PDA

Bekijk Volledige Versie : Moorden in Aghanistan



fisherman1969
21-03-11, 19:18
AMERIKAANSE
Soldaten moorden in AFGHANISTAN ,ze vermoorden willekeurige burgers !
bron
NOS.NL

fisherman1969
21-03-11, 19:21
AMERIKAANSE
Soldaten moorden in AFGHANISTAN ,ze vermoorden willekeurige burgers !
bron
NOS.NL

WAT EEN SCHORUM .
Die mogen ze van mij de doodstraf geven in Amerika !
:boos:

Joesoef
21-03-11, 19:27
http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,752272,00.html

fisherman1969
21-03-11, 19:37
http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,752272,00.html

Ook in de U.S.A is het bekend , en zijn de reactie,s het zelfde !
het tuig zit al vast , gelukkig!
Deze idioten hadden ZELF een moord commando opgericht !
WAT EEN TUIG!!!
(heb de foto,s gezien die deze sadisten zelf gemaakt hebben[/SIZE]
:traan2:

John2
21-03-11, 20:01
Ook in de U.S.A is het bekend , en zijn de reactie,s het zelfde !
het tuig zit al vast , gelukkig!
Deze idioten hadden ZELF een moord commando opgericht !
WAT EEN TUIG!!!
(heb de foto,s gezien die deze sadisten zelf gemaakt hebben[/SIZE]
:traan2:

Op elke helm zit een camera die continue opnamen maakt ook zij wisten dat er beelden worden gemaakt om zich ten aller tijden te kunnen verantwoorden.
Je kunt je alleen afvragen of deze foto's thuis horen op internet, omdat ze nu nooit meer kunnen dienen als bewijsmateriaal.
En sadistisch ik heb foto's gezien die erger waren dan deze foto's.

Joesoef
21-03-11, 20:16
Op elke helm zit een camera die continue opnamen maakt ook zij wisten dat er beelden worden gemaakt om zich ten aller tijden te kunnen verantwoorden.
Je kunt je alleen afvragen of deze foto's thuis horen op internet, omdat ze nu nooit meer kunnen dienen als bewijsmateriaal.
En sadistisch ik heb foto's gezien die erger waren dan deze foto's.

Maak je niet druk sjon, als je het artikel had gelezen dan wist je dat het om ca. 1000 gevallen zou gaan. Blijven dus 997 beelden over.

John2
21-03-11, 21:19
Maak je niet druk sjon, als je het artikel had gelezen dan wist je dat het om ca. 1000 gevallen zou gaan. Blijven dus 997 beelden over.

Hoeveel beelden denk jij dat er per dag worden gemaakt, 3600 per uur per man, en daar zitten heel veel materiaal tussen tijdens een missie.
En waar staat het dat het gaat om moord, het zijn gewone opnamen die worden gemaakt van de slachtoffers?

Joesoef
21-03-11, 21:32
En waar staat het dat het gaat om moord, het zijn gewone opnamen die worden gemaakt van de slachtoffers?

Drie soldaten vormden een ' killteam' en vermoorde eigenhandig zonder noodzaak of opdracht circa 1000 burgers. Vervolgens maakte ze daarvan foto's waarop te zien is hoe 'respectvol' ze met de doden omgaan.
Dit zijn geen soldaten maar zieke klerelijers.

John2
21-03-11, 21:58
Drie soldaten vormden een ' killteam' en vermoorde eigenhandig zonder noodzaak of opdracht circa 1000 burgers. Vervolgens maakte ze daarvan foto's waarop te zien is hoe 'respectvol' ze met de doden omgaan.
Dit zijn geen soldaten maar zieke klerelijers.
Kun jij op de foto's die er worden getoond enig sinds opmaken om wat het gaat?
Als ik de foto's bekijkt gaat het om een gewone patrouille op één van de foto's zie je een YPR voertuig verder zie je op de helmen van deze manschappen de camera's, ook dragen ze emblemen op hun uniformen iets wat speciale teams niet hebben.
Maar het is weer zover er is een actie afgekondigd tegen een Moslimland en de propaganda machine werkt op volle toeren.

John2
21-03-11, 22:02
Drie soldaten vormden een ' killteam' en vermoorde eigenhandig zonder noodzaak of opdracht circa 1000 burgers. Vervolgens maakte ze daarvan foto's waarop te zien is hoe 'respectvol' ze met de doden omgaan.
Dit zijn geen soldaten maar zieke klerelijers.
1000 burgers in 4 maanden dat ze daar zaten, trek daar de vrije dagen vanaf kom je uit op 100 dagen van 8 uur dienst, dus meer als 1,2 dode per uur en jij geloofd dit met zoveel controle en toezicht.

barfly
21-03-11, 22:05
John, je kent het verhaal van Vietnam toch wel?

Slinger
21-03-11, 22:06
http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,752272,00.html

Niet te geloven

Het staat in Der Spiegel, dus het moet wel waar zijn.

Verschrikkelijk

John2
21-03-11, 22:14
John, je kent het verhaal van Vietnam toch wel?

O, ja de verhalen van de Killing Fields ken ik zeker, maar die vallen niet te vergelijken met nu.
Ieder militair is uitgerust met camera en een gps systeem zodat staf-staf ten alle tijden weet wat er gebeurd in het veld, elke kogel elke granaat, raket of wat ook wordt verantwoord.
Het gaat hier volgens zeggen om 3 jongens, die duizend of meer doden op hun geweten moeten hebben, dus ze missen ieder meer als 300 patronen.
Een ieder die ooit in dienst heeft gezeten weet dat je meerderen beginnen te zeuren als je 1 patroon mist, bij een vol magazijn van 30 slaan de stoppen door en bij 60 krijg je bekant de doodstraf.

barfly
21-03-11, 22:20
O, ja de verhalen van de Killing Fields ken ik zeker, maar die vallen niet te vergelijken met nu.
Ieder militair is uitgerust met camera en een gps systeem zodat staf-staf ten alle tijden weet wat er gebeurd in het veld, elke kogel elke granaat, raket of wat ook wordt verantwoord.
Het gaat hier volgens zeggen om 3 jongens, die duizend of meer doden op hun geweten moeten hebben, dus ze missen ieder meer als 300 patronen.
Een ieder die ooit in dienst heeft gezeten weet dat je meerderen beginnen te zeuren als je 1 patroon mist, bij een vol magazijn van 30 slaan de stoppen door en bij 60 krijg je bekant de doodstraf.

Killing fields ging over Cambodja heh. Ik geloof best wel dat die domme yanks zomaar mensen hebben afgeknalt.

John2
21-03-11, 22:32
Killing fields ging over Cambodja heh. Ik geloof best wel dat die domme yanks zomaar mensen hebben afgeknalt.
This ook al laat dus fouten mag ik maken.
En nee zomaar mensen doden tijdens een actie/missie is technisch onmogelijk, teams wisselen te vaak van manschappen, er is te veel controle op het materiaal.
Ik kan en mag niet alles openbaar maken, maar als er een dode of gewonde valt, moet deze worden begraven en er van de arts een overlijdens verklaring worden afgeleverd.
Veel artsen zijn ook locale waarnemers voor de VN-mensenrechten en zouden zeker misstanden hebben gemeld, verder zitten er waarnemers die van een willekeurige soldaat zijn helm beelden volgt, nee hoe graag ik het ook wil geloven, vind ik het onmogelijk.

Joesoef
22-03-11, 05:32
Maar het is weer zover er is een actie afgekondigd tegen een Moslimland en de propaganda machine werkt op volle toeren.


Gruwelfoto's kafier militairen opgedoken <hr style="color: rgb(231, 228, 220); background-color: rgb(231, 228, 220);" size="1"> Het Duitse weekblad Der Spiegel heeft een groot aantal foto's in handen van Amerikaanse militairen in Afghanistan die trots poseren naast de lichamen van door hen gedode burgers. Het weekblad heeft slechts drie van een veel groter aantal foto's gepubliceerd in de editie die maandag verscheen.

Hoe Der Spiegel aan de foto's komt, is onduidelijk. Het Amerikaanse leger nam de foto's in beslag tijdens een onderzoek naar de dood van drie ongewapende Afghanen vorig jaar en wilde ze koste wat kost geheimhouden. Vijf militairen van een legerbasis ten zuiden van Seattle, in de staat Washington, zijn aangeklaagd voor moord en samenzwering. Hun advocaten kregen kopieën van de foto's, maar mochten deze onder geen beding verspreiden.

Op een van de foto's staat een van de hoofdverdachten, korporaal Jeremy Morlock, die grijnzend het hoofd van een lijk aan zijn haar omhooghoudt. Het lichaam is volgens Der Spiegel van Gul Mudin, die Morlock op 15 januari 2010 in de provincie Kandahar zou hebben vermoord.

Een tweede foto toont een Amerikaanse militair, Andrew Holmes, die het hoofd van hetzelfde lijk optilt. Volgens zijn advocaat kreeg Holmes de opdracht 'op de foto te staan, dus ging hij op de foto. Dat maakt geen moordenaar van hem'. De advocaat wilde een ballistisch deskundige als getuige oproepen, die mogelijk zou kunnen vertellen dat het slachtoffer om het leven is gekomen door een ander wapen dan dat van Holmes. Zijn verzoek werd echter afgewezen.

Op een derde foto zijn twee ogenschijnlijk dode mannen te zien. Deze foto werd in beslag genomen van een lid van het betrokken peloton. Militairen vertelden de onderzoekers dat dergelijke foto's van lijken in oorlogsgebieden worden geruild zoals voetbalplaatsjes op een schoolplein.


"Der Spiegel heeft foto's gepubliceerd waarop daden worden getoond die weerzinwekkend zijn voor ons als mensen en haaks staan op de normen en waarden van het Amerikaanse leger", deelde het leger in een verklaring mee. "We verontschuldigen ons voor de opwinding die deze foto's veroorzaken."

De moorden waar de vijf van worden beschuldigd zouden in januari, februari en maart 2010 hebben plaatsgevonden. Na de eerste moord stuurde een militair, Adam Winfield, via Facebook berichten aan zijn ouders waarin hij zei dat zijn collega's een burger hadden afgeslacht en meer burgers wilden vermoorden. Hij waarschuwde zijn ouders hierover te zwijgen.

Winfields vader lichtte een officier in, maar tot mei, toen een getuige in een drugsonderzoek ook melding maakte van de moorden, werd er geen actie ondernomen. Winfield zelf wordt beschuldigd van deelname aan de laatste moord die het peloton pleegde.

Morlock verklaarde dat de moordpartij werd geleid door sergeant Calvin Gibbs, die overigens volhoudt dat het doden van de burgers gerechtvaardigd was. Ook heeft Morlock gezegd dat hij en Holmes Mudin zonder reden doodschoten. Holmes zegt dat hij op bevel van Morlock het vuur opende, omdat Morlock vond dat Mudin een bedreiging vormde.
Het proces van Morlock vindt woensdag plaats. Hij heeft erin toegestemd schuld te bekennen aan moord, samenzwering en andere aanklachten en te getuigen tegen zijn medeverdachten. In ruil hiervoor krijgt hij maximaal 24 jaar gevangenisstraf.

http://www.depers.nl/buitenland/555124/Gruwelfotos-militairen-poseren-met-lijken.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Calvin_Gibbs

John61
22-03-11, 07:58
Mensen blijven waar ook ter wereld mensen. Taliban zijn mensen en gruwelijke daden verrichten tegen andere mensen. Het zelfde geldt voor Amerikanen, Russen, Marokkanen, Iraniers, Hollanders, enzovoort.

Het enige lichtpuntje is wel dat in landen als Amerika de mogelijkheid bestaat dat de daders door de eigen mensen worden veroordeeld. Dit in tegenstelling tot bijv. de Taliban.

Wanneer deze daden idd zijn gepleegd, de daders achterhalen en flink straffen!

knuppeltje
22-03-11, 08:27
Ik kan en mag niet alles openbaar maken, maar.....

Jij mag van alles, maar je kunt niets. Ok, er ongelooflijk stom op los leuteren, dat weer wel.

marces
22-03-11, 08:30
Mensen blijven waar ook ter wereld mensen. Taliban zijn mensen en gruwelijke daden verrichten tegen andere mensen. Het zelfde geldt voor Amerikanen, Russen, Marokkanen, Iraniers, Hollanders, enzovoort.

Het enige lichtpuntje is wel dat in landen als Amerika de mogelijkheid bestaat dat de daders door de eigen mensen worden veroordeeld. Dit in tegenstelling tot bijv. de Taliban.

Wanneer deze daden idd zijn gepleegd, de daders achterhalen en flink straffen!

Daar heb je een goed punt. Ik heb inderdaad ook de overtuiging dat wij mensen niet zoveel wezenlijk van elkaar verschillen, culturen wel.

John2
22-03-11, 08:33
Jij mag van alles, maar je kunt niets. Ok, er ongelooflijk stom op los leuteren, dat weer wel.
Yep en jij wilt alles maar doet niets.

Wist je trouwens dat dit stukje vorig jaar al eens in de krant heeft gestaan toen het door de mensenrechten organisatie naar buiten werd gebracht op 8-9 september 2010.
Deze jongen toen soldaat was en nu korporaal en in december is voor geweest.

knuppeltje
22-03-11, 08:43
Yep en jij wilt alles maar doet niets.

Leuter maar gewoon verder.

John61
22-03-11, 09:01
Daar heb je een goed punt. Ik heb inderdaad ook de overtuiging dat wij mensen niet zoveel wezenlijk van elkaar verschillen, culturen wel.

Culturen verschillen, maar geef mensen macht en een aantal kan dat niet handelen. Heb ooit een interview gehad met een servier die aan de verkrachtingen in Bosnie had meegedaan. Hij wist eigenlijk niet waarom, niet bij nagedacht, anderen deden het ook, wilde niet opvallen door te weigeren enz.

Onder andere omstandigheden kunnen mensen dingen doen, die ze in "normale" situaties niet in hun hoofd zouden halen.

mark61
22-03-11, 09:06
Wanneer deze daden idd zijn gepleegd, de daders achterhalen en flink straffen!

Eh, deze zaak is al oud, de daden dateren van een jaar geleden. De schuldigen staan allang voor de krijgsraad, het proces wegens oorlogsmisdaden is bezig as we speak.

http://www.huffingtonpost.com/2011/03/21/der-spiegel-afghanistan-photos_n_838417.html

http://en.wikipedia.org/wiki/FOB_Ramrod_kill_team

super ick
22-03-11, 09:16
Het is ook een menselijk gevolg. Zet ze in barbaarse omstandigheden neer en ze gaan zich als barbaren gedragen.
Ook de Russen hebben dit gedaan in Afganistan. Hele dorpen hebben ze lukraak van de kaart geveegd.
Een andere prikker opperde ook al het voorbeeld Vietnam. Ook in de tweede wereldoorlog is er sprake geweest van barbaarse 'vergeldingsacties'.

Pizzaman
22-03-11, 09:36
Het is ook een menselijk gevolg. Zet ze in barbaarse omstandigheden neer en ze gaan zich als barbaren gedragen.
Ook de Russen hebben dit gedaan in Afganistan. Hele dorpen hebben ze lukraak van de kaart geveegd.
Een andere prikker opperde ook al het voorbeeld Vietnam. Ook in de tweede wereldoorlog is er sprake geweest van barbaarse 'vergeldingsacties'.

De illusie dat alleen hoogedele helden zouden solliciteren bij het leger speelt ook mee.
D'r zitten natuurlijk best wat would-be Rambo's tussen. :sniper:

John2
22-03-11, 09:44
Leuter maar gewoon verder.
Nee knuppeltje er is er maar eentje die leuterde en dat ben jij, je hebt zelfs de informatie die ik je gaf niet even gekeken of die klopte, je vriendje Mark wel zag ik.


Het is ook een menselijk gevolg. Zet ze in barbaarse omstandigheden neer en ze gaan zich als barbaren gedragen.
Ook de Russen hebben dit gedaan in Afganistan. Hele dorpen hebben ze lukraak van de kaart geveegd.
Een andere prikker opperde ook al het voorbeeld Vietnam. Ook in de tweede wereldoorlog is er sprake geweest van barbaarse 'vergeldingsacties'.
Dat er barbaarse dingen gebeuren is bekend, maar hier zou het gaan om 1 peloton die rond de duizend mensen in lust zou hebben vermoord en dat is onmogelijk.
Twee jaar geleden heeft UNAMA al aangegeven en deze foto's doorgespeeld naar de VN, omdat er enkele vragen waren naar de omstandigheden omtrent deze militairen en zijn toen berisp door de legerleiding voor het in het bezit hebben van foto's.
Maar ben benieuwd naar de meer dan 1000 foto's die dit duitse blad in zijn bezit heeft.

marces
22-03-11, 09:45
Het is ook een menselijk gevolg. Zet ze in barbaarse omstandigheden neer en ze gaan zich als barbaren gedragen.
Ook de Russen hebben dit gedaan in Afganistan. Hele dorpen hebben ze lukraak van de kaart geveegd.
Een andere prikker opperde ook al het voorbeeld Vietnam. Ook in de tweede wereldoorlog is er sprake geweest van barbaarse 'vergeldingsacties'.

Klopt. De omstandigheden bepalen voor een groot deel of een mens "goed' of "slecht" is.
Het is niet voor niks zo dat, daar waar het welzijn op een hoog niveau staat, zoals in de meeste westerse landen, ook de meeste stabiliteit heerst. Tevreden mensen schoppen geen herrie.

Bofko
22-03-11, 09:48
Klopt. De omstandigheden bepalen voor een groot deel of een mens "goed' of "slecht" is.
Het is niet voor niks zo dat, daar waar het welzijn op een hoog niveau staat, zoals in de meeste westerse landen, ook de meeste stabiliteit heerst. Tevreden mensen schoppen geen herrie.

Hmm, mm
Een tevreden roker is geen onruststoker. Zegt de roker. tegen de niet-roker.

knuppeltje
22-03-11, 10:49
Nee knuppeltje er is er maar eentje die leuterde en dat ben jij,

Ach, hebben we onze Freiherr von Münchhausen weer.

John2
22-03-11, 11:09
Ach, hebben we onze Freiherr von Münchhausen weer.
Ach güt, je meent het.
Toon dan eens dat ik ongelijk heb of doe in ieder geval een poging.

John2
22-03-11, 12:33
Ach, hebben we onze Freiherr von Münchhausen weer.

Nou waar blijf je met de opsomming ?

Joesoef
22-03-11, 13:02
Nou waar blijf je met de opsomming ?

Sjon, op de onzin die jij uitkraamt is niets te zeggen.

fisherman1969
22-03-11, 13:18
Yep en jij wilt alles maar doet niets.

Wist je trouwens dat dit stukje vorig jaar al eens in de krant heeft gestaan toen het door de mensenrechten organisatie naar buiten werd gebracht op 8-9 september 2010.
Deze jongen toen soldaat was en nu korporaal en in december is voor geweest.

John waarom was het dan nu weer op het nieuws?
Ik houd me altijd op ,,de vlakte,, dat weet je ook wel !
Ik ben onpartijdig ,maar dit was willens en wetens gajus ,dat onder elkaar al had afgesproken om een ,,eigen rechtertje te gaan spelen,, deze lui zij gestoord !
HET DEED MIJ DENKEN AAN DE FANATIEKE NAZIE,S DIE OOK GEEN MENS SPAARDEN.
MOET ZEGGEN HET KOMT NU ZELFS OOK NOG VOOR KIJK MAAR NAAR LIBIE.

GEWOON ONMENSELIJK!

:droef:

John2
22-03-11, 14:03
Sjon, op de onzin die jij uitkraamt is niets te zeggen.

Waarover kraam ik onzin uit Joesoef?


John waarom was het dan nu weer op het nieuws?
Ik houd me altijd op ,,de vlakte,, dat weet je ook wel !
Ik ben onpartijdig ,maar dit was willens en wetens gajus ,dat onder elkaar al had afgesproken om een ,,eigen rechtertje te gaan spelen,, deze lui zij gestoord !
HET DEED MIJ DENKEN AAN DE FANATIEKE NAZIE,S DIE OOK GEEN MENS SPAARDEN.
MOET ZEGGEN HET KOMT NU ZELFS OOK NOG VOOR KIJK MAAR NAAR LIBIE.
GEWOON ONMENSELIJK!
:droef:
Waarom het nu weer op het nieuws was, weet ik niet, misschien omdat de VS in Libië bezig is, wie zal het zeggen.
Wat ik wel weet is dat er vorig jaar al een rechtszaak liep tegen twee van deze jongens en twee jaar geleden al een onderzoek naar aanleiding van de foto's die werden gevonden bij diverse militairen.
De afspraak eigen rechter te spelen hoe had jij je dit voorgesteld met diverse controles die er zijn.
Enkele van deze controles zijn;
Elke militair moet zijn munitie bij terug komst inleveren en verantwoorden.
Is er geschoten of wordt er munitie vermist dan worden de beelden bekeken die zijn gemaakt met diverse camera's op de helm.
Verder als er een dode of gewonde valt wordt er ten aller tijden een arts gewaarschuwd, is het een militair/terrorist dan zal het een militaire arts zijn, is het een burger wordt er een burger arts ingeschakeld.
Kogels of fragmenten van kogels worden uit het lichaam verwijderd en aan een ballistiek onderzoek onderworpen om het wapen te achterhalen.
Verder moet een ieder een rapport opmaken, inclusief de officier en onderofficier.
Alle bevindingen worden samengevoegd in een eind rapport die ter inzage liggen voor de deelnemende landen maar ook voor de VN.
Zover het militaire gedeelte, dan krijg je nog eens de onderzoeken van de locale waarnemers en indien nodig internationale waarnemers van de VN, deze spreken met de arts en diverse getuigen uit de burgermaatschappij.
Maar inderdaad soms gaat het mis, maar dat heeft dan meestal de geestelijke vermoeidheid als oorzaak waarbij militairen in de schemering dingen zien die er niet zijn en zover ik het mij kan herinneren was dit destijds ook het geval.
Deze jongens kregen door dat er op punt x gewapende mannen liepen en zouden toen deze jongen hebben gedood.

Joesoef
22-03-11, 14:31
Waarover kraam ik onzin uit Joesoef?

Zo een beetje alles en dat de godganse dag :moe:

super ick
22-03-11, 14:43
[QUOTE=Joesoef;4644270]


Gruwelfoto's kafier militairen opgedoken <hr style="color: rgb(231, 228, 220); background-color: rgb(231, 228, 220);" size="1">[COLOR=Black]


Ga jij, als moderator nu ook al zo beginnen?

super ick
22-03-11, 14:48
De illusie dat alleen hoogedele helden zouden solliciteren bij het leger speelt ook mee.
D'r zitten natuurlijk best wat would-be Rambo's tussen. :sniper:



Als je er lang genoeg tussen zit en veel ellende hebt ondervonden dan komen wraakgevoelens naar boven en kunnen doorgaans nette mensen veranderen in beesten.

In iedereen schuilt het kwaad alleen worden de meesten niet in situaties gebracht waarin het zich kan openbaren.
Wat niet betekend dat het onbestraft moet bljven of dat het niets voorstelt.

John2
22-03-11, 14:55
Zo een beetje alles en dat de godganse dag :moe:

Nogmaals Joesoef waar sla ik hier onzin uit, ik mag toch minstens van een moderator verwachten als hij zulke ernstige beschuldigingen uit dat hij met feiten komt en niet net als een Mark en een Knuppeltje domweg beschuldigingen uit naar prikkers op dit forum.

mark61
22-03-11, 16:27
Nogmaals Joesoef waar sla ik hier onzin uit, ik mag toch minstens van een moderator verwachten als hij zulke ernstige beschuldigingen uit dat hij met feiten komt en niet net als een Mark en een Knuppeltje domweg beschuldigingen uit naar prikkers op dit forum.

Eh, iedereen hier vindt je een fantast en een leugenaar. De meesten vinden het zonde van hun energie dat herhaaldelijk mede te delen.

Joesoef
22-03-11, 16:48
Ga jij, als moderator nu ook al zo beginnen?


Leer eerst eens quoten.

Joesoef
22-03-11, 16:49
Nogmaals Joesoef waar sla ik hier onzin uit, ik mag toch minstens van een moderator verwachten als hij zulke ernstige beschuldigingen uit dat hij met feiten komt en niet net als een Mark en een Knuppeltje domweg beschuldigingen uit naar prikkers op dit forum.


Heeft biereco geen dringende klusjes die moeten worden opgeknapt?

fisherman1969
22-03-11, 17:33
Waarover kraam ik onzin uit Joesoef?


Waarom het nu weer op het nieuws was, weet ik niet, misschien omdat de VS in Libië bezig is, wie zal het zeggen.
Wat ik wel weet is dat er vorig jaar al een rechtszaak liep tegen twee van deze jongens en twee jaar geleden al een onderzoek naar aanleiding van de foto's die werden gevonden bij diverse militairen.
De afspraak eigen rechter te spelen hoe had jij je dit voorgesteld met diverse controles die er zijn.
Enkele van deze controles zijn;
Elke militair moet zijn munitie bij terug komst inleveren en verantwoorden.
Is er geschoten of wordt er munitie vermist dan worden de beelden bekeken die zijn gemaakt met diverse camera's op de helm.
Verder als er een dode of gewonde valt wordt er ten aller tijden een arts gewaarschuwd, is het een militair/terrorist dan zal het een militaire arts zijn, is het een burger wordt er een burger arts ingeschakeld.
Kogels of fragmenten van kogels worden uit het lichaam verwijderd en aan een ballistiek onderzoek onderworpen om het wapen te achterhalen.
Verder moet een ieder een rapport opmaken, inclusief de officier en onderofficier.
Alle bevindingen worden samengevoegd in een eind rapport die ter inzage liggen voor de deelnemende landen maar ook voor de VN.
Zover het militaire gedeelte, dan krijg je nog eens de onderzoeken van de locale waarnemers en indien nodig internationale waarnemers van de VN, deze spreken met de arts en diverse getuigen uit de burgermaatschappij.
Maar inderdaad soms gaat het mis, maar dat heeft dan meestal de geestelijke vermoeidheid als oorzaak waarbij militairen in de schemering dingen zien die er niet zijn en zover ik het mij kan herinneren was dit destijds ook het geval.
Deze jongens kregen door dat er op punt x gewapende mannen liepen en zouden toen deze jongen hebben gedood.

Wat ik juist het meest walgelijke van dit alles vond , was dat deze (millitairen) al voor hun uitzending de koppen bij elkaar hadden gestoken ,om BEWUST mensen te gaan doden puur uit vermaak!!!
Ik ga /ging er van uit dat het waar is en dat was de reden waarom ik dit topic opende!
Kijk in elke oorlog gebeuren vreselijke dingen, maar al vooruit een ,,clubje ,, vormen is gewoon puur crimineel , dit zijn hufters van de bovenste plank

John2
22-03-11, 18:13
Heeft biereco geen dringende klusjes die moeten worden opgeknapt?
Als moderator heb jij voor mij afgedaan, ben dan ook benieuwd hoe het bestuur denkt over het modereren dat tegen alle regels ingaat.
Normen waarvoor deze site bedoeld was worden niet gehaald en in plaats van verbroedering wordt hier nu alleen maar haat gezaaid, mensen belachelijk gemaakt, en nederlanders kafirs genoemd.
Ben ook benieuwd hoe de subsidie verstrekkers hierover denken. :zwaai:

Joesoef
22-03-11, 18:36
1000 burgers in 4 maanden dat ze daar zaten, trek daar de vrije dagen vanaf kom je uit op 100 dagen van 8 uur dienst, dus meer als 1,2 dode per uur en jij geloofd dit met zoveel controle en toezicht.


Het gaat hier volgens zeggen om 3 jongens, die duizend of meer doden op hun geweten moeten hebben, dus ze missen ieder meer als 300 patronen.


nee hoe graag ik het ook wil geloven, vind ik het onmogelijk.



Wist je trouwens dat dit stukje vorig jaar al eens in de krant heeft gestaan toen het door de mensenrechten organisatie naar buiten werd gebracht op 8-9 september 2010.
Deze jongen toen soldaat was en nu korporaal en in december is voor geweest.


Twee jaar geleden heeft UNAMA al aangegeven en deze foto's doorgespeeld naar de VN, omdat er enkele vragen waren naar de omstandigheden omtrent deze militairen en zijn toen berisp door de legerleiding voor het in het bezit hebben van foto's.


Je hebt niet eens in de gaten dat jij jezelf tegenspreekt.









Maar het is weer zover er is een actie afgekondigd tegen een Moslimland en de propaganda machine werkt op volle toeren.




Normen waarvoor deze site bedoeld was worden niet gehaald en in plaats van verbroedering wordt hier nu alleen maar haat gezaaid, mensen belachelijk gemaakt, en nederlanders kafirs genoemd.
Ben ook benieuwd hoe de subsidie verstrekkers hierover denken. :zwaai:


En ondertussen zaai jij ook nog haat....

John2
22-03-11, 18:54
=Joesoef;4644641]Je hebt niet eens in de gaten dat jij jezelf tegenspreekt.
Waar spreek ik mijzelf tegen?



En ondertussen zaai jij ook nog haat....
Is het haat zaaien, als je zegt dat de propaganda machine begint te draaien als er een Moslimland wordt binnengevallen?

Joesoef
22-03-11, 18:57
Is het haat zaaien, als je zegt dat de propaganda machine begint te draaien als er een Moslimland wordt binnengevallen?


Dus jij noemt pure feiten die zijn gebeurd, moorden op burgers door soldaten, propaganda?

Pizzaman
22-03-11, 19:23
Laat 'm toch John, hij is gewoon gefrustreerd.

Hij kan niet meer naar believen knippen en plakken want de zooi werkt niet,
en z'n ega heeft Haters stukje over porna gelezen en nu krijgt ie thuis op z'n donder
omdat ie belangrijke informatie heeft achtergehouden.

:wijs:

John2
22-03-11, 20:38
Dus jij noemt pure feiten die zijn gebeurd, moorden op burgers door soldaten, propaganda?
Wel als er foto's worden gelekt naar de pers en er iemand wordt veroordeeld in de media voordat het onderzoek is afgerond en er een gerechtelijke uitspraak is.
Verder is het verhaal opgeblazen omdat een duizend moorden gewoonweg onmogelijk is.
Hoeveel burgers zijn er nu gevallen in een geweervuur ?

fisherman1969
22-03-11, 20:45
Wel als er foto's worden gelekt naar de pers en er iemand wordt veroordeeld in de media voordat het onderzoek is afgerond en er een gerechtelijke uitspraak is.
Verder is het verhaal opgeblazen omdat een duizend moorden gewoonweg onmogelijk is.
Hoeveel burgers zijn er nu gevallen in een geweervuur ?

Ik heb het topic geopend naar aan leiding van dit:
http://nos.nl/artikel/227276-belastende-fotos-militairen-vs.html
En dat was gisteren op het journaal dus ???

John2
22-03-11, 20:57
Ik heb het topic geopend naar aan leiding van dit:
http://nos.nl/artikel/227276-belastende-fotos-militairen-vs.html
En dat was gisteren op het journaal dus ???Dat je een topic open naar aanleiding van het journaal is en lijkt mij logisch, ik snap alleen niet waarom dit een 2 jaar na datum weer boven komt drijven.

Joesoef
22-03-11, 21:07
Dat je een topic open naar aanleiding van het journaal is en lijkt mij logisch, ik snap alleen niet waarom dit een 2 jaar na datum weer boven komt drijven.

Kletsmajoor. Het gaat onder meer om en incident uit januari 2010 en der spiegel publiceerde dit weekend enkele foto's.

fisherman1969
22-03-11, 21:16
Dat je een topic open naar aanleiding van het journaal is en lijkt mij logisch, ik snap alleen niet waarom dit een 2 jaar na datum weer boven komt drijven.

Ik denk juist om dezelfde redenen ,omdat nu veel meer feiten en foto,s boven water zijn gekomen, waarvan jij zegt dat het onmogelijk is .
En vooral om de,,opzet,, dus voor dat ze al in Afghanistan waren , waren deze (millitairen) al van plan om deze misdaden te bedrijven , want dit zijn oorlogs misdaden !!

super ick
22-03-11, 21:20
Leer eerst eens quoten.

Dank u voor de inhoudelijke opmerking en de strafpunt

Joesoef
22-03-11, 21:24
Dank u voor de inhoudelijke opmerking en de strafpunt


Je hebt geen strafpunten dick. Volgende keer geen tekst meer wijzigen in mijn quotes en vervolgens mij iets in de schoenen proberen te schuiven.

super ick
23-03-11, 08:58
Je hebt geen strafpunten dick. Volgende keer geen tekst meer wijzigen in mijn quotes en vervolgens mij iets in de schoenen proberen te schuiven.

Er is iets mis gegaan met quoten, tot zover heb je gelijk maar ik heb geen letter veranderd en geen letter toegevoegd.

knuppeltje
23-03-11, 10:19
... in plaats van verbroedering wordt hier nu alleen maar haat gezaaid, mensen belachelijk gemaakt, en nederlanders kafirs genoemd.

Of wordt er door totale nitwits met een dubbele agenda, zoals jij, constant gefantaseerd, gedraaid en gelogen. Je uit de ene na de andere zinloze beschuldiging over moslims en gooit die allemaal op een hoop.
Kortom, jij bent net zo haat zaaiend als degenen die je beschuldigt.

mark61
23-03-11, 10:22
Of wordt er door totale nitwits met een dubbele agenda, zoals jij, constant gefantaseerd, gedraaid en gelogen. Je uit de ene na de andere zinloze beschuldiging over moslims en gooit die allemaal op een hoop.
Kortom, jij bent net zo haat zaaiend als degenen die je beschuldigt.

Broedert, denk om uw hart. Het mijne is ook al gaar, dat lijkt me wel genoeg.

Slinger
23-03-11, 10:22
Of wordt er door totale nitwits met een dubbele agenda, zoals jij, constant gefantaseerd, gedraaid en gelogen. Je uit de ene na de andere zinloze beschuldiging over moslims en gooit die allemaal op een hoop.
Kortom, jij bent net zo haat zaaiend als degenen die je beschuldigt.

Zoek jij maar eens beter naar de ware aard van frère Tariq, de homobasher die jij aanbidt.

knuppeltje
23-03-11, 10:31
Zoek jij maar eens beter naar de ware aard van frère Tariq, de homobasher die jij aanbidt.

Ik lees hem tenminste nog en weet waarover hij het heeft. Dat kan jij ondanks al je geleuter over hem dus niet zeggen.

Verder val jij hier zelf vaak als stiekeme schijnheilige homofoob met donderend geraas door de mand.

Het blijft dus weer volop lachen met je.

Slinger
23-03-11, 10:34
Ik lees hem tenminste nog en weet waarover hij het heeft. Dat kan jij ondanks al je geleuter over hem dus niet zeggen.

Verder val jij hier zelf vaak als stiekeme schijnheilige homofoob met donderend geraas door de mand.

Het blijft dus weer volop lachen met je.

Je leest hem en dat betekent dat je veel tijd in hem steekt. Waarom doe je dat?

knuppeltje
23-03-11, 10:46
Je leest hem en dat betekent dat je veel tijd in hem steekt. Waarom doe je dat?

Omdat ik niet zo wezenloos en oeverloos uit mijn nek wil lullen zoals jij.

Lijkt me toch een heel goede reden.

Slinger
23-03-11, 10:57
Omdat ik niet zo wezenloos en oeverloos uit mijn nek wil lullen zoals jij.

Lijkt me toch een heel goede reden.

Waarom lees je geen werk dat door de SGP gepubliceerd wordt en wel van Tariq?

knuppeltje
23-03-11, 11:05
Waarom lees je geen werk dat door de SGP gepubliceerd wordt en wel van Tariq?

Volgens mij is de SGP geen bekend filosoof en schrijver, ome Tarik weer wel.

Dat neemt niet weg dat ik wel eens zie wat de SGP in de Kamer naar voren brengt - of wat er door de SGP in de media verschijnt, en daar wordt ik bepaald niet vrolijk van.

Ik mag ze dus niet.

Slinger
23-03-11, 11:32
Volgens mij is de SGP geen bekend filosoof en schrijver, ome Tarik weer wel.

Dat neemt niet weg dat ik wel eens zie wat de SGP in de Kamer naar voren brengt - of wat er door de SGP in de media verschijnt, en daar wordt ik bepaald niet vrolijk van.

Ik mag ze dus niet.

Maar ome Tariq zegt precies hetzelfde, met hem loop je weg.

knuppeltje
23-03-11, 11:38
Maar ome Tariq zegt precies hetzelfde

Dat doet hij helemaal niet. Het is dus weer eens gezwets van je.

Maar leuter maar rustig verder.

Slinger
23-03-11, 11:41
Dat doet hij helemaal niet. Het is dus weer eens gezwets van je.

Maar leuter maar rustig verder.

Inderdaad, ik denk dat hij nog een stuk erger is. De SGP kun je er tenminste niet op betrappen dat z zoiets als de sjaria willen invoeren.

knuppeltje
23-03-11, 11:45
Inderdaad, ik denk dat hij nog een stuk erger is. De SGP kun je er tenminste niet op betrappen dat z zoiets als de sjaria willen invoeren.

Welke sharia, en waar?

Slinger
23-03-11, 11:53
Welke sharia, en waar?

Je zegt iets gelezen te hebben van Tariq en je weet nog niet eens dat hij de sjaria wil invoeren, in Europa nog wel! Een tip: lees eens iets over hem.

John2
23-03-11, 18:06
Kletsmajoor. Het gaat onder meer om en incident uit januari 2010 en der spiegel publiceerde dit weekend enkele foto's.
Weet eigenlijk niet wat ik hier op moet antwoorden?
Meerdere incidenten uit januari 2010 en der spiegel publiceert foto's uit november 2009?
Verder kletsen we niet wij schrijven.


Ik denk juist om dezelfde redenen ,omdat nu veel meer feiten en foto,s boven water zijn gekomen, waarvan jij zegt dat het onmogelijk is .
En vooral om de,,opzet,, dus voor dat ze al in Afghanistan waren , waren deze (millitairen) al van plan om deze misdaden te bedrijven , want dit zijn oorlogs misdaden !!
Oorlogsmisdaden moeten bestraft worden. maar dan wel terecht op ware feiten.


Dank u voor de inhoudelijke opmerking en de strafpunt
This net het songfestifal.
Hello Marokko we want to give Dick one point :hihi:

Joesoef
23-03-11, 21:23
Weet eigenlijk niet wat ik hier op moet antwoorden?
Meerdere incidenten uit januari 2010 en der spiegel publiceert foto's uit november 2009?
Verder kletsen we niet wij schrijven.

Militair VS bekent moord op Afghanen - BUITENLAND - PAROOL (http://www.parool.nl/parool/nl/225/BUITENLAND/article/detail/1864266/2011/03/23/Militair-VS-bekent-moord-op-Afghanen.dhtml)
Militair VS bekent moord op Afghanen

23-03-11 22:10 uur

SEATTLE - Een van de Amerikaanse militairen die betrokken zijn bij een schandaal rond de moord op burgers in Afghanistan, heeft woensdag voor een militaire rechtbank schuld bekend. Het gaat om korporaal Jeremy Morlock, zo meldden Amerikaanse media.




De 22-jarige Morlock uit de plaats Wasilla in de staat Alaska staat net als vier van zijn collega's terecht op verdenking van een reeks moorden. Zeven anderen worden verdacht van het hinderen van het onderzoek, drugsgebruik en zware mishandeling van een collega die de zaak aanhangig maakte bij hun meerderen.

Het Duitse weekblad Der Spiegel publiceerde maandag foto's van twee Amerikaanse militairen die poseren naast het bebloede lichaam van een Afghaan die zij zouden hebben gedood. De mannen maken deel uit van een legereenheid waarvan de leden worden verdacht Afghaanse burgers voor de sport te vermoorden. (ANP)

Joesoef
23-03-11, 21:25
Het laatste schot van het Kill Team

De Standaard Online - Het laatste schot van het Kill Team (http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=8A37RCKU&subsection=2)

22/3/2011

Foto's tonen wangedrag VS-soldaten




Ruim 4.000 foto's tonen de gruweldaden van Amerikaanse soldaten in Afghanistan. Abu Ghraib revisited lijkt het wel. Het Duitse weekblad Der Spiegel maakte een reconstructie.

‘Ik word bedreigd...De jongens van mijn eenheid hebben een onschuldige Afghaan vermoord. Hij was zo oud als ik. Ze hadden alles voorbereid. Ik was ervan op de hoogte, maar wilde het niet geloven. Bijna iedereen van mijn eenheid weet ervan en ze vinden het in orde.'

De vader van soldaat Adam Winfield blijft sprakeloos wanneer hij op 14 februari 2010 het bericht van zijn zoon op de computer leest. Terwijl hij zijn zoon aanraadt om in het peloton zijn mond te houden, belt hij verschillende instanties bij het Amerikaanse leger op om het incident te melden. Tevergeefs. Hij krijgt nooit bericht dat zijn verhaal werd opgevolgd.

High-Fives

Adam Winfield (21) is de chauffeur van een Amerikaans militair voertuig op de Forward Operating Base Ramrod, in het hart van Talibanland in het zuiden van Afghanistan. Wanneer zijn makkers op 15 januari 2010 in een dorp gaan patrouilleren, blijft Winfield alleen achter in de wagen. Bij hun terugkeer gedragen ze zich merkwaardig: uitgelaten geven ze elkaar high-fives. Pas als één van de soldaten hem de foto's onder zijn neus duwt, begrijpt Adam het: soldaat-specialist Jeremy Morlock (22) zit gehurkt boven het lijk van een Afghaan. Hij grijnst naar de camera terwijl hij het hoofd van de gedode Afghaanse burger bij zijn haar naar boven trekt. Op een andere foto hurkt soldaat eerste klasse Andrew Holmes (19) bij het lichaam van Gul Mudin, een Afghaanse boerenzoon die dood moest. Morlock behoort tot het zogenaamde Kill Team van het peloton. Hij had de dag tevoren met sergeant-majoor Calvin Gibbs (25) beslist dat ze die dag hun eerste Afghaan zouden neerleggen. Toen Gul Mudin tijdens de patrouille plots in het vizier kwam, brachten ze hun plan ten uitvoer.

Uit de onderzoeksdocumenten die Der Spiegel kon inkijken, blijkt dat de soldaten alles in het werk hebben gesteld om de indruk te wekken dat ze uit wettige zelfverdediging hebben geschoten. Een man of vijf verwijderde zich van de groep en riep Gul Mudin bij zich. De jonge boerenzoon trok zijn hemd naar boven om de soldaten te tonen dat hij geen explosieven bij zich droeg. Maar ondertussen had Morlock al de pin uit de granaat getrokken, die hij van Gibbs had gekregen. ‘Oppassen, dekking zoeken', riep hij en hij gooide de granaat die in de buurt van de boerenzoon ontplofte. Acht schoten later was de Afghaan dood.

Terwijl zijn collega's pronken met de lugubere fotoshoot, gaat sergeant-majoor Gibbs nog een stuk verder: hij snijdt een vinger van het levenloze lichaam van de Afghaan. Een souvenir.

Een maand later beslist Adam Winfield in het holst van een Afghaanse nacht om zijn vader te mailen. Hij ziet het niet meer zitten.

Winnie, the Jew

De komst van majoor-sergeant Gibbs in november 2009 naar Ramrod verandert de sfeer in de groep. Gibbs is genadeloos en voert een schrikbewind. ‘Winnie, the Jew' noemt Gibbs de kleine Adam Winfield die vaak met zijn neus in de boeken zit en geen schunnigheden uitbraakt. Gibbs heeft zes tattoos op zijn linkerkuit: drie rode voor drie Irakezen die hij heeft neergeschoten, drie blauwe voor drie Afghanen.

Gibbs houdt van de oorlog. Hij haat de Afghanen en hij doodt graag. Zijn soldaten vertellen later aan de militaire onderzoekers dat Gibbs nooit sporen achterliet. Zo droeg hij operatiehandschoenen wanneer hij zijn kleine trofee van de hand van de gedode Afghaan sneed. En hij wilde nooit op de foto's. Nooit.

Op 22 februari 2010, een week nadat Adam Winfield zijn vader heeft ingelicht, slaat het Kill Team een tweede keer toe. Marach Agha (22) die op zijn eentje tegen een muur zit, moet de prijs betalen. Gibbs schiet eerst in de lucht met een oude Russische kalasjnikov die hij speciaal daarvoor heeft meegebracht, pakt dan zijn M4-geweer en schiet de jongen neer. De kalasjnikov wordt bij het lijk gesmeten, zodat later duidelijk zou zijn dat de Afghaan eerst had geschoten.

Adam Winfield, die niet bij de operatie was betrokken, hoort er later van. Hij wordt misselijk. Is dit de oorlog waarvoor hij heeft gekozen? Is hij hiervoor naar Afghanistan gekomen? Kan hij volhouden dat het hem allemaal niet raakt of zal bij binnenkort door de mand vallen?

Gibbs krijgt in de gaten dat Winfield hem wel eens in nesten zou kunnen brengen. Winfield voelt zich ongemakkelijk. ‘Gibbs heeft laten vallen dat hij jou wil elimineren', zou een kameraad hem toefluisteren.

Hij moet ook moorden

De leden van het Kill Team vertellen later dat Gibbs het ‘risico Winfield' alleen maar kon uitschakelen door van hem ook een moordenaar te maken. Soldaat-specialist Morlock, ondertussen de rechterhand van Gibbs, ontfermt zich over Winfield.

Op 2 mei 2010, wanneer het Kill Team weer op patrouille gaat, blijven Gibbs en Morlock in de buurt van Adam Winfield.

Mullah Allah Dad drinkt thuis zijn thee. Hij is als dorpsoudste een partner die de Amerikanen nodig hebben. Wanneer de Amerikaanse soldaten naderen, stapt hij hen tegemoet om met hen te praten. Gibbs geeft het bevel hem mee te nemen. ‘Breng hem naar beneden bij de graven en laat hem knielen', roept Gibbs. Winfield heeft niet het gevoel dat hij met een Talibanstrijder te maken heeft. Deze man is niet bewapend. Hij ziet er vriendelijk uit.

Dan schreeuwt Gibbs:‘Granaat!'

‘Schieten', roept Morlock.

En Adam Winfield schiet.

Uit de documenten zou later blijken dat Gibbs de kleine vinger van de mullah met chirurgische precisie heeft afgesneden. Hij zou ook een tand hebben uitgetrokken om hem aan Winfield te geven. Partners in Crime. En zo wordt ‘Winnie, the Jew' de ‘Bear Jew.' Adam Winfield is nu een volwaardig lid van de club. Drie dagen later loopt het mis.

Hasjiesj

Soldaat Justin Stoner, een militair die net terug is uit vakantie, beklaagt zich bij een hogere bevelhebber dat in zijn kamer naar hasjiesj ruikt. Zodra de mannen van het Kill Team op de hoogte zijn van de klacht, slaan ze de militair bont en blauw. Overal, behalve op zijn gezicht want die sporen kan je van ver zien. Gibbs bedreigt Stoner met een gemummificeerde vinger van een dode Afghaan. ‘Als je niet wil eindigen zoals hij, dan moet je je kop houden, begrepen?'

Maar Stoner gaat verder en dient opnieuw klacht in. De overste noteert de klachten en maant Stoner aan terug naar zijn kamer te gaan. ‘Ik kan niet meer teruggaan', stribbelt de militair tegen. ‘Ik wil niet eindigen zoals die onschuldige Afghanen.'

Op 7 mei 2010 wordt Stoner op het matje geroepen en moet hij drie dagen lang vragen beantwoorden. De zaak belandt in een stroomversnelling ‘Ik vreesde voor mijn leven omdat mijn eenheid tijdens de patrouilles op zoek gaat naar een Afghaan om die vervolgens zonder reden te vermoorden.'

Op 11 mei wordt ook Morlock verhoord. Hij gaat door de knieën. Als hij bekent en afstand neemt van Gibbs, kan hij misschien op een mildere straf rekenen.

De onderzoekers verhoren ruim tweeduizend soldaten, ze nemen alle laptops, fototoestellen en harde schijven in beslag.

Zo'n vierduizend foto's getuigen van de waanzin van de soldaten die in deze oorlog andere waarden hebben. In de brigade werden de foto's uitgewisseld alsof ze Panini-sporters waren. Sergeant-majoor Calvin Gibbs ontkent alles. Hij is van staal.

Krijgsraad

Morgen verschijnt soldaat-specialist Jeremy Morlock voor de krijgsraad. Hij pleit schuldig op drie aanklachten. Adam Winfield wordt beschuldigd van moord. In totaal worden vijf soldaten beschuldigd van moord en samenzwering. Zeven anderen worden verdacht van het roken van hasjiesj, het beletten van een onderzoek en het aanvallen van een klokkenluider.

De vierduizend foto's, dat is het echte probleem. ‘Het Amerikaanse leger heeft meer tijd besteed om de foto's geheim proberen te houden dan om de misdaden op te lossen', zegt de advocaat van Andrew Holmes, de andere soldaat op de foto's.

De militaire overheden hebben er alles aan gedaan om te beletten dat de foto's bekend zouden worden. Na het schandaal van Abu Ghraib in Irak, waar foto's zijn genomen van Amerikaanse soldaten die naakte Iraakse gevangenen aan de leiband houden, zijn de VS er als de dood voor dat een tweede schandaal hun reputatie weer zou besmeuren. Om nog maar te zwijgen over alle woedende reacties in Afghanistan en de rest van de moslimwereld.

Het artikel en de foto's zijn zondag in Der Spiegel verschenen. Het Amerikaanse leger heeft zich gisteren verontschuldigd. ‘De foto's tonen daden die in tegenstrijd zijn met onze menselijke natuur en haaks staan op de waarden van het leger van de VS.'


Corry Hancké

fisherman1969
23-03-11, 22:09
Weet eigenlijk niet wat ik hier op moet antwoorden?
Meerdere incidenten uit januari 2010 en der spiegel publiceert foto's uit november 2009?
Verder kletsen we niet wij schrijven.


Oorlogsmisdaden moeten bestraft worden. maar dan wel terecht op ware feiten.


This net het songfestifal.
Hello Marokko we want to give Dick one point :hihi:

Het blijkt wel degelijk op bewezen dus WARE feiten te berusten ! anders was er ook geen rechtzaak.
Natuurlijk is het geen ,, reclame,, voor Amerika en zullen ze het zoveel mogelijk (binnenshuis) willen houden

John2
23-03-11, 22:35
Het laatste schot van het Kill Team

Kijk eens hier en dan naar de data, het hoofd artikel is helaas al van de pagina gehaald.
Articles tagged with Adam Winfield | MichaelMoore.com (http://www.michaelmoore.com/tag/adam-winfield)


Het blijkt wel degelijk op bewezen dus WARE feiten te berusten ! anders was er ook geen rechtzaak.
Natuurlijk is het geen ,, reclame,, voor Amerika en zullen ze het zoveel mogelijk (binnenshuis) willen houden
Laten we eerst de uitspraak van de rechter afwachten.

Al Sawt
24-03-11, 00:01
O, ja de verhalen van de Killing Fields ken ik zeker, maar die vallen niet te vergelijken met nu.
Ieder militair is uitgerust met camera en een gps systeem zodat staf-staf ten alle tijden weet wat er gebeurd in het veld, elke kogel elke granaat, raket of wat ook wordt verantwoord.
Het gaat hier volgens zeggen om 3 jongens, die duizend of meer doden op hun geweten moeten hebben, dus ze missen ieder meer als 300 patronen.
Een ieder die ooit in dienst heeft gezeten weet dat je meerderen beginnen te zeuren als je 1 patroon mist, bij een vol magazijn van 30 slaan de stoppen door en bij 60 krijg je bekant de doodstraf.

En jij hebt in dienst gezeten?

Joesoef
24-03-11, 05:21
En jij hebt in dienst gezeten?

Imaginair.

Joesoef
24-03-11, 06:43
Laten we eerst de uitspraak van de rechter afwachten.

Amerikaans militair krijgt 24 jaar cel om moord Afghanen

ANP / Reuters − 24/03/11, 07:02

www.volkskrant.nl (http://www.volkskrant.nl)


Jeremy Morlock op een rechtbanktekening. © ap
SEATTLE - Een van de Amerikaanse militairen die betrokken zijn bij een schandaal rond de moord op burgers in Afghanistan, is gisteren door een militaire rechtbank tot 24 jaar celstraf veroordeeld. Korporaal Jeremy Morlock heeft schuld bekend, zo meldden Amerikaanse media.
De 23-jarige Morlock uit de plaats Wasilla in de staat Alaska bood de nabestaanden van de slachtoffers en het Afghaanse volk zijn excuses aan. Hij is de eerste van vier van zijn collega's die terecht moet staan op verdenking van een reeks moorden. Zeven anderen worden verdacht van het hinderen van het onderzoek, drugsgebruik en zware mishandeling van een collega die de zaak aanhangig maakte bij hun meerderen.

Foto's
Het Duitse weekblad Der Spiegel publiceerde maandag foto's van twee Amerikaanse militairen die poseren naast het bebloede lichaam van een Afghaan die zij zouden hebben gedood. Een van de twee zou Morlock zijn. De mannen maken deel uit van een legereenheid waarvan de leden worden verdacht Afghaanse burgers voor de sport te vermoorden. Ze zouden gedaan hebben alsof er sprake was van een gevechtssituatie om onschuldige burgers te kunnen doden.

Morlock gaat getuigen tegen zijn collega's. Hij komt na zeven jaar celstraf in aanmerking voor vervroegde vrijlating.

knuppeltje
24-03-11, 09:40
Je zegt iets gelezen te hebben van Tariq en je weet nog niet eens dat hij de sjaria wil invoeren, in Europa nog wel!

Een tip: lees eens iets over hem.


Welke sharia? En laat eens zien wat hij daarover zegt. :slaap:

Wat moet ik met al het geouwehoer over hem. :maf2:

fisherman1969
24-03-11, 09:58
Kijk eens hier en dan naar de data, het hoofd artikel is helaas al van de pagina gehaald.
Articles tagged with Adam Winfield | MichaelMoore.com (http://www.michaelmoore.com/tag/adam-winfield)


Laten we eerst de uitspraak van de rechter afwachten.

Ook dat is inmiddels bekend zie ik net (reactie Joesoef) uit Volkskrant.
Dus in elk geval heeft een van die hufters op z,n minst 7 jaar (was24) bajes aan z,n broek.
Niet bepaald om over te juichen maar het is in elk geval wat, en ik denk dat de familie van de slachtoffers ook wel een ,,schadeloos,, stelling krijgen.
Een ding is wel zo de daders worden berecht en dat kan je helaas niet altijd zeggen in
OORLOG , wat ten slotte het meest gore en vieze spel is dat de mens heeft uitgevonden!
:brozac:

mark61
24-03-11, 10:27
Kijk eens hier en dan naar de data, het hoofd artikel is helaas al van de pagina gehaald.
Articles tagged with Adam Winfield | MichaelMoore.com (http://www.michaelmoore.com/tag/adam-winfield)


Laten we eerst de uitspraak van de rechter afwachten.

Wat bezielt jou in godsnaam? Een paar Amerikanen plegen monsterlijke misdaden, iedereen weet het, zijn foto's van, ze hebben bekend, eentje zelfs al ruim voor het leger een onderzoek instelde, en jij wringt je in de debielste bochten om het te ontkennen en/of af te zwakken?

Wat ben jij, behalve imbeciel, voor monster?

Ben je Amerikaan? Word je betaald door de CIA? Dan zouden ze hun geld echt wel beter kunnen besteden?

Slinger
24-03-11, 10:41
Welke sharia? En laat eens zien wat hij daarover zegt. :slaap:

Wat moet ik met al het geouwehoer over hem. :maf2:

Je bent onwetend. Tariq vindt dat de sjaria moet worden ingevoerd in Europa, dat heeft hij jaren geleden al gezegd.

knuppeltje
24-03-11, 10:44
Je bent onwetend. Tariq vindt dat de sjaria moet worden ingevoerd in Europa, dat heeft hij jaren geleden al gezegd.

Alweer dat zinloos geleuter. Toon het even aan.

Slinger
24-03-11, 11:27
Alweer dat zinloos geleuter. Toon het even aan.

Ramadan heeft de islamitische leiders opgeroepen toepassing van de doodstraf en lijfstraffen op te schorten totdat overeenstemming is bereikt over de vraag in hoeverre en op welke manier deze straffen heden ten dage mogen en kunnen worden toegepast. Dat hij enkel een opschorting vroeg van deze straffen leidde tot kritiek van zowel moslims als niet-moslims. Zij zagen het als een halfslachtige poging om zich enerzijds als modern voor te stellen, en anderzijds de sharia niet af te vallen door deze straffen te verwerpen. In 2003 leverde dit standpunt van Ramadan een confrontatie op met de latere Franse president Nicolas Sarkozy. Tijdens een tv-debat beschuldigde Sarkozy Ramadan ervan steniging van vrouwen te verdedigen, Ramadan ontkende dit en verklaarde dat hij wel degelijk tegen deze straf is, maar dat het in de huidige omstandigheden beter is niet te ijveren voor een totaal verbod, maar voor een moratorium (opschorting) op deze straf, volgens Ramadan moet steniging in haar religieuze context worden gezien.

Uit Wikipedia

mark61
24-03-11, 11:31
Ramadan heeft de islamitische leiders opgeroepen toepassing van de doodstraf en lijfstraffen op te schorten totdat overeenstemming is bereikt over de vraag in hoeverre en op welke manier deze straffen heden ten dage mogen en kunnen worden toegepast. Dat hij enkel een opschorting vroeg van deze straffen leidde tot kritiek van zowel moslims als niet-moslims. Zij zagen het als een halfslachtige poging om zich enerzijds als modern voor te stellen, en anderzijds de sharia niet af te vallen door deze straffen te verwerpen. In 2003 leverde dit standpunt van Ramadan een confrontatie op met de latere Franse president Nicolas Sarkozy. Tijdens een tv-debat beschuldigde Sarkozy Ramadan ervan steniging van vrouwen te verdedigen, Ramadan ontkende dit en verklaarde dat hij wel degelijk tegen deze straf is, maar dat het in de huidige omstandigheden beter is niet te ijveren voor een totaal verbod, maar voor een moratorium (opschorting) op deze straf, volgens Ramadan moet steniging in haar religieuze context worden gezien.

Uit Wikipedia

Eh, dit gaat niet over het invoeren van de sjari'a in Europa.

Klein detail wellicht. Voor een historicus kan jij wel bijzonder slecht begrijpend lezen. Of helder denken, kweenie.

Slinger
24-03-11, 11:43
Eh, dit gaat niet over het invoeren van de sjari'a in Europa.

Klein detail wellicht. Voor een historicus kan jij wel bijzonder slecht begrijpend lezen. Of helder denken, kweenie.



Het gaat erom dat hij bepleit dat er in Europa op islamitische manier gestraft moet worden. En dan gaat het niet om de wetstoepassing zoals die in relatief moderne landen als Marokko en Turkije wordt gepraktiseerd, maar om de tradittionele islamitische manier: steniging, lijfstraffen etc. Dat is sharia, maar jij mag het rustig een andere naam geven.

Al Sawt
24-03-11, 12:20
Imaginair.

Dat dacht ik al. Aangezien hij beweert dat je voor afschieten van 60 kogels, de doodstraf kan krijgen.


Dan moet elke leger een divisie aan vuurpeletons hebben.

John2
24-03-11, 12:47
Amerikaans militair krijgt 24 jaar cel om moord Afghanen

ANP / Reuters − 24/03/11, 07:02

www.volkskrant.nl (http://www.volkskrant.nl)


Jeremy Morlock op een rechtbanktekening. © ap
SEATTLE - Een van de Amerikaanse militairen die betrokken zijn bij een schandaal rond de moord op burgers in Afghanistan, is gisteren door een militaire rechtbank tot 24 jaar celstraf veroordeeld. Korporaal Jeremy Morlock heeft schuld bekend, zo meldden Amerikaanse media.
De 23-jarige Morlock uit de plaats Wasilla in de staat Alaska bood de nabestaanden van de slachtoffers en het Afghaanse volk zijn excuses aan. Hij is de eerste van vier van zijn collega's die terecht moet staan op verdenking van een reeks moorden. Zeven anderen worden verdacht van het hinderen van het onderzoek, drugsgebruik en zware mishandeling van een collega die de zaak aanhangig maakte bij hun meerderen.

Foto's
Het Duitse weekblad Der Spiegel publiceerde maandag foto's van twee Amerikaanse militairen die poseren naast het bebloede lichaam van een Afghaan die zij zouden hebben gedood. Een van de twee zou Morlock zijn. De mannen maken deel uit van een legereenheid waarvan de leden worden verdacht Afghaanse burgers voor de sport te vermoorden. Ze zouden gedaan hebben alsof er sprake was van een gevechtssituatie om onschuldige burgers te kunnen doden.

Morlock gaat getuigen tegen zijn collega's. Hij komt na zeven jaar celstraf in aanmerking voor vervroegde vrijlating.


Ook dat is inmiddels bekend zie ik net (reactie Joesoef) uit Volkskrant.
Dus in elk geval heeft een van die hufters op z,n minst 7 jaar (was24) bajes aan z,n broek.
Niet bepaald om over te juichen maar het is in elk geval wat, en ik denk dat de familie van de slachtoffers ook wel een ,,schadeloos,, stelling krijgen.
Een ding is wel zo de daders worden berecht en dat kan je helaas niet altijd zeggen in
OORLOG , wat ten slotte het meest gore en vieze spel is dat de mens heeft uitgevonden!
:brozac:

Beste Joesoef en Fisherman, het zou gaan om meer dan duizend doden/moorden die het kill team op zijn geweten zouden hebben en om meer dan 4000 foto's met gruwelheden, maar deze zaak speelt al jaren over deze boeren zoon en een dorpsoudste waarvoor ze zijn veroordeeld.

mark61
24-03-11, 12:52
Het gaat erom dat hij bepleit dat er in Europa op islamitische manier gestraft moet worden.

Nee, dat doet ie niet. Waar lees je dat in jouw quote?

Je bent echt incompetent. Of te kwader trouw. Welk van 2en zou het nou zijn?

Slinger
24-03-11, 12:58
Nee, dat doet ie niet. Waar lees je dat in jouw quote?

Je bent echt incompetent. Of te kwader trouw. Welk van 2en zou het nou zijn?

Lul maar raak. Iemand die een moratorium op invoering van de saharia in Europa bepleit, is bereid die op termijn in te voeren. Als jij dat niet wilt zien, dan is dàt kwade trouw.

H.P.Pas
24-03-11, 13:08
Lul maar raak. Iemand die een moratorium op invoering van de saharia in Europa bepleit, is bereid die op termijn in te voeren. Als jij dat niet wilt zien, dan is dàt kwade trouw.

Jij leutert. Hij bepleitte een moratorium wereldwijd.
De facto een afschaffing, maar dat klinkt zo cru.

mark61
24-03-11, 13:11
Lul maar raak. Iemand die een moratorium op invoering van de saharia in Europa bepleit, is bereid die op termijn in te voeren. Als jij dat niet wilt zien, dan is dàt kwade trouw.

Wie lult hier nou, imbeciel?

Nee, hij bepleit geen moratorium op de invoering van de sjari'a in Europa. Hij bepleit een moratorium op de doodstraf in islamitische landen. Iets to-taal anders.

Dat zijn 3 verschillende dingen. Je bent zo halfabeet, of achterbaks, dat je 3 betekeniselementen vervalst.

Nog een keer: waar in jouw quote komen de woorden 'Europa' en 'sjari'a invoeren' voor?

Dit is een vraag op max. groep4-niveau. Moet je toch lukken om die te beantwoorden.

Ongelooflijk gewoon.

Apert liegen, geen antwoord geven op een vraag, tot 2x toe, en dan gaan schelden.

Bied onmiddellijk je excuses aan.

The_Grand_Wazoo
24-03-11, 13:11
Ramadan heeft de islamitische leiders opgeroepen toepassing van de doodstraf en lijfstraffen op te schorten totdat overeenstemming is bereikt over de vraag in hoeverre en op welke manier deze straffen heden ten dage mogen en kunnen worden toegepast. Dat hij enkel een opschorting vroeg van deze straffen leidde tot kritiek van zowel moslims als niet-moslims. Zij zagen het als een halfslachtige poging om zich enerzijds als modern voor te stellen, en anderzijds de sharia niet af te vallen door deze straffen te verwerpen. In 2003 leverde dit standpunt van Ramadan een confrontatie op met de latere Franse president Nicolas Sarkozy. Tijdens een tv-debat beschuldigde Sarkozy Ramadan ervan steniging van vrouwen te verdedigen, Ramadan ontkende dit en verklaarde dat hij wel degelijk tegen deze straf is, maar dat het in de huidige omstandigheden beter is niet te ijveren voor een totaal verbod, maar voor een moratorium (opschorting) op deze straf, volgens Ramadan moet steniging in haar religieuze context worden gezien.

Uit Wikipedia
Ik heb bovenstaande stukje nu 2 keer gelezen. Ik begrijp niet hoe je uit deze tekst afleidt dat a) de man in kwestie voorstander van de sharia zou zijn.
b) de man in kwestie voorstander zou zijn de sharia in Europa zou moeten worden ingevoerd.

Het staat er eenvoudigweg niet. Wat er staat suggereert eerder een zeer kritische positie t.o.v de sharia.

mark61
24-03-11, 13:17
Ik heb bovenstaande stukje nu 2 keer gelezen. Ik begrijp niet hoe je uit deze tekst afleidt dat a) de man in kwestie voorstander van de sharia zou zijn.
b) de man in kwestie voorstander zou zijn de sharia in Europa zou moeten worden ingevoerd.

Het staat er eenvoudigweg niet. Wat er staat suggereert eerder een zeer kritische positie t.o.v de sharia.

Tis werkelijk onbegrijpelijk. Hij kan niet begrijpend lezen, of doet hij alsof?

H.P.Pas
24-03-11, 13:43
[I]Ramadan heeft de islamitische leiders opgeroepen toepassing van de doodstraf en lijfstraffen op te schorten totdat overeenstemming is bereikt over de vraag in hoeverre en op welke manier deze straffen heden ten dage mogen en kunnen worden toegepast.

Jouw WIKI-tekst is niet zo erg pienter en jij praat hem na.
Ramadan eiste een moratorium op de uitvoering van de hudud, dwz van bestraffingen die telquel in de Koran geboden worden.
Als hij afschaffing zou eisen zegt hij met zoveel woorden dat de Koran niet deugt; dan kan hij gelijk inpakken.
Hier Ramadans originele tekst:

Conclusion

This call for an immediate moratorium on corporal punishment, stoning and the death penalty is demanding on many fronts. We are defining it as a call to consciousness of each individual so that she/he realizes that Islam is being used to degrade and subjugate women and men in certain Muslim majority societies
in the midst of collusive silence and chaotic judicial opinions on the ground. This realization implies:

- A mobilization of ordinary Muslims throughout the world to call on their governments to place an immediate moratorium on the application of hudûd and for the opening of a vast intra-community debate (critical, reasonable and reasoned) between the ulamâ, the intellectuals, the leaders and the general population.

- Taking the ulamâ to account so that they
at last dare to report the injustices and instrumentalization of Islam
in the field of hudûd and, in the name of fidelity to the Islamic texts, to put out a call for an immediate moratorium emulating the example of ‘Umar ibn al-Khattab.

- Promoting education of Muslim populations so that they go beyond the mirage of the formalism and appearances. The application of the repressive interpretations, measures and punishment does not make a society more faithful to the Islamic teachings. It is more the capacity to promote social justice and the protection the integrity of every individual, woman or man, rich or poor, that determines a truly authentic fidelity. The priority, according to the norms of Islam, is given to the protection of rights not to administering punishments which are meant to be implemented under strict and conditioned exceptions.

- This movement for reform from within, by the Muslims and in the name of the message and reference texts of Islam, should never neglect listening to the surrounding world as well as to the inquiries that Islam raises in non-Muslim minds. Not to concede to responses from “the other”, from “the West”, but, in order to remain, in its mirror, more constructively faithful to oneself.

We urge all of those that take heed to this call to join us and make their voices heard for the immediate suspension of the application of hudûd in the Muslim world so that a real debate establishes itself on the question. We say that in the name of Islam, of its texts and of the message of justice,
we can no longer accept that women and men undergo punishment and death while we remain utterly silent, as accomplices, through a process which is ultimately cowardly.


It is urgent that Muslim throughout the world refuse the formalist legitimization of the teachings of their religion and reconcile themselves with the deep message that invites towards spirituality, demands education, justice and the respect of pluralism. Societies will never reform themselves by repressive measures and punishment but more so by the engagement of each to establish civil society and the respect of popular will as well as a just legislation guaranteeing the equality of women and men, poor and rich before the law. It is urgent to set in motion a democratization movement that moves populations from the
obsession of what the law is sanctioning
to the claim of
what it should protect:
their conscience, their integrity, their liberty and their rights.
__________________

The_Grand_Wazoo
24-03-11, 14:03
Lul maar raak. Iemand die een moratorium op invoering van de saharia in Europa bepleit, is bereid die op termijn in te voeren. Als jij dat niet wilt zien, dan is dàt kwade trouw.

Europa? Hij roept toch islamitische leiders op?

knuppeltje
24-03-11, 14:57
[I]Ramadan heeft de islamitische leiders opgeroepen toepassing van de doodstraf en lijfstraffen op te schorten totdat overeenstemming is bereikt over de vraag in hoeverre en op welke manier deze straffen heden ten dage mogen en kunnen worden toegepast.

Je liegt alweer of het gedrukt staat. Ramadan heeft destijds gepleit voor een moratorium om zo tijd te winnen om uiteindelijk tot een afschaffing ervan te komen, ook van dat stenigen. Met het zomaar als not done te verklaren had hij echt niet bij de landen die de doodstraf nog uitvoeren aan hoeven te komen.

Daarin verkeert hij in zeer goed gezelschap. Op 16 nov. 2007 vroeg de Algemene Vergadering van de VN om hetzelfde. het voorstel werd met grote meerderheid aangenomen. Onnodig te vertellen dat de VS zich van stemmen onthield. Niet verwonderlijk, dat mensenrechten zeer lievende land voert zelf de doodstraf uit.

Maar met al je gedraai, gelieg en gezeik: wanneer toon je nu echt onomstotelijk aan dat hij hier de sharia wil invoeren?

knuppeltje
24-03-11, 14:58
Het gaat erom dat hij bepleit dat er in Europa op islamitische manier gestraft moet worden.

Geef dan daar eens het onomstotelijk bewijs van, of stop eindelijk eens met je gezeik?

knuppeltje
24-03-11, 15:00
Lul maar raak. Iemand die een moratorium op invoering van de saharia in Europa bepleit, is bereid die op termijn in te voeren. Als jij dat niet wilt zien, dan is dàt kwade trouw.

Toon dat nu eindelijk eens aan, lul de behanger.

Slinger
24-03-11, 15:04
Europa? Hij roept toch islamitische leiders op?

Hij heeft het in dit geval over moslims in Europa.

Slinger
24-03-11, 15:05
Je liegt alweer of het gedrukt staat. Ramadan heeft destijds gepleit voor een moratorium om zo tijd te winnen om uiteindelijk tot een afschaffing ervan te komen, ook van dat stenigen. Met het zomaar als not done te verklaren had hij echt niet bij de landen die de doodstraf nog uitvoeren aan hoeven te komen.

Daarin verkeert hij in zeer goed gezelschap. Op 16 nov. 2007 vroeg de Algemene Vergadering van de VN om hetzelfde. het voorstel werd met grote meerderheid aangenomen. Onnodig te vertellen dat de VS zich van stemmen onthield. Niet verwonderlijk, dat mensenrechten zeer lievende land voert zelf de doodstraf uit.

Maar met al je gedraai, gelieg en gezeik: wanneer toon je nu echt onomstotelijk aan dat hij hier de sharia wil invoeren?

Hij heeft het helemaal niet over een afschaffing gehad, maar over een uitstel van de invoering van de islamitische straffen in Europa.

H.P.Pas
24-03-11, 15:08
Hij heeft het helemaal niet over een afschaffing gehad, maar over een uitstel van de invoering van de islamitische straffen in Europa.

:moe:
Je houdt het gvd niet voor mogelijk....
Zit Schaap eindelijk achter de boeken, krijgen we dit....

knuppeltje
24-03-11, 15:09
Hij heeft het in dit geval over moslims in Europa.

Totaal bezopen. In Europa is allang geen doodstraf meer, dus voor een mortuarium in Europa hoeft hij zijn best niet te doen. Het ging hem bij dat mortuarium om de doodstraf waar die wel uitgevoerd wordt.

The_Grand_Wazoo
24-03-11, 15:12
Hij heeft het in dit geval over moslims in Europa.

Niet in het wikipedia lemma dat je hebt gepost.

knuppeltje
24-03-11, 15:13
Hij heeft het helemaal niet over een afschaffing gehad, maar over een uitstel van de invoering van de islamitische straffen in Europa.

Waarom heb jij blijkbaar zo,n ontstellend grote behoeft om zo onbeschaamd te liegen?
Is dat de SGP in je?

Zijn bedoeling is nooit anders geweest dan tijd te kopen om zo via verder discussies overal de geesten rijp te laten worden om de doodstraf geheel af te schaffen.

Al Sawt
24-03-11, 15:28
Tis werkelijk onbegrijpelijk. Hij kan niet begrijpend lezen, of doet hij alsof?Nee hoor, Slinger staat in traditie van Nederlandse onderwijscultuur. (Toekomstige) Docenten hebben slechte leesvaardigheden.

Kennelijk vormt Slinger geen uitzondering erop.

Slinger
24-03-11, 15:44
Totaal bezopen. In Europa is allang geen doodstraf meer, dus voor een mortuarium in Europa hoeft hij zijn best niet te doen. Het ging hem bij dat mortuarium om de doodstraf waar die wel uitgevoerd wordt.

Hij heeft het over een mortuarium van de islamitische straffen in Europa. Dat kan maar één ding betekenen en dat is dat hij op termijn die straffen in Europa wil invoeren.

Slinger
24-03-11, 15:46
Waarom heb jij blijkbaar zo,n ontstellend grote behoeft om zo onbeschaamd te liegen?
Is dat de SGP in je?

Zijn bedoeling is nooit anders geweest dan tijd te kopen om zo via verder discussies overal de geesten rijp te laten worden om de doodstraf geheel af te schaffen.

Ik denk niet dat dat zijn bedoeling is. Ik denk dat het zijn bedoeling is om van twee walletjes te eten. Wat hij zou moeten doen is duidelijk zeggen dat dergelijke straffen in Europa onacceptabel zijn.

John2
24-03-11, 15:54
Dat dacht ik al. Aangezien hij beweert dat je voor afschieten van 60 kogels, de doodstraf kan krijgen.
Dan moet elke leger een divisie aan vuurpeletons hebben.
Je kunt wederom weer eens niet lezen wat is dat toch met de moderatoren van tegenwoordig?
Ik zei dat je elke kogel die je afschiet moet verantwoorden en wel in een rapport in het drievoud
en het kwijtraken van munitie of delen van munitie wordt je niet in dank afgenomen als je het niet kunt verantwoorden.

Al Sawt
24-03-11, 16:03
Je kunt wederom weer eens niet lezen wat is dat toch met de moderatoren van tegenwoordig?
Ik zei dat je elke kogel die je afschiet moet verantwoorden en wel in een rapport in het drievoud
en het kwijtraken van munitie of delen van munitie wordt je niet in dank afgenomen als je het niet kunt verantwoorden.Dit zijn jouw woorden:


Een ieder die ooit in dienst heeft gezeten weet dat je meerderen beginnen te zeuren als je 1 patroon mist, bij een vol magazijn van 30 slaan de stoppen door en bij 60 krijg je bekant de doodstraf. Dus bij zestig verspilde kogels, krijg je de doodstraf.

Dus lees ik verkeerd of hebben wij het nu over een persoon die elke dag iets anders aan het beweren is?

knuppeltje
24-03-11, 16:03
Hij heeft het over een mortuarium van de islamitische straffen in Europa. Dat kan maar één ding betekenen en dat is dat hij op termijn die straffen in Europa wil invoeren.

Nogmaals, je bent totaal bezopen, en ongeneeslijk gek.

In Europa worden geen islamitische straffen uitgedeeld. Daar hoeft hij zich dus niet druk om te maken, en dus daarvoor niet om een mortuarium te vragen. Gelukkig is hij heel wat wijzer dan jij, en doet hij dat dus ook niet.

Maar wanneer ga je het nu eindelijk eens onomstotelijk aantonen dat hij hier de sharia wil invoeren? Het is volgens mij al de tiende keer dat ik je dat vraag.

Slinger
24-03-11, 16:04
[COLOR="Black"]Nogmaals, je bent totaal bezopen, en ongeneeslijk gek.

In Europa worden geen islamitische straffen uitgedeeld. Daar hoeft hij zich dus niet druk om te maken, en dus daarvoor niet om een mortuarium te vragen. Gelukkig is hij heel wat wijzer dan jij, en doet hij dat dus ook niet.



Dat heeft hij dus wel gedaan.

knuppeltje
24-03-11, 16:05
Ik denk niet dat dat zijn bedoeling is. Ik denk dat het zijn bedoeling is om van twee walletjes te eten.

Met jouw denkkader verwondert me dat helemaal niets.

Maar wanneer ga je het nu eens aantonen? Oud roddel-wijf dat je bent.

Slinger
24-03-11, 16:06
Met jouw denkkader verwondert me dat helemaal niets.

Maar wanneer ga je het nu eens aantonen? Oud roddel-wijf dat je bent.

Je hebt nog niet verteld wat jij van zijn homofobe uitspraken vindt.

knuppeltje
24-03-11, 16:08
Je hebt nog niet verteld wat jij van zijn homofobe uitspraken vindt.

Dan heb je de hele boel niet gevolgd.

Maar wanneer ga je nu die onomstotelijke bewijzen leveren?

John2
24-03-11, 16:28
Dit zijn jouw woorden:
Dus bij zestig verspilde kogels, krijg je de doodstraf.

Dus lees ik verkeerd of hebben wij het nu over een persoon die elke dag iets anders aan het beweren is?
Bij wijze van spreken, want kunnen bij mensen de stoppen doorslaan?
En geen verspilde kogels, maar kogels die je bent kwijtgeraakt.

Al Sawt
24-03-11, 16:34
Bij wijze van spreken, want kunnen bij mensen de stoppen doorslaan?
En geen verspilde kogels, maar kogels die je bent kwijtgeraakt.

O, nu is het bij wijze van spreken. Wat is verschil tussen verspilde en kwijtgeraakte kogels, meneer de militair? Staat op kwijtgeraakte kogels een vuurpeleton te wachten?

The_Grand_Wazoo
24-03-11, 16:53
Dat heeft hij dus wel gedaan.

Zou je aub de zinsnede uit het wikipedia willen aanwijzen die deze stelling onderbouwt? Ik kan het er met de beste wil van de wereld niet uit halen.

mark61
24-03-11, 17:16
Hij heeft het helemaal niet over een afschaffing gehad, maar over een uitstel van de invoering van de islamitische straffen in Europa.

Waar-staat-dat-in-je-quote-uit-wiki?

Ben je gestoord?

mark61
24-03-11, 17:17
om een mortuarium te vragen.

Alvast een lijkenhuis reserveren is wel erg voortvarend.

Al dat latijns ook :jammer:

John2
24-03-11, 17:45
O, nu is het bij wijze van spreken. Wat is verschil tussen verspilde en kwijtgeraakte kogels, meneer de militair? Staat op kwijtgeraakte kogels een vuurpeleton te wachten?

Munitie verspillen doe je op een doel schieten wat al is uitgeschakeld of zelf met een automatisch wapen op een afstand van 150-250 meter schieten op een vijand terwijl je een snipper achter de hand hebt, schieten op voorwerpen i.p.v. vijand.
Kwijt raken van munitie, verliezen of zeggen munitie te hebben verloren, maar ook niet meer weten wanneer waar en op wie je hebt geschoten.

fisherman1969
24-03-11, 19:00
Wat bezielt jou in godsnaam? Een paar Amerikanen plegen monsterlijke misdaden, iedereen weet het, zijn foto's van, ze hebben bekend, eentje zelfs al ruim voor het leger een onderzoek instelde, en jij wringt je in de debielste bochten om het te ontkennen en/of af te zwakken?

Wat ben jij, behalve imbeciel, voor monster?

Ben je Amerikaan? Word je betaald door de CIA? Dan zouden ze hun geld echt wel beter kunnen besteden?

Hij is zeker geen Amerikaan , want die hebben juist een rechtszaak aangespannen tegen hun eigen :usa: militairen ! En er zijn landen genoeg die dat niet doen.

Joesoef
24-03-11, 19:00
Munitie verspillen doe je op een doel schieten wat al is uitgeschakeld of zelf met een automatisch wapen op een afstand van 150-250 meter schieten op een vijand terwijl je een snipper achter de hand hebt, schieten op voorwerpen i.p.v. vijand.
Kwijt raken van munitie, verliezen of zeggen munitie te hebben verloren, maar ook niet meer weten wanneer waar en op wie je hebt geschoten.


Zo uit de grote duim.

fisherman1969
24-03-11, 19:27
Bij wijze van spreken, want kunnen bij mensen de stoppen doorslaan?
En geen verspilde kogels, maar kogels die je bent kwijtgeraakt.

Ik begrijp wel iets wat jij bedoelde , het is onze manier van schrijven ,en dan kun je door drammen verwachten ! over uiteindelijk het hoe en wat er precies gebeurt is, iedereen weet dat je bij 60 kogels verspillen niet de doodstraf krijgt
Het gaat er om dat jij over komt als of het allemaal niet zo erg was .
De ( doodstraf) hebben die arme burgers gekregen en daar gaat het mij om :
Oorlog misdadigers dienen vervolgt te worden als er bewijs is , en mij dunkt was er bewijs genoeg ! en wanneer het gebeurt is ,is voor mij niet van belang het is gebeurt en dat had nooit gemogen
:(

mark61
24-03-11, 22:16
Hij heeft het in dit geval over moslims in Europa.

Nee. Hij heeft het over islamitische leiders. Staatshoofden dus, niet de imam van de moskee in Den Haag.

Dus, wanneer ga je leren lezen?

mark61
24-03-11, 22:17
Hij is zeker geen Amerikaan , want die hebben juist een rechtszaak aangespannen tegen hun eigen :usa: militairen ! En er zijn landen genoeg die dat niet doen.

Ja, in Sjonniestan zou het zeker niet gebeuren, daar kregen onze jongens nog een lintje toe.

John2
25-03-11, 08:56
Ik begrijp wel iets wat jij bedoelde , het is onze manier van schrijven ,en dan kun je door drammen verwachten ! over uiteindelijk het hoe en wat er precies gebeurt is, iedereen weet dat je bij 60 kogels verspillen niet de doodstraf krijgt
Het gaat er om dat jij over komt als of het allemaal niet zo erg was .
De ( doodstraf) hebben die arme burgers gekregen en daar gaat het mij om :
Oorlog misdadigers dienen vervolgt te worden als er bewijs is , en mij dunkt was er bewijs genoeg ! en wanneer het gebeurt is ,is voor mij niet van belang het is gebeurt en dat had nooit gemogen
:(

Kijk iedere onschuldige dode is er één te veel, vandaar ook de vele regels voor en over het gebruik van wapens en munitie binnen defensie.
Maar waar het mij om ging is de overdrevenheid in dit stukje waar ze spraken van meer dan 1000 moorden en 4000 foto's.

John2
25-03-11, 08:59
Ja, in Sjonniestan zou het zeker niet gebeuren, daar kregen onze jongens nog een lintje toe.

Leugenaar projecteer je eigen denken niet op een ander mongool.

knuppeltje
25-03-11, 09:07
Alvast een lijkenhuis reserveren is wel erg voortvarend.

Al dat latijns ook :jammer:

Haha, klere-moeilijk.

Maar dat moet toch het toekomstperspectief zijn voor de doodstraf, wat mij betreft.

knuppeltje
25-03-11, 09:14
Gelukkig maar dat je in een beschaafd land als het onze is - en je nog niet weet wat het verschil is tussen een waarschuwingsschot en een schot recht tussen de ogen - dat je dan tenminste vrijgesproken wordt. :maf2:

Al Sawt
25-03-11, 15:39
Zo uit de grote duim.

Absoluut. Hij beweert dat je op een afstand van 250m liefst een sniper (dus geen snipper) achter de hand hebt. Maar gemakshalve vergeet hij dat elke krijgshandeling anders is. Een scherpschutter is niet altijd handig tegen verschanste vijand. Wat vaker voorkomt in een stedelijke omgeving.

John2
25-03-11, 17:14
Absoluut. Hij beweert dat je op een afstand van 250m liefst een sniper (dus geen snipper) achter de hand hebt. Maar gemakshalve vergeet hij dat elke krijgshandeling anders is. Een scherpschutter is niet altijd handig tegen verschanste vijand. Wat vaker voorkomt in een stedelijke omgeving.
Over de gevechtstechniek hoe jij je niet druk te maken, deze zijn bij de NAVO eenheden gelukkig nog steeds beter dan bij de meeste Arabische landen waar militairen zich verbergen in steden en een schuilplaats zoeken achter moedersburka.

mark61
25-03-11, 23:42
Over de gevechtstechniek hoe jij je niet druk te maken, deze zijn bij de NAVO eenheden gelukkig nog steeds beter dan bij de meeste Arabische landen waar militairen zich verbergen in steden en een schuilplaats zoeken achter moedersburka.

Imbeciel.

Joesoef
26-03-11, 07:54
Over de gevechtstechniek hoe jij je niet druk te maken, deze zijn bij de NAVO eenheden gelukkig nog steeds beter dan bij de meeste Arabische landen


De burgeroorlog in Libie is nog niet beslist, oorlog in Irak en Afghanistan gaat nog voort.... De glorieuze overwinning van de k4 op de muzzelmannen laat op zich wachten. In de fantastische sophisticated gevechtstechnieken zit het in ieder geval niet.

John2
26-03-11, 09:33
De burgeroorlog in Libie is nog niet beslist, oorlog in Irak en Afghanistan gaat nog voort.... De glorieuze overwinning van de k4 op de muzzelmannen laat op zich wachten. In de fantastische sophisticated gevechtstechnieken zit het in ieder geval niet.
Je mag Libie alvast zetten bij het rijtje van Irak en Afghanistan waar burgers elkaar afmaken voor eigen gewin, waar ieder dorp zijn/haar eigen dictator heeft.



Imbeciel.
:zwaai:

knuppeltje
26-03-11, 09:37
Je mag Libie alvast zetten bij het rijtje van Irak en Afghanistan waar burgers elkaar afmaken voor eigen gewin, waar ieder dorp zijn/haar eigen dictator heeft.


Volgens je glazen bol?

mark61
26-03-11, 09:40
Je mag Libie alvast zetten bij het rijtje van Irak en Afghanistan waar burgers elkaar afmaken voor eigen gewin, waar ieder dorp zijn/haar eigen dictator heeft.

Je dacht, wat kan ik nou weer es voor hatelijke, racistische opmerking maken, ins Blaue hinein.

Joesoef
26-03-11, 09:49
Je mag Libie alvast zetten bij het rijtje van Irak en Afghanistan waar burgers elkaar afmaken voor eigen gewin, waar ieder dorp zijn/haar eigen dictator heeft.



:zwaai:


Met als verschil tot de situatie er voor?


Voor de zoveelste keer maak jij je zelf belachelijk. Eerst ontkennen dat er iets is gebeurd (topicstart), vervolgens ga je het bagatelliseren (aantallen en ach die arme jongens mogen ze zich misdragen ze hebben het zo moeilijk). Daarna heb je het over de superieure westerse legers die elke oorlog winnen en de situatie naar de hand zetten. Je eindigt met de bewering dat mensen het beste af zijn met een dictator.

mark61
26-03-11, 10:12
Met als verschil tot de situatie er voor?

Voor de zoveelste keer maak jij je zelf belachelijk. Eerst ontkennen dat er iets is gebeurd (topicstart), vervolgens ga je het bagatelliseren (aantallen en ach die arme jongens mogen ze zich misdragen ze hebben het zo moeilijk). Daarna heb je het over de superieure westerse legers die elke oorlog winnen en de situatie naar de hand zetten. Je eindigt met de bewering dat mensen het beste af zijn met een dictator.

Dat zegt ie niet. Het klinkt evenwel wel als het gebral van een 12-jarige. Het is wel een griezelige gedachte dat zo iemand stemrecht heeft.

knuppeltje
26-03-11, 10:30
Dat zegt ie niet. Het klinkt evenwel wel als het gebral van een 12-jarige. Het is wel een griezelige gedachte dat zo iemand stemrecht heeft.

Doen ze in verpleehuizen stemmen?

mark61
26-03-11, 10:34
Doen ze in verpleehuizen stemmen?

Die worden geronseld door opkopers. Een welbekend verschijnsel en schandaal in Limburg. Ipv. CDA-ers zullen het wel PVV-ers zijn die zich daar vandaag de dag mee bezig houden.

John2
26-03-11, 19:10
Volgens je glazen bol?
Hoezo glazen bol?


Je dacht, wat kan ik nou weer es voor hatelijke, racistische opmerking maken, ins Blaue hinein.
Nee Mark weinig racisme, net iets te veel realiteit, In Libië zien we net als in Irak en momenteel in Afghanistan dat door jaren onderdrukking van stamleiders ze de situatie aangrijpen om de macht naar hun toe te trekken.


=Joesoef;4646987]Met als verschil tot de situatie er voor?
Geen verschil.


Voor de zoveelste keer maak jij je zelf belachelijk. Eerst ontkennen dat er iets is gebeurd (topicstart), vervolgens ga je het bagatelliseren (aantallen en ach die arme jongens mogen ze zich misdragen ze hebben het zo moeilijk). Daarna heb je het over de superieure westerse legers die elke oorlog winnen en de situatie naar de hand zetten. Je eindigt met de bewering dat mensen het beste af zijn met een dictator.
Nee, Joesoef ik ontkende niets, ik geloofde alleen niet in de aantallen die werden gegeven van 1000 vermoorde burgers en meer dan 4000 gewraakte foto's.

Joesoef
26-03-11, 19:14
Nee, Joesoef ik ontkende niets, ik geloofde alleen niet in de aantallen die werden gegeven van 1000 vermoorde burgers en meer dan 4000 gewraakte foto's.

In het topic van Mark heb je bewezen niet te kunnen lezen, in ieder geval niet de moeite te willen nemen.

mark61
26-03-11, 19:18
Nee Mark weinig racisme, net iets te veel realiteit, In Libië zien we net als in Irak en momenteel in Afghanistan dat door jaren onderdrukking van stamleiders ze de situatie aangrijpen om de macht naar hun toe te trekken.

Noem es de naam van één stamleider.

Leg vervolgens uit hoe die de macht hebben.

Je kan geen van beiden, want je zwetst as usual uit je nek.

John2
26-03-11, 19:32
Noem es de naam van één stamleider.

Leg vervolgens uit hoe die de macht hebben.

Je kan geen van beiden, want je zwetst as usual uit je nek.
Libië kent niet minder dan 140 verschillende volken, die een zeer fundamenteel onderdeel vormen van de Libische maatschappij. Aan de achternaam van een Libiër valt vrijwel altijd zijn stamverband af te lezen: zo is kolonel Gaddafi een telg uit de Gaddafastam.
En verder zoek je het zelf maar ff uit hoe de wereld in elkaar steekt.

John2
26-03-11, 20:04
Noem es de naam van één stamleider.

Leg vervolgens uit hoe die de macht hebben.

Je kan geen van beiden, want je zwetst as usual uit je nek.

Wat is er Mark kun je niets vinden op internet om aam te tonen dat Libie afganistan, irak geen stamleiders heeft?

mark61
27-03-11, 03:39
Libië kent niet minder dan 140 verschillende volken, die een zeer fundamenteel onderdeel vormen van de Libische maatschappij. Aan de achternaam van een Libiër valt vrijwel altijd zijn stamverband af te lezen: zo is kolonel Gaddafi een telg uit de Gaddafastam.
En verder zoek je het zelf maar ff uit hoe de wereld in elkaar steekt.

Je weet dus weer es niks van het onderwerp en lult weer uit je nek.

Geef es antwoord, ipv. de refdag te quoten.

Nee, jij, imbeciel, moet je eerst informeren voordat je zo maar wat roept.

mark61
27-03-11, 03:42
Wat is er Mark kun je niets vinden op internet om aam te tonen dat Libie afganistan, irak geen stamleiders heeft?

Ik vroeg je wat. Antwoord geven of anders je bek houden.

Joesoef
27-03-11, 07:58
Linkjes naar het greffodagblad werken niet op zondag :moe:

knuppeltje
27-03-11, 08:58
Hoezo glazen bol?


Wat anders zou het dan bij jou moeten zijn Sjonny.

Joesoef
27-03-11, 09:15
Wat anders zou het dan bij jou moeten zijn Sjonny.

Morlock, 23, has gained considerable notoriety through a videotaped interview with investigators, which was leaked to the media, that details the killings. Morlock also is one of two soldiers who posed kneeling next to the body of a slain Afghan. The military had tried to block release of those and other photos for fear of aggravating tensions with Afghanistan's civilian population. But Der Spiegel, a German news organization, has published three images, including one that depicted Morlock smiling next to the slain Afghan he allegedly helped kill in January.
"We apologize for the distress these photos cause," reads a statement released by the Army Sunday. "The photos appear in stark contrast to the discipline, professionalism and respect that has characterized our Soldiers' performance during nearly 10 years of sustained operations.

http://www.youtube.com/embed/kwcHxHwMsDU



http://seattletimes.nwsource.com/html/localnews/2014556068_morlock21m.html

mark61
27-03-11, 10:42
Linkjes naar het greffodagblad werken niet op zondag :moe:

:hihi: Kwam ik ook achter. Enfin de links werken wel maar je krijgt een stichtelijke boodschap. Jij heiden.

John2
27-03-11, 11:55
Ik vroeg je wat. Antwoord geven of anders je bek houden.

Je begint nu toch wel trekjes te krijgen van een dictator met je bek dicht houden.
Leer jij je eerst eens te gedragen op een forum dan zal ik jou de informatie geven die je zelf niet kunt vinden.

mark61
27-03-11, 12:36
Je begint nu toch wel trekjes te krijgen van een dictator met je bek dicht houden.
Leer jij je eerst eens te gedragen op een forum dan zal ik jou de informatie geven die je zelf niet kunt vinden.

Geef es antwoord op de vraag.

John2
27-03-11, 12:57
Geef es antwoord op de vraag.

Leer jij je eerst eens te gedragen op een forum en je te houden aan de regels binnen een discussie.

sidi bibi
27-03-11, 13:02
Linkjes naar het greffodagblad werken niet op zondag :moe:

:hihi:.....

super ick
18-04-11, 18:22
oorlog in Irak en Afghanistan gaat nog voort.... De glorieuze overwinning van de k4 op de muzzelmannen laat op zich wachten. In de fantastische sophisticated gevechtstechnieken zit het in ieder geval niet.

Inderdaad ze zijn sophisticated. Met 1 druk op de knop hebben ze 'gewonnen'.

Overigens is het geen oorlog in Irak en Afganistan. Ze maken overwegend elkaar af en westerse militairen zitten er tussen. Op een enkel bermbommetje na.