PDA

Bekijk Volledige Versie : K4 kerk betaalt aflaat



Pizzaman
02-03-11, 16:28
ja ik denk laat ik Hatert eens een beetje steunen, rofl.

Maar hier het stukje.

wo 02 mrt 2011, 16:22
Kerk biedt misbruikslachtoffers 5000 euro BONN - De Rooms-Katholieke Kerk in Duitsland is bereid minderjarige slachtoffers van seksueel misbruik door kerkelijke medewerkers een schadevergoeding tot 5000 euro te betalen. Ook wil de kerk in dringende gevallen de eventuele kosten van psychische hulp op zich nemen.


Dat staat in een voorstel dat de Duitse bisschoppenconferentie woensdag in Berlijn bespreekt met de Duitse regering. In bijzonder ernstige gevallen is een ruimere tegemoetkoming mogelijk. Verder willen de bisschoppen 500.000 euro opzijzetten voor maatregelen om misbruik in de toekomst te voorkomen.

Bron: Tele-G (http://www.telegraaf.nl/buitenland/9167617/__Kerk_biedt_slachtoffers_5_mille__.html?p=4,2)

Heu... ik denk dat ze geld tekort gaan komen.
500.000/5000 = 100 slachtoffertjes.
Wie biedt?

Eric de Blois
02-03-11, 17:30
ja ik denk laat ik Hatert eens een beetje steunen, rofl.

:duim:


Maar hier het stukje.

wo 02 mrt 2011, 16:22
Kerk biedt misbruikslachtoffers 5000 euro BONN - De Rooms-Katholieke Kerk in Duitsland is bereid minderjarige slachtoffers van seksueel misbruik door kerkelijke medewerkers een schadevergoeding tot 5000 euro te betalen. Ook wil de kerk in dringende gevallen de eventuele kosten van psychische hulp op zich nemen.


Dat staat in een voorstel dat de Duitse bisschoppenconferentie woensdag in Berlijn bespreekt met de Duitse regering. In bijzonder ernstige gevallen is een ruimere tegemoetkoming mogelijk. Verder willen de bisschoppen 500.000 euro opzijzetten voor maatregelen om misbruik in de toekomst te voorkomen.

Bron: Tele-G (http://www.telegraaf.nl/buitenland/9167617/__Kerk_biedt_slachtoffers_5_mille__.html?p=4,2)

Heu... ik denk dat ze geld tekort gaan komen.
500.000/5000 = 100 slachtoffertjes.
Wie biedt?

Honderd slachtoffertjes. Ik geef toe ik ben de tel kwijtgeraakt. Het is het ene schandaal na het andere, het is gewoon niet bij te houden. Het zal wel om duizenden gaan vermoed ik.

Zou de bank van de heilige geest wel zo rijk zijn? Hmm, ik denk van wel. Het vaticaan zegt de armen te helpen, maar in werkelijkheid zuigen ze de armen (letterlijk) uit. Het vaticaan zuigt. In zuigen zijn ze zeer bedreven. Wat ze nu terug geven is een sigaar uit eigen doos. Het is niet voor niets dat het vaticaan een staatje is. Op die manier kunnen ze wat aanrommelen en frauderen zonder enige bemoeienis. Vijfduizend euro per slachtoffer is schandalig weinig. Niet ieder slachtoffer is vermoedelijk even vaak geneukt of gedwongen tot orale sex. Hoe bereken je zo'n bedrag? Laat de slachtoffers maar met een claim komen.

Pizzaman
02-03-11, 22:31
Ben ik het helemaal mee eens Eric.
Tijd dat het vaticaan, wat op de achtergrond via het grote geld nog een heleboel invloed heeft,
op haar beurt eens wordt leeggezogen.