PDA

Bekijk Volledige Versie : Drie Nederlandse mariniers gevangen in Libië



Marsipulami
03-03-11, 09:30
Drie Nederlandse mariniers gevangen in Libië

HLN update Drie Nederlandse militairen zijn na een mislukte evacuatie in handen gevallen van het Libische regime van Moammar Kadhafi. Het Nederlandse ministerie van Defensie bevestigde vanochtend een bericht hierover van De Telegraaf.

Een helikopter vloog vanaf het marine-fregat 'Hr. Ms. Tromp' richting de Libische stad Sirte om daar twee evacués op te pikken. Na de landing werd de bemanning overvallen door een gewapende groep regeringsgezinde Libiërs. De evacuatie vond afgelopen zondag plaats, maar werd om veiligheidsredenen tot nu toe stilgehouden.

De twee evacués, volgens De Telegraaf een Nederlander en een niet nader genoemde Europeaan, zijn door de Libiërs overgedragen aan de Nederlandse ambassade en hebben inmiddels het land verlaten. Over de vrijlating van de drie Nederlandse mariniers vindt nog steeds intensief diplomatiek overleg plaats, aldus Defensie in Den Haag.

Britse commandotroepen konden afgelopen weekeinde in het geheim een groep van ongeveer honderdvijftig mensen uit Libië te evacueren. De evacués was toen van tevoren strikt verzocht niemand over de naderende redding te vertellen. (anp/adv/mvl)

Marsipulami
03-03-11, 09:43
Drie Nederlandse mariniers gevangen in Libië

HLN update Drie Nederlandse militairen zijn na een mislukte evacuatie in handen gevallen van het Libische regime van Moammar Kadhafi. Het Nederlandse ministerie van Defensie bevestigde vanochtend een bericht hierover van De Telegraaf.

Een helikopter vloog vanaf het marine-fregat 'Hr. Ms. Tromp' richting de Libische stad Sirte om daar twee evacués op te pikken. Na de landing werd de bemanning overvallen door een gewapende groep regeringsgezinde Libiërs. De evacuatie vond afgelopen zondag plaats, maar werd om veiligheidsredenen tot nu toe stilgehouden.

De twee evacués, volgens De Telegraaf een Nederlander en een niet nader genoemde Europeaan, zijn door de Libiërs overgedragen aan de Nederlandse ambassade en hebben inmiddels het land verlaten. Over de vrijlating van de drie Nederlandse mariniers vindt nog steeds intensief diplomatiek overleg plaats, aldus Defensie in Den Haag.

Britse commandotroepen konden afgelopen weekeinde in het geheim een groep van ongeveer honderdvijftig mensen uit Libië te evacueren. De evacués was toen van tevoren strikt verzocht niemand over de naderende redding te vertellen. (anp/adv/mvl)

Tja, delicate situatie. Te hopen dat dit goed afloopt.

John2
03-03-11, 10:59
volgens de Conventies van Geneve zijn het geen krijgsgevangenen en dat betekent dat Libië ze snel moet vrijlaten.
Maar of dit gebeurd?

nl-x
03-03-11, 11:25
@John2 : als jij een kenner bent, wat zijn ze dan wel ? Ze zijn immers covert ops of iets in die geest en zijn gevangen. Ze bevonden zich illegaal in dat land en hadden een militair karakter.
Ik wil ook wel dat ze snel vrij komen, maar een juridisch grondslag daarvoor kan ik zo gauw niet bedenken.

Het is trouwen intriest dat alle grootpraat en hoogmoed van de Nederlandse krijgsmacht ten spijt, het ons niet eens lukt om stiekem 2 landgenoten te evacueren uit een wankel land. De Britten doen er met gemak 150 zonder gepakt te worden.

Nederland is op militair alsmaar het losertje dat maar al te graag wil meedoen, maar niet kan. Stoerste wapens en duurste vliegtuigen willen kopen maar als het er op neer komt presteren ze net zo goed als ICT'ers bij een overheidsproject.

Mark
03-03-11, 11:32
Stoerste wapens en duurste vliegtuigen willen kopen maar als het er op neer komt presteren ze net zo goed als ICT'ers bij een overheidsproject.

(c) geenstijl.nl ;)

rbn
03-03-11, 11:55
en ja hoor.. nederland weer door de bocht.. :moe: kunnen ook werkelijk niks..

Spoetnik
03-03-11, 12:08
Het is trouwen intriest dat alle grootpraat en hoogmoed van de Nederlandse krijgsmacht ten spijt, het ons niet eens lukt om stiekem 2 landgenoten te evacueren uit een wankel land. De Britten doen er met gemak 150 zonder gepakt te worden.

Sja de britten haalden hun landgenoten op in het midden van de woestijn. Die Nederlanders moesten zonodig in Sitre zitten.

mark61
03-03-11, 12:11
en ja hoor.. nederland weer door de bocht.. :moe: kunnen ook werkelijk niks..

Ik ben blij dat je nationale trots gekrenkt is :haha:

John2
03-03-11, 12:53
=nl-x;4635532]@John2 : als jij een kenner bent, wat zijn ze dan wel ? Ze zijn immers covert ops of iets in die geest en zijn gevangen. Ze bevonden zich illegaal in dat land en hadden een militair karakter.
Ik wil ook wel dat ze snel vrij komen, maar een juridisch grondslag daarvoor kan ik zo gauw niet bedenken.
Goede vraag, we zijn niet in oorlog met Libie, dus oorlogsrecht kunnen we vergeten, voor het internationaal recht spreek je dan van een grens incident of illegale grens overschrijding.
Maar ik vermoed dat ze wel minimaal spionage of in het gevaar brengen van de nationale veiligheid worden aangesmeerd.


Het is trouwen intriest dat alle grootpraat en hoogmoed van de Nederlandse krijgsmacht ten spijt, het ons niet eens lukt om stiekem 2 landgenoten te evacueren uit een wankel land. De Britten doen er met gemak 150 zonder gepakt te worden.
Oei je vergeet dat het wel de Nederlandse vliegtuigen waren die burgers oppikten en waarom ze nu speciaal afweken en juist met een heli daar landen doet mij alleen vermoeden dat daar een hoge functionaris zat die belangrijk genoeg was om hem daar weg te halen en enig risico te nemen.


Nederland is op militair alsmaar het losertje dat maar al te graag wil meedoen, maar niet kan. Stoerste wapens en duurste vliegtuigen willen kopen maar als het er op neer komt presteren ze net zo goed als ICT'ers bij een overheidsproject.
Tja jij kunt ze zien als losertjes, ik en velen met mij ziet Nederland en Australie samen met Israel als het best getrainde en georganiseerde legers, waarbij Nederland en Australie ook nog eens als beste functioneert binnen de lijnen en wetten van Geneve.

fisherman1969
03-03-11, 13:46
Tja, delicate situatie. Te hopen dat dit goed afloopt.

Tja een interventie door V.N troepen daar kan NEDERLAND ff niet aan mee doen.
Stom genoeg want een enkele heli is natuurlijk niet voldoende, en die land dan uitgerekend op een plek waar nog niet zo lang geleden de opstandelingen de baaas waren dez zelfde opstandelingen
o.l.v Abdel Hafiz Gogha gilden gisteren nog zo hard , dat ze geen inmenging van ,,westerse,,troepen wilden hebben.
Nu vragen ze al weer om hulp omdat Khadaffi weer aan de winnende hand is .
Op die manieer cereer je een onzekere situatie ,en dan gaan landen zelf hulp organiseren , de Britten gelukte het wel en ik vroeg me al af hoe is het mogelijk dat ze niet tijdig door radar ontdekt zijn?

fisherman1969
03-03-11, 13:49
en ja hoor.. nederland weer door de bocht.. :moe: kunnen ook werkelijk niks..

Nee je hebt gelijk en hoop dat je nooit meer zeikt dat wij z,n beetje heel Indie ,Suriname enz in het bezit hadden .
Als piep klein landje met toen nog geen 5 miljoen inwoners!
dat spreken we dus af lol :duim:

rbn
03-03-11, 14:11
Nee je hebt gelijk en hoop dat je nooit meer zeikt dat wij z,n beetje heel Indie ,Suriname enz in het bezit hadden .
Als piep klein landje met toen nog geen 5 miljoen inwoners!
dat spreken we dus af lol :duim:

dat je honderd jaar terug in de tijd moet gaan over vergane glorie van neerlands heldendom bij het plunderen van verre gewesten zegt eigenlijk al genoeg: al een eeuw kunnen hollanders geen deuk in een pak boter slaan.. is eigenlijk maar goed ook.. beter softies dan agressors.. maar het staat zo stom om als wannabe rambo's op andermans territorium illegale operaties te willen uitvoeren en dan gelijk al in de kraag gegrepen worden zodra ze voet aan de grond zetten.. laat die gasten voortaan maar lekker op de veluwe spelen.. nu is nederland weer het pispaaltje in de internationale gemeenschap (reken maar dat die britten zich een breuk lachen om dit gestuntel van die hollanders)..

John2
03-03-11, 14:40
dat je honderd jaar terug in de tijd moet gaan over vergane glorie van neerlands heldendom bij het plunderen van verre gewesten zegt eigenlijk al genoeg: al een eeuw kunnen hollanders geen deuk in een pak boter slaan.. is eigenlijk maar goed ook.. beter softies dan agressors.. maar het staat zo stom om als wannabe rambo's op andermans territorium illegale operaties te willen uitvoeren en dan gelijk al in de kraag gegrepen worden zodra ze voet aan de grond zetten.. laat die gasten voortaan maar lekker op de veluwe spelen.. nu is nederland weer het pispaaltje in de internationale gemeenschap (reken maar dat die britten zich een breuk lachen om dit gestuntel van die hollanders)..

Kijk eens terug naar 1991 wat het Nederlands leger presteerde in enkele uren.

Spoetnik
03-03-11, 14:41
dat je honderd jaar terug in de tijd moet gaan over vergane glorie van neerlands heldendom

Nou, we hebben wel het EK gewonnen in 1988

mark61
03-03-11, 14:45
wannabe rambo's op andermans territorium illegale operaties te willen uitvoeren

Stel je niet zo ongelooflijk aan. Ze kwamen 2 mensen halen die in de knel zaten, dat weet jij donders goed.

Je bent net Schaap, alleen maar zuur zeiken :hihi: Tis nooit goed en anders deugt het niet. NL is te slap, niet macho genoeg voor jouw zin, maar tegelijk zijn ze te macho.

Kortom, het deugt nooit :hihi:

Je bent nauwelijks grappig.

John2
03-03-11, 14:47
Nou, we hebben wel het EK gewonnen in 1988

Dit vergelijk telt niet want er deden geen arabieren mee. :ego:

rbn
03-03-11, 14:50
Nou, we hebben wel het EK gewonnen in 1988

:D dat is waar..


als het gaat om voetbal dan kan nederland vechten als een leeuw

http://www.demorgen.be/static/FOTO/pe/2/4/0/media_xl_3896370.jpg

Slinger
03-03-11, 16:35
dat je honderd jaar terug in de tijd moet gaan over vergane glorie van neerlands heldendom bij het plunderen van verre gewesten zegt eigenlijk al genoeg: al een eeuw kunnen hollanders geen deuk in een pak boter slaan.. is eigenlijk maar goed ook.. beter softies dan agressors.. maar het staat zo stom om als wannabe rambo's op andermans territorium illegale operaties te willen uitvoeren en dan gelijk al in de kraag gegrepen worden zodra ze voet aan de grond zetten.. laat die gasten voortaan maar lekker op de veluwe spelen.. nu is nederland weer het pispaaltje in de internationale gemeenschap (reken maar dat die britten zich een breuk lachen om dit gestuntel van die hollanders)..

Iedereen lacht om de beurt.

tanger'73
03-03-11, 17:00
Ze hadden hem moeten sturen, scheelt in ieder geval bukken. Breed inzetbaar en overal neer te zetten, zoals op een pickup truck.

YouTube - Sheer Terror ~ Mini-Taliban and his AK!!!

Fulanadetal
03-03-11, 17:04
Ik weet niet hoe (il)legaal het was. Landen schijnen een plicht te hebben hun mensen te evacueren in dit soort omstandigheden.

Zijn er hier internationaal juristen?

fisherman1969
03-03-11, 18:53
dat je honderd jaar terug in de tijd moet gaan over vergane glorie van neerlands heldendom bij het plunderen van verre gewesten zegt eigenlijk al genoeg: al een eeuw kunnen hollanders geen deuk in een pak boter slaan.. is eigenlijk maar goed ook.. beter softies dan agressors.. maar het staat zo stom om als wannabe rambo's op andermans territorium illegale operaties te willen uitvoeren en dan gelijk al in de kraag gegrepen worden zodra ze voet aan de grond zetten.. laat die gasten voortaan maar lekker op de veluwe spelen.. nu is nederland weer het pispaaltje in de internationale gemeenschap (reken maar dat die britten zich een breuk lachen om dit gestuntel van die hollanders)..

We komen regelmatig als beste uit de gezamelijke oefeningen .
De grootse fout die ze gemaakt hebben is met en totaal ongeschikte kleine
verkennings heli deze gewaagde bevrijding te proberen , te langzaam , slecht gewapend enz enz .
Kortom ik had nooit toestemmming gegeven !
Verder dacht ikal dat je zou happen idioot met je onderdrukking kijk naar je soort!!!
HET GEVOLG VAN DEZE ONDERDRUKKINGEN IS NU DUIDELIJK GENOEG HE??
En dan zwijg ik nog aar over hoe de ISLAM daar terecht is gekomen , te vuur en te zwaard ! of ben je dat ff vergeten ??
En daar niet alleen overal heerst onrust in alle landen war de ISLAM aan de macht is, hoe zou dat toch komen ??
Kortom :de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet !
Kijk liever vooruit hoe je jou/onze kinderen een betere wereld kunnen geven .
Niet op de schofterige manier van jou en troep (aanhang) je verkneuterd je al als er iets mis gaat met Nederland ,maar je vreet wel graag uit de ruif !! die dit land jou bied
P.S gek he dat WILDERS steeds meer stemmers krijgt? , dank zij jou en je soort! en de P.V.D.A en C.D.A op hun bek gaan .
Gelukkig dat ik op de ouderen heb gestemd.
maar mogelijk kan de ene stem in de eerste kamer nog wat doen

Joesoef
03-03-11, 19:23
De grootse fout die ze gemaakt hebben is met en totaal ongeschikte kleine
verkennings heli deze gewaagde bevrijding te proberen , te langzaam , slecht gewapend enz enz .


Er is met een bepaalde reden gekozen voor deze manier van werken. Natuurlijk had je een 2e helikopter kunnen inzetten en de boel zwaar bewapenen. Echter, als je dan in actie komt ga je een geweldige confrontatie aan die kan escaleren en waarop het regime weer kan reageren.
Deze vreedzame manier is waarschijnlijk beter voor het lot van de gijzelaars.

nl-x
03-03-11, 20:39
We komen regelmatig als beste uit de gezamelijke oefeningen .
En ik won altijd met Street Fighter op de computer...

nl-x
03-03-11, 20:43
Er is met een bepaalde reden gekozen voor deze manier van werken.
Ik kan me er niet aan onttrekken dat de verkiezingen wellicht een rol speelden. En nadien is het keurig stil gehouden tot net een paar uur na de verkiezingen.

Joesoef
03-03-11, 20:53
Ik kan me er niet aan onttrekken dat de verkiezingen wellicht een rol speelden. En nadien is het keurig stil gehouden tot net een paar uur na de verkiezingen.


Dat zou heel goed kunnen. De burgers die zo nodig in het 'geheim' moesten worden opgehaald zijn gewoon na een ritje in kadaffies golfkarretje via de NL ambassade het land uit gekomen.

fisherman1969
03-03-11, 21:00
Er is met een bepaalde reden gekozen voor deze manier van werken. Natuurlijk had je een 2e helikopter kunnen inzetten en de boel zwaar bewapenen. Echter, als je dan in actie komt ga je een geweldige confrontatie aan die kan escaleren en waarop het regime weer kan reageren.
Deze vreedzame manier is waarschijnlijk beter voor het lot van de gijzelaars.

Heb net de ,,bewapening,, op de T.V gezien volgens mij gewoon een licht kaliber boord kanon , waar je geen kant mee op kunt .
Maar ja dat wordt tot in de treure uitgebuit door Khadaffi .
Verder had deze aktie nooit goedgekeurt mogen worden , de stomste fout is geweest de redenering: de ,,Engelsen ,,hebben het gedaan wij doen het ook .
khadaffi zal heus wel gemerkt hebben dat er 2 HERCULES vliegtuigen , zijn geland of hebben ze geen radar meer ? overigens goed beschermd door speciale troepen
Hij dorst denkelijk niet zijn troepen in te zetten voor de gevolgen!
als de Britten hun tanden laten zien blazen ze Khadaffi met schuilkelder en al op .
Maar dit was letterlijk : een geschenk uit de HEMEL zo,n piepkleine heli nagenoeg onbewapend en 3 man !!
Dit geeft hem de gelegenheid om deze bemanning in te zetten voor zijn plannen.(god hebbe hun ziel) want die zie je niet levend meer terug!
Tenzij wij de grootste consessies doen , wat ook moeilijk wordt voor NEDERLAND , want dat er ingregrepen wordt is een feit de vraag is gewoon wanneer ,vooral nu de Opstandelingen zelf om hulp smeken

p.s Niet ter zake meer doende ,maar ik denk dat de stemming anders had gelopen als het Nederlandse volk hier van af had geweten .

rbn
03-03-11, 21:10
Ik kan me er niet aan onttrekken dat de verkiezingen wellicht een rol speelden. En nadien is het keurig stil gehouden tot net een paar uur na de verkiezingen.

vermoedelijk was die illegale operatie van afgelopen zondag onderdeel van de verkiezingscampagne.. als de operatie was gelukt dan had de regering (en vooral de vvd) kunnen laten zien hoe daadkrachtig ze optreedt.. daar hadden ze mee kunnen scoren..

nl-x
03-03-11, 21:21
Als het echt politiek was, en er echt een tijdelijke cover-up was, dan zouden er politieke koppen moeten rollen. Het leger is geen campagne middel.
(Alhoewel het CDA al bewezen heeft geen problemen te hebben met zich ambtenaren toeëigenen voor campagne middelen.)

fisherman1969
03-03-11, 21:22
vermoedelijk was die illegale operatie van afgelopen zondag onderdeel van de verkiezingscampagne.. als de operatie was gelukt dan had de regering (en vooral de vvd) kunnen laten zien hoe daadkrachtig ze optreedt.. daar hadden ze mee kunnen scoren..

Dat ze het verzwegen hebben tot na de verkiezingen is en feit ,maar in ,,scene gezet , dat geloof ik niet .
De operatie was gewoon een gok!
En niet goed overwogen en er zijn stomme fouten gemaakt ook door de bemanning wie land er nu midden tussen de (vijand )??
Ze dachten dat Sirte nog in handen was van de opstandelingen.

nl-x
03-03-11, 21:27
(god hebbe hun ziel) want die zie je niet levend meer terug!

Video - Breaking News Videos from CNN.com (http://edition.cnn.com/video/?/video/world/2011/03/03/libya.dutch.helicopter.libyan)
Ow god, the horror... THE HORROR...
(Zie ik daar een blikje Fernandez?)

rbn
03-03-11, 21:40
Video - Breaking News Videos from CNN.com (http://edition.cnn.com/video/?/video/world/2011/03/03/libya.dutch.helicopter.libyan)
Ow god, the horror... THE HORROR...
(Zie ik daar een blikje Fernandez?)

ha, dus dit zijn de beelden die wij in nederland op de staatsomroep niet mogen zien..

fisherman1969
03-03-11, 21:47
ha, dus dit zijn de beelden die wij in nederland op de staatsomroep niet mogen zien..

JA WAT GOED HE DAT DE MACHTIGE C.N.N (de beste van de wereld )
het wel toont ,dank zij de AMERIKANEN ~:lole:

rbn
03-03-11, 21:52
Als het echt politiek was, en er echt een tijdelijke cover-up was, dan zouden er politieke koppen moeten rollen. Het leger is geen campagne middel.
(Alhoewel het CDA al bewezen heeft geen problemen te hebben met zich ambtenaren toeëigenen voor campagne middelen.)

het leger is vermoedelijk eerder actief dan passief.. die zijn volgens mij altijd wel te porren voor avontuur.. ze zullen mischien ook wel gedeald hebben achter de schermen..

gezien de nederlander door het libische leger naar de nederlandse ambassade werd gebracht en hij vandaaruit naar nederland werd gevlogen lijkt het er sterk op dat er bepaald geen noodzaak was om middels een militaire geheime operatie de nederlander te evacueren.. hij zat niet in levensgevaar.. dat roept vragen op waarom er gekozen is voor deze operatie zo vlak voor de verkiezingen.. temeer het maar gaat om 1 nederlander die geëvacueerd moest worden..
ter erbij op dat rosenthal, en daarmee dus ook de regering, onlangs nog de wind van voren kreeg dat hij niet genoeg deed voor nederlandse staatsburgers in het buitenland zoals bij bahrami in iran.. al met al lijkt het er dan op dat de regering goede sier wilde maken met deze geheime operatie.. je kunt er donder op zeggen dat het breeduit in het nieuws was gekomen zondag als de operatie wel gelukt was..

dit zaakje stinkt..

rbn
03-03-11, 21:56
JA WAT GOED HE DAT DE MACHTIGE C.N.N (de beste van de wereld )
het wel toont ,dank zij de AMERIKANEN ~:lole:

niet te vroeg juichen.. de beelden zijn van de libische staats tv.. :fuckit:

nl-x
03-03-11, 21:57
JA WAT GOED HE DAT DE MACHTIGE C.N.N (de beste van de wereld )
het wel toont ,dank zij de AMERIKANEN ~:lole:
Je bedoelt de Libische staatsomroep?
(Want zij hebben deze beelden uitgezonden. CNN heeft ze daarna herhaald.)

Hatert
03-03-11, 22:00
Effe een landje binnevallen met je militaire helikopter en dan denken dat je dan alles mag uitvoeren daar in dat land. Soevereiniteit dat geldt alleen voor k4-landen. En dan nog het lef hebben om slachtoffertje te spelen. Omgekeerde wereld dus.

fisherman1969
03-03-11, 22:01
het leger is vermoedelijk eerder actief dan passief.. die zijn volgens mij altijd wel te porren voor avontuur.. ze zullen mischien ook wel gedeald hebben achter de schermen..

gezien de nederlander door het libische leger naar de nederlandse ambassade werd gebracht en hij vandaaruit naar nederland werd gevlogen lijkt het er sterk op dat er bepaald geen noodzaak was om middels een militaire geheime operatie de nederlander te evacueren.. hij zat niet in levensgevaar.. dat roept vragen op waarom er gekozen is voor deze operatie zo vlak voor de verkiezingen.. temeer het maar gaat om 1 nederlander die geëvacueerd moest worden..
ter erbij op dat rosenthal, en daarmee dus ook de regering, onlangs nog de wind van voren kreeg dat hij niet genoeg deed voor nederlandse staatsburgers in het buitenland zoals bij bahrami in iran.. al met al lijkt het er dan op dat de regering goede sier wilde maken met deze geheime operatie.. je kunt er donder op zeggen dat het breeduit in het nieuws was gekomen zondag als de operatie wel gelukt was..

dit zaakje stinkt..

Je kunt ook de boel omdraaien, en dat Khadaffi de burgers expres heeft vrij gelaten ,voor zijn duivelse plannen.
Er zat zo te zien ook een vrouw bij de bemanning (kon het niet goed zien maar medische dienst ?)
De vraag blijft bij mij wel , waarom zo,n onbepanserde en amper bewapende kleine verkennings heli te sturen?
Ze hadden het net zo goed kunnen vragen :wijs:

John2
03-03-11, 22:26
Effe een landje binnevallen met je militaire helikopter en dan denken dat je dan alles mag uitvoeren daar in dat land. Soevereiniteit dat geldt alleen voor k4-landen. En dan nog het lef hebben om slachtoffertje te spelen. Omgekeerde wereld dus.

Nee hoor een land heeft de plicht burgers van een ander land de mogelijkheid te bieden om een land te verlaten.
Verder heeft ieder land het recht zijn of haar burgers te beschermen waar ook ter wereld. :D

rbn
03-03-11, 22:30
Er zat zo te zien ook een vrouw bij de bemanning (kon het niet goed zien maar medische dienst ?)

wat bedoel je te zeggen? vrouw en blond dus daarom mislukte de operatie ?


De vraag blijft bij mij wel , waarom zo,n onbepanserde en amper bewapende kleine verkennings heli te sturen?
Ze hadden het net zo goed kunnen vragen :wijs:

het is verbijsterend.. hoe meer nieuws erover verschijnt hoe stommer de operatie blijkt te zijn geweest.. dit is alweer een blunder van rosenthal die nu 3 levens in gevaar heeft gebracht.. die man is totaal niet geschikt voor zijn functie..

net op nova werd het duidelijk dat sirte het hol vd leeuw is.. dat is de laatste plek in libië om illegale en licht bemande geheime operaties uit te voeren.. dit kan nog internationaal gezien een staartje gaan krijgen..

fisherman1969
03-03-11, 22:45
Je bedoelt de Libische staatsomroep?
(Want zij hebben deze beelden uitgezonden. CNN heeft ze daarna herhaald.)

Die (lIBISCHE) staats omroep kunnen wij niet ontvangen anders had jouw ,,vriend ,, rbn ze echt niet van de C.N.N gepeuterd , dan had hij ze jubelend rechtsstreeks getoont en niet via de C.N.N .
Zo waarvan ff akte , dus vandaar mijn reactie die zo te zien tegen het ,,zere en overgevoelige been was,, :lole:

Ja wat had je dan gedacht slimmerd dat het een ,,scene,, was uit Amerika zelf???:lole:
Precies !! zij laten het gewoon zien zonder de gezichten te bedekken .
GELUKKIG !dat de C.N.N er is :lole:

fisherman1969
03-03-11, 23:09
Effe een landje binnevallen met je militaire helikopter en dan denken dat je dan alles mag uitvoeren daar in dat land. Soevereiniteit dat geldt alleen voor k4-landen. En dan nog het lef hebben om slachtoffertje te spelen. Omgekeerde wereld dus.

Ga toch heen ,,gaarkeuken,, als Nederland zou binnenvallen dan zouden ze niet een heli gebruken met een boordkannonetje met 2 mannen en 1 vrouw !
Dat was ff schrikken voor Khadaffi !!!! daarna is hij als de donder ALLAH gaan danken voor dit ,,geschenk uit de hemel,, :giechel:
dit was precies wat hij nodig heeft ,,gijselaars,, in de vorm van een vreemde mogendheid die aanvals plannen had om zijn regieme om ver te werpen.
:zwaai:En vergeet zelf ALLAH niet te bedanken !
zodat jij je haat campagne kunt voeren .
:lole:

John2
03-03-11, 23:10
Vreemd eerst waren ze allemaal tegen die Gaddafi omdat hij zijn eigen volk de dood injaagde, nu het gaat om Nederlandse Militairen die 2 burgers probeerden weg te halen, is Nederland de boze wolf.
Kan dan slechts één ding zeggen drop dead en tieft op uit Nederland KAFFERS!!!!

fisherman1969
03-03-11, 23:22
Vreemd eerst waren ze allemaal tegen die Gaddafi omdat hij zijn eigen volk de dood injaagde, nu het gaat om Nederlandse Militairen die 2 burgers probeerden weg te halen, is Nederland de boze wolf.
Kan dan slechts één ding zeggen drop dead en tieft op uit Nederland KAFFERS!!!!

-edit: strike 1-

super ick
03-03-11, 23:29
Ongelofelijk. Met een Lynxheilcopter en drie man een evacuatieoperatie uitvoeren!
Wat een amateurisme!
Ik vraag mij echt af wie hier, op deze wijze, opdracht voor heeft gegeven.

Te weinig man,
verkeerd materieel.

Exit!

Kadhaffi is paranoia en ik zie hem er voor aan dat hij die Nederlandse militairen de doodstraf op laat leggen. Hij smeert ze wel wat aan.

Fulanadetal
03-03-11, 23:30
Ach, misschien laat hij ze wel heel grootmoedig en met veel gevoel voor show vrij.
Je weet maar nooit.

John2
03-03-11, 23:42
Ongelofelijk. Met een Lynxheilcopter en drie man een evacuatieoperatie uitvoeren!
Wat een amateurisme!
Ik vraag mij echt af wie hier, op deze wijze, opdracht voor heeft gegeven.

Te weinig man,
verkeerd materieel.

Exit!

Kadhaffi is paranoia en ik zie hem er voor aan dat hij die Nederlandse militairen de doodstraf op laat leggen. Hij smeert ze wel wat aan.

Nee hoor het gebeurd wel vaker dat er een evacuatie wordt uitgevoerd met deze type heli, het is trouwens zover ik weet de enigste heli die daar aan boord is.
Alleen snap ik niet dat ze praten over mariniers, want deze heli bied plaatst aan maximaal 6 personen, zo normaal vliegt er een piloot, navigator en boordschutter, dus vraag me af waar ze de mariniers vandaan halen, ik zou ze luchtmacht noemen ingedeeld bij de marine.

En ik ben ook bang dat Gaddafi hen ombrengt.

tanger'73
03-03-11, 23:50
Video - Breaking News Videos from CNN.com (http://edition.cnn.com/video/?/video/world/2011/03/03/libya.dutch.helicopter.libyan)
Ow god, the horror... THE HORROR...
(Zie ik daar een blikje Fernandez?)

what the fuck....

tanger'73
03-03-11, 23:54
ha, dus dit zijn de beelden die wij in nederland op de staatsomroep niet mogen zien..



Zo op het eerste gezicht te zien worden ze redelijk behandeld. Hopelijk komen ze ongedeerd en onverkracht thuis?

tanger'73
04-03-11, 00:00
Effe een landje binnevallen met je militaire helikopter en dan denken dat je dan alles mag uitvoeren daar in dat land. Soevereiniteit dat geldt alleen voor k4-landen. En dan nog het lef hebben om slachtoffertje te spelen. Omgekeerde wereld dus.


Zonder mandaat met een bewapende militaire helikopter zomaar ergens een black hawk uitvoeren, kan vragen om moeilijkheden.

John2
04-03-11, 00:05
Zonder mandaat met een bewapende militaire helikopter zomaar ergens een black hawk uitvoeren, kan vragen om moeilijkheden.

Nee Tanger dat is een recht bij alle landen die het verdrag van Geneve hebben ondertekend.
Het is/was ook geen gevechts heli maar slechts een heli die normaal wordt gebruikt bij camiliteiten als bijvoorbeeld iemand direct van boord moet.

rbn
04-03-11, 00:07
Zonder mandaat met een bewapende militaire helikopter zomaar ergens een black hawk uitvoeren, kan vragen om moeilijkheden.

net bij p & w werd er uitgebreid ingegaan op deze mislukte operatie maar geen woord erover dat nederland het internationaal recht geschonden heeft.. alsof het normaal is om dit soort illegale oepraties uit te voeren..

tanger'73
04-03-11, 00:07
Nee Tanger

Ach gut, ben je overigens vandaag nog op het stembureau geweest?

super ick
04-03-11, 00:08
Nee hoor het gebeurd wel vaker dat er een evacuatie wordt uitgevoerd met deze type heli, het is trouwens zover ik weet de enigste heli die daar aan boord is.
Alleen snap ik niet dat ze praten over mariniers, want deze heli bied plaatst aan maximaal 6 personen, zo normaal vliegt er een piloot, navigator en boordschutter, dus vraag me af waar ze de mariniers vandaan halen, ik zou ze luchtmacht noemen ingedeeld bij de marine.

En ik ben ook bang dat Gaddafi hen ombrengt.

Man die kleredingen waren er in mijn tijd al. Heel wendbaar maar met een klappertjespistool uit de lucht te halen. Als ondersteuning heel handig maar 'even twee mensen oppikken' met zijn drieen. Tja die Lybiers komen ook niet uit een ei.
Ze zijn overrompeld zonder een schot te lossen!
Met zijn 2-en een heli beschermen, de piloot kan je immers zo goed als uitsluiten, en neerzetten in gebied dat je niet onder controle hebt. Je zult toch eerst de omgeving moeten veilig stellen voordat je uberhaupt een heli laat landen. Helaas zaten de mariniers te kaarten aan boord. Die hebben daar niet voor doorgeleerd?

tanger'73
04-03-11, 00:13
net bij p & w werd er uitgebreid ingegaan op deze mislukte operatie maar geen woord erover dat nederland het internationaal recht geschonden heeft.. alsof het normaal is om dit soort illegale oepraties uit te voeren..

Geen enkele land zou het op prijs stellen om zomaar diens luchtruim te schenden. Niet dat ik van mening ben dat het luchtruim aan Khaddafi toebehoort, maar in algemene zin kan dat een daad van oorlog zijn.

John2
04-03-11, 00:17
net bij p & w werd er uitgebreid ingegaan op deze mislukte operatie maar geen woord erover dat nederland het internationaal recht geschonden heeft.. alsof het normaal is om dit soort illegale oepraties uit te voeren..

Kom wijsneus welk internationaal recht hebben wij geschonden, kom kom ik daag je uit!!!

John2
04-03-11, 00:20
Geen enkele land zou het op prijs stellen om zomaar diens luchtruim te schenden. Niet dat ik van mening ben dat het luchtruim aan Khaddafi toebehoort, maar in algemene zin kan dat een daad van oorlog zijn.

Ok, laten we er dan ook volledig tegen aan gaan om deze drie mensen te bevrijden, onze F 16 kunnen er in 5 uur zijn om diverse plaatsen te plat te gooien, gewoon een hit and go actie, want volgens tanger hebben we toch al de oorlog verklaard.

tanger'73
04-03-11, 00:25
Ok, laten we er dan ook volledig tegen aan gaan om deze drie mensen te bevrijden, onze F 16 kunnen er in 5 uur zijn om diverse plaatsen te plat te gooien, gewoon een hit and go actie, want volgens tanger hebben we toch al de oorlog verklaard.


slik je medicamenten?

rbn
04-03-11, 00:30
Geen enkele land zou het op prijs stellen om zomaar diens luchtruim te schenden. Niet dat ik van mening ben dat het luchtruim aan Khaddafi toebehoort, maar in algemene zin kan dat een daad van oorlog zijn.

inderdaad.. nederland heeft geen recht om onder militaire vlag een ander land zonder toestemming binnen te vallen.. terecht dat kaddaffie dit niet pikt..
het is jammer dat hij nu alle ruimte krijgt om deze blunder van nederland te gaan uitbuiten..

tanger'73
04-03-11, 00:32
inderdaad.. nederland heeft geen recht om onder militaire vlag een ander land zonder toestemming binnen te vallen.. terecht dat kaddaffie dit niet pikt..
het is jammer dat hij nu alle ruimte krijgt om deze blunder van nederland te gaan uitbuiten..

'K weet niet wie deze opdracht op zijn geweten heeft, maar als rutte hiervan wist. Dan is hij nog onbeholpener dan hij al was en overkomt.

rbn
04-03-11, 00:33
Ok, laten we er dan ook volledig tegen aan gaan om deze drie mensen te bevrijden, onze F 16 kunnen er in 5 uur zijn om diverse plaatsen te plat te gooien, gewoon een hit and go actie, want volgens tanger hebben we toch al de oorlog verklaard.

als nederland al te stom is om 2 personen op te pikken die klaar stonden om te vertrekken dan wordt het een onmogelijke opgave om 3 militairen te bevrijden die verspreid van elkaar gevangen zitten in libië op geheime locaties..

tanger'73
04-03-11, 00:35
als nederland al te stom is om 2 personen op te pikken die klaar stonden om te vertrekken dan wordt het een onmogelijke opgave om 3 militairen te bevrijden die verspreid van elkaar gevangen zitten in libië op geheime locaties..


Vooral als je beziet dat Libië een wespennest is. Heb je die kop van Khaddafi gezien?

rbn
04-03-11, 00:35
'K weet niet wie deze opdracht op zijn geweten heeft, maar als rutte hiervan wist. Dan is hij nog onbeholpener dan hij al was en overkomt.

jaja rutte wist ervan.. die gaf dat toe voor de tv camera's.. op het hoogste niveau is toestemming gegeven voor deze blunder-operatie..

rbn
04-03-11, 00:37
Vooral als je beziet dat Libië een wespennest is. Heb je die kop van Khaddafi gezien?

kan die rotkop van kaddaffie niet meer aanzien.. en vooral niet nu hij in z'n handen kan wrijven van plezier met deze blunder van nederland..

mark61
04-03-11, 00:38
Effe een landje binnevallen met je militaire helikopter

Ja, tis je reinste invasie.

rbn
04-03-11, 00:39
Kom wijsneus welk internationaal recht hebben wij geschonden, kom kom ik daag je uit!!!

:haha:

tanger'73
04-03-11, 00:40
jaja rutte wist ervan.. die gaf dat toe voor de tv camera's.. op het hoogste niveau is toestemming gegeven voor deze blunder-operatie..


Godallemachtig, als ik het niet dacht. Wat een achterlijke idioot, laats nog smeken om politiemensen naar Kunduz. Maar nu eve laconiek met een vinger in zijn oor en de ander in zijn reet, een wanhoops missie naar de dessert paraferen.

tanger'73
04-03-11, 00:44
kan die rotkop van kaddaffie niet meer aanzien.. en vooral niet nu hij in z'n handen kan wrijven van plezier met deze blunder van nederland..


Beter was natuurlijk dat ze Khaddafi onder vuur hadden genomen, maar nu biedt zelfs mijnheer taptoe geen verlichting meer.

rbn
04-03-11, 00:51
Godallemachtig, als ik het niet dacht. Wat een achterlijke idioot, laats nog smeken om politiemensen naar Kunduz. Maar nu eve laconiek met een vinger in zijn oor en de ander in zijn reet, een wanhoops missie naar de dessert paraferen.

dat lijkt inderdaad het probleem te zijn ja.. te snel, te lichtzinnig en te kort dag een reddingsoperatie op touw gezet..

rbn
04-03-11, 00:54
Beter was natuurlijk dat ze Khaddafi onder vuur hadden genomen, maar nu biedt zelfs mijnheer taptoe geen verlichting meer.

vraag me af of ze überhaupt kunnen schieten.. heb na deze blunder-operatie weinig vetrouwen in de capaciteiten van het nederlandse leger..

tanger'73
04-03-11, 00:56
dat lijkt inderdaad het probleem te zijn ja.. te snel, te lichtzinnig en te kort dag een reddingsoperatie op touw gezet..

'K snap ook niet waarom? Konden die handvol Nederlanders niet zoals al die duizenden vluchtelingen zich gewoon aan de tunesische grens melden? Of hadden ze de vakantieman ingeschakeld?

tanger'73
04-03-11, 00:59
vraag me af of ze überhaupt kunnen schieten.. heb na deze blunder-operatie weinig vetrouwen in de capaciteiten van het nederlandse leger..


Die helikopter bezat echter een klein wapenwinkel, jammer dat ze die niet aan de rebellen hadden geschonken en vervolgens te voet het hazenpad namen.

rbn
04-03-11, 01:00
'K snap ook niet waarom? Konden die handvol Nederlanders niet zoals al die duizenden vluchtelingen zich gewoon aan de tunesische grens melden? Of hadden ze de vakantieman ingeschakeld?


per helicopter naar de libische costa!

http://83.160.196.139/B/boll/afbeeldingen%20boll/bomfrits

tanger'73
04-03-11, 01:02
per helicopter naar de libische costa!

http://83.160.196.139/B/boll/afbeeldingen%20boll/bomfrits


Genau! :haha:

rbn
04-03-11, 01:03
Die helikopter bezat echter een klein wapenwinkel, jammer dat ze die niet aan de rebellen hadden geschonken en vervolgens te voet het hazenpad namen.

plus een sporttas vol dollars om libiërs om te kunnen kopen.. maar ik denk dat je weinig begint tegen gewapende huurlingen die bij kaddaffie op de loonlijst staan..

tanger'73
04-03-11, 01:10
plus een sporttas vol dollars om libiërs om te kunnen kopen.. maar ik denk dat je weinig begint tegen gewapende huurlingen die bij kaddaffie op de loonlijst staan..


Voor mij is deze hele actie een totale verrassing en snap werkelijk niet door welke krochten deze opdracht zich een weg heeft kunnen banen. Normaal gespoken beslis je in een mum van tijd over een rapid operatie, maar dan moet je wel weten wat je doet en geen rutte heten.

tanger'73
04-03-11, 01:14
plus een sporttas vol dollars om libiërs om te kunnen kopen.. maar ik denk dat je weinig begint tegen gewapende huurlingen die bij kaddaffie op de loonlijst staan..

Die sporttas met dollars? Denken ze nou werkelijk in de zin van: "Don't shoot, take a dollar?"

sidi bibi
04-03-11, 06:13
plus een sporttas vol dollars om libiërs om te kunnen kopen.. maar ik denk dat je weinig begint tegen gewapende huurlingen die bij kaddaffie op de loonlijst staan..

Die Nederlanders leven nog helemaal in het VOC tijdperk, kraaltjes en spiegeltjes en zo.
Valt nog mee dat er geen missionaris aan boord was.

John2
04-03-11, 08:15
:haha:

Nou kom op wees een kerel, ik daagde je uit om op te noemen welke internationaal recht Nederland overtrede, met dit dom lachje kom je er niet vanaf, dus nogmaals welk internationaal recht(en) heeft Nederland overtreden, geef nu eens gewoon als een volwassen man antwoord in plaatst van samen met je vriendje Tanger te lachen over het leed dat nu deze 3 mensen en hun familie overkomt.

super ick
04-03-11, 08:52
Volgens internationaal recht mag een dergelijke actie uitgevoerd worden indien er sprake is van levensgevaar.
Dat is dus maar net de vraag.

Waarschijnlijk hadden deze militairen niet de opdracht een vuurgevecht te beginnen en klopten de inlichtingen niet.

Wel opvallend dat er nu door diverse prikkers ineens gespoken wordt over 'de Nederlanders' op een distansierende manier.

John2
04-03-11, 09:35
=super ick;4636091]Volgens internationaal recht mag een dergelijke actie uitgevoerd worden indien er sprake is van levensgevaar.
Dat is dus maar net de vraag.
Zie het nieuws wat Engeland vanacht uitzond en je begrijpt denk ik het gevaar van en voor het leven.


Waarschijnlijk hadden deze militairen niet de opdracht een vuurgevecht te beginnen en klopten de inlichtingen niet.
Denk eerder dat er geen tijd was om een goede actie te organiseren.


Wel opvallend dat er nu door diverse prikkers ineens gespoken wordt over 'de Nederlanders' op een distansierende manier.
Inderdaad en de vluchten van enkele militaire vliegtuigen waarmee enkele honderden burgers werden weggehaald wordt maar even vergeten dat deze gelukt zijn, zelfs dat NL militairen enkele uren de verkeerstoren bemanden zodat ook andere vliegtuigen veilig konden landen, ach het is hun dagtaak.:gniffel:

Joesoef
04-03-11, 09:53
De soldaten zitten vast de burgers via ambassade in het buitenland. Achteraf een totaal onnodige en overbodige actie, tenzij...... Tenzij de actie was geslaagd en onze minderheidsregering een mega-verkiezingsstunt had.

Pizzaman
04-03-11, 10:00
De soldaten zitten vast de burgers via ambassade in het buitenland. Achteraf een totaal onnodige en overbodige actie, tenzij...... Tenzij de actie was geslaagd en onze minderheidsregering een mega-verkiezingsstunt had.

Daar zal het ook wel om te doen zijn geweest.

Ik kan niet snappen dat men dergelijke dommigheid wil uithalen.
Tot mislukken gedoemde actie.

Maar ja men wil ook flitspatrouilles sturen om daar de Taliban tot agent op te leiden.
ROFL. :cheefbek: of eigenlijk, om te janken.

John2
04-03-11, 10:19
De soldaten zitten vast de burgers via ambassade in het buitenland. Achteraf een totaal onnodige en overbodige actie, tenzij...... Tenzij de actie was geslaagd en onze minderheidsregering een mega-verkiezingsstunt had.
:zwaai:

nl-x
04-03-11, 10:35
Nee Tanger dat is een recht bij alle landen die het verdrag van Geneve hebben ondertekend.
Het is/was ook geen gevechts heli maar slechts een heli die normaal wordt gebruikt bij camiliteiten als bijvoorbeeld iemand direct van boord moet.

Lul toch niet zo. Dat recht dat bestaat heel misschien als Libië geweigerd zou hebben om die mensen te laten evacueren. Echter is dat niet het geval. Er zijn genoeg Nederlanders die WEL op de correcte manier waren geëvacueerd. Het blijft rieken naar een verkiezingsstunt vanuit NL.

En dat downplayen de hele tijd siert je ook niet. Het was een militair helicopter met wapens aan boord. En als je volhoudt dat het een klappertjespistoor was, doe me dan een lol en houd dat ding dan even tegen je schedel aan.


Kom wijsneus welk internationaal recht hebben wij geschonden, kom kom ik daag je uit!!!

Doe nou niet zo wijsneuzerig. Er zijn waarschijnlijk diverse wetten overtreden van nationaal en internationaal recht. Gaande van het landen zonder toestemming (permission to land) naar een militaire inval zonder noodzaak.



Ok, laten we er dan ook volledig tegen aan gaan om deze drie mensen te bevrijden, onze F 16 kunnen er in 5 uur zijn om diverse plaatsen te plat te gooien, gewoon een hit and go actie, want volgens tanger hebben we toch al de oorlog verklaard.slik je medicamenten?

Blijkbaar niet (meer).


Wel opvallend dat er nu door diverse prikkers ineens gespoken wordt over 'de Nederlanders' op een distansierende manier.

Vind je het gek? 'de Nederlanders' zetten militaire middelen in als verkiezingsstunt. Machtsvertoon dat totaal onnodig was en bovendien onwettig.

Fulanadetal
04-03-11, 10:44
We kunnen hier elkaar een partijtje afkammen, en complotten achter het gebeuren zoeken. Maar eigenlijk weten we helemaal niks, alleen dat bij een mislukte evacuatie drie mariniers zijn gevangen genomen.
Heel rot voor die jongens en meid (en voor hun families) maar ook wel het risico van het vak. Maar het oog van de wereld is op hen gericht en dat kan helpen.
Ik maak me meer zorgen over de anonieme Libiërs die gebombardeerd worden. En om de zwarte gastarbeiders die gevaar lopen omdat ze worden aangezien voor huurlingen van Kadaffi.

sidi bibi
04-03-11, 10:47
Wel opvallend dat er nu door diverse prikkers ineens gespoken wordt over 'de Nederlanders' op een distansierende manier.

Het waren geen Russen. Mij hoeven ze in elk geval niet op te halen, ook niet mochten ze elkaar te lijf gaan. Al dat overdreven gedoe. Hoeveel buitenlanders zijn er nu omgekomen tijdens de Arabische revolte, toch niet een.

John2
04-03-11, 11:12
=nl-x;4636117]Lul toch niet zo. Dat recht dat bestaat heel misschien als Libië geweigerd zou hebben om die mensen te laten evacueren. Echter is dat niet het geval. Er zijn genoeg Nederlanders die WEL op de correcte manier waren geëvacueerd.
Zoals we regelmatig hebben kunnen lezen is de torens van de vliegvelden niet meer bemand, dus melding of toestemming vragen is al weken onmogelijk en dagelijks landen er militaire toestellen om burgers op te halen zowel op vliegvelden als woestijn en aan de kust, niets illegaals aan alles volgens de regels.


Het blijft rieken naar een verkiezingsstunt vanuit NL.
Natuurlijk kerel, nederland heeft verkiezingen en Wilders heeft even geregeld dat er een strijd uitbreekt in Libie zodat onze militairen burgers moeten redden.
Verder zou het een verkiezingsstunt zijn, zouden we wel uitgebreide beelden krijgen van de diverse landingen op zestienhoven en Italië waar dagelijks militaire toestellen landen met burgers aan boord, laat deze uitstappen met en je hebt een perfecte stunt.
Alleen jammer dat militaire operaties tot 10 jaar na uitvoering geheim moeten blijven.


En dat downplayen de hele tijd siert je ook niet. Het was een militair helicopter met wapens aan boord. En als je volhoudt dat het een klappertjespistoor was, doe me dan een lol en houd dat ding dan even tegen je schedel aan.
Weinig militaire kennis siert je zoals het blijkt, deze heli heeft een standaard wapen aan boord vermoedelijk een mag zo te zien aan de munitie die ze toonden.
Verdere wapens die we zagen doe ik af als propaganda, er waren 3 mensen aan boord en er worden 9 wapens getoont, terwijl iedereen die ooit heeft gediend weet dat je in het nederlandse leger slecht één personelijk wapen krijgt.

doe me dan een lol en houd dat ding dan even tegen je schedel aan
Ooit wel eens een wapen tegen je hoofd gehad? :cheefbek:
Ken jou vertellen dat een ieder die mij een wapen richt, ik persoonlijk zijn nek breekt als ik de kans krijgt, speelgoed wapen of niet.
Een wapen richt je alleen om te doden, niet om te dreigen, dit is het verschil met het Nederlands leger en de lafbekken in Afrika en het Midden Oosten, dreigen met een wapen tegen iemands kop.



Doe nou niet zo wijsneuzerig. Er zijn waarschijnlijk diverse wetten overtreden van nationaal en internationaal recht. Gaande van het landen zonder toestemming (permission to land) naar een militaire inval zonder noodzaak.
Uhhhh, wetten binnen het recht?
Volgens mij vergist jij je een beetje met de internationale wetten en internationaal recht, waarbij het recht boven de wet gaat. :zwaai:



Blijkbaar niet (meer).
Vind je het gek? 'de Nederlanders' zetten militaire middelen in als verkiezingsstunt. Machtsvertoon dat totaal onnodig was en bovendien onwettig.
Als jij het blijft zien als verkiezings stunt wordt het tijd voor jou pilletje en dan wel de blauwe, want je lult slap!

John2
04-03-11, 11:15
We kunnen hier elkaar een partijtje afkammen, en complotten achter het gebeuren zoeken. Maar eigenlijk weten we helemaal niks, alleen dat bij een mislukte evacuatie drie mariniers zijn gevangen genomen.
Heel rot voor die jongens en meid (en voor hun families) maar ook wel het risico van het vak. Maar het oog van de wereld is op hen gericht en dat kan helpen.
Ik maak me meer zorgen over de anonieme Libiërs die gebombardeerd worden. En om de zwarte gastarbeiders die gevaar lopen omdat ze worden aangezien voor huurlingen van Kadaffi.

Ja en toch is er geen meerderheid te vinden om het luchtruim dicht te gooien en dreigt onze lieve Obama (de vriend die enkele maanden terug door iedere Moslim hier de hemel werd in geprezen) met een raket aanval op Libie, wat zeker duizenden doden zullen kosten.

super ick
06-03-11, 21:27
Het waren geen Russen. Mij hoeven ze in elk geval niet op te halen, ook niet mochten ze elkaar te lijf gaan. Al dat overdreven gedoe. Hoeveel buitenlanders zijn er nu omgekomen tijdens de Arabische revolte, toch niet een.

Ik denk dat er toch wel meer gevaar is voor escalatie in Lybie dan in Egypte. Inmiddels richten Khadaffie-aanhangers met zware wapens zoals tanks een bloedbad aan. Ik denk niet dat Khadaffie zo'n haast heeft met toestemming geven aan buitenlanders om Lybie uit te komen.
Allemaal signalen om je mensen te evacueren. Maar niet op deze manier.

Het ziet er helaas naar uit dat er momenteel veel doden vallen in Lybie. Sommige berichten spreken echt van bloedbaden. Er schijnen 34 tanks! ingezet te zijn die er op los schieten, bovendien worden mensen bestookt vanuit de lucht. Khadaffie heeft geld genoeg om dit een tijd vol te houden. Dit is een regelrechte catastrofe. Misschien wel zo 1 waarvan men achteraf zegt, hadden we maar minimaal iets gedaan. Inktzwarte dagen in de lybische geschiedenis worden momenteel geschreven.

sidi bibi
06-03-11, 22:19
Ik denk dat er toch wel meer gevaar is voor escalatie in Lybie dan in Egypte. Inmiddels richten Khadaffie-aanhangers met zware wapens zoals tanks een bloedbad aan. Ik denk niet dat Khadaffie zo'n haast heeft met toestemming geven aan buitenlanders om Lybie uit te komen.
Allemaal signalen om je mensen te evacueren. Maar niet op deze manier.

Het ziet er helaas naar uit dat er momenteel veel doden vallen in Lybie. Sommige berichten spreken echt van bloedbaden. Er schijnen 34 tanks! ingezet te zijn die er op los schieten, bovendien worden mensen bestookt vanuit de lucht. Khadaffie heeft geld genoeg om dit een tijd vol te houden. Dit is een regelrechte catastrofe. Misschien wel zo 1 waarvan men achteraf zegt, hadden we maar minimaal iets gedaan. Inktzwarte dagen in de lybische geschiedenis worden momenteel geschreven.

Ik zag vandaag op het Marokkaanse journaal dat er een schip aankwam met 4000 Marokkanen uit Lybië. Dat is nogal een aantal vraag me af of die ene Nederlander nou echt zo'n moeite had om het land te verlaten.

John2
07-03-11, 00:45
Ik zag vandaag op het Marokkaanse journaal dat er een schip aankwam met 4000 Marokkanen uit Lybië. Dat is nogal een aantal vraag me af of die ene Nederlander nou echt zo'n moeite had om het land te verlaten.
Ik ving vandaag 3 vissen, maar in scheveningen kreeg iemand een boete voor het overschrijden van het quotum.

justus
07-03-11, 07:09
de topictitel is fout. het betreft GEEN mariniers (semper fi!) maar lieden van de marine luchtvaartdienst. dat zijn toch echt lieden van een ander kaliber....

Slinger
07-03-11, 07:51
dat je honderd jaar terug in de tijd moet gaan over vergane glorie van neerlands heldendom bij het plunderen van verre gewesten zegt eigenlijk al genoeg: al een eeuw kunnen hollanders geen deuk in een pak boter slaan.. is eigenlijk maar goed ook.. beter softies dan agressors.. maar het staat zo stom om als wannabe rambo's op andermans territorium illegale operaties te willen uitvoeren en dan gelijk al in de kraag gegrepen worden zodra ze voet aan de grond zetten.. laat die gasten voortaan maar lekker op de veluwe spelen.. nu is nederland weer het pispaaltje in de internationale gemeenschap (reken maar dat die britten zich een breuk lachen om dit gestuntel van die hollanders)..

Ik snap nooit waarom je wilt wonen in een land waaraan je zo'n pesthekel hebt. Ik zou nooit in, bijvoorbeeld, Marokko gaan wonen.

super ick
07-03-11, 08:37
Ik zag vandaag op het Marokkaanse journaal dat er een schip aankwam met 4000 Marokkanen uit Lybië. Dat is nogal een aantal vraag me af of die ene Nederlander nou echt zo'n moeite had om het land te verlaten.

Blijkt dat er vele acties geweest zijn vanaf het strand. Deze acties werden ongemoeid gelaten. Kennelijk ook het verschepen van buitenlanders.
Wellicht hebben ze gewacht op een gemakkelijk slachtoffer. Dit was namelijk een veredelde pendeldienst, helemaal niet uitgerust om vijandelijkheden te weerstaan. Dus mag je de conclusie trekken dat er geen weerstand verwacht werd (?)

Enneh, wat zou Khadaffie nu moeten met 4000 Marokkanen? Natuurlijk mogen die weg.

sidi bibi
07-03-11, 08:46
Ik ving vandaag 3 vissen, maar in scheveningen kreeg iemand een boete voor het overschrijden van het quotum.

Interessante vergelijking.

Gewoon het strafrecht toepassen in Lybië , illegale gewapende grensoverschrijding zonder noodzaak.

sidi bibi
07-03-11, 08:49
Blijkt dat er vele acties geweest zijn vanaf het strand. Deze acties werden ongemoeid gelaten. Kennelijk ook het verschepen van buitenlanders.
Wellicht hebben ze gewacht op een gemakkelijk slachtoffer. Dit was namelijk een veredelde pendeldienst, helemaal niet uitgerust om vijandelijkheden te weerstaan. Dus mag je de conclusie trekken dat er geen weerstand verwacht werd (?)

Enneh, wat zou Khadaffie nu moeten met 4000 Marokkanen? Natuurlijk mogen die weg.

Daar gaat het me niet over, er wordt niemand iets in de weg gelegd omhet land te verlaten.

sidi bibi
07-03-11, 09:19
de topictitel is fout. het betreft GEEN mariniers (semper fi!) maar lieden van de marine luchtvaartdienst. dat zijn toch echt lieden van een ander kaliber....

Ja und ?

Wat hadden mariniers daar dan klaar moeten maken. Terugschieten of zo.
Het resultaat was alleen een stuk of 10 kisten die teruggestuurd naar Nederland gaan worden.
Tis gewoon simpel hoor, die helicopter had daar niks te zoeken.

sidi bibi
07-03-11, 10:49
de topictitel is fout. het betreft GEEN mariniers (semper fi!) maar lieden van de marine luchtvaartdienst. dat zijn toch echt lieden van een ander kaliber....

Dat was ik nog effe vergeten,hoe zit dat dan met die Engelse speciale eenheid die notabene door het slecht bewapende verzet gevangen zijn genomen ? Met dat diplomaatje.
Wat deed dat Engelse schip in die Lybische haven ? Dat diplomaatje met z'n geparfumeerde billetjes en die special force met pis in hun kruis ophalen.

super ick
08-03-11, 23:50
Ja und ?

Wat hadden mariniers daar dan klaar moeten maken. Terugschieten of zo.
Het resultaat was alleen een stuk of 10 kisten die teruggestuurd naar Nederland gaan worden.
Tis gewoon simpel hoor, die helicopter had daar niks te zoeken.

Je mag je burgers evacueren uit een oorlogsituatie. Die landing op het strand had niets om het lijf. Geen dreiging of inmenging voor het regime, alleen maar het ophalen van eigen burgers. Mensen voor wiens veiligheid het huidige regime niet in kon staan.
Er is geen oorlogsmisdaad gepleegd ofzo.

Joesoef
09-03-11, 06:27
Je mag je burgers evacueren uit een oorlogsituatie. Die landing op het strand had niets om het lijf. Geen dreiging of inmenging voor het regime, alleen maar het ophalen van eigen burgers. Mensen voor wiens veiligheid het huidige regime niet in kon staan.
Er is geen oorlogsmisdaad gepleegd ofzo.

a
Ze zijn gearresteerd door het huidige regime, mag ook.

John2
09-03-11, 07:24
Interessante vergelijking.
Gewoon het strafrecht toepassen in Lybië , illegale gewapende grensoverschrijding zonder noodzaak.
Welk strafrecht wil je toepassen in Libië.


Daar gaat het me niet over, er wordt niemand iets in de weg gelegd omhet land te verlaten.
Het gaat niet om de vraag of iemand iets in de weg wordt gelegd, maar om de vraag of ze weg konden uit Libie en hierop is het antwoord neen.
In de eerste instantie was het een chaos en werd er geen toestemming verleent voor het binnen vliegen van Libië.
Ten tweede zijn tot op heden alle vluchten van en naar Libie geannuleerd in afwachting wanneer het weer veilig is.
Ten tweede was het gevaarlijk om binnen Libië te reizen.
Beide adviezen zijn afgegeven door ministerie van BuZa en EU.

sidi bibi
09-03-11, 07:43
Je mag je burgers evacueren uit een oorlogsituatie. Die landing op het strand had niets om het lijf. Geen dreiging of inmenging voor het regime, alleen maar het ophalen van eigen burgers. Mensen voor wiens veiligheid het huidige regime niet in kon staan.
Er is geen oorlogsmisdaad gepleegd ofzo.

Dit zijn stellingen van jou. Zij zien dat anders, er komt een helicopter met een gewapende bemanning uit een vreemd land binnen. Ik denk dat ze dat als bedreiging kunnen zien.
Hoe wil je aantonen dat het huidige regime niet voor hun veiligheid kon instaan. Zijn er massale slachtoffers gevallen dan onder buitenlanders die in die oorlogssituatie, zoals jij het noemt, het land niet konden ontvluchten. Ik zie het tegengestelde.
Vooralsnog is het Lybië die bepaald wat er met de 3 marinemensen gaat gebeuren, of die al dan niet berecht gaan worden. Hebben ze het volste recht toe.
Ik verdedig Khadaffi niet hoor, zit zelf ook op die verdwaalde kogel te wachten. Heb een beetje moeite met de gedachtengang die er vanuit Nederland achter zit en ook die rare hetze van " wij staan achter onze troepen ".
Reken daar de verantwoordelijken in de regering maar mee af en trap niet in die afleidingsmanouvres.

sidi bibi
09-03-11, 07:45
Welk strafrecht wil je toepassen in Libië.


Het gaat niet om de vraag of iemand iets in de weg wordt gelegd, maar om de vraag of ze weg konden uit Libie en hierop is het antwoord neen.
In de eerste instantie was het een chaos en werd er geen toestemming verleent voor het binnen vliegen van Libië.
Ten tweede zijn tot op heden alle vluchten van en naar Libie geannuleerd in afwachting wanneer het weer veilig is.
Ten tweede was het gevaarlijk om binnen Libië te reizen.
Beide adviezen zijn afgegeven door ministerie van BuZa en EU.

Ik vind dit geheel te onnozel om op te reageren. Zet vanavond een Amerikaans actiefimpje op zou ik zeggen.

John2
09-03-11, 07:57
Hoe wil je aantonen dat het huidige regime niet voor hun veiligheid kon instaan. Zijn er massale slachtoffers gevallen dan onder buitenlanders die in die oorlogssituatie, zoals jij het noemt, het land niet konden ontvluchten.
Een regiem die zo uitbundig huishoud onder zijn eigen burgers zou deze instaan voor de veiligheid van de buitenlanders, en er zijn enkele tientallen doden gevallen onder de buitenlanders, hoeveel precies krijgen we te horen als de internationale waarnemers zijn rapporten hebben opgemaakt.

Ik vind dit geheel te onnozel om op te reageren. Zet vanavond een Amerikaans actiefimpje op zou ik zeggen.
Jij kunt het onnozel vinden gelukkig vind mijn overheid dit realiteit.

mark61
09-03-11, 08:05
Welk strafrecht wil je toepassen in Libië.


Het gaat niet om de vraag of iemand iets in de weg wordt gelegd, maar om de vraag of ze weg konden uit Libie en hierop is het antwoord neen.
In de eerste instantie was het een chaos en werd er geen toestemming verleent voor het binnen vliegen van Libië.
Ten tweede zijn tot op heden alle vluchten van en naar Libie geannuleerd in afwachting wanneer het weer veilig is.
Ten tweede was het gevaarlijk om binnen Libië te reizen.
Beide adviezen zijn afgegeven door ministerie van BuZa en EU.

Imbeciele leugenaar.

mark61
09-03-11, 08:05
Een regiem die zo uitbundig huishoud onder zijn eigen burgers zou deze instaan voor de veiligheid van de buitenlanders, en er zijn enkele tientallen doden gevallen onder de buitenlanders, hoeveel precies krijgen we te horen als de internationale waarnemers zijn rapporten hebben opgemaakt.

Jij kunt het onnozel vinden gelukkig vind mijn overheid dit realiteit.

Imbeciele leugenaar.

John2
09-03-11, 08:28
Imbeciele leugenaar.

Waarin lieg ik, o gij groot mongool?

sidi bibi
09-03-11, 10:13
.

Jij kunt het onnozel vinden gelukkig vind mijn overheid dit realiteit.

We zitten hier in mijn Marokkaanse huiskamer ons te pletter te lachen om jouw overheid.

Die overheid is een internationaal lachertje.

Maar goed, Trix gaat bemiddelen helemaal in Oman las ik in de Telegraaf, gaat zeker een bubbelend buikdansje weggeven.

John2
09-03-11, 10:49
Zij zien dat anders, er komt een helicopter met een gewapende bemanning uit een vreemd land binnen. Ik denk dat ze dat als bedreiging kunnen zien.

Dan hebben ze vreemde militairen in Libië, met een groot gebrek aan kennis en opleiding, je mag toch minimaal verwachten dat ze enige kennis hebben van internationale tekens en dan hadden ze minimaal moeten denken Shit een NAVO voertuig, verder is zover ik weet het schip normaal aangemeld, althans dit is het schip verplicht.


=sidi bibi;4637680]We zitten hier in mijn Marokkaanse huiskamer ons te pletter te lachen om jouw overheid.
Dat mag, dat doen wij ook regelmatig over de Marokkaanse en andere regeringen in Afrika, ik ben in ieder geval trots dat ze nog kosten nog moeite hebben gespaard om burgers uit dit land weg te halen.


Die overheid is een internationaal lachertje.
Ach ze spelen nog mee in en op de internationale podium, maar misschien bedoel je de miljarden ontwikkelingsgelden die jaarlijks worden besteed aan landen waaronder Marokko.


Maar goed, Trix gaat bemiddelen helemaal in Oman las ik in de Telegraaf, gaat zeker een bubbelend buikdansje weggeven.
Nee hoor de 4 boten zijn verkocht dus ze heeft haar best gedaan, nu nog opdrachten voor de BAM, Shell en we hebben weer voor duizenden manuren aan werk.

mark61
09-03-11, 10:50
Waarin lieg ik, o gij groot mongool?

Laat de Mongolen met rust.

Waar lieg je niet over?

John2
09-03-11, 11:02
Laat de Mongolen met rust.

Waar lieg je niet over?

Op het moment dat jij normaal wenst te doen.

sidi bibi
09-03-11, 11:06
Dan hebben ze vreemde militairen in Libië, met een groot gebrek aan kennis en opleiding, je mag toch minimaal verwachten dat ze enige kennis hebben van internationale tekens en dan hadden ze minimaal moeten denken Shit een NAVO voertuig, verder is zover ik weet het schip normaal aangemeld, althans dit is het schip verplicht.


Dat mag, dat doen wij ook regelmatig over de Marokkaanse en andere regeringen in Afrika, ik ben in ieder geval trots dat ze nog kosten nog moeite hebben gespaard om burgers uit dit land weg te halen.


Ach ze spelen nog mee in en op de internationale podium, maar misschien bedoel je de miljarden ontwikkelingsgelden die jaarlijks worden besteed aan landen waaronder Marokko.


Nee hoor de 4 boten zijn verkocht dus ze heeft haar best gedaan, nu nog opdrachten voor de BAM, Shell en we hebben weer voor duizenden manuren aan werk.

Het bezoek van Trix aan Oman is mede ingegeven om de vrijlating van de 3 gegijzelde militairen te bewerkstelligen staat in de Telegraaf.

Lekker doordacht realistisch maar weer, helemaal vanuit Oman. En Trix gaat dat doen, die vallen op dikke billen daar in Oman. Gegijzeld ineens, wat een kul.

Hoezo ontwikkelingshulp Marokko, is het niet andersom zou je zo onderhand denken. Hoeveel manuren zijn gemoeid met de bouw van de 3 Marokkaanse fregatten in Nederland.
Heeft Willempie hier mijn zijn kontje voor lopen draaien.

mark61
09-03-11, 11:57
Het bezoek van Trix aan Oman is mede ingegeven om de vrijlating van de 3 gegijzelde militairen te bewerkstelligen staat in de Telegraaf.

Lekker doordacht realistisch maar weer, helemaal vanuit Oman. En Trix gaat dat doen, die vallen op dikke billen daar in Oman. Gegijzeld ineens, wat een kul.

Hoezo ontwikkelingshulp Marokko, is het niet andersom zou je zo onderhand denken. Hoeveel manuren zijn gemoeid met de bouw van de 3 Marokkaanse fregatten in Nederland.
Heeft Willempie hier mijn zijn kontje voor lopen draaien.

Ja die was humor. Een of andere big op het NOS journaal beweerde dat de sultan van Oman 'heeeeel machtig is in de Arabische wereld' en dat dat belangrijk is voor onze jongens in Lybië :hihi:

Je vraagt je af wat dat voor speeltuin is tegenwoordig, de NOS :haha:

mark61
09-03-11, 12:00
Dan hebben ze vreemde militairen in Libië, met een groot gebrek aan kennis en opleiding, je mag toch minimaal verwachten dat ze enige kennis hebben van internationale tekens en dan hadden ze minimaal moeten denken Shit een NAVO voertuig, verder is zover ik weet het schip normaal aangemeld, althans dit is het schip verplicht.


Dat mag, dat doen wij ook regelmatig over de Marokkaanse en andere regeringen in Afrika, ik ben in ieder geval trots dat ze nog kosten nog moeite hebben gespaard om burgers uit dit land weg te halen.


Ach ze spelen nog mee in en op de internationale podium, maar misschien bedoel je de miljarden ontwikkelingsgelden die jaarlijks worden besteed aan landen waaronder Marokko.


Nee hoor de 4 boten zijn verkocht dus ze heeft haar best gedaan, nu nog opdrachten voor de BAM, Shell en we hebben weer voor duizenden manuren aan werk.

Ongelooflijke Imbeciel :haha:

Sallahddin
09-03-11, 13:51
wat waren die mariniers aan het doen in Libya dan ???

John2
09-03-11, 14:06
=sidi bibi;4637717]Het bezoek van Trix aan Oman is mede ingegeven om de vrijlating van de 3 gegijzelde militairen te bewerkstelligen staat in de Telegraaf.
Technisch kan ze dit doen, maar of dit iets uitmaakt, denk het niet.


Lekker doordacht realistisch maar weer, helemaal vanuit Oman. En Trix gaat dat doen, die vallen op dikke billen daar in Oman. Gegijzeld ineens, wat een kul.
Waar heb jij het ineens over?


Hoezo ontwikkelingshulp Marokko, is het niet andersom zou je zo onderhand denken. Hoeveel manuren zijn gemoeid met de bouw van de 3 Marokkaanse fregatten in Nederland.
Heeft Willempie hier mijn zijn kontje voor lopen draaien.
http://www.vewin.nl/Drinkwater/Ontwikkelingssamenwerking/Pages/default.aspx
http://www.nots.nl/project.php?id=37&project=Concentrated-Solar-Power-in-Marokko
http://www.ngo-database.nl/index.php?fi_encode=TU8%3D&un_encode=NTA0&co_encode=TW9yb2Njbw%3D%3D&to_encode=NjcyNjY4&yr_encode=MjAwOU5OMDAwOTk5

Zo maar even een paar links die ik nog wist.


Ongelooflijke Imbeciel :haha:
Ongelooflijke Mongool, gore leugenaar, het enigste wat jij kunt is een verwarde poging iemand zwart te maken, maar enige kennis van de wereld of discussie is aan jou niet besteed.:tik:

mark61
09-03-11, 14:10
het

:haha: Stompzinnig, volledig inhoudsloos en Überliegend gaan zitten terugschelden op niks af helpt niet.

Ik laat je behandeling verder aan sidi bibi over.

John2
09-03-11, 14:19
:haha: Stompzinnig, volledig inhoudsloos en Überliegend gaan zitten terugschelden op niks af helpt niet.

Ik laat je behandeling verder aan sidi bibi over.

Laat jezelf eens behandelen, want ik ben niet de enigste die jou schelden vloeken en tieren zat is op dit forum, denk daar maar eens over na.

fisherman1969
09-03-11, 14:38
wat waren die mariniers aan het doen in Libya dan ???

Zullen wel van Joodse afkomst zijn denk ik een dachten een bezoekje te brengen aan hun bloedverwanten*) of degene die ze kwamen redden was een JOOD ? natuurlijk , want anders had Khadaffi hem om zeep gebracht of zo ?

(volgens HITLERen de Nazie,s)
:moeilijk:

Eke
09-03-11, 14:41
Ja die was humor. Een of andere big op het NOS journaal beweerde dat de sultan van Oman 'heeeeel machtig is in de Arabische wereld' en dat dat belangrijk is voor onze jongens in Lybië :hihi:

Je vraagt je af wat dat voor speeltuin is tegenwoordig, de NOS :haha:

"Verder speelt Qaboos weliswaar geen belangrijke rol op het wereldtoneel, maar 'zijn status in de regio is buitengewoon hoog', zoals de Jordaanse koning Abdullah II het verwoordt in zijn onlangs verschenen boek"*

Verder wil ik nog even zeggen, in het algemeen, dat ie geen dictator is in de geest van Ben Ali, Moe Barak en Gat Haffi.

De sultan is gewoon geboren als vorst. Hij heeft vele scholen, wegen, ziekenhuizen,universiteiten ect. voor z'n volk opgericht en aangelegd, zogauw ie aan de beurt was met regeren. Hij schijnt een goed mens te zijn, dus dat is voor een dictator een enorm pluspunt.

Hoe hij omgaat met z'n tegenstanders, behalve ontslaan als ze ambtenaar zijn....geen idee.

Bron* :

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/4936/VK-Dossier-Onrust-in-het-Midden-Oosten/article/detail/1856706/2011/03/07/Wat-is-sultan-Qaboos-van-Oman-voor-iemand.dhtml

super ick
09-03-11, 14:58
Dit zijn stellingen van jou. Zij zien dat anders, er komt een helicopter met een gewapende bemanning uit een vreemd land binnen. Ik denk dat ze dat als bedreiging kunnen zien.
Hoe wil je aantonen dat het huidige regime niet voor hun veiligheid kon instaan. Zijn er massale slachtoffers gevallen dan onder buitenlanders die in die oorlogssituatie, zoals jij het noemt, het land niet konden ontvluchten. Ik zie het tegengestelde.
Vooralsnog is het Lybië die bepaald wat er met de 3 marinemensen gaat gebeuren, of die al dan niet berecht gaan worden. Hebben ze het volste recht toe.
Ik verdedig Khadaffi niet hoor, zit zelf ook op die verdwaalde kogel te wachten. Heb een beetje moeite met de gedachtengang die er vanuit Nederland achter zit en ook die rare hetze van " wij staan achter onze troepen ".
Reken daar de verantwoordelijken in de regering maar mee af en trap niet in die afleidingsmanouvres.

Je mag zogezegd het land verlaten alleen de faciliteiten liggen op hun gat evenals de aanvragen dus worden de regels niet nageleefd omdat ze ook niet nagekomen zijn.

Puur juridisch heb je gelijk en heeft Libie (wie dat ook momenteel is/zijn) het recht hen te arresteren.

Wees maar niet bang dat ik val voor goedkope retoriek als 'wij staan achter onze troepen'. En zeker niet voor een stelletje dat normaal gesproken helemaal geen gevaarlijke operaties uitvoerd maar nu toevallig even de lul zijn.
Ik weet hoe het werkt.

sidi bibi
09-03-11, 19:32
http://www.vewin.nl/Drinkwater/Ontwikkelingssamenwerking/Pages/default.aspx
http://www.nots.nl/project.php?id=37&project=Concentrated-Solar-Power-in-Marokko
http://www.ngo-database.nl/index.php?fi_encode=TU8%3D&un_encode=NTA0&co_encode=TW9yb2Njbw%3D%3D&to_encode=NjcyNjY4&yr_encode=MjAwOU5OMDAwOTk5

Zo maar even een paar links die ik nog wist.


Het 2de project maakt het al duidelijk, " ze zijn in kontakt gekomen via leveranciers..."

Doe toch niet zo schijnheilig alsof het liefdadigheid betreft of schenkingen, en dan nog wel in Laayoun, dat omstreden gebied. Vandaar dat die van Walsum met zijn omstreden uitspraken kwam die hem zijn kop kostte als onderhandelaar in de Saharakwestie.
Je zult wel weer niet weten waar ik het over heb natuurlijk.

sidi bibi
09-03-11, 19:36
:haha: Stompzinnig, volledig inhoudsloos en Überliegend gaan zitten terugschelden op niks af helpt niet.

Ik laat je behandeling verder aan sidi bibi over.

Onbehandelbaar is de diagnose.
Wat kan die vent zwammen zeg.