PDA

Bekijk Volledige Versie : Sharia4Belgium over de kruistocht tegen Libië



Marsipulami
25-03-11, 16:54
YouTube - Ummah vs kruisvaarders

Sharia4Belgium ziet De Crem liever dood dan levend

De fundamentalistische moslimorganisatie Sharia4Belgium loopt niet hoog op met de oorlog in Libië. Hoewel hij zelf geen goed woord over heeft voor Kadhafi, wenst Abou Imran, "alle ongelovige kruisvaders de meest verschrikkelijke ziektes toe." Ook minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V) ziet hij liever dood dan levend.

In een Youtube-film roept Imran, getooid in 'G.I. Joe-broek', alle moslimbroeders op om zich te verzetten tegen de oorlog. "Wij kunnen onze problemen zelf wel oplossen. Daar hebben we het Westen niet voor nodig. Wanneer gaan we wakker worden? Vandaag is het Libië, morgen Marokko. De tijd van dialoog voor de vrede is verleden tijd. Vandaag moeten we spreken over jihad, sharia en hoe we de ongelovigen moeten bestrijden."

Imran herinnert iedereen eraan dat het hoofd van de kruisvaders destijds werd geëxecuteerd. "Vandaag worden onze landen door identiek dezelfde misdadigers binnengedrongen." Tussen het gemonteerde wapengekletter door wenst Imran defensieminister De Crem alle ziektes op aarde toe. "Moge Allah hem verlammen, zijn rug breken en zijn vrouw weduwe maken." (tma)
25/03/11 11u12

mark61
25-03-11, 17:00
Als je eenmaal verlamd bent lijkt het me best lastig je rug nog eens te breken.

Waar is dat dan? Noeste guerilla op de flanken van de Baraque Michel?

Was het 20 jaar geleden, dan had ik gezegd dat het van Kooten en de Bie was.

Eric de Blois
25-03-11, 17:17
"Wij kunnen onze problemen zelf wel oplossen. Daar hebben we het Westen niet voor nodig. Wanneer gaan we wakker worden?

Ik vrees dat veel moslim's precies zo denken. Reden waarom ik elders ook al heb geschreven dat voor een westers land een interventie in een islamitsch land heel onverstandig is. Ook de Arabische Liga was tegen en dan weer vóór. Dat is toch een duidelijk signaal? We hebben als westen ook niets te winnen in een burgeroorlog. Onze aanwezigheid wordt op uitzonderingen na niet op prijs gesteld. Dat hadden we tevoren wel kunnen bedenken. We worden daar als vijanden gezien. Deelname kost ons veel geld en levert ook nog eens meer haat jegens het westen op. Echt niet doen! Nederland heeft geen lessen getrokken uit eerdere bemoeienissen. Helaas wordt nederland door het stomme beleid van de regering daardoor wel weer in een oorlog betrokken waar wij niets mee te maken hebben. Jammer dat de leden van de regering zélf niet aan de gevechten hoeven deel te nemen. Dat maakt het ook een stuk makkelijker om vóór de oorlog te zijn. Wij moeten ons nergens mee bemoeien, dat is een stuk goedkoper en veiliger. Alleen als we aangevallen zouden worden mogen we het leger inschakelen.

Pizzaman
25-03-11, 17:21
Die vent doet me denken aan Achmet the Dead terrorist...

YouTube - ACHMED the Dead Terrorist & his BREAKDANCE SKELETONS -- Animated Funny Remix Clip

sidi bibi
25-03-11, 18:14
YouTube - Ummah vs kruisvaarders (http://www.youtube.com/watch?v=C2LlAS2Xxwc)

Sharia4Belgium ziet De Crem liever dood dan levend

De fundamentalistische moslimorganisatie Sharia4Belgium loopt niet hoog op met de oorlog in Libië. Hoewel hij zelf geen goed woord over heeft voor Kadhafi, wenst Abou Imran, "alle ongelovige kruisvaders de meest verschrikkelijke ziektes toe." Ook minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V) ziet hij liever dood dan levend.

In een Youtube-film roept Imran, getooid in 'G.I. Joe-broek', alle moslimbroeders op om zich te verzetten tegen de oorlog. "Wij kunnen onze problemen zelf wel oplossen. Daar hebben we het Westen niet voor nodig. Wanneer gaan we wakker worden? Vandaag is het Libië, morgen Marokko. De tijd van dialoog voor de vrede is verleden tijd. Vandaag moeten we spreken over jihad, sharia en hoe we de ongelovigen moeten bestrijden."

Imran herinnert iedereen eraan dat het hoofd van de kruisvaders destijds werd geëxecuteerd. "Vandaag worden onze landen door identiek dezelfde misdadigers binnengedrongen." Tussen het gemonteerde wapengekletter door wenst Imran defensieminister De Crem alle ziektes op aarde toe. "Moge Allah hem verlammen, zijn rug breken en zijn vrouw weduwe maken." (tma)
25/03/11 11u12

Krijg er djinn visioenen bij.

John2
25-03-11, 18:20
Imran herinnert iedereen eraan dat het hoofd van de kruisvaders destijds werd geëxecuteerd. "Vandaag worden onze landen door identiek dezelfde misdadigers binnengedrongen." Tussen het gemonteerde wapengekletter door wenst Imran defensieminister De Crem alle ziektes op aarde toe. "Moge Allah hem verlammen, zijn rug breken en zijn vrouw weduwe maken." (tma)
25/03/11 11u12
Oppakken elk botje breken en het land uitschoppen.

Marsipulami
25-03-11, 18:35
Oppakken elk botje breken en het land uitschoppen.

En de mensenrechten ?

Eric de Blois
25-03-11, 19:08
En de mensenrechten ?

Was Adolf Hitler soms ook een mens? Sommige mensen gedragen zich zo onmenselijk dat deze dan ook geen aanspraak meer kunnen maken op mensenrechten. John heeft hier wel een terecht punt. Iemand die zulke opruiende en volksvijandige taal uit moet ook maar oprotten. Maar ja we weten van sommige hatenden hier, dat ze zo verslaafd zijn aan de consumtiemaatschappij dat ze wel een zetje nodig hebben.

Marsipulami
25-03-11, 19:50
Was Adolf Hitler soms ook een mens? Sommige mensen gedragen zich zo onmenselijk dat deze dan ook geen aanspraak meer kunnen maken op mensenrechten. John heeft hier wel een terecht punt. Iemand die zulke opruiende en volksvijandige taal uit moet ook maar oprotten. Maar ja we weten van sommige hatenden hier, dat ze zo verslaafd zijn aan de consumtiemaatschappij dat ze wel een zetje nodig hebben.

Misschien is die jongen ook geholpen met een inburgeringscursus of zo, desgevallend psychologische hulpverlening.

Eric de Blois
25-03-11, 20:13
Misschien is die jongen ook geholpen met een inburgeringscursus of zo, desgevallend psychologische hulpverlening.

Nou ik denk het niet. Er bestaat een zeer sterke band met de eigen cultuur en het eigen volk. In dat kader verwacht ik dan ook weinig van 'inburgering' en 'hulpverlening'. Deze mensen hebben een sterk vijandsbeeld ontwikkeld. Zulke mensen ongemoeid laten is een groot risico, een tijdbom.

sidi bibi
25-03-11, 20:16
Er bestaat een zeer sterke band met de eigen cultuur en het eigen volk.


Welnee, dergelijke lieden worden in Marokko gewoon aan de tablet gezet.

Hatert
25-03-11, 23:09
Het is wel leuk en aardig dat religieuze jasje die hij aantrekt en waarop iedereen zich blind zal staren maar wie het echt wil begrijpen moet dieper kijken.

Die gasten zijn niets anders dan het produkt van levenslang etiketeren, stigmatiseren en criminaliseren en discriminatie.

IEdereen gaat er op zijn manier mee om.

H.P.Pas
25-03-11, 23:27
.

Die gasten zijn niets anders dan het produkt van levenslang etiketeren, stigmatiseren en criminaliseren en discriminatie.



Het zijn slachtoffers.
Héél zielig.

Hatert
25-03-11, 23:45
Het zijn slachtoffers.
Héél zielig.

Alles heeft verschillende kanten, en ja ik vind ze ook slachtoffers en zielig. Maar wat wil je me nu vertellen? Wat is je bijdrage? Dat het komt door hun geloof? Of is geloof een middel waarmee ze zich denken te kunnen verdedigen? Of is er meer aan de hand?

(leen)
25-03-11, 23:52
Nou ik denk het niet. Er bestaat een zeer sterke band met de eigen cultuur en het eigen volk. In dat kader verwacht ik dan ook weinig van 'inburgering' en 'hulpverlening'. Deze mensen hebben een sterk vijandsbeeld ontwikkeld. Zulke mensen ongemoeid laten is een groot risico, een tijdbom.


Welnee, aandachtsgebrek inpakken als strijdbaarheid en de film is klaar.
misbruik van de overtuiging van velen in de hoop een paar volgelingen te vinden.
De mensen die je "eigen cultuur en volk" noemt distaniëert zich van deze splinters,
Zie je al grote groepen marcheren door de straten van de westerse steden?

Hatert
25-03-11, 23:56
Welnee, aandachtsgebrek inpakken als strijdbaarheid en de film is klaar.
misbruik van de overtuiging van velen in de hoop een paar volgelingen te vinden.
De mensen die je "eigen cultuur en volk" noemt distaniëert zich van deze splinters,
Zie je al grote groepen marcheren door de straten van de westerse steden?

Nee, ze zullen een marginale groepje blijven. Ik heb het over de mogelijke oorzaken van hun bestaan en ontstaan van hun standpunten.

mark61
25-03-11, 23:59
Misschien is die jongen ook geholpen met een inburgeringscursus of zo, desgevallend psychologische hulpverlening.

Hij lijkt me eerder over-ingeburgerd.

Eric de Blois
26-03-11, 00:04
Welnee, aandachtsgebrek inpakken als strijdbaarheid en de film is klaar.
misbruik van de overtuiging van velen in de hoop een paar volgelingen te vinden.
De mensen die je "eigen cultuur en volk" noemt distaniëert zich van deze splinters,
Zie je al grote groepen marcheren door de straten van de westerse steden?

Nee. Maar dat was ook niet mijn punt.

mark61
26-03-11, 00:04
Het is wel leuk en aardig dat religieuze jasje die hij aantrekt en waarop iedereen zich blind zal staren maar wie het echt wil begrijpen moet dieper kijken.

Die gasten zijn niets anders dan het produkt van levenslang etiketeren, stigmatiseren en criminaliseren en discriminatie.

IEdereen gaat er op zijn manier mee om.

Heb je daar enige op kennis van die jongen stoelende aanwijzingen voor? Of verzin je het ter plekke, als psycholoog van de kouwe grond?

Ik schat dat minder dan 1 op de 100.000 reageert zoals hij. Dat wijst eerder op een stoornis bij het individu dan bij de maatschappij. Net als Mo B. Ff statistisch bekeken.

mark61
26-03-11, 00:05
kruisvaders

Ik dacht altijd dat de taalbeheersing in Vlaanderen veel beter was dan in Nederland. Maar als je dit ziet...what on earth is a kruisvader :confused:

H.P.Pas
26-03-11, 00:08
Alles heeft verschillende kanten, en ja ik vind ze ook slachtoffers en zielig. Maar wat wil je me nu vertellen? Wat is je bijdrage? Dat het komt door hun geloof? Of is geloof een middel waarmee ze zich denken te kunnen verdedigen? Of is er meer aan de hand?

Wie is voor eigen waandenkbeelden verantwoordelijk en wie niet ?
Iedereen is tenslotte product van een omgeving.
Als zij zielig zijn PVV-ers het ook.
Om van de zionisten nog maar te zwijgen.

Hatert
26-03-11, 00:18
Heb je daar enige op kennis van die jongen stoelende aanwijzingen voor? Of verzin je het ter plekke, als psycholoog van de kouwe grond?

Ik schat dat minder dan 1 op de 100.000 reageert zoals hij. Dat wijst eerder op een stoornis bij het individu dan bij de maatschappij. Net als Mo B. Ff statistisch bekeken.

Ik praat vanuit mijn eigen referentiekader en inzichten. Misschien reageren veel minder zoals hij, maar dat neemt niet weg dat anderen hetzelfde voelen en ervaren en daar hoef je noog niet eens moslim voor te zijn.,

Hatert
26-03-11, 00:23
Wie is voor eigen waandenkbeelden verantwoordelijk en wie niet ?
Iedereen is tenslotte product van een omgeving.
Als zij zielig zijn PVV-ers het ook.
Om van de zionisten nog maar te zwijgen.

Hij zei heel veel zinnige dingen. De wijze waarop hij het inpakt komt wel komt bij jou en anderen misschien heftig over maar ik ben daar niet zo onder de indruk van.

Ik vind zoiezo de meeste mensen zielig, PVV'ers zeker. Waarom denk je dat ik zo mild ben voor Pizzaman en sjonnie?

H.P.Pas
26-03-11, 00:34
Ik praat vanuit mijn eigen referentiekader en inzichten. .,

Daarmee valt je wellustig tentoongespreide de nobele verontwaardiging tamelijk door de mand.
Die betreft au fond al diegenen, die jouw referentiekader niet (wensen) te delen.

Zelfmedelijden is het enige sentiment waar je echt voeling mee hebt.

Hatert
26-03-11, 00:39
Daarmee valt je wellustig tentoongespreide de nobele verontwaardiging tamelijk door de mand.
Die betreft au fond al diegenen, die jouw referentiekader niet (wensen) te delen.

Waar praat je nou over? Wat wil je nou?

mark61
26-03-11, 00:40
Ik praat vanuit mijn eigen referentiekader en inzichten.

Beperk je dan tot jezelf, en ga niet fantaseren over anderen.

In de geschiedenis van de wereld zijn veel minderheidsgroepen als vuilnis behandeld; hier ten lande bijvoorbeeld de joden, eeuwenlang, en minstens tien keer zo erg als Marokkanen / moslims hier en nu. Toch heb ik nog nooit zo'n tirade gehoord van een jood. Om nog maar te zwijgen van alle andere achtergestelde groepen.

Ik weet niet wat het is. Blijkbaar biedt de islam toch een soort mal, paradigma, voor dit soort gedoe.

H.P.Pas
26-03-11, 00:52
Waar praat je nou over?

Over jou en je wonderlijke wereldbeeld.


Wat wil je nou?

Te veel waarschijnlijk. Een beetje eerlijkheid.

Hatert
26-03-11, 00:54
Over jou en je wonderlijke wereldbeeld.


Te veel waarschijnlijk. Een beetje eerlijkheid.

Ach je weet alles zo goed van mijn persoon communiceer dan maar met jezelf, je hebt mij er toch niet bij nodig.

Hatert
26-03-11, 01:11
Beperk je dan tot jezelf, en ga niet fantaseren over anderen.

In de geschiedenis van de wereld zijn veel minderheidsgroepen als vuilnis behandeld; hier ten lande bijvoorbeeld de joden, eeuwenlang, en minstens tien keer zo erg als Marokkanen / moslims hier en nu. Toch heb ik nog nooit zo'n tirade gehoord van een jood. Om nog maar te zwijgen van alle andere achtergestelde groepen.

Ik weet niet wat het is. Blijkbaar biedt de islam toch een soort mal, paradigma, voor dit soort gedoe.

Je begint al meteen met aan low level aanpak. Mijn analyses zijn fantasien en die van jou zijn....? Wat? Waarop zijn ze gebaseerd?

Ik vind het niet erg dat je mijn analsye verwerpt, maar de aangevoerde argument moet je dan ook op jouw specualtie fantasie/toepassen. Dus als je de mijne fantasie noemt dan kun je niets anders dan de jouw ook een fantasie noemen.

Dat jij nog nooit een tirade gehoord hebt van laten we zeggen een jood is omdat jij niet in die tijd leefde, dat er geen youtube was, dat er geen sprake was van globalisering, geen technische middelen die nu gemeengoed zijn. Misschien zijn moslims minder hypocriet en recht voor zijn raap.

Maar goed jij wilt selectief blind zijn want als je om je heen gekeken hebt tijdens je leven heb je altijd mensen gezien die zich in scherpe bewoordingen uitdrukken tegen diegenen van wie zij menen dat die hun rechten en vrijheden inperken.

Wat betreft de tirades, ze doen niet onder voor de meeste westerse politici danwel voormannen van de meeste organisatie dan ook.

Maar ga je gang ik zal met plezier jullie analyses lezen waarbij de islam, alweer zal worden aangewezen als schuldige.

Marsipulami
26-03-11, 03:25
Hatert heeft in dezen overschot van gelijk.

John61
26-03-11, 08:40
Nee, ze zullen een marginale groepje blijven. Ik heb het over de mogelijke oorzaken van hun bestaan en ontstaan van hun standpunten.


Mensen blijven verantwoordelijk voor hun eigen uitspraken en daden. Wanneer je jouw redenatie voglt, dan kan iedereen feitelijk doen en laten wat hij wil. Want dan is voor iedereen altijd en ergens wel een excuus te vinden. Of is dat excuus er alleen voor moslims?

mark61
26-03-11, 10:43
Hatert heeft in dezen overschot van gelijk.

In dat geval is niemand meer verantwoordelijk voor zijn daden.

Aloude zeventiger-jarenredenering: het is de schuld van het systeem. Misdadigers zijn slachtoffers, ze kunnen het niet helpen. Het systeem heeft hen zo gemaakt.

sidi bibi
26-03-11, 10:54
Moest gisteren weer eens uitleggen, hier in Marokko, hoe het nou komt dat we in NL of Europa geen mensen het land uit kunnen donderen. Die gast, heb al meer van hem laten zien, komt hier volkomen verknipt over.
Dat is hier wel een potje anders, ik zie me hier al in Staphorster costuum op klompen tegen het systeem ageren.

mark61
26-03-11, 11:05
Je begint al meteen met aan low level aanpak. Mijn analyses zijn fantasien en die van jou zijn....? Wat? Waarop zijn ze gebaseerd?

De enige die hier low-level is ben jij. Je weigert verdieping. Je hebt alleen maar simpele, platte redeneringen en weigert de hele waarheid te zien. En dan mij daarvan beschuldigen :haha:

Op simpele waarneming. Zoals ik uitleg. Als er een gegeven populatie is van mensen die zich onderdrukt zouden voelen, maar er zijn er maar zeer weinigen die op een bepaalde manier reageren, kan je niet meer zeggen dat onderdrukking automatisch leidt tot zo'n reactie. Simpeler kan niet.

Het is dan ook niet waar dat iedereen zich even onderdrukt voelt; het is ook niet waar dat iedereen daar op dezelfde manier op reageert. Het is wel waar dat slechts één op de honderdduizend extreem reageert.


Ik vind het niet erg dat je mijn analsye verwerpt, maar de aangevoerde argument moet je dan ook op jouw specualtie fantasie/toepassen. Dus als je de mijne fantasie noemt dan kun je niets anders dan de jouw ook een fantasie noemen.

Dat vind je wel erg. Jij accepteert geen afwijkende meningen want jij hebt altijd gelijk.

Ik speculeer nou net niet. Waar speculeer ik precies?

Zoals jij al zei, je praat vanuit jouw referentiekader. Een dure kreet om toe te geven dat het jouw privé-mening is, die nergens op stoelt en vooralsnog voor niet meer mensen geldig is dan jouzelf.


Dat jij nog nooit een tirade gehoord hebt van laten we zeggen een jood is omdat jij niet in die tijd leefde, dat er geen youtube was, dat er geen sprake was van globalisering, geen technische middelen die nu gemeengoed zijn. Misschien zijn moslims minder hypocriet en recht voor zijn raap.

Volstrekte oppervlakkige flauwekul. Mensen schreven. 'Politieke' moorden zijn goed gedocumenteerd. Er is heel veel bekend over de interactie tussen joden en de rest van de bevolking, die trouwens vnl. bestond uit onderdrukking en pogroms van de kant van de niet-joden. Van enige 'terroristische daad' van de kant van zich onderdrukt voelende joden is niets bekend. En dat zou breed uitgemeten worden in een overwegend antisemitische sfeer. Er werden de grootst mogelijke leugens verteld over joden.

Het is bovendien een gotspe. wat jij levenslang etiketeren, stigmatiseren en criminaliseren en discriminatie noemt haalt het werkelijk niet bij wat joden en vele anderen in de geschiedenis hebben meegemaakt. De vergelijking maken is al volkomen over the top, en een belediging van wat die mensen hebben meegemaakt. Bespottelijk werkelijk. Je moest je schamen.


Maar goed jij wilt selectief blind zijn want als je om je heen gekeken hebt tijdens je leven heb je altijd mensen gezien die zich in scherpe bewoordingen uitdrukken tegen diegenen van wie zij menen dat die hun rechten en vrijheden inperken.

Ik begrijp niet wat je wilt zeggen.


Wat betreft de tirades, ze doen niet onder voor de meeste westerse politici danwel voormannen van de meeste organisatie dan ook.

Tsja. Sommige wel, anderen niet. Dit gebral lijkt inderdaad sterk op dat van de PVV, dus het zal de tijdgeest wel zijn. Een mengeling van leugens en halve waarheden, een verwrongen weergave van de werkelijkheid, hier en daar gelardeerd met een ietsepietsie waarheid. Een soort intellectuele en emotionele incontinentie.

Je kan het ergens wel vergelijken met de RAF enzo. Een totaal over the top benadering van de werkelijkheid, met als conclusie dat geweld een oplossing vormt voor het malheur. Een doodlopende weg, zowel individueel als maatschappelijk.


Maar ga je gang ik zal met plezier jullie analyses lezen waarbij de islam, alweer zal worden aangewezen als schuldige.

Nee, dat denk ik niet, al valt op dat de islam blijkbaar aanknopingspunten biedt voor een ideologie van geweldsfantasieën, van haat en wij<>zij. Net zoals het christendom zich daar uitstekend voor leende en leent.

mark61
26-03-11, 11:09
Ach je weet alles zo goed van mijn persoon communiceer dan maar met jezelf, je hebt mij er toch niet bij nodig.

Huh? Jij werpt zelf je referentiekader in de strijd. Je hyperpersoonlijke visie op de wereld dus. Dan moet je vervolgens niet gaan klagen dat mensen daarop ingaan.

Als je zo solipsistisch redeneert kan je geen zinnige discussie op touw zetten. Die is alleen mogelijk als de discussianten van grofweg dezelfde feitenset uitgaan.

Ik probeer dat dus, door es te kijken naar hoe jouw populatie van angeblich gediscrimineerden zoal daarop reageert.

Dat noem jij dan 'fantasie', terwijl dat keiharde feiten zijn. Jouw persoonlijke overtuiging is just that, het gevoel van één persoon.

Pizzaman
26-03-11, 12:48
Nee, ze zullen een marginale groepje blijven.
Ik heb het over de mogelijke oorzaken van hun bestaan en ontstaan van hun standpunten.
We leven niet meer in de maatschappij waarbij de schuld bij slachtoffers wordt gezocht.
Ook vind ik het verwerpelijk om daders tot slachtoffers te benoemen.


Wie is voor eigen waandenkbeelden verantwoordelijk en wie niet ?
Iedereen is tenslotte product van een omgeving.
Als zij zielig zijn PVV-ers het ook.
Om van de zionisten nog maar te zwijgen.
En zo is dat maar net. Overigens zal je wel PVV-ers kunnen vinden die zich uitspreken over misstanden in de PVV.
Van de rest waag ik dat te betwijfelen.


Mensen blijven verantwoordelijk voor hun eigen uitspraken en daden.
Wanneer je jouw redenatie voglt, dan kan iedereen feitelijk doen en laten wat hij wil.
Want dan is voor iedereen altijd en ergens wel een excuus te vinden.
Of is dat excuus er alleen voor moslims?
Uiteraard zoekt elke misdadiger een excuus voor zijn gedrag.
De vraag is in hoeverre de anderen dat excuus accepteren.


In dat geval is niemand meer verantwoordelijk voor zijn daden.

Aloude zeventiger-jarenredenering: het is de schuld van het systeem.
Misdadigers zijn slachtoffers, ze kunnen het niet helpen.
Het systeem heeft hen zo gemaakt.

Inmiddels hebben veel mensen in de gaten gekregen dat je met zo'n redenering misdaad lonend maakt.
Je zou zelfs kunnen stellen, dat dat dan ook weer 'eigen schuld' is.

Uiteindelijk komt het maar op 1 ding neer, hoeveel schuld leggen we bij het zelf-verantwoordelijk individu.

Bofko
26-03-11, 13:38
Het woord schuld wordt in deze tijd te vaak gebruikt in een toenemend polariserend en gesimplificeerd wereldbeeld.

De moslim geeft de schuld aan het westen . Op een iets minder abstract niveau aan zionisten, ongelovigen, Amerika, imperialisten, eurocentristen ,kapitalisten en moslimschoothondjes.,

De PVV'er geeft de schuld aan de buitenlander. Op een iets minder abstract niveau aan islam , overheid, Europa, intellectuelen, politici en andere 'hoge heren'

De atheist geeft de schuld aan de gelovige.Op een iets minder abstract niveau aan katholieken, de kerk, niet-kritische denkers en dogmatici.

De (echte) gelovige geeft de schuld aan God maar gebruikt daar een ander woord voor want aan God mogen geen negatieve associaties kleven.

De gewone man geeft daarnaast de schuld aan de globalisering. Op een iets minder abstract niveau aan banken, multinationals, walvisvaarders, ontbossers, geld, criminelen en politiek.

Het patroon is dat degene die "schuld !" roep het altijd over 'de ander' heeft, behalve in het laatste voorbeeld.Daar is 'de wereld' 'de ander' geworden.
Het zal wel met de toenemende complexiteit van de wereld te maken hebben. Door 'schuld' te roepen is het eigen wereldbeeld weer wat overzichtelijker.

'Schuld' is een morele toevoeging aan 'oorzaak' . 'Oorzaak' is amorele conclusie van een analyse naar wat voor verschijnsel dan ook. Dat zijn 2 heel verschillende dingen maar het lijkt er steeds vaker op dat oorzaak en schuld synoniemen worden.Grove overschatting van maakbaarheid , lijkt mij.

John2
26-03-11, 15:27
En de mensenrechten ?
Geld alleen voor mensen en altijd twee kanten op.

Mark
26-03-11, 15:39
YouTube - Ummah vs kruisvaarders (http://www.youtube.com/watch?v=C2LlAS2Xxwc)

Sharia4Belgium ziet De Crem liever dood dan levend

De fundamentalistische moslimorganisatie Sharia4Belgium loopt niet hoog op met de oorlog in Libië. Hoewel hij zelf geen goed woord over heeft voor Kadhafi, wenst Abou Imran, "alle ongelovige kruisvaders de meest verschrikkelijke ziektes toe." Ook minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V) ziet hij liever dood dan levend.

In een Youtube-film roept Imran, getooid in 'G.I. Joe-broek', alle moslimbroeders op om zich te verzetten tegen de oorlog. "Wij kunnen onze problemen zelf wel oplossen. Daar hebben we het Westen niet voor nodig. Wanneer gaan we wakker worden? Vandaag is het Libië, morgen Marokko. De tijd van dialoog voor de vrede is verleden tijd. Vandaag moeten we spreken over jihad, sharia en hoe we de ongelovigen moeten bestrijden."

Imran herinnert iedereen eraan dat het hoofd van de kruisvaders destijds werd geëxecuteerd. "Vandaag worden onze landen door identiek dezelfde misdadigers binnengedrongen." Tussen het gemonteerde wapengekletter door wenst Imran defensieminister De Crem alle ziektes op aarde toe. "Moge Allah hem verlammen, zijn rug breken en zijn vrouw weduwe maken." (tma)
25/03/11 11u12

Allemaal jaloezie tov de onoverwinnelijke superieure K4 die die prutsers in Noord Afrika weer eens uit de brand moet helpen bij een uit de hand gelopen dictator.

(leen)
27-03-11, 13:23
Nee, ze zullen een marginale groepje blijven. Ik heb het over de mogelijke oorzaken van hun bestaan en ontstaan van hun standpunten.

Hun standpunten zullen zeker een bron hebben,
Echter is het oproepen tot dergelijke acties kwaad met erger kwaad vergelden.
Dit maakt dit spilntergroepje tot een randgroepering en van randgroepen moeten we het niet hebben.