PDA

Bekijk Volledige Versie : Dewinter lanceert oproep om massaal Hema-worst te kopen



Marsipulami
09-03-11, 14:24
Dewinter lanceert oproep om massaal Hema-worst te kopen

Vlaams Belang-boegbeeld Filip Dewinter roept alle Vlamingen op om massaal Hema-worst te kopen. Dat doet hij nadat de Nederlanse winkelketen negatief in het nieuws kwam omdat ze een werkneemster ontsloegen die haar hoofddoek niet wilde afzetten.

"Ik denk dat de grote meerderheid van de Vlamingen achter de beslissing staat", zei hij in 'Nog steeds wakker Nederland' op de Nederlandse Radio 1. "Het is niet simpel om op te roeien tegen de politieke correctheid. Er komt natuurlijk protest, het wordt onmiddellijk bestempeld als racisme. Dat is het absoluut niet: de hoofddoek is discriminerend, niet de beslissing tot ontslag." (ad/tma)
09/03/11 11u42

mark61
09-03-11, 15:11
http://content.nos.nl/data/image/m/2011/03/08/224095.jpg

mark61
09-03-11, 15:18
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/03/hemahoofddoek_ontslaan_ies_koe.html

John2
09-03-11, 15:21
Dewinter lanceert oproep om massaal Hema-worst te kopen

Vlaams Belang-boegbeeld Filip Dewinter roept alle Vlamingen op om massaal Hema-worst te kopen. Dat doet hij nadat de Nederlanse winkelketen negatief in het nieuws kwam omdat ze een werkneemster ontsloegen die haar hoofddoek niet wilde afzetten.

"Ik denk dat de grote meerderheid van de Vlamingen achter de beslissing staat", zei hij in 'Nog steeds wakker Nederland' op de Nederlandse Radio 1. "Het is niet simpel om op te roeien tegen de politieke correctheid. Er komt natuurlijk protest, het wordt onmiddellijk bestempeld als racisme. Dat is het absoluut niet: de hoofddoek is discriminerend, niet de beslissing tot ontslag." (ad/tma)
09/03/11 11u42

Zaterdag weer tijdens de markt. :engel:

Eke
09-03-11, 17:07
Citaat uit link- Mark61 :"Meisje vraagt of ze hoofddoek mag dragen. El Hema geeft toestemming. Belgische haatpatattekes klagen over hoofddoek. Meisje weigert onthoofddoeking. Contract meisje wordt niet verlengd."

Haatpatattekes met vette druipende rookworst waarvoor ettelijke onschuldige koetjes het loodje moeten leggen.

Liever je hart te laten vervetten dan te verzachten ???? En dat vraagt een politieke partij van je :kots:

Eric de Blois
09-03-11, 17:20
Citaat uit link- Mark61 :"Meisje vraagt of ze hoofddoek mag dragen. El Hema geeft toestemming. Belgische haatpatattekes klagen over hoofddoek. Meisje weigert onthoofddoeking. Contract meisje wordt niet verlengd."

Haatpatattekes met vette druipende rookworst waarvoor ettelijke onschuldige koetjes het loodje moeten leggen.

Liever je hart te laten vervetten dan te verzachten ???? En dat vraagt een politieke partij van je :kots:

Eke jij reageert op hatelijke opmerkingen vanuit het islamitische kamp altijd met het nodige begrip en vooral respect. Dat toon je hier niet in deze. Is dat de ware Eke? Waarom kots je niet als er hier homo's en kafir's door het slijk worden gehaald? En daar wou ik graag een inhoudelijk antwoord op hebben. Die meiden van halal vind je schattig en als ik daar kritiek op heb, vraag je van mij begrip voor die meiden. Waarom heb je geen begrip voor moslim bashers om het maar zo te zeggen? Zijn moslim's zieliger dan homo's?

Eke
09-03-11, 17:43
Eke jij reageert op hatelijke opmerkingen vanuit het islamitische kamp altijd met het nodige begrip en vooral respect. Dat toon je hier niet in deze. Is dat de ware Eke? Waarom kots je niet als er hier homo's en kafir's door het slijk worden gehaald? En daar wou ik graag een inhoudelijk antwoord op hebben. Die meiden van halal vind je schattig en als ik daar kritiek op heb, vraag je van mij begrip voor die meiden. Waarom heb je geen begrip voor moslim bashers om het maar zo te zeggen? Zijn moslim's zieliger dan homo's?

Je leest niet goed, Eric. Je maakt een opmerking over het oudste zusje die wat gezegd zou hebben, maar het was een ander zusje. Maakt je dat geen moer uit ?

Ze kregen geen hoor- en wederhoor in de media. Maakt je dat geen moer uit ?

Ze hebben zich duidelijk uitgesproken TEGEN homo-bashen. Maakt je dat geen moer uit ?


Overigens heb ik nu net de PC gestart omdat ik nog een opmerking op dit HEMAtopic wilde plaatsen.
Indien het verkoopstertje onder druk haar hoofddoek is gaan dragen dan zou ik daar stelling tegen nemen. Het moet een eigen keuze blijven, m.i. We leven in een vrij land.

En je kent m'n postings op homo-topics niet, blijkt.

Dag Eric.

Joesoef
09-03-11, 17:51
Eke jij reageert op hatelijke opmerkingen vanuit het islamitische kamp altijd met het nodige begrip en vooral respect. Dat toon je hier niet in deze. Is dat de ware Eke? Waarom kots je niet als er hier homo's en kafir's door het slijk worden gehaald? En daar wou ik graag een inhoudelijk antwoord op hebben. Die meiden van halal vind je schattig en als ik daar kritiek op heb, vraag je van mij begrip voor die meiden. Waarom heb je geen begrip voor moslim bashers om het maar zo te zeggen? Zijn moslim's zieliger dan homo's?


Bedoel je nu te zeggen dat alle moslims het zelfde zijn?

John2
09-03-11, 17:54
Citaat uit link- Mark61 :"Meisje vraagt of ze hoofddoek mag dragen. El Hema geeft toestemming. Belgische haatpatattekes klagen over hoofddoek. Meisje weigert onthoofddoeking. Contract meisje wordt niet verlengd."

Haatpatattekes met vette druipende rookworst waarvoor ettelijke onschuldige koetjes het loodje moeten leggen.

Liever je hart te laten vervetten dan te verzachten ???? En dat vraagt een politieke partij van je :kots:

El Hema waar wij vaak werk voor doen heeft een paar gouden regels;
Geen oorbellen voor mannen
Geen tatouages
Geen Nagellak
Geen sterke geurtjes
Geen hoofddoek/ pet / hoed.
Maar misschien dat ze voor eigen personeel andere regels hebben.

Joesoef
09-03-11, 18:02
Bij de HEMA bij mij om de hoek hebben ze zelfs speciale hoofddoekjes in de hema bedrijfskledingstijl.

mark61
09-03-11, 18:15
El Hema waar wij vaak werk voor doen heeft een paar gouden regels;
Geen oorbellen voor mannen
Geen tatouages
Geen Nagellak
Geen sterke geurtjes
Geen hoofddoek/ pet / hoed.
Maar misschien dat ze voor eigen personeel andere regels hebben.

Je liegt twee keer. El Hema is een nu beëindigd kunstproject. Je lult uit je nek.

Wat bedoel je met 'eigen'? Wat bedoel je met 'wij'? :haha:


De HEMA bij mij om de hoek hebben ze zelfs speciale hoofddoekjes in de hema bedrijfskledingstijl.

Max Stirner
09-03-11, 18:24
Je leest niet goed, Eric. Indien het verkoopstertje onder druk haar hoofddoek is gaan dragen dan zou ik daar stelling tegen nemen. Het moet een eigen keuze blijven, m.i. We leven in een vrij land.
.




Eigenlijk is dat nog idioter, uit 'vrije keuze' je eigen ondergeschiktheid etaleren.

Eke
09-03-11, 18:59
Eigenlijk is dat nog idioter, uit 'vrije keuze' je eigen ondergeschiktheid etaleren.

Hoezo ondergeschiktheid ? De hoofddoek wordt gedragen door vrouwen die op een bepaalde -in de orthodoxie gangbare- manier enkele teksten uit de Koran interpreteren.


Maar in feite willen zij hun overgave aan God nog eens extra illustreren door het dragen van een hoofddoekje, heb ik begrepen. .

Slinger
09-03-11, 19:07
Hoezo ondergeschiktheid ? De hoofddoek wordt gedragen door vrouwen die op een bepaalde -in de orthodoxie gangbare- manier enkele teksten uit de Koran interpreteren.


Maar in feite willen zij hun overgave aan God nog eens extra illustreren door het dragen van een hoofddoekje, heb ik begrepen. .

De hoofddoek heeft niets te maken met overgave aan God, maar is het teken van onderdanigheid van de vrouw aan de man.

John61
09-03-11, 20:06
Bedoel je nu te zeggen dat alle moslims het zelfde zijn?

Ieder mens is uniek, moslim of niet is niet van belang.

Stel je dit soort vragen (maar dan k4 ipv moslim) ook aan hatert? Of neemt hij ivm zijn religie/afkomst een beschermde positie in?

Max Stirner
09-03-11, 20:08
Hoezo ondergeschiktheid ? De hoofddoek wordt gedragen door vrouwen die op een bepaalde -in de orthodoxie gangbare- manier enkele teksten uit de Koran interpreteren.


Maar in feite willen zij hun overgave aan God nog eens extra illustreren door het dragen van een hoofddoekje, heb ik begrepen. .


Yep.

En die teksten zijn daar toevallig nogal duidelijk over - dat begrijpt zelfs een vrouw


:engel:

Joesoef
09-03-11, 20:11
Ieder mens is uniek, moslim of niet is niet van belang.

Volgens Eric zijn alle moslims een pot nat.

John2
09-03-11, 20:22
Bij de HEMA bij mij om de hoek hebben ze zelfs speciale hoofddoekjes in de hema bedrijfskledingstijl.

Dat is geen Hema maar Fatima:engel:

Pizzaman
09-03-11, 22:57
BTW we hebben het hier over Filp de Winter, de man die riep 'voor een blank Europa'.
Lust u nog peultjes...

Overigens voor de dierenliefhebbers, als er al vlees in HEMA rookworst zit, dan is het goed verstopt. :fucyc:

fisherman1969
09-03-11, 23:12
Het is gebruikelijk dat je op de afdeling vlees en vleeswaren een hoofdbedekking draagd , dus begrijp niet waarom geen doekje mag ?
Belachelijk dus .

fisherman1969
09-03-11, 23:21
BTW we hebben het hier over Filp de Winter, de man die riep 'voor een blank Europa'.
Lust u nog peultjes...

Overigens voor de dierenliefhebbers, als er al vlees in HEMA rookworst zit, dan is het goed verstopt. :fucyc:

Dat is gelul , want de Hema worst staat al jaren in de top 5 van beste rookworst en moet minimaal 60 % vlees bevatten.
Mogelijk heeft de Winter aandelen ?
:)

Joesoef
10-03-11, 08:25
Dat is geen Hema maar Fatima:engel:


Nog stukje uit de krant


www.nrc.nl
Draagster hoofddoek: Hema liegt

http://www.nrc.nl/wp-content/uploads/2011/03/hoofdd2-586x623.jpg
door Ward Wijndelts (http://www.nrc.nl/nieuws/door/ward-wijndelts/)

Buitenland (http://www.nrc.nl/nieuws/categorie/buitenland) De Standaard interviewt vandaag de 20-jarige Joyce Van Op den bosch, de vrouw die deze week werd ontslagen (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/08/hema-ontslaat-vrouw-om-hoofddoek) bij een Hema in het Belgische Genk omdat ze een hoofddoek droeg.

Van Op den bosch vertelt in het interview, dat tegen betaling hier (http://www.standaard.be/krant/beeld/index.aspx?oday=12&omonth=3&oyear=2011) in zijn geheel gelezen kan worden, onder meer dat haar baas een speciale Hema-hoofddoek voor haar bestelde in Nederland. Ze is boos op de Hema, die zei dat de vrouw in het begin van haar werk voor de Hema geen hoofddoek droeg:

Dat is vlakaf gelogen. Ik heb altijd alle sollicitaties met hoofddoek gedaan, en altijd met hoofddoek gewerkt, ook bij Hema, vanaf de eerste dag.
Van Op den bosch is sinds vijf jaar moslima, en heeft momenteel een relatie met een Belgisch-Limburger van Marokkaanse afkomst.

Intussen is die hoofddoek een deel van mij geworden, ik ben mezelf niet als ik zonder hoofddoek zou binnenkomen.
Ze zou graag weer bij de Hema aan de slag gaan, maar de Hema liet eerder weten (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/09/filip-dewinter-belgen-blijven-echt-wel-hema-worsten-kopen/) zich aan te passen aan de plaatselijke gewoonten: geen hoofddoek dus.

knuppeltje
10-03-11, 09:22
El Hema waar wij vaak werk voor doen...

Met zo'n leugen hoef je het over rest niet eens meer te hebben.

Max Stirner
10-03-11, 09:24
Nog stukje uit de krant


Oh t'is er zo eentje.


(Denk overigens wel dat de maatschappelijke tolerantie t.o.v. autochtone bekeerlingen lager is dan t.o.v. mensen die als moslim geboren zijn).

mark61
10-03-11, 09:29
Dat is geen Hema maar Fatima:engel:

Doe es toegeven dat je weer zat te fantaseren op niks af.

mark61
10-03-11, 09:34
http://platform.ak.fbcdn.net/www/app_full_proxy.php?app=158172134235699&v=1&size=o&cksum=d5ce05c2ab488d3c38881cef794996a8&src=http%3A%2F%2F213.247.48.87%2Fapps%2Fhema%2Fima ges%2Fmanagable%2Fpersverklaring.gif

http://www.facebook.com/hema#!/hema

Dus als ze in België geen joden, negers, gehandicapten of homofielen aannemen vindt HEMA dat best, want dat is nou eenmaal de locale cultuur.

Max Stirner
10-03-11, 09:37
http://platform.ak.fbcdn.net/www/app_full_proxy.php?app=158172134235699&v=1&size=o&cksum=d5ce05c2ab488d3c38881cef794996a8&src=http%3A%2F%2F213.247.48.87%2Fapps%2Fhema%2Fima ges%2Fmanagable%2Fpersverklaring.gif

http://www.facebook.com/hema#!/hema

Dus als ze in België geen joden, negers, gehandicapten of homofielen aannemen vindt HEMA dat best, want dat is nou eenmaal de locale cultuur.



Klopt natuurlijk niet helemaal, die vergelijking

mark61
10-03-11, 09:44
http://platform.ak.fbcdn.net/www/app_full_proxy.php?app=107156279362717&v=1&size=o&cksum=540138ec8938e20e80e085e9a4f63947&src=http%3A%2F%2F213.247.48.87%2Fapps%2Fhema%2Fmee met%2Fimages%2Fmeemet-012.jpg

Hé, een hoofddoekje :eek:

mark61
10-03-11, 09:46
Klopt natuurlijk niet helemaal, die vergelijking

Nee joh? Ongekwalificeerd 'de mores van het land volgen' omvat ook wat ik noem. Wat zijn trouwens 'de mores van een land'?

mark61
10-03-11, 09:48
Overigens 30 pagina's overwegend negatieve reacties op hun Facebookpagina. Dat valt me dan weer mee :hihi:

Max Stirner
10-03-11, 09:50
Nee joh? Ongekwalificeerd 'de mores van het land volgen' omvat ook wat ik noem. Wat zijn trouwens 'de mores van een land'?


Dat bedoel ik niet.

Het volgen van een religie en het publiekelijk uiten daarvan betreft een keuze, het hebben van een zwarte huidskleur niet.


Daarom klopt je vergelijking niet.

Joesoef
10-03-11, 09:52
Met zo'n leugen hoef je het over rest niet eens meer te hebben.


vetput leeg zuigen.

mark61
10-03-11, 10:07
Dat bedoel ik niet.

Het volgen van een religie en het publiekelijk uiten daarvan betreft een keuze, het hebben van een zwarte huidskleur niet.

Daarom klopt je vergelijking niet.

Je dacht dat ik dat niet begreep? Lees mijn commentaar nog es.

In NL zijn hoofddoeken bij de HEMA geen issue. In Genk te België schreven een paar VlaamsBelangers een brief.

Dus wat babbel je over de grondslag van discriminatie? Totaal irrelevant.

HEMA Genk, en trouwens HEMA Nederland, heeft besloten zijn oren te laten hangen naar het Vlaams Belang.

Dat heeft intussen opgeroepen worsten te gaan kopen bij de HEMA. Ik mag lijen dat HEMA in België nu gezien gaat worden als een Vlaams-Belangwinkel :hihi:

Max Stirner
10-03-11, 10:19
Je dacht dat ik dat niet begreep? Lees mijn commentaar nog es.

In NL zijn hoofddoeken bij de HEMA geen issue. In Genk te België schreven een paar VlaamsBelangers een brief.

Dus wat babbel je over de grondslag van discriminatie? Totaal irrelevant.

HEMA Genk, en trouwens HEMA Nederland, heeft besloten zijn oren te laten hangen naar het Vlaams Belang.

Dat heeft intussen opgeroepen worsten te gaan kopen bij de HEMA. Ik mag lijen dat HEMA in België nu gezien gaat worden als een Vlaams-Belangwinkel :hihi:


Waarom maak je dan zo'n vergelijking ?

mark61
10-03-11, 10:24
Waarom maak je dan zo'n vergelijking ?

Ah, je hebt weer een gekke-henkiebui. Veel plezier ermee.

Dat onderwijs, tis echt hopeloos.

John2
10-03-11, 10:36
http://platform.ak.fbcdn.net/www/app_full_proxy.php?app=158172134235699&v=1&size=o&cksum=d5ce05c2ab488d3c38881cef794996a8&src=http%3A%2F%2F213.247.48.87%2Fapps%2Fhema%2Fima ges%2Fmanagable%2Fpersverklaring.gif

http://www.facebook.com/hema#!/hema

Dus als ze in België geen joden, negers, gehandicapten of homofielen aannemen vindt HEMA dat best, want dat is nou eenmaal de locale cultuur.

Soliciteer eens bij de hema met een hoofddoekje op, eens kijken of je wordt aangenomen.
Sinds Hema is overgenomen door Lion Capital zijn er veel regels veranderd en is er onder anderen gekeken naar locale culturen.en daar is op zich niets mis mee, het is een bedrijfs keuze.

mark61
10-03-11, 10:42
Soliciteer eens bij de hema met een hoofddoekje op, eens kijken of je wordt aangenomen.
Sinds Hema is overgenomen door Lion Capital zijn er veel regels veranderd en is er onder anderen gekeken naar locale culturen.en daar is op zich niets mis mee, het is een bedrijfs keuze.

Ophouden met fantaseren. Wie is die 'wij' van jou die zaken doet met El Hema? :haha:

Heeft Lion ook El Hema overgenomen? Daar had jij het nl. over.

Imbeciele leugenaar.

Maar wat wou je nou zeggen? Jij bent ook voor een hoofddoekverbod, discriminatie is lekker? En al die gehoofddoekte HEMA-medewerkers dan?

Liegen, fantaseren en dan ook nog een warhoofd zijn. Tzit je niet mee.

Max Stirner
10-03-11, 10:55
Ah, je hebt weer een gekke-henkiebui. Veel plezier ermee.

Dat onderwijs, tis echt hopeloos.



Nee hoor.

Je maakte een nogal domme vergelijking, ik wees je daarop, en je begrijpt inmiddels dat ik gelijk heb.


Eind goed, al goed.

John2
10-03-11, 11:01
vetput leeg zuigen.

Volgens de oude regels van voor de overname:

De HEMA heeft een intern boekje met kledingvoorschriften, waarin medewerksters wordt verzocht een eventueel hoofddoekje `in lijn te brengen’ met de bedrijfskleuren (kaki, blauw, ivoor, rood). Een gedeeltelijk bedekt, ingesnoerd gezicht `mag niet’,

Bron: PvdA

mark61
10-03-11, 11:14
Nee hoor.

Je maakte een nogal domme vergelijking, ik wees je daarop, en je begrijpt inmiddels dat ik gelijk heb.


Eind goed, al goed.

Jij doet alsof je de vergelijking niet begrijpt. Gekke henkie spelen.

Ik begrijp dat helemaal niet, jij begrijpt dondersgoed dat ik gelijk heb. Ik ga het niet nog uitgebreider uitleggen, moet lukken met jouw brein, al is het tegenwoordig zo moedwillig versluierd.

End of story.

mark61
10-03-11, 11:17
Volgens de oude regels van voor de overname:

De HEMA heeft een intern boekje met kledingvoorschriften, waarin medewerksters wordt verzocht een eventueel hoofddoekje `in lijn te brengen’ met de bedrijfskleuren (kaki, blauw, ivoor, rood). Een gedeeltelijk bedekt, ingesnoerd gezicht `mag niet’,

Bron: PvdA

En verder dwaalde hij door de krochten van zijn pathologische fantasieën. Op zoek naar een methode om te voorkomen dat ie voor de zoveelste keer als pathofantastische leugenaar te kijk staat. Waarom doe je dat eigenlijk? Zelfs een ezel stoot zich geen 132 keer aan dezelfde steen.

John2
10-03-11, 11:20
Ophouden met fantaseren. Wie is die 'wij' van jou die zaken doet met El Hema? :haha:

Heeft Lion ook El Hema overgenomen? Daar had jij het nl. over.

Imbeciele leugenaar.

Maar wat wou je nou zeggen? Jij bent ook voor een hoofddoekverbod, discriminatie is lekker? En al die gehoofddoekte HEMA-medewerkers dan?

Liegen, fantaseren en dan ook nog een warhoofd zijn. Tzit je niet mee.

Die "wij" is onze al eeuwen oud familie bedrijf werkzaam in de bouw, begin 19e eeuw opgericht, hoofdkantoor in Nederland, enkele bijkantoren buiten Nederland.
Hoofdzakelijk gericht op woning en winkel bouw.
Nevenactiviteiten; Installatie, object beveiliging, winkelinrichting,

Verder heeft Lion de Hema overgenomen in november 2010 althans sinds deze datum wordt door hen de rekeningen betaald.

Maar zou zeggen Mark hou jij je bij de vertalingen en laat ons het echte werk doen.

John2
10-03-11, 11:24
En verder dwaalde hij door de krochten van zijn pathologische fantasieën. Op zoek naar een methode om te voorkomen dat ie voor de zoveelste keer als pathofantastische leugenaar te kijk staat. Waarom doe je dat eigenlijk? Zelfs een ezel stoot zich geen 132 keer aan dezelfde steen.

Waarom probeer jij altijd jou fouten goed te praten door te stellen dat anderen zitten te liegen?
Volgens jou lieg ik, maar ook vele anderen op dit forum, vraag jij je nooit af of je misschien zelf iets verkeerd ziet?

Dehya
10-03-11, 11:29
Diversiteit
09/03/11, 07u20

De winkelketen Hema heeft niet meer gedaan dan zich geschikt naar "de cultuur en gewoonten van België", toen ze besloot het arbeidscontract van een hoofddoekdragende Vlaamse dame niet te verlengen. Dat zou best wel eens kunnen kloppen: in de Nederlandse filialen van de keten is een hoofddoek geen probleem en worden er in de snoepafdeling zelfs speciale 'Suikerfeestpakketjes' te koop aangeboden. De dame, een Vlaamse overigens, niet eens allochtoon, moet dus wijken voor de gecrispeerde reacties van het cliënteel, en het bedrijf doet niet meer dan de wensen van de markt volgen, ook al was er op de arbeidsprestaties van de betrokkene niets aan te merken.

Het toont, niet voor het eerst, aan hoe Vlaanderen worstelt met diversiteit en met de erkenning van een identiteit die niet langer homogeen is en dat ook nooit meer zal worden. Zelfs een Vlaamse en niet allochtone vrouw die een hoofddoek verkiest, moet nu uit de volksgemeenschap gestoten worden. Want je kan van haar toch moeilijk vragen zich aan te passen aan Vlaanderen, als ze al een Vlaamse is?

Er zijn trouwens nog zottere voorbeelden: zo zag het familiebedrijf Busreizen De Turck uit Geraardsbergen zich eind vorig jaar na 45 jaar verplicht zijn naam in het veel Vlaamsere Bus4you te veranderen omdat klanten niet met een Turk op vakantie willen. We verzinnen dit niet.

Ook in het federale parlement is er enige heisa ontstaan omdat een medewerkster van één van de fracties een hoofddoek draagt, tot groot ongenoegen van MR en N-VA, die dit liever verboden willen zien. Nu is er nochtans één ding dat je van verkozenen des volks en hun medewerkers zou kunnen verwachten, met name dat ze niét politiek of levensbeschouwelijk neutraal zijn.

In tegenstelling tot Groot-Brittannië, waar de hoofddoek en de tulband zelfs gewoon geïntegreerd zijn in het politie-uniform, blijven wij de vrijheid van godsdienstbeleving ondergeschikt maken aan de scheiding tussen kerk en samenleving, tenminste zolang de betrokken kerk de islam is.

Je weet niet wat het ergste is: dat ook na al die jaren het onvermogen om de verscheidenheid te accepteren blijft verder woekeren, dan wel of winkelketens en politici deze discussie hardnekkig blijven verderzetten.

Nu goed, ik deel de "cultuur en de gewoonten van België" die Hema ons meent te moeten toeschrijven niet, en ik heb er dan ook mijn laatste zakje theelichtjes gekocht.

Yves Desmet
Politiek commentator

http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/Standpunt/article/detail/1233332/2011/03/09/Diversiteit.dhtml

:duim:

knuppeltje
10-03-11, 11:35
Die "wij" is onze al eeuwen oud familie bedrijf werkzaam in de bouw, begin 19e eeuw opgericht, hoofdkantoor in Nederland, enkele bijkantoren buiten Nederland.
Hoofdzakelijk gericht op woning en winkel bouw.
Nevenactiviteiten; Installatie, object beveiliging, winkelinrichting,...

En de naam van dat bedrijf?

mark61
10-03-11, 11:37
En de naam van dat bedrijf?

Circus Sjoni Boltini.

Voor al uw beveiligingswerken in Luxor, West-Bank, alsmede Gori, onvindbaar ergens in Georgië. Tevens expedities door Heel Erg Donker Afrika en humanitaire hulptransporten naar het vrolijke vakantiekamp Gaza.

Eke
10-03-11, 11:57
De hoofddoek heeft niets te maken met overgave aan God, maar is het teken van onderdanigheid van de vrouw aan de man.

He ? Dat heeft er in feite nada-niks mee te maken.....

Neem nou die slavinnetjes die in de jaren 600 ronddartelden..onderdanig als de pietu, maar geen sluier over de haren
of tactisch omgedane sluier bij openkierende jurk.....

Het draait om prikkelreductie :)....bij de man dan. Het was het plan van de profeet
Mohammed tegen het lastigvallen van de vrouwen uit zijn gemeenschap.

John2
10-03-11, 11:58
En de naam van dat bedrijf?
Dat mag je zelf even uitzoeken, er heeft ooit een advertentie "personeel gevraagd" hier op deze forum gestaan, verder kun je met google en de gegevens die ik je gaf het zo vinden, althans één van de namen, omdat deze gegevens van onze site komt.


=mark61;4638378]Circus Sjoni Boltini.
Nee Mark ik heet geen Akkerman want dat is namelijk de echte naam van Boltini.


Voor al uw beveiligingswerken in Luxor, West-Bank, alsmede Gori, onvindbaar ergens in Georgië. Tevens expedities door Heel Erg Donker Afrika en humanitaire hulptransporten naar het vrolijke vakantiekamp Gaza.
En ook hier lieg je weer, immers werkte ik toen nog niet voor mijn familie (jezus klinkt als de maffia), maar voor mijn andere familie de VN.
2 leugens binnen 1 prik, je begint het te leren. :rolleyes:
Nu de klepel nog en je kunt klokkenluider worden.:fpetaf:

Tomas
10-03-11, 12:03
En ook hier lieg je weer, immers werkte ik toen nog niet voor mijn familie (jezus klinkt als de maffia), maar voor mijn andere familie de VN.

Vertel nog eens over je VN missie in Luxor.

Eke
10-03-11, 12:06
De dame, een Vlaamse overigens, niet eens allochtoon, moet dus wijken voor de gecrispeerde reacties van het cliënteel, en het bedrijf doet niet meer dan de wensen van de markt volgen, ook al was er op de arbeidsprestaties van de betrokkene niets aan te merken.

[Nu goed, ik deel de "cultuur en de gewoonten van België" die Hema ons meent te moeten toeschrijven niet, en ik heb er dan ook mijn laatste zakje theelichtjes gekocht.

Yves Desmet
Politiek commentator

:duim:

".en het bedrijf doet niet meer dan de wensen van de markt volgen...."
Binnenkort worden de volksgerichten weer als plesante bezigheid gezien :boos:

O nee, plesant mag ook niet meer. Moet 'leuk' worden....Taalkuising.


En ik hou zo van België ...AUW.

John2
10-03-11, 12:07
He ? Dat heeft er in feite nada-niks mee te maken.....

Neem nou die slavinnetjes die in de jaren 600 ronddartelden..onderdanig als de pietu, maar geen sluier over de haren
of tactisch omgedane sluier bij openkierende jurk.....

Het draait om prikkelreductie :)....bij de man dan. Het was het plan van de profeet
Mohammed tegen het lastigvallen van de vrouwen uit zijn gemeenschap.

Uhh, Eke juist de vrouwelijke slaven in het midden oosten waren verplicht hun haar en gezicht te verbergen.

Juist de adel en hun bezoekers toonden hun haren en gezicht zoals bijvoorbeeld te zien is op de oude muur.
http://us.123rf.com/400wm/400/400/freeartist/freeartist0711/freeartist071100016/2024506-gebarsten-muur-met-egyptische-tekening.jpg

mark61
10-03-11, 12:15
Juist de adel en hun bezoekers toonden hun haren en gezicht zoals bijvoorbeeld te zien is op de oude muur.
http://us.123rf.com/400wm/400/400/freeartist/freeartist0711/freeartist071100016/2024506-gebarsten-muur-met-egyptische-tekening.jpg

Die kwam je op een oude muur in Ramallah tegen ergens? :vreemd:

mark61
10-03-11, 12:16
:duim:

Hé, gij prikt niet meer. Denk erom hoor.

mark61
10-03-11, 12:20
Verder heeft Lion de Hema overgenomen in november 2010 althans sinds deze datum wordt door hen de rekeningen betaald.

Maar zou zeggen Mark hou jij je bij de vertalingen en laat ons het echte werk doen.

Ons? Je denkt nu dat je met zijn tweeën bent?

HEMA is sinds juni 2007 onderdeel van Lion Capital.

http://www.hema.be/nl-BE/over_hema/HEMA.aspx

Runderkop

Je had het over El Hema, weet je nog? Moet ik dat nou weer gaan citeren?

Hoe zit het met El Hema? Nog steeds overgenomen?

Imbeciel, en dan nog brutaal gaan doen ook.

Eric de Blois
10-03-11, 12:22
Hoezo ondergeschiktheid ? De hoofddoek wordt gedragen door vrouwen die op een bepaalde -in de orthodoxie gangbare- manier enkele teksten uit de Koran interpreteren.


Maar in feite willen zij hun overgave aan God nog eens extra illustreren door het dragen van een hoofddoekje, heb ik begrepen. .

God is het product en de bevestiging van mannelijke suprematie, God's regels zijn exclusief mannenwerk. Je daar als vrouw aan willen onderwerpen is een gebrek aan eigenwaarde. Wat jij overgave aan god noemt is in werkelijkheid vrijwillige onderwerping aan de seksistische regels uit een patriarchale erfenis. Religieuze regels zijn door mannen bedacht om dicriminatie van en controle over vrouwen een goddelijke status te verlenen. Wat betekent vrijwilligheid wanneer je als kind niets anders hoort dan dat vrouwen dit en dat moeten, en dit en dat niet mogen?
Discriminatoire regels zijn misdadig ook als die in naam van god kennelijk legitiem zijn. Vrijheid van godsdienst is niet bedoeld om medemensen van het andere geslacht te onderwerpen aan exclusieve regels en uit te sluiten van bepaalde privileges. De hoofddoek is geen onschuldig lapje stof maar een patriarchaal symbool.

knuppeltje
10-03-11, 12:26
John2;4638384]Dat mag je zelf even uitzoeken,...

Blablabla.

Dehya
10-03-11, 12:32
".en het bedrijf doet niet meer dan de wensen van de markt volgen...."
Binnenkort worden de volksgerichten weer als plesante bezigheid gezien :boos:

O nee, plesant mag ook niet meer. Moet 'leuk' worden....Taalkuising.


En ik hou zo van België ...AUW.

Eh, tis wel plezant a maske.

Dehya
10-03-11, 12:33
Hé, gij prikt niet meer. Denk erom hoor.

Nee, ik prik minder. Je mist me niet echt, he. :(

mark61
10-03-11, 12:34
Nee, ik prik minder. Je mist me niet echt, he. :(

Ah, minder.

Teveel. Ik heb het diep weggestopt.

Dehya
10-03-11, 12:38
Ah, minder.

Teveel. Ik heb het diep weggestopt.

Je moet aan de Facebook. :hihi:

mark61
10-03-11, 12:42
Je moet aan de Facebook. :hihi:

Daar ben ik te oud voor :( Heb je al op Hema's Facebookpagina gereageerd? Ze worden al 30 pagina's lang uitgefoeterd, op de occasionele VB-er na :hihi:

Dehya
10-03-11, 12:44
Daar ben ik te oud voor :(

Nee, je hebt een jonge geest voor zulke zaken. Het is net als fora, maar dan selectiever. Je kiest je eigen discussiepartners uit. Je scheldwoorden heb je dus daar niet echt meer nodig.

Dehya
10-03-11, 12:45
Heb je al op Hema's Facebookpagina gereageerd? Ze worden al 30 pagina's lang uitgefoeterd, op de occasionele VB-er na :hihi:

Nee, vanavond maar eens checken. Wat zal ik erop zetten?

John2
10-03-11, 12:48
Die kwam je op een oude muur in Ramallah tegen ergens? :vreemd:

Als je enige observatie vermogen had dan had je kunnen zien waar ik het vandaan had, maar door jou gebrek aan alles, zal dit wel niet mogelijk zijn.
Kan je slechts één raad geven, train die grijze massa van jou eens, zodat er iets zinnigs uitkomt.


=mark61;4638395]Ons? Je denkt nu dat je met zijn tweeën bent?
Denk jij dat ik het bedrijf in mijn eentje run


HEMA is sinds juni 2007 onderdeel van Lion Capital.
http://www.hema.be/nl-BE/over_hema/HEMA.aspx
Runderkop

Klopt ze namen in 2007 Hema over van Maxeda en zou in 2010 worden overgenomen door Ahold maar die vonden de prijs te hoog., mijn excuses.


Je had het over El Hema, weet je nog? Moet ik dat nou weer gaan citeren?
Hoe zit het met El Hema? Nog steeds overgenomen?
Nee we hadden het over de Hema worst die ik elke zaterdag haal op de markt en ik had het over Fatima.


Imbeciel, en dan nog brutaal gaan doen ook.
Hup en daar gaat ons mongooltje weer.

knuppeltje
10-03-11, 12:59
Denk jij dat ik het bedrijf in mijn eentje run...

Welk bedrijf Sjonny? Fantasialand?

Eke
10-03-11, 13:01
God is het product en de bevestiging van mannelijke suprematie, God's regels zijn exclusief mannenwerk. Je daar als vrouw aan willen onderwerpen is een gebrek aan eigenwaarde. Wat jij overgave aan god noemt is in werkelijkheid vrijwillige onderwerping aan de seksistische regels uit een patriarchale erfenis. Religieuze regels zijn door mannen bedacht om dicriminatie van en controle over vrouwen een goddelijke status te verlenen. Wat betekent vrijwilligheid wanneer je als kind niets anders hoort dan dat vrouwen dit en dat moeten, en dit en dat niet mogen?
Discriminatoire regels zijn misdadig ook als die in naam van god kennelijk legitiem zijn. Vrijheid van godsdienst is niet bedoeld om medemensen van het andere geslacht te onderwerpen aan exclusieve regels en uit te sluiten van bepaalde privileges. De hoofddoek is geen onschuldig lapje stof maar een patriarchaal symbool.







Je kunt het goed beredeneren, maar de daadwerkelijke beleving van vrouwen loopt niet parallel daaraan.

Wel is waar dat vrouwen van onze tijd zelf op onderzoek uit gaan en hun eigen conclusies trekken. Maar realisme is wel op haar plaats......het hoofddoekje wordt niet beleefd als patriarchaal symbool ! Laat staan dat verreweg de meeste Abrahamistische gelovige vrouwen ermee zitten dat heel vroeger "Het Geloof" een mannenzaak was. En vaak nu nog ook, wat betreft de leiding.! Het verandert.
Geduld. Een mensenleven is heeeel erg kort.

Eke
10-03-11, 13:08
Eh, tis wel plezant a maske.

Plezierig...uh...het lijkt bijna familie :hihi:
Niks pleasen...en plesant.

Eke
10-03-11, 13:12
Uhh, Eke juist de vrouwelijke slaven in het midden oosten waren verplicht hun haar en gezicht te verbergen.

Juist de adel en hun bezoekers toonden hun haren en gezicht zoals bijvoorbeeld te zien is op de oude muur.
http://us.123rf.com/400wm/400/400/freeartist/freeartist0711/freeartist071100016/2024506-gebarsten-muur-met-egyptische-tekening.jpg

John, beelden zijn krachtiger dan taal...maar ik moet je toch ongelijk geven.
Het ging om de gemeenschap van de profeet Mohammed. Sla de Koran uit jullie familie er maar eens op na. :)

John2
10-03-11, 13:17
Welk bedrijf Sjonny? Fantasialand?

Nee Knuppeltje we zitten ook niet in Brühl, kan je wel een keer meenemen als we voor het liftinstituut delft of TÜV Bremen een keuring moeten uitvoeren bij een van de zaken daar.
En het is trouwens Phantasialand.

mark61
10-03-11, 13:25
Nee, vanavond maar eens checken. Wat zal ik erop zetten?

Dat ge uw kafierleger in NL opdracht heeft gegeven tot hemaworstboycot.

En zet deze er even bij, om ze te schande te maken :hihi:

http://content.nos.nl/data/image/m/2011/03/08/224095.jpg

Dit was overigens ihkv van een kunstproject, eerst was de 'echte' HEMA woest, later draaiden ze bij; nu brengen ze speciaal produkten voor moslims / Arabieren.

De huisstijlhoofddoeken zijn geloof ik blauw, en zonder tekst. Enfin ten noorden van Genk dan toch.

knuppeltje
10-03-11, 13:27
En het is trouwens Phantasialand.

Zelfs dat begreep je niet eens.

De rest is ook al onzin.

mark61
10-03-11, 13:27
Nee we hadden het over de Hema worst die ik elke zaterdag haal op de markt en ik had het over Fatima.

Je denkt dat je je er met een 'grapje' vanaf kan maken. Nee, dat kan niet.

Dus, nog een keer, wat zat je nou te brabbelen over El Hema?

Je bent een fantast en een leugenaar.

Joesoef
10-03-11, 13:33
En het is trouwens Phantasialand.


Kijk, fijn dat je het aangeeft!

mark61
10-03-11, 13:49
Nee Knuppeltje we zitten ook niet in Brühl, kan je wel een keer meenemen als we voor het liftinstituut delft of TÜV Bremen een keuring moeten uitvoeren bij een van de zaken daar.
En het is trouwens Phantasialand.

Welke zaken? Waar? Hoe ver is Bremen van Brühl, denk je? Een Nederlands bouwbedrijf dat inspecties uitvoert voor een Nederlands liftinstituut bij een Duits pretpark? :verward:

Das altijd fase 3. Als je begrijpt dat je niet meer je leugens kan ontkennen ga je stofwolken opwerpen. Volkomen onbegrijpelijk gebrabbel typen. :haha:

Het enige dat me verbaast is die hardnekkige hang jezelf belachelijk te maken, keer op keer op keer.

mark61
10-03-11, 13:50
Nee, je hebt een jonge geest voor zulke zaken. Het is net als fora, maar dan selectiever. Je kiest je eigen discussiepartners uit. Je scheldwoorden heb je dus daar niet echt meer nodig.

Hmm. Bummer.

John2
10-03-11, 13:56
John, beelden zijn krachtiger dan taal...maar ik moet je toch ongelijk geven.
Het ging om de gemeenschap van de profeet Mohammed. Sla de Koran uit jullie familie er maar eens op na. :)

Dan praat je over de 7e eeuw na Christus, maar als je dan de Koran erbij wilt halen kunnen we ook een vergelijk maken met het oude testament.
De koran zegt;
Koran, Soera Het Licht 31 en Soera De Partijscharen 59. Hoewel daar niet letterlijk staat dat het haar bedekt moet worden, wordt dit door Koranexegeten doorgaans op deze wijze uitgelegd.:

(Qoran; Soera het licht, vers 31.)
31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot Allah, o gelovigen, opdat gij moogt slagen.

De bijbel zegt ongeveer het zelfde;

I Korintiërs 11:5-6 ("Iedere vrouw, die blootshoofds bidt of profeteert, doet haar hoofd schande aan.

Dan kun je de vraag stellen wat de schoonheden/kenmerken van een vrouw zijn.
Ga je verder zoeken op google naar afbeeldingen van vrouwen die leefden in het Midden Oosten in de periode van 600 - 1200 na Christus kom je geen afbeeldingen tegen van vrouwen met hoofddoeken, er zijn uitzonderingen zoals vrouwen afgebeeld in Harems, Bedienden, vrouwen die bidden en bij huwelijken.
Veel afbeeldingen van vrouwen uit deze tijd zie je juist vrouwen met versieringen in haren zoals kralen.
Buikdanseressen met sluiers, Edelvrouwen met goud in gevlochten haren, vrouwen aan tafels die zonder hoofddoek genieten van maaltijden terwijl de bedienden hun haren hadden bedekt.
Wel heb ik ooit gelezen dat de vrouwen van Mohammed hun haren moesten bedekken om de profeet niet af te leiden in zijn gesprekken met God, maar er bestaat ook een theorie dat de Profeet werd gezien als afgezant van God en in deze zijn vrouwen hem "slaafs" moesten benaderen.
Voor mij persoonlijk maakt zo een hoofddoek niet uit, mits het vrijwillig is, tja en hoe ik daar over denkt is algemeen bekend.
Kom eens een dagje kijken op het ROC in Twente.

John2
10-03-11, 14:06
Welke zaken? Waar? Hoe ver is Bremen van Brühl, denk je? Een Nederlands bouwbedrijf dat inspecties uitvoert voor een Nederlands liftinstituut bij een Duits pretpark? :verward:

Das altijd fase 3. Als je begrijpt dat je niet meer je leugens kan ontkennen ga je stofwolken opwerpen. Volkomen onbegrijpelijk gebrabbel typen. :haha:

Het enige dat me verbaast is die hardnekkige hang jezelf belachelijk te maken, keer op keer op keer.

Nee mongool voor TÜV Bremen wel eens een bouw boek gezien van een vermaak-zaak en ik neem aan uit je antwoord dat je ook niet weet dat de duitse tuv een kantoor in nederland heeft?
Dus wie maakt zichzelf nu belachelijk?
Dus nogmaals mark hou jij je bij jou vertaal werk en laat het echte werk over aan ons.

mark61
10-03-11, 14:09
Nee mongool

Houd je brutale bek, hond. Je bent een imbeciele leugenaar. Dat is een feitelijke qualificatie, dus dat hoor je gewoon toe te geven. Terugschelden op niets af is lager dan laag. Bied je excuses aan.

Nog meer verward gebrabbel. Het - helpt - niet.

John2
10-03-11, 14:09
Kijk, fijn dat je het aangeeft!

Fijn dat een moderator meeleest.
Wanneer grijpt deze moderator in voor het provoceren en schelden van deze prikker?
Of leven we de reglementen niet meer na?

Eke
10-03-11, 14:50
Veel afbeeldingen van vrouwen uit deze tijd zie je juist vrouwen met versieringen in haren zoals kralen.
Buikdanseressen met sluiers, Edelvrouwen met goud in gevlochten haren, vrouwen aan tafels die zonder hoofddoek genieten van maaltijden terwijl de bedienden hun haren hadden bedekt.


Wel heb ik ooit gelezen dat de vrouwen van Mohammed hun haren moesten bedekken om de profeet niet af te leiden in zijn gesprekken met God, maar er bestaat ook een theorie dat de Profeet werd gezien als afgezant van God en in deze zijn vrouwen hem "slaafs" moesten benaderen.
.

"Mekka ligt 73 kilometer van Djedda, in de zanderige Abrahamvallei op 277 meter boven zeeniveau en 80 km van de Rode Zee." bron : wiki

Zandstorm ----->doffe kraaltjes.

Beter is...zandstorm : goed ingepakt ! Wat moet je met al dat zand tussen je boterham,he .
Nog lastiger is als het in je haren en neusgaten kruipt...Dan maar liever lappen om je hoofd.


De Profeet zat teruggetrokken in de grot Hira toen ie gesprekken voerde. Geen vrouw te bekennen....

Mohammed hield niet van 'slaafse" vrouwen.De keuze voor zijn eerste vrouw bewijst dat en ook z'n eigen uitspraken, die ik even niet paraat heb. ;)





Huh, ik krijg nauwelijks de tijd om m'n taalvouten te ferbeteren. Buhhhh.

Marsipulami
10-03-11, 15:19
"Hema bestelde hoofddoek speciaal voor mij"

05:55 Joyce Van Op den bosch (bijna 21), de Genkse die door Hema aan de deur werd gezet omdat ze haar hoofddoek niet wilde afzetten, wil liefst weer bij Hema aan de slag. Mét hoofddoek weliswaar. “Ik werkte er zo graag en ze waren er ook tevreden over mij”, zucht ze.


Joyce bekeerde zich vijf jaar geleden tot de islam. Sindsdien heet ze Lemia. Ze woont nog maar pas in Genk.

“Twee maanden. Ik ben hier getrouwd met een Marokkaan die ik heb leren kennen via internet. We hebben eerst vier maanden gechat en gebeld en dan hebben we pas afgesproken”, vertelt ze.

Daarna ging het allemaal zeer snel. “Een week nadat we de eerste keer hebben afgesproken, heb ik zijn ouders al ontmoet. Diezelfde dag zijn we islamitisch getrouwd. Een week later ben ik naar Genk verhuisd en op 26 februari zijn we voor de wet getrouwd.”

Sollicitatie met hoofddoek

“Een kleine twee weken voor ik trouwde werd ik ontslagen", gaat Lemia verder. "Maar ik ben ook met een hoofddoek gaan solliciteren bij Hema. Ze hebben zelfs speciaal voor mij een hoofddoek besteld in Nederland, want daar maakt het deel uit van het uniform. Privé draag ik lange jurken, maar in de Hema niet. Daar droeg ik mijn rode vest en een jeans, zoals ze dat willen.”

Lemia wil terug voor Hema werken. "Want ik praat graag met mensen, ik ben sociaal", besluit ze. Intussen wordt de Hema-vestiging in Genk overstelpt met telefoontjes van boze klanten. Ook op de Facebookpagina blijft het reacties regenen.

John2
10-03-11, 15:28
Houd je brutale bek, hond. Je bent een imbeciele leugenaar. Dat is een feitelijke kwalificatie, dus dat hoor je gewoon toe te geven. Terug schelden op niets af is lager dan laag. Bied je excuses aan.

Nog meer verward gebrabbel. Het - helpt - niet.

Heb jij ooit enige vorm van fatsoen geleerd of is dit er bij de studie Turks eruit geslagen op de VU, je blijft schelden in een discussie die jij op elke manier probeert te torpederen.
Nogmaals Mark schelden en pogingen om iemand in het diskrediet te brengen horen niet thuis op een openbaar forum.
En over mijn Nederlands gesproken, ook jij mag niet klagen heb voor jou je taalfouten even verbeterd is ook makkelijk voor mensen te een vertaler gebruiken op deze site.
En mijn excuses aanbieden aan jou, wie denk je dat je bent?

Dag Mark.

John2
10-03-11, 15:48
=Eke;4638475]"Mekka ligt 73 kilometer van Djedda, in de zanderige Abrahamvallei op 277 meter boven zeeniveau en 80 km van de Rode Zee." bron : wiki
Ik weet alleen dat wij er niet welkom zijn en 40km ligt vanaf de Rode zee


Zandstorm ----->doffe kraaltjes.
Draag jij ook je sieraden als je aan het werk bent.
Maar is leuk gevonden alleen is het probleem bij woestijnzand dat het polijst.


Beter is...zandstorm : goed ingepakt ! Wat moet je met al dat zand tussen je boterham,he .
Nog lastiger is als het in je haren en neusgaten kruipt...Dan maar liever lappen om je hoofd.
Dat is normaal dat doen boerinnen hier nog steeds en mensen die moeten reizen kleden zich ook anders dan thuis.


De Profeet zat teruggetrokken in de grot Hira toen ie gesprekken voerde. Geen vrouw te bekennen....

Ja dan zou ik ook mijn vrouw verplichten zich totaal te bedekken.


Mohammed hield niet van 'slaafse" vrouwen.De keuze voor zijn eerste vrouw bewijst dat en ook z'n eigen uitspraken, die ik even niet paraat heb. ;)
Kom kom Eke, tot 100 jaar geleden hadden vrouwen hier ook nog niets te vertellen en nu in het Midden Oosten nog niet en dan kom jij dat hij niet van slaafse vrouwen hielt hoe wil je dan zijn relatie noemen met Achia?

Maar al met al heb je me nog geen enkel bewijs geleverd dat vrouwen in die tijd hoofddoeken droegen.

John2
10-03-11, 15:53
[SIZE="4"][B]" Diezelfde dag zijn we islamitisch getrouwd.

Vrij vertaald de eerste dag dook ik met hem het bed in.................
En dat wil zich dan beroepen op normen en waarden.

Dit koste mij een waarschuwing?????

Eric de Blois
10-03-11, 16:32
"Hema bestelde hoofddoek speciaal voor mij"

05:55 Joyce Van Op den bosch (bijna 21), de Genkse die door Hema aan de deur werd gezet omdat ze haar hoofddoek niet wilde afzetten, wil liefst weer bij Hema aan de slag. Mét hoofddoek weliswaar. “Ik werkte er zo graag en ze waren er ook tevreden over mij”, zucht ze.


Joyce bekeerde zich vijf jaar geleden tot de islam. Sindsdien heet ze Lemia. Ze woont nog maar pas in Genk.

“Twee maanden. Ik ben hier getrouwd met een Marokkaan die ik heb leren kennen via internet. We hebben eerst vier maanden gechat en gebeld en dan hebben we pas afgesproken”, vertelt ze.

Daarna ging het allemaal zeer snel. “Een week nadat we de eerste keer hebben afgesproken, heb ik zijn ouders al ontmoet. Diezelfde dag zijn we islamitisch getrouwd. Een week later ben ik naar Genk verhuisd en op 26 februari zijn we voor de wet getrouwd.”


Wat heerlijk toch die vrijheid! Tuurlijk, als je met een marokkaan wilt trouwen wordt je zomaar moslim. Lekker snel ook: "Een week nadat we de eerste keer hadden afgesproken zijn we islamitisch getrouwd". Assimileren aan het geloof van je man.

Kun je je ook voorstellen dat een atheïst met een marokkaans moslim meisje zou trouwen en geen moslim zou worden? Zou dat mogen van de broers en ouders? Zijn daar voorbeelden van?


En dan klagen over de Hema, tuurlijk.

super ick
10-03-11, 16:53
Wat heerlijk toch die vrijheid! Tuurlijk, als je met een marokkaan wilt trouwen wordt je zomaar moslim. Lekker snel ook: "Een week nadat we de eerste keer hadden afgesproken zijn we islamitisch getrouwd". Assimileren aan het geloof van je man.

Kun je je ook voorstellen dat een atheïst met een marokkaans moslim meisje zou trouwen en geen moslim zou worden? Zou dat mogen van de broers en ouders? Zijn daar voorbeelden van?


En dan klagen over de Hema, tuurlijk.

Begrijp al die aandacht niet om een onbenulligheidje van 1 persoon en dan nog niet eens in Nederland.
Wat een gezeik, als je bij de foodafdeling werkt hebben ze volgens mij allemaal hoofdbedekking om hygienische redenen, dus waarom geen hoofddoekje?

Eke
10-03-11, 16:53
Maar al met al heb je me nog geen enkel bewijs geleverd dat vrouwen in die tijd hoofddoeken droegen.

Logica ? :) Tegen de hitte en tegen het zand. Mannen ook..

Eke
10-03-11, 17:08
Ja dan zou ik ook mijn vrouw verplichten zich totaal te bedekken.


Kom kom Eke, tot 100 jaar geleden hadden vrouwen hier ook nog niets te vertellen en nu in het Midden Oosten nog niet en dan kom jij dat hij niet van slaafse vrouwen hielt hoe wil je dan zijn relatie noemen met Achia?
.

Als je op zakenreis gaat moeten je vrouw en je dochter zich van top tot teen bedekken..? Echt John, die laten zich niet onder het tapijt vegen...

Zijn relatie met Aicha. Eerlijk gezegd weet ik daar te weinig van af. Z was vele malen jonger, dus ze zal niet zijn evenknie zijn geweest :) Maar dat wil niet zeggen dat het een ja-knikkertje was...weet jij dat dan ?



TOEGEVOEGD. Na enkele tellen googlen :

"Aïsja is een controversieel figuur, vanwege haar rol tijdens de Slag van de Kameel, waarbij zij een leger aanvoerde tegen Mohammeds schoonzoon Ali ." bron : jawel ! wiki.


:grijns:

Eric de Blois
10-03-11, 17:28
Begrijp al die aandacht niet om een onbenulligheidje van 1 persoon en dan nog niet eens in Nederland.
Wat een gezeik, als je bij de foodafdeling werkt hebben ze volgens mij allemaal hoofdbedekking om hygienische redenen, dus waarom geen hoofddoekje?

Je kunt diverse redenen hebben voor het dragen van hoofdbedekking. Hygiëne, kou, warmte, regen etc. Bij de hoofddoek voor vrouwen gaat het om andere zaken. Een godsdientige lap over je hoofd om niet zichtbaar te zijn, is discriminatoir en onderdrukkend. Mannen hoeven geen hoofddoek te dragen, vrouwen wel. De hoofddoek komt niet van god maar van de man. Zo'n symbool van onderdrukking dragen in een cultuur waarbinnen gelijkheid tussen mannen en vrouwen fundamenteel is, is als vloeken in de kerk.

De Hema heeft groot gelijk met het verbod van de hoofddoek. Geloof in god verleend mensen nog niet het recht om te mogen discrimineren en medemensen te onderwerpen aan patriarchale regels.

John2
10-03-11, 17:39
Logica ? :) Tegen de hitte en tegen het zand. Mannen ook..
Dat is het hem nu juist Eke, in Afrika waar ik vaak ben geweest voor mijn werk, lopen de vrouwen bijna naakt (zeker in het binnenland), twee maanden terug nog op Curacao geweest ook daar lopen de dames luchtig gekleed, zelfs in Turkije heb je twee soorten Moslima's, mannen dragen bijna geen hoofddeksels in deze gebieden waar wij zelfs nog een hoed dragen tegen de zon, dus onzin, ook medisch gezien en zeker niet de kleur zwart waar je temperaturen meet van 78 graden in de zon, gewoon onzin.


=Eke;4638580]Als je op zakenreis gaat moeten je vrouw en je dochter zich van top tot teen bedekken..? Echt John, die laten zich niet onder het tapijt vegen...
Vreemd Eke, van 1978 tot 2004 heb ik regelmatig mensen mogen ontvangen uit het Midden Oosten vaak met hun vrouw of met hun man, op twee keer na hadden de vrouwen nooit een hoofddoek op/om zelfs één keer voor een hoofddoekje gezorgd toen het tijd was om te bidden, het vreemde is dat als ik mensen meemaakt die Moslim zijn en ze komen uit een Islamitisch land dat deze mensen moderne zijn dan de 2 of 3 e generatie die hier rondloopt.
Maar ja aan de andere kant lopen er in amerika, australie en Rusland ook Nederlanders nog steeds rond met een boezeroen en klompen.


Zijn relatie met Aicha. Eerlijk gezegd weet ik daar te weinig van af. Z was vele malen jonger, dus ze zal niet zijn evenknie zijn geweest :) Maar dat wil niet zeggen dat het een ja-knikkertje was...weet jij dat dan ?
TOEGEVOEGD. Na enkele tellen googlen :
Aïsja is een controversieel figuur, vanwege haar rol tijdens de Slag van de Kameel, waarbij zij een leger aanvoerde tegen Mohammeds schoonzoon Ali .
:grijns:
Zou het bijna gaan zien als haat naar één van de andere vrouwen......., maar ook ik weet te weinig om hier mijn mening over te kunnen vormen.
Maar nog steeds blijf ik bij mijn mening.......................

Hoofddoek
Vrijwillig ja
Verplicht Never

En als we niet zeker weten of de vrouw wordt onderdrukt, dan gewoon verbieden want hierover is de Koran zeer duidelijk.

John2
11-03-11, 00:45
Wat heerlijk toch die vrijheid! Tuurlijk, als je met een marokkaan wilt trouwen wordt je zomaar moslim. Lekker snel ook: "Een week nadat we de eerste keer hadden afgesproken zijn we islamitisch getrouwd". Assimileren aan het geloof van je man.

Kun je je ook voorstellen dat een atheïst met een marokkaans moslim meisje zou trouwen en geen moslim zou worden? Zou dat mogen van de broers en ouders? Zijn daar voorbeelden van?


En dan klagen over de Hema, tuurlijk.

hoeveel strafpunten heeft het jou gekost????:lol:

Joesoef
11-03-11, 04:53
Beetje meer respect graag voor de ander.

super ick
11-03-11, 08:46
Je kunt diverse redenen hebben voor het dragen van hoofdbedekking. Hygiëne, kou, warmte, regen etc. Bij de hoofddoek voor vrouwen gaat het om andere zaken. Een godsdientige lap over je hoofd om niet zichtbaar te zijn, is discriminatoir en onderdrukkend. Mannen hoeven geen hoofddoek te dragen, vrouwen wel. De hoofddoek komt niet van god maar van de man. Zo'n symbool van onderdrukking dragen in een cultuur waarbinnen gelijkheid tussen mannen en vrouwen fundamenteel is, is als vloeken in de kerk.

De Hema heeft groot gelijk met het verbod van de hoofddoek. Geloof in god verleend mensen nog niet het recht om te mogen discrimineren en medemensen te onderwerpen aan patriarchale regels.

Het zal me een (Hema)worst wezen. Ik begrijp dat jij tegenstander bent maar dan nog maar een keer: Vanwaar al die ophef over 1 persoon in een ander land over een hoofddoekje?
Probeer jij je te focussen op een dergelijke onbenulligheid of ga je de bres op voor het onderdrukken van de islamitische vrouw of vind je het fijn je op te winden over deze onzin zodat je je niet met de echte problemen hoeft bezig te houden?

Max Stirner
11-03-11, 09:23
Het zal me een (Hema)worst wezen. Ik begrijp dat jij tegenstander bent maar dan nog maar een keer: Vanwaar al die ophef over 1 persoon in een ander land over een hoofddoekje?
Probeer jij je te focussen op een dergelijke onbenulligheid of ga je de bres op voor het onderdrukken van de islamitische vrouw of vind je het fijn je op te winden over deze onzin zodat je je niet met de echte problemen hoeft bezig te houden?


Volgens mij uit Eric slechts zijn mening over het fenomeen hoofddoek en waarvoor deze symbool staat.


Of je daar verder wakker van moet liggen, mag je inderdaad helemaal zelf weten

knuppeltje
11-03-11, 09:32
Kun je nagaan hoe rijk we zijn, hoe goed we het hebben en hoe dat tot totale aderverkalking leidt bij sommige prikkers hier.

Eindeloos tijd om oeverloos te zeveren een vrouw met een hoofddoek bij de Hema, alsof er geen belangrijker dingen gebeuren.

Marsipulami
11-03-11, 17:40
Hema erkent fout en biedt ontslagen moslima job aan

11/03/11, 17u48

dm UPDATE Hema biedt de werkneemster die het eerder ontsloeg omwille van haar hoofddoek opnieuw een job aan. Hema geeft toe dat het onjuist heeft gehandeld en laat weten dat het intern reglement bedrijfskleding intussen is aangepast. In haar nieuwe functie zou de vrouw geen contact meer hebben met klanten. De ontslagen werkneemster werkte in een vestiging in Genk. Hema verlengde het contract van de dame niet nadat er klachten waren gekomen over haar hoofddoek.


Joyce werd ontslagen omdat ze een hoofddoek droeg. De winkelketen geeft toe dat ze door de hoofddoek eerst toe te staan en nadien niet meer, onjuist heeft gehandeld. "Hema heeft inmiddels aan deze uitzendkracht aangeboden om weer voor Hema te komen werken." De dame mag in haar nieuwe functie haar hoofddoek ophouden. De keten biedt haar een job aan waarbij er geen contact is met de klanten, zegt Jan Coppejans, Human Resources manager bij Hema België.

Aanpassing reglement
Om in de toekomst soortgelijke situaties te voorkomen, is het reglement kleding aangepast en duidelijker gemaakt. Hema nam daarvoor contact op met andere bedrijven en publieke instanties. De groep wil zich zo "conformeren" aan de gewoonten van het land waar het actief is. "Daarbij benadrukken wij dat dit beleid niet gericht is tegen het dragen van hoofddoeken of andere symbolen in het bijzonder, maar dat dit geldt voor alle uitingsvormen die afbreuk zouden kunnen doen aan een neutraal en discreet imago van Hema", aldus nog Coppejans.

Milquet verheugd

Minister van Gelijke Kansen Joëlle Milquet is verheugd met de beslissing van Hema en benadrukt dat de oplossing er gekomen is na bemiddeling van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding. Milquet had het CGKR dinsdag uitdrukkelijk gevraagd de zaak aan een juridisch onderzoek te onderwerpen. Na het ontslag verwees de minister al naar de gevestigde rechtspraak, die al verschillende keren bevestigde dat een vraag om te discrimineren van klanten van een onderneming of van derden geenszins een discriminatie kan rechtvaardigen. (belga/vsv)

Marsipulami
11-03-11, 18:14
Hema geeft om hoofddoek ontslagen vrouw job achter de schermen, maar die weigert


17:24 Winkelketen Hema heeft besloten Yoyce Van Op den Bosch, de jongedame die ontslagen werd voor het dragen van een hoofddoek, weer aan te nemen. Maar Van Op den Bosch heeft het voorstel afgeslagen omdat Hema haar nu achter de schermen wil laten werken.


De tot de islam bekeerde Joyce werkte als uitzendcontract bij Hema, maar na klachten van klanten over het feit dat ze een hoofddoek droeg, besliste de winkelketen haar contract niet te verlengen.

Hema geeft nu toe Van Op den Bosch onheus behandeld te hebben. "Door het dragen van de hoofddoek eerst wel toe te staan en later niet meer, heeft Hema naar deze uitzendkracht onjuist gehandeld", klinkt het. Van Op den Bosch kan weer aan de slag bij Hema, mét hoofddoek.

Weggestopt achter de schermen

Maar Van Op den Bosch is niet gelukkig met het voorstel. “Ze bieden me een job aan achter de schermen”, reageert Lemia. “Maar ik wil mijn oude job terug, ik wil graag contact met klanten. Bovendien hadden ze me een vast contract beloofd en komen ze nu opnieuw aanzetten met een interimcontract. Dat is dus niet mijn oude job teruggeven.”

Tevredenheid, maar vragen blijven

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR) reageert alleszins tevreden op de individuele oplossing die voor de jongedame werd uitgedokterd, maar merkt op dat het debat over de omgang met religieuze kentekens op de werkvloer van commerciële bedrijven open blijft; "Hoe zal Hema reageren als een andere werknemer bijvoorbeeld een hoofddoek zal willen dragen en hoe zal de winkelketen in de toekomst omgaan met discriminatoire wensen van klanten?"

super ick
13-03-11, 09:58
Volgens mij uit Eric slechts zijn mening over het fenomeen hoofddoek en waarvoor deze symbool staat.


Of je daar verder wakker van moet liggen, mag je inderdaad helemaal zelf weten

In zijn opinie ja.
Maar die is niet zaligmakend.

De importantie van een dergelijk voorvalletje wordt door alle betrokkenen uitvergroot tot een wereldprobleem.

Dergelijke onbenulligheden domineren het nieuws hier meer dan de het opraken van verschillende grondstoffen, het milieu, de honger in de wereld, oorlogen, etc, etc,

Plaats een stuk over de aardbeving in Japen en een stuk over een hoofddoek en tel de reacties na een week, dan zie je wat ik bedoel.
De ene gebeurtenis is een regelrechte ramp de andere een onbenulligheidje.

Max Stirner
13-03-11, 11:49
In zijn opinie ja.
Maar die is niet zaligmakend.

De importantie van een dergelijk voorvalletje wordt door alle betrokkenen uitvergroot tot een wereldprobleem.

Dergelijke onbenulligheden domineren het nieuws hier meer dan de het opraken van verschillende grondstoffen, het milieu, de honger in de wereld, oorlogen, etc, etc,

Plaats een stuk over de aardbeving in Japen en een stuk over een hoofddoek en tel de reacties na een week, dan zie je wat ik bedoel.
De ene gebeurtenis is een regelrechte ramp de andere een onbenulligheidje.


Nee, maar hij heeft daarin natuurlijk wel grotendeels gelijk, denk ik. Het is een symbool van opgelegde aanpassing / onderdrukking en het symboliseert een scheiding tussen 'goed' (de vrome moslimvrouw) en 'fout' (de ongelovige h**r)


Dat het slechts 'een stukje stof' zou zijn, is dus te simpel, en het vermijden van het feitelijke onderwerp: 'Mein Kamp is slechts een stapel papieren + kaft'


Blijft dus over de vraag in hoeverre je je hier druk over moet maken, en in hoeverre je de ene dictatuur (die van Allah) moet willen vervangen door de andere (die van de anti-hoofddoekenbrigade) ..... zelf heb ik daar in ieder geval ff geen zin in.

Vind het wel ongelovelijk dat vrouwen bewust kiezen om zich 'geëmacipeerd' te tooien met juist datgene waar hun zusters in bijv. Iran, Saudi-Arabië, Afghanistan enz enz dwangmatig mee onder de duim worden gehouden - het zou schijnheilig zijn om te zeggen da ik daar ook maar enig respect voor kan opbrengen.


NB: Tsunami's in Japan en oorlogen zijn heel vreselijk, ben daar erg op tegen, zouden ze moeten verbieden.

super ick
14-03-11, 13:17
Nee, maar hij heeft daarin natuurlijk wel grotendeels gelijk, denk ik. Het is een symbool van opgelegde aanpassing / onderdrukking en het symboliseert een scheiding tussen 'goed' (de vrome moslimvrouw) en 'fout' (de ongelovige h**r)


Dat het slechts 'een stukje stof' zou zijn, is dus te simpel, en het vermijden van het feitelijke onderwerp: 'Mein Kamp is slechts een stapel papieren + kaft'


Blijft dus over de vraag in hoeverre je je hier druk over moet maken, en in hoeverre je de ene dictatuur (die van Allah) moet willen vervangen door de andere (die van de anti-hoofddoekenbrigade) ..... zelf heb ik daar in ieder geval ff geen zin in.

Vind het wel ongelovelijk dat vrouwen bewust kiezen om zich 'geëmacipeerd' te tooien met juist datgene waar hun zusters in bijv. Iran, Saudi-Arabië, Afghanistan enz enz dwangmatig mee onder de duim worden gehouden - het zou schijnheilig zijn om te zeggen da ik daar ook maar enig respect voor kan opbrengen.


NB: Tsunami's in Japan en oorlogen zijn heel vreselijk, ben daar erg op tegen, zouden ze moeten verbieden.

Tja er is in de ogen van gelovigen zoveel fout.
Als je lui in de zon lag, als je fietste op zondag, kortom alles was verkeerd, want dat had je geleerd. (Robert Long).

Ik vind het allemaal prima als vrouwen een hoofddoek willen dragen mits deze niet gelaatsbedekkend is. Volgens mij worden er geen moslima's in Nederland massaal afgeslacht omdat ze geen hoofddoek dragen. Volgens mij draagt een gedeelte de hoofddoek vrijwillig.
De verlichting zou toch uit die gemeenschap zelf moeten komen. Voorbeelden genoeg van vrouwen die hen zijn voor gegaan.

Ik zie er ook het nut niet van in. Jij ook niet. Zij wel. Laat ze, als ze zich verder normaal gedragen. Dat vind ik veel belangrijker.

P.s. ik heb meer dan 2 jaar gewerkt met overwegend Marokkaanse vrouwen waarvan ongeveer de helft een hoofddoek droeg. Ik heb geen verschil kunnen ontdekken tussen deze 2 groepen. Niet tov hun werk en niet tov mij.