PDA

Bekijk Volledige Versie : Ramp in Japan



John2
11-03-11, 10:29
Aardbeving Japan uitzonderlijk zwaar
AMSTERDAM - Japan werd vrijdag getroffen door een zware aardbeving, die een kracht van 8,9 op de schaal van Richter had en een verwoestende tsunami veroorzaakte. Daarmee is het een van de zwaarste aardbevingen aller tijden. Een kort overzicht:

1. 22 mei 1960, Valdivia (Chili) - Kracht van 9,5. Zeker 2200 doden. Tsunami doodt zelfs in Hawaï nog tientallen mensen.

2. 26 december 2004, bij Sumatra (Indonesië) - Kracht van 9,3. Ongeveer een kwart miljoen doden. Tsunami treft vooral Thailand, Indonesië en Sri Lanka zwaar.

3. 27 maart 1964, Alaska (Verenigde Staten) - Kracht van 9,2. Zeker 131 doden. Metershoge tsunami verwoest een dorp.

4. 4 november 1952, Kamtsjatka (Sovjet-Unie) - Kracht van 9,0. Tsunami reikte tot in Chili. Aantal doden onbekend.

5. 26 januari 1700, Verenigde Staten/Canada - Kracht van ongeveer 9,0. Veroorzaakte een tsunami, die tot Japan reikte. Onbekend aantal doden.

6. 25 november 1833, Sumatra (Indonesië) - Kracht van ongeveer 9,0. Geen duidelijkheid over aantal slachtoffers. Tsunami richtte mogelijk schade aan op de Seychellen, aan de andere kant van de Indische Oceaan.

7. 11 maart 2011, Japan - Kracht van 8,9. Het epicentrum ligt bij de prefectuur Miyagi, enkele honderden kilometers ten noorden van de hoofdstad Tokio. Eerste berichten uit het gebied spreken over een vloedgolf van 10 meter hoog.

8. 27 februari 2010, Chili - Kracht van 8,8. Epicentrum ligt bij de stad Concepcion. Meer dan 500 doden.

9: 31 januari 1906, bij Ecuador - Kracht van 8,8. Tsunami doodde 500 tot 1500 mensen.

10. 4 februari 1965, Alaska (Verenigde Staten) - Kracht van 8,7. Afgelegen en nauwelijks bewoond gebied, dus geen doden.

John2
11-03-11, 10:30
Tsunami hoger dan eilanden in Stille Oceaan'
GENEVE - De tsunami die ontstond door de zware aardbeving in de oceaanbodem bij Japan dreigt een aantal eilanden in de Stille Oceaan volledig onder water te zetten. „Op dit moment is de golf hoger dan sommige eilanden”, zo waarschuwde een woordvoerder van het Rode Kruis op het hoofdkantoor van deze medische hulporganisatie in Genève.

Foto: AFP PHOTO / HO / NOAA

Het Rode Kruis maakt zich de meeste zorgen om ontwikkelingslanden in het oceaangebied. Die zijn „veel kwetsbaarder voor dit soort rampen” dan rijkere landen, die in het verleden beschermende maatregelen hebben getroffen tegen aardbevingen en tsunami's.

De Verenigde Naties lieten weten dat ze tientallen teams van hulpverleners paraat hebben, die kunnen worden ingezet in de zwaarst getroffen gebieden.

John2
11-03-11, 10:31
'Zo'n aardbeving had ik nog nooit meegemaakt'
TOKIO - Japanners zijn wel gewend aan aardbevingen. Elke vijf minuten vindt er een aardbeving plaats. Maar de enorme schok met een kracht van 8,9 op de schaal van Richter die het noordoosten van het land vrijdagmiddag (lokale tijd) trof, was duidelijk van een ander formaat. De schrik zit er goed in bij de inwoners van de hoofdstad Tokio.

Hulpdiensten verzorgen enkele gewonden in een straat in Tokio. Hulpdiensten verzorgen enkele gewonden in een straat in Tokio. Foto: Reuters

„Ik was enorm geschrokken en ben nog steeds bang”, zei de Hidekatsu Hata (36), een manager van een restaurant in de wijk Akasaka. „Ik heb nog nooit zo'n zware aardbeving meegemaakt.”

Volgens verslaggever Kei Okamura waren mensen enorm bang. „Dat is heel bijzonder want Japanners zijn gewend aan aardbevingen. Vandaag was heel anders”.

De 27-jarige webdesigner Asagi Machida liep in de hoofdstad langs een coffeeshop toen het natuurgeweld toesloeg. „De beelden van de aardbeving in Nieuw-Zeeland zitten nog in mijn hoofd en ik was dus echt bang. Ik kon niet geloven dat zo'n zware aardbeving in Tokio gebeurde.”

De beving trof vooral de prefectuur Miyagi, ongeveer 300 kilometer ten noorden van Tokio. Maar de hoofdstad schudde en mensen vluchtten in paniek de straat op. Er braken op zeker veertien plaatsen branden uit. Ook een raffinaderij even buiten de metropool staat in brand.

In 1995 kwamen voor het laatst veel Japanners om bij een aardbeving. Het natuurgeweld dat Kobe destijds trof kostte aan meer dan 6400 mensen het leven.

Takeshi Okada dacht ook direct terug aan die gebeurtenis. „Ik was zo bang”, verklaarde de 36-jarige winkelier uit het centrum van Tokio. „Ik herinner me nog wat er gebeurde na de aardbeving in Kobe en dacht 'wat als dat gebeurt in Tokio?'. Ik ben een soort van paniekerig. Ik wil niet naar buiten gaan want er kan zo maar iets op me vallen”, aldus Okada.

John2
11-03-11, 10:36
http://nos.nl/l/tcm:5-917152/

John2
11-03-11, 10:53
Hawaï bereid zich nu voor op de vloedgolf net als de andere eilanden.

fisherman1969
11-03-11, 13:22
Afschuwlijk !
Onbegrijpelijk voor ons je ziet de beelden op T.V , mensen vechtend voor hun leven door een natuur ramp.
Dan denk je ook hoe is het mogelijk dat in andere landen oorlog is ?
Dit is niet zomaar een aardbeving deze ,,vloedgolf,,maakt de meeste doden en verwoesting. en niet alleen in JAPAN .
En wat mogelijk nog erger is de Kerncentrales lopen ook gevaar .
Maar die vloedgolf is werkelijk angstaanjagend , zelf heb ik er ooit een meegemaakt(monstergolf) deze was ong 28 meter hoog .
Hierbij een link om enig idee te hebben hoe een dergelijke golf op zee er uit ziet laat staan op land !die sleurt alles mee.
http://www.arendnet.com/atlant4.htm

John2
11-03-11, 14:08
Afschuwlijk !
Onbegrijpelijk voor ons je ziet de beelden op T.V , mensen vechtend voor hun leven door een natuur ramp.
Dan denk je ook hoe is het mogelijk dat in andere landen oorlog is ?
Dit is niet zomaar een aardbeving deze ,,vloedgolf,,maakt de meeste doden en verwoesting. en niet alleen in JAPAN .
En wat mogelijk nog erger is de Kerncentrales lopen ook gevaar .
Maar die vloedgolf is werkelijk angstaanjagend , zelf heb ik er ooit een meegemaakt(monstergolf) deze was ong 28 meter hoog .
Hierbij een link om enig idee te hebben hoe een dergelijke golf op zee er uit ziet laat staan op land !die sleurt alles mee.
http://www.arendnet.com/atlant4.htm

Inderdaad een ramp, zo is er een schip met 100 mensen aan boord verdwenen om kippenvel van te krijgen.

John2
11-03-11, 15:48
Japan roept nucleaire noodtoestand uitDe aardbeving in Japan heeft veel schade veroorzaakt. Langs de oostkust woeden branden en een koelsysteem van een kerncentrale is uitgevallen. Japan heeft de nucleaire noodtoestand uitgeroepen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/video_buitenland/9245659/__Japan_roept_nucleaire_noodtoestand_uit__.html?sn =video,video_binnenland,video_buitenland,video_tel esport,video_prive,video_autovisie,video_opmerkeli jk,video_vrouw

fisherman1969
11-03-11, 22:23
Meest verbazingwekkend is het feit dat er niemand op deze topic reageert !
:slapen:

John2
11-03-11, 23:23
Meest verbazingwekkend is het feit dat er niemand op deze topic reageert !
:slapen:

Komt nog wel zeker nu het bekend is dat er een tweede kernreactor op barsten staat en zelfs de russische en chineese staats tv waarschuwing laat uitgaan en het alleen maar afhankelijk is van de wind waar de fallout terecht komt en hoe groot het besmetting gebied zal zijn, want volgens mij liggen er toch wel belangrijke islamitische gebieden waar vele moslims wonen ten westen van Japan

John2
12-03-11, 10:10
Explosie en witte rook bij kerncentrale Japan

zaterdag 12 maart 2011 | 09:52
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
De Japanse Fukushima I kerncentrale. EPA

De Japanse Fukushima I kerncentrale. EPA

TOKIO - Boven de Japanse kerncentrale Fukushima I hangt zaterdag rond 09.00 uur (Nederlandse tijd) een witte rookwolk. Ook zou een explosie zijn gehoord.
Dat meldden Japanse media. Enkele medewerkers van de kerncentrale zouden door de ontploffing gewond zijn geraakt.

Volgens de Japanse televisie is de radioactiviteit op de nucleaire installatie twintig keer hoger dan normaal. Details over de situatie rond de kernreactor zijn nog onbekend.

De televisiezender waarschuwde omwonenden om binnen te blijven. Wie toch buiten is, moet mond en neus afdekken met een natte doek. Tienduizenden omwonenden waren uit voorzorg geëvacueerd, maar er zijn toch nog mensen in de omgeving van de installatie.

Het is nog onduidelijk hoe de explosie is ontstaan. Mogelijk is de kernreactor oververhit geraakt, maar daarover zijn geen officiële uitspraken gedaan.

Meltdown
Japan waarschuwde eerder voor een mogelijke meltdown, oververhitting van de kernreactor. Volgens de overheid is het risico echter klein, hoewel veel mensen in het gebied rond de reactor zijn geëvacueerd. Van een meltdown is sprake als het koelwater rond de kern van de centrale zo laag komt te staan dat deze oververhit raakt. Dat is een nucleair rampscenario.

Koelsysteem
De centrale, 250 kilometer van Tokio, was in problemen gekomen door de aardbeving. De centrale kon daardoor een tijdlang onvoldoende koelen, waardoor de druk te veel opliep. De autoriteiten besloten eerder al radioactief stoom te laten ontsnappen.

Tienduizenden omwonenden zijn vrijdag geëvacueerd. In een straal van 10 kilometer rond het complex in Fukushima moeten bewoners hun huizen verlaten. Eerder was een veiligheidszone met een straal van 3 kilometer rond de kerncentrale ingesteld.

Stroomvoorziening
De Vereniging van Bezorgde Wetenschappers, UCS, stelt op basis van informatie van exploitant Tepco dat de stroom van de kerncentrale op 250 kilometer van Tokio door de zware aardbeving van vrijdag automatisch is uitgegaan. Daarna sloegen noodaggregaten aan, die zorgden dat de kern van de reactor gekoeld kon blijven.

Maar ook deze energievoorziening viel na enige tijd uit. Vermoedelijk had dat te maken met de tsunami, die ongeveer een uur na de beving aan land kwam in het noordoosten van Japan. Door dit stroomprobleem ontstond een van de ernstigste situaties in een kerncentrale: een station blackout.

Daardoor zijn de mogelijkheden om de reactorkern te koelen beperkt. Rond de kern zit water dat kan verdampen om de temperatuur omlaag te brengen als er geen elektriciteit meer is. Dat is inmiddels in Fukushima gebeurd, waardoor nu geprobeerd wordt het koelwater aan te vullen met brandslangen. Normaal gebeurt dat met pompen, die op elektriciteit werken. Ook moest radioactieve stoom worden vrijgelaten, omdat de druk in de reactor te hoog opliep.

Veertig minuten
Volgens een analyse van een actiegroep in Japan duurt het vanaf het moment dat de bovenkant van de kern droog komt te staan veertig minuten voor er schade aan de kern ontstaat. Negentig minuten daarna kan de radioactieve massa zich door het huis rond de reactor boren en een potentiële ramp veroorzaken.

Fukushima heeft zes werkende reactoren. Bij drie reactoren viel de stroom in eerste instantie uit. De eerste heeft een output van 460 megawatt, de andere twee verstrekken elk 784 megawatt.

Bron Tubantia

Joesoef
12-03-11, 10:43
Tienduizenden omwonenden zijn vrijdag geëvacueerd. In een straal van 10 kilometer rond het complex in Fukushima moeten bewoners hun huizen verlaten. Eerder was een veiligheidszone met een straal van 3 kilometer rond de kerncentrale ingesteld.

Update 10.30
Evacuatiezone rond nucleair complex Fukushima No1 is op aanwijzing van de premier uitgebreid van 10 tot 20 kilometer, meldt NHK.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/12/japan-live-explosie-bij-kerncentrale-meer-dan-duizend-doden-door-aardbeving/





http://www.youtube.com/watch?v=LvC4WQrQwTs

Rond 0,45 is de explosie te zien. We gaan een stralende toekomst tegemoet.

John2
12-03-11, 10:50
Update 10.30
Evacuatiezone rond nucleair complex Fukushima No1 is op aanwijzing van de premier uitgebreid van 10 tot 20 kilometer, meldt NHK.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/12/japan-live-explosie-bij-kerncentrale-meer-dan-duizend-doden-door-aardbeving/



Doet mij het ergste vrezen voor de mensen die daar in een straal van 50km wonen.
Technisch had de meltdown al moeten plaats vinden en heeft vermoedelijk ook al plaats gevonden gezien de metingen rond de centrale.
Voorlopig maar geen spinazie eten.

Slinger
12-03-11, 10:58
Meest verbazingwekkend is het feit dat er niemand op deze topic reageert !
:slapen:

Ik vind het allemaal verschrikkelijk, hoor Fisherman.

Verder heb ik niets toe te voegen en volg het nieuws.

John2
12-03-11, 11:50
Op CNN was zojuist het nieuws dat er inderdaad een meltdown was in deze reactor, een deskundige verklaarde dat de explosie en de stoom hierop wees.
Ook zouden de verklaringen van Japan erop berusten om geen paniek te laten ontstaan bij de bevolking.

Joesoef
12-03-11, 14:22
Dr is nu nog geen melddown. De explosie veroorzaakt door waterstofgas heeft alleen het gebouw vernietigd, niet de kern. Alleen koeling is nog een probleem.

http://www.youtube.com/watch?v=nZKKP44b7ao (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nZKKP44b7ao)

fisherman1969
12-03-11, 14:24
Komt nog wel zeker nu het bekend is dat er een tweede kernreactor op barsten staat en zelfs de russische en chineese staats tv waarschuwing laat uitgaan en het alleen maar afhankelijk is van de wind waar de fallout terecht komt en hoe groot het besmetting gebied zal zijn, want volgens mij liggen er toch wel belangrijke islamitische gebieden waar vele moslims wonen ten westen van Japan

Valt zo op het nieuws te horen een stuk mee .
Maar des al niet te min een topic over een of lid van de P.V.V met een dubbel paspoort is hier HET NIEUWS VAN DE DAG .!!
Daar kun je ook makkelijk insinueren wat je maar wil !,
Ook over de opstand in LIBIE is het ijzingwekend stil
En ja hier is het op passen omdat ze de uitslag ( net een voetbal wedstrijd) nog niet weten straks komt Khadaffi als overwinnaar te verschijn en dan is er geen beter mens als ...jawel Khadaffi .
Als overwinnaar van het opstandige ISLAM onwaardige volk!!
:droef: hoor

John2
12-03-11, 14:33
-Enkele minuten terug opnieuw een aardschok van bijna 6 op schaal net naast de defecte reactoren.

Bron: CNN

-In één plaats worden 9500 mensen vermist, meer dan de helft van de plaatselijke bevolking.
- Aardplaten 10cm verplaatst....

Bron: CNN

Joesoef
12-03-11, 14:43
<time datetime="2011-03-12">12 maart 2011</time>, 15:36 (http://www.nrc.nl/nieuws/overzicht/2011/03/12/)<article> Er dreigt hoe dan ook geen kernramp in Japan


door Sheila Kamerman (http://www.nrc.nl/nieuws/door/sheila-kamerman/)

Buitenland (http://www.nrc.nl/nieuws/categorie/buitenland) Zelfs als er in het ergste geval een meltdown plaats heeft in een kerncentrale in het door de aardbeving getroffen gebied in Japan hoeft dat geen groot gevaar op te leveren, zegt wetenschapsredacteur Karel Knip van NRC Handelsblad.
Het risico op een meltdown bestaat nu de koeling van een kernreactor niet meer werkt en er vanmorgen een explosie plaatsvond (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/12/japanse-overheid-bezweert-geen-schade-aan-kernreactor/). De kerncentrale bestaat uit zes reactoren. Muren van een reactorgebouw, of de bijbehorende turbinehal zijn weggeblazen. Er kwam veel stoom of witte rook naar buiten. Volgens laatste berichten is die containment nog in tact. Dat is zware beschermende omhulling rond en boven het reactorvat.
Er wordt momenteel wat damp naar de buitenlucht geventileerd om de druk in het vat te doen afnemen, meldt het Japanse bureau voor nucleaire en industriële veiligheid.
De Japanse autoriteiten zijn bang voor een ‘meltdown’ van de reactoren 1 of 2. Dat betekent dat de temperatuur van de kern van de reactor, die bestaat uit staven uranium, niet meer te regelen is en dat de staven zo oververhit raken dat zij openbarsten en gedeeltelijk smelten.
“Er zullen radioactieve stoffen vrijkomen, maar niet in de mate zoals gebeurde bij Tjernobyl in 1986″, zegt Knip. “Reactor 4 van die centrale bevatte grafiet, dat prompt in brand vloog. Die aanhoudende brand in Tjernobyl heeft toen enorme hoeveelheden radioactief materiaal over de omgeving verspreid. De inhoud van de kernreactoren van Fukushima kan niet branden.”
Karel Knip kan zich twee oorzaken voor de explosie voorstellen: Door het uitvallen van koelpompen is veel water in stoom overgegaan. Het gevolg daarvan zou een stoomexplosie zijn. Of er is door oververhitting van de splijtstofstaven in een reactie met water waterstof gevormd dat vervolgens met zuurstof reageerde en explodeerde. Beide soorten explosies kunnen veel schade aan het reactorvat hebben toegebracht.
De beschadigde reactor heeft al wat radioactief materiaal gelekt, en buiten reactor 1 is in overeenstemming daarmee verhoogde straling gemeten. De radioactiviteit is er acht keer hoger dan normaal. Binnen reactor 1 is het duizendmaal hoger.
Volgens Karel Knip gaat het om een oude, middelgrote reactor, ongeveer zo groot als de Nederlandse kernreactor in Borssele. De reactor is een zogenoemde kokendwaterreactor die in 1971 door het Amerikaanse General Electric werd gebouwd. De centrale van Fukushima heeft zes kernreactoren: nummer 1 en 2 (of een van beiden) is beschadigd. Nummer 3 en 4 zijn volens de regels uitgeschakeld en nummer 5 en 6 waren al buiten gebruik.


</article>

Joesoef
12-03-11, 14:43
http://edition.cnn.com/2011/WORLD/asiapcf/03/12/japan.nuclear/index.html?eref=rss_latest&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+rss%2Fcnn_latest+%28RSS%3A+Mo st+Recent%29

fisherman1969
12-03-11, 14:45
-Enkele minuten terug opnieuw een aardschok van bijna 6 op schaal net naast de defecte reactoren.

Bron: CNN

-In één plaats worden 9500 mensen vermist, meer dan de helft van de plaatselijke bevolking.
- Aardplaten 10cm verplaatst....**)

Bron: CNN

he weet je geen beter nieuws te verzinnen??
Zoiets als ZIONIST (12 jarig jongentje :melk: ) gooit tennisbal (per ongeluk)*) over de muur gevolg 8 doden onder de PALESTIJNEN,dat lokt pas reactie,s uit beter als een evt kern reactie in JAPAN.:vingers:
*) volgens ooggetuigen was het expres !

**) Ik heb verbijsterd naar deze ramp zitten kijken, dit gaat nog honderden doden meer kosten , de aarde lijkt van ,,slag,, te zijn de afgelopen 10 jaar worden de rampen steeds groter ,ik vraag me zelfs af komt dat door de ondergrondse roofbouw?/olie winning erts en kolen enz enz

AdamRon
12-03-11, 14:56
Ik mis Hatert hier, mischien heeft hij het te druk met het zoeken voor onderwerpen die in zijn straatje liggen..

John2
12-03-11, 15:03
=fisherman1969;4639310]he weet je geen beter nieuws te verzinnen??
Zoiets als ZIONIST (12 jarig jongentje :melk: ) gooit tennisbal (per ongeluk)*) over de muur gevolg 8 doden onder de PALESTIJNEN,dat lokt pas reactie,s uit beter als een evt kern reactie in JAPAN.:vingers:
*) volgens ooggetuigen was het expres !

Ja hoor, ondanks een vrouw in de Hamas regering wordt deze nog steeds niet erkend door de VN. :hihi:
Bron: maandag in de krant


**) Ik heb verbijsterd naar deze ramp zitten kijken, dit gaat nog honderden doden meer kosten , de aarde lijkt van ,,slag,, te zijn de afgelopen 10 jaar worden de rampen steeds groter ,ik vraag me zelfs af komt dat door de ondergrondse roofbouw?/olie winning erts en kolen enz enz
Nee weinig roofbouw, gewoon verschuiving van de continenten.

Eric de Blois
12-03-11, 15:03
he weet je geen beter nieuws te verzinnen??
Zoiets als ZIONIST (12 jarig jongentje :melk: ) gooit tennisbal (per ongeluk)*) over de muur gevolg 8 doden onder de PALESTIJNEN,dat lokt pas reactie,s uit beter als een evt kern reactie in JAPAN.:vingers:
*) volgens ooggetuigen was het expres !

**) Ik heb verbijsterd naar deze ramp zitten kijken, dit gaat nog honderden doden meer kosten , de aarde lijkt van ,,slag,, te zijn de afgelopen 10 jaar worden de rampen steeds groter ,ik vraag me zelfs af komt dat door de ondergrondse roofbouw?/olie winning erts en kolen enz enz

Tien jaar is op de geschiedenis van de aarde niets. Je moet echt op heel lange termijn kijken of er sprake van een trend is. Ik geloof dat menselijke activiteiten geen invloed hebben op bestaande breuklijnen.

Vreselijk wat er allemaal gebeurd is. In een paar seconden zoveel destructie. Ik vind dat we Japan royaal moeten helpen bij het herstel van de enorme schade. We moeten ze helpen zonder daar iets voor terug te vragen.

John2
12-03-11, 15:04
Ik mis Hatert hier, mischien heeft hij het te druk met het zoeken voor onderwerpen die in zijn straatje liggen..
Je mist Hatert hier? :droef:
Je mist Hatert hier! :hihi:
Je mist Hatert...............:vingers:

John2
12-03-11, 15:07
Tien jaar is op de geschiedenis van de aarde niets. Je moet echt op heel lange termijn kijken of er sprake van een trend is. Ik geloof dat menselijke activiteiten geen invloed hebben op bestaande breuklijnen.

Vreselijk wat er allemaal gebeurd is. In een paar seconden zoveel destructie. Ik vind dat we Japan royaal moeten helpen bij het herstel van de enorme schade. We moeten ze helpen zonder daar iets voor terug te vragen.

Er wordt nu al hulp geboden door 42 landen waaronder Nederland.
En ongeveer 100 schepen zijn onderweg met hulpgoederen.

fisherman1969
12-03-11, 19:21
Tien jaar is op de geschiedenis van de aarde niets. Je moet echt op heel lange termijn kijken of er sprake van een trend is. Ik geloof dat menselijke activiteiten geen invloed hebben op bestaande breuklijnen.

Vreselijk wat er allemaal gebeurd is. In een paar seconden zoveel destructie. Ik vind dat we Japan royaal moeten helpen bij het herstel van de enorme schade. We moeten ze helpen zonder daar iets voor terug te vragen.

Gelukkig geven wij nog het voorbeeld ,we halen dit onderwerp ten minste aan.!
Ruim 65 jaar geleden waren het nog onze z.g.n (vijanden ) gelukkig is haat een woord dat de WESTERSE denkende mens niet vaak gebruikt .
en het zijn geen vijanden meer eerder vrienden.
Ook hier moeten we helpen zo veel wij kunnen.
De grootse klap moet volgend mij nog komen , duizenden doden en dan nog het dreigende gevaar van kern centrales niet te vergeten.

fisherman1969
12-03-11, 19:24
Ik mis Hatert hier, mischien heeft hij het te druk met het zoeken voor onderwerpen die in zijn straatje liggen..

Ja die zoekt wat af op een dag .
Hier horen personen zoals HATERT ook niet thuis , JAPAN is immers het gehate OOSTEN of WESTEN ????:wink:

John2
13-03-11, 10:11
Meerdere mensen radioactief besmet
Het aantal mensen in Japan dat is blootgesteld aan radioactieve straling kan oplopen tot 160. Uit tests blijkt dat 28 mensen zo goed als zeker radioactief zijn besmet.
MEERDERE MENSEN RADIOACTIEF BESMET
fotoFoto

Meerdere mensen radioactief besmet

Dat meldt het Japanse Bureau voor Nucleaire Veiligheid. De straling ontsnapte na een explosie in een kerncentrale. Sinds de aardbeving zijn er problemen met het koelsysteem.

De mensen die rond de centrale wonen krijgen mogelijk jodiumpillen. Als ze die slikken, is hun lichaam beter beschermd tegen radioactieve straling.

© RTL Nieuws.nl

John2
13-03-11, 16:22
Aardbeving Japan: mogelijk meer dan 10.000 doden volgens politiechef
(Belga) In de Japanse prefectuur Miyagi zijn mogelijk meer dan 10.000 mensen om het leven gekomen bij de vernietigende aardbeving en tsunami van twee dagen geleden, zo heeft de politiechef van de prefectuur volgens de Japanse openbare omroep NHK gezegd.
"Ik twijfel er niet aan" dat het aantal doden boven de 10.000 zal liggen, zo citeerde NHL politiechef Takeuchi Naoto. Miyagi werd het hardst getroffen door de aardbeving, die een kracht van 8,9 had. Tot dusver zijn in Miyagi en andere gebieden in het noordoosten van Japan 800 doden bevestigd. Er kon geen contact gelegd worden met de ongeveer 10.000 bewoners van de gemeente Minamisanriku in deze prefectuur. Een gemeentelijke ambtenaar van Futaba, in de prefectuur Fukushima, zei aan het Japanse persbureau Kyodo dat ongeveer 90 procent van de huizen in drie kustplaatsen weggeveegd was door de tsunami. Ongeveer 390.000 mensen zijn hun woningen ontvlucht en veel van hen zochten hun toevlucht tot de 1.400 noodopvangcentra in scholen en andere gebouwen, meldde NHK. Premier Naoto Kan verdubbelde het aantal soldaten dat naar de getroffen gebieden gestuurd wordt tot 100.000. Sommige gebieden zijn moeilijk bereikbaar omdat wegen versperd zijn door puin. Naar het rampgebied wordt drinkwater getransporteerd en getuigen vertelden dat bewoners voedingswaren en huisbrandolie aan het hamsteren zijn. (PLS)

Belga) Ongeveer 690.000 mensen zijn sinds vrijdag in Japan geëvacueerd, terwijl de ongerustheid toeneemt over de reactoren van verscheidene kerncentrales, zo hebben de Verenigde Naties zondag gezegd.
"Ongeveer 380.OOO mensen werden geëvacueerd uit de zones die door de aardbeving en de tsunami getroffen werden. Ze worden in 2.050 evacuatiecentra opgevangen", meldde OCHA (Office for the Coordination of Humanitarian Affairs). "De autoriteiten evacueerden ook 210.000 mensen uit een straal van 20 kilometer rond de kerncentrale van Fukushima", aldus het VN-bureau voor de coördinatie van humanitaire zaken. (VIM)


metrotime.be | all rights reserved | developed by lodestar

fisherman1969
13-03-11, 16:29
Meerdere mensen radioactief besmet
Het aantal mensen in Japan dat is blootgesteld aan radioactieve straling kan oplopen tot 160. Uit tests blijkt dat 28 mensen zo goed als zeker radioactief zijn besmet.
MEERDERE MENSEN RADIOACTIEF BESMET
fotoFoto

Meerdere mensen radioactief besmet

Dat meldt het Japanse Bureau voor Nucleaire Veiligheid. De straling ontsnapte na een explosie in een kerncentrale. Sinds de aardbeving zijn er problemen met het koelsysteem.

De mensen die rond de centrale wonen krijgen mogelijk jodiumpillen. Als ze die slikken, is hun lichaam beter beschermd tegen radioactieve straling.

© RTL Nieuws.nl

Laatste nieuws er is nog een Kerncentrale die op ontploffen staat .
Een ramp van omvang bedreigd en deel van de mensheid >
Dat dringt de door ziekelijke haat niet eens door bij sommigen
DIT topic is onbelangrijk of opgezet door de verkeerde ; lees niet Moslim zijnde.
Logisch het geeft een goed beeld van de,, problemen,, die hier wel de voorkeur genieten
als zijnde hoogst belangrijk .