PDA

Bekijk Volledige Versie : Veel keuze in de liefde maakt eenzaam



Bofko
02-03-11, 10:25
LONDEN - De kans dat je zonder partner eindigt wordt groter als je veel keuze in de liefde hebt. Tot die ontdekking zijn Britse wetenschappers gekomen, blijkt uit een woensdag gepubliceerd onderzoek.
De onderzoekers van de Schotse University of Edinburgh bestudeerden het verschijnsel van keuze tijdens speeddatingsevenementen.
Speeddating is een populaire manier voor singles om elkaar te ontmoeten. Speeddaters hebben kort op elkaar volgend een-op-eenontmoetingen, waarbij ze via korte gesprekken proberen de juiste partner te vinden.

Overeenkomsten
Een groot aantal ontmoetingen om een partner te vinden was op zichzelf niet het probleem, signaleerden de onderzoekers. Maar alleen dan als de speeddaters grote onderlinge overeenkomsten vertoonden.
Als de kandidaten erg verschillend waren raakten de speeddaters in verwarring door tegenstrijdige factoren en slaagden ze er niet in een keuze te maken.
''Er zijn modellen van menselijke rationaliteit die veronderstellen dat verscheidenheid een goede zaak is'', aldus een van de onderzoekers.
''Wat verrassend voor sommigen kan zijn, is dat een toenemende variëteit tot verwarring kan leiden. Mensen zijn geneigd helemaal niemand te kiezen als ze met een grotere variëteit worden geconfronteerd.''

Onderzoek
De studie is gebaseerd op onderzoek bij 84 speeddatingsevenementen, waarbij in totaal 1868 vrouwen en 1870 mannen aanwezig waren.
De vrouwen waren gemiddeld 34,3 en de mannen 35,6 jaar. De studie is gepubliceerd in het Britse wetenschappelijke blad Biology Letters.

nu.nl

Die keuze-overvloed zie je op alle terreinen in de westerse economie. Keuze-overvloed is vaak ook weer pseudo, want schijn-keuzes.De bomen in het bos zijn bomen in een warm, gediversificeerd, dichtbegroeid, veelkleurig en kwetterend oerwoud geworden. Je ziet door het bos de bomen niet meer. Ik denk ook niet dat ik ga stemmen vandaag

Voila, westen-criticasters......Dit geeft wat meer diepgang aan westen-kritiek dan holle kreten als materialisme.

H.P.Pas
02-03-11, 10:58
Voila, westen-criticasters......Dit geeft wat meer diepgang aan westen-kritiek dan holle kreten als materialisme.

Het nadeel van deze benadering is het ontbreken van slechterikken die de schuld zijn.
Je krijgt er dus niet veel handen mee op elkaar.

mark61
02-03-11, 11:01
Voila, westen-criticasters......Dit geeft wat meer diepgang aan westen-kritiek dan holle kreten als materialisme.

Hallo, dit is niet immoreel, dus oninteressant. Bovendien hebben die niet-westersen er zelf even hard last van. Maar terug naar gedwongen huwelijken wil haast niemand.

In het algemeen is veel keuze vaak heel naar, ja :hihi:

Ik denk ook steeds meer dat 'zorgvuldige partnerkeuze' overrated is. Als je (ooit, ergens anders) zo'n beetje de keuze uit 3 deernes uit het dorp had had je het daarmee ook gedaan. Met de meerkeuze die je nu hebt komen ook de hogere eisen. Het slagingspercentage van relaties neemt zo eerder af dan toe, al zal de kwaliteit hoger zijn voor zolang het duurt :)

H.P.Pas
02-03-11, 13:09
Die keuze-overvloed zie je op alle terreinen in de westerse economie.

Het blijft oproeien tegen de K4-vloed; toch plaats ik plaats hem nog eens.
Minder is meer.

@Sallah:
Voor immateriële keuzes, wereldbeschouwelijke bijvoorbeeld, geldt natuurlijk precies hetzelfde.
Probeer eens een parallel te trekken.

Bofko
02-03-11, 15:44
Hallo, dit is niet immoreel, dus oninteressant.

:fplet: Ja klopt, terwijl ik het (im)morele juist oninteressant vind.