PDA

Bekijk Volledige Versie : Apple negeert verzet tegen I-phone app die homo's geneest



Hatert
21-03-11, 15:24
Apple laat applicatie die homo's moet 'genezen' toe

NEW YORK - Apple ligt onder vuur omdat het een applicatie heeft toegelaten die homoseksuelen moet begeleiden om hetero te worden. Verschillende activisten die de rechten van homoseksuelen verdedigen zijn hierover niet te spreken.

De applicatie die homo's moet 'genezen', werd gemaakt door een religieuze organisatie, genaamd Exodus International. Die ziet homoseksualiteit als 'een ziekte' dat enkel genezen kan worden door 'te bidden' en door het uitoefenen van 'conversie therapie'.

Gratis aangeboden
De applicatie wordt gratis aangeboden op de 'Itunes store' en kreeg een '+4 rating' van het bedrijf. Dit zou moeten betekenen dat de app geen 'verwerpelijke inhoud' bevat.

Een beschrijving van de app op de 'online shop': "Met meer dan 35 jaar ervaring, is Exodus met deze app toegewijd om de kwestie van homoseksualiteit te behandelen met de krachten van Christus."

Activisten hebben al bijna 85000 handtekeningen verzameld via een online petitie om Apple ertoe te dwingen de applicatie te verbieden. Het aantal neemt nog altijd sterk toe. "Gebruikers worden misleid en stereotypes worden gebruikt", luidt het.


21/03/11 14u20

http://www.ad.nl/ad/nl/1004/Economie/article/detail/574305/2011/03/21/Apple-laat-applicatie-die-homo-s-moet-genezen-toe.dhtml

marces
21-03-11, 15:33
Religieuze fanaten met een vernauwd denkraam.
Hebben ze geen app om mensen te genezen van de ziekte religie?

Pizzaman
21-03-11, 15:55
'Verwerpelijke' inhoud is nog wat anders dan 'volkomen onzinnige bullshit'.
Onzinnige bullshit is namelijk universeel.
Wat 'verwerpelijk' betekent zal voornamelijk aan de beoordelaar liggen.

Ongetwijfeld zou een 'hoe word ik homo'-app als verwerpelijk beoordeeld zijn.
Jawel. marces heeft het ook al gezien.

Het beste lijkt me dat ze die app stoppen waar ze het licht niet schijnt.
Mag wat mij betreft ook tussen hun oren zijn om de tocht wat te weren.

StevieK
21-03-11, 17:01
En ik wilde nog wel een apple kopen om "genezen " te worden, he, nu moet ik weer wachten :lol:

Joesoef
21-03-11, 17:08
Mooie ap voor de russisch orthodoxe kerk.

Mensen die nu van hun ipad af willen stuur mij een pmetje met een redelijke prijs....

Hatert
22-03-11, 14:49
Homoseksualiteit 'eenvoudig op te lossen' met iPhone

Van onze verslaggever Sebastiaan Timmermans − 22/03/11, 11:57

http://www.volkskrant.nl/static/FOTO/pe/8/2/11/media_xl_561971.jpg
Screenshot van de app van Exodus.

AMSTERDAM - Ben je homoseksueel en wil je er 'vanaf'? Dat kan volgens Exodus. In de app-store heeft de christelijke organisatie een programma geplaatst waarmee je hierover allerlei tips, blogs en handleidingen kunt lezen.

Exodus International is een koepelorganisatie voor verenigingen van ex-gays. In Canada en de VS zijn al ruim 240 organisaties lid. Het Nederlandse Exodus, dat hulp biedt aan ex-gedetineerden, heeft er niets mee te maken.

'De app is nuttig voor mannen, vrouwen, ouders, studenten en kerkleiders', aldus Exodus. Deze vereniging gelooft dat homoseksualiteit een keuze is en dat je je altijd nog kunt bedenken. Dit kan met bijbeltherapie en het 'aangaan van een relatie met Jezus Christus'.

Homo-in-bekering
Die app kan daarbij dus helpen. Want wanneer je het als homo-in-bekering even moeilijk hebt, kan een druk op de telefoon je de verleiding helpen te weerstaan. Door een video van een 'lotgenoot' te bekijken, een podcast te beluisteren of te kijken waar en wanneer een hulpbijeenkomst staat gepland.

De American Psychological Association en de American Medical Association hebben de ideeën achter de app verworpen.

Apple onder vuur
Ondertussen ligt Apple onder vuur dat deze app is toegelaten tot de appstore. Het kreeg namelijk een 4+-beoordeling van Apple. Dat betekent dat er geen sprake is van 'aanstootgevend materiaal'. Velen zijn het er niet mee eens. Homowebsite change.org is een online petitie tegen Apple gestart, die al meer dan 120 duizend keer is ondertekend. Apple weigert bijvoorbeeld wel erotische apps, zoals iBoobs.


http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/1863507/2011/03/22/Homoseksualiteit-eenvoudig-op-te-lossen-met-iPhone.dhtml