PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders is tegen



fisherman1969
23-03-11, 21:31
:auw:

Ben benieuwd hoe de tegenstanders van deelname van Nederland aan de ,,no fly zone,,
nu reageren.
Rutte doet het niet goed en Wilders ook niet dus ??????????????????

:vlammen:

fisherman1969
23-03-11, 21:37
P.V.V
Was ook al tegen de ,,jammerlijke,, afgelopen redding actie met de HELI.
Nu maar kijken wie er gelijk heeft ?
:nijn:

Pizzaman
24-03-11, 10:47
Wat je wel kan stellen is dat NL niet veel bijdraagt, en het bakken met geld kost.

hatikvah
25-03-11, 09:38
Tja eigenlijk zou Nederland een bijdrage kunnen leveren door de export cq doorvoer van wapens naar onrustige landen met misdadige regimes op te schorten. Wilders is echt niet de enige die geen voorstander is van de no fly zône zo ook bijv. de Belgische minister van Defensie De Crem....Ned. levert zelf 6 X F16.....beetje veel voor zo'n klein land als je bekijkt wat bijv. Canada levert (6 x F18) en vooralsnog ontvangt het Libische staatsoliebedrijf dagelijks zijn inkomsten waardoor Ghadaffi nog steeds zijn leger (vrienden en huurlingen)staande kan houden ....:regie:daar zouden ze beter eens naar kunnen kijken!

Stopnaald
25-03-11, 11:06
Ik snap het niet. Er is wmb geen enkel verschil tussen Libië en Afganistan.

Het volk in de straat was nooit een warm voorstander van de missie in Afganistan. Uiteindelijk drong dat ook in Den Haag door, waardoor verlenging werd geblokkeerd (om vervolgens heel sneaky een nieuwe missie te starten, maar dat terzijde).

Nu is het eigenlijk precies hetzelfde. De gemiddelde burger heeft weliswaar sympathie, maar geen geld ervoor over (en gelijk hebben ze). En opnieuw staan de politici en legertop te popelen om militairen te sturen. Ik ga bijna denken dat ze het erom doen.

Het gevaar is voor het kannonnenvoer, de financiële kosten is voor de belastingbetaler (lees: gewone burgers, want het grootkapitaal cq corporate NL wordt natuurlijk uit de wind gehouden).
Het prestige is voor de legertop (zie je wel dat we nodig zijn) en de baten zijn voor Rutte en co (ergens nog een leuk baantje in de aanbieding? Bij VN of EU bijvoorbeeld).

Pizzaman
25-03-11, 11:57
Nu is het eigenlijk precies hetzelfde. De gemiddelde burger heeft weliswaar sympathie, maar geen geld ervoor over (en gelijk hebben ze). En opnieuw staan de politici en legertop te popelen om militairen te sturen. Ik ga bijna denken dat ze het erom doen.
Bijna?


Het gevaar is voor het kannonnenvoer, de financiële kosten is voor de belastingbetaler (lees: gewone burgers, want het grootkapitaal cq corporate NL wordt natuurlijk uit de wind gehouden).
Het prestige is voor de legertop (zie je wel dat we nodig zijn) en de baten zijn voor Rutte en co (ergens nog een leuk baantje in de aanbieding? Bij VN of EU bijvoorbeeld).

Laat me eens even goed denken...:
- meestal kom je over als eennormaal weldenkend mens;
- ik heb no geen tekenen van gestoordheid bij je opgemerkt;
- het kan natuurlijk zijn dat ik het mis heb, maar anderen merkten ook geen gekkedingen op.

Kortom, het zou zomaar kunnen dat je gewoon dik gelijk hebt.
En dat het keihard de waarheid is. Kweenie hoor... :engel:

Soldim
25-03-11, 12:08
Nu is het eigenlijk precies hetzelfde. De gemiddelde burger heeft weliswaar sympathie, maar geen geld ervoor over (en gelijk hebben ze). En opnieuw staan de politici en legertop te popelen om militairen te sturen. Ik ga bijna denken dat ze het erom doen.


Een deel van de keuze is tussen het sturen van militairen en het ontvangen van drommen vluchtelingen die een geweldadige onderdrukker ontvluchten... een ander aspect is, dat altijd dingen roepen over vrijheid en democratie, maar niet thuis geven als het erop aan komt niet erg helpt met geloofwaardigheid.

Stopnaald
25-03-11, 13:46
Bijna?

Het idee dat Mark en co die Libiërs hiertoe hebben opgestookt gaat mij een beetje te ver, maar dat ze staan te juichen....ja dat idee krijg ik wel.

Verder heb ik vandaag een beetje moeite met het kiezen tussen cynisme en sarcasme....tja, keuzes he. Soms moeilijk.....



Laat me eens even goed denken...:
- meestal kom je over als eennormaal weldenkend mens;
- ik heb no geen tekenen van gestoordheid bij je opgemerkt;
- het kan natuurlijk zijn dat ik het mis heb, maar anderen merkten ook geen gekkedingen op.

Kortom, het zou zomaar kunnen dat je gewoon dik gelijk hebt.
En dat het keihard de waarheid is. Kweenie hoor... :engel:

Een normaal weldenkend mens, tjonge ik ga bijna blozen hoor! :engel:

Stopnaald
25-03-11, 14:04
Een deel van de keuze is tussen het sturen van militairen en het ontvangen van drommen vluchtelingen die een geweldadige onderdrukker ontvluchten... een ander aspect is, dat altijd dingen roepen over vrijheid en democratie, maar niet thuis geven als het erop aan komt niet erg helpt met geloofwaardigheid.

1. Die drommen vluchtelingen komen Europa binnen via Lampedusa (= Italië) en zijn dus het probleem van Berlusconi en niet van Mark :stout:.

2. Het lot van diezelfde vluchtelingen kan eigenlijk NIEMAND ook maar 1 hol schelen (afgezien van een handjevol naïeve idealisten en de hulpverleningsbranche), zolang we er maar geen last van hebben (dmv bedelaars of zakkenrollers e.d., goedkope arbeid en seks vinden we daarintegen wél weer leuk).

3. En geloofwaardigheid op welk vlak dan ook is:
- sowieso al een eeuwigheid zoek
- geen enkel probleem zolang Berlusconi premier is (want geef toe, daarbij vergeleken is iedereen geloofwaardig, zelfs Sarco)
- zelfs geverfd in fel-oranje en pimpelpaarse kleuren nog steeds volstrekt onherkenbaar voor onze dames en heren politici.
- uitsluitend belangrijk in verkiezingstijd, aangezien dan het volk gepaaid moet worden, maar zelfs dán hooguit als praatje voor de bühne.

Sorry Soldim, niet bedoeld om jou te pesten hoor.

Soldim
25-03-11, 14:56
1. Die drommen vluchtelingen komen Europa binnen via Lampedusa (= Italië) en zijn dus het probleem van Berlusconi en niet van Mark :stout:.


Die vluchtelingen kopen rustig trein-kaartjes en verkassen richting het economisch sterkere noorden van de EU. Bovendien, zelfs als ze in Italie aan wal komen zullen we er direct of indirect aan mee betalen.



2. Het lot van diezelfde vluchtelingen kan eigenlijk NIEMAND ook maar 1 hol schelen ... zolang we er maar geen last van hebben


En zodra we er wel last van krijgen? Want dat gaat natuurlijk links- of rechtsom gebeuren.



3. En geloofwaardigheid op welk vlak dan ook is:
- sowieso al een eeuwigheid zoek


Die van politici in het algemeen mischien... maar die van jou en die van mij?

Stopnaald
25-03-11, 15:07
Die vluchtelingen kopen rustig trein-kaartjes en verkassen richting het economisch sterkere noorden van de EU. Bovendien, zelfs als ze in Italie aan wal komen zullen we er direct of indirect aan mee betalen.

Tegen die tijd zijn ze onzichtbaar en kan iedereen zijn handen in onschuld wassen....en wat dat meebetalen betreft....ach...daar hebben we toch de (onnozele) burger voor? Moet je Rutte en co niet mee lastigvallen.


En zodra we er wel last van krijgen? Want dat gaat natuurlijk links- of rechtsom gebeuren.

Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat Rutte en co maar heel weinig overlast meemaken in zijn omgeving. De voordelen (goedkope huishoudhulp, oppas en sekswerker) zullen ze daarentegen wel ervaren, maar of dat nou lastig is.....?

Kijk dat jij en ik last krijgen, DAAR moet je Rutte en co niet mee lastigvallen. Da's alleen maar boeiend in verkiezingstijd.


Die van politici in het algemeen mischien... maar die van jou en die van mij?

Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik geef grif toe dat niets menselijks mij vreemd is. En ja, ook ik ga voornamelijk uit van eigenbelang. En geloofwaardigheid? Zolang ik in mezelf kan geloven vind ik het wel weer goed hoor. Ben inmiddels te oud en te wijs om nog te geloven dat ik de wereld kan veranderen. Maar als jij nog idealen hebt, be my guest!

Pizzaman
25-03-11, 16:03
BTW ik vraag me af waar nou die moslim-broederhulp blijft, of zit dat alleen met een stichting in Italie.
En zo ja heet dat dan de maffia :hihi:

mark61
25-03-11, 16:04
Tja eigenlijk zou Nederland een bijdrage kunnen leveren door de export cq doorvoer van wapens naar onrustige landen met misdadige regimes op te schorten. Wilders is echt niet de enige die geen voorstander is van de no fly zône zo ook bijv. de Belgische minister van Defensie De Crem....Ned. levert zelf 6 X F16.....beetje veel voor zo'n klein land als je bekijkt wat bijv. Canada levert (6 x F18) en vooralsnog ontvangt het Libische staatsoliebedrijf dagelijks zijn inkomsten waardoor Ghadaffi nog steeds zijn leger (vrienden en huurlingen)staande kan houden ....:regie:daar zouden ze beter eens naar kunnen kijken!

Hoe kom je daar nou bij? België doet enthousiast mee, en al eerder dan NL.

H.P.Pas
25-03-11, 19:36
Laat me eens even goed denken...:
- meestal kom je over als eennormaal weldenkend mens;
- ik heb no geen tekenen van gestoordheid bij je opgemerkt;
- het kan natuurlijk zijn dat ik het mis heb, maar anderen merkten ook geen gekkedingen op.



Objection.

3x

Pizzaman
25-03-11, 19:52
Objection.

3x

Nou, op 1 of andere manier heb ik 't idee dat, komende van jou, dat een soort waarheidscertificaat is. :stout:

H.P.Pas
25-03-11, 22:13
Nou, op 1 of andere manier heb ik 't idee dat, komende van jou, dat een soort waarheidscertificaat is. :stout:

Dat kan korter:
'Overruled'.

Pizzaman
26-03-11, 12:28
Dat kan korter:
'Overruled'.

ROFLOL. :melig2:

hatikvah
26-03-11, 12:41
Hoe kom je daar nou bij? België doet enthousiast mee, en al eerder dan NL.

Klopt...Ik zeg nergens dat België niet mee doet.....Ik benoem alleen iemand die óók geen voorstander is/was van de no-fly zône. Wilders is dus één van de vele...

Ik las wel dat het "wapen embargo" nu wordt ondersteund door Nederland (kosten beraming 20 miljoen:duizelig:)...in deze was ik iid wat voorbarig maar het verzet binnen de NAVO voor deze interventie groeit. Het spel is nog niet gespeeld..

mark61
26-03-11, 13:35
Klopt...Ik zeg nergens dat België niet mee doet.....Ik benoem alleen iemand die óók geen voorstander is/was van de no-fly zône. Wilders is dus één van de vele...

Ik las wel dat het "wapen embargo" nu wordt ondersteund door Nederland (kosten beraming 20 miljoen:duizelig:)...in deze was ik iid wat voorbarig maar het verzet binnen de NAVO voor deze interventie groeit. Het spel is nog niet gespeeld..

Ik heb De Crem op tv heel enthousiast horen vertellen over de Belgische inzet. Niks tegen no-flyzone. Heb je daar een bron van? Zou ook bizar zijn, dan moet hij aftreden, nu de Belgische regering volmondig meedoet.

Welk spel? :vreemd:

hatikvah
26-03-11, 23:11
Ik heb De Crem op tv heel enthousiast horen vertellen over de Belgische inzet. Niks tegen no-flyzone. Heb je daar een bron van? Zou ook bizar zijn, dan moet hij aftreden, nu de Belgische regering volmondig meedoet.

Welk spel? :vreemd:

lees: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/1235396/2011/03/14/De-Crem-geen-voorstander-van-no-fly-zone-boven-Libie.dhtml

Het spel dat "oorlog" heet en dat volgens mij hoofdzakelijk om de "olie-belangen" gaat.
lees: http://www.demorgen.be/dm/nl/9616/Onrust-in-het-Midden-Oosten/article/detail/1235289/2011/03/14/Kadhafi-wil-oliedeals-met-Rusland-en-China.dhtml

Stopnaald
28-03-11, 14:02
Objection.

3x

Oh groot drakenbestrijder Pas, wat luidt uw alwijze oordeel dan?:mrt2: