PDA

Bekijk Volledige Versie : Christelijke bloemiste weigert te leveren voor homohuwelijk



Hatert
17-03-11, 16:28
Bloemiste weigert te leveren voor homohuwelijk


OTTAWA - In Canada is deining ontstaan rond een homohuwelijk. Een bloemiste weigert bloemen te leveren voor de plechtigheid nadat ze te weten was gekomen dat het om een huwelijk ging tussen twee mensen van hetzelfde geslacht. Dat meldt CBC News.
Op verzoek van ceremoniemeester Mario Bourgeois Leduc had bloemiste Kim Evans van de bloemenzaak Petals and Promises Wedding Flowers aanvankelijk ingestemd om de bloemen te leveren.

Toen ze evenwel vernam dat het om een huwelijk tussen twee mannen ging, wenste ze geen deel meer uit te maken van de ceremonie. Ze bracht het aanstaande koppel daarvan per e-mail op de hoogte.

God en geweten
"Ik heb er voor gekozen om geen zaken met jullie te doen", stond te lezen in de mail. "Als een 'born-again Christian' moet ik mijn geweten en God respecteren. Hierdoor kan ik niet meewerken aan de huwelijksceremonie".

Ceremoniemeester Bourgeois Leduc is geschokt door het besluit van Evans. "Deze beslissing zal het koppel levenslang achtervolgen. Eens te meer krijgen ze onder hun neus gewreven dat ze 'anders' zijn".

Dominee Eldon Hay van de United Church en pleitbezorger van de rechten voor homo's stelt vragen bij de beslissing van de bloemiste. "Als privé-persoon heeft zij recht op haar overtuiging. Als zakenvrouw, echter, moet zij ten dienste staan van al haar klanten".

Volgens de Human Rights Act van de Canadese provincie New Brunswick mogen handelaars niet weigeren zaken te doen met mensen op basis van hun ras, religie of seksuele geaardheid. (CBR)


17/03/11 11u50


http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/573684/2011/03/17/Bloemiste-weigert-te-leveren-voor-homohuwelijk.dhtml

John2
17-03-11, 16:47
[B]
Volgens de Human Rights Act van de Canadese provincie New Brunswick mogen handelaars niet weigeren zaken te doen met mensen op basis van hun ras, religie of seksuele geaardheid. (CBR)


17/03/11 11u50


http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/573684/2011/03/17/Bloemiste-weigert-te-leveren-voor-homohuwelijk.dhtml

Uhhh iedereen mag alles maar als het om een homo gaat mag het weer niet, dus als ondernemer sta je boven de mens en mag je geen beroep doen op je geweten???
Bekijk het lekker :vingers:

Eke
17-03-11, 17:20
Uhhh iedereen mag alles maar als het om een homo gaat mag het weer niet, dus als ondernemer sta je boven de mens en mag je geen beroep doen op je geweten???
Bekijk het lekker :vingers:


Als je jezelf presenteert als Christen ben je navolger van Christus. Klopt,he :)

Dit zijn woorden van Jezus, en het staat in het Nieuwe Testament Marcus 12 vers 30

30 heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.” 31 Het op een na belangrijkste is dit: “Heb uw naaste lief als uzelf.” Er zijn geen geboden belangrijker dan deze. !!!!!’


De bloemiste had uit liefde voor haar 2 zusters hen de bloemen kunnen leveren.

John2
17-03-11, 17:29
Als je jezelf presenteert als Christen ben je navolger van Christus. Klopt,he :)

Dit zijn woorden van Jezus, en het staat in het Nieuwe Testament Marcus 12 vers 30

30 heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.” 31 Het op een na belangrijkste is dit: “Heb uw naaste lief als uzelf.” Er zijn geen geboden belangrijker dan deze. !!!!!’


De bloemiste had uit liefde voor haar 2 zusters hen de bloemen kunnen leveren.

Het ging mij niet om het geloof binnen dit stukje, maar om het idee dat iedereen iets mag eisen Homo's, Moslims, Honden, Varkens enz. enz. maar zo snel je als "normaal"mens iets weigert omdat je het niet eens bent, dan zou het niet mogen, het is toch absurd dat de ene mens iets van een ander mens kan eisen.
Ik heb persoonlijk niets tegen Homo's, maar op het moment dat ze gaan eisen dat iets moet omdat ze homo zijn, heb ik zoiets van daaaag, het is jou keuze en vrije wil homo te zijn, laat mij dan mijn vrije keuze en wil in iets en zeur niet.

Eke
17-03-11, 17:33
Het ging mij niet om het geloof binnen dit stukje, maar om het idee dat iedereen iets mag eisen Homo's, Moslims, Honden, Varkens enz. enz. maar zo snel je als "normaal"mens iets weigert omdat je het niet eens bent, dan zou het niet mogen, het is toch absurd dat de ene mens iets van een ander mens kan eisen.
Ik heb persoonlijk niets tegen Homo's, maar op het moment dat ze gaan eisen dat iets moet omdat ze homo zijn, heb ik zoiets van daaaag, het is jou keuze en vrije wil homo te zijn, laat mij dan mijn vrije keuze en wil in iets en zeur niet.



Het gaat mij er juist om dat de bl;oemiste zich als Christen presenteert. Daarbij is zij winkelier, dus haar klanten mogen toch gewoon bloemen bestellen ???? Wat is daar mis mee, John ?

Pizzaman
18-03-11, 10:54
Als je geen werk wilt doen voor die mensen, gooi je gewoon de prijs omhoog.
Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd... :roken:

mark61
18-03-11, 10:57
Het ging mij niet om het geloof binnen dit stukje, maar om het idee dat iedereen iets mag eisen Homo's, Moslims, Honden, Varkens enz. enz. maar zo snel je als "normaal"mens iets weigert omdat je het niet eens bent, dan zou het niet mogen, het is toch absurd dat de ene mens iets van een ander mens kan eisen.
Ik heb persoonlijk niets tegen Homo's, maar op het moment dat ze gaan eisen dat iets moet omdat ze homo zijn, heb ik zoiets van daaaag, het is jou keuze en vrije wil homo te zijn, laat mij dan mijn vrije keuze en wil in iets en zeur niet.

Imbeciel. De gewetensvrijheid om te discrimineren is er dus niet in New Brunswick. Je hoeft er niet te wonen, je mag best naar Saoedi-Arabië.

knuppeltje
18-03-11, 11:02
Ik heb persoonlijk niets tegen Homo's,....

Af en toe sta je er letterlijk versteld van hoe iemand zo duidelijk door de mand kan vallen. :fpetaf:

Pizzaman
18-03-11, 11:02
Waarom moet jij altijd beginnen met 'imbeciel'?
Het diskwalificeert elk antwoord wat je geeft.

knuppeltje
18-03-11, 11:04
Waarom moet jij altijd beginnen met 'imbeciel'?
Het diskwalificeert elk antwoord wat je geeft.

Het wordt anders zo'n raar gedoe als je de dingen niet bij de juiste naan noemt. :)

Slinger
18-03-11, 11:07
Waarom moet jij altijd beginnen met 'imbeciel'?
Het diskwalificeert elk antwoord wat je geeft.

Hij wil zich altijd even voorstellen.

Pizzaman
18-03-11, 11:08
Af en toe sta je er letterlijk versteld van hoe iemand zo duidelijk door de mand kan vallen. :fpetaf:

Ik denk eerder dat John bedoelt dat er wel keuzevrijheid is, ook qua leveren.
De keus om niet te leveren is wel ten nadele van de ondernemer zelf (geen omzet, geen winst).
Overigens ook een helebpoel domheid en eigenwijzigheid.
Ongeveer zoals de PVV die bij een halal-slager de catering zou aanvragen.

Overigens is het argument wel knap achterlijk, gestoeld op een achterlijk denkbeeld.
Niettemin: waarom zou deze ondernemer MOETEN leveren?
Wel als het contract inmiddels getekend is...

NB: je zal mij ook geen moskee zien bouwen. Slopen, ja dan krijg je KORTING. :duim:

marces
18-03-11, 11:12
Zo zie je maar weer dat geloof enkel leidt tot intolerantie

mark61
18-03-11, 11:14
Homo's, Moslims, Honden, Varkens enz. enz.

Ik heb persoonlijk niets tegen Homo's,

het is jou keuze en vrije wil homo te zijn,

Imbeciel<sup>2</sup>

Nope, je hebt ook niks tegen moslims.

mark61
18-03-11, 11:17
Niettemin: waarom zou deze ondernemer MOETEN leveren?


Volgens de wet in New Brunswick alvast.

Discrimineren is verboden. Ik weet dat het erg lastig is, voor gelovigen, en blijkbaar ook voor jou.

knuppeltje
18-03-11, 11:18
het is jou keuze en vrije wil homo te zijn,....

Kun je nagaan hoe een ongelooflijk grote imbeciel je bent.

mark61
18-03-11, 11:19
Kun je nagaan hoe een ongelooflijk grote imbeciel je bent.

Ies koewadraatimbeciel.

marces
18-03-11, 11:19
Ja, gelovigen mogen discrimineren vinden ze. Met de Bijbel/Koran of weet ik veel wat voor een boek in de hand, is dit blijkbaar gerechtvaardigd.

marces
18-03-11, 11:22
en ze kunnen ook niet tegen kritiek

knuppeltje
18-03-11, 11:25
je zal mij ook geen moskee zien bouwen. Slopen, ja dan krijg je KORTING. :duim:

Jij komt met die omzet van je niets eens aan een mini moskeetje toe.

Sallahddin
18-03-11, 11:27
Bloemiste weigert te leveren voor homohuwelijk


OTTAWA - In Canada is deining ontstaan rond een homohuwelijk. Een bloemiste weigert bloemen te leveren voor de plechtigheid nadat ze te weten was gekomen dat het om een huwelijk ging tussen twee mensen van hetzelfde geslacht. Dat meldt CBC News.
Op verzoek van ceremoniemeester Mario Bourgeois Leduc had bloemiste Kim Evans van de bloemenzaak Petals and Promises Wedding Flowers aanvankelijk ingestemd om de bloemen te leveren.

Toen ze evenwel vernam dat het om een huwelijk tussen twee mannen ging, wenste ze geen deel meer uit te maken van de ceremonie. Ze bracht het aanstaande koppel daarvan per e-mail op de hoogte.

God en geweten
"Ik heb er voor gekozen om geen zaken met jullie te doen", stond te lezen in de mail. "Als een 'born-again Christian' moet ik mijn geweten en God respecteren. Hierdoor kan ik niet meewerken aan de huwelijksceremonie".

Ceremoniemeester Bourgeois Leduc is geschokt door het besluit van Evans. "Deze beslissing zal het koppel levenslang achtervolgen. Eens te meer krijgen ze onder hun neus gewreven dat ze 'anders' zijn".

Dominee Eldon Hay van de United Church en pleitbezorger van de rechten voor homo's stelt vragen bij de beslissing van de bloemiste. "Als privé-persoon heeft zij recht op haar overtuiging. Als zakenvrouw, echter, moet zij ten dienste staan van al haar klanten".

Volgens de Human Rights Act van de Canadese provincie New Brunswick mogen handelaars niet weigeren zaken te doen met mensen op basis van hun ras, religie of seksuele geaardheid. (CBR)


17/03/11 11u50


http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/573684/2011/03/17/Bloemiste-weigert-te-leveren-voor-homohuwelijk.dhtml

Good decision : she didn't wanna be any part of that shit : her own right & freedom to act the way she did ! :fpetaf:

mark61
18-03-11, 11:27
Jij komt met die omzet van je niets eens aan een mini moskeetje toe.

Hij heeft nog wel een regenpijp waar ie een minaret van zou kunnen maken, maar nee, hij weigert uit principe.

knuppeltje
18-03-11, 11:29
Good decision :

Ik heb gehoord dat ze ook niet aan moslims wil leveren.

Ook een 'good decision' zeker?

mark61
18-03-11, 11:29
Good decision : she didn't wanna be any part of that shit : her own right & freedom to act the way she did ! :fpetaf:

Ze wil ook niet aan moslims leveren :ego:

Good decision: she didn't wanna be any part of that shit : her own right & freedom to act the way she did !

mark61
18-03-11, 11:30
Ik heb gehoord dat ze ook niet aan moslims wil leveren.

Ook een 'good decision' zeker?

:hihi:

Inkoppertje

knuppeltje
18-03-11, 11:30
Hij heeft nog wel een regenpijp waar ie een minaret van zou kunnen maken, maar nee, hij weigert uit principe.

Die jonge is echt rotsvast in zijn principes. :fpetaf:

Eric de Blois
18-03-11, 12:13
"Ik heb er voor gekozen om geen zaken met jullie te doen", stond te lezen in de mail. "Als een 'born-again Christian' moet ik mijn geweten en God respecteren. Hierdoor kan ik niet meewerken aan de huwelijksceremonie".

Als je jezelf presenteert als Christen ben je navolger van Christus. Klopt,he :)
30 heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.” 31 Het op een na belangrijkste is dit: “Heb uw naaste lief als uzelf.” Er zijn geen geboden belangrijker dan deze. !!!!!’


Jezus was ook de zoon van god. En volgens de moeilijk bevatbare 'drie-eenheid' was hij ook weer god zelf. De god uit het oude testament veroordeeld homoseksualiteit. De bloemiste had daarom gelijk vanuit haar geloof. Homoseksuelen en ongelovigen zullen niet in het rijk van god komen.


Uhhh iedereen mag alles maar als het om een homo gaat mag het weer niet, dus als ondernemer sta je boven de mens en mag je geen beroep doen op je geweten???

Daar ben ik het wel mee eens. Mensen worden niet met verplichtingen geboren, Je hoeft als ondernemer niet mee te werken, Zo mag iemand ook weigeren een huis aan een moslim te verkopen, omdat hij kafir is. Een christelijke school mag een homoseksuele leraar weigeren. Ouders mogen hun kind bewust naar een witte school sturen.

Iets anders is een homo opwachten bij een homobar om hem klappen te geven. Zulke figuren moeten worden gedeporteerd naar een homofoob land. Agressie tegen homoseksuelen moet snoeihard worden aangepakt.

Het niet willen verkopen van bloemen aan iemand vanwege zijn seksuele identiteit is niet zo ernstig. Je kunt best elders bloemen kopen.

marces
18-03-11, 12:17
[QUOTE=Eric de Blois;4642515]Daar ben ik het wel mee eens. Mensen worden niet met verplichtingen geboren, Je hoeft als ondernemer niet mee te werken, Zo mag iemand ook weigeren een huis aan een moslim te verkopen, omdat hij kafir is. Een christelijke school mag een homoseksuele leraar weigeren. Ouders mogen hun kind bewust naar een witte school sturen.

Ja, ja, onder het mom van het geloof mag je ineens wel mensen discrimineren?

Pizzaman
18-03-11, 12:40
Jij komt met die omzet van je niets eens aan een mini moskeetje toe.

Dat valt nogal mee hoor. Kan er best eentje bouwen, let wel mijn bedrijfje is pas beginnend.
Ik verwacht dit jaar tegen het miljoen aan omzet te komen, maar we moeten het nog zien.

Maar een moskee zal het niet worden, dat kan ik je garanderen...

Eric de Blois
18-03-11, 12:58
Ja, ja, onder het mom van het geloof mag je ineens wel mensen discrimineren?

Religieuze discriminatie is een gegeven. Zelf ben ik biseksueel, dus... Ik vind wel dat als tegenprestatie religie daarom ook mag worden gediscrimineerd. De grondwet discrimineert notabene ongelovigen, want godsdienstvrijheid wordt verdedigt, atheïsme niet. Zo kan iemand in naam van zijn geloof anderen uitsluiten. Maar atheísten hebben dat privilege niet. Ik zou als kafir ook weigeren mijn kinderen op een school te doen waar kinderen met een patriarchale achtergrond zitten. Ik ben voor vrijwillige culturele apartheid. Dan stoor je elkaar ook niet.

Pizzaman
18-03-11, 13:05
Iedereen discrimineert - echter discriminatie is gedefinieerd als 'onderscheid maken zonder bepaalde gronden'.

Waarom hangt een hetero meestal niet uit in een homo-bar... hij discrimineert de uitbater van die bar?
Bizar wordt het pas wanneer een hetero een homo-bar binnenkomt, en eist dat er meer aandacht wordt besteed aan de hetero's.
Dat de hetero's zich er niet thuis voelen en zo.

Of dat je van de paus verwacht dat ie headbangend op heavy-metal muziek gaat staan raggen.

Blijkbaar is dat tegenwoordig het criterium, anders discrimineer je?

John2
18-03-11, 13:11
Het gaat mij er juist om dat de bl;oemiste zich als Christen presenteert. Daarbij is zij winkelier, dus haar klanten mogen toch gewoon bloemen bestellen ???? Wat is daar mis mee, John ?
Dus het winkelier zijn moet boven haar gevoelens worden gesteld en wat als zij veel bloemen levert aan Christelijke instellingen, moet zij dan ook eventueel deze inkomsten op het spel zetten?


Imbeciel. De gewetensvrijheid om te discrimineren is er dus niet in New Brunswick. Je hoeft er niet te wonen, je mag best naar Saoedi-Arabië.
Mongool!!!


Af en toe sta je er letterlijk versteld van hoe iemand zo duidelijk door de mand kan vallen. :fpetaf:
Door de mand vallen waarmee?



=mark61;4642438]Imbeciel<sup>2</sup>

Toe maar jongen gooi het er maar even uit, maf.


Nope, je hebt ook niks tegen moslims.
Wat zou ik tegen Moslims moeten hebben, ik heb wel iets tegen mongolen, die proberen hier de zaken te verdraaien waardoor mijn eigen cultuur in het gevaar komt.
Zoals ik mij moet gedragen in een Islamitisch land, mag ik ook verwachten dat Islamieten zich aanpassen aan de gewoontes in mijn land.


Kun je nagaan hoe een ongelooflijk grote imbeciel je bent.
Zegt het aapje van onze super mongool.

John2
18-03-11, 13:13
Iedereen discrimineert - echter discriminatie is gedefinieerd als 'onderscheid maken zonder bepaalde gronden'.

Waarom hangt een hetero meestal niet uit in een homo-bar... hij discrimineert de uitbater van die bar?
Bizar wordt het pas wanneer een hetero een homo-bar binnenkomt, en eist dat er meer aandacht wordt besteed aan de hetero's.
Dat de hetero's zich er niet thuis voelen en zo.

Of dat je van de paus verwacht dat ie headbangend op heavy-metal muziek gaat staan raggen.

Blijkbaar is dat tegenwoordig het criterium, anders discrimineer je?

Ik zie binnenkort de Varkens al de moskee binnen lopen en eisen dat ze worden gegeten.

mark61
18-03-11, 13:15
Iedereen discrimineert - echter discriminatie is gedefinieerd als 'onderscheid maken zonder bepaalde gronden'.

Nope, even goed overlezen.

Definitie is verschillend behandelen ogv ras, geloof, sexuele geaardheid. En wel zo verschillend dat de één slechter wordt behandeld dan de ander.

marces
18-03-11, 13:24
Religieuze discriminatie is een gegeven. Zelf ben ik biseksueel, dus... Ik vind wel dat als tegenprestatie religie daarom ook mag worden gediscrimineerd. De grondwet discrimineert notabene ongelovigen, want godsdienstvrijheid wordt verdedigt, atheïsme niet. Zo kan iemand in naam van zijn geloof anderen uitsluiten. Maar atheísten hebben dat privilege niet. Ik zou als kafir ook weigeren mijn kinderen op een school te doen waar kinderen met een patriarchale achtergrond zitten. Ik ben voor vrijwillige culturele apartheid. Dan stoor je elkaar ook niet.

En dat is ook precies wat ik tegen heb op religies. Ik zie trouwens atheïsme ook als een geloof, maar dit terzijde. Religies leiden tot dogmatisch denken en dat leidt weer tot intolerantie en disrespect - de gevolgen zien we overal om ons heen. Ik moet er meteen wel bij zeggen dat er ook heel veel gelovigen zijn die er prima mee om gaan hoor. Zolang er nog twijfel is is het prima. Ik twijfel ook aan alles en ik ben niet eens gelovig!

Pizzaman
18-03-11, 13:51
Nope, even goed overlezen.

Definitie is verschillend behandelen ogv ras, geloof, sexuele geaardheid. En wel zo verschillend dat de één slechter wordt behandeld dan de ander.

Dikke kul. Dat geloof hebben ze er later bij gehaald, en er zijn ook nog wel andere definities.
Is namelijk iets waarvoor je zelf hebt gekozen. Wat mij betreft net zoiets als je favoriete voetbalclub.
Die krijgen ook hun eigen trein en vak S toegewezen.

Betreffende sexuele voorkeur heb ik het voorbeeld al gegeven.
Niemand zal daar problemen mee hebben.

Ik zou zeggen laat die varkens maar los, schoenen uit en de moskee in! :duim:

knuppeltje
18-03-11, 13:57
Door de mand vallen waarmee?

Met de meest ontstellende onzin die je steeds uitkraamt.

mark61
18-03-11, 14:16
Dikke kul. Dat geloof hebben ze er later bij gehaald, en er zijn ook nog wel andere definities.
Is namelijk iets waarvoor je zelf hebt gekozen. Wat mij betreft net zoiets als je favoriete voetbalclub.
Die krijgen ook hun eigen trein en vak S toegewezen.

Betreffende sexuele voorkeur heb ik het voorbeeld al gegeven.
Niemand zal daar problemen mee hebben.

Ik zou zeggen laat die varkens maar los, schoenen uit en de moskee in! :duim:

Lamaar. Je zit weer in je ontstellendslapgelulmode.

John2
18-03-11, 14:30
Met de meest ontstellende onzin die je steeds uitkraamt.

Dat is toch wel heel gemakkelijk om zoiets te stellen.
Dus jij vindt dat enerzijds een groep in de samenleving iets mag eisen en dan een andere groep dit niet mag afwijzen en hier stel jij dat het homo zijn voor het geloof of religie gaat en hier dus iemand dit niet mag weigeren.
En vertel jij dat gevoelens van een Homo meer waarde heeft dan de gevoelens van een Hetro omdat er minder homo's zijn?

Pizzaman
18-03-11, 14:57
Lamaar. Je zit weer in je ontstellendslapgelulmode.

Nee, het wil alleen niet tot je doordringen:

Een godsdienst of anderszins aangeleerde overtuiging is iets anders dan een feit waarmee iemand op de wereld is gezet.
Denk er maar eens over na en als het is doorgedrongen, meld je dan maar terug. :fpetaf:

H.P.Pas
18-03-11, 15:56
Nee, het wil alleen niet tot je doordringen:

Een godsdienst of anderszins aangeleerde overtuiging is iets anders dan een feit waarmee iemand op de wereld is gezet.


In de praktijk nauwelijks.
Een flink deel van de naoorlogse nederlandse literatuur behandelt de worsteling van de auteur, om onder zijn 'aangeboren' geloof uit te komen.
Godsdienst erf je van je ouders; uitzonderingen bestaan wel maar zijn relatief zeldzaam.

John2
18-03-11, 16:02
Denk er maar eens over na en als het is doorgedrongen, meld je dan maar terug. :fpetaf:

Ik wilde hierop reageren maar ik durf niet meer......:hihi:

Pizzaman
18-03-11, 16:13
In de praktijk nauwelijks.
Een flink deel van de naoorlogse nederlandse literatuur behandeld de worsteling van de auteur, om onder die zijn 'aangeboren' geloof uit te komen.
Godsdienst erf je van je ouders; uitzonderingen bestaan wel maar zijn relatief zeldzaam.

Hetzelfde zou je kunnen zeggen van een voetbal hooligan, of een Tokkie.
Het milieu waaruit je voortkomt heeft ongetwijfeld grote invloed.
Niettemin denk ik niet dat het een 'aangeboren afwijking' betreft.

Pizzaman
18-03-11, 16:15
Ik wilde hierop reageren maar ik durf niet meer......:hihi:

John ik denk dat Knuppeltje vooral valt over je uitspraak.
Ongetwijfeld heb je het anders bedoeld dan je hebt opgeschreven,
namelijk weet jij ook wel dat een homo geen keus heeft om hetero te zijn.

In de vlotheid van typen wil een dergelijk 'slippertje' mij ook nogal eens gebeuren... :fpetaf:
Ik kan me de opwinding ook wel voorstellen :cool:

John2
18-03-11, 16:59
John ik denk dat Knuppeltje vooral valt over je uitspraak.
Ongetwijfeld heb je het anders bedoeld dan je hebt opgeschreven,
namelijk weet jij ook wel dat een homo geen keus heeft om hetero te zijn.
In de vlotheid van typen wil een dergelijk 'slippertje' mij ook nogal eens gebeuren... :fpetaf:
Ik kan me de opwinding ook wel voorstellen :cool:
Nee dat een homo geen keus heeft om hetero te zijn dat weet ik ook, maar ik ga een stapje verder dan dat.
Homo, hetero, gelovigen, heidenen, socialen, asocialen het is een levensstijl die personen zich aanmeten naar hun geaardheid, dat dit soms botst met andere groepen in de samenleving, jammer het zijt zo.
Maar het wordt pas anders als de ene groep de levensstijl wil opdringen en zelfs een dwang willen geven dat andere groepen moeten meewerken aan hun levensstijl.
Dat ook hier de ene levensstijl (geloof) botst met een andere levensstijl (homo) het zijt zo en ik vind het dan belachelijk dat iemand de ene stijl van leven wenst te veroordelen ten opzichte van de andere stijl van leven, het is een soort kinderlijk zeuren.
Laat elkaar met rust en elkaar in waarde dan bereik je meer dan nu.

Pizzaman
18-03-11, 17:03
Dat ben ik helemaal met je eens John!

Tomas
18-03-11, 17:12
Dat ben ik helemaal met je eens John!

Als jij en sallah samen een website beginnen kan je dat zo voor een paar honderd miljoen verkopen. Er is vast wel een koper te vinden die echt gelooft dat de site een paar miljard leden heeft. Het is ook moeilijk voor te stellen dat er echt mensen bestaan die tegen zichzelf aanlullen op internet. Dus zo vreemd is het niet. Succes.

John2
18-03-11, 17:37
Als jij en sallah samen een website beginnen kan je dat zo voor een paar honderd miljoen verkopen. Er is vast wel een koper te vinden die echt gelooft dat de site een paar miljard leden heeft. Het is ook moeilijk voor te stellen dat er echt mensen bestaan die tegen zichzelf aanlullen op internet. Dus zo vreemd is het niet. Succes.

Je bedoeld dat Pizza en ik de zelfde persoon zijn..............
Daar is Pizza niet blij mee. :duim:

fisherman1969
18-03-11, 19:51
Nee dat een homo geen keus heeft om hetero te zijn dat weet ik ook, maar ik ga een stapje verder dan dat.
Homo, hetero, gelovigen, heidenen, socialen, asocialen het is een levensstijl die personen zich aanmeten naar hun geaardheid, dat dit soms botst met andere groepen in de samenleving, jammer het zijt zo.
Maar het wordt pas anders als de ene groep de levensstijl wil opdringen en zelfs een dwang willen geven dat andere groepen moeten meewerken aan hun levensstijl.
Dat ook hier de ene levensstijl (geloof) botst met een andere levensstijl (homo) het zijt zo en ik vind het dan belachelijk dat iemand de ene stijl van leven wenst te veroordelen ten opzichte van de andere stijl van leven, het is een soort kinderlijk zeuren.
Laat elkaar met rust en elkaar in waarde dan bereik je meer dan nu.

Mee eens :duim:

Eke
18-03-11, 21:12
1) De god uit het oude testament veroordeeld homoseksualiteit. De bloemiste had daarom gelijk vanuit haar geloof.


2)Het niet willen verkopen van bloemen aan iemand vanwege zijn seksuele identiteit is niet zo ernstig. Je kunt best elders bloemen kopen.

1)"Toen Jezus aan het kruis stierf, bracht Hij een einde aan de wetten van het Oude Testament (Romeinen 10:4; Galaten 3:23-25; Efeziërs 2:15)".

http://www.gotquestions.org/nederlands/Christelijke-wet.html


2) De bestelling van je bruidsboeket wordt geweigerd !
Natuurlijk kun je naar andere mogelijkheden omzien, maar dat is geen reden om discriminatie pas te benoemen als het ernstige vormen aanneemt.

fisherman1969
18-03-11, 21:18
Zo zie je maar weer dat geloof enkel leidt tot intolerantie

JA HELAAS HEB JE WEL GELIJK!
:duim:

fisherman1969
18-03-11, 21:31
Hetzelfde zou je kunnen zeggen van een voetbal hooligan, of een Tokkie.
Het milieu waaruit je voortkomt heeft ongetwijfeld grote invloed.
Niettemin denk ik niet dat het een 'aangeboren afwijking' betreft.

Klopt vaak wel ,zelfs met beroepen enz gaat over van vader op zoon , hetzelfde dus voor geloof (en daarna gillen dat ,hun,,geloof het enige echte is !
Nog erger zijn de zgn ,,bekeerlingen die opeens ander geloof overstappen zij zijn de
fanatiekelingen !
Ik ook ?/ben Agnost :argwaan: en voorheen R.K dat verklaart het mogelijk .

Eke
18-03-11, 21:50
JA HELAAS HEB JE WEL GELIJK!
:duim:I

rest van de quote van Marces ...had je even vergeten,he, Fisherman ? :p



ik moet er meteen wel bij zeggen dat er ook heel veel gelovigen zijn die er prima mee om gaan hoor. Zolang er nog twijfel is is het prima. Ik twijfel ook aan alles en ik ben niet eens gelovig!

Toevallig ben ik onlangs in een RK-kerkdienst geweest voor een plechtigheid. Er is veel verschil zeg, tussen kerken /gelovigen. Het is sowieso al een winst dat er gewoon Nederlands gesproken wordt...zelfs een gedicht van Huub Oosterhuis, de uitgetreden priester, erbij....no problemo. Veel betrokkenheid van de leden.Weinig wierook..maar lekker vaag in de verte...Mooie muziek (niet Gregoriaans trouwens)
Enne...niet zo'n giga lange zit ....maar 90 minuten !!! :hihi:

Dus wel anders, Fisherman.

knuppeltje
19-03-11, 09:04
Dat is toch wel heel gemakkelijk om zoiets te stellen.


Zeer zeker, dat is heel makkelijk. Als jij hier even komt vertellen 'dat je zelf er voor kiest om homo te zijn of niet' - zoals je even hiervoor deed - dan ben je inderdaad een ongelooflijk grote imbeciel.

knuppeltje
19-03-11, 09:09
Nee dat een homo geen keus heeft om hetero te zijn dat weet ik ook, maar ik ga een stapje verder dan dat.

Dat soort stapjes zijn vaak heel verontrustend. Ze komen meestal van heel enge mensen.

John2
19-03-11, 12:08
Zeer zeker, dat is heel makkelijk. Als jij hier even komt vertellen 'dat je zelf er voor kiest om homo te zijn of niet' - zoals je even hiervoor deed - dan ben je inderdaad een ongelooflijk grote imbeciel.
Ik bedoelde hiermee niet het homo/hetero zijn maar het uitdragen hiervan, kijk naar een roze maandag in Tilburg, de Gay Parade in de grachten van Amsterdam, kijk in de horeca, op straat, enz.
Altijd vindt een homo dat hij er voor uit moet komen homo te zijn, waarom deze waarschuwing naar anderen toe?
Maar op het moment dat een hetero een keer op de rem trapt zoals bij deze bloemist is er ineens paniek bij deze groep mensen en voelen zei zich gediscrimineerd en moet er een andere groep ervoor ontgelden, terwijl het eigenlijk zo eenvoudig had kunnen zijn, wist de homo echtpaar dat de bloemist Christelijk was? Nee, wist de bloemist dat het ging om een homo huwelijk in eerste instantie, neen, mag een ondernemer op grond van gewetensbezwaren een opdracht weigeren, Ja, zo waar is het probleem?



Dat soort stapjes zijn vaak heel verontrustend. Ze komen meestal van heel enge mensen.
Je bedoeld toch hopelijk niet de homo?

Eke
19-03-11, 14:50
John, het gaat over een bloemiste in Canada...En over 2 vrouwen die van elkaar houden en hun trouw aan elkaar willen bezegelen....

Ik heb er begrip voor dat die bloemiste aan het idee moet wennen dat ook homosexuelen recht hebben op hun huwelijk...maar als ze een kind of kleinkind krijgt dat homosexueel is, dan piept ze wel anders. Dat zou ze zich kunnen realiseren.

De gelovigen die uitspraken doen over andermans sexuele verlangens zijn aanmatigend bezig. Heb je gelezen wat er in het Nieuwe Testament staat....in m'n eerdere mailings op dit topic ?


Pedofilie valt hierbuiten omdat er per definitie sprake is van machtsongelijkheid.


Stel dat die bloemiste niet wil leveren aan mensen die met chemische middelen hun haar krullen, of juist steil maken? Of aan mensen die benzine in hun tank gooien i.p.v biogas....enz.
Het kan allemaal wel natuurlijk...Dan moet ze dat buiten aan haar winkel kenbaar maken.

Maar ras, geloof en sexuele geaardheid is wettelijk beschermd.

John2
19-03-11, 15:13
=Eke;4643108]John, het gaat over een bloemiste in Canada...En over 2 vrouwen die van elkaar houden en hun trouw aan elkaar willen bezegelen....

Denk niet dat de plaats er iets tot doet, natuurlijk zijn wij hier in Nederland iets ruimer van denken als Canada.
Het is dat deze twee vrouwen (hadden ook mannen kunnen of mogen zijn) met elkaar willen trouwen en daar is opzicht niets mis mee.
Alleen als deze vrouwen vinden dat er respect moet wezen voor hen omdat ze juist vrouwen zijn die met elkaar willen trouwen, waarom kunnen zij dan geen respect opbrengen voor een bloemist die uit geloofsovertuiging hier niet aan mee wenst te werken?


Ik heb er begrip voor dat die bloemiste aan het idee moet wennen dat ook homosexuelen recht hebben op hun huwelijk...
Ja maar vind jij dan niet dat deze homoseksuelen er ook maar aan moeten wennen dat er ook mensen zijn die dit niet zien zitten om welke redenen dan ook, hebben mensen die om welke redenen niet in verband wil worden gebracht met homoseksualiteit dan hierin geen rechten?


maar als ze een kind of kleinkind krijgt dat homosexueel is, dan piept ze wel anders. Dat zou ze zich kunnen realiseren.
Valt niet met elkaar te vergelijken.


De gelovigen die uitspraken doen over andermans sexuele verlangens zijn aanmatigend bezig. Heb je gelezen wat er in het Nieuwe Testament staat....in m'n eerdere mailings op dit topic ?
Jij beroept je op het nieuwe testament, maar veel Christelijke stromingen wordt ook het oude testament nog gebruikt als richtlijn voor de samenleving.
Zo is binnen mijn geloof (Russisch Orthodox) gemeenschap voor het huwelijk verboden, maar wordt ook gemeenschap met het zelfde geslacht veroordeeld als onzedelijk, immers je pleegt de daad alleen voor de voortplanting en niet voor de lust, iets wat ook nog in het nieuwe testament naar voren wordt gebracht en waar Jezus zelfs over oordeelde.


Pedofilie valt hierbuiten omdat er per definitie sprake is van machtsongelijkheid.
Pedofilie is verachtelijk en onbegrijpelijk voor de mens.



Stel dat die bloemiste niet wil leveren aan mensen die met chemische middelen hun haar krullen, of juist steil maken? Of aan mensen die benzine in hun tank gooien i.p.v biogas....enz.
Het kan allemaal wel natuurlijk...Dan moet ze dat buiten aan haar winkel kenbaar maken.
Maar ras, geloof en sexuele geaardheid is wettelijk beschermd.
Kom kom Eke, stel er komt bij mij een persoon waarvan ik weet dat die in het verleden een veroordeling heeft voor kindermisbruik en hij zou mij vragen om onder zijn huis een kelder te plaatsen, zou ik dit niet mogen weigeren?
Of als iemand bij mij komt met een opdracht om een complete installatie aan te leggen voor wiet teelt zou ik dit niet mogen weigeren?

Joesoef
19-03-11, 15:26
immers je pleegt de daad alleen voor de voortplanting en niet voor de lust

En dan ook nog moed indrinken....

Eke
19-03-11, 15:32
Zo is binnen mijn geloof (Russisch Orthodox) gemeenschap voor het huwelijk verboden, maar wordt ook gemeenschap met het zelfde geslacht veroordeeld als onzedelijk, immers je pleegt de daad alleen voor de voortplanting en niet voor de lust, iets wat ook nog in het nieuwe testament naar voren wordt gebracht en waar Jezus zelfs over oordeelde.



Je maakt me nieuwsgierig, John. Waar staat dat dan in het N.T. ?

Hop erop, waf eraf. WAAR STAAT DAT precies ? Wie zegt dat ? En Jezus sprak zich daarover uit ?

John2
19-03-11, 15:43
En dan ook nog moed indrinken....
Ja idd. :hihi:


Je maakt me nieuwsgierig, John. Waar staat dat dan in het N.T. ?

Hop erop, waf eraf. WAAR STAAT DAT precies ? Wie zegt dat ? En Jezus sprak zich daarover uit ?
O.a matt: 28 staat iets over "ga heen en vermenigvuldig u"
Luc 19:45-48 waar Jezus het tempel plein ontruimde van de hoeren, dronkaards enz.
En verder staan hier enkele verwijzingen http://nl.wikipedia.org/wiki/Homoseksualiteit:fpetaf:

Eke
19-03-11, 17:02
http://www.bricktestament.com/the_law/homosexuality/lv20_13a.jpguit ; The Brick Testament. Leviticus




John,

Jezus deed geen uitspraken over homosexualiteit...


Ik kan het nergens terugvinden op internet.

WEL staat er in Leviticus (oude testament ) een veroordeling ervan. MAAR, let op... Wat staat er bij de vertaling van de nieuwe statenbijbel ?
De Levieten waren tempeldienaren die de Thora mochten voorlezen.


Waarschijnlijk heeft NIET Mozes, maar een onbekende priester allemaal regels neer zitten pennen : de wetten, die je terugvindt onder Leviticus. Aldus die aantekening bij de nieuwste vertaling.

Mozes roept de mensen op elkaar niet te veroordelen. Das andere koek. Net zoals Jezus : Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen.

John2
19-03-11, 17:53
=Eke;4643137]http://www.bricktestament.com/the_law/homosexuality/lv20_13a.jpguit ; The Brick Testament. Leviticus
John,
Jezus deed geen uitspraken over homosexualiteit...
Niet direct, maar ik heb even voor jou een stukje opgezocht wat hierover gaat.

Wat zegt Jezus over homoseksualiteit?
Kerken en christenen zijn verdeeld over de vraag wat de Bijbel zegt over homoseksualiteit. De discussie gaat vaak over de vraag of homorelaties oké zijn in de ogen van God. Wat heeft Jezus eigenlijk gezegd over homoseksualiteit? Er zijn geen teksten met uitspraken van Jezus over homoseksualiteit. Maar dat betekent niet dat zijn onderwijs niet relevant is voor de hedendaagse discussie over homoseksualiteit. In het algemeen kunnen we zeggen dat Jezus een hoge norm, onder meer op het terrein van de seksualiteit, combineert met een houding van barmhartigheid ten opzichte van mensen die niet voldoen aan de norm.

Jezus had een diep respect voor de Tora, de oudtestamentische wet. Hij erkende de Tora als afkomstig van God. Deze was duidelijk over homoseksuele gedragingen (Leviticus 18:22; 20:13). Jezus schafte de wet niet af, Hij gaf wel aan waar de prioriteit lag bij de wet en verbeterde de wet door achterdeurtjes te sluiten en haar eisen uit te breiden. Uit de Bergrede blijkt dat Jezus de wet verdiept. Jezus heeft nooit seksuele gedragingen die in Leviticus of in de wet van Mozes worden verboden goedgekeurd.

Verder blijkt uit de evangeliën dat Jezus een visie op het huwelijk en op seksualiteit baseert op Genesis 2. Hier wordt seksuele gemeenschap gezien als een eenwording van man en vrouw (zie met name Genesis 2:23-24). Dat Jezus niets zegt over homoseksualiteit, was omdat het in zijn tijd geen actuele kwestie was zoals in onze tijd. Echtscheiding was in zijn dagen wel een kwestie waarover de meningen verdeeld waren. Als we Jezus’ onderwijs hierover bestuderen valt op dat Jezus een radicaal standpunt innam. Hij was op het terrein van de seksuele ethiek strikter dan zijn tijdgenoten. Jezus verwachtte van de mensen dat ze op seksueel vlak een rein leven zouden leiden, zijn verwachtingen zijn hoger dan die van de Tora en de traditie.
Maar aan de andere kant zocht hij zondaars ook op ;

Liefde en rechtvaardigheid
Jezus combineerde echter deze hoge ethische norm met een verlangen ‘de verloren schapen van Israël’ te zoeken en te vinden. Jezus was betrokken bij ‘zondaars en tollenaars’, armen, vervolgden, vrouwen, kinderen, mensen met gebreken, zieken en bezetenen. Jezus verlaagde de morele normen niet, maar Hij spande zich in om de zondaar te zoeken. Jezus nodigde hem uit om het Koninkrijk binnen te gaan. Hij benaderde hem niet met verachting. Jezus kwam niet om de zonde van de zondaren te bevestigen maar om de zondaren tot heelheid te herstellen en hen te leiden uit de zonde. God verheugt zich als een zondaar zich bekeert van zijn zonden. Het probleem van de farizeeër was niet dat zijn morele oordeel onjuist was, maar dat hij vertrouwde op zijn eigen gerechtigheid en barrières opwierp voor de zondaar om tot bekering te komen.[/QUOTE[QUOTE]]
Ik kan het nergens terugvinden op internet.


WEL staat er in Leviticus (oude testament ) een veroordeling ervan. MAAR, let op... Wat staat er bij de vertaling van de nieuwe statenbijbel ?
De Levieten waren tempeldienaren die de Thora mochten voorlezen.
Met jou eens, maar vergeet niet dat Jezus ook zei dat het de woorden waren van zijn vader (God) en hierin niet mocht worden getwijfeld.


Waarschijnlijk heeft NIET Mozes, maar een onbekende priester allemaal regels neer zitten pennen : de wetten, die je terugvindt onder Leviticus. Aldus die aantekening bij de nieuwste vertaling.

Jezus had een diep respect voor de Tora, de oudtestamentische wet. Hij erkende de Tora als afkomstig van God. Deze was duidelijk over homoseksuele gedragingen (Leviticus 18:22; 20:13). Jezus schafte de wet niet af, Hij gaf wel aan waar de prioriteit lag bij de wet en verbeterde de wet door achterdeurtjes te sluiten en haar eisen uit te breiden. Uit de Bergrede blijkt dat Jezus de wet verdiept. Jezus heeft nooit seksuele gedragingen die in Leviticus of in de wet van Mozes worden verboden goedgekeurd.


Mozes roept de mensen op elkaar niet te veroordelen. Das andere koek. Net zoals Jezus : Wie zonder zonden is, werpe de eerste steen.
Inderdaad, persoonlijk zou ik ook nooit een mens veroordelen om zijn daden, maar dit neemt net weg dat ik best mag weigeren om aan deze daden mee te werken.

Eke
19-03-11, 18:13
Dan kom ik weer terug bij Marcus, Nieuwe Testament.




Dit zijn woorden van Jezus, en het staat in het Nieuwe Testament Marcus 12 vers 30

30 )...heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.”

31) Het op een na belangrijkste is dit: “Heb uw naaste lief als uzelf.”



Er zijn geen geboden belangrijker dan deze. aldus Jezus.


Bedankt, John, voor je werk om het uit te zoeken !

Eke
19-03-11, 18:18
Inderdaad, persoonlijk zou ik ook nooit een mens veroordelen om zijn daden, maar dit neemt net weg dat ik best mag weigeren om aan deze daden mee te werken.

Dus toch een veroordeling ?

Want wat zou dan de reden zijn om geen bosje bloemen te sturen ?

John2
19-03-11, 22:22
Dus toch een veroordeling ?

Want wat zou dan de reden zijn om geen bosje bloemen te sturen ?
Misschien een afweging, misschien is haar keuze de angst geweest om klanten te verliezen.
Een voorbeeld om het te proberen uit te leggen;
Ik kom een mens tegen die homo is in de binnenstad en ik bied hem iets te drinken aan, maar zou ik de zelfde persoon tegenkomen in mijn kerk (die dan wordt ontheiligd) zet ik hem eruit eventueel met gepast geweld.
Het verschil hierin is dat in de binnenstad openbaar is en de kerk mijn gebied waar de geboden tellen van mijn God.
Aan de andere kant kun je het zien dat mijn geweten geen keuze kan maken in deze kwestie.

John2
19-03-11, 22:36
Dan kom ik weer terug bij Marcus, Nieuwe Testament.




Dit zijn woorden van Jezus, en het staat in het Nieuwe Testament Marcus 12 vers 30

30 )...heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand en met heel uw kracht.”

31) Het op een na belangrijkste is dit: “Heb uw naaste lief als uzelf.”



Er zijn geen geboden belangrijker dan deze. aldus Jezus.


Bedankt, John, voor je werk om het uit te zoeken !

Jezus heeft vele woorden gesproken en gelukkig alleen over liefde, vandaar dat ik hem ook eer met alle eer die hem toekomt.

fisherman1969
19-03-11, 22:57
I

rest van de quote van Marces ...had je even vergeten,he, Fisherman ? :p




Toevallig ben ik onlangs in een RK-kerkdienst geweest voor een plechtigheid. Er is veel verschil zeg, tussen kerken /gelovigen. Het is sowieso al een winst dat er gewoon Nederlands gesproken wordt...zelfs een gedicht van Huub Oosterhuis, de uitgetreden priester, erbij....no problemo. Veel betrokkenheid van de leden.Weinig wierook..maar lekker vaag in de verte...Mooie muziek (niet Gregoriaans trouwens)
Enne...niet zo'n giga lange zit ....maar 90 minuten !!! :hihi:

Dus wel anders, Fisherman.

Uitzonderingen vormen de regel EKE.:)
Moet het wel nader toelichten : ik heb al eerder hier gezegd dat na het ,,concillie,, het verplichte Latijn is vervangen door de taal van het land ook de muziek is vrij (er zijn zelfs priesters die gitaar spelen).
En wat de door jou genoemde punten betreft (wierook en lange zit en soms 2x per dag ) hebben mogelijk mede bijgedragen tot mijn ,,afvalligheid ,, :) ,maar de ware reden was voor mij de (goddelijke drie eenheid) als en met rede begaafd wezen zette mijals kind al tot nadenken en kwam als on mogelijk voor mij over.
Tot nu toe kan ik helaas niet kiezen uit de mogelijkheid van nog ongeveer 3000 andere geloven , die allemaal zeggen de enige echte ware GOD te aan bidden.
Mijn geloof is nu dit: een goed mens heeft geen geloof nodig om en goed mens te zijn!
Als je behoefte hebt aan Geloofs genoten dan blijf je gewoon het geloof belijden dat jou ouders je hebben gegeven ! als iedereen er zo over dacht zag de wereld er heel anders uit.

Eke
20-03-11, 09:51
maar de ware reden was voor mij de (goddelijke drie eenheid) als en met rede begaafd wezen zette mijals kind al tot nadenken en kwam als on mogelijk voor mij over.



Goddelijke 3-eenheid...? Er zijn veel mensen die geloven dat Jezus letterlijk de zoon van God is. Maar alle gelovigen in God worden 'kinderen Gods' genoemd.

Doordat mensen teksten te letterlijk nemen komen er problemen.

We zijn trouwens allemaal als mensen verwant aan elkaar.Dat is een waarheid als een...uh..Schotse Hooglander !

Eke
20-03-11, 10:02
Jezus heeft vele woorden gesproken en gelukkig alleen over liefde, vandaar dat ik hem ook eer met alle eer die hem toekomt.

Mijn vraag : in je kerk ontpop je je als potenrammer. citaat van jou :

"maar zou ik de zelfde persoon tegenkomen in mijn kerk (die dan wordt ontheiligd) zet ik hem eruit eventueel met gepast geweld."

Jezus paste licht geweld toe op mensen die heel vroom deden, maar hun medemensen onder de duim probeerden te houden en hen uitmolken..indien...indien zij zich in de tempel ophielden en zich zo het AURA van Goddelijk-dus onaantastbaar-verschaften.


Maar jij wil licht geweld toepassen op mensen in jullie Godshuis als ze in jouw ogen
gezondigd hebben.
Is dat Russisch-Orthodox ??????? Nee dus. Dit komt van Pope John II himself. :hihi: die giga z'n best doet....

knuppeltje
20-03-11, 10:09
Ik bedoelde hiermee niet het homo/hetero zijn maar het uitdragen hiervan,....

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Gewoon opsluiten die gasten. Of een therapie volgen bij zo'n christelijke gebedsgenezer. Dat kan ook natuurlijk. :corcky:

Joesoef
20-03-11, 10:12
Sjonnie een potenrammer :jammer:

knuppeltje
20-03-11, 10:27
Sjonnie een potenrammer :jammer:

Daar hebben ze er heel erg veel van in Rusland. En Sjonny als halve Rus.....

John2
20-03-11, 19:07
=Eke;4643289]Mijn vraag : in je kerk ontpop je je als potenrammer. citaat van jou :
"maar zou ik de zelfde persoon tegenkomen in mijn kerk (die dan wordt ontheiligd) zet ik hem eruit eventueel met gepast geweld."
Jezus paste licht geweld toe op mensen die heel vroom deden, maar hun medemensen onder de duim probeerden te houden en hen uitmolken..indien...indien zij zich in de tempel ophielden en zich zo het AURA van Goddelijk-dus onaantastbaar-verschaften.
Maar jij wil licht geweld toepassen op mensen in jullie Godshuis als ze in jouw ogen
gezondigd hebben.
Zou jij iemand die jou huis bevuild, gewoon zijn gang laten gaan?
Homoseksuelen die onze kerk binnen treden weten dat hiermee de kerk wordt ontheiligd, maar zoals overal wat niet weet wat niet deert en je kunt aan de buitenkant niet zijn aard aflezen dus in het algemeen zou het geen problemen opleveren.

Is dat Russisch-Orthodox ??????? Nee dus. Dit komt van Pope John II himself. :hihi: die giga z'n best doet....
Sorry maar wij hebben niets te schaften met een pope en het is inderdaad Russisch Orthodox, we hebben niet voor niets in onze Kathedralen in Rusland een afscheiding waar de toeristen komen en waar wij gelovigen komen.


Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Gewoon opsluiten die gasten. Of een therapie volgen bij zo'n christelijke gebedsgenezer. Dat kan ook natuurlijk. :corcky:
Waarom homo's opsluiten, met wederzijds respect is er niets aan de hand.


Sjonnie een potenrammer :jammer:
Waarom nou weer direct potenrammer, tot op heden heb ik nog nooit een homoseksueel tegen gekomen, vind trouwens de naam poot kleinerend naar deze mensen toe.


Daar hebben ze er heel erg veel van in Rusland. En Sjonny als halve Rus.....
Ja en wat is er mis met een rus zijn?

Hatert
20-03-11, 19:17
Zou jij iemand die jou huis bevuild, gewoon zijn gang laten gaan?
Homoseksuelen die onze kerk binnen treden weten dat hiermee de kerk wordt ontheiligd, maar zoals overal wat niet weet wat niet deert en je kunt aan de buitenkant niet zijn aard aflezen dus in het algemeen zou het geen problemen opleveren.

En hoe zit het met fraudeurs, dieven, boeven, vrouwenmishandelaars etc... ontheiligen ze de kerk ook als zij die binnentredenm en moeten zij ook verwijderd worden? Of bijvoorbeeld dictators of moordenaars zoals Poetim, Mladicen Karadzic etc..

Slinger
20-03-11, 19:35
En hoe zit het met fraudeurs, dieven, boeven, vrouwenmishandelaars etc... ontheiligen ze de kerk ook als zij die binnentredenm en moeten zij ook verwijderd worden? Of bijvoorbeeld dictators of moordenaars zoals Poetim, Mladicen Karadzic etc..

Ik ben het niet eens met John. In een kerk is ieder mens welkom om God te aanbidden.

John2
20-03-11, 20:01
=Hatert;4643441]En hoe zit het met fraudeurs, dieven, boeven, vrouwenmishandelaars etc... ontheiligen ze de kerk ook als zij die binnentredenm en moeten zij ook verwijderd worden?
Indien deze persoon bekend is zal hij worden geweigerd of hij moet een reiniging ondergaan en boete doen tegen over God

Of bijvoorbeeld dictators of moordenaars zoals Poetim, Mladicen Karadzic etc..
Die worden als martelaars heilig verklaard.


Ik ben het niet eens met John. In een kerk is ieder mens welkom om God te aanbidden.
Kan en mag iemand bidden tot God die niet zuiver van hart is, die Gods geboden heeft overtreden?
Iedereen is welkom in de kerk mits hij of zij zich houd aan de regels.
Kom ik in het Midden Oosten en bezoek ik een Moskee heb ik me ook te houden aan de regels en mij te gedragen als een Moslim tijdens het bidden en neem van mij aan als ik een kruis zou slaan ik ook zal worden gestraft.

Slinger
20-03-11, 20:05
Indien deze persoon bekend is zal hij worden geweigerd of hij moet een reiniging ondergaan en boete doen tegen over God

Die worden als martelaars heilig verklaard.


Kan en mag iemand bidden tot God die niet zuiver van hart is, die Gods geboden heeft overtreden?
.

Ja, dat mag, het is namelijk de essentie van het christendom en ook van de orthodoxe christenen, als ik de boeken van Dostojewski goed heb begrepen.

H.P.Pas
20-03-11, 20:12
Indien deze persoon bekend is zal hij worden geweigerd of hij moet een reiniging ondergaan en boete doen tegen over God


Interessant. Hoe zit bij jullie met hoeren en tollenaars ?

John2
20-03-11, 20:33
Ja, dat mag, het is namelijk de essentie van het christendom en ook van de orthodoxe christenen, als ik de boeken van Dostojewski goed heb begrepen.
Ik zal proberen jou en Pas zijn antwoord ineen te pakken.


Interessant. Hoe zit bij jullie met hoeren en tollenaars ?

Bidden kan altijd in de kerk ook in een Orthodoxe kerk, ook hoeren en tollenaars (als deze al bekend zijn).
Maar voor een dienst moet men rein zijn, zoals de Katholieken de biecht kennen, kennen ook wij iets waar hierop lijkt, alleen kom je er niet af met enkele wees groetjes, maar doe je boete voor de gehele gemeenschap, je vraagt niet alleen God om vergeving maar ook de mensen binnen jou kerk.
Het zit allemaal ingewikkeld in elkaar en het is te veel om hier maar even uit te leggen.
Gelukkig is er ook de laatste jaren al iets veranderd binnen de Russische Kerk al hebben we nog steeds naweeën van het communisme, toen geloof verboden was.

Joesoef
20-03-11, 20:53
Bloemen houden van mensen.....

John2
20-03-11, 21:01
Bloemen houden van mensen.....

Doe mij maar bloem, eieren, beetje zout en melk om pannenkoeken te bakken.

mark61
20-03-11, 22:07
Zou jij iemand die jou huis bevuild, gewoon zijn gang laten gaan?
Homoseksuelen die onze kerk binnen treden weten dat hiermee de kerk wordt ontheiligd,

Je bent niet alleen imbeciel, maar ook nog gestoord. Je eigen kerk begonnen zie ik?

John2
21-03-11, 07:46
Je bent niet alleen imbeciel, maar ook nog gestoord. Je eigen kerk begonnen zie ik?
Nee hoor verre van dat, maar zoals gewoonlijk schiet jou kennis weer eens te kort.
Mag iemand die geen Katholiek is een Hostie in ontvangst nemen of zal de pastoor hem dit weigeren, volgens de richtlijnen binnen de katholieke kerk.
Mag iemand die geen Protestant is deelnemen aan het heilig avondmaal.

knuppeltje
21-03-11, 09:27
Zou jij iemand die jou huis bevuild, gewoon zijn gang laten gaan?
Homoseksuelen die onze kerk binnen treden weten dat hiermee de kerk wordt ontheiligd,...

Waarom homo's opsluiten, met wederzijds respect is er niets aan de hand.

tot op heden heb ik nog nooit een homoseksueel tegen gekomen,

Ja en wat is er mis met een rus zijn?

Daar zeg je zo wat. Eigenlijk vind ik dat iedere homoseksueel die nog naar de kerk gaat , zichzelf op een gruwelijke manier ontwijdt.

Door te zeggen dat ze een kerk bevuilen zeker. Blijft weer lachen met jou. Zeker nu weer eens blijkt dat je ook nog veel te imbeciel bent om het gebruik smileys te begrijpen.

Kun je nagaan in wat voor virtuele wereld jij dagelijks leeft.

Ach, met miljoenen Russen niets eigenlijk. Met anderen weer heel veel.

mark61
21-03-11, 10:07
Nee hoor verre van dat, maar zoals gewoonlijk schiet jou kennis weer eens te kort.
Mag iemand die geen Katholiek is een Hostie in ontvangst nemen of zal de pastoor hem dit weigeren, volgens de richtlijnen binnen de katholieke kerk.
Mag iemand die geen Protestant is deelnemen aan het heilig avondmaal.

Snel over wat anders beginnen werkt niet, ongehoorde imbeciele schijnheil.

Jij beweerde dat homofielen een kerk kunnen ontheiligen :haha: Nu begin je gauw over of niet-gelovigen dit of dat.

Alleen in jouw imbeciele homofobe potenrammershoofdje.

Het is echt zo, je bent niet alleen imbeciel, maar ook nog kwaadaardig.

Waarom besta jij eigenlijk? Is je moeder blij met wat ze gebakken heeft van je? Kan ik me niet voorstellen. Tenzij zij je zo opgevoed heeft, als leugenaar, draaikont, en haatdragend geval.

John2
21-03-11, 10:30
=knuppeltje;4643698]Daar zeg je zo wat. Eigenlijk vind ik dat iedere homoseksueel die nog naar de kerk gaat , zichzelf op een gruwelijke manier ontwijdt.

Zo kun je en mag je het ook zien.


Door te zeggen dat ze een kerk bevuilen zeker. Blijft weer lachen met jou. Zeker nu weer eens blijkt dat je ook nog veel te imbeciel bent om het gebruik smileys te begrijpen.

Jij zegt dat ze de kerk bevuilen, ik maakte het vergelijk met als iemand je huis bevuild of zaken waar je waarde aan hecht sloopt, laat je hem/haar dan zijn gang gaan, ik niet, ik zou hem de deur wijzen en voor de kerk geld het zelfde, ik hecht waarde aan mijn kerk en mijn geloof en verwacht dat een ieder deze met respect betreden, net zoals ik respect heb voor alles wat leeft, maar zoals altijd wenst een minderheid hun rechten op te eisen.
Enkele voorbeelden hiervan zijn;
Het vrouwen cafe waar mannen niet welkom zijn, maar anderzijds deze vrouwen wel eisen dat ze een heren sociëteit mogen bezoeken en zelfs in het bestuur deel mogen nemen.
Vrouwen, mannen, iedereen eist rechten op, maar vergeten alleen dat rechten worden ontleend aan wederzijds respect, is deze er niet wordt er door de overheid ingegrepen.


Kun je nagaan in wat voor virtuele wereld jij dagelijks leeft.
Ja als jij daarin geloofd is het jou probleem, ik geloof niet in een virtuele wereld.


Ach, met miljoenen Russen niets eigenlijk. Met anderen weer heel veel.
Vertel welke anderen weer heel veel?

Pizzaman
21-03-11, 10:34
Enkele voorbeelden hiervan zijn;
Het vrouwen cafe waar mannen niet welkom zijn, maar anderzijds deze vrouwen wel eisen dat ze een heren sociëteit mogen bezoeken en zelfs in het bestuur deel mogen nemen.
Vrouwen, mannen, iedereen eist rechten op, maar vergeten alleen dat rechten worden ontleend aan wederzijds respect, is deze er niet wordt er door de overheid ingegrepen.


Ik denk dat je hier de kern te pakken hebt John.

Degenen die lekker doormekkeren doen dat om het mekkeren,
want elke randdebiel kan zien dat je gewoongelijk hebt.
Ze zijn alleen te bescheten om het toe te geven.

John2
21-03-11, 10:42
=mark61;4643708]Snel over wat anders beginnen werkt niet, ongehoorde imbeciele schijnheil.
Jij beweerde dat homofielen een kerk kunnen ontheiligen :haha: Nu begin je gauw over of niet-gelovigen dit of dat.
Ik haalde enkele voorbeelden erbij waar de kerk in Nederland ook mensen uitsluit, en nogmaals ja een Homoseksueel kan onze kerk ontheiligen, en worden indien bekend ook geweigerd de kerk te betreden.

Russische kerk milder over homo’s

Het hoofd van de Russisch-orthodoxe Kerk, patriarch Kirill, heeft het officiële standpunt over homoseksualiteit gemilderd. Hoewel de kerk het als een zonde beschouwt, is leven als homo een persoonlijke keuze. ‘Mensen die zonden begaan, moeten niet worden gestraft.’ Dat liet de kerkvorst weten in een verklaring die hij maakte tijdens een ontmoeting met de secretaris-generaal van de raad van Europa, de Zweed Thorbjorn Jagland. Homo’s en lesbo’s mogen niet worden vervolgd en de kerkvorst veroordeelt iedere vorm van discriminatie, voegde hij eraan toe.

De kerk blijft wel tegenstander van de openstelling van het huwelijk voor anderen dan man/vrouw. De verklaring van de patriarch betekent een doorbraak binnen de Russische kerk. Homoseksualiteit verdween in 1993 uit het Russische strafrecht, maar is nog lang niet geaccepteerd. De Gay Pride in Moskou werd tot nu toe verboden, of op gewelddadige wijze verstoord door conservatieve kerkgangers.



Alleen in jouw imbeciele homofobe potenrammershoofdje.

Waarom scheld jij een homo uit voor een poot?


Het is echt zo, je bent niet alleen imbeciel, maar ook nog kwaadaardig.
Dit valt wel mee mongooltje.


Waarom besta jij eigenlijk? Is je moeder blij met wat ze gebakken heeft van je? Kan ik me niet voorstellen. Tenzij zij je zo opgevoed heeft, als leugenaar, draaikont, en haatdragend geval.
Waarom haal jij mijn moeder erbij heeft deze oude vrouw jou iets gedaan, zodat jij het recht heb om haar ook maar één vraag te stellen, of speel je het nu weer op moeders, vaders, kinderen.
Nogmaals Mark je bent de zwakste schakel in een discussie, maar dit wist je al denk ik.

mark61
21-03-11, 10:44
maar anderzijds deze vrouwen wel eisen dat ze een heren sociëteit mogen bezoeken en zelfs in het bestuur deel mogen nemen

Imbeciele fantast.

Opdonderen, trol. Ga met Ait op een bankje zitten bedenken wie de ander het best kan treiteren met leugens, verdraaiingen en walgelijke overtuigingen.

Pizzaman
21-03-11, 10:50
Neem een pilletje mark. tjongejonge.

John2
21-03-11, 11:15
Imbeciele fantast.

Opdonderen, trol. Ga met Ait op een bankje zitten bedenken wie de ander het best kan treiteren met leugens, verdraaiingen en walgelijke overtuigingen.

Had jij ook maar even de moeite genomen om te kijken op internet had je gezien dat ik gelijk had en verder Mark heb ik het gehad met jou schelden en op de man spelen, ik heb weinig zin om mijn tijd te voldoen aan een puber die publicatie geil is en stof produceert om hier iets te kunnen plaatsen.
Ik heb dan ook mijn twijfels of jij ooit op de universiteit in Leiden hebt gezeten, omdat iemand met enige opleiding zich nooit zou verlagen tot enig verbaal op internet.

Ve için can Türk, je zult het misschien nodig hebben in de toekomst. :ego:

John2
21-03-11, 11:17
Neem een pilletje mark. tjongejonge.

Zou het helpen denk je?

Pizzaman
21-03-11, 11:30
Zou het helpen denk je?

Wie weet, Waar tegen het dan helpt, hangt van het pilletje af.
Een aspirientje zal naast 't doel schieten, denk ik. :wink:

knuppeltje
21-03-11, 11:39
Jij zegt dat ze de kerk bevuilen,...

ik geloof niet in een virtuele wereld.

Vertel welke anderen weer heel veel?

Niet zo liegen smerige schijnheilige leugenaar. Jij noemde het zo in een adem met het ontheiligen.

Is blijkbaar duidelijk geen enkel beletsel voor je om er dagelijks in te leven.

Wat denk je van diegene die verantwoordelijk zijn voor het totaal corrupte en verrotte systeem in Rusland, om maar een voorbeeld te noemen.

mark61
21-03-11, 12:19
Had.

Donder op, draaikont, leugenaar, homohater.


Ve için can Türk,

Watte? :verward:

mark61
21-03-11, 12:19
Neem een pilletje mark. tjongejonge.

Hoezo? Vind jij dat normaal dan, zo'n ontstellend ranzig figuur.

John2
21-03-11, 12:28
=knuppeltje;4643780]Niet zo liegen smerige schijnheilige leugenaar. Jij noemde het zo in een adem met het ontheiligen.

Hoe heb je in Godsnaam mijn ademhaling in de gaten kunnen houden?


Is blijkbaar duidelijk geen enkel beletsel voor je om er dagelijks in te leven.
Leven in wat?


Wat denk je van diegene die verantwoordelijk zijn voor het totaal corrupte en verrotte systeem in Rusland, om maar een voorbeeld te noemen.
Welk verrot en corrupt systeem knuppeltje, je roept wel iets maar weet niet wat je roept?
Is een systeem verrot of corrupt als ik door betaling van $ 100,00 direct mijn huis kan gaan bouwen en iedereen dit kan door deze betaling, is een dorps politie corrupt als hij mij een 110 rubles laat betalen en het verder bij een waarschuwing laat, i.p.v. 4-5000 rubles plus een rechtszaak.
Jij kunt het corruptie noemen, ik noem het de gemakken van het leven op het platteland van Rusland.
Is het systeem verrot als mensen hun eigen broden bakken en hun eigen drank stoken, omdat er geen controle is ze hierover ook geen belasting betalen.
Heb jij uberhoud enig idee hoe het leven is in Rusland buiten de grote plaatsen?
Het is makkelijk op afstand een systeem of een volk af te zeiken.

John2
21-03-11, 12:32
=mark61;4643821]Donder op, draaikont, leugenaar, homohater.

Wederom wijst je iemand op zijn nalatigheid en wederom denk hij door schelden en schreeuwen te kunnen afleiden van zijn zwakheden.



Watte? :verward:
Tja ik spreek geen Turks

Pizzaman
21-03-11, 13:02
Hoezo? Vind jij dat normaal dan, zo'n ontstellend ranzig figuur.

Ik denk dat je wel scherp kan discussieren zonder om de haverklap in een kanonnade van scheldwoorden te vervallen.
John laat af en toe wat steken vallen, soms kan je daardoor de verkeerde indruk krijgen.
Soms klopt het ook gewoon en dan pent ie dat neer. Soms klopt het niet en dan vult ie dat aan.

Gewoon maar doorgaan met scheldpartijen diskwalificeert jezelf, en niet John.
Zoals je nu doet scheur je Hatert nog voorbij (links of rechts staat te bezien). :eek:

Wat betreft homo's geeft hij aan dat ze in zijn kerk niet welkom zijn. So?
Dan legt ie verder uit dat mannen ook niet welkom zijn in een vrouwensocieteit. So?
Hij bedoelt daarmee dat clubjes er zijn voor de clubleden. Niet meer, niet minder.

Direct wordt de conclusie getrokken dat John een homobasher zou zijn. Slaat nergens op.
Hoogstens kan ie zich minder inleven dan een homo kan, wanneer het homo's betreft.
Jawel, zet mij dan ook maar op de lijst want ik ben ook geen homo en ik snap er af en toe ook niks van.

marces
21-03-11, 13:08
Ik denk dat je wel scherp kan discussieren zonder om de haverklap in een kanonnade van scheldwoorden te vervallen.
John laat af en toe wat steken vallen, soms kan je daardoor de verkeerde indruk krijgen.
Soms klopt het ook gewoon en dan pent ie dat neer. Soms klopt het niet en dan vult ie dat aan.

Gewoon maar doorgaan met scheldpartijen diskwalificeert jezelf, en niet John.
Zoals je nu doet scheur je Hatert nog voorbij (links of rechts staat te bezien). :eek:

Wat betreft homo's geeft hij aan dat ze in zijn kerk niet welkom zijn. So?
Dan legt ie verder uit dat mannen ook niet welkom zijn in een vrouwensocieteit. So?
Hij bedoelt daarmee dat clubjes er zijn voor de clubleden. Niet meer, niet minder.

Direct wordt de conclusie getrokken dat John een homobasher zou zijn. Slaat nergens op.
Hoogstens kan ie zich minder inleven dan een homo kan, wanneer het homo's betreft.
Jawel, zet mij dan ook maar op de lijst want ik ben ook geen homo en ik snap er af en toe ook niks van.

Dat vind ik ook. Schelden is nergens voor nodig en daarmee haal je alleen jezelf naar beneden en is een smet op het forum. Ik denk dat Mark61 intelligent genoeg is (blijkens andere uitlatingen) om in iets geciviliseerde termen te discussiëren. Met schelden overtuig je niemand, iedereen heeft recht op zijn of haar mening ook al staat je dat misschien niet aan.

H.P.Pas
21-03-11, 13:13
Ik denk ......

:eek: Nuances..!!

Wat is er met jou aan de hand ?

John2
21-03-11, 14:46
Direct wordt de conclusie getrokken dat John een homobasher zou zijn. Slaat nergens op.
Hoogstens kan ie zich minder inleven dan een homo kan, wanneer het homo's betreft.
Jawel, zet mij dan ook maar op de lijst want ik ben ook geen homo en ik snap er af en toe ook niks van.

Ach je bent al snel iets op deze site en ze hebben niet door dat schelden een grote afbraak is van een discussie site als dit forum.
Voor enkele jaren terug zaten hier personen zoals een Imam, en anderen die op een redelijk niveau een discussie konden aangaan zonder ook maar één woord te schelden of op de man te spelen, maar tegenwoordig is het einde een beetje zoek hier en dat is jammer.

Pizzaman
21-03-11, 14:48
:eek: Nuances..!!

Wat is er met jou aan de hand ?

Niks, als men er naar vraagt wil ik best wel nuanceren.
Als het gaat om hakken en zagen kan ik dat ook. :motorzaag

Overigens, al te hard hoefde ik ook niet te denken...:gek:

Eke
21-03-11, 14:51
"In 2003 nog vond er in Nizjni Novgorod een incident plaats; een orthodoxe priester trouwde een homokoppel in zijn kapel, waarop de Russisch Orthodoxe Kerk hem uit zijn ambt ontzette en de kapel met de grond gelijk maakte[/I], omdat het heiligdom bezoedeld zou zijn. (bron : wiki )"

Dat was[I] toen.

In 2009 is er een nieuwe Russisch-orthodoxe-kerkleider . Patriarch Kirill, gekomen die zich uitspreekt TEGEN homodiscriminatie. Het is nog wel een zonde, maar het wordt beschouwd
als een persoonlijke keuze. Homovervolgingen zijn niet meer van deze tijd, aldus de Patriarch.Dat is echt een nieuw geluid.

John, wat merken jullie van de inzichten van de nieuwe Patriarch in Nederland ?

Wordt het Nieuwe Testament gebruikt in jullie kerk ? Dezelfde als die wij hier in Nederland kennen ?

Ik word me nu weer eens bewust hoezeer de cultuur invloed heeft gehad op de soorten christelijke kerken, in dit geval de Russisch-Orthodoxe kerk.

Pizzaman
21-03-11, 14:59
Al zou dat niet zo zijn, dan hoeven de opvattingen van de kerk betreffende 'de heiligheid van het godshuis' nog niks te zeggen over John.
Ik denk tenminste niet dat als er eens een homo bij hem op bezoek komt dat ie dan gelijk z'n huis zal platbranden.

BTW 'een persoonlijke KEUZE' is ook behoorlijk achterlijk.
Heb nog nooit een homo ontmoet 'die er voor koos'.
Wel die het tijdenlang krampachtig probeerden te ontkennen.

Eke
21-03-11, 15:10
Al zou dat niet zo zijn, dan hoeven de opvattingen van de kerk betreffende 'de heiligheid van het godshuis' nog niks te zeggen over John.
Ik denk tenminste niet dat als er eens een homo bij hem op bezoek komt dat ie dan gelijk z'n huis zal platbranden.

BTW 'een persoonlijke KEUZE' is ook behoorlijk achterlijk.
Heb nog nooit een homo ontmoet 'die er voor koos'.
Wel die het tijdenlang krampachtig probeerden te ontkennen.


Pizzaman, John verklaarde dat hij in zijn kerk met licht geweld een homo naar buiten zou werken omdat homo's-praktiserenden-niet thuis horen in z'n kerk.

Dit staat haaks op de leer van Jezus, die juist wel iedereen uitnodigde.

Maar ik begrijp het nu beter als nog in 2003 een Russisch-Orthodoxe kapel wordt platgegooid omdat ie bedoezeld zou zijn.
Beter is dat er sins 2009 een nieuwe Patriarch aan het roer staat."Het past niet meer bij dez tijd" zegt hij.


Dat sluit ook naadloos aan bij jouw opmerking over het maken van een KEUZE voor homosexualiteit. Er zijn wel gelegenheidskontakten a la de homo, maar de hardcore homo is gewoon homo.Valt op hetzelfde geslacht. Dat kan gebeuren, zei Vadertje Cats :) Of was het ..uh...het kan verkeren ? Wie zei dat nou ?

John2
21-03-11, 15:27
=Eke;4643858]"In 2003 nog vond er in Nizjni Novgorod een incident plaats; een orthodoxe priester trouwde een homokoppel in zijn kapel, waarop de Russisch Orthodoxe Kerk hem uit zijn ambt ontzette en de kapel met de grond gelijk maakte[/I], omdat het heiligdom bezoedeld zou zijn. (bron : wiki )"
Dit is maar één van de vele voorbeelden, twee jaar terug werd er nog een kerk met de grond gelijk gemaakt in Sankt Petersburg, maar met regelmaat worden er kerken afgebroken in kleine dorpen en op een andere plaats weer gebouwd, omdat de grond is ontheiligd.


Dat was[I] toen.
En nu nog steeds al is het de laatste 2 jaar een stuk beter.


In 2009 is er een nieuwe Russisch-orthodoxe-kerkleider . Patriarch Kirill, gekomen die zich uitspreekt TEGEN homodiscriminatie. Het is nog wel een zonde, maar het wordt beschouwd
als een persoonlijke keuze. Homovervolgingen zijn niet meer van deze tijd, aldus de Patriarch.Dat is echt een nieuw geluid.

John, wat merken jullie van de inzichten van de nieuwe Patriarch in Nederland ?
Kirill was jaren onze Patriarch in Nederland en leider van de Russische Kerk hier.
In 2009 is hij onze Kerk vorst geworden in Rusland, in Amsterdam, Rotterdam, Deventer en Arnhem waar enkele van onze kerken staan doen ze niet meer echt moeilijk over het homo zijn al wordt er nooit toegestaan dat ze trouwen in de kerk en er openlijk vooruit komen is ook nog steeds een taboe binnen de Russische gemeenschap hier in Nederland, maar zeker in Rusland waar de gay parade veel heeft kapot gemaakt.


Wordt het Nieuwe Testament gebruikt in jullie kerk ? Dezelfde als die wij hier in Nederland kennen ?

Wij kennen naast onze bijbel uit 504 geen veranderingen in de bijbel nog in het oude als wel in de aanvulling over het leven van Jezus, wij vieren kerst ook op een andere datum als de Christenen in het Westen.


Ik word me nu weer eens bewust hoezeer de cultuur invloed heeft gehad op de soorten christelijke kerken, in dit geval de Russisch-Orthodoxe kerk.
Vergeet niet dat tijdens de Sovjet periode kerken verboden waren in Rusland en er nog steeds een grote angst heerst bij de Russische gelovigen voor weer een verandering van hun geloof waar ze jaren voor hebben moeten strijden.


=Pizzaman;4643860]Al zou dat niet zo zijn, dan hoeven de opvattingen van de kerk betreffende 'de heiligheid van het godshuis' nog niks te zeggen over John.
Ik denk tenminste niet dat als er eens een homo bij hem op bezoek komt dat ie dan gelijk z'n huis zal platbranden.
Ik heb zelfs vrienden en een neef die homo is, ik heb dus ook niets tegen homo's en heb zelfs veel respect voor sommigen waaronder mijn neef.


BTW 'een persoonlijke KEUZE' is ook behoorlijk achterlijk.
Heb nog nooit een homo ontmoet 'die er voor koos'.
Wel die het tijdenlang krampachtig probeerden te ontkennen.
Ik bedoelde ook niet het homo zijn Pizzaman maar het uitdragen hiervan, waarom zo overdreven soms tot avant-garde aan toe.
Ik heb zoiets van doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.

super ick
21-03-11, 15:46
Gewoon maar doorgaan met scheldpartijen diskwalificeert jezelf

Zoals je nu doet scheur je Hatert nog voorbij (links of rechts staat te bezien).

Dit is niet de eerste keer dat hij dit hoort. Het helpt altijd maar even. Er zit een hoop frustratie bij die jongen.

John2
21-03-11, 15:54
Dit is niet de eerste keer dat hij dit hoort. Het helpt altijd maar even. Er zit een hoop frustratie bij die jongen.
Weet nog het lijstje :hihi:
adder
adderengebroedsels
addergebroed
afbak hoer
afgebakken frikandelhoofd
afgebefte del
afgebefde legoman
afgedankte kuthoer
afgedankte pornofotograaf
afgedankte wcbril
afgebrokkelde teenheks
afgekakte muizenstront
afgekakte bosaap
afgekeurd komkommertijd product
afgekeurd-kutje
afgekeurd stuk kadaver
afgekeurde baby
afgekeurde kuttige flubberkont
afgekeurde straathoer
afgekloofde discohippie
afgekloven afwasborstel
afgekloven hamsterkut
afgelebberd brood
Afgelebberde flubberkut
afgelebberde kutcondoom
afgelebberde luldebehanger
afgelebberde negerinnentiet
afgelebberdekippencondoom
afgelebberde paardenkut
afgelebberde paardenpenis
afgelekte-koeiekak
afgelikteboterham
afgelikteboterhammenlikker
afgeliktehoerenmatras
afgeliktekuttekop
afgeliktelolly
afgelikte palingrukker
afgeliktestraatsnol
afgeliktstuksperma
afgelebberde paardenpik
afgelebberde penispijper
afgelebberde negerinnetieten
afgeneukte hondenbeffer
afgeneukte palingdrol
afgestudeerdemierenpijper
afgetrokken trektiet
afgetrokkenturk
afgezjabberde dicoslets
afrikaanse zeekomkommer
afstammeling
afstoot
aftreksel
afvallige
afvalturk
afzakker
afzuigroodkappie
akadildosnoeper
akrobaat
albinoreetkever
allesneuker
alleseter
allochtoon
amateurklusser
amfitryon
amoebe
anaalaaiendebefkut
anaalafgezogen slettenbak
anaalgeneraal
anaalgarnaal
anaalist
anaaljager
anaalbkabaal
anaalkameraad
anaalkanaal
anaalkanibaal
anaalkoraal
anaalkanaalkannibaal
anaalkever
anaalnemende flubberkut
anaalpaal
anaalridder
anaaltoerist
anakoloet
anale arbeider
analfabeet
analist
anarchist
androchiem
anijsdrop
anita
anjer
ankerboer
anorexia slet
anthraciet
anthropopithecanthropus
anus
anus likkende frikandellen pijper
anusacrobaat
anusastronout
anusbikker
anusbuisvergruiser
anuscoureur
anusgezwel
anusgezicht
anusgitaar
anusgezwel
anushaargrabbelaar
anushaarslingeraar
anushaarvreter
anushaarknabbelaar

StevieK
21-03-11, 15:59
Weet nog het lijstje :hihi:
adder
adderengebroedsels
addergebroed
afbak hoer
afgebakken frikandelhoofd
afgebefte del
afgebefde legoman
afgedankte kuthoer
afgedankte pornofotograaf
afgedankte wcbril
afgebrokkelde teenheks
afgekakte muizenstront
afgekakte bosaap
afgekeurd komkommertijd product
afgekeurd-kutje
afgekeurd stuk kadaver
afgekeurde baby
afgekeurde kuttige flubberkont
afgekeurde straathoer
afgekloofde discohippie
afgekloven afwasborstel
afgekloven hamsterkut
afgelebberd brood
Afgelebberde flubberkut
afgelebberde kutcondoom
afgelebberde luldebehanger
afgelebberde negerinnentiet
afgelebberdekippencondoom
afgelebberde paardenkut
afgelebberde paardenpenis
afgelekte-koeiekak
afgelikteboterham
afgelikteboterhammenlikker
afgeliktehoerenmatras
afgeliktekuttekop
afgeliktelolly
afgelikte palingrukker
afgeliktestraatsnol
afgeliktstuksperma
afgelebberde paardenpik
afgelebberde penispijper
afgelebberde negerinnetieten
afgeneukte hondenbeffer
afgeneukte palingdrol
afgestudeerdemierenpijper
afgetrokken trektiet
afgetrokkenturk
afgezjabberde dicoslets
afrikaanse zeekomkommer
afstammeling
afstoot
aftreksel
afvallige
afvalturk
afzakker
afzuigroodkappie
akadildosnoeper
akrobaat
albinoreetkever
allesneuker
alleseter
allochtoon
amateurklusser
amfitryon
amoebe
anaalaaiendebefkut
anaalafgezogen slettenbak
anaalgeneraal
anaalgarnaal
anaalist
anaaljager
anaalbkabaal
anaalkameraad
anaalkanaal
anaalkanibaal
anaalkoraal
anaalkanaalkannibaal
anaalkever
anaalnemende flubberkut
anaalpaal
anaalridder
anaaltoerist
anakoloet
anale arbeider
analfabeet
analist
anarchist
androchiem
anijsdrop
anita
anjer
ankerboer
anorexia slet
anthraciet
anthropopithecanthropus
anus
anus likkende frikandellen pijper
anusacrobaat
anusastronout
anusbikker
anusbuisvergruiser
anuscoureur
anusgezwel
anusgezicht
anusgitaar
anusgezwel
anushaargrabbelaar
anushaarslingeraar
anushaarvreter
anushaarknabbelaar

en nu begin bij de b

John2
21-03-11, 16:50
en nu begin bij de b

De B...............................:ego:
baanduivel
baardaap
baarmoeder
baarmoederscheefgepoept-kuttekind
baarmoederbuikwandschimmel
baarmoeder-discokip
baarmoederslijmvlieg
baarmoederwandschimmel
baarvader
babaloekoe
babbalipviskikker
baby
babypoedersnuiver
baccilledrager
badaap
badjufbeffer
badmuts
bafaap
baffer
bafferik
bafkoning
bafstaaf
baggerbult
baggeraap
baggeraar
baggerbeer
baggerboer
baggerhoer
baggerlip
baggerslet
bakhoer
baklap
bakslet
bakvis
bal
balgehakt
balgehaktmethaar
balhaar
baliekluiver
balkan-hork
ballebaars
ballekratser
ballenbatser
ballenbeuker
ballenhoofd
ballenlikker
ballenstamper
ballo
ballonnekenskop
balneuker
baloog
balzak
balzak vreter
bamboebal
bamboebuiger
bamibal
bamiboer
bamikanariewenkbrauw
banaan
banaanaapje
bananendief
banaanspuitslet
banaanspruitslet
banaliteit
bananenbeffer
bananenfretter
bananenhoofd
bananenschil
bananenzuiger
bandenlip
bandiet
bange bladluis
bangerd
bangerik
banjer
barbiebeffendekutaap
barbiekut
barbietrut
barebacker
basji-boezoek
basji-boezoek uit de karpaten
bassierassie
bastaardkind
batsslet
battyboy
baviaan
bavianenbeffer
bavianenkuthoofd
bavianenkop
bavianenneuker
bavianenrukker
baxter
baxtercentrum
beast
beddepisser
beeldenstormer
bengel
bengelende piemel pik
beer
beers
beerputworm
bef
bef16
befaap
befbanaan
befbek
befbeugel
befbever
beffende-berggeit
beffende schaamlip
befgaaius
befgeit
befkoe
beflap
beflapje
beflijster
beflulhanger
befhenk
befhoer
befkever
befkikker
befkoning
befman
befschaap
befslet
befslurper
befsmurf
befsnol
beftackle
beftekkel
befvlees
bejaardehoer
belgicist
belhamel
bekakteneuker
bekkenbeul
bekschurft
berber
bereden-politieagent
berenanus
berenneuker
berenlul
berggeitballer
berggeitneuker
bergkwabaal
bermslet
beroepskoe
beroepswww'er
beschetendakvenster
beschimmeldefriekandel
beschimmeldepaardenlul
beschuitlul
besmettelijke tongblaar
bete rweter vrete
betonrot
beul
beulemanser
beunhaas
beverbeffer
bezem
bezopen kokosmakroon
bidonviller
bierbeul
bietjesbakker
big
bigbaffer
bigbeffer
biggebilbeffer
biggebraaksel
biggelikker
biggenbilbeffer
biggenbraaksel
biggenneuker
biggy-wiggy
behaardekloteapenanus
behaardekutapenanus
behaarde ADHD trekkende kut
biggenviool
biggenwipper
bijbal-eter
bijbal-bijter
bijbalontsteking
bijgoochem
bijprodukt
bikkel
bilbeuker
bilcrosser
bilkrokodil
billekip
billepik
billenbatser
billenbeffer
billenrijder
billiefretter
billpijper
bilnaadbeklimmer
bilnaadfanaat
bilnaadkamaraad
bilnaadkandidaat
bilnaadpiraat
bilnaadskier
bilracer
bilridder
bilspiermusketier
bilspleetatleet
bilspleetoprekker
bilspeetragger
bilspeetsamoerai
bimbo
bipsbaviaan
bipsdipper
bipsvingeraar
bisexuelenecrofiel
bitch
bitchkomkommer
blaag
blaaskaak
bladharker
bladluis
blafaap
blafbal
blaftering
blalo-lijer
blauwe
blauwbaard
bleekscheet
bleetscheet
blikkenhater
blob
bloedbak
bloeddrop
bloedhoer
bloedhond
bloedkop
bloedkut
bloedpoepende indianenhoer
bloedpoeper
bloedzuiger
bloempje
bloempot
bloesjesman
blondje
blondeaarshaarvlechter
blondehoer
blotekloteloper
blotekontengezicht
blubberkut
bluestar
blufhufter
blubzak
blurb
bobbelkont
bobbelkut
bobbelnazi
bobbelnek
bochel
boef
boelahoepa
boemelebassen
boenjoel


boekenworm
boekenwurm
boeler
boelkind
boer
boeregabber
boeren-appeltaart
boerenhoofd
boerenkut
boerenlul
boerenpuistenknijper
boerenpummel
boerentriene
boerenworst
bokkeketser
bokkekut
bokkel
bokkenlul
bokkepenis
bokkepok
bokkerbeffer
bokko
bolleke petvet
bolletjepretvet
bollusdraaier
boominfanterist
boomkutreetkever
boomschatter
bombardeerkever
bonkstreuf
bonzai kutje
bosaap
bosbeffer
bosbes
bosbonker
bosjesneger
boskut
boskameel
boskoe
bosmongool
bosneger
bosprotter
bosuil
boterham
boterlul
bouwdoos
braakhut
bralaap
brandnetel
breedbekzoeloe
breezerslet
breibitch
breuker
brilleflikker
brilsmoel
brinkie-aap
brintanicht
broccoliehoofd
broccoliekop
broekkakker
brogem
brontosaurus
broodje
broodmongool
broodzak
brubbelkut
brugkut
brugpieper
bruidsuikertemeijer
bruinduiker (homo)
bruinekruisruiker
bruinridder
bruinwerker
bruisend
brulaap
brulboei
brulkip
bruut
bse-drager
buffelbutser
buffelleuter
buitenlander
bukeend
bulexmule
bulldozer
bullebak
bult
bultezel
bultrug
bultrugkonijn
bunkerhoer
bunzig
bushalt-hoertje
but
buttfuck

super ick
21-03-11, 22:07
De B...............................:ego:
baanduivel
baardaap
baarmoeder
baarmoederscheefgepoept-kuttekind
baarmoederbuikwandschimmel
baarmoeder-discokip
baarmoederslijmvlieg
baarmoederwandschimmel
baarvader
babaloekoe
babbalipviskikker
baby
babypoedersnuiver
baccilledrager
badaap
badjufbeffer
badmuts
bafaap
baffer
bafferik
bafkoning
bafstaaf
baggerbult
baggeraap
baggeraar
baggerbeer
baggerboer
baggerhoer
baggerlip
baggerslet
bakhoer
baklap
bakslet
bakvis
bal
balgehakt
balgehaktmethaar
balhaar
baliekluiver
balkan-hork
ballebaars
ballekratser
ballenbatser
ballenbeuker
ballenhoofd
ballenlikker
ballenstamper
ballo
ballonnekenskop
balneuker
baloog
balzak
balzak vreter
bamboebal
bamboebuiger
bamibal
bamiboer
bamikanariewenkbrauw
banaan
banaanaapje
bananendief
banaanspuitslet
banaanspruitslet
banaliteit
bananenbeffer
bananenfretter
bananenhoofd
bananenschil
bananenzuiger
bandenlip
bandiet
bange bladluis
bangerd
bangerik
banjer
barbiebeffendekutaap
barbiekut
barbietrut
barebacker
basji-boezoek
basji-boezoek uit de karpaten
bassierassie
bastaardkind
batsslet
battyboy
baviaan
bavianenbeffer
bavianenkuthoofd
bavianenkop
bavianenneuker
bavianenrukker
baxter
baxtercentrum
beast
beddepisser
beeldenstormer
bengel
bengelende piemel pik
beer
beers
beerputworm
bef
bef16
befaap
befbanaan
befbek
befbeugel
befbever
beffende-berggeit
beffende schaamlip
befgaaius
befgeit
befkoe
beflap
beflapje
beflijster
beflulhanger
befhenk
befhoer
befkever
befkikker
befkoning
befman
befschaap
befslet
befslurper
befsmurf
befsnol
beftackle
beftekkel
befvlees
bejaardehoer
belgicist
belhamel
bekakteneuker
bekkenbeul
bekschurft
berber
bereden-politieagent
berenanus
berenneuker
berenlul
berggeitballer
berggeitneuker
bergkwabaal
bermslet
beroepskoe
beroepswww'er
beschetendakvenster
beschimmeldefriekandel
beschimmeldepaardenlul
beschuitlul
besmettelijke tongblaar
bete rweter vrete
betonrot
beul
beulemanser
beunhaas
beverbeffer
bezem
bezopen kokosmakroon
bidonviller
bierbeul
bietjesbakker
big
bigbaffer
bigbeffer
biggebilbeffer
biggebraaksel
biggelikker
biggenbilbeffer
biggenbraaksel
biggenneuker
biggy-wiggy
behaardekloteapenanus
behaardekutapenanus
behaarde ADHD trekkende kut
biggenviool
biggenwipper
bijbal-eter
bijbal-bijter
bijbalontsteking
bijgoochem
bijprodukt
bikkel
bilbeuker
bilcrosser
bilkrokodil
billekip
billepik
billenbatser
billenbeffer
billenrijder
billiefretter
billpijper
bilnaadbeklimmer
bilnaadfanaat
bilnaadkamaraad
bilnaadkandidaat
bilnaadpiraat
bilnaadskier
bilracer
bilridder
bilspiermusketier
bilspleetatleet
bilspleetoprekker
bilspeetragger
bilspeetsamoerai
bimbo
bipsbaviaan
bipsdipper
bipsvingeraar
bisexuelenecrofiel
bitch
bitchkomkommer
blaag
blaaskaak
bladharker
bladluis
blafaap
blafbal
blaftering
blalo-lijer
blauwe
blauwbaard
bleekscheet
bleetscheet
blikkenhater
blob
bloedbak
bloeddrop
bloedhoer
bloedhond
bloedkop
bloedkut
bloedpoepende indianenhoer
bloedpoeper
bloedzuiger
bloempje
bloempot
bloesjesman
blondje
blondeaarshaarvlechter
blondehoer
blotekloteloper
blotekontengezicht
blubberkut
bluestar
blufhufter
blubzak
blurb
bobbelkont
bobbelkut
bobbelnazi
bobbelnek
bochel
boef
boelahoepa
boemelebassen
boenjoel


boekenworm
boekenwurm
boeler
boelkind
boer
boeregabber
boeren-appeltaart
boerenhoofd
boerenkut
boerenlul
boerenpuistenknijper
boerenpummel
boerentriene
boerenworst
bokkeketser
bokkekut
bokkel
bokkenlul
bokkepenis
bokkepok
bokkerbeffer
bokko
bolleke petvet
bolletjepretvet
bollusdraaier
boominfanterist
boomkutreetkever
boomschatter
bombardeerkever
bonkstreuf
bonzai kutje
bosaap
bosbeffer
bosbes
bosbonker
bosjesneger
boskut
boskameel
boskoe
bosmongool
bosneger
bosprotter
bosuil
boterham
boterlul
bouwdoos
braakhut
bralaap
brandnetel
breedbekzoeloe
breezerslet
breibitch
breuker
brilleflikker
brilsmoel
brinkie-aap
brintanicht
broccoliehoofd
broccoliekop
broekkakker
brogem
brontosaurus
broodje
broodmongool
broodzak
brubbelkut
brugkut
brugpieper
bruidsuikertemeijer
bruinduiker (homo)
bruinekruisruiker
bruinridder
bruinwerker
bruisend
brulaap
brulboei
brulkip
bruut
bse-drager
buffelbutser
buffelleuter
buitenlander
bukeend
bulexmule
bulldozer
bullebak
bult
bultezel
bultrug
bultrugkonijn
bunkerhoer
bunzig
bushalt-hoertje
but
buttfuck

Je bent bafsnol vergeten.

John2
21-03-11, 22:53
Je bent bafsnol vergeten.

Chips idd, voor befsnol komt bafsnol, sorry vergeef me ik laat enkele steekjes vallen, zeg maar gerust een heel breiwerk. :hihi:

Hatert
21-03-11, 22:56
Zitten veel homoscheldwoorden in. Ik zag ook nog afvalturk, afgetrokken turk en berber staan als scheldwoorden.

Mark
21-03-11, 23:08
Zitten veel homoscheldwoorden in. Ik zag ook nog afvalturk, afgetrokken turk en berber staan als scheldwoorden.

en "allochtoon"

super ick
22-03-11, 09:36
Zitten veel homoscheldwoorden in. Ik zag ook nog afvalturk, afgetrokken turk en berber staan als scheldwoorden.

Vooral dat Berber is helemaal ingeburgerd. Alle autochtonen zeggen het tegenwoordig als ze op hun vingers slaan met timmeren, als ze een bekeuring krijgen of in de stront trappen ipv gvd.

Bofko
22-03-11, 09:43
Zitten veel homoscheldwoorden in. Ik zag ook nog afvalturk, afgetrokken turk en berber staan als scheldwoorden.


:D Het hatert-wereldbeeld in een notedop.,,,

mark61
22-03-11, 12:24
Tja ik spreek geen Turks

Doe dan niet alsof dat 1 van je # 4.948 fantastische capaciteiten of kennisgebieden is.

mark61
22-03-11, 12:26
Direct wordt de conclusie getrokken dat John een homobasher zou zijn. Slaat nergens op.

Als je begint over homofilie als keuze en het 'ontheiligen' van bepaalde plaatsen, dan ben je goed het spoor kwijt.

Na een paar jaar die priksels te hebben gelezen die bol staan van fantasie en bewuste leugens ben ik het met het hele geval wel zat.

Ik begrijp niet dat mensen glashard kunnen liegen, op zo'n forumpje nog wel.

John2
22-03-11, 12:31
Doe dan niet alsof dat 1 van je # 4.948 fantastische capaciteiten of kennisgebieden is.
Daar heb je lang over moeten nadenken.

super ick
22-03-11, 14:52
Daar heb je lang over moeten nadenken.

Dat achterlijke schildje kan wel uit je nick nu.

John2
22-03-11, 14:59
Dat achterlijke schildje kan wel uit je nick nu.

Das Kunst :ego:

super ick
22-03-11, 21:17
Das Kunst :ego:

Vroeger kwam je vaak amateurwandelaars tegen. Die hadden dan zo wandelstok en daar spijkerden ze kleine schildjes op van de plaatsen die ze bezocht hadden. Valkenburg, Drielandenpunt, etc.
Daar lijkt dat plaatje op.

H.P.Pas
22-03-11, 21:50
Vroeger kwam je vaak amateurwandelaars tegen. Die hadden dan zo wandelstok en daar spijkerden ze kleine schildjes op van de plaatsen die ze bezocht hadden. Valkenburg, Drielandenpunt, etc.
Daar lijkt dat plaatje op.

Treffende vergelijking. Zo oud had ik je niet geschat. :)

mark61
22-03-11, 21:54
Daar heb je lang over moeten nadenken.

Nee.

Wat voor koeterwaals had je in die vertaalmachine gepropt eigenlijk?

super ick
23-03-11, 09:00
Treffende vergelijking. Zo oud had ik je niet geschat. :)

47 vind je dat oud?

marces
23-03-11, 09:11
47 vind je dat oud?

Nee hoor, dat is een mooie rijpe leeftijd - verstand komt met de jaren niet?:boogie:. Je bent in de kracht en de bloei van je leven (en dat heeft niks te maken met het feit dat ik zelf ook die prachtige leeftijd heb).

John61
23-03-11, 09:44
Een forum vol autochtone hangouderen.................

Pizzaman
23-03-11, 09:50
Een forum vol autochtone hangouderen.................

Dat je 'senior member' onder je naam hebt staan reduceert je niet meteen tot bejaarde hoor.
Zelf net 40 geworden. :wink:

marces
23-03-11, 09:51
Een forum vol autochtone hangouderen.................

scheer je weg snotneus:kalasniko anders rijg ik je aan m'n stok!

knuppeltje
23-03-11, 09:54
Dat je 'senior member' onder je naam hebt staan reduceert je niet meteen tot bejaarde hoor.
Zelf net 40 geworden. :wink:

Dat is behoorlijk ouder dan de meeste varkens worden, ook in een nick.

Pizzaman
23-03-11, 13:00
Dat is behoorlijk ouder dan de meeste varkens worden, ook in een nick.

Goed conserveren met alcohol he. :student: