PDA

Bekijk Volledige Versie : No-Fly zone besloten



H.P.Pas
17-03-11, 22:58
De Veiligheidsraad zich vanavond akkoord verklaard met een no-fly zone boven Lybie en met 'alle maatregelen noodzakelijk voor de bescherming van de Lybische burgerbevolking'.
Eerder op de avond had een Britse regeringswoordvoerder tegenover de BBC verklaard dat, in geval van een positief besluit, Britse vlietuigen morgen (vrijdag) boven Lybie in actie konden komen.

.. De teerling is geworpen. En, wat er ook gebeurd, schuld van het westen..

Artikel. (http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-12781009)

mark61
17-03-11, 23:02
Iets met kalveren en putten dempen.

Tenzij ze wapens en instructeurs gaan sturen. Moeten ze wel opschieten.

Damned if you do en damned if you don't, inderdaad.

Spoetnik
17-03-11, 23:22
.. De teerling is geworpen. En, wat er ook gebeurd, schuld van het westen..

Artikel. (http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-12781009)

En als het toevallig gunstig uitvalt voor het Libische volk, ook schuld van het k4-westen?

mark61
17-03-11, 23:28
En als het toevallig gunstig uitvalt voor het Libische volk, ook schuld van het k4-westen?

Daar blijft het niet bij, het volgende regime zal dan pro-westers zijn en zomaar olie blijven verkopen. Dus die k4s hebben dan een onschuldig volk gemanipuleerd en een oorlog ingestuurd waarin velen gesneuveld zijn, alles voor hun smerige eigenbelang. Te laf om zelf de kolen uit het vuur te halen.

You just can't win.

H.P.Pas
17-03-11, 23:35
En als het toevallig gunstig uitvalt voor het Libische volk, ook schuld van het k4-westen?


Dan lullen we het zolang krom dat het niet meer gunstig is.
Je valt me tegen, je loopt toch al langer mee hier.. :)t

H.P.Pas
17-03-11, 23:39
Iets met kalveren en putten dempen.

Tenzij ze wapens en instructeurs gaan sturen. Moeten ze wel opschieten.

Damned if you do en damned if you don't, inderdaad.

Voor zover ik diplomatenchinees versta hebben ze nagenoeg carte blanche gekregen.
En Sarkozy heeft van te voren zijn nek al zover uitgestoken dat eigenlijk iets substantiëels zou moeten gebeuren.
Om van Clinton nog maar te zwijgen:

With the recent advances made by pro-Qaddafi forces in the east, there was a growing consensus in the Obama administration that imposing a no-fly zone by itself would no longer make much of a difference and that there was a need for more aggressive airstrikes that would make targets of Colonel Qaddafi’s tanks and heavy artillery — an option sometimes referred to as a no-drive zone. The United States or its allies might also send military personnel to advise and train the rebels, an official said.

In the most strident verbal attack on Colonel Qaddafi to date by an American official, Mrs. Clinton said Thursday that the Western powers had little choice but to provide critical military backing for the rebels. “We want to support the opposition who are standing against the dictator,” she told an applauding audience in Tunisia on Thursday. “This is a man who has no conscience and will threaten anyone in his way.”

justus
18-03-11, 06:09
een puinzooi in de noord-afrikaanse islamitische wereld,,,,, fijn toch dat de k4's het weer komen oplossen....

John2
18-03-11, 08:12
Iets met kalveren en putten dempen.
Tenzij ze wapens en instructeurs gaan sturen. Moeten ze wel opschieten.
Damned if you do en damned if you don't, inderdaad.
Wie moeten ze dan opleiden een stel wilden die op straat rondlopen met een wapen?
Leg eens uit?


Daar blijft het niet bij, het volgende regime zal dan pro-westers zijn en zomaar olie blijven verkopen. Dus die k4s hebben dan een onschuldig volk gemanipuleerd en een oorlog ingestuurd waarin velen gesneuveld zijn, alles voor hun smerige eigenbelang. Te laf om zelf de kolen uit het vuur te halen.
You just can't win.
Kijk marksky dit bedoelde ik nu, eerst schreeuwen dat er hulp moet worden geboden en nu ze alleen al de mogelijkheid bieden om hulp te geven, schreeuwen ze alweer "het gaat om de Olie" "Het westen manipuleert" of "Het westen dood onschuldige burgers".


een puinzooi in de noord-afrikaanse islamitische wereld,,,,, fijn toch dat de k4's het weer komen oplossen....
Niet alleen het Noord Afrikaanse is een puinhoop, de gehele Islamitische wereld is het een puinhoop, noem mij eens één Islamitisch land waar het niet broeit.


Voor zover ik diplomatenchinees versta hebben ze nagenoeg carte blanche gekregen.
En Sarkozy heeft van te voren zijn nek al zover uitgestoken dat eigenlijk iets substantiëels zou moeten gebeuren.
Om van Clinton nog maar te zwijgen:
Binnen de VN en de internationale wetten en rechten kun je niet spreken van een carte blanche

knuppeltje
18-03-11, 08:53
Ik zal eerst eens even afwachten. Ik moet eerst nog zien wat het oplevert. Grote kans dat het mosterd na de maaltijd is.
En dan zeggen ze nog wel dat de eerste klap een daalder waard is. :maf2:

Max Stirner
18-03-11, 09:44
Goede zaak, maar dat vond ik ook m.b.t. Saddam en Talibanistan.


Chapeau voor de Fransen.

sidi bibi
18-03-11, 09:47
Ik lees vanmorgen tot mijn opluchting dat Nederland nog geen verzoek heeft gekregen om mee te doen aan de interventie.

Marsipulami
18-03-11, 09:47
http://www.cartoonstock.com/lowres/dro0989l.jpg

mark61
18-03-11, 10:13
Voor zover ik diplomatenchinees versta hebben ze nagenoeg carte blanche gekregen.
En Sarkozy heeft van te voren zijn nek al zover uitgestoken dat eigenlijk iets substantiëels zou moeten gebeuren.
Om van Clinton nog maar te zwijgen:

Ja dat begreep ik ook. Alleen, als Gadaffi Benghazi terug heeft kan je zijn troepen niet meer bombarderen. Die mengen zich dan grotendeels onder de burgerbevolking, verplaatsen zich niet meer zoveel, en zijn dan in ieder geval niet meer zo makkelijk te raken zonder euh collateral damage.

Ik voorzie veel burgerdoden en grote heisa in het MO en Libië zelf natuurlijk.

mark61
18-03-11, 10:16
Goede zaak, maar dat vond ik ook m.b.t. Saddam en Talibanistan.


Chapeau voor de Fransen.

Op naar de 1 miljoen doden en een conflict van 10 jaar.

Diezelfde Fransen die Gadaffi met open armen ontvingen en 40 jaar lang de beste vriendjes waren met diezelfde dictators, vooral als ze Frans spreken.

Seif Gadaffi met zijn bijdragen aan de verkiezingskas van Sarkozy :hihi:

Max Stirner
18-03-11, 10:23
Op naar de 1 miljoen doden en een conflict van 10 jaar.

Diezelfde Fransen die Gadaffi met open armen ontvingen en 40 jaar lang de beste vriendjes waren met diezelfde dictators, vooral als ze Frans spreken.

Seif Gadaffi met zijn bijdragen aan de verkiezingskas van Sarkozy :hihi:


In dat geval zullen we dus aan die duizenden mensen op dat plein in Benghazi moeten uitleggen dat ze ff pech hebben gehad, net als de Tutsi's in Ruanda,de bevolking van Darfur en de Shia in Saddam-Irak 1991.

Is ook een optie.


Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, vind dat Frankrijk hierin een hele positieve rol heeft gespeeld.

mark61
18-03-11, 10:45
In dat geval zullen we dus aan die duizenden mensen op dat plein in Benghazi moeten uitleggen dat ze ff pech hebben gehad, net als de Tutsi's in Ruanda,de bevolking van Darfur en de Shia in Saddam-Irak 1991.

Is ook een optie.


Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, vind dat Frankrijk hierin een hele positieve rol heeft gespeeld.

Ja, je kan ze vertellen dat het niet slim is gewapenderhand tegen een wrede dictator in opstand te komen als je totaal incompetent en ongeorganiseerd bent. Je kan of de geweldloze weg kiezen, of in de leer gaan bij de Sandinisten of de Viet Cong. Hell, zelfs Castro deed het beter.

Je kan ze dan meteen vertellen dat ze konden weten dat we schijt aan hen hebben omdat we de afgelopen 42 jaar vrolijk zaken met hun baas hebben gedaan, en even de andere kant opkeken bij mensenrechtenschendingen.

Wat wou je in dit verband aan de bevolking van Bahrein uitleggen? Sorry guys, onze vloot ligt hier en we zijn bang dat we met jullie geen deal kunnen sluiten? Bovendien krijgen we dan ruzie met jullie buren? Jullie zijn trouwens nare sji'ieten en de vijfde colonne van grote satan Iran?

Als we toch bezig zijn kunnen we de Ethiopiërs uitleggen dat we hen niet gaan helpen, sorry, geen olie. In Ethiopië is de onderdrukking nog veel groter dan in Libië.

Die selectieve moral high ground van jou, daar heeft geen volk wat aan. Waarom wel Libië helpen en niet Tunesië, Egypte, Bahrein, SA, ...?

Is er een omslagpunt bij x doden en y gemartelden? Waar ligt dat precies?

H.P.Pas
18-03-11, 11:06
Ja dat begreep ik ook. Alleen, als Gadaffi Benghazi terug heeft kan je zijn troepen niet meer bombarderen.

Daar zou een serieus offensief voor nodig zijn en zo dom zal K. niet zijn .Bij de eerste luchtaanval stellen zijn 'getrouwen' vast, dat ze overal veiliger zitten dan in een tank en zullen dienovereenkomstige handelen. Benghasi wordt (is) de facto onafhankelijk zoals Koerdistan onder Saddam, met backup uit Egypte. Wat dreigt is een jatenlang sudderend conflict; met of zonder K. dat maakt niet eens veel meer uit.

mark61
18-03-11, 11:11
Daar zou een serieus offensief voor nodig zijn en zo dom zal K. niet zijn .Bij de eerste luchtaanval stellen zijn 'getrouwen' vast, dat ze overal veiliger zitten dan in een tank en zullen dienovereenkomstige handelen. Benghasi wordt (is) de facto onafhankelijk zoals Koerdistan onder Saddam, met backup uit Egypte. Wat dreigt is een jatenlang sudderend conflict; met of zonder K. dat maakt niet eens veel meer uit.

Ja, een eindeloze semi-burgeroorlog, guerilla, toestanden. Nou ja als de hele familie aftaait denk ik dat het land gewoon een eenheid kan blijven, waarom niet? Die fameuze stammentoestand lijkt wel mee te vallen, ik heb niemand er veel over horen zeggen, Libiërs dan. Onze deskundologen beweren van wel.

Maja, als je tegen de dictator zegt: zodra je je neus buiten het land steekt pakken we je op, dan moet je verwachten dat hij zich zal ingraven. Komt nog bij dat een flink deel van de bevolking nog wel op zijn hand is, vrees ik.

H.P.Pas
18-03-11, 11:12
Laatste nieuws: Het Wallstreet Journal weet te berichten, dat Egyptisch wapenleveranties aangelopen zijn.
Quatar heeft zich tot lmilitaire steun bereid verklaard.
De VN resolutie werd ingediend door oa Libanon.
Het begint er op te lijken, dat in Washington weer zoiets als intelligente diplomatie bedreven wordt.

mark61
18-03-11, 11:19
Laatste nieuws:
Het Wallstreet Journal weet te berichten, dat Egyptisch wapenleveranties aangelopen zijn.

Oh ik dacht dat die tot elke prijs erbuiten wilden blijven. Washington heeft opgebeld? :hihi:

Aangelopen? :vreemd: Zwerfkatten komen aangelopen, aber sonst mein Lieber...

Mark
18-03-11, 11:20
na resolutie kapot bombarderen
olie innemen
????
profit!

mark61
18-03-11, 11:23
Wat is dat met Libanon? Daar is Hezbollah toch zo'n beetje aan de macht? Ooit ruzie gehad met Gadaffi?

Sallahddin
18-03-11, 11:23
De Veiligheidsraad zich vanavond akkoord verklaard met een no-fly zone boven Lybie en met 'alle maatregelen noodzakelijk voor de bescherming van de Lybische burgerbevolking'.
Eerder op de avond had een Britse regeringswoordvoerder tegenover de BBC verklaard dat, in geval van een positief besluit, Britse vlietuigen morgen (vrijdag) boven Lybie in actie konden komen.

.. De teerling is geworpen. En, wat er ook gebeurd, schuld van het westen..

Artikel. (http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-12781009)

yeah , we know that : i saw it live on tv even , yesterday evening late , so !

It was about tuime though : what took them so lang, the bastards : Good decision indeed !

mark61
18-03-11, 11:29
yeah , we know that : i saw it live on tv even , yesterday evening late , so !

It was about tuime though : what took them so lang, the bastards : Good decision indeed !

Good western k4 imperialist bastards.

Verwarrende tijden voor Sallah's 6 persoonlijkheden.

Max Stirner
18-03-11, 12:13
Die selectieve moral high ground van jou, daar heeft geen volk wat aan. Waarom wel Libië helpen en niet Tunesië, Egypte, Bahrein, SA, ...?

Is er een omslagpunt bij x doden en y gemartelden? Waar ligt dat precies?


Een dwaas (jij dus) kan meer vragen stellen dan een wijsgeer (Max dus) kan beantwoorden.

:)


In dit geval juich ik de beslissing van de VN toe, precies op die gronden waarop deze genomen is - Khadafi heeft het ook nog wel net ff ietjes bonter gemaakt dan zijn collega's in Tunesie, Egypte en Bahrein.

Dat de Arabische Liga met nadruk om ingrijpen heeft gevraagd, vind ik ook zeer relevant.


Nu niets doen 'omdat we ook niet hebben gedaan in Zimbabwe, Darfur, Ethiopie, Burma enz' vind ik geen goed argument.

Sallahddin
18-03-11, 12:18
Good western k4 imperialist bastards.

Verwarrende tijden voor Sallah's 6 persoonlijkheden.

nee hoor : wel eye_openers tijden voor me :

well, i would love to see that criminal fool & his maffia family gang bombarded by NATO indeed :

By the way :

well, the west reacts only according to its interests , even in this Libyan case = oil , so ....

u have to differenciate between diplomatic language & facts too .........

The west had to react this way because there were a lots of interests at stake :........in Libya !

The west doesn't give a shit about human rights , freedom ...blabla , only about its interests & balance of power, so ...

why does the west not call for some serious punishment of what the bahraini government have been doing, "inviting" SA , Emirati & Kuwaiti bastards against their own people :

making it look like SA , UAE, Kuwait as Sunna against the majority of Shi3a in Bahrain : the latter that is governed by the Sunna minority at the cost of more than 70% Shi3a population : ..........................


Just take a look at those so_called rational liberal ethics without a heart or soul dominating in the world today even between nations at the global level: kantian, contractarianist, utilitarianist & those ethics of the market to know what i am talking about ............

Slinger
18-03-11, 12:23
nee hoor : wel eye_openers tijden voor me :

well, the west reacts only according to its interests , even in this Libyan case = oil , so ....

The west doesn't give a shit about human rights , freedom ...blabla , only about its interests & balance of power, so ...

why does the west not call for some serious punishment of what the bahraini government have been doing, inviting SA , Emirati & Kuwaiti bastards against their own people :

making it look like SA , UAE, Kuwait as Sunna against the majority of Shi3a in Bahrain : the latter that is governed by the Sunna minority at the cost of more than 70% Shi3a population : ..........................


Just take a look at those so_called rational liberal ethics without a heart or soul dominating in the world today even between nations at the global level: kantian, contractarianist, utilitarianist & those ethics of the market to know what i am talking about ............

Als ik het goed begrepen heb moesten Clinton/Obama de afgelopen weken dansen op het slappe koord. Om een no-flyzone voor elkaar te krijgen moesten ze ook de regio meekrijgen, SA is daar erg belangrijk in. En toen kwam daar net die inval van SA in Bahrein overheen. Je kunt je het dilemma voorstellen.

Sallahddin
18-03-11, 12:31
Als ik het goed begrepen heb moesten Clinton/Obama de afgelopen weken dansen op het slappe koord. Om een no-flyzone voor elkaar te krijgen moesten ze ook de regio meekrijgen, SA is daar erg belangrijk in. En toen kwam daar net die inval van SA in Bahrein overheen. Je kunt je het dilemma voorstellen.


Hoe kan je deze dilemaal oplossen ???

well, like what decent people would do in that case , even though nations & individuals are "different" entities : well, according to those liberal ethics dominating in the ,world today : nations are considered as "independent individuals pursuing their own selfish interests " ...

I prefer neo_feminism's ethics of care that improve those heartless cold liberal ethics , by introducing solidarity, empathy, care , love , compassion ....feeling...even at the global level between nations ..........

well , hoe kan deze "dilemma" opgelost worden ???

= all evil must be condemned even if that would go against one's interests , including the SA evil , no matter how SA is important as the first oil producer in the world .............

Sallahddin
18-03-11, 12:34
see the Rwanda case , guys : where millions were killed in a matter of days during that filthy disgusting racist ethnic sectarian conflict between Hutus & Tustis :

The west choose consciously not to intervene at that time , simpley because the west had no real interests in Rwanda , so...

Max Stirner
18-03-11, 12:36
nee hoor : wel eye_openers tijden voor me :

well, i would love to see that criminal fool & his maffia family gang bombarded by NATO indeed :

By the way :

well, the west reacts only according to its interests , even in this Libyan case = oil , so ....

u have to differenciate between diplomatic language & facts too .........

The west had to react this way because there were a lots of interests at stake :........in Libya !

The west doesn't give a shit about human rights , freedom ...blabla , only about its interests & balance of power, so ...

why does the west not call for some serious punishment of what the bahraini government have been doing, "inviting" SA , Emirati & Kuwaiti bastards against their own people :

making it look like SA , UAE, Kuwait as Sunna against the majority of Shi3a in Bahrain : the latter that is governed by the Sunna minority at the cost of more than 70% Shi3a population : ..........................


Just take a look at those so_called rational liberal ethics without a heart or soul dominating in the world today even between nations at the global level: kantian, contractarianist, utilitarianist & those ethics of the market to know what i am talking about ............



Wat de olie betreft zou het verreweg het slimste zijn om Khadafi gewoon zijn karwei af te laten maken:


Wij Westerlingen doen dit dus alleen maar omdat we zo beschaafd, behulpzaam & vredelievend zijn, dat lijkt me nu wel bewezen.

John2
18-03-11, 12:45
=Max Stirner;4642514]
In dit geval juich ik de beslissing van de VN toe, precies op die gronden waarop deze genomen is - Khadafi heeft het ook nog wel net ff ietjes bonter gemaakt dan zijn collega's in Tunesie, Egypte en Bahrein.

Gedeeltelijk ben ik het met je eens, maar aan de andere kant hoe snel kan een reactie omslaan in negativiteit, Irak met Sadam heeft/had hij niet meer doden op zijn geweten, net als in Afghanistan.


Dat de Arabische Liga met nadruk om ingrijpen heeft gevraagd, vind ik ook zeer relevant.

Dus kunnen we stellen dat we in opdracht van Dictators en moord regiems moeten ingrijpen?


Egypte (1945) Irak (1945) Jemen (1945) Jordanië (1945) Libanon (1945) Saoedi-Arabië (1945) Syrië (1945) Libië (1953) Soedan (1956) Tunesië (1958) Marokko (1958)
Koeweit (1961) Algerije (1962) Bahrein (1971) Oman (1971) Qatar (1971) Verenigde Arabische Emiraten (1971) Mauritanië (1973) Somalië (1974) Palestijnse Autoriteit (1976)
Djibouti (1977) Comoren (1993)

Waarnemende staten
Brazilië, Eritrea, India, Venezuela

H.P.Pas
18-03-11, 12:50
. En toen kwam daar net die inval van SA in Bahrein overheen.

Dat was de deal, neem ik aan.

Die Politik kann man mit einer Wurst vergleichen: Bei beidem sollte man nicht auf den Entstehungsprozess achten.

Sallahddin
18-03-11, 12:53
[QUOTE=Max Stirner;4642547]Wat de olie betreft zou het verreweg het slimste zijn om Khadafi gewoon zijn karwei af te laten maken:


nee, dacht ik ook er aan aan deze optie : da's niet so redelijk zoals het op het eerst gezicht zou lijken :

als men die gek kaddafi zijn vies werk laat doen, dan zou je genocides krijgen in Libya die de heel wereld zou kunnen "zien" & niet accepteren : niet goed voor westerse "imago" als de "leider" van de vrijheid, democratie ....blablabla ...om dan niets tegen, te doen , dan zou je ook een smerig burger oorlog krijgen & dan wordt Libya een beetje net als Somalie met alle gevolgen van dien :

& dan wordt Libya misschien ook meerder Libyas ....dan zou je Libya's milljoenen immigrante in Europa kunnen krijgen , terrorisme , kapingnen zoals die Somaliers ' piraten .dat doen ........of erger dan dat allemaal : onvoorspelbare taferelen als men gek kaddafi zijn wies werk laat doen ....dan kan je ook vaarwel zeggen met betrekking tot de olie van Libya die zou kunnen worden vernietigd ..................

so, the west knows very well that this decision making of his is the right one : in the sense that it would serve its interests best !



Wij Westerlingen doen dit dus alleen maar omdat we zo beschaafd, behulpzaam & vredelievend zijn, dat lijkt me nu wel bewezen.

:lol:

dat geloof je zelf niet zeker :

waaroom had het westen niet ingegrepen in Rwanda bijv om maar deze voorbeeld te geven ??? = omdat het westen er geen belangen bij had daar gewoon !

so, the west is driven only by its interests & balance of power : see also the materialistic nature of those liberal ethics dominating in the world today :

see the materialistic nature of western values, norms, principles: kantian, contractarianist, utilitarianist, pragmatic, machiavellistic ...

who RU kidding then ??? :zwaai:

fisherman1969
18-03-11, 12:54
De Veiligheidsraad zich vanavond akkoord verklaard met een no-fly zone boven Lybie en met 'alle maatregelen noodzakelijk voor de bescherming van de Lybische burgerbevolking'.
Eerder op de avond had een Britse regeringswoordvoerder tegenover de BBC verklaard dat, in geval van een positief besluit, Britse vlietuigen morgen (vrijdag) boven Lybie in actie konden komen.

.. De teerling is geworpen. En, wat er ook gebeurd, schuld van het westen..

Artikel. (http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-12781009)
En uiteraard de schuls van het WESTEN , ze hadden veel eerder in moeten grijpen ??of nee natuurlijk niet ze mogen helemaal niet ingrijpen , als LIBIE (Khadaffi) SLIM IS STAKEN ZE HET VUREN ZGN woewehhahaha !!!!!!!!!!!!!!!!
Oud nieuws van gisteravond !
Gisteren, 23:44
fisherman1969
Senior Member



Geregistreerd: 28 januari 2009
Berichten: 3.065
no fly zone
Het is zover:
De Veiligheids Raad heeft resulutie aangenomen !
Als ,,mosterd,,na de maaltijd en het zal wel weer uitgelegd worden als :
waar bemoeid het,,Westen ,, zich mee.
Die arme Khadaffi nou moet hij zijn feestje (martelen en moorden) nog ff uit stellen.

Twee Arabische landen doen ook mee aan de missie , welke ???
grtjs fisherman

sidi bibi
18-03-11, 12:57
En dan die Arabische liga met hun fiat voor die no-fly zone, een grote bende despoten die een ander te lijf gaat onder het mom " wij zijn niet zo ".
Zag je gisteravond op die MA-tv ook al, nieuwsgeving was tot nu toe omfloerst neutraal, Khadaffi ging heel wat vinniger voor de bijl nu.
Die Sarkozy zal ook wel weer flink aan de telefoon hebben lopen hijgen, nee Mo, jij niet, de ware democraat, denk aan de TGV.

fisherman1969
18-03-11, 13:10
En dan die Arabische liga met hun fiat voor die no-fly zone, een grote bende despoten die een ander te lijf gaat onder het mom " wij zijn niet zo ".
Zag je gisteravond op die MA-tv ook al, nieuwsgeving was tot nu toe omfloerst neutraal, Khadaffi ging heel wat vinniger voor de bijl nu.
Die Sarkozy zal ook wel weer flink aan de telefoon hebben lopen hijgen, nee Mo, jij niet, de ware democraat, denk aan de TGV.

Kenmerkend voor het dubbele moraal van dergelijke landen ,waarvan de inwoners vaak blijk geven, je hoeft niet eens ver te zoeken
Kijk hier maar op het topic N.V.D.D .
Het is gewoon vermakelijk voor mij (dezelfde topic veel eerder starten en geen reactie )
gewoon om:)
Tot vanavond
:duim:

mark61
18-03-11, 13:12
Gadaffi kondigt onmiddelijk staakt-het-vuren af.

Wat een lafaard zeg :hihi: Nou ja, het zal wel een uitvlucht zijn, buying time.

Als ze dat nou een maand geleden hadden gedaan, no-fly-drive...

Enfin, tis nooit goed wat je doet.

mark61
18-03-11, 13:14
En dan die Arabische liga met hun fiat voor die no-fly zone, een grote bende despoten die een ander te lijf gaat onder het mom " wij zijn niet zo ".
Zag je gisteravond op die MA-tv ook al, nieuwsgeving was tot nu toe omfloerst neutraal, Khadaffi ging heel wat vinniger voor de bijl nu.
Die Sarkozy zal ook wel weer flink aan de telefoon hebben lopen hijgen, nee Mo, jij niet, de ware democraat, denk aan de TGV.

Yep.

..............

Slinger
18-03-11, 13:15
Hoe kan je deze dilemaal oplossen ???

well, like what decent people would do in that case , even though nations & individuals are "different" entities : well, according to those liberal ethics dominating in the ,world today : nations are considered as "independent individuals pursuing their own selfish interests " ...

I prefer neo_feminism's ethics of care that improve those heartless cold liberal ethics , by introducing solidarity, empathy, care , love , compassion ....feeling...even at the global level between nations ..........

well , hoe kan deze "dilemma" opgelost worden ???

= all evil must be condemned even if that would go against one's interests , including the SA evil , no matter how SA is important as the first oil producer in the world .............

Dat is gemakkelijk om te zeggen, maar dan was er dus helemaal niets gebeurd om het volk van Lybië te helpen.

mark61
18-03-11, 13:17
Intussen begint Saleh te slachten in Jemen.

fisherman1969
18-03-11, 13:20
Gadaffi kondigt onmiddelijk staakt-het-vuren af.

Wat een lafaard zeg :hihi:

Als ze dat nou een maand geleden hadden gedaan, no-fly-drive...

Enfin, tis nooit goed wat je doet.

DAT HEB IK AL DAGEN LANG GEZEGD.
Wist dit al van af ong 11.50 deze ochtend .
Precies wat ze al voorspeld hadden ,khadaffi is slimmer als ze denken !
Alle moeite voor niks om te gillen als het niet zo ernstig was , zij tijd komt nog !!
Hij weet nu precies wie z,n tegenstanders zijn EN ZET ZE LETTERLIJK VOOR LUL
:boeps:

Sallahddin
18-03-11, 19:17
Dat is gemakkelijk om te zeggen, maar dan was er dus helemaal niets gebeurd om het volk van Lybië te helpen.


waaroom niet dan ??? denk je dat de potentieel nee van SA de machtig VS of de rest van het westen zou kunnen belemmeren om Libya te helpen via die no_fly zone ???


de VS had niet's een VN resolutie nodig om Irak binnen te vallen bijv , zelfs onder valse excuses !


why did the west not intervene in Rwanda ??? , or in Gaza when israel was massacring the Gazans , sometimes live on tv for the whole world to see, committing war crimes & crimes against humanityy, committing serious violations of human rights, of the Geneva convention, of many UN resolutions ............ ??? even the fact that israel is an occuppying imperialist force is a serious crime any kindda resistance against it is legetimate ...resistance against occupation is an internationally recognized human right even : see those European resistances against the nazis for example ....that of the former IRA , ETA ..........


what do u think of the western war crimes, crimes against humanity ...of NATO in Afghanistan , Irak .............???


ach : u just see what u wanna see, folks !

Slinger
18-03-11, 19:33
waaroom niet dan ??? denk je dat de potentieel nee van SA de machtig VS of de rest van het westen zou kunnen belemmeren om Libya te helpen via die no_fly zone ???


de VS had niet's een VN resolutie nodig om Irak binnen te vallen bijv , zelfs onder valse excuses !


why did the west not intervene in Rwanda ??? , or in Gaza when israel was massacring the Gazans , sometimes live on tv for the whole world to see, committing war crimes & crimes against humanityy, committing serious violations of human rights, of the Geneva convention, of many UN resolutions ............ ??? even the fact that israel is an occuppying imperialist force is a serious crime any kindda resistance against it is legetimate ...resistance against occupation is an internationally recognized human right even : see those European resistances against the nazis for example ....that of the former IRA , ETA ..........


what do u think of the western war crimes, crimes against humanity ...of NATO in Afghanistan , Irak .............???


ach : u just see what u wanna see, folks !

Ja, dat denk ik. Laten we reëel zijn, zonder de VS is er, waar ook ter wereld, geen actie mogelijk. En in het Midden-Oosten is SA de baas.

fisherman1969
18-03-11, 19:37
waaroom niet dan ??? denk je dat de potentieel nee van SA de machtig VS of de rest van het westen zou kunnen belemmeren om Libya te helpen via die no_fly zone ???


de VS had niet's een VN resolutie nodig om Irak binnen te vallen bijv , zelfs onder valse excuses !


why did the west not intervene in Rwanda ??? , or in Gaza when israel was massacring the Gazans , sometimes live on tv for the whole world to see, committing war crimes & crimes against humanityy, committing serious violations of human rights, of the Geneva convention, of many UN resolutions ............ ??? even the fact that israel is an occuppying imperialist force is a serious crime any kindda resistance against it is legetimate ...resistance against occupation is an internationally recognized human right even : see those European resistances against the nazis for example ....that of the former IRA , ETA ..........


what do u think of the western war crimes, crimes against humanity ...of NATO in Afghanistan , Irak .............???


ach : u just see what u wanna see, folks !

Hoe je het ook wend of keert volgens jou is het uiteraard de schuld van het WESTEN !
Precies zoals ik al dagen geleden heb gezegd .
Vermakelijk gewoon hoe ze hier draaien als palingen in een emmer snot !
:haha: