PDA

Bekijk Volledige Versie : Gristenen willen openbaar onderwijs overnemen



super ick
21-03-11, 16:32
Gristenen willen openbaar onderwijs overnemen
Gelezen op Protestantse Kerk in Nederland (pkn.nl): Nog maar weinig openbare scholen weten dat het mogelijk is om protestants godsdienstig vormingsonderwijs aan te bieden aan hun leerlingen. Ho! Stop! Watte? Daar waren wij dus ook nog niet van op de hoogte, maar het klopt wel. Als een zekere ouder op een bepaald moment begint te raaskallen van 'Jaa mijn kind zit dan wel op een openbare school maar ik vind dat ze toch godsdienstlesjes moet krijgen' dan is de school VERPLICHT zich te wenden tot het Dienstencentrum GVO en HVO, alwaar een speciaal docentje vrijgemaakt zal worden om op de betreffende school van Jezuschristus en Godverdomme te komen vertellen (Allah hakbar ook beschikbaar op aanvraag). Ooit werd dit centrum betaald van kerkcollectes, maar daar is anno nu niks meer van over en sinds 2009 ontvangt men dan ook subsidie uit Den Haag. Zodat u als belastingbetaler de achterdeurse rentree van Godje in het klaslokaal mede helpt te realiseren. Leuk hè? Zo is het openbaar onderwijs dus toch nog een beetje bijzonder onderwijs, met dank aan uw regering. Check ook de folders (eenpdf en tweepdf) die onlangs uitgegeven zijn om meer ruchtbaarheid aan deze regeling te geven en roep met ons mee: Hee Rutte, ouwe SGP-lover, doe 'es intrekken die soepsidie!

Geenstijl.nl

Pizzaman
21-03-11, 19:37
Mooi zo, wie reli-les wil betaalt dat maar lekker zelf.
Ik zie mijn kids liever wat meer sporten.

Slinger
21-03-11, 19:41
Gristenen willen openbaar onderwijs overnemen
Gelezen op Protestantse Kerk in Nederland (pkn.nl): Nog maar weinig openbare scholen weten dat het mogelijk is om protestants godsdienstig vormingsonderwijs aan te bieden aan hun leerlingen. Ho! Stop! Watte? Daar waren wij dus ook nog niet van op de hoogte, maar het klopt wel. Als een zekere ouder op een bepaald moment begint te raaskallen van 'Jaa mijn kind zit dan wel op een openbare school maar ik vind dat ze toch godsdienstlesjes moet krijgen' dan is de school VERPLICHT zich te wenden tot het Dienstencentrum GVO en HVO, alwaar een speciaal docentje vrijgemaakt zal worden om op de betreffende school van Jezuschristus en Godverdomme te komen vertellen (Allah hakbar ook beschikbaar op aanvraag). Ooit werd dit centrum betaald van kerkcollectes, maar daar is anno nu niks meer van over en sinds 2009 ontvangt men dan ook subsidie uit Den Haag. Zodat u als belastingbetaler de achterdeurse rentree van Godje in het klaslokaal mede helpt te realiseren. Leuk hè? Zo is het openbaar onderwijs dus toch nog een beetje bijzonder onderwijs, met dank aan uw regering. Check ook de folders (eenpdf en tweepdf) die onlangs uitgegeven zijn om meer ruchtbaarheid aan deze regeling te geven en roep met ons mee: Hee Rutte, ouwe SGP-lover, doe 'es intrekken die soepsidie!

Geenstijl.nl

Is al tientallen jaren zo. Ik denk al wel bijna een eeuw, maar van dat laatste ben ik niet helemaal zeker.

John2
21-03-11, 20:27
Is al tientallen jaren zo. Ik denk al wel bijna een eeuw, maar van dat laatste ben ik niet helemaal zeker.
Al meer dan 40 jaar bestaat deze mogelijkheid.

super ick
21-03-11, 23:18
Is al tientallen jaren zo. Ik denk al wel bijna een eeuw, maar van dat laatste ben ik niet helemaal zeker.

Gelukkig is dat geen argument het per direct af te schaffen.

In Nederland hebben we al de idioterie van het scheiden van kindertjes op basis van het geloof van hun ouders. Heb je daar behoefte dan kan je kind daar naartoe.

John2
21-03-11, 23:23
Gelukkig is dat geen argument het per direct af te schaffen.

In Nederland hebben we al de idioterie van het scheiden van kindertjes op basis van het geloof van hun ouders. Heb je daar behoefte dan kan je kind daar naartoe.

Waarom Dick wil jij de kinderen verstoten van lessen over de diverse religies?

7eloua
21-03-11, 23:34
Sinds wanneer is geenstijl een serieuze nieuwsbron?

(Ik weet verder niet wat de normen hier zijn betreffende nieuwsbronnen..)

John2
21-03-11, 23:48
Sinds wanneer is geenstijl een serieuze nieuwsbron?

(Ik weet verder niet wat de normen hier zijn betreffende nieuwsbronnen..)

Sinds enkele jaren hebben we hier geen norm voor een nieuwsbron en accepteren we alles wat maar een beetje waarde heeft. :ego:

7eloua
21-03-11, 23:50
Sinds enkele jaren hebben we hier geen norm voor een nieuwsbron en accepteren we alles wat maar een beetje waarde heeft. :ego:

Komisch! : D

Inhoudelijk: Wat een muggezifters.

Ok dat was niet echt inhoudelijk, maar toch.

John2
21-03-11, 23:56
Komisch! : D

Inhoudelijk: Wat een muggezifters.

Ok dat was niet echt inhoudelijk, maar toch.

Ja hoor volgens de bond van prikkers was het inhoudelijk genoeg. :ego:
Ze vragen alleen de bron van muggenswifters :hihi:

super ick
22-03-11, 10:22
Waarom Dick wil jij de kinderen verstoten van lessen over de diverse religies?

Kan als onderdeel van maatschappijleer of levensbeschouwing gegeven worden. Dat hoeft niet perse te gebeuren door aanhangers van de betreffende geloven. Die geloven namelijk dat zij het, als enige, bij het rechte eind hebben en zullen die boodschap dan ook altijd voor het voetlicht brengen. Daar ben ik op tegen.

Volwassenen kunnen zich ten alle tijden tot, om het even welk geloof, bekeren. Kinderen moet je met rust laten en niet proberen te brainwashen.
In onze buurt kwam er ook een soort relibus langs. Die parkeerde dan en lokte de kinderen naar binnen met leuke dingen als verven en kleien. Ondertussen werd er dan verteld over Jezus. Heel sneakymanier om weerloze kinderen te beinvloeden.

mark61
22-03-11, 10:26
Sinds wanneer is geenstijl een serieuze nieuwsbron?

(Ik weet verder niet wat de normen hier zijn betreffende nieuwsbronnen..)

Sjonnie heeft een voorkeur voor een scholierensite met opstellen van 13-jarigen, dat lijkt hem wel een betrouwbare historische bron.

De rest neemt het wat nauwer.

knuppeltje
22-03-11, 12:00
Straks hebben we weer van die internaten als je die christenen de kans geeft. :hihi:

7eloua
22-03-11, 23:57
Sjonnie heeft een voorkeur voor een scholierensite met opstellen van 13-jarigen, dat lijkt hem wel een betrouwbare historische bron.

De rest neemt het wat nauwer.

Thank God, oh nee dat mag je hier niet zeggen heb ik de afgelopen twee dagen gemerkt :hihi:.

H.P.Pas
23-03-11, 00:06
Thank God, oh nee dat mag je hier niet zeggen heb ik de afgelopen twee dagen gemerkt :hihi:.

''Godzijdank' , daar heeft geen Nederlandssprekende atheïst moeit mee.
Godzijdank. :slaap:

7eloua
23-03-11, 00:08
''Godzijdank' , daar heeft geen Nederlandssprekende atheïst moeit mee.
Godzijdank. :slaap:

Ik ga hier niet meer weg, voel me meteen welkom. :slaap: