PDA

Bekijk Volledige Versie : Syrie



fisherman1969
18-03-11, 21:14
Ook in SYRIE pikken de mensen niet langer de onder drukking.
bron :NOS JOURNAAL

De jonge mensen voornamelijk MOSLIMS komen steeds meer op voor hun vrijheid en........................
willen leven zoals hun leeftijd genoten in ...jawel het WESTEN

Eke
18-03-11, 21:40
Ook in SYRIE pikken de mensen niet langer de onder drukking.
bron :NOS JOURNAAL

De jonge mensen voornamelijk MOSLIMS komen steeds meer op voor hun vrijheid en........................
willen leven zoals hun leeftijd genoten in ...jawel het WESTEN




Heb je het idee, Fisherman, dat het beeld wat anderen van 'ons' hebben overeenkomt met de werkelijkheid ?

Misschien heb je de kans om zondagavond naar het reisverslag van de Belgische Jan Leyers te kijken "Op weg naar het avondland" Nederland 2.
Daar filosofeert hij met een Ethiopiër over de 'aantrekkingskracht' van het Avondland...en de hoeveelheid jonge Afrikanen die in België zelfmoord pleegt...

Opkomen voor je vrijheid ! Dat's 1.
Vervolgens dat nieuwe leven vorm geven is 2. Het leidt nl. niet linea recta naar welvaart, naar snelle bolides...Daar moeten veel inspanningen voor gedaan worden. Ten koste van.....tijd bijvoorbeeld. Altijd druk zijn...rennen van hot naar her. Weinig tijd voor elkaar.

fisherman1969
18-03-11, 22:06
Heb je het idee, Fisherman, dat het beeld wat anderen van 'ons' hebben overeenkomt met de werkelijkheid ?

Misschien heb je de kans om zondagavond naar het reisverslag van de Belgische Jan Leyers te kijken "Op weg naar het avondland" Nederland 2.
Daar filosofeert hij met een Ethiopiër over de 'aantrekkingskracht' van het Avondland...en de hoeveelheid jonge Afrikanen die in België zelfmoord pleegt...

Opkomen voor je vrijheid ! Dat's 1.
Vervolgens dat nieuwe leven vorm geven is 2. Het leidt nl. niet linea recta naar welvaart, naar snelle bolides...Daar moeten veel inspanningen voor gedaan worden. Ten koste van.....tijd bijvoorbeeld. Altijd druk zijn...

Dat ligt gedeeltelijk aan je zelf , als je in een bolide wil rijden moet je dat zelf bekostigen je kunt er ook wat anders voor kopen ,maar feit is je moet er voor werken normaal gesproken.

Ja ik weet ook wel dat uitzonderingen de regel zijn wat deze mensen betreft er is niks beters als je geboorte land *) en daar willen ze juist verandering in brengen.
Als ik hier kijk naar moderne Moslima,s (met hoofddoekje hoor) , die hun kids naar school brengen in hun eigen auto , dan begrijp je misschien wat ik bedoel.
Ik denk ook dat op medisch gebied , studie enz enz
Trouwens een van mijn beste artsen is MOSLIMA ! en dacht je nu echt dat ze
dat mag in de landen die ik bedoel ? dat =vrijheid die deze jongeren zoeken en niet de bijkomende welvaart dat is mooi meegenomen .
Overigens het behoort bij de evolutie van de mens (ik speelde vroegerecht niet met een P.C spelletje of had op m,n twaalfde al beschikking over een mobiel waar je ook nog foto,s mee kunt maken ,en toch waren we gelukkig .
Overigens zijn de door jou als voorbeeld genoemde mensen uit,,AVONDLAND,, vrij om terug te gaan naar hun verleden dus eigenland een privilege dat ik niet heb ,eenvoudig omdat het voor mij niet bestaat ik moet wel ! dat is het nadeel van de ontwikkeling.
Het heeft ook zijn voordelen anders hadden wij elkaar nooit (ontmoet) en was dit dispuut er nooit geweest.
Ik besefte 12 jaar geleden dat ik om te overleven mee moet gaan met deze tijd (heb ik m,n leven nu nog aan te danken klinkt gek maar het is wel zo ,heb meegedaan aan experiment en nu dankzij deze P.C volg ik weer een medisch object .
Elk voordeel heeft zijn nadeel (JohanKruiff ).
:)
*) Heimwee is een ernstige niet te onderschatte ziekte!

Eke
19-03-11, 14:55
Als het alleen heimwee is wat er speelt en als er plaats zou zijn om in vrijheid en waardigheid te kunnen leven..ja dan kun je terug..