PDA

Bekijk Volledige Versie : Erdogan steekt Turken hart onder de riem: Turken moeten niet assimileren!



Hatert
28-02-11, 17:01
'Turken moeten integreren niet assimileren'

28-02-11 06:31 uur DÜSSELDORF - Turkse immigranten in Duitsland moeten integreren, maar niet assimileren tot een niveau waarop ze hun eigen cultuur verliezen. Dit zei de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan zondag in een toespraak in het West-Duitse Düsseldorf. Hij sprak tot een gehoor van ongeveer 10.000 Duitsers van Turkse komaf of Turkse immigranten.

De Turkse premier, wiens partij, de AKP, Turkije sinds 2002 regeert, veroordeelde vreemdelingenhaat die zijn inziens de kop opsteekt in Europa. ''We volgen xenofobie in sommige Europese landen, in de eerste plaats Duitsland, met grote zorg'', aldus de premier.

Hij had eerder in het weekeinde de in een vraaggesprek met de Rheinische Post betoogd dat ''de gedwongen integratie van immigranten'' waarbij de immigrant de ''eigen taal en cultuur moet onderdrukken'', in strijd is met internationaal recht. (ANP)

'Turken moeten integreren niet assimileren' - BUITENLAND - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/225/BUITENLAND/article/detail/1853190/2011/02/28/Turken-moeten-integreren-niet-assimileren.dhtml)

Karin.N
28-02-11, 20:27
'Turken moeten integreren niet assimileren'

28-02-11 06:31 uur DÜSSELDORF - Turkse immigranten in Duitsland moeten integreren, maar niet assimileren tot een niveau waarop ze hun eigen cultuur verliezen. Dit zei de Turkse premier Recep Tayyip Erdogan zondag in een toespraak in het West-Duitse Düsseldorf. Hij sprak tot een gehoor van ongeveer 10.000 Duitsers van Turkse komaf of Turkse immigranten.

De Turkse premier, wiens partij, de AKP, Turkije sinds 2002 regeert, veroordeelde vreemdelingenhaat die zijn inziens de kop opsteekt in Europa. ''We volgen xenofobie in sommige Europese landen, in de eerste plaats Duitsland, met grote zorg'', aldus de premier.

Hij had eerder in het weekeinde de in een vraaggesprek met de Rheinische Post betoogd dat ''de gedwongen integratie van immigranten'' waarbij de immigrant de ''eigen taal en cultuur moet onderdrukken'', in strijd is met internationaal recht. (ANP)

'Turken moeten integreren niet assimileren' - BUITENLAND - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/225/BUITENLAND/article/detail/1853190/2011/02/28/Turken-moeten-integreren-niet-assimileren.dhtml)



Da's goed nieuws voor de Koerden in Turkije. Of heeft ie dan een andere meetlat?

Pizzaman
28-02-11, 22:32
Da's goed nieuws voor de Koerden in Turkije. Of heeft ie dan een andere meetlat?

:hihi: die is goed.

Overigens is er niemand die het over assimilatie heeft.
We zijn hier de borg niet.

Wel zagen we graag dat er geen figuren comen parasiteren.
Over het algemeen doen Turken het trouwens uitstekend.
Vele malen beter dan anderen... geldt zelfs tot aan de voetbalploeg.

tr_imparator
28-02-11, 22:46
Da's goed nieuws voor de Koerden in Turkije. Of heeft ie dan een andere meetlat?


Die dubbele meetlat wordt vaker gehandhaafd door landen als Duitsland en Nederland. Het verschil tussen Turkije en landen als Duitsland is dat Turkije de goede kant op gaat. De koers van Duitsland is desastreus.

Hatert
28-02-11, 23:02
Da's goed nieuws voor de Koerden in Turkije. Of heeft ie dan een andere meetlat?

Je kunt zeggen wat je wilt, maar het zijn de seculiere dictators die een breuk met de Koerdische broeders hebben bewerkstelligt. Erdogan probeert al van begin af aan een vredespolitiek te voeren met de Koerden. Onder Erdogan hebben de Koerden de meeste vrijheid gekregen.

tanger'73
01-03-11, 00:51
hmmm Hatert, interessante schermafbeelding. is dat niet Johnie?

Eric de Blois
01-03-11, 03:56
Die dubbele meetlat wordt vaker gehandhaafd door landen als Duitsland en Nederland. Het verschil tussen Turkije en landen als Duitsland is dat Turkije de goede kant op gaat. De koers van Duitsland is desastreus.

Oh ja? Vergelijk even de duitse economie met de turkse. En dan zeg jij natuurlijk dat dat sucses te danken is aan de turkse immigranten. Waarom komen BMW's en airbus A320's dan niet uit turkije? Laat Erdogan maar eens onderzoek doen waarom turken Duitsland verkiezen boven turkije! Erdogan moet zich niet bemoeien met onderdanen die het land ontvlucht zijn. De turkse bemoeienis is een gebrek aan respect jegens Duitsland. Maar goed dat turkije niet in de EU zit, en hopelijk blijft dat ook zo.

Pizzaman
01-03-11, 09:32
hmmm Hatert, interessante schermafbeelding. is dat niet Johnie?

Ik hoop het niet voor Johnnie, lijkt verdacht veel of de moeder van die figuur een zwart schaap was. :verward:

Max Stirner
01-03-11, 10:31
Die dubbele meetlat wordt vaker gehandhaafd door landen als Duitsland en Nederland. Het verschil tussen Turkije en landen als Duitsland is dat Turkije de goede kant op gaat. .



Hooguit economisch, zolang het duurt.

H.P.Pas
01-03-11, 10:38
hmmm Hatert, interessante schermafbeelding. is dat niet Johnie?

:verward:
Raspoetins achterkleinzoon ?

Karin.N
01-03-11, 10:45
Die dubbele meetlat wordt vaker gehandhaafd door landen als Duitsland en Nederland. Het verschil tussen Turkije en landen als Duitsland is dat Turkije de goede kant op gaat. De koers van Duitsland is desastreus.

Wanneer je turkse roots hebt is het niet meer dan logisch wanneer je met een turks bril op de wereld om je heen bekijkt.

De duitsers zullen de wereld weer bekijken met het duitse brilletje op enzovoort.

Maar vooralsnog wonen er meer turken in duitsland, dan duitsers in Turkije. Kennelijk heeft Duitsland die turken meer te bieden dan Turkije zelf.....

De Koerden in Turkije zijn er vele malen beroerder aan toe dan de Turken in Duitsland!

Karin.N
01-03-11, 10:48
Je kunt zeggen wat je wilt, maar het zijn de seculiere dictators die een breuk met de Koerdische broeders hebben bewerkstelligt. Erdogan probeert al van begin af aan een vredespolitiek te voeren met de Koerden. Onder Erdogan hebben de Koerden de meeste vrijheid gekregen.


Israel probeert ook een vredespolitiek te voeren met de Palestijnen. Hoewel de Palestijnen dat heel terecht anders zullen ervaren.

mark61
01-03-11, 11:05
Die dubbele meetlat wordt vaker gehandhaafd door landen als Duitsland en Nederland. Het verschil tussen Turkije en landen als Duitsland is dat Turkije de goede kant op gaat. De koers van Duitsland is desastreus.

Jij-bakken schieten niet echt op. De behandeling van allo's in D of NL is niet te vergelijken met de behandeling van de Koerden in Turkije. Dat weet jij donders goed.

In fact is het obsceen om de 2 te vergelijken.

mark61
01-03-11, 11:07
Je kunt zeggen wat je wilt, maar het zijn de seculiere dictators die een breuk met de Koerdische broeders hebben bewerkstelligt. Erdogan probeert al van begin af aan een vredespolitiek te voeren met de Koerden. Onder Erdogan hebben de Koerden de meeste vrijheid gekregen.

Krijgen. Van de allochtonen die de Turken zijn. De Koerden zijn de autochtonen, remember?

Krijgen :haha: Wat aardig van die meneer.

Hatert
01-03-11, 13:40
Krijgen. Van de allochtonen die de Turken zijn. De Koerden zijn de autochtonen, remember?

Krijgen :haha: Wat aardig van die meneer.

Ja krijgen. Heb je een beter alternatief voor krijgen? Maar voor de rest staat mijn stelling als een paal boven water.

Hatert
01-03-11, 13:42
Israel probeert ook een vredespolitiek te voeren met de Palestijnen. Hoewel de Palestijnen dat heel terecht anders zullen ervaren.

Daarom ben ik ook blij dat een islamitische regering aan de macht is in Turkije, want alle regeringen die gecreerd zijn en in het zadel worden gehouden zoals de zionisten en turkse seculieren zijn kwaadaardig en nooit gericht op echte vrede. De praktijk bewijst dat.

Pizzaman
01-03-11, 13:55
Daarom ben ik ook blij dat een islamitische regering aan de macht is in Turkije, want alle regeringen die gecreerd zijn en in het zadel worden gehouden zoals de zionisten en turkse seculieren zijn kwaadaardig en nooit gericht op echte vrede. De praktijk bewijst dat.

Wat dit weer bewijst is dat Erdogan inderdaad religieuzerig aan de macht is.
Verder sluit ik me aan bij Wilders: Erdogan is 'A TOTAL FREAK'.

Eric de Blois
01-03-11, 14:00
Daarom ben ik ook blij dat een islamitische regering aan de macht is in Turkije, want alle regeringen die gecreerd zijn en in het zadel worden gehouden zoals de zionisten en turkse seculieren zijn kwaadaardig en nooit gericht op echte vrede. De praktijk bewijst dat.

Volgens jou is alleen vrede mogelijk wanneer iedereen zich heeft onderworpen aan de islam. Daarmee geef je expliciet aan een monoculturist te zijn.

H.P.Pas
01-03-11, 14:00
Ja krijgen. Heb je een beter alternatief voor krijgen? Maar voor de rest staat mijn stelling als een paal boven water.

Beter Turk, of Koerd, in Duitsland dan Koerd in Turkije. Ook die stelling staat tamelijk solide.

Pizzaman
01-03-11, 14:02
Volgens jou is alleen vrede mogelijk wanneer iedereen zich heeft onderworpen aan de islam. Daarmee geef je expliciet aan een monoculturist te zijn.

Fout, het bestaan van een cultuur geeft namelijk impliciet aan dat er ook andere cultuur bestaat.
Als Hatert zijn zin krijgt is het allemaal hetzelfde. Kortom, geen cultuur!

Soldim
01-03-11, 14:13
Daarom ben ik ook blij dat een islamitische regering aan de macht is in Turkije, want alle regeringen die gecreerd zijn en in het zadel worden gehouden zoals de zionisten en turkse seculieren zijn kwaadaardig en nooit gericht op echte vrede. De praktijk bewijst dat.

Volgens mij bewijst de praktijk juist het tegendeel.

Hatert
01-03-11, 14:16
Beter Turk, of Koerd, in Duitsland dan Koerd in Turkije. Ook die stelling staat tamelijk solide.

Dat kan ik best wel geloven, de erfenis van de turkse seculieren is niet met een toverstaf in oogwenk te verwijderen.

De turkse staat is compleet geinfiltreerd door k4-elementen die de turken van hun natuurlijke rechten afhouden. Nu nog het grootste probleem wegwerken, het turkse leger, de hoeders van de seculiere erfenis.

Pizzaman
01-03-11, 14:19
Dat kan ik best wel geloven, de erfenis van de turkse seculieren is niet met een toverstaf in oogwenk te verwijderen.

De turkse staat is compleet geinfiltreerd door k4-elementen die de turken van hun natuurlijke rechten afhouden. Nu nog het grootste probleem wegwerken, het turkse leger, de hoeders van de seculiere erfenis.

Het begint hoe langer hoe duidelijker te worden dat je een extremistische militante mafkees bent. :hihi:

H.P.Pas
01-03-11, 14:21
Dat kan ik best wel geloven, de erfenis van de turkse seculieren is niet met een toverstaf in oogwenk te verwijderen.


Dan moet Erdogan zich daarmee bezighouden en niet de Duitsers de les lezen, die het vooralsnog met beter doen dan hijzelf.
Alle volkeren hebben te kampen met erfenissen; Duitsers zeker niet minder dan Turken.

Hatert
01-03-11, 14:27
Dan moet Erdogan zich daarmee bezighouden en niet de Duitsers de les lezen, die het vooralsnog met beter doen dan hijzelf.
Alle volkeren hebben te kampen met erfenissen; Duitsers zeker niet minder dan Turken.

Hij zit met de erfenis van de seculiere K4-elementen die nog stevig in het zadel zitten in Turkije, dat mag hem niet aangerkend worden en hoeft hem niet te weerhouden om de belangen van Turken en Koerden in Duitsland niet te behartigen.

H.P.Pas
01-03-11, 14:43
K4-

Over en sluiten.

Hatert
01-03-11, 14:46
Over en sluiten.

Dat had je twee reakties eerder toen ik dat ook gebruikte naar voren kunnen brengen.

Karin.N
01-03-11, 15:13
Daarom ben ik ook blij dat een islamitische regering aan de macht is in Turkije, want alle regeringen die gecreerd zijn en in het zadel worden gehouden zoals de zionisten en turkse seculieren zijn kwaadaardig en nooit gericht op echte vrede. De praktijk bewijst dat.

Een islamitische regering hoeft niet vreedzaam te zijn........ Mensen vormen een regering. Een miljard moslims zijn niet gelijk aan elkaar, er zitten aardige, vreedzame mensen onder maar ook bullebakken en dictators. Net zoals bij alle andere aardbewoners.

Kortom islamiet, jood, christen, hindoe, ongelovig etc zijn zegt helemaal niets over je karakter en intenties.

Max Stirner
01-03-11, 15:14
Reporters Without Borders (http://en.rsf.org/press-freedom-index-2010,1034.html)



Een eervolle 138ste plaats voor het Turkije van Erdogan, in een duikvlucht naar beneden bovendien.

Echt iemand wiens mening we serieus moeten nemen.

Hatert
01-03-11, 15:19
Reporters Without Borders (http://en.rsf.org/press-freedom-index-2010,1034.html)



Een eervolle 138ste plaats voor het Turkije van Erdogan, in een duikvlucht naar beneden bovendien.

Echt iemand wiens mening we serieus moeten nemen.

Yep voornamelijk veroorzaakt door de seculieren die youtube etc.. afsnijden omdat hun grote seculiere leider wordt aangevallen.

Hatert
01-03-11, 15:21
Een islamitische regering hoeft niet vreedzaam te zijn........ Mensen vormen een regering. Een miljard moslims zijn niet gelijk aan elkaar, er zitten aardige, vreedzame mensen onder maar ook bullebakken en dictators. Net zoals bij alle andere aardbewoners.

Kortom islamiet, jood, christen, hindoe, ongelovig etc zijn zegt helemaal niets over je karakter en intenties.

Dat weet ik, maar de K4 wensen nu zo eenmaal te discusseren. Islam is slecht en k4-levenstijl is oke. In die trant moet ik ook de feiten kenbaar maken anders worden ze niet begrepen.

Pizzaman
01-03-11, 15:27
Dat weet ik, maar de K4 wensen nu zo eenmaal te discusseren. Islam is slecht en k4-levenstijl is oke. In die trant moet ik ook de feiten kenbaar maken anders worden ze niet begrepen.

De islam is niet slecht, echter brengt een overgroot aandeel halve garen naar 'de K4 landen'.
Islamitische landne zouden eens wat beter op hun export moeten letten, dat zou al helpen.
Aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat ze blij zijn ze kwijt te kunnen raken.

Ook de K-4 levensstijl heeft idioten voortgebracht.
Excuus daarbij is dat ze ze tenminste zelf houden ipv te exporteren.
Er gaan zelfs stemmen op om misdrijven, begaan in het buitenland, bij terugkeer te straffen.
Och, en dan nog houdt de islamgemeenschap de uitwassen de hand boven het hoofd.
Iets dat, wat zelfs de RK kerk (eigennwijzer en dogmatischer kan het bijna niet) heeft begrepen,
leidt tot ellende voor de gehele groep.

Max Stirner
01-03-11, 15:33
Yep voornamelijk veroorzaakt door de seculieren die youtube etc.. afsnijden omdat hun grote seculiere leider wordt aangevallen.


Toch eigenaardig dat Turkije in 2002 nog rond plaats 100 stond.

Sindsdien is de invloed van de Ataturk-o-fieltjes niet bepaald toegenomen.

Hatert
01-03-11, 15:35
Toch eigenaardig dat Turkije in 2002 nog rond plaats 100 stond.

Toen bestond youtube volgens mij niet en was het beledigen van de seculiere turkse staat op internet een weinig voorkomend verschijnsel. Ook waren de meeste Turken nog bang om de seculiere heilstaat te bekritiseren.

Max Stirner
01-03-11, 15:42
Toen bestond youtube volgens mij niet en was het beledigen van de seculiere turkse staat op internet een weinig voorkomend verschijnsel. Ook waren de meeste Turken nog bang om de seculiere heilstaat te bekritiseren.



Ah ..... zou kunnen, goeie poging, af en toe heb je nog je heldere momentjes.

Toch heb je, denk ik, ongelijk :


Three online journalists jailed in connection with Ergenekon investigation
Published on Friday 18 February 2011.
. Print Send Share Facebook twitter Translation français Reporters Without Borders is disturbed to learn that an Istanbul court today ordered three online journalists detained on charges of “inciting hatred and hostility through the media,” membership of a “terrorist organization” and obtaining and publishing confidential state documents. They are facing possible sentences of more than 20 years in jail.

They are Soner Yalçin, the owner of the Oda TV news website, Baris Pehlivan, the site’s editor, and Baris Terkoglu, one of its reporters. They were arrested when counter-terrorism police raided the website’s Istanbul headquarters on the orders of prosecutor Zekeriya Öz on 14 February.

The “terrorist organization” referred to in the charges is Ergenekon, an alleged secret network of senior army officers, academics, businessmen and others who have been on trial since October 2008 on charges of plotting to use terrorist methods to overthrow Recep Tayyip Erdogan’s government. Öz is the prosecutor in charge of the Ergenekon investigation.

The homes of the three journalists were also searched on 14 February. A fourth Oda TV journalist, Ayhan Bozkurt, was arrested at the same time, but was released yesterday.

The searches and arrests were carried out after Oda TV questioned some of the judicial procedures use in the Ergenekon investigation and trial. Pehlivan was already prosecuted on a charge of “inciting hatred and hostility” in November 2008 after he invited the author of a book about torture to be interviewed by the TV station CNN Türk. He was acquitted.

During a CNN Türk programme following the searches, the head of the Istanbul bar association, Ümit Kocasakal, said the warrant used did not mention that the homes to be searched belonged to journalists. This was violation of Turkish legal procedure, he said.

Reporters Without Borders urges the judicial authorities handling this case to adhere strictly to the law. Journalists must be completely free to report information and express their opinions, even on such sensitive issues as the Ergenekon investigation. The justice system must respect the confidentiality of their sources, and thereby help ensure media freedom and independence.

Turkey is ranked 138th out of 178 countries in the 2010 Reporters Without Borders press freedom index.

John2
01-03-11, 15:47
Dat weet ik, maar de K4 wensen nu zo eenmaal te discusseren. Islam is slecht en k4-levenstijl is oke. In die trant moet ik ook de feiten kenbaar maken anders worden ze niet begrepen.

Waarom zouden wij de Islam slecht vinden is voor sommigen makelijk te beantwoorden, gezien de problemen waarmee de Islam de laatste 20 jaar mee worstelen.
Tevens is een scheef beeld in de media hier gedeeltelijk debet aan, maar vlak niet uit dat de beelden die we de laatste jaren te zien krijgen, niet bepaald vrolijk waren.
Zelfs jou atavar leek op een terrorist uit 1001 nachten. :hihi:

Max Stirner
01-03-11, 15:48
En:


Investigation report into the detention of journalist Haci Bogatekin, imprisoned for more than two months and facing ten and a half years in prison
Published on Friday 27 June 2008.

. Print Send Share Facebook twitter Translation Españolfrançais Reporters Without Borders attended the trial of Haci Bogatekin, in Gerger in the south-east of the country on 30 May 2008. The editor and owner of the bi-monthly newspaper Gerger Firat , who has been charged in more than 90 separate cases, has suffered a lengthy detention. What crime has he committed? The journalist questioned the impartiality of the prosecutor who is acting against him over his criticism of official tolerance of the Islamist religious community as well as state policy towards Kurdish nationalists.

The court in Gerger, Adiyaman province decided on 30 May to place Haci Bogatekin in custody until the next hearing of his trial set for 30 June, which will make more than two months that the editor has been imprisoned for criticising the policy of Turkish authorities in the region and for questioning the impartiality of the prosecutor responsible for his case.

Haci Bogatekin, aged 58 and father of 12 children, has been held in Kahta prison in Adiyaman province since 13 April this year. The prosecutor Sadullah Ovacikli laid a complaint against him over an article in which the journalist said the official had links with the Islamist movement of Fethullah Gülen, which has several million sympathisers and members in Turkey. He has been imprisoned for “trying to influence the court in his own trial”, “insulting prosecutor Sadullah Ovacikli in the execution of his duties” and having “defamed” him. He faces up to ten and a half years in jail.

The judge, Aysegul Simsek, on 30 May remanded him in custody on the recommendation of the prosecutor Sedat Turan who considered that the journalist could run away and could put pressure on witnesses.

“We are deeply alarmed by the plight of Haci Bogatekin, unfairly being held in custody simply for his work as a journalist and for questioning the impartiality of the prosecutor responsible for taking proceedings against him”, the worldwide press freedom organisation said.

“This case echoes the tensions marking Turkish society. The journalist criticised the political programme of the regional authorities who have prioritised the struggle against the Kurdish movement, and exposed the danger to the country from the growing influence of a powerful Islamist community, linked to the preacher Fethullah Gulen.”

“Sparing neither the state nor the army, Haci Bogatekin has been isolated and deprived of the support of those who are committed to secularism. His case also raises the question of the independence of Turkey’s justice system” the organisation continued.
Reporters Without Borders attended the latest hearing and has investigated the case against Haci Bogatekin. Its initial conclusions are the following:

Hatert
01-03-11, 15:50
Ah ..... zou kunnen, goeie poging, af en toe heb je nog je heldere momentjes.

Toch heb je, denk ik, ongelijk :


Three online journalists jailed in connection with Ergenekon investigation
Published on Friday 18 February 2011.
. Print Send Share Facebook twitter Translation français Reporters Without Borders is disturbed to learn that an Istanbul court today ordered three online journalists detained on charges of “inciting hatred and hostility through the media,” membership of a “terrorist organization” and obtaining and publishing confidential state documents. They are facing possible sentences of more than 20 years in jail.

They are Soner Yalçin, the owner of the Oda TV news website, Baris Pehlivan, the site’s editor, and Baris Terkoglu, one of its reporters. They were arrested when counter-terrorism police raided the website’s Istanbul headquarters on the orders of prosecutor Zekeriya Öz on 14 February.

The “terrorist organization” referred to in the charges is Ergenekon, an alleged secret network of senior army officers, academics, businessmen and others who have been on trial since October 2008 on charges of plotting to use terrorist methods to overthrow Recep Tayyip Erdogan’s government. Öz is the prosecutor in charge of the Ergenekon investigation.

The homes of the three journalists were also searched on 14 February. A fourth Oda TV journalist, Ayhan Bozkurt, was arrested at the same time, but was released yesterday.

The searches and arrests were carried out after Oda TV questioned some of the judicial procedures use in the Ergenekon investigation and trial. Pehlivan was already prosecuted on a charge of “inciting hatred and hostility” in November 2008 after he invited the author of a book about torture to be interviewed by the TV station CNN Türk. He was acquitted.

During a CNN Türk programme following the searches, the head of the Istanbul bar association, Ümit Kocasakal, said the warrant used did not mention that the homes to be searched belonged to journalists. This was violation of Turkish legal procedure, he said.

Reporters Without Borders urges the judicial authorities handling this case to adhere strictly to the law. Journalists must be completely free to report information and express their opinions, even on such sensitive issues as the Ergenekon investigation. The justice system must respect the confidentiality of their sources, and thereby help ensure media freedom and independence.

Turkey is ranked 138th out of 178 countries in the 2010 Reporters Without Borders press freedom index.

1 zwaluw maakt nog geen lente of zoiets.


Daarnaast duurt het tijd voordat de Turkse politie de seculiere methodes heeft afgeleerd. De seculiere dictatuur is wel minder, maar is nog niet weg uit het systeem. Erdogan werkt behoedzaam aan het ontmantelen vandeze misdadige seculiere dictatuur.

Hatert
01-03-11, 15:52
Waarom zouden wij de Islam slecht vinden is voor sommigen makelijk te beantwoorden, gezien de problemen waarmee de Islam de laatste 20 jaar mee worstelen.
Tevens is een scheef beeld in de media hier gedeeltelijk debet aan, maar vlak niet uit dat de beelden die we de laatste jaren te zien krijgen, niet bepaald vrolijk waren.
Zelfs jou atavar leek op een terrorist uit 1001 nachten. :hihi:


De islam worstelt niet, het zijn de mensen die worstelen door hoofdzakelijk de dictaturen die de westerse k4 daar hebben geinstalleerd danwel in het zadel houden.

Max Stirner
01-03-11, 16:01
1 zwaluw maakt nog geen lente of zoiets.


Daarnaast duurt het tijd voordat de Turkse politie de seculiere methodes heeft afgeleerd. De seculiere dictatuur is wel minder, maar is nog niet weg uit het systeem. Erdogan werkt behoedzaam aan het ontmantelen vandeze misdadige seculiere dictatuur.


De rollen zijn simpelweg omgedraaid - en de islamisten doen wat ze altijd doen.

John2
01-03-11, 16:11
De islam worstelt niet, het zijn de mensen die worstelen door hoofdzakelijk de dictaturen die de westerse k4 daar hebben geinstalleerd danwel in het zadel houden.

Je leest het verkeerd, natuurlijk worstelt God/Allah niet en zijn het de mensen die onder druk worstelen, maar als de mensen volglingen zijn van iets zoals bijvoorbeeld de Islam (dit gebeurd ook binnen andere religies) worden ze hiermee wel afgerekend.
Binnen het Christendom zien we dit vaak bij hulpverlening in het buitenland, waarbij direct wordt vermeld dat het komt omdat ze mensen proberen te bekeren en hier een link wordt gelegt, het zelfde geld voor de katholieken en het misbruik binnen de kerk en zo kun je dit ook doorschuiven naar de Islam.
De mens is de zwakste schakel in de schepping van God.

John2
01-03-11, 16:25
De islam worstelt niet, het zijn de mensen die worstelen door hoofdzakelijk de dictaturen die de westerse k4 daar hebben geinstalleerd danwel in het zadel houden.

Je leest het verkeerd, natuurlijk worstelt God/Allah niet en zijn het de mensen die onder druk worstelen, maar als de mensen volglingen zijn van iets zoals bijvoorbeeld de Islam (dit gebeurd ook binnen andere religies) worden ze hiermee wel afgerekend.
Binnen het Christendom zien we dit vaak bij hulpverlening in het buitenland, waarbij direct wordt vermeld dat het komt omdat ze mensen proberen te bekeren en hier een link wordt gelegt, het zelfde geld voor de katholieken en het misbruik binnen de kerk en zo kun je dit ook doorschuiven naar de Islam.
De mens is de zwakste schakel in de schepping van God.

tr_imparator
01-03-11, 20:05
Jij-bakken schieten niet echt op. De behandeling van allo's in D of NL is niet te vergelijken met de behandeling van de Koerden in Turkije. Dat weet jij donders goed.

In fact is het obsceen om de 2 te vergelijken.

Juf Karin en jij (in een andere topic) hebben die vergelijking in eerste instantie zelf gemaakt.

Dus beste Mark61, sta voor de spiegel en lees je eigen tekst hierboven hardop voor.

tr_imparator
01-03-11, 20:24
Dan moet Erdogan zich daarmee bezighouden en niet de Duitsers de les lezen, die het vooralsnog met beter doen dan hijzelf.
Alle volkeren hebben te kampen met erfenissen; Duitsers zeker niet minder dan Turken.


Sommige Turken vinden het juist goed, dat Turkije zich bemoeit met integratiepolitiek van landen als Duitsland en Nederland. Dat komt in eerste instantie niet doordat Turkije zo bemoeizuchtig is, maar doordat de integratiepolitiek van Duitsland en Nederland veel te ver gaan. Xenofoob zijn. En bovendien (zoals blijkt uit de arresten van Den Haag/Roermond/Europese Hof) in strijd zijn met het non-discriminatiebeginsel.

Bovendien zegt Erdogan niet dat Turken niet moeten integreren. Hij zegt dat hij tegen assimilatie is. Erdogan beschouwt het uitoefenen van je eigen geloof en cultuur als een grondrecht. Dat vind ik een goed standpunt.

Natuurlijk ontken ik niet dat de situatie van minderheden in Turkije slecht zijn. Hoogstens beschouw ik dat gegeven, tegen mijn stelling van hierboven, niet valide.

Max Stirner
01-03-11, 20:29
Natuurlijk ontken ik niet dat de situatie van minderheden in Turkije slecht zijn. Hoogstens beschouw ik dat gegeven, tegen mijn stelling van hierboven, niet valide.


Dat gegeven maakt de woorden van Erdogan totaal waardeloos.

tr_imparator
01-03-11, 20:37
Wanneer je turkse roots hebt is het niet meer dan logisch wanneer je met een turks bril op de wereld om je heen bekijkt.

De duitsers zullen de wereld weer bekijken met het duitse brilletje op enzovoort.

De Koerden in Turkije zijn er vele malen beroerder aan toe dan de Turken in Duitsland!

Ook jij slaat de plank mis.

Het is inderdaad niet verassend dat een Turk met een Turkse en een Duitser met een Duitse bril de wereld bekijkt.

Wat ik wel verwonderlijk vind is dat Nederlanders met een Duitse bril willen kijken. Nou ja, eigenlijk ook weer niet, als je naar het verleden kijkt. Daar zie je ook dat Nederlanders zich al te graag aansluiten bij de SS of NSDAP.

Verder heeft de beroerdheid van Koerden in Turkije eerder te maken met hun socioeconomische status. Een tweederangsburger in Turkije met evenveel geld is net zo beroerd als een tweederangsburger in Nederland met net zoveel geld.



Maar vooralsnog wonen er meer turken in duitsland, dan duitsers in Turkije. Kennelijk heeft Duitsland die turken meer te bieden dan Turkije zelf.....

De meeste Turken wonen toch in Turkije en de meeste Duitsers in Duitsland.
En de meeste Koerden wonen ook in Turkije. :boeps:

Karin.N
01-03-11, 20:46
Natuurlijk ontken ik niet dat de situatie van minderheden in Turkije slecht zijn. Hoogstens beschouw ik dat gegeven, tegen mijn stelling van hierboven, niet valide.

Wanneer ik straks wil emigreren naar weet ik veel waarheen, dan is dat mijn zaak. Ik verwacht niet van de Nederlandse regering dat zij zich gaat bemoeien met mijn manier van integreren/aanpassen.

Om succesvol te zijn in een ander land, zul je als eerste de taal moeten leren spreken en de gewoontes van de plaatselijke bevolking moeten leren kennen.
Doe ik dat niet, dan zal ik zeer weinig kans op slagen hebben en da's dan aan mij te wijten en niet aan de samenleving waar ik uit vrije wil naar toe ben gegaan.

Draai de situatie eens om. Niet Westeuropa was het ontvangende land, maar Turkije. Niet de moslims naar hier, maar die losgeslagen europeanen naar Turkije uiteraard met behoud van taal, cultuur, gebruiken, drugs, vrije sex en alcohol. Ik zou meneer Erdogan nog wel eens willen horen en in het verlengde daarvan de Turken die de massa emigratie met bijbehorende problemen op hun bordje krijgen.

De minderheden in Turkije zijn slecht af, veel slechter dan de Turken hier. Dat betekent niet dat de situatie hier dan maar zo moet blijven zoals die is, integendeel. Maar wanneer de mensen hier geen kritiek mogen hebben op Erdogan, tsja... kritiek geven betekent mi ook kritiek kunnen ontvangen.

Max Stirner
01-03-11, 20:47
Wat ik wel verwonderlijk vind is dat een Nederlanders met een Duitse bril kijken. Nou ja, eigenlijk ook weer niet, als je naar het verleden kijkt. Daar zie je ook dat Nederlanders zich al te graag aansluiten bij de SS of NSDAP.

Verder heeft de beroerdheid van Koerden in Turkije eerder te maken met hun socioeconomische status. Een tweederangsburger in Turkije met evenveel geld is net zo beroerd als een tweederangsburger in Nederland met net zoveel geld.

:


Ofwel:

Het huidige Duitse beleid is vergelijkbaar met dat van Nazi Duitsland en de situatie van de Koerden in Turkije is heus niet slechter dan die van de Tokkies in NL.

tr_imparator
01-03-11, 21:05
Wanneer ik straks wil emigreren naar weet ik veel waarheen, dan is dat mijn zaak. Ik verwacht niet van de Nederlandse regering dat zij zich gaat bemoeien met mijn manier van integreren/aanpassen.

Als je tegen je zin 3x per week verplicht naar school moet. Verplicht onbetaald werk moet verrichten, als onderdeel van die studie. Een minimum aantal formulieren moet laten ondertekenen door verschillende instanties om te bewijzen dat je de taal beheerst. Je dit ook nog zelf moet voorschieten. Vervolgens een boete van 2500 euro moet betalen als het je niet lukt.

Dan denk ik dat je verwachtingen toch ietsje gaan veranderen.

En dan heb ik het nog niet over assimilatie, maar over integratie.



Om succesvol te zijn in een ander land, zul je als eerste de taal moeten leren spreken en de gewoontes van de plaatselijke bevolking moeten leren kennen.
Doe ik dat niet, dan zal ik zeer weinig kans op slagen hebben en da's dan aan mij te wijten en niet aan de samenleving waar ik uit vrije wil naar toe ben gegaan.

Want Turken zijn naar West-Europa gegaan uit vrije wil? Weet jij wel wat vrije wil betekent?



Draai de situatie eens om. Niet Westeuropa was het ontvangende land, maar Turkije. Niet de moslims naar hier, maar die losgeslagen europeanen naar Turkije uiteraard met behoud van taal, cultuur, gebruiken, drugs, vrije sex en alcohol. Ik zou meneer Erdogan nog wel eens willen horen en in het verlengde daarvan de Turken die de massa emigratie met bijbehorende problemen op hun bordje krijgen.

Jij identificeert jezelf met drugs, vrije sex en alcohol? Foei. (Ik zou dat eerder bij 'jongeren' leggen). Maar ik begrijp je punt. Mijn standpunten zouden niet veranderen.



Maar wanneer de mensen hier geen kritiek mogen hebben op Erdogan, tsja... kritiek geven betekent mi ook kritiek kunnen ontvangen.

Dus eigenlijk ben je het eens met hem?

TonH
01-03-11, 21:40
Waarom krijg ik nou het gevoel dat deze discussie in Nederland niet echt is opgeschoten de laatste, pakweg, 5 jaar? :vierkant:

En wanneer ik KarinN. haar commentaaar lees, denk ik dat in ieder geval haar mening een kant is opgegaan die ik niet verwacht had. :jammer:

Karin.N
01-03-11, 23:08
Waarom krijg ik nou het gevoel dat deze discussie in Nederland niet echt is opgeschoten de laatste, pakweg, 5 jaar? :vierkant:

En wanneer ik KarinN. haar commentaaar lees, denk ik dat in ieder geval haar mening een kant is opgegaan die ik niet verwacht had. :jammer:

De discussie zal ook niet opschieten want het moet van beide kanten komen. En dat gebeurt niet. Een erdogan kan roepen wat hij wil, ongeacht de situatie in Turkije zelf. Daar kritiek op leveren is duidelijk not done. Tuurlijk hebben mensen het met andere roots hier moeilijker. Maar waarom moet dat de mensen hier steeds verteld worden, terwijl dit probleem overal ter wereld speelt. Ook in Griekenland is de situatie voor niet Grieken soms ronduit kl#te. In islamitische landen gaat men ook lang niet altijd prettig om met oaaziatisch personneel. Maar het punt is dat iedereen het maar kan maken, alleen niet hier in het westen.

Nou, de rest van de wereld mag dan kennelijk de westerse mens hoger inschatten dan de anderen, maar ook hier zijn de mensen gewoon mensen en net zoals elders ter wereld gaan ook de mensen hier voor het vertrouwde.

Niet de westerling alleen moet veranderen, iedereen zal moeten veranderen om een betere wereld te krijgen!

Karin.N
01-03-11, 23:24
Als je tegen je zin 3x per week verplicht naar school moet. Verplicht onbetaald werk moet verrichten, als onderdeel van die studie. Een minimum aantal formulieren moet laten ondertekenen door verschillende instanties om te bewijzen dat je de taal beheerst. Je dit ook nog zelf moet voorschieten. Vervolgens een boete van 2500 euro moet betalen als het je niet lukt.

Dan denk ik dat je verwachtingen toch ietsje gaan veranderen.

En dan heb ik het nog niet over assimilatie, maar over integratie.




Want Turken zijn naar West-Europa gegaan uit vrije wil? Weet jij wel wat vrije wil betekent?




Jij identificeert jezelf met drugs, vrije sex en alcohol? Foei. (Ik zou dat eerder bij 'jongeren' leggen). Maar ik begrijp je punt. Mijn standpunten zouden niet veranderen.




Dus eigenlijk ben je het eens met hem?

Ik ben het niet met je eens. Zie mijn antwoord aan Tonh.

wat betreft de drugs, sex ed, dat is het beeld dat hatert neerzet en dat ik ironisch bedoeld heb overgenomen.

Ook Nederlanders hebben hier te maken met een bureaucratie waar je niet goed van wordt. Je krijgt de diagnose ALS en vervolgens kom je in een wereld terecht, waarvan je niet gelooft dat het Nederland anno 2011 is.

Mijn punt met taal heeft te maken dat je het jezelf en eventuele kinderen heel moeilijk maakt wanneer je de taal niet spreekt. Verhuizen naar een ander land betekent gewoon de taal leren en de gebruiken van de bewoners leren kennen.
Een vroegere buurvrouw van mij sprak geen nederlands. Staat ze op een dag in paniek voor de deur. Blijkt haar kindje in levensgevaar te zijn en doordat alles te lang duurde is haar zoontje overleden. Gewoon omdat ze de taal niet had geleerd. Had ze zelf meteen kunnen bellen dan was de overlevingskans erg groot geweest. En idd niet iedereen kan makkelijk een taal leren. Vooral voor mensen die anafalbeet zijn is het heel erg moeilijk. maar toch moet die moeite genomen worden. De vrouw in kwestie heeft uiteindelijk met veel moeite de taal toch geleerd, ze wilde niet dat het eventueel een tweede keer zou gebeuren.

In westeuropa kun je als moslim je geloof belijden, eigen scholen oprichten, een moskee bouwen, proberen om nederlanders te bekeren tot de islam. Er is recht op onderwijs, gezondheidszorg, pensioen, uitkering, subsidie etc. Het is niet zo dat de overheden niets investeren in mensen die van buiten komen. En inderdaad het is niet perfect, maar waar is dat wel zo ter wereld? Noem mij eens de perfecte samenleving op?

TonH
01-03-11, 23:28
De discussie zal ook niet opschieten want het moet van beide kanten komen. En dat gebeurt niet. Een erdogan kan roepen wat hij wil, ongeacht de situatie in Turkije zelf. Daar kritiek op leveren is duidelijk not done. Tuurlijk hebben mensen het met andere roots hier moeilijker. Maar waarom moet dat de mensen hier steeds verteld worden, terwijl dit probleem overal ter wereld speelt. Ook in Griekenland is de situatie voor niet Grieken soms ronduit kl#te. In islamitische landen gaat men ook lang niet altijd prettig om met oaaziatisch personneel. Maar het punt is dat iedereen het maar kan maken, alleen niet hier in het westen.

Nou, de rest van de wereld mag dan kennelijk de westerse mens hoger inschatten dan de anderen, maar ook hier zijn de mensen gewoon mensen en net zoals elders ter wereld gaan ook de mensen hier voor het vertrouwde.

Niet de westerling alleen moet veranderen, iedereen zal moeten veranderen om een betere wereld te krijgen!

Maar je eigen standpunten steeds verder verschuiven van hun oorsprong is ook een doodlopende strategie. Wat hou je over wanneer je je niet eens aan je eigen overtuigingen houdt? Helemaal niets van waarde.

"A constant vogue of triumphs dislocate man, so it seems." Dus je kunt wel steeds verder opschuiven om je gelijk te halen, maar ineens zul je merken tussen mensen te staan waar je helemaal nooit tussen had willen staan.
Het hoeft helemaal niet van twee kanten te komen, wanneer je maar aan je oorspronkelijke normen blijft ankeren.

Maar eigenlijk zeg je dat in het tweede deel van je antwoord ook. Ben het daar helemaal mee eens. En gek genoeg ben ik daar blij om? Het is raar gesteld in deze wereld. Welterusten. :slapen:

Karin.N
01-03-11, 23:54
Maar je eigen standpunten steeds verder verschuiven van hun oorsprong is ook een doodlopende strategie. Wat hou je over wanneer je je niet eens aan je eigen overtuigingen houdt? Helemaal niets van waarde.

"A constant vogue of triumphs dislocate man, so it seems." Dus je kunt wel steeds verder opschuiven om je gelijk te halen, maar ineens zul je merken tussen mensen te staan waar je helemaal nooit tussen had willen staan.
Het hoeft helemaal niet van twee kanten te komen, wanneer je maar aan je oorspronkelijke normen blijft ankeren.

Maar eigenlijk zeg je dat in het tweede deel van je antwoord ook. Ben het daar helemaal mee eens. En gek genoeg ben ik daar blij om? Het is raar gesteld in deze wereld. Welterusten. :slapen:

In mijn antwoord aan TR imp. kun je lezen dat een buurvrouw van mij haar zoontje is verloren doordat er te laat hulp is gekomen. De minuten die het duurde voordat zij duidelijk had gemaakt wat er was waren fataal voor haar zoontje. Dit heeft me laten inzien dat je soms eisen moet stellen aan mensen. Mijn overtuigingen zijn verder niet veranderd! :) Welterusten.

TonH
02-03-11, 00:04
In mijn antwoord aan TR imp. kun je lezen dat een buurvrouw van mij haar zoontje is verloren doordat er te laat hulp is gekomen. De minuten die het duurde voordat zij duidelijk had gemaakt wat er was waren fataal voor haar zoontje. Dit heeft me laten inzien dat je soms eisen moet stellen aan mensen. Mijn overtuigingen zijn verder niet veranderd! :) Welterusten.

Dat had ik gelezen. "Eisen stellen" omdat het beter voor je is... Dat zoontje had ook dood kunnen gaan omdat een klootzak door rood reed en de ambulance de prak in reed. We nemen van iedereen vingerafdrukken en DNA omdat er criminelen zijn. Je hebt toch niks te verbergen? En het is zo handig om de daders direct te kunnen opsporen. Ok, een chip onder de huid van zo'n kind is ook heel goed. Kun je steeds in de gaten houden waar het is.
Je kunt ook beter niet meer op vakantie in het buitenland. Want, tja, die taal he? En je zult er maar met je kinderen zitten...

Karin, ik begrijp echt wel wat je zegt en je moet mijn opmerkingen in dat licht zien. Maar probeer te zien dat je, vanuit een heel nobele gedachte ineens iets bepleit wat ik je vroeger (ja opa wordt oud en is hier niet meer genoeg...) niet heb horen zeggen. Of vergis ik me daarin?

*Je ziet, slaap is een relatief iets* :D

StevieK
02-03-11, 00:09
Wanneer ik straks wil emigreren naar weet ik veel waarheen, dan is dat mijn zaak. Ik verwacht niet van de Nederlandse regering dat zij zich gaat bemoeien met mijn manier van integreren/aanpassen.

Om succesvol te zijn in een ander land, zul je als eerste de taal moeten leren spreken en de gewoontes van de plaatselijke bevolking moeten leren kennen.
Doe ik dat niet, dan zal ik zeer weinig kans op slagen hebben en da's dan aan mij te wijten en niet aan de samenleving waar ik uit vrije wil naar toe ben gegaan.

Draai de situatie eens om. Niet Westeuropa was het ontvangende land, maar Turkije. Niet de moslims naar hier, maar die losgeslagen europeanen naar Turkije uiteraard met behoud van taal, cultuur, gebruiken, drugs, vrije sex en alcohol. Ik zou meneer Erdogan nog wel eens willen horen en in het verlengde daarvan de Turken die de massa emigratie met bijbehorende problemen op hun bordje krijgen.

De minderheden in Turkije zijn slecht af, veel slechter dan de Turken hier. Dat betekent niet dat de situatie hier dan maar zo moet blijven zoals die is, integendeel. Maar wanneer de mensen hier geen kritiek mogen hebben op Erdogan, tsja... kritiek geven betekent mi ook kritiek kunnen ontvangen.

Karin :), je slaat de plank helemaal mis, die mensen, inwoners moeten zich aan jouw aanpassen, niet jij :)
Jij heb alleen maar rechten en geen plichten , :)

super ick
02-03-11, 00:24
Wat een kansloos gebaar van Erdogan. Alsof Duitsland zich ook maar iets aan zou trekken van zijn commentaar. Door de behandeling van minderheden in Turkije heeft hij geen enkel recht van spreken.
Het lijkt wel een opvoedcursus gegeven door Benno L.

Karin.N
02-03-11, 01:08
Twee keer gepost Zie post hieronder, tis al laat :slapen:

Karin.N
02-03-11, 01:10
Dat had ik gelezen. "Eisen stellen" omdat het beter voor je is... Dat zoontje had ook dood kunnen gaan omdat een klootzak door rood reed en de ambulance de prak in reed. We nemen van iedereen vingerafdrukken en DNA omdat er criminelen zijn. Je hebt toch niks te verbergen? En het is zo handig om de daders direct te kunnen opsporen. Ok, een chip onder de huid van zo'n kind is ook heel goed. Kun je steeds in de gaten houden waar het is.
Je kunt ook beter niet meer op vakantie in het buitenland. Want, tja, die taal he? En je zult er maar met je kinderen zitten...

Karin, ik begrijp echt wel wat je zegt en je moet mijn opmerkingen in dat licht zien. Maar probeer te zien dat je, vanuit een heel nobele gedachte ineens iets bepleit wat ik je vroeger (ja opa wordt oud en is hier niet meer genoeg...) niet heb horen zeggen. Of vergis ik me daarin?

*Je ziet, slaap is een relatief iets* :D

door rood rijden is een heel ander iets dan het wel of niet aanleren van een taal. Er zijn nu eenmaal risico's verbonden aan het leven. Hoe denk jij dat deze vrouw zich nog steeds voelt, ze zit nog steeds vol schuldgevoelens. Als zij eerder de taal had geleerd dan had haar zoontje zeer waarschijnlijk nog geleefd. Dat hij bloot heeft gestaan aan andere risico's maakt niet uit. Zij moet leren leven met het verlies van haar kind.

Vingerafdrukken standaard van iedereen opslaan is een waardeloos iets. Ik heb bijtijds van zowel man, kinderen en mijzelf een paspoort / id verlengd. Over m'n lijk dat ze onze vingerafdrukken krijgen. Vertrouw Ned justitie apparaat niet zo. Foutje is zo gemaakt. Daarnaast kun je als handige crimineel vingerafdrukken of DNA stelen.

Heb jij enig idee hoe analfabeten zich voelen. Niet kunnen lezen of schrijven is al erg moeilijk. Laat staan dat je jezelf niet eens uit kunt drukken in woorden. Is contact met anderen dan helemaal niet belangrijk? Hoeveel doe je mensen tekort wanneer je zegt, ach lzie maar of je de taal leert.

Hoe groot is het verschil met de huidige generatie en de generatie van onze oma's en opa's? Kunnen we het maken dat we tegen mensen die in de opbouw van hun leven zijn, wellicht kinderen hebben groot te brengen, om daar tegen te zeggen, leer de taal maar niet. Je kunt wel op zoek gaan naar de uitzonderingen, want die vind je altijd.
En nee, ik zeg niet tegen opa, je bent niet goed genoeg....Maar wanneer ik tegen de grote groep zeg, ach je hoeft de taal niet te leren, zeg ik toch eigenlijk, je telt toch niet mee.
Juist omdat ieder mens voor mij telt, zeg ik, leer de taal! En ja, voor de 1 is het veel moeilijker dan voor de ander. En lang niet iedereen zal foutloos de taal leren. Dat is ook helemaal niet nodig. Accenten zijn heel charmant. Verschillen in mensen zijn juist heel aantrekkelijk.

Maar taal is bij uitstek het middel om met anderen te communniceren en dat is keihard nodig om nader tot elkaar te komen!

Ik ga er spijt van krijgen dat ik nog niet op bed lig, straks om 6.00 uur wanneer de wekker afloopt heb ik spijt:D

tr_imparator
02-03-11, 01:15
In mijn antwoord aan TR imp. kun je lezen dat een buurvrouw van mij haar zoontje is verloren doordat er te laat hulp is gekomen. De minuten die het duurde voordat zij duidelijk had gemaakt wat er was waren fataal voor haar zoontje. Dit heeft me laten inzien dat je soms eisen moet stellen aan mensen. Mijn overtuigingen zijn verder niet veranderd! :) Welterusten.

In je vorige stuk gaf je aan, van he, wees nou blij met wat je hebt hier in Nederland en de mogelijkheden die gecreeerd worden voor jou. Daar ben ik het helemaal eens met je. Daar zijn we misschien ons niet altijd bewust van.

Ik kan jou, zoals jij hierboven zegt, heel veel gevallen noemen dat het anders zou hebben kunnen lopen. Ik heb er dagelijks mee te maken. En elke dag zou ik willen dat het anders zou zijn gegaan. Ik raak daar helemaal moedeloos van. En dan kijk ik eens in de verte en zeg ik mijzelf van 'laat het los', en dan komt dat gevoel van dat het leven eigenlijk niet veel voorstelt. De volgende dag, wordt ik weer geconfronteerd met de harde wereld. Zit ik er weer mee. Ik raak er helemaal in de war van; zet het opzij, doe het ondersteboven, draai ik het om, gooi het weg. Ik kan niet opgeven.

Dat het stormt is niet erg, belangrijk is dat jij in de storm stand houdt. Rug recht, kin omhoog.

Karin.N
02-03-11, 01:41
In je vorige stuk gaf je aan, van he, wees nou blij met wat je hebt hier in Nederland en de mogelijkheden die gecreeerd worden voor jou. Daar ben ik het helemaal eens met je. Daar zijn we misschien ons niet altijd bewust van.

Ik kan jou, zoals jij hierboven zegt, heel veel gevallen noemen dat het anders zou hebben kunnen lopen. Ik heb er dagelijks mee te maken. En elke dag zou ik willen dat het anders zou zijn gegaan. Ik raak daar helemaal moedeloos van. En dan kijk ik eens in de verte en zeg ik mijzelf van 'laat het los', en dan komt dat gevoel van dat het leven eigenlijk niet veel voorstelt. De volgende dag, wordt ik weer geconfronteerd met de harde wereld. Zit ik er weer mee. Ik raak er helemaal in de war van; zet het opzij, doe het ondersteboven, draai ik het om, gooi het weg. Ik kan niet opgeven.

Dat het stormt is niet erg, belangrijk is dat jij in de storm stand houdt. Rug recht, kin omhoog.

Nederland biedt kansen en vrijheid, maar het is niet perfect. Weet heel goed welke problemen mensen tegen kunnen komen. O.a. de arbeidsmarkt, negatieve beeldvorming in de media, opmerkingen die grappig bedoel zijn, maar wel heel kwetsend zijn.

Mensen kunnen naar de maan, een harttransplantatie uit voeren, maar onbevooroordeeld met anderen omgaan is vaak een brug te ver.

Trusten:slapen:

TonH
02-03-11, 21:58
door rood rijden is een heel ander iets dan het wel of niet aanleren van een taal. Er zijn nu eenmaal risico's verbonden aan het leven. Hoe denk jij dat deze vrouw zich nog steeds voelt, ze zit nog steeds vol schuldgevoelens. Als zij eerder de taal had geleerd dan had haar zoontje zeer waarschijnlijk nog geleefd. Dat hij bloot heeft gestaan aan andere risico's maakt niet uit. Zij moet leren leven met het verlies van haar kind.

Vingerafdrukken standaard van iedereen opslaan is een waardeloos iets. Ik heb bijtijds van zowel man, kinderen en mijzelf een paspoort / id verlengd. Over m'n lijk dat ze onze vingerafdrukken krijgen. Vertrouw Ned justitie apparaat niet zo. Foutje is zo gemaakt. Daarnaast kun je als handige crimineel vingerafdrukken of DNA stelen.

Heb jij enig idee hoe analfabeten zich voelen. Niet kunnen lezen of schrijven is al erg moeilijk. Laat staan dat je jezelf niet eens uit kunt drukken in woorden. Is contact met anderen dan helemaal niet belangrijk? Hoeveel doe je mensen tekort wanneer je zegt, ach lzie maar of je de taal leert.

Hoe groot is het verschil met de huidige generatie en de generatie van onze oma's en opa's? Kunnen we het maken dat we tegen mensen die in de opbouw van hun leven zijn, wellicht kinderen hebben groot te brengen, om daar tegen te zeggen, leer de taal maar niet. Je kunt wel op zoek gaan naar de uitzonderingen, want die vind je altijd.
En nee, ik zeg niet tegen opa, je bent niet goed genoeg....Maar wanneer ik tegen de grote groep zeg, ach je hoeft de taal niet te leren, zeg ik toch eigenlijk, je telt toch niet mee.
Juist omdat ieder mens voor mij telt, zeg ik, leer de taal! En ja, voor de 1 is het veel moeilijker dan voor de ander. En lang niet iedereen zal foutloos de taal leren. Dat is ook helemaal niet nodig. Accenten zijn heel charmant. Verschillen in mensen zijn juist heel aantrekkelijk.

Maar taal is bij uitstek het middel om met anderen te communniceren en dat is keihard nodig om nader tot elkaar te komen!

Ik ga er spijt van krijgen dat ik nog niet op bed lig, straks om 6.00 uur wanneer de wekker afloopt heb ik spijt:D

Hoi Karin. Hoop dat je toch nog enigszins fris bent opgestaan. 3,5 Uur slaap is niet helemaal genoeg daarvoor. Maar ja, wat mot mot. :D

Ben het helemaal eens dat "taal is bij uitstek het middel om met anderen te communiceren". Maar taal is ook een middel om uit te sluiten. Zag een berichtje over een interviewer die een allochtone mevrouw aan het afzeiken was... Zal wel weer genuanceerder liggen, maar taal heeft altijd ook DIE functie gehad. Vandaar mijn eeuwige twijfels daarover.

En ja, ik weet heel goed hoe analfabeten zich voelen. Ik was nog redelijk jong toen ik Grieks begon te leren en moest beheersen om me te kunnen redden. Letters die vreemd zijn en een taal die achterstevoren geschreven had kunnen zijn. Ben ook een paar keer in de gebieden van de voormalige Sovjet-Unie en India geweest. Wéér can die alfabetten en mensen die harder beginnen te praten in het idee dat je ze dan wél begrijpt.
En zo weet ik ook hoe het voelt om naasten te verliezen waarvan ik weet dat bij betere communicatie dat niet had hoeven zijn... En dat terwijl ik het Nederlands perfect beheerste. C'est la vie. En dat weet die moeder ook en ik hoop dat zij zichzelf niet aanpraat of zich laat aanpraten dat haar talige tekortkomingen onomkeerbaar tot de dood van haar kind heeft geleid. Dat verlies is al het grootste wat je als mens KAN overkomen. Daar moet geen schuldgevoel extra bij.

Met elkaar blijven praten, en vooral blijven luisteren en proberen te begrijpen...

TonH
02-03-11, 22:00
Dat het stormt is niet erg, belangrijk is dat jij in de storm stand houdt. Rug recht, kin omhoog.

En zo is het. :cool:

Hatert
07-03-11, 20:10
Ah ..... zou kunnen, goeie poging, af en toe heb je nog je heldere momentjes.

Toch heb je, denk ik, ongelijk :


Three online journalists jailed in connection with Ergenekon investigation
Published on Friday 18 February 2011.
. Print Send Share Facebook twitter Translation français Reporters Without Borders is disturbed to learn that an Istanbul court today ordered three online journalists detained on charges of “inciting hatred and hostility through the media,” membership of a “terrorist organization” and obtaining and publishing confidential state documents. They are facing possible sentences of more than 20 years in jail.

They are Soner Yalçin, the owner of the Oda TV news website, Baris Pehlivan, the site’s editor, and Baris Terkoglu, one of its reporters. They were arrested when counter-terrorism police raided the website’s Istanbul headquarters on the orders of prosecutor Zekeriya Öz on 14 February.

The “terrorist organization” referred to in the charges is Ergenekon, an alleged secret network of senior army officers, academics, businessmen and others who have been on trial since October 2008 on charges of plotting to use terrorist methods to overthrow Recep Tayyip Erdogan’s government. Öz is the prosecutor in charge of the Ergenekon investigation.

The homes of the three journalists were also searched on 14 February. A fourth Oda TV journalist, Ayhan Bozkurt, was arrested at the same time, but was released yesterday.

The searches and arrests were carried out after Oda TV questioned some of the judicial procedures use in the Ergenekon investigation and trial. Pehlivan was already prosecuted on a charge of “inciting hatred and hostility” in November 2008 after he invited the author of a book about torture to be interviewed by the TV station CNN Türk. He was acquitted.

During a CNN Türk programme following the searches, the head of the Istanbul bar association, Ümit Kocasakal, said the warrant used did not mention that the homes to be searched belonged to journalists. This was violation of Turkish legal procedure, he said.

Reporters Without Borders urges the judicial authorities handling this case to adhere strictly to the law. Journalists must be completely free to report information and express their opinions, even on such sensitive issues as the Ergenekon investigation. The justice system must respect the confidentiality of their sources, and thereby help ensure media freedom and independence.

Turkey is ranked 138th out of 178 countries in the 2010 Reporters Without Borders press freedom index.


Gemaakt: 7, mrt., 2011, 4:32 | Door Novum


Verdachten couppoging Turkije in cel

Een Turkse rechtbank heeft maandag besloten dat vier journalisten van Oda TV en schrijver Yalcin Kucuk in de gevangenis hun proces moeten afwachten.

(Novum/AP) - Een Turkse rechtbank heeft maandag besloten dat vier journalisten en een schrijver in de gevangenis hun proces moeten afwachten. De vijf worden verdacht van lidmaatschap van een secularistisch netwerk dat de islamitische regering van premier Recep Tayyip Erdogan omver wilde werpen. Zondag werden ook al twee belangrijke onderzoeksjournalisten aangeklaagd en in de cel gegooid.

De journalisten, onder wie vier medewerkers van het anti-regeringsstation Oda TV, en schrijver Yalcin Kucuk werden vorige week gearresteerd nadat de politie hun woningen in Ankara en Istanbul was binnengevallen. De politie kopieerde harde schijven en nam aantekeningen en boeken in beslag die konden wijzen op een relatie met het Ergenekon-netwerk. Deze organisatie zou in 2003 de regering-Erdogan omver hebben willen werpen. Tegen Ergenekon loopt een rechtszaak. Niet alleen schrijvers en journalisten, maar ook politici, academici en een aantal gepensioneerde militairen zijn opgepakt.

Critici menen dat de Turkse regering de zaak-Ergenekon gebruikt om seculiere tegenstanders en andere politieke rivalen de mond te snoeren. De regering bestrijdt dit en benadrukt dat het proces de democratie in Turkije versterkt, omdat dubieuze netwerken die ooit straffeloos hun gang konden gaan nu worden opgerold.

De aanklager zei zondag in een verklaring dat de journalisten niet vanwege hun berichtgeving zijn opgepakt. De reden voor hun arrestatie is een aantal bewijsstukken, waarover hij niets kon zeggen, vanwege de 'vertrouwelijkheid van het onderzoek'.

http://nieuws.nl.msn.com/buitenlands-nieuws/verdachten-couppoging-turkije-in-cel

Max Stirner
08-03-11, 10:30
Huh huh .... journalisten, schrijvers en academici die staatsgrepen voorbereiden. Bewijsstukken zijn ehmmm.... 'vertrouwelijk'.

En dit alles uiteraard 'ter versterking van de democratie'.



Erdogan kent zijn klassiekers.

Pizzaman
08-03-11, 17:44
Als je tegen je zin 3x per week verplicht naar school moet. Verplicht onbetaald werk moet verrichten, als onderdeel van die studie. Een minimum aantal formulieren moet laten ondertekenen door verschillende instanties om te bewijzen dat je de taal beheerst. Je dit ook nog zelf moet voorschieten. Vervolgens een boete van 2500 euro moet betalen als het je niet lukt.

Heu... het staat iedereen vrij dat allemaal NIET te doen.

Maar je ontvangt geen uitkering en krijgt geen verblijfsvergunning.
Evenmin krijg je ooit de Nederlandse nationaliteit.

Immers voor wat hoort wat, en wie niet van plan is iets ergens voor te doen,
viert in feite vakantie in het buitenland. Dat mag. Maar niet op kosten van de burger.

Geld op? Niet de hand ophouden, maar opzouten. :regie: