PDA

Bekijk Volledige Versie : Israel toch van de Joden?



John2
14-03-11, 18:21
In de Oude Stad van Jeruzalem zit een vrouw op een bankje een appel te eten. Ze zit voor een gebouw dat eigenlijk niet meer is dan een paar lage stenen muurtjes aan de basis van een eeuwenoude, twintig meter hoge wal. De vrouw is Eilat Mazar, een Israëlische archeologe die het gebouw heeft ontdekt, en zij ziet wat anderen niet zien.

Ze heeft oog voor de ligging – op een steilte die een weids uitzicht biedt op het Kidrondal ten noorden van de Oude Stad. Een vorst kon van hieruit zijn koninkrijk goed overzien. Ze ziet voor zich hoe Fenicische arbeiders het in de tiende eeuw v.Chr. bouwden. Maar haar gedachten gaan vooral uit naar de man die dit paleis liet bouwen: David. Want dit, zo maakte Mazar wereldkundig, is zeer waarschijnlijk het bouwwerk dat in het Bijbelboek 2 Samuel als volgt staat omschreven: “Koning Chiram van Tyrus stuurde afgezanten naar David en leverde hem cederhout en timmerlieden en steenhouwers voor de bouw van het paleis. David besefte dat de Heer hem als vorst over had Israël aangesteld, en hem ten behoeve van Israël, zijn volk, tot een machtig koning had gemaakt.”

Dan komt er een jonge Israëli met een handjevol toeristen in zijn kielzog. Mazar weet al wat hij gaat zeggen. Ze kent hem: hij was vroeger een van haar archeologiestudenten. Ze had al gehoord dat hij als reisleider toeristen hierheen brengt om hen erop te wijzen dat dit niet het paleis van David is en dat rechtse Israëli’s de opgravingen in de Davidsstad gebruiken om gebiedsuitbreiding te rechtvaardigen en de Palestijnen te verdrijven.

J.Emhá
14-03-11, 21:00
Wat is je punt?

John2
14-03-11, 21:27
Wat is je punt?

Ik heb geen punten meer.

J.Emhá
15-03-11, 15:10
Ik heb geen punten meer.

Wat wilde je met dit verhaal duidelijk maken?

John2
15-03-11, 16:13
Wat wilde je met dit verhaal duidelijk maken?

Volgens mij is het verhaal op zich duidelijk genoeg.

Joesoef
15-03-11, 16:54
Volgens mij is het verhaal op zich duidelijk genoeg.


Wat duidelijk is als je het artikel leest op http://magazine.nationalgeographic.nl/2010/11/23/david-en-salomo/



Archeologen twijfelen aan het bestaan van koninkrijk van David en Salomo. Was het groots en invloedrijk of was het slechts een onbeduidend dorp?


is dat jij een deel van de tekst weglaat

John2
15-03-11, 17:20
Wat duidelijk is als je het artikel leest op http://magazine.nationalgeographic.nl/2010/11/23/david-en-salomo/


[/I]


is dat jij een deel van de tekst weglaat



Type ook even de rest van de tekst die in het blad staan dan

super ick
15-03-11, 20:24
Volgens mij is het verhaal op zich duidelijk genoeg.

Moet daar anno 2011 een of ander recht van afgeleid kunnen worden John?

Stel je eens voor dat archeologen er achter zouden komen dat in delen van Duitsland vroeger Nederlanders hadden gewoond? Dat zegt nu niets toch?

Je moet er maar net in geloven John. Dat is de zwakte van jou verhaal.

Wat zegt de Koran erover, gaan moslims akkoord met deze uitleg denk je?

John2
15-03-11, 23:04
=super ick;4640943]Moet daar anno 2011 een of ander recht van afgeleid kunnen worden John?
Waarom niet Dick, in eerste instantie zei ik ook altijd hier dat rechten van een land voorbehouden is aan de mensen die er wonen of het land claimen door rechten van koop of afspraken die zijn gemaakt met overheden.
Nu de Moslims hier met grote regelmaat (eigenlijk altijd) het land claimt omdat ooit iemand in 400-500 na Christus daar rond liep, kunnen we ook stellen nu er tabletten zijn gevonden waarover wordt gesproken over het rijk van David en volgens de koolstof methode moet stammen uit de periode 500-600 jaar voor Christus, deze bevolking dan ook de gelijke rechten mogen claimen.


Stel je eens voor dat archeologen er achter zouden komen dat in delen van Duitsland vroeger Nederlanders hadden gewoond? Dat zegt nu niets toch?
Oei, Dick de laatste maanden wordt er grote delen van de geschiedenis van het Noorden Oosten van Nederland herschreven, omdat ze altijd dachten dat tijdens de romeinse tijd ze hier in het oosten de strijd leverden met de Romeinen maar wat nu blijkt dat er grote welvaart was in NO Nederland juist door handel te drijven met deze Romeinen maar ook met andere bevolkingen.


Je moet er maar net in geloven John. Dat is de zwakte van jou verhaal.
Je bedoelt te stellen dat de wetenschap zwak is en je eigenlijk moet geloven?


Wat zegt de Koran erover, gaan moslims akkoord met deze uitleg denk je?
Tja ik denk dat dit enkele problemen opleveren, maar aan de andere kant zullen ze wel moeten, en is er geen keuze, of ze moeten erkennen dat er meerdere Goden bestaan.

super ick
16-03-11, 09:21
Waarom niet Dick, in eerste instantie zei ik ook altijd hier dat rechten van een land voorbehouden is aan de mensen die er wonen of het land claimen door rechten van koop of afspraken die zijn gemaakt met overheden.
Nu de Moslims hier met grote regelmaat (eigenlijk altijd) het land claimt omdat ooit iemand in 400-500 na Christus daar rond liep, kunnen we ook stellen nu er tabletten zijn gevonden waarover wordt gesproken over het rijk van David en volgens de koolstof methode moet stammen uit de periode 500-600 jaar voor Christus, deze bevolking dan ook de gelijke rechten mogen claimen.


Bepaalde Joden doen dat al in Israel wat als illegaal gezien wordt omdat het in het heden plaats heeft.
Jij wilt alle landen ter wereld terug geven aan de oorspronkelijke bewoners en de hele aardbol opnieuw indelen?


Oei, Dick de laatste maanden wordt er grote delen van de geschiedenis van het Noorden Oosten van Nederland herschreven, omdat ze altijd dachten dat tijdens de romeinse tijd ze hier in het oosten de strijd leverden met de Romeinen maar wat nu blijkt dat er grote welvaart was in NO Nederland juist door handel te drijven met deze Romeinen maar ook met andere bevolkingen.


Herschreven? Volgens mij was dat allang bekend.


Je bedoelt te stellen dat de wetenschap zwak is en je eigenlijk moet geloven?


Ik bedoel dat je door het vinden van oude muurtjes en door deze te 'koppelen' aan vage zinnetjes uit een heilig boek geen stap verder komt.
Daarnaast vind ik de zin dat David 'besefte' dat hij de leider was ook niet echt sterk. Misschien was het wel een grote fantast. Een beetje de Khadaffi van zijn tijd. Alles wat mensen niet konden verklaren kon toegeschreven worden aan god/goden.


Tja ik denk dat dit enkele problemen opleveren, maar aan de andere kant zullen ze wel moeten, en is er geen keuze, of ze moeten erkennen dat er meerdere Goden bestaan.

Alles van voor de Islam is ondergeschikt. Vanaf de profeet is alles geldig verklaard met schijt aan de mensen die al in die gebieden leefden, die moesten.... onee die wilden graag moslim worden.
Sprookjes. Wie er anno 2011 nog steeds in geloofd hoort thuis in een gesticht maar omdat ze links stemmen worden ze met fluwelen handschoentjes aangepakt.

John2
16-03-11, 11:03
=super ick;4641156]Bepaalde Joden doen dat al in Israel wat als illegaal gezien wordt omdat het in het heden plaats heeft.
Illegaal zou ik het niet willen noemen, eerder onwenselijk.
Door botsingen van twee internationale rechten, kan Israël dit recht nemen, soms helaas en soms terecht.
Al moet ik toegeven dat er in Israel zelf ook veranderingen gaande is, zo werd er niet keihard terug geslagen na het doden van deze 3 burgers, maar werd er besloten de 100 huizen te bouwen, die al jaren in de kast lagen.


Jij wilt alle landen ter wereld terug geven aan de oorspronkelijke bewoners en de hele aardbol opnieuw indelen?
Nee liever niet want dan zou je moeten terug gaan naar de oorsprong en zitten we met zijn allen ergens in Afrika, maar zou het de vrede bevorderen tussen de mensen dan direct.


Herschreven? Volgens mij was dat allang bekend.
Er waren vermoedens, maar door recente opgravingen hebben ze voldoende bewijs gevonden dat er op grote schaal handel moet zijn gedreven met o.a. de Romeinen.


Ik bedoel dat je door het vinden van oude muurtjes en door deze te 'koppelen' aan vage zinnetjes uit een heilig boek geen stap verder komt.
Daarnaast vind ik de zin dat David 'besefte' dat hij de leider was ook niet echt sterk. Misschien was het wel een grote fantast. Een beetje de Khadaffi van zijn tijd. Alles wat mensen niet konden verklaren kon toegeschreven worden aan god/goden.
Nou nee niet door de muurtjes, voor het eerst zijn er klei tabletten gevonden waarin wordt gesproken over koning David en Salamon die stammen uit de tijd van 500-600 voor Christus.
Nadat het in de Bijbel staat is er nu ook wetenschappelijk bewijs van het bestaan van dit koning rijk van David.
Er waren al wel eerder tabletten gevonden waarin de naam Koning David in voor kwam, maar nog nooit een beschrijving van zijn rijk.


Alles van voor de Islam is ondergeschikt.
Boel-shit dan zouden ze iedere mens moeten brain wassen en is het geloof niet ondergeschikt aan de kwaliteit van het leven en wie is de mens die hierin mag beslissen?
Binnen een religie is God de alleen heersende macht, voert een gelovige druk/macht uit op een andere stelt hij zich boven God en is hij dus een ongelovige.
Het zelfde geld bijvoorbeeld binnen de Islam het dragen van hoofddoekjes, het zou een opdracht zijn van God, maar op het moment dat een mens hiervan iets zegt over de plicht is het een dwang en macht die hij wilt uitoefenen en stelt hij zich hiermee boven God die de alleen macht heeft. :stout:
Dit is mij ooit eens uitgelegd door mijn grote vriend die ook Imam was hier in Hengelo.


Vanaf de profeet is alles geldig verklaard met schijt aan de mensen die al in die gebieden leefden, die moesten.... onee die wilden graag moslim worden.
Iets wat nog steeds gebeurd in deze gebieden, zekers als je als buitenstaander daar komt is de eerste vraag in een gesprek of je gelovige bent of ze zetten je een glas alcohol voor.
Hierna als er een ontkenning is tuimelen ze met 10 man over je heen met informatie over Allah, de Islam en hoe goed deze is, mijn eind antwoord nadat de storm is uitgeraasd is altijd, "When the Islam was perfect, I don't have to be here" waarna er een doodse stilte valt.


Sprookjes. Wie er anno 2011 nog steeds in geloofd hoort thuis in een gesticht maar omdat ze links stemmen worden ze met fluwelen handschoentjes aangepakt.
Stop mij maar in een gesticht. :rolleyes:

super ick
16-03-11, 12:48
Stop mij maar in een gesticht. :rolleyes:

Volgens Knupel en Mark hoor je daar ook thuis.

John2
16-03-11, 14:01
Volgens Knupel en Mark hoor je daar ook thuis.

Tja deze zitten er al en zoeken naast mij nog een vierde man om te kaarten. :rolleyes:

super ick
17-03-11, 09:00
Tja deze zitten er al en zoeken naast mij nog een vierde man om te kaarten. :rolleyes:

Ik begin er niet aan.
Als ze verliezen komt het vast door de electroshocktherapie.

John2
17-03-11, 09:17
Ik begin er niet aan.
Als ze verliezen komt het vast door de electroshocktherapie.

Moh als het zou helpen, knijp ik wel een oogje dicht.