PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV boekt succes



Pizzaman
23-03-11, 09:52
DEN HAAG (AFN) - De Tweede Kamer heeft dinsdag een motie van de PVV aangenomen waarin het kabinet wordt gevraagd alle financiële bonussen die sinds 2008 bij staatsgesteunde banken als ABN, ING, SNS Reaal en Aegon zijn uitgekeerd eenmalig tegen een tarief van 100 procent te belasten in de loonheffing. Kan dat niet, dan moet het kabinet aftrek van het hele bonusbedrag in de vennootschapsbelasting weigeren. De motie was door minister Jan Kees de Jager ontraden, onder meer omdat die in strijd zou zijn met de grondwet.


Op initiatief van de PVV is het kabinet nu opgedragen met terugwerkende kracht vanaf 2008 in te grijpen bij reeds verstrekte bonussen. „Dit is een mokerslag voor de banken", grijnsde PVV-Kamerlid Van Vliet na afloop van de stemming in de Tweede Kamer. „Nu weten de banken, die met het geld van Henk en Ingrid overeind zijn gehouden, dat het ons menens is."

De motie werd aangenomen in de Kamer, dankzij steun van in ieder geval de PvdA en de SP. De SP vroeg onmiddellijk een brief van het kabinet over hoe het de motie denkt te gaan uitvoeren.

De Jager zei vorige week over de motie dat hij langdurige slepende juridische gevechten voorzag met een negatieve uitkomst. Ook PvdA-Kamerlid Ronald Plasterk zag de motie juridisch niet zitten, maar stemde toch voor om het kabinet te dwingen iets aan de bonussen te doen.

:boogie: :boogie: :boogie: :boogie:

Eindelijk komt er beweghing in de meute.

marces
23-03-11, 09:56
Dat is goed nieuws, en ik denk dat bijna de hele Nederlandsche bevolking het daar roerend mee eens is! Jammer dat het voorstel van de PVV komt, dat dan weer wel.

knuppeltje
23-03-11, 11:42
Zoals gewoonlijk weer een PVV-succes van niks, echt niks. Maar in dat soort successen is de PVV meesterlijk.
Dat de hele kamer weer maar eens met een dergelijke nonsens-wetgeving instemt, is te belachelijk voor woorden.

Het is wettelijk op geen enkele wijze mogelijk om bestaande contracten over bonussen open te breken. Alle processen die hierover al gevoerd zijn hebben dat dan ook aangetoond.

Alleen als er genoeg publieke verontwaardiging ontstaat, zoals nu bij die bonussen bij de ING, kunnen de bonusontvangers besluiten om die bonussen terug te storten, maar deze bonussen zijn van zeer recente datum. Maar wettelijk gezien, was het op geen enkele manier opeisbaar.

Joesoef
23-03-11, 12:12
Niet liegen, PVV heeft nog een succes behaald, 130 op de afsluitdijk 1,4 minuut tijdwinst maar liefst!
Alleen jammer dat die bejaarden in het verpleeghuis nu 24 uur met de zelfde luier moeten doen.
Het is maar wat je prioriteiten zijn.

knuppeltje
23-03-11, 12:16
Niet liegen, PVV heeft nog een succes behaald, 130 op de afsluitdijk 1,4 minuut tijdwinst maar liefst!
Alleen jammer dat die bejaarden in het verpleeghuis nu 24 uur met de zelfde luier moeten doen.
Het is maar wat je prioriteiten zijn.

Sorry, sorry, sorry.

Ik liep mezelf voorbij.

Ik zal proberen het niet meer te doen.

Joesoef
23-03-11, 12:34
Dr is trouwens nog een succes geboekt, er zijn PV's uitgeschreven aan enkele hondenbezitters die een viervoeter hadden met een BMI van over de 24.

knuppeltje
23-03-11, 12:39
Dr is trouwens nog een succes geboekt, er zijn PV's uitgeschreven aan enkele hondenbezitters die een viervoeter hadden met een BMI van over de 24.

Oeps, dat zijn wel krasse maatregelen.

Stopnaald
23-03-11, 13:34
Zoals gewoonlijk weer een PVV-succes van niks, echt niks. Maar in dat soort successen is de PVV meesterlijk.
Dat de hele kamer weer maar eens met een dergelijke nonsens-wetgeving instemt, is te belachelijk voor woorden.

Het is wettelijk op geen enkele wijze mogelijk om bestaande contracten over bonussen open te breken. Alle processen die hierover al gevoerd zijn hebben dat dan ook aangetoond.

Alleen als er genoeg publieke verontwaardiging ontstaat, zoals nu bij die bonussen bij de ING, kunnen de bonusontvangers besluiten om die bonussen terug te storten, maar deze bonussen zijn van zeer recente datum. Maar wettelijk gezien, was het op geen enkele manier opeisbaar.

Foei Knuppeltje, dit kan beter.

Je hebt gelijk dat het niet mogelijk is om de bestaande contracten open te breken. Maar juist daarom was er ook deze aanvulling: Kan dat niet, dan moet het kabinet aftrek van het hele bonusbedrag in de vennootschapsbelasting weigeren.

En moet jij eens opletten wat er DAN gebeurt! Want dan wordt de rekening niet langer rüchsichtlos doorgeschoven naar de belastingdienst (lees: de gewone burger), maar moet de onderneming zélf ervoor opdraaien, hetgeen direct ten koste gaat van het netto resultaat en ook de aandeelhouders niet blij maakt.:boogie:

Hoe dan ook, IK ben het hier helemaal mee eens. Ik hoop dan ook dat De Jager (hoe tegen zijn zin in gedwongen) toch die graaiers gaat aanpakken.

Pizzaman
23-03-11, 13:54
Muhahaha die zure reacties... Joessoef gooit er tenminste wat humor tegenaan.

Het gaat niet eens om het netto effect, wat een druppel op de gloeiende plaat is bij al die verdampte miljoenen.
Het gaant om de sociale effecten.

Hoe sociaal is het om, bovenop een jaarsalaris ver boven de 'Balkenende-norm', nog eens even een aantal modaal-jaarsalarissen te plukken?
En met welk recht? Wat heb je dan zo vreselijk goed gedaan dat jaar? De staatskas zoveel geld afgetroggeld?
Hoeveell mensen moeten het daarom dit jaar (direct of indirect) wat zuiniger aan doen?
Oftewel, bovenop de door het gelazer gestegen kosten ook nog eens de bonus opbrengen?

Kijk dat diegene die de staatskas heeft aangeboord een bonus krijgt, dat is logisch.
Tenslotte heeft die bewezen de grootste NAAIER van het hele stel te zijn, dus die moet ook het meest verdienen.

BTW er is behalve SP en PVV geen enkele andere partij die iets doet tegen de 24 uurs luier.
De overige partijen hebben daar 'schijt aan'.

marces
23-03-11, 14:28
Het gaant om de sociale effecten.

Hoe sociaal is het om, bovenop een jaarsalaris ver boven de 'Balkenende-norm', nog eens even een aantal modaal-jaarsalarissen te plukken?
En met welk recht? Wat heb je dan zo vreselijk goed gedaan dat jaar? De staatskas zoveel geld afgetroggeld?
Hoeveell mensen moeten het daarom dit jaar (direct of indirect) wat zuiniger aan doen?
Oftewel, bovenop de door het gelazer gestegen kosten ook nog eens de bonus opbrengen?
[/I]

Het gelazer begon eigenlijk pas goed toen de ING na de aankondiging van de bonussen voor de bestuurders doodleuk aankondigde dat de pensioenen voor de werknemers de komende jaren zouden worden bevroren. Dat is toch niet te verteren? En dan ook nog verbaast zijn over de negatieve reacties in de maatschappij. Het is inderdaad een druppel op de gloeiende plaat, maar het is vreselijk asociaal en geeft een heel verkeerd signaal. En dat rijmt ook nog eens.

Joesoef
23-03-11, 14:32
Het gaat niet eens om het netto effect, wat een druppel op de gloeiende plaat is bij al die verdampte miljoenen.
Het gaant om de sociale effecten.

Sociaal, 130kmpu rijden is belangrijker dan iemand die in een verzorgingstehuis zit en maar een luier per dag krijgt?
Lijkt mij een leuk land. Hoe heet dat land?

Pizzaman
23-03-11, 14:58
Exact, als je dan bedenkt dat zo'n lamlul vaak jaarlijks meer BONUS opstrijkt dan een bejaarde bruto aan pensioen krijgt,
dan komen bij mij braak- en ram neigingen opzetten.

Al zou de hele PVV alleen dat punt voor elkaar krijgen, hebben ze niet voor niets 'gedoogsteun' gegeven.

Pizzaman
23-03-11, 15:00
Sociaal, 130kmpu rijden is belangrijker dan iemand die in een verzorgingstehuis zit en maar een luier per dag krijgt?
Lijkt mij een leuk land. Hoe heet dat land?

Dom kletsen Joessoef. Het een heeft een meerderheid, het ander niet.
Overigens ben ik wel benieuwd wat jouw partij daar dan van vindt.

Of ben je bankier? :hihi:

BTW, je zou het ook zo kunnen zien: "IEMAND" vindt het allemaal best als een stel nietsnutten en prutsers honderdduizende euro's bonussen onder elkaar verdelen,
maar intussen wel degenen die er vroeger hard voor gewerkt hebben en het land hebben opgebouwd, in de stront laten zitten.
Heb jij een opa en oma Joessoef? Of ben je een bankier uit een reageerbuisje?

Joesoef
23-03-11, 15:57
Dom kletsen Joessoef. Het een heeft een meerderheid, het ander niet.
Overigens ben ik wel benieuwd wat jouw partij daar dan van vindt.

Leuk land waar 32 km hardrijden belangrijker is dan het welzijn van hulpbehoevenden......

Pizzaman
23-03-11, 16:15
Leuk land waar 32 km hardrijden belangrijker is dan het welzijn van hulpbehoevenden......

...had je maar PVV of SP moeten stemmen, maar dat heb je vast niet gedaan :hihi:
Bij de PVV sonden de misstanden in de bejaardenzorg vooraan.
Helaas komt er niet veel van terecht, want een andere combinatie dan VVD-CDA en achterbank PVV bleek niet mogelijk.

Voor zover ik weet zijn dat dan alleen Johnnie en ik zonder boter op hun hoofd.
De rest (jij ook...) probeert de warmwordende boterstralen uit z'n nek te kletsen.
Of uit de luier te werken?

Hoe voelt dat nou om:
1. te worden geconfronteerd met het feit dat de PVV geen one-issue partij blijkt;
2. in de gaten te krijgen dat ze nog succes hebben ook?

:boogie: