like the rest of those secondary products & side effects of that silly opium drug = Paulinism : from secularism, humanism , materialism to atheism ....


zie hoe islamitisch Spanje zowel joden als christenen zo goed had behandeld*)& zie daarentegen hoe de Spaanse inquisitie zowel joden als moslims had behandeld ....

as a "christian" or a westerner : u just need to have the decency to shut up about it : u have no right to say anything about it , considering those shameful christian & Eurocentric histories on tha matter ...


P.S.: Current Arab & muslim societies have so many political thoughtstreams nowadays from communists , liberals, socialists to "islamists" that it's impossible to have islamic regimes there for the time being at least :

"democracy" has more chances to be implimented there maybe , paving the way for the return of islam as such in the long run maybe , so ...

*)ALS SLAVEN !!

Slinger
03-03-11, 22:11
I am talking about the glory times of islam : just keep that silly propaganda of urs : ik ga er niet verder op in :

Daar heb ik het ook over. Christenen en Joden waren niet meer dan tweederangsburgers. Dat is geen propaganda, maar dat zijn objectieve feiten.


as a "christian" or a westerner : u just need to have the decency to shut up about it : u have no right to say anything about it , considering those shameful christian & Eurocentric histories on tha matter ...


Als westerling heb ik het recht om mijn mening te uiten over alles. Heel anders dan de leden van sommige volken onder sommige ideologieën/religies.

Ik zeg gewoon wat ik wil.


"democracy" has more chances to be implimented there maybe , paving the way for the return of islam as such in the long run maybe , so ...

Heb jij de laatste tijd het nieuws gevolgd. Jij hebt ook wel gezien dat de mensen in de Arabische landen helemaal geen islam willen, maar wel politieke vrijheid en een westerse levensstijl. Het islamisme is daar voorgoed uitgespeeld, want ze zullen zich die vrijheid nooit meer laten afnemen.

Fukuyama krijgt meer dan twintig jaar na de val van de muur nog meer gelijk: de westerse, liberale maatschappij overwint, nu ook in Noord-Afrika. Opnieuw een stap op weg naar het eind van de geschiedenis.

H.P.Pas
03-03-11, 22:48
Heb jij de laatste tijd het nieuws gevolgd. Jij hebt ook wel gezien dat de mensen in de Arabische landen helemaal geen islam willen, maar wel politieke vrijheid en een westerse levensstijl. Het islamisme is daar voorgoed uitgespeeld, want ze zullen zich die vrijheid nooit meer laten afnemen.


Fukuyama krijgt meer dan twintig jaar na de val van de muur nog meer gelijk: de westerse, liberale maatschappij overwint, nu ook in Noord-Afrika. Opnieuw een stap op weg naar het eind van de geschiedenis.

't Is wel hollen of stilstaan (http://www.maroc.nl/forums/4622077-post38.html) bij jou.
Het lijkt me overigens sterk dat 'de mensen in de Arabische landen' allemaal hetzelfde willen.

tanger'73
03-03-11, 23:05
Alles wat daar zich voordoet, is allemaal op basis van geloof en daarmee een beter bestaan. Het is een en al Allah Akbar, wat daar geroepen wordt.

Slinger
04-03-11, 06:13
't Is wel hollen of stilstaan (http://www.maroc.nl/forums/4622077-post38.html) bij jou.
Het lijkt me overigens sterk dat 'de mensen in de Arabische landen' allemaal hetzelfde willen.

Dank dat je mijn berichten zo goed leest. Het zijn wel twee verschillende dingen, waar ik het over had, namelijk over wat er mogelijk is en wat mensen willen. Desalniettemin moet ik wel toegeven dat ik er nu ets positiever insta dan aan het begin van de gebeurtenissen.

Slinger
04-03-11, 06:14
Alles wat daar zich voordoet, is allemaal op basis van geloof en daarmee een beter bestaan. Het is een en al Allah Akbar, wat daar geroepen wordt.

Niet dus.