PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Werkgever kiest voor blanke, gezonde, K4 man'



Mark
09-03-11, 16:36
'Werkgever kiest voor blanke, gezonde man'
Uitgegeven: 9 maart 2011 15:59
Laatst gewijzigd: 9 maart 2011 17:26

DEN HAAG - Veel werkgevers kiezen bij het aannemen van mensen voor de ''veilige optie'' van de blanke, gezonde, autochtone man.
© ANPAndere groepen hebben het nakijken. Dat stelde FNV-bestuurder Leo Hartveld woensdag in de Tweede Kamer bij een rondetafelgesprek over discriminatie op de arbeidsmarkt.

Op centraal niveau hebben werkgevers en vakbeweging allerlei afspraken gemaakt om iedereen een eerlijke kans te geven op de arbeidsmarkt. Maar dat helpt nog veel te weinig.





Werkloosheid

De werkloosheid onder allochtonen is nog onverminderd hoog, slechts 4 procent van de werkgevers heeft een jonggehandicapte in dienst, het aantal vrouwen aan de top groeit maar nauwelijks en ouderen die na hun vijftigste hun baan verliezen, hebben een extreem lage kans iets nieuws te vinden, zo somde hij op.


Oorzaak

''Belangrijke oorzaak hiervoor is dat het niet lukt individuele werkgevers mee te krijgen in de afspraken die op centraal niveau worden gemaakt'', aldus Hartveld.

''Collectief vinden werkgevers dat iedereen een kans moet krijgen, maar individueel beschouwt men het amper als een verantwoordelijkheid.''


Overheid

Als het werkgevers en vakbeweging niet lukt gelijke kansen te creëren, dan moet de overheid haar verantwoordelijkheid nemen, vindt Hartveld.

Hij denkt dan niet aan quota, maar bijvoorbeeld aan een verplichting achtergestelde groepen uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek.

Hij is ervan overtuigd dat de meeste vooroordelen dan verdwijnen als sneeuw voor de zon.


Onderzoek

Werkgeversorganisaties VNO-NCW en MKB Nederland wijzen de beschuldiging van de FNV van de hand. De uitspraken van Hartveld zouden niet gebaseerd zijn op enig onderzoek van de bond.

''Werkgevers die geen diversiteitsbeleid hebben, zullen zich steeds meer in de vingers snijden nu de economie aantrekt en op termijn de vergrijzing toeslaat. De achterstanden van sommige groepen op de arbeidsmarkt vinden hun oorzaak in onvoldoende opleiding."

"Werkgevers schreeuwen om gekwalificeerd personeel, maar ze zijn eenvoudigweg niet te vinden. Er is werk zat, net als stageplaatsen'', aldus de organisaties.

Mark
09-03-11, 16:39
En terecht.....

met ons geen gezeik over zwanger worden, hysterische bla bla, religieus gezeik, lage productie van een gehandicapte etc etc

in principe wil iedereen iedereen een kans geven maar in de praktijk willen mensen gewoon geen gezeik en problemen maar iemand die hard werkt zonder klagen en dan kom je automatisch uit bij de gezonde, blanke k4 man :)

we rule :)

Eric de Blois
09-03-11, 16:53
'Werkgever kiest voor blanke, gezonde man'

Veel werkgevers kiezen bij het aannemen van mensen voor de ''veilige optie'' van de blanke, gezonde, autochtone man. Andere groepen hebben het nakijken. Dat stelde FNV-bestuurder Leo Hartveld woensdag in de Tweede Kamer bij een rondetafelgesprek over discriminatie op de arbeidsmarkt.



Leo Hartveld noemt de blanke gezonde man, een 'veilige optie'. Dat kan geen toeval zijn.
Bij selecteren op 'kwaliteit' vallen bepaalde optie's kennelijk vaker af.

Slinger
09-03-11, 17:00
En terecht.....

met ons geen gezeik over zwanger worden, hysterische bla bla, religieus gezeik, lage productie van een gehandicapte etc etc

in principe wil iedereen iedereen een kans geven maar in de praktijk willen mensen gewoon geen gezeik en problemen maar iemand die hard werkt zonder klagen en dan kom je automatisch uit bij de gezonde, blanke k4 man :)

we rule :)

Nou, de gezonde blanke K4vrouw gooit ook hoge ogen hoor. Ik zie er steeds meer binnenkomen.

John2
09-03-11, 17:01
Leo Hartveld noemt de blanke gezonde man, een 'veilige optie'. Dat kan geen toeval zijn.
Bij selecteren op 'kwaliteit' vallen bepaalde optie's kennelijk vaker af.

Nee joh komt door Israel of Amerika of Joden of Christenen of Wilders of misschien door het weer.

H.P.Pas
09-03-11, 17:24
in principe wil iedereen iedereen een kans geven maar in de praktijk willen mensen gewoon geen gezeik en problemen maar iemand die hard werkt zonder klagen en dan kom je automatisch uit bij de gezonde, blanke k4 man :)



Welnee.


Praise be to Allaah.
Firstly:

A person should not employ non-Muslims when he is able to employ Muslims, because the Muslims are better than non-Muslims
()


Islamic Q&A fatwa 43041 (http://www.islam-qa.com/en/ref/43041)

mark61
09-03-11, 17:32
Welnee.

Islamic Q&A fatwa 43041 (http://www.islam-qa.com/en/ref/43041)

Liever een slaaf. Islamitische werkgevers zijn niet gek.

“… and verily, a believing slave is better than a (free) Mushrik (idolater), even though he pleases you.

TonH
09-03-11, 20:02
Brrrr... zo'n blonde, grofgebekte K4?! Doe mij maar een donkerharig, onderdanig mediteraan typje...
http://img378.imageshack.us/img378/7830/ego13jp.gif

Slinger
09-03-11, 20:05
Brrrr... zo'n blonde, grofgebekte K4?! Doe mij maar een donkerharig, onderdanig mediteraan typje...
http://img378.imageshack.us/img378/7830/ego13jp.gif

Xanthippe?

TonH
09-03-11, 20:10
Xanthippe?

http://www.maroc.nl/forums/image.php?u=53445&dateline=1294787460

Iskander???

Slinger
09-03-11, 20:18
http://www.maroc.nl/forums/image.php?u=53445&dateline=1294787460

Iskander???

Roxane ?

fisherman1969
09-03-11, 20:18
Brrrr... zo'n blonde, grofgebekte K4?! Doe mij maar een donkerharig, onderdanig mediteraan typje...
http://img378.imageshack.us/img378/7830/ego13jp.gif

Neem aan dat je het over ,het vrouwelijk geslacht hebt ?
:engel:

TonH
09-03-11, 20:25
Roxane ?

You don't have to put out that red light....



Maar Iskandertje toch, it's me... mother Greece!!! :stout:

Slinger
09-03-11, 20:26
You don't have to put out that red light....



Maar Iskandertje toch, it's me... mother Greece!!! :stout:

You don't have to wear that dress tonight.

John61
09-03-11, 20:36
Discriminatie op de arbeidsmarkt is vervelend en het ontneemt mensen kansen. Aan de andere kant lopen met name kleinere ondernemers best wel risico. Je hebt kl**tzakken van werkgevers, maar ook werknemers die er met de pet naar gooien en bij een klein bedrijf vang je dat niet makkelijk op. Eenmaal in vaste dienst kom je er niet 1,2,3, vanaf.

De turkse groentewinkel bij mij om de hoek, neemt weer liever geen kaaskoppen aan. Hij vertrouwt alleen moslims. Is een menselijke eigenschap, denk ik, mensen kiezen nu eenmaal voor het bekende, het vertrouwde.

En voor de zeikerds hier op het forum. Nee, ik bedoel niet dat ondernemers met allochtonen in dienst meer risico lopen. Werkgevers draaien onder de huidige wetgeving voor heel veel zaken op die niet altijd terecht zijn.

Voorbeeld: al weer een aantal jaar geleden. Man met hiv solliciteert, vertelt eerlijk dat hij hiv heeft. Werkgever neemt deze man aan. Man raakt op een gegeven moment blijvend ziek. Werkgever (met 1 personeelslid) krijgt torenhoge rekening en komt hierdoor in zwaar weer. Reactie, acht is het vrisivo van een ondernemer. Werkgever zegt naderhand, ik kies voortaan met mijn hoofd en niet meer met mijn hart. Kunnen we het hem kwalijk nemen?

TonH
09-03-11, 20:39
You don't have to wear that dress tonight.

En dat tegen je moeder.... It's a bad way.

Maar dat komt ervan wanneer je met die rare FYROMmetjes speelt. :stout:

Joesoef
09-03-11, 21:22
En de gemiddelde hollandse man kiest voor K3.

Pizzaman
09-03-11, 22:42
En de gemiddelde hollandse man kiest voor K3.

Tja...

overigens, als je kiest voor iets dat je meer aanspreekt, is dat dan automatisch discriminatie?
Dan zou dit discriminatie zijn van (...vul willekeurig truttenbandje in...).

super ick
10-03-11, 08:43
Tja...

overigens, als je kiest voor iets dat je meer aanspreekt, is dat dan automatisch discriminatie?
Dan zou dit discriminatie zijn van (...vul willekeurig truttenbandje in...).

Waarom piepen de mensen die in een discriminerende Allah geloven toch altijd direct zo hard over discriminatie?
Volkomen gek gemaakt door linkse propaganda.

Mark
10-03-11, 09:10
heren, geen grappen meer in deze topic graag. Hier graag alleen lofuitingen aan de meerwaarde van K4 blonde, gezonde mannen voor het bedrijfsleven en/of kritiek op bedrijfsvernietigende elementen zoals vrouwen, gehandicapten en allochtonen.

John2
10-03-11, 11:49
Waarom piepen de mensen die in een discriminerende Allah geloven toch altijd direct zo hard over discriminatie?
Volkomen gek gemaakt door linkse propaganda.
Yep met deze woorden staan ze direct klaar, het is discriminatie, het is gemeen, het klopt niet, den Ollander wordt voor getrokken, enz. enz.
Maar laten we het eens op een rijtje zetten.
Ondernemers zijn al jaren verplicht om te kijken of ze de voorkeur kunnen geven aan een vrouw of allochtoon, indien het gaat om gelijke papieren/opleiding.
Overheid pleegt al jaren discriminatie door bij gelijke kansen de voorkeur te geven aan een allochtoon of vrouw en gaan hierin zover dat ze zelfs deze vrijstellen van sommige kwaliteiten, mits ze genegen zijn tijdens het werk een opleiding te volgen.
En nog komen er maar weinig vrouwen en allochtonen aan het werk waarbij één van de grootste oorzaak is het niet nakomen van de afspraak.
Ze komen in het geheel niet, ze komen te laat of ze hebben zich in de dag vergist.
Verder is er bij een sollicitatie veel aan te merken op de kleding, kwamen de sollicitanten vroeger in hun beste zondagse kleding, komen ze tegenwoordig met gescheurde spijkerbroeken, kleding met opschriften, hoofddoekje, piercings, en al wat wel niet.
Verder is (en dat geld hoofdzakelijk bij ons in het bedrijf) een groot gebrek aan talen kennis, waardoor ze niet kunnen communiceren met toeleveringsbedrijven, sinds 2 jaar eisen wij dan ook als leerbedrijf van het ROC dat de stage lopers binnen ons bedrijf buiten het Nederlands ook Engels spreken/schrijven en Duits.

Zo en nu maar weer wachten tot Mark schreeuwt dat ik lieg......:vreemd:

mark61
10-03-11, 12:24
Overheid pleegt al jaren discriminatie door bij gelijke kansen de voorkeur te geven aan een allochtoon of vrouw en gaan hierin zover dat ze zelfs deze vrijstellen van sommige kwaliteiten, mits ze genegen zijn tijdens het werk een opleiding te volgen.

sinds 2 jaar eisen wij dan ook als leerbedrijf van het ROC dat de stage lopers binnen ons bedrijf buiten het Nederlands ook Engels spreken/schrijven en Duits.

Zo en nu maar weer wachten tot Mark schreeuwt dat ik lieg......:vreemd:

Je liegt. Ik schreeuw niet, ik deel mee dat je een imbeciele leugenaar bent.

Je kan zelf niet eens Nederlands schrijven :verward:

John2
10-03-11, 12:53
=mark61;4638398]Je liegt. Ik schreeuw niet, ik deel mee dat je een imbeciele leugenaar bent.
Mark je bent gewoon de zwakste schakel in een discussie, je liegt, je scheldt, en blijft hier mee doorgaan, eigenlijk ben je niet meer dan een schande voor dit forum die openbaar is en aan regels is gebonden.


Je kan zelf niet eens Nederlands schrijven :verward:
Klaag microsoft aan zou ik zeggen.:bril:

super ick
11-03-11, 09:11
Je liegt. Ik schreeuw niet, ik deel mee dat je een imbeciele leugenaar bent.

Je kan zelf niet eens Nederlands schrijven :verward:

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.

Triest figuur.

super ick
13-03-11, 09:40
Yep met deze woorden staan ze direct klaar, het is discriminatie, het is gemeen, het klopt niet, den Ollander wordt voor getrokken, enz. enz.
Maar laten we het eens op een rijtje zetten.
Ondernemers zijn al jaren verplicht om te kijken of ze de voorkeur kunnen geven aan een vrouw of allochtoon, indien het gaat om gelijke papieren/opleiding.
Overheid pleegt al jaren discriminatie door bij gelijke kansen de voorkeur te geven aan een allochtoon of vrouw en gaan hierin zover dat ze zelfs deze vrijstellen van sommige kwaliteiten, mits ze genegen zijn tijdens het werk een opleiding te volgen.
En nog komen er maar weinig vrouwen en allochtonen aan het werk waarbij één van de grootste oorzaak is het niet nakomen van de afspraak.
Ze komen in het geheel niet, ze komen te laat of ze hebben zich in de dag vergist.
Verder is er bij een sollicitatie veel aan te merken op de kleding, kwamen de sollicitanten vroeger in hun beste zondagse kleding, komen ze tegenwoordig met gescheurde spijkerbroeken, kleding met opschriften, hoofddoekje, piercings, en al wat wel niet.
Verder is (en dat geld hoofdzakelijk bij ons in het bedrijf) een groot gebrek aan talen kennis, waardoor ze niet kunnen communiceren met toeleveringsbedrijven, sinds 2 jaar eisen wij dan ook als leerbedrijf van het ROC dat de stage lopers binnen ons bedrijf buiten het Nederlands ook Engels spreken/schrijven en Duits.

Zo en nu maar weer wachten tot Mark schreeuwt dat ik lieg......:vreemd:

Als we over een HBO-niveau spreken dan heb je dergelijke problemen niet of minder.
Het is dus ook een kwestie van niveau. Ook autochtonen hebben daar last van.

Het lijkt wel of een lager niveau veel meer gepaard gaat onaangepast en asociaal gedrag dan vroeguh. Den eerlijke rechtschapen laaggeschoolde of niet geschoolde arbeider is een uitstervend ras. Een soort beschermde diersoort.

Het is opvallend dat er tussen de zware laaggeschoolde arbeid zoals metselaars, voegers, stukadoors, stratenmakers, etc erg weinig Marokkanen zitten. Een hele dag hard werken moet misschien wel met de paplepel ingegeven worden. Het is in ieder geval diep triest dat voor dat soort werk oostblokkers naar hier moeten komen zodat anderen op bed kunnen blijven liggen.

justus
13-03-11, 09:49
Ondernemers zijn al jaren verplicht om te kijken of ze de voorkeur kunnen geven aan een vrouw of allochtoon, indien het gaat om gelijke papieren/opleiding.
Overheid pleegt al jaren discriminatie door bij gelijke kansen de voorkeur te geven aan een allochtoon of vrouw

als ik de winkel in stap koop ik wat ik lekker vind. als ik een nieuwe medewerker uitkies doe ik dat op basis van kwaliteiten en inschatting van het passen in het team (gesprekken met toekomstige collega's zijn dan ook normaal). vervolgens komt er een proeftijd en daarna een vast dienstverband.
ik betaal dus ik bepaal. zo simpel is het. als ik vermoed dat iemand mijn clientèle tegen zou kunnen staan is dat OOK een reden om iemand niet aan te nemen.

ik hou me niet bezig met mensen die vanwege rare ideeën positief (voor anderen dus NEGATIEF) gediscrimineerd moeten worden. onzin. de beste mens op de beste plaats. as simple as that.

dat is niet racistisch of weet ik wat, dat is gezond bedrijfsbeleid.
mensen met neusringen, tattoos, grove taal, afwijkend uiterlijk en/of gedrag, komen er bij mij niet in. dat pikken zijn nieuwe collega's niet en mijn klanten al helemaal niet.

betekent dit dat ik moslim(a)s geen kans geef? allee als ze zich overdreven gedragen, dus rondhobbelen in een djellaba of boerka tijdens het werk. hoofddoekjes zullen me jeuken, is overigens nog niet voorgekomen maar wat niet is kan nog komen. vriendelijke persoonlijkheid is belangrijker.

positief discrimineren is ook discrimineren en alszodanig in strijd met de grondwet.

John2
13-03-11, 10:52
=super ick;4639535]Als we over een HBO-niveau spreken dan heb je dergelijke problemen niet of minder.
Het is dus ook een kwestie van niveau. Ook autochtonen hebben daar last van.
Oei met hoogopgeleiden ondervinden wij meer moeilijkheden met allochtonen dan autochtonen.
Een groot probleem is dat ze niet willen of kunnen begrijpen dat ondanks hun opleiding onder aan de ladder moeten beginnen en dat juist hun kennis zorgt voor een sneller opklimmen binnen een bedrijf.
9 van de 10 haken af, maar juist deze tiende is dan wel vaak de beste keus.


Het lijkt wel of een lager niveau veel meer gepaard gaat onaangepast en asociaal gedrag dan vroeguh. Den eerlijke rechtschapen laaggeschoolde of niet geschoolde arbeider is een uitstervend ras. Een soort beschermde diersoort.
Hahaha, ze zijn er nog wel, hier zijn ze alweer begonnen met een ouderwetse L.T.S. waar jongeren nog echt een vak leren.


Het is opvallend dat er tussen de zware laaggeschoolde arbeid zoals metselaars, voegers, stukadoors, stratenmakers, etc erg weinig Marokkanen zitten. Een hele dag hard werken moet misschien wel met de paplepel ingegeven worden. Het is in ieder geval diep triest dat voor dat soort werk oostblokkers naar hier moeten komen zodat anderen op bed kunnen blijven liggen.
Inderdaad heel erg weinig, deze kiezen vaak economie of computer technieken en soms voertuig techniek.


=justus;4639541]
dat is niet racistisch of weet ik wat, dat is gezond bedrijfsbeleid.
mensen met neusringen, tattoos, grove taal, afwijkend uiterlijk en/of gedrag, komen er bij mij niet in. dat pikken zijn nieuwe collega's niet en mijn klanten al helemaal niet.
Racistisch of niet mensen waarmee je zaken doet eisen dit van je, net zoals ik van mijn personeel eist dat ze zich aanpassen in het buitenland.


betekent dit dat ik moslim(a)s geen kans geef? allee als ze zich overdreven gedragen, dus rondhobbelen in een djellaba of boerka tijdens het werk. hoofddoekjes zullen me jeuken, is overigens nog niet voorgekomen maar wat niet is kan nog komen. vriendelijke persoonlijkheid is belangrijker.
Voor mij ook simpel, zoals ik van mijn hollandse jongens niet verwacht dat ze met de NL-vlag op hun kleding lopen, geen legerboots dragen, verwacht ik ook van mijn overige personeel dat ze zich kleden volgens de NL norm.
Een Moslima met een hoofddoekje zou binnen ons bedrijf direct op problemen stuiten en zou ik de jongens steeds op hun gedrag moeten wijzen.
En toch werken er drie Moslima's op onze kantoren.


positief discrimineren is ook discrimineren en alszodanig in strijd met de grondwet.
Het geeft in ieder geval een onprettig gevoel!