PDA

Bekijk Volledige Versie : Het gaat allemaal om belangen & machtsverhoudingnen : niet om vrijheid, democratie ..



Sallahddin
08-03-11, 13:57
"Het gaat allemaal om belangen & machtsverhoudingnen : niet om recht, vrijheid, rechtvaardigheid, gelijkheid , ...democratie .....hallooo : wakker worden , mensen :

Source : Human conscience :



Those popular noble legetimate Arab uprises against those criminal dictators installed & supported by the "democratic " west mostly , against the very will & interests of the Arab peoples have been making some shift in the balance of power :

making western & israeli interests at the mercy of the Arab peoples :

no wonder that Tony Blair said that :" we should manage those uprises " :

well, the mighty west will be able to manage them indeed in order to protect its own interests , to some extent at least , but not totally :


The power of the people cannot be totally beaten :

The people will be protecting their own interests even at the expence of those of the west & israel :


The Turkish model will be installed in those Arab nations where the army has the last word , even in politics :

but the people are the only guarantee for their own dignity, real freedom & independence from western soft or hard imperialism :

the people gotta be keeping on pressuring those Arab armies as they do nowadays in Egypt, Tunisia ....


in short :


stop talking about values & norms, about democracy ...because it's all about interests & balance of power ...in ur materialistic secular world at least !


P.S.: islam was the first ever to preach & practice all those universal equality principles , freedom, individual freedom, human rights, religious tolerance, freedom of belief for non_muslims , ....in the islamic sense :

The materialistic west without a soul had just turned those original islamic equality principles, norms & values into materialistic secular ones : not eve,n original :

see how individualistic & holistic islamic Spâin had triggered that protestant individualistic reformation & therefore had fundamentally infulenced protesnat John Locke's philosophical liberalism .....

Slinger
08-03-11, 14:03
"Het gaat allemaal om belangen & machtsverhoudingnen : niet om recht, vrijheid, rechtvaardigheid, gelijkheid , ...democratie .....hallooo : wakker worden , mensen :

Source : Human conscience :



Those popular noble legetimate Arab uprises against those criminal dictators installed & supported by the "democratic " west mostly , against the very will & interests of the Arab peoples have been making some shift in the balance of power :

making western & israeli interests at the mercy of the Arab peoples :

no wonder that Tony Blair said that :" we should manage those uprises " :

well, the mighty west will be able to manage them indeed in order to protect its own interests , to some extent at least , but not totally :


The power of the people cannot be totally beaten :

The people will be protecting their own interests even at the expence of those of the west & israel :


The Turkish model will be installed in those Arab nations where the army has the last word , even in politics :

but the people are the only guarantee for their own dignity, real freedom & independence from western soft or hard imperialism :

the people gotta be keeping on pressuring those Arab armies as they do nowadays in Egypt, Tunisia ....


in short :


stop talking about values & norms, about democracy ...because it's all about interests & balance of power ...in ur materialistic secular world at least !


P.S.: islam was the first ever to preach & practice all those universal equality principles , freedom, individual freedom, human rights, religious tolerance, freedom of belief for non_muslims , ....in the islamic sense :

The materialistic west without a soul had just turned those original islamic equality principles, norms & values into materialistic secular ones : not eve,n original :

see how individualistic & holistic islamic Spâin had triggered that protestant individualistic reformation & therefore had fundamentally infulenced protesnat John Locke's philosophical liberalism .....

Je spreek jezelf tegen...

Sallahddin
08-03-11, 14:21
Je spreek jezelf tegen...


:lol:


niet echt :


Arabisch volkeren moeten de eigen belangen beschermen, zelfs ten koste van de imperialistisch belangen van het westen ..& israel .....

muslim volkeren moeten de machstverhoudingnen veranderen om op te kunnen komen voor de eigen belangen & voor de belangen van de zwakkeren , armen ...in deze wereld , zelfs ten koste van de imperialistisch materialistisch mensowaardig belangen van het westen &israel : deze laatsten die geen moer geven om ander volkeren of om waarden als dat de westerse & israeli belangen niet zou dienen ...

Sallahddin
08-03-11, 19:54
so, folks ,just cut the crap & don't talk about values, norms,democracy , principles anymore .....

Sallahddin
08-03-11, 20:41
het wemelt hier van de ...genius people ! :lol:

Schaapjestellen
08-03-11, 20:49
Rommeltje op de wereld

John2
08-03-11, 20:56
:lol:


niet echt :


Arabisch volkeren moeten de eigen belangen beschermen, zelfs ten koste van de imperialistisch belangen van het westen ..& israel .....

muslim volkeren moeten de machstverhoudingnen veranderen om op te kunnen komen voor de eigen belangen & voor de belangen van de zwakkeren , armen ...in deze wereld , zelfs ten koste van de imperialistisch materialistisch mensowaardig belangen van het westen &israel : deze laatsten die geen moer geven om ander volkeren of om waarden als dat de westerse & israeli belangen niet zou dienen ...

Wat als wij hier in Europa er het zelfde over denken, hoe zou het er dan uitzien in het Midden Oosten en Azie in landen zoals Iran, Noord Korea.

Sallahddin
08-03-11, 21:25
Rommeltje op de wereld


"creative chaos " :lol: we don't know yet where it would be leading to ...

Sallahddin
08-03-11, 21:27
Wat als wij hier in Europa er het zelfde over denken, hoe zou het er dan uitzien in het Midden Oosten en Azie in landen zoals Iran, Noord Korea.


wat bedoel je ??? het westen wordt gedreven alleen door de eigen belangen & machstverhoudingnen, niet door waarden , beginselen, normen, democreatie .....zelfs die westerse waarden , beginselen, normen zijn slechts van materialistisch utilitair pragmatiscvh machiavellistisch ...aard : hebben juist niets menselmiks of onvoorwaardelmijks ...; dus .....

Sallahddin
09-03-11, 12:13
Wat als wij hier in Europa er het zelfde over denken, hoe zou het er dan uitzien in het Midden Oosten en Azie in landen zoals Iran, Noord Korea.


vervolg :

je hebt niet begrepen wat ik zei, zie ik helaas ...

marces
09-03-11, 12:21
wat bedoel je ??? het westen wordt gedreven alleen door de eigen belangen & machstverhoudingnen, niet door waarden , beginselen, normen, democreatie .....zelfs die westerse waarden , beginselen, normen zijn slechts van materialistisch utilitair pragmatiscvh machiavellistisch ...aard : hebben juist niets menselmiks of onvoorwaardelmijks ...; dus .....

Een erg ongenuanceerd verhaal. Net of er in het westen geen mensen met idealen, normen, waarden enz. enz. zijn. Dat is natuurlijk onzin. Net zo goed als het onzin is dat het in het oosten, om het zo maar eens te noemen, wat dat betreft beter is.
Integendeel zou ik zeggen. Met zo'n negatieve houding maak je het alleen maar erger, ook jij bent onderdeel van die westerse wereld.

Sallahddin
09-03-11, 12:40
Een erg ongenuanceerd verhaal. Net of er in het westen geen mensen met idealen, normen, waarden enz. enz. zijn. Dat is natuurlijk onzin. Net zo goed als het onzin is dat het in het oosten, om het zo maar eens te noemen, wat dat betreft beter is.
Integendeel zou ik zeggen. Met zo'n negatieve houding maak je het alleen maar erger, ook jij bent onderdeel van die westerse wereld.

Ik heb het over de a_moreel natuur & intrinsiek karakter van westerse democratie & liberaal ethiek !

Ik heb het over westerse foreign policies ....


see this :


Oorspronkelijk geplaatst door Knuppeltje


Wat voor sommige zogenaamde democratieën totaal geen beletsel vormt om er ergens anders een te beginnen.

Precies :

zgn westerse "democratieen" zijn tegenwoordig DE bron nummer 1 van het starten van bijna alle oorlogen , zie ook "democratisch" racistisch illegaal israel ....

westerse "democratieen" als DE bron nummer 1 van bijna alle ellende in de wereld van : honger , onderdrukking, imperialisme, neo_imperialisme, ongelijkheden , onrecht , tot het vernietigen van de eco_systems, climate change , .....de lijst is long inderdaad ...

zie de voormalig westerse imperialisme & de neo_imperialisme , de voormalig slavernij .....de westerse "democratieen" niet hadden kunnen beletten ....al die ellende die allemaal te wijten is aan westerse" democratieen" wiens individualistisch egocentrisch egoeistisch a_moreel intrinsiek inherent fundamenteel karakter & materialistisch waarden dat allemaal hadden gerechtvaardigd & getriggerd ....

a_moreel intrinsiek karakter van democratie & diens materialistisch normen & waarden als DE oorzaak nummer 1 van bijna alle ellende op de wereld ...

see those so_called rational liberal ethics without a heart or soul dominating in the world today ; even globally between nations : kantian, contractarianist , utilitarianist & those ethics of the market : that had been invading even our own private personal familial ereas : disgusting :


well, i do prefer the islamic ethics : the best ever or those post_modernistic neo_feminism's ethics of care that try to improve those liberal ethics by introducing heart, feeling, love, empathy , care ; solidarity .....to ethics , not only at the personal, private & familial levels , but also at the economic, social & political national levels ,


& even at the global level between nations :


see this great book on the matter :

"Ethics of care : personal, political, global" by Virginia Held : awesome really : rational ethics of care with heart , feeling , empathy , care , love ....even at the global level : even at the local national economic social political levels , not only at the personal private faimilial levels ...

marces
09-03-11, 13:45
Ja het loopt allemaal lekker in Egypte, Libië, Irak, Tunesië, Afghanistan enz. enz. - of is dat ook de schuld van het "verderfelijke" westen?
Ik ben toch blij dat ik hier woon. We hebben allemaal een dak boven ons hoofd, we hebben allemaal te eten, we kunnen zeggen wat we willen, het is stabiel en veilig, er is een sociaal vangnet in dit land enz. enz. Dat zijn onze "westerse" verworvenheden en dat is waarschijnlijk ook de reden dat jij hier woont.
Normen en waarden op basis van wat voor een religie ook staat mij persoonlijk niet aan. Dit legt vrijheden van individuen aan banden, zorgt voor intolerantie en dogmatisme en juist daar komen de meeste oorlogen en ongereldheden uit voort. Religie leidt tot heel veel ellende in de wereld, ellende die ook wordt veroorzaak door zgn. Islamitische landen/regimes/mensen.
Ik zeg helemaal niet dat het hier in het westen allemaal zaligmakend is, maar je moet wel een beetje blijven relativeren want jij bekijkt het op een erg eenzijdige manier.

Sallahddin
10-03-11, 19:54
Ja het loopt allemaal lekker in Egypte, Libië, Irak, Tunesië, Afghanistan enz. enz. - of is dat ook de schuld van het "verderfelijke" westen?
Ik ben toch blij dat ik hier woon. We hebben allemaal een dak boven ons hoofd, we hebben allemaal te eten, we kunnen zeggen wat we willen, het is stabiel en veilig, er is een sociaal vangnet in dit land enz. enz. Dat zijn onze "westerse" verworvenheden en dat is waarschijnlijk ook de reden dat jij hier woont.
Normen en waarden op basis van wat voor een religie ook staat mij persoonlijk niet aan. Dit legt vrijheden van individuen aan banden, zorgt voor intolerantie en dogmatisme en juist daar komen de meeste oorlogen en ongereldheden uit voort. Religie leidt tot heel veel ellende in de wereld, ellende die ook wordt veroorzaak door zgn. Islamitische landen/regimes/mensen.
Ik zeg helemaal niet dat het hier in het westen allemaal zaligmakend is, maar je moet wel een beetje blijven relativeren want jij bekijkt het op een erg eenzijdige manier.

:lol:


U have no notion of geo_politics, international affairs , ....political games ....no notion of history ...

no notion of the materialistic ideological a_moral roots of western liberal ethics & democracy ...

read
ur own thinkers , political analysists , top journalists , anthropologists, politicologists , ....on the matter ..

fisherman1969
10-03-11, 20:21
Ja het loopt allemaal lekker in Egypte, Libië, Irak, Tunesië, Afghanistan enz. enz. - of is dat ook de schuld van het "verderfelijke" westen?
Ik ben toch blij dat ik hier woon. We hebben allemaal een dak boven ons hoofd, we hebben allemaal te eten, we kunnen zeggen wat we willen, het is stabiel en veilig, er is een sociaal vangnet in dit land enz. enz. Dat zijn onze "westerse" verworvenheden en dat is waarschijnlijk ook de reden dat jij hier woont.
Normen en waarden op basis van wat voor een religie ook staat mij persoonlijk niet aan. Dit legt vrijheden van individuen aan banden, zorgt voor intolerantie en dogmatisme en juist daar komen de meeste oorlogen en ongereldheden uit voort. Religie leidt tot heel veel ellende in de wereld, ellende die ook wordt veroorzaak door zgn. Islamitische landen/regimes/mensen.
Ik zeg helemaal niet dat het hier in het westen allemaal zaligmakend is, maar je moet wel een beetje blijven relativeren want jij bekijkt het op een erg eenzijdige manier.

Het enige wat je kunt verwachten op jou fatsoendelijk en eerlijk antwoord is .................................................. .. een ,fuck you handje ,, meer kan hij niet .
:rolleyes:

H.P.Pas
10-03-11, 21:08
:lol:


U have no notion of geo_politics, international affairs , ....political games ....no notion of history ...

no notion of the materialistic ideological a_moral roots of western liberal ethics & democracy ...

read
ur own thinkers , political analysists , top journalists , anthropologists, politicologists , ....on the matter ..

Neither have you.
No kidding,

Hatert
10-03-11, 23:07
Ja het loopt allemaal lekker in Egypte, Libië, Irak, Tunesië, Afghanistan enz. enz. - of is dat ook de schuld van het "verderfelijke" westen?
Ik ben toch blij dat ik hier woon. We hebben allemaal een dak boven ons hoofd, we hebben allemaal te eten, we kunnen zeggen wat we willen, het is stabiel en veilig, er is een sociaal vangnet in dit land enz. enz. Dat zijn onze "westerse" verworvenheden en dat is waarschijnlijk ook de reden dat jij hier woont.
Normen en waarden op basis van wat voor een religie ook staat mij persoonlijk niet aan. Dit legt vrijheden van individuen aan banden, zorgt voor intolerantie en dogmatisme en juist daar komen de meeste oorlogen en ongereldheden uit voort. Religie leidt tot heel veel ellende in de wereld, ellende die ook wordt veroorzaak door zgn. Islamitische landen/regimes/mensen.
Ik zeg helemaal niet dat het hier in het westen allemaal zaligmakend is, maar je moet wel een beetje blijven relativeren want jij bekijkt het op een erg eenzijdige manier.

Moet je eens voor de lol een lijstje maken van slachtpartijen en oorlogen veroorzaakt door westerse landen. Kijken hoe je dan praat.

marces
11-03-11, 09:06
@sallahdin - ach ja, er zijn altijd mensen zijn die alles beter weten en hun mening als de exclusieve waarheid zien. Ik kan me er niet eens meer kwaad over maken.....

@hatert -
Moet je eens voor de lol een lijstje maken van slachtpartijen en oorlogen veroorzaakt door westerse landen. Kijken hoe je dan praat.

Waarom zouden we een lijstje maken? Beetje onzinnig. Als je de wereld simplificeerd tot 2categoriën bekijk je het wel op een heel makkelijke manier. De wereld is complex, de geschiedenis is lang en overal is wel wat aan de hand. Maar om "het westen" overal de schuld van te geven is een beetje erg kort door de bocht. Je maakt trouwens zelf deel uit van deze samenleving, dus van het westen, dus heb je zelf boter op je hoofd.
Geen ideologie is zaligmakend, en religie maakt het alleen nog maar erger.
Zonder religie hadden we een mooiere wereld en vreedzamere wereld.

Sallahddin
11-03-11, 19:32
Neither have you.
No kidding,


Hebben we juist niks aan deze soort "aantwoorden" : explain urself then : no kidding :

I said "u don't know " to this new guy & i told him why , u say : "neither do u " ??? : that's it : can u be more specific though ???

which kindda "answer" is this ??? enlighten us with ur bright lights then instead ....i just might be kidding in relation to the latter, who knows ???

Sallahddin
11-03-11, 19:37
[QUOTE=marces;4638820]@sallahdin - ach ja, er zijn altijd mensen zijn die alles beter weten en hun mening als de exclusieve waarheid zien. Ik kan me er niet eens meer kwaad over maken.....


Fact is : u lack the basic facts : it's all about interests & balance of power , not about values, principles, democracy ...

That's mainly what i was talking about : see again that a_moral nature of both liberal ethics dominating in the world today & of democracy : see the materialistic utilitarianist contractarianist pragmatic machiavellistic Nietzschean's "beyond good & evil" a_moral nature of western "values, norms, principles "...

Sallahddin
11-03-11, 19:41
Ja het loopt allemaal lekker in Egypte, Libië, Irak, Tunesië, Afghanistan enz. enz. - of is dat ook de schuld van het "verderfelijke" westen?
Ik ben toch blij dat ik hier woon. We hebben allemaal een dak boven ons hoofd, we hebben allemaal te eten, we kunnen zeggen wat we willen, het is stabiel en veilig, er is een sociaal vangnet in dit land enz. enz. Dat zijn onze "westerse" verworvenheden en dat is waarschijnlijk ook de reden dat jij hier woont.
Normen en waarden op basis van wat voor een religie ook staat mij persoonlijk niet aan. Dit legt vrijheden van individuen aan banden, zorgt voor intolerantie en dogmatisme en juist daar komen de meeste oorlogen en ongereldheden uit voort. Religie leidt tot heel veel ellende in de wereld, ellende die ook wordt veroorzaak door zgn. Islamitische landen/regimes/mensen.
Ik zeg helemaal niet dat het hier in het westen allemaal zaligmakend is, maar je moet wel een beetje blijven relativeren want jij bekijkt het op een erg eenzijdige manier.

The west mainly had installed & supported almost all those Arab & other dictators against the very will & interests of the local peoples : in order to protect its own interests & balance of power :

see how the previous western imperialism in the Arab & muslim worlds did just that ...i assume u do know that relatively recent part of history at least .....

The new Roman empire appointing its own local slaves rulers in its provinces ...as the old one used to do ....

marces
14-03-11, 07:29
Je bent een heel arrogant mannetje Sallahddin. Jij denk de waarheid in pacht te hebben? Je zit vast in je enge denkbeelden. Zielig voor je.

Pizzaman
14-03-11, 07:39
Je bent een heel arrogant mannetje Sallahddin. Jij denk de waarheid in pacht te hebben? Je zit vast in je enge denkbeelden. Zielig voor je.

Ik ben benieuwd hoe ie het goed gaat lullen,
wanneer men nu een Taliban-regering verkiest boven de oude troep.

Zal ie vast heerlijk vinden...:fucyc:

Sallahddin
14-03-11, 11:59
Je bent een heel arrogant mannetje Sallahddin. Jij denk de waarheid in pacht te hebben? Je zit vast in je enge denkbeelden. Zielig voor je.

nee, absoluut niet :

integendeel zelfs :

ik zeg waar het op staat gewoon : zie je eigen post_modernisme wat dat betreft althans :

post_modernisme die probeert westerse individualisme te combineren met Oosterse holisme terwijl islam is al individualistisch& holistisch tegelijkertijd ...

post_modernisme die roept op voor relativisme , pluralisme zlefs buiten westerse denken & buiten westerse liberaal democratie ...

Ik ben wel universeler & ruimdenkender , integenstelling tot jullie 1zijdig , 1 dimentioneel racistisch imperialistisch paternalistisch achterhaald Eurocentrisch denken :

Eurocentrisme die werd fundamenteel weerlegd door ..post_modernisme bijv ...

Lees aandachtig wat ik zei om te achterhalen wie van ons wel de kortzichtig enge arrogant .....partij is ...

Sallahddin
14-03-11, 12:01
The Planet of the Apes II : The Return of Humanity !

--------------------------------------------------------------------------------

"The Planet of the Apes II : The Return of Humanity !


Source : Past _present _ future :







""islam as the one & only Arch of Noe , as a "time machine" :

Islam defeating this western materialistic secular atheistic "civilization of western white "apes " (just a metaphor , folks ) without a heart or soul in the future :



Considering the current sad confusing darkness & situation in the world , i said to myself : let's get on board of our time machine to explore the glory times of islam in the past to get some inspiration : when i came back from the past to the current present _future , i realised again how this western civilization of white "apes" had taken over our planet humanity gotta be liberated from : i realised how the fall of muslims was so terrible for humanity !

Disappointed in that fact & hard reality , i "cursed" those muslims, jews & christians responsible for the rise of western materialism : muslims because they betrayed islam in many ways & therefore went down leaving a vaccum , jews because they changed their religion, & christians who made a silly joke _lie of the great noble message of jewish prophet _human Jesus , making the rising materialistic west hate all religions in the process while building its "renaissance " & "enlightenmenbt" on the ruines & ashes of christianity , on muslim heritage & on the old Greek_ Roman heritage paving the way for the rise of the new Roman empire in the process !

So, i said to myself : let's take a look at the future : my curiosity was irresistible in that regard :

what i saw in the future filled my heart with joy & delight beyond any words or description :

I saw the glorious return of islam : at the global level this time :

The good news is also that most of those western white "apes" have become humans again by embracing & practicing islam as such !


It almost all made sense to me : past _present & future are 1 , but not the same :

the one leading to the other while making part of each other !

I understood what time is somehow : time as just a relative concept : just a temporary bridge to after _time :

In order to go from before _time to after _time , we had to cross that bridge of time : we had to pass the test of time ....

To be continued ..

marces
14-03-11, 12:34
nee, absoluut niet :
Ik ben wel universeler & ruimdenkender , integenstelling tot jullie 1zijdig , 1 dimentioneel racistisch imperialistisch paternalistisch achterhaald Eurocentrisch denken :

Eurocentrisme die werd fundamenteel weerlegd door ..post_modernisme bijv ...

Lees aandachtig wat ik zei om te achterhalen wie van ons wel de kortzichtig enge arrogant .....partij is ...

Wie ben jij om zo over mij te oordelen, jij probeert mij in een paar woorden te typeren?
Denk je nou echt dat jouw denkbeelden zo interessant zijn dat ik ze aandachtig door ga lezen? Nee, ik weet uit wat voor een hout jij bent gesneden, ik heb geen zin om me in te laten met figuren zoals jij.
Je zult het wel slecht hebben hier in het westen, met al die mensen met van die verachtellijke denkbeelden zoals ik. Ga je vriendjes maar pesten.

Sallahddin
14-03-11, 12:48
Wie ben jij om zo over mij te oordelen, jij probeert mij in een paar woorden te typeren?
Denk je nou echt dat jouw denkbeelden zo interessant zijn dat ik ze aandachtig door ga lezen? Nee, ik weet uit wat voor een hout jij bent gesneden, ik heb geen zin om me in te laten met figuren zoals jij.
Je zult het wel slecht hebben hier in het westen, met al die mensen met van die verachtellijke denkbeelden zoals ik. Ga je vriendjes maar pesten.


--------------------------------------------------------------------------------



Ooorsprnkelijk geplaatst door marces
Je bent een heel arrogant mannetje Sallahddin. Jij denk de waarheid in pacht te hebben? Je zit vast in je enge denkbeelden. Zielig voor je.



!!!!!!!!!!! :lol:

My life is more creative, awesome, beautiful, rich ....than u can ever imagine , buddy : i can assure u that fact: i am very lucky in that regard : : i do hope the same for u & for others !


besides:

can't u handle critics ???

u think it's ok to criticise other cultures, thoughtstreams, beliefs ...& even " make fun of them" while u can't tolerate critics in relation to ur own western cultures, thoughtstreams ...at the same time ???? very weak !

humanity has made so many progress thanks to these kindda dialectics in fact ...

nou, nou ....hypocriet moraal ridder :

je velt waardeoordellen met betrekking tot mijn persoon & je weigert dat ik hetzelfde zou doen met betrekking tot jezelf tegelijkertijd zoals je in deze post laat zien trouwens ...

pff....

Sallahddin
14-03-11, 12:51
http://www.youtube.com/watch?v=64YQqFdLHr4&feature=player_embedded








"killing me softly with ur ...words ,..." :lol:

it takes less than death to "kill" a human being indeed ..............

no pain no gain, no guts no glory though ...

marces
14-03-11, 13:16
Dan nog een laatste reacte beste sallahddin.
Ik heb geen zin om met ruzie te eindigen en hou het liever een beetje netjes; ik denk niet dat wij er uit komen. Mijn denkbeelden liggen mijlenver van die van jou af (hoewel ik genoeg twijfels heb; ik hoop dat jij die ook hebt?). Ik zeg niet dat mijn denkwijze zaligmakend is, maar dat zijn die van jou ook niet.
Ik kan je inhoudelijk prima volgen, maar ik denk dat verder dicussieren geen zin heeft omdat dat verloren energie is.
Ik ben blij voor je dat je zo gelukkig bent, dan ben ik ook.
Het ga je goed!:duim:

Sallahddin
14-03-11, 20:11
Dan nog een laatste reacte beste sallahddin.
Ik heb geen zin om met ruzie te eindigen en hou het liever een beetje netjes; ik denk niet dat wij er uit komen. Mijn denkbeelden liggen mijlenver van die van jou af (hoewel ik genoeg twijfels heb; ik hoop dat jij die ook hebt?). Ik zeg niet dat mijn denkwijze zaligmakend is, maar dat zijn die van jou ook niet.
Ik kan je inhoudelijk prima volgen, maar ik denk dat verder dicussieren geen zin heeft omdat dat verloren energie is.
Ik ben blij voor je dat je zo gelukkig bent, dan ben ik ook.
Het ga je goed!:duim:

That's the spirit : :fpetaf:

Ik pratte in het breder zin, niet speciaal over u :

men moet beseffen dat westerse denken, maatstaffen , ethiek , moraal , liberaal democratie ...zijn niet "universeel" in de absoluut zin , verre van dat !

men moet beseffen dat het westen is niet de wereld, maar slechts een gedeelte van de wereld !

Ik was niet aan het ruzieen met u : ik was gewoon aan het uitoefenen van mijn eigen vrijheden hier : vrijheid van geloof, van denken, van meningsuiting , da's alles :

men moet die vrijheden van andersdenkenden respecetern als men dezelfde respect wil terug krijgen wat dat betreft althans !

& niemand is alwetend inderdaad behalve God : het leven is een eindloos leer _groei proces : vandaar dat ik hier ben bijv , onder ander :

ik leer van jullie allemaal inderdaad & ik ben altijd op zoektocht , dus ...tot de dood een einde aan dat zou maken ...



ik heb gewoon een hekel aan mensen die de eigen denken , ethiek, maatstaffen aan anderen willen opleggen zoals die racistisch imperialistisch paternalistisch Eurocentrisme dat wel doet & nog steeds helaas :

vandaar dat ik het heb over anti_Eurocentrisme post_modernisme bijv die al die belachelijk" universalisme , waarheid, objectiviteit" claims van Eurocentrisch modernisme naar het land der fabelen had gestuurd , proberend te leren van zowel islam als van de ander Oosterse geloven, culturen, denkstromingnen zoals buddhisme, taoisme , hinduisme, confucious ...

het wordt inderdaad tijd dat men moet ophouden met zulke achterlijk achterhaald versleten ongenuanceerd Eurocentrisme : door bijv te leren van post_modernisme als de logisch conclusie van modernisme die roept op voor relativisme & pluralisme zelfs buiten westerse denken & buiten liberaal democratie ...

zo : nothing personal !

Thanks !

het ga je goed ook : all the best !

Good night !

Sallahddin
14-03-11, 20:18
Dan nog een laatste reacte beste sallahddin.
Ik heb geen zin om met ruzie te eindigen en hou het liever een beetje netjes; ik denk niet dat wij er uit komen. Mijn denkbeelden liggen mijlenver van die van jou af (hoewel ik genoeg twijfels heb; ik hoop dat jij die ook hebt?). Ik zeg niet dat mijn denkwijze zaligmakend is, maar dat zijn die van jou ook niet.
Ik kan je inhoudelijk prima volgen, maar ik denk dat verder dicussieren geen zin heeft omdat dat verloren energie is.
Ik ben blij voor je dat je zo gelukkig bent, dan ben ik ook.
Het ga je goed!:duim:

vervolg :

http://www.youtube.com/watch?v=efcn8LpwlPo&feature=related