PDA

Bekijk Volledige Versie : Kerncentrale maakte gebruik van wegwerpwerknemers zoals daklozen en buitenlanders.



Hatert
21-03-11, 21:23
ma 21 mrt 2011, 19:27 | 19 reacties

'Daklozen werken in rampcentrale'

Tokio - In de kerncentrale van Fukushima werken al jaren daklozen, minderjarigen en ongeschoolde gastarbeiders.

Dat beweert correspondent Robert Hetkämper, die al jaren voor de Duitse omroep ARD verslag doet vanuit Japan. De centrale is zwaarbeschadigd geraakt na de vernietigende tsunami van 11 maart.

In Fukushima zouden zogenaamde 'wegwerpwerknemers' werken. "Zodra ze zoveel straling hadden opgelopen dat er een gezondheidsrisico was, werden ze ontslagen en vervangen door anderen," zegt Hetkämper.

Artsen uit de regio zouden het verhaal van Hetkämper bevestigen. Eigenaar Tepco van de rampcentrale ontkent de beschuldigingen met klem. Het bedrijf kwam al eerder in opspraak wegens nalatigheid en het verzwijgen van veiligheidsrisico's.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/9327057/___Daklozen_werken_in_rampcentrale___.html?sn=buit enland

barfly
21-03-11, 21:58
Ik zeg, straf van God.

John2
21-03-11, 22:05
Ik zeg, straf van God.

Van welke God? :ego:

Hatert
21-03-11, 22:07
Gouverneur Tokio noemt tsunami 'straf van God' voor hebzucht Japanners

15/03/11, 08u31

De gouverneur van Tokio is diep door het stof gegaan nadat hij de tsunami gisteren had omschreven als een 'straf van God' wegens de hebzucht van de Japanners.
De 78-jarige Shintaro Ishihara excuseerde zich tijdens een persconferentie bij de slachtoffers en aan de inwoners van de metropool, die op 10 april tijdens verkiezingen mogen bepalen of Ishihara voor de vierde termijn op rij hun gouverneur mag zijn.

Gisteren had Ishihara het Japanse volk hebberig genoemd. Hij gaf als voorbeeld de zaak van mensen die pensioenen van hun ouders bleven incasseren terwijl deze waren overleden. De sterfgevallen werden niet doorgegeven aan de autoriteiten, waardoor de fraude soms lange tijd kon voortduren. Volgens Ishihara kon schoon schip worden gemaakt via de tsunami. "Ik denk dat het de straf van God is". (anp/sam)


http://www.demorgen.be/dm/nl/9757/Aardbeving-Japan/article/detail/1235937/2011/03/15/Gouverneur-Tokio-noemt-tsunami-straf-van-God-voor-hebzucht-Japanners.dhtml

7eloua
21-03-11, 22:07
Van welke God? :ego:

Geloof je in meerdere goden dan?

Mark
21-03-11, 22:11
Ik zeg, straf van God.

God straft inderdaad mensen die op breuklijnen gaan wonen.

Hatert
21-03-11, 22:11
Geloof je in meerdere goden dan?


Ik weet dat veel christenen weigeren om Allah als God te zien. Allah is in hun ogen een afgod.

Slinger
21-03-11, 22:13
Ik weet dat veel christenen weigeren om Allah als God te zien. Allah is in hun ogen een afgod.

Inderdaad...

barfly
21-03-11, 22:14
God straft inderdaad mensen die op breuklijnen gaan wonen.

Zeker als die idioten er een nucleaire plant op bouwen. God zit te wachten op dit soort stommiteiten.

7eloua
21-03-11, 22:19
Ik weet dat veel christenen weigeren om Allah als God te zien. Allah is in hun ogen een afgod.

Het zijn toch beide monotheïstische religies, dus men gelooft in dat er één god bestaat en als er maar één god is dan moet die wel dezelfde zijn. Beetje vreemd vond ik de opmerking, maar misschien is het niet serieus bedoeld.

Mark
21-03-11, 22:20
Zeker als die idioten er een nucleaire plant op bouwen. God zit te wachten op dit soort stommiteiten.

Die aardbeving heeft de schade niet veroorzaakt, de 9.0 aardbeving was geen probleem, de tsunami wel. misschien dat ze leren die dingen op een platform / heuvel van minimaal 25 m hoog te zetten voortaan in tsunami gevoelige gebieden. Daarnaast is er weinig aan de hand qua straling en is de hysterie in japan complete onzin.

Mark
21-03-11, 22:20
. God zit te wachten op dit soort stommiteiten.

God of satan zit daarop te wachten? ik haal ze altijd door elkaar.

7eloua
21-03-11, 22:21
Die aardbeving heeft de schade niet veroorzaakt, de 9.0 aardbeving was geen probleem, de tsunami wel. misschien dat ze leren die dingen op een platform / heuvel van minimaal 25 m hoog te zetten voortaan in tsunami gevoelige gebieden. Daarnaast is er weinig aan de hand qua straling en is de hysterie in japan complete onzin.

We horen alleen maar het tegenovergestelde de laatste paar dagen.

Mark
21-03-11, 22:23
We horen alleen maar het tegenovergestelde de laatste paar dagen.

media hype, dit is geen tsernobyl en zelfs bij tsernobyl zijn de doden etc veel lager uitgevallen dan indertijd in de media werd geroepen. Alleen lokal straling is een probleem, paar km eromheen en dat proberen ze nu op te lossen door de koeling weer aan te zetten.

en dat voor een 40 jaar oude kernreactor die de zwaarste aardbeving / tsunami in de menselijke geschiedenis van Japan te verduren kreeg.

fisherman1969
21-03-11, 22:26
Inderdaad...

Nee Slinger
ALLAH is gewoon een naam voor GOD net zo als JEHOVA ,Manitou- Heer, enz enz enz enz
Alle gelovigen zweren op GOD dat hun GOD de enige echte en ware GOD is !
En 80% van alle oorlogen is gevoerd uit naam van GOD of voor het bewijs dat hij er is !
Stof genoeg en zo vreselijk gods geklaagd om eens goed over na te denken!
Voor de gene die nog twijfelen:
nl.wikipedia.org/wiki/God

barfly
21-03-11, 22:26
Die aardbeving heeft de schade niet veroorzaakt, de 9.0 aardbeving was geen probleem, de tsunami wel. misschien dat ze leren die dingen op een platform / heuvel van minimaal 25 m hoog te zetten voortaan in tsunami gevoelige gebieden. Daarnaast is er weinig aan de hand qua straling en is de hysterie in japan complete onzin.

Ik las vandaag dat eoa Duitse kernfysicus-gast voorspelde dat de helft van de hulpverleners rond de "meltdown" sowieso dood gaat. De andere helft iets later.

Laten we een poule opzetten.

Mark
21-03-11, 22:29
Ik las vandaag dat eoa Duitse kernfysicus-gast voorspelde dat de helft van de hulpverleners rond de "meltdown" sowieso dood gaat. De andere helft iets later.

Laten we een poule opzetten.

Ik voorspel dat ze allemaal doodgaan, en jij en ik ook. Uiteindelijk.

barfly
21-03-11, 22:29
God of satan zit daarop te wachten? ik haal ze altijd door elkaar.

Je hebt gelijk. Volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen.

Mark
21-03-11, 22:30
Je hebt gelijk. Volgens mij zit er niet zoveel verschil tussen.

misschien is de duivel gewoon god in een slechte bui, who knows

7eloua
21-03-11, 22:31
media hype, dit is geen tsernobyl en zelfs bij tsernobyl zijn de doden etc veel lager uitgevallen dan indertijd in de media werd geroepen. Alleen lokal straling is een probleem, paar km eromheen en dat proberen ze nu op te lossen door de koeling weer aan te zetten.

en dat voor een 40 jaar oude kernreactor die de zwaarste aardbeving / tsunami in de menselijke geschiedenis van Japan te verduren kreeg.

Lokale straling is een probleem ja, maar dat is toch waar de hysterie om ging uiteindelijk? Of heb je het over de gevolgen voor de rest van Japan en de wereld eromheen?
Ik heb verders geen verstand van hoe hoog die straling mag zijn en wat een overdose kan verrichten bij de mensen die daar werkzaam zijn, maar als ik het zo hoor dan is het niet mis.

barfly
21-03-11, 22:32
Ik voorspel dat ze allemaal doodgaan, en jij en ik ook. Uiteindelijk.

Hij was iets specifieker. Ik zeg binnen 14 dagen. 5,- .

fisherman1969
21-03-11, 22:34
Halve gek heb je weer iets gevonden ??
Zijn deze mensen gedwongen??
De armoe of geld bepaald het werk wat je doet!
ALS ZEEMAN liep je ook meer gevaar als de doorsnee arbeider , maar een mijnwerker liep weer meer kans volgens mij op en ongeval als een zeeman.
Boven dien als een schip vergaat maak de dood geen onderscheid tussen een kapitein of ketelbinkie.:wink:

:ego:

Hatert
21-03-11, 22:34
Het zijn toch beide monotheïstische religies, dus men gelooft in dat er één god bestaat en als er maar één god is dan moet die wel dezelfde zijn. Beetje vreemd vond ik de opmerking, maar misschien is het niet serieus bedoeld.

Het heeft te maken met dat zij Jezus als God zien en de Islam dat afwijst.

Bij sommige functies en bij sommige gelegenheden heb je maar de keuze uit: De belofte uitspreken of zweren op God. Je mag niet zweren op Allah bijvoorbeeld terwijl ze met God maar 1 soort God bedoelen, de Christelijke God.

Ik zit bijvoorbeeld in zo'n situatie dat ik gedwongen wordt om de belofte uit te spreken en mag ik niet op Allah zweren. Zweer ik op God dan is mijn zweren eigenlijk niet-correct, immers ze erkennen niet dat Allah hetzelfde is als God.

Dus ook hier is de staat niet neutraal en kiest zij voor de religieuze belofte alleen voor GOd. Logisch natuurlijk, ditis nog van vroeger en heeft de realiteit ze ingehaald, maar voor mij toont het aan dat het gezeur over neutraliteit, zoals moslima's weren uit de publieke ruimte danwel publieke functies maar een hypocriete bedoening is.

Hatert
21-03-11, 22:36
Oow ja ik wilde trouwens in eerste instantie op God zweren maar daar zag ik toen vanaf toen ik begreep dat Allah daar nadrukkelijk niet onder viel.

fisherman1969
21-03-11, 22:39
God of satan zit daarop te wachten? ik haal ze altijd door elkaar.

Ik denk in dit geval de SATAN , GOD was bekaf en doodmoe van al de andere rampen van de afgelopen jaren.:wink:

7eloua
21-03-11, 22:39
Het heeft te maken met dat zij Jezus als God zien en de Islam dat afwijst.

Bij sommige functies en bij sommige gelegenheden heb je maar de keuze uit: De belofte uitspreken of zweren op God. Je mag niet zweren op Allah bijvoorbeeld terwijl ze met God maar 1 soort God bedoelen, de Christelijke God.

Ik zit bijvoorbeeld in zo'n situatie dat ik gedwongen wordt om de belofte uit te spreken en mag ik niet op Allah zweren. Zweer ik op God dan is mijn zweren eigenlijk niet-correct, immers ze erkennen niet dat Allah hetzelfde is als God.

Dus ook hier is de staat niet neutraal en kiest zij voor de religieuze belofte alleen voor GOd. Logisch natuurlijk, ditis nog van vroeger en heeft de realiteit ze ingehaald, maar voor mij toont het aan dat het gezeur over neutraliteit, zoals moslima's weren uit de publieke ruimte danwel publieke functies maar een hypocriete bedoening is.

Ik heb zelf ook ooit de belofte uitgesproken, maar dat was meer omdat degen die voor me stond snel zei 'oh jij moet de belofte dan uitspreken he, want jij zweert niet op de bijbel'..en toen dacht ik ehmm nou ja weet ik veel, ja idd ik zweer niet op de bijbel doemijdiebeloftemaar.
Maar nu vind ik dat ik ook gewoon op god had kunnen zweren, want de naam god is naar mijn weten gewoon een vertaling van Allah en het maakt niet uit, als je het maar uit goede intentie doet. Ik zag iig geen bijbel liggen waar ik mijn hand op moest plaatsen.

John2
21-03-11, 22:40
Die aardbeving heeft de schade niet veroorzaakt, de 9.0 aardbeving was geen probleem, de tsunami wel. misschien dat ze leren die dingen op een platform / heuvel van minimaal 25 m hoog te zetten voortaan in tsunami gevoelige gebieden. Daarnaast is er weinig aan de hand qua straling en is de hysterie in japan complete onzin.

Het is niet alleen de centrale Mark.
Grondkabels van de stroomtoevoer zijn gebroken, waterleidingen zijn gebroken, je kunt een centrale beveiligen maar aals de toelevering niet deugd kun je het vergeten.

7eloua
21-03-11, 22:41
Ik denk in dit geval de SATAN , GOD was bekaf en doodmoe van al de andere rampen van de afgelopen jaren.:wink:

Nee hoor, was gewoon het werk van de natuur. :wink x 2:

barfly
21-03-11, 22:42
Oow ja ik wilde trouwens in eerste instantie op God zweren maar daar zag ik toen vanaf toen ik begreep dat Allah daar nadrukkelijk niet onder viel.

Blasfemie!

7eloua
21-03-11, 22:43
Blasfemie!

Haha!

10 tekens.

Hatert
21-03-11, 22:46
Voorbeeld de eerste veertig brandweerleiden die als eerste bij tsjernobyl aankwamen stierven allemaal de eerstvolgende maand


http://www.youtube.com/watch?v=juE4II9-hZ8&feature=player_embedded

Meer hierover:

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/03/17/is-het-kamikaze-hulp-aanbieden-bij-de-kernramp/

7eloua
21-03-11, 22:57
Mark kan gelijk hebben, maar eigenlijk weten we toch niet precies wat er zich daar afspeelt en hoeveel mensen zich moeten opofferen. Media kan hysterie veroorzaken, maar ook gemanipuleerd worden door Japanse informatieverstrekkers.

http://www.scientias.nl/radioactieve-straling-welke-risicos-lopen-japanners/27457

Mark
21-03-11, 23:05
Voorbeeld de eerste veertig brandweerleiden die als eerste bij tsjernobyl aankwamen stierven allemaal de eerstvolgende maand/[/url]

Inderdaad zijn er ter plekke mensen omgekomen, met name mensen die in de reactor werkten en brandweer/leger mensen die de brand hebben geblust en hebben opgeruimd. Zoals ik begreep zijn er uiteindelijke direct 300 mensen omgekomen. Daar was in veel gevallen niet eens een maand voor nodig, de eerste helicopter die eroverheen vloog landde, de piloot stapte uit en viel dood neer. Daarnaast zijn er nog verhoogde gevallen kanker in de omgeving geconstateerd maar als snel buiten een bepaalde straal is moeilijk te zeggen of kanker nu hierdoor komt of ergens anders door als er gemiddeld niet meer extra is. Die schattinge zijn 3-4000 mensen uiteindelijk hoewel greanpeace 200.000 claimt op de een of andere manier.

Maar de verhalen over honderdduizenden doden, wolken door europa die kanker veroorzaken, etc etc dat klopt gewoon niet. Sterker nog het gebied om Tsernobyl is zonder mensen nu vol natuur.

Straling kun je niet zien, niet voelen en je weet niet of je jaren later er ziek van kan worden, daarom is het zo angstaanjagend. En ook daarom kunnen mensen er makkelijk bang mee worden gemaakt, soms niet rationeel.

Ik moet wel zeggen dat ik vorig jaar zelf Tsjernobyl bezocht heb en het is wel erg dramatisch om door Prypat te lopen en die uitgestorven stad te zien. Echter een einde van de wereld gevoel zeker als je alleen daar rondloopt. Zeker omdat een van mijn collegas daar is geboren en als kind tijdens de ramp is geevacueerd. Ook zij wordt elk jaar onderzocht maar nog nooit iets gecontateerd.

Mark
21-03-11, 23:06
Mark kan gelijk hebben, maar eigenlijk weten we toch niet precies wat er zich daar afspeelt en hoeveel mensen zich moeten opofferen. Media kan hysterie veroorzaken, maar ook gemanipuleerd worden door Japanse informatieverstrekkers.

http://www.scientias.nl/radioactieve-straling-welke-risicos-lopen-japanners/27457

Ik denk dat die mensen in de reactors mogelijk dood gaan....

fisherman1969
21-03-11, 23:43
Nee hoor, was gewoon het werk van de natuur. :wink x 2:

Ja natuurlijk heb je gelijk , ik geef alleen het voorbeeld omdat hier in het verleden werd geopperd dat de ramp destijds in AMERIKA(New -Orleans) te danken was aan ALLAH !
Ergste was de steller was er van overtuigd !
:nijn:

7eloua
21-03-11, 23:54
Ja natuurlijk heb je gelijk , ik geef alleen het voorbeeld omdat hier in het verleden werd geopperd dat de ramp destijds in AMERIKA(New -Orleans) te danken was aan ALLAH !
Ergste was de steller was er van overtuigd !
:nijn:
Ja weet je, dat kan. De één gelooft zus, de ander zo. Je kent Pat Robertson misschien wel. Die vond dat Haïti getroffen werdt omdat god dat wilde nadat Haïti een pact met de duivel had gesloten.
Gaan we dan constant Christenen belachelijk maken, omdat Pat zoiets gelooft en zei?

Mwah, beetje onsubtiel.

http://www.youtube.com/watch?v=59NCduEhkBM

7eloua
21-03-11, 23:56
Ik denk dat die mensen in de reactors mogelijk dood gaan....

Ik hoorde dat ze na 15 minuten naar buiten moesten. Maar wat heeft dat voor nut als ze daarna weer naar binnen gaan...straling op straling is meer straling toch?

marces
22-03-11, 08:02
Het heeft te maken met dat zij Jezus als God zien en de Islam dat afwijst.

Bij sommige functies en bij sommige gelegenheden heb je maar de keuze uit: De belofte uitspreken of zweren op God. Je mag niet zweren op Allah bijvoorbeeld terwijl ze met God maar 1 soort God bedoelen, de Christelijke God.

Ik zit bijvoorbeeld in zo'n situatie dat ik gedwongen wordt om de belofte uit te spreken en mag ik niet op Allah zweren. Zweer ik op God dan is mijn zweren eigenlijk niet-correct, immers ze erkennen niet dat Allah hetzelfde is als God.

Dus ook hier is de staat niet neutraal en kiest zij voor de religieuze belofte alleen voor GOd. Logisch natuurlijk, ditis nog van vroeger en heeft de realiteit ze ingehaald, maar voor mij toont het aan dat het gezeur over neutraliteit, zoals moslima's weren uit de publieke ruimte danwel publieke functies maar een hypocriete bedoening is.

Ik ben met je eens dat dit volkomen achterhaald is.
Je haalt wel twee dingen door elkaar: de belofte leg je niet af op God, dat is de eed (en dat is "zweren"). Je kunt dus kiezen uit de belofte of de eed. Ik vind dat de staat de eed af moet schaffen, inderdaad vanwege neutraliteit.

mark61
22-03-11, 09:21
Ik heb verders geen verstand van hoe hoog die straling mag zijn en wat een overdose kan verrichten bij de mensen die daar werkzaam zijn, maar als ik het zo hoor dan is het niet mis.

Nou die vluchtende Europeanen zijn werkelijk te zot voor woorden.

Ik denk dat ze wel weten wat ze doen. Japanners zijn wellicht opofferingsgezind, maar suïcidaal, nee. Hoewel, ook weer wel, maar dit personeel niet speciaal geloof ik.

mark61
22-03-11, 09:22
Ik hoorde dat ze na 15 minuten naar buiten moesten. Maar wat heeft dat voor nut als ze daarna weer naar binnen gaan...straling op straling is meer straling toch?

Dat was voor een tijdelijke piek in de straling. De straling die ze oplopen wordt constant gemeten, ze werken natuurlijk ook in ploegendienst.

mark61
22-03-11, 09:24
Oow ja ik wilde trouwens in eerste instantie op God zweren maar daar zag ik toen vanaf toen ik begreep dat Allah daar nadrukkelijk niet onder viel.

De Nederlandse staat doet theologische uitspraken? Die is bevoegd uit te maken of God Allah is? Bizar. Weet je het zeker?

marces
22-03-11, 09:50
De Nederlandse staat doet theologische uitspraken? Die is bevoegd uit te maken of God Allah is? Bizar. Weet je het zeker?

Nee, de Nederlandse staat doet hier geen uitspraken over. Het is simpelweg zo dat deze wetgeving uit een tijd komt dat nog niemand in Nederland ooit had gehoord van Allah. Het is dus achterhaald (maar of het, in het huidige politieke klimaat, snel aangepast wordt is twijfelachtig) . Doe gewoon de "belofte" ipv de "eed", want die keuzemogelijkheid heb je, en je bent van het gezeur af.
Trouwens God en Allah is toch hetzelfde - what's in a name - het is maar wat je er zelf voor een beteknis aan hangt. Big deal.

knuppeltje
22-03-11, 10:39
Het is simpelweg zo dat deze wetgeving uit een tijd komt dat nog niemand in Nederland ooit had gehoord van Allah.

Volgens mij wisten ze dat hier al vanaf de kruistochten.

marces
22-03-11, 10:43
Volgens mij wisten ze dat hier al vanaf de kruistochten.

Oei, ik moet m'n woorden op een weegschaaltje leggen zie ik. Ik bedoel dit bij wijze van spreken natuurlijk. Een hele goeie aanvulling Knuppeltje:wijs:!

Hatert
22-03-11, 11:06
De Nederlandse staat doet theologische uitspraken? Die is bevoegd uit te maken of God Allah is? Bizar. Weet je het zeker?

Nou nee, de staat heeft alleen maar 1 mogelijkheid open staan, dat is op God zweren. Ik weet dat in de Christelijke theologie Allah niet als God wordt beschouwd. Dat besprak ik met de ambtenaar, die was het daarmee eens dus ik vroeg aan de ambtenaar of ik ook op Allah mocht zweren. Die zei dat mag niet, of je zweert op God of je doet de belofte.

mark61
22-03-11, 11:26
Nou nee, de staat heeft alleen maar 1 mogelijkheid open staan, dat is op God zweren. Ik weet dat in de Christelijke theologie Allah niet als God wordt beschouwd. Dat besprak ik met de ambtenaar, die was het daarmee eens dus ik vroeg aan de ambtenaar of ik ook op Allah mocht zweren. Die zei dat mag niet, of je zweert op God of je doet de belofte.

'De christelijke theologie' bestaat niet. Vzv. ik weet beschouwen de meeste katholieken Allah en God als synoniemen. Van de paus weet ik het niet.

Ik denk dat meer protestanten daar anders over denken. Die hebben alleen geen paus of centraal gezag dat daar een leerstelling van kan maken. De seculiere overheid al helemaal niet.

Voor moslims is er dus geen probleem, voor polytheïsten wel.

H.P.Pas
22-03-11, 11:39
Sinds het ezelsproces is duidelijk, dat godsvoorstellingen in Nederland uisluitend een zaak des gelovigen zijn. Wat de overheid betreft is ''God' dat, wat de gelovige eronder wenst te verstaan, De staat der Nederlanden heeft daar geen inbreng in.

mark61
22-03-11, 11:44
Sinds het ezelsproces is duidelijk, dat godsvoorstellingen in Nederland uisluitend een zaak des gelovigen zijn. Wat de overheid betreft is ''God' dat, wat de gelovige eronder wenst te verstaan, De staat der Nederlanden heeft daar geen inbreng in.

Mja, een meervoud valt daar niet onder vrees ik. Maar polytheïsten hebben ws. altijd wel gespecialiseerde goden, er zal er dan wel één zijn gedetacheerd voor eden.

H.P.Pas
22-03-11, 12:21
Mja, een meervoud valt daar niet onder vrees ik. Maar polytheïsten hebben ws. altijd wel gespecialiseerde goden, er zal er dan wel één zijn gedetacheerd voor eden.

Reve was veroordeeld als de Eeuwige hem in de gedaante van twee ezels was verschenen ? Ik betwijfel het.

mark61
22-03-11, 12:36
Reve was veroordeeld als de Eeuwige hem in de gedaante van twee ezels was verschenen ? Ik betwijfel het.

Nee dat niet, ik refereerde aan de tekst van zo'n eed. Die wordt neem ik aan niet aangepast, ik neem ook aan dat je niet op eigen houtje er wat aan mag veranderen.

H.P.Pas
22-03-11, 13:25
Nee dat niet, ik refereerde aan de tekst van zo'n eed. Die wordt neem ik aan niet aangepast, ik neem ook aan dat je niet op eigen houtje er wat aan mag veranderen.
Tekst van eed en belofte liggen vat, dat klopt.
In de eeds-tekst staat het woord God. Wat dat woord betekent, dat is zaak van de eedaflegger. Hij zweert bij datgene, wat hem heilig is, niet bij datgene wat de eedafnemer heilig is.
Daarom kan de eedafnemer ook best atheïst zijn, zonder dat de formule wordt aangepast.
Ikzelf zie dus het probleem niet echt.
Om aan het gedonder eeneind te maken zou natuurlijk één formule
'ik zweer bij alles wat mij helig is...' de zuiverste oplossing zijn.
Kop eraf dat de PVV hier tegen is; die gaan bij zichzelf te rade en stellen vast, dat de formule leeg is...

mark61
22-03-11, 14:21
Ikzelf zie dus het probleem niet echt.
Om aan het gedonder eeneind te maken zou natuurlijk één formule
'ik zweer bij alles wat mij helig is...' de zuiverste oplossing zijn.
Kop eraf dat de PVV hier tegen is; die gaan bij zichzelf te rade en stellen vast, dat de formule leeg is...

Juist. Somehow denk ik dat gelovigen altijd problemen zien, vooral als het gaat om de relatie tussen die geloven. Het zal daarom geen toeval zijn dat uzelve geen probleem ziet :strik:

marces
22-03-11, 14:23
Er zijn helemaal geen problemen, leg je toch gewoon een belofte af ipv een eed op god?

Eric de Blois
22-03-11, 14:30
Zeker als die idioten er een nucleaire plant op bouwen. God zit te wachten op dit soort stommiteiten.


Inderdaad... voor wie in de goddelijke fabeltjes gelooft.

Trouwens als god bestaat als schepper van alles, heeft hij ook kankercellen geschapen waar de helden die nu de centrale verkoelen vermoedelijk aan zullen sterven, volgens sommigen een straf van god. God houdt kennelijk niet van japanners. Waarschijnlijk omdat japanners ondanks alle tegenslagen zich geestelijke en technologisch ontwikkeld hebben en keihard werken en daarmee welvaart hebben geschapen. God houdt vooral van dom en arm volk, daar kan hij nog scoren.

marces
22-03-11, 14:40
Inderdaad... voor wie in de goddelijke fabeltjes gelooft.

Trouwens als god bestaat als schepper van alles, heeft hij ook kankercellen geschapen waar de helden die nu de centrale verkoelen vermoedelijk aan zullen sterven, volgens sommigen een straf van god. God houdt kennelijk niet van japanners. Waarschijnlijk omdat japanners ondanks alle tegenslagen zich geestelijke en technologisch ontwikkeld hebben en keihard werken en daarmee welvaart hebben geschapen. God houdt vooral van dom en arm volk, daar kan hij nog scoren.






Dit is makkelijk te weerleggen door onze religieuze medemens: onderschat de kracht van de duivel niet!
Ik ben er een paar keer ingetrapt om in discussie te gaan met diepreligieuze mensen. Daar kom je nooit uit. Voor ieder argument hebben ze wel weer een tegenargument. Dit is verloren moeite. Niemand op deze wereld weet hoe het zit en mensen die beweren dat wel te weten hebben een vernauwd denkraam.

Eric de Blois
22-03-11, 15:19
Dit is makkelijk te weerleggen door onze religieuze medemens: onderschat de kracht van de duivel niet!
Ik ben er een paar keer ingetrapt om in discussie te gaan met diepreligieuze mensen. Daar kom je nooit uit. Voor ieder argument hebben ze wel weer een tegenargument. Dit is verloren moeite. Niemand op deze wereld weet hoe het zit en mensen die beweren dat wel te weten hebben een vernauwd denkraam.

Helemaal mee eens. Ik pretendeer ook niet gelovigen te 'bekeren'. Ik constateer slecht's bepaalde absurde denkbeelden die ik graag uitvergroot zodat ze in hun volle glorie zichtbaar worden. Ik heb zelf's het idee dat vele het (absurde) zelf ook wel zien, alleen dit niet willen erkennen. De snelste weg om van het geloof af te komen is paradoxaal genoeg het heilige boek aandachtig te lezen. Het boek is zo absurd en onbeschaafd dat dit niet van god kan komen. Veel christenen kennen hun bijbel niet eens. Krijg je vragen als; 'staat dat echt in de bijbel?' Maar ja veel christenen zijn geprogrammeerd met een zoete zondagschoolgod. Dat is het beeld van god. Die zondagschoolgod heeft weinig overeenkomst met de geweldadige god uit het oude testament. Maar praat hen dat eens uit het hoofd.

fisherman1969
22-03-11, 21:33
Dit is makkelijk te weerleggen door onze religieuze medemens: onderschat de kracht van de duivel niet!
Ik ben er een paar keer ingetrapt om in discussie te gaan met diepreligieuze mensen. Daar kom je nooit uit. Voor ieder argument hebben ze wel weer een tegenargument. Dit is verloren moeite. Niemand op deze wereld weet hoe het zit en mensen die beweren dat wel te weten hebben een vernauwd denkraam.

Ik heb zelf een goede kennis hij is Jehova en ook een heel goed goed mens ,maar ga niet in discussie ,want dan komt hij met zijn bijbel waarin alleen ,,DE WAARHEID,,staat.
Ik stel dan vragen zoals : kan jou God /JEHOVA een steen ontwerpen die hijzelf niet op kan tillen ? want hij kan alles toch of een perpetuum mobile maken ?
Ik bedoel geloof in GOD is al zo oud als er mensen bestaan , niks mis mee , maar je hebt geen bepaald soort geloof nodig om te geloven!
:)

fisherman1969
22-03-11, 21:36
Helemaal mee eens. Ik pretendeer ook niet gelovigen te 'bekeren'. Ik constateer slecht's bepaalde absurde denkbeelden die ik graag uitvergroot zodat ze in hun volle glorie zichtbaar worden. Ik heb zelf's het idee dat vele het (absurde) zelf ook wel zien, alleen dit niet willen erkennen. De snelste weg om van het geloof af te komen is paradoxaal genoeg het heilige boek aandachtig te lezen. Het boek is zo absurd en onbeschaafd dat dit niet van god kan komen. Veel christenen kennen hun bijbel niet eens. Krijg je vragen als; 'staat dat echt in de bijbel?' Maar ja veel christenen zijn geprogrammeerd met een zoete zondagschoolgod. Dat is het beeld van god. Die zondagschoolgod heeft weinig overeenkomst met de geweldadige god uit het oude testament. Maar praat hen dat eens uit het hoofd.

Daarom zeggen Jehova,s dat hun bijbel herzien is !:zegniets:

7eloua
22-03-11, 22:54
Jullie lijken net die jehova's getuigen waar je over klaagt :hihi:. Je eigen geloof opdringen aan een ander.

7eloua
22-03-11, 22:55
Dat was voor een tijdelijke piek in de straling. De straling die ze oplopen wordt constant gemeten, ze werken natuurlijk ook in ploegendienst.

Ach so..

tien tekens

H.P.Pas
22-03-11, 23:13
Juist. Somehow denk ik dat gelovigen altijd problemen zien,

Ziet, Ik maak alle dingen moeilijk...

Bofko
22-03-11, 23:22
Juist. Somehow denk ik dat gelovigen altijd problemen zien, vooral als het gaat om de relatie tussen die geloven. Het zal daarom geen toeval zijn dat uzelve geen probleem ziet :strik:


Met een gezonde dosis 'hypocrisie' zouden er geen problemen zijn.Maar maak het principieel, dan wordt de relatie lastig, ja.En met zo'n forum als dit wordt er vaak aan een principiële attitude geappeleerd. De geloofwaardigheid van de gelovige staat dan op het spel.Vind-ie zelf.

H.P.Pas
23-03-11, 00:02
Met een gezonde dosis 'hypocrisie' zouden er geen problemen zijn.

Shiïet. :)



Takiyya mag toegepast worden om een conflict op te lossen of te voorkomen, door volgens de taqiyya te handelen kunnen partijen weer nader tot elkaar komen. Het toepassen van de takiyya is in dit geval niet verplicht. -- Al Sistani

Bofko
23-03-11, 00:16
Takiyya mag toegepast worden om een conflict op te lossen of te voorkomen, door volgens de taqiyya te handelen kunnen partijen weer nader tot elkaar komen. Het toepassen van de takiyya is in dit geval niet verplicht. -- Al Sistani

Takiyya = diplomatie = smeerolie. Erkende concessie aan de werkelijkheid en aantasting van de absoluutheid.:blowen:

H.P.Pas
23-03-11, 00:39
Takiyya = diplomatie = smeerolie. Erkende concessie aan de werkelijkheid en aantasting van de absoluutheid.:blowen:

Precies. Hoog tijd, dat dat eens recht voor zijn raap gezegd wordt :bril: