PDA

Bekijk Volledige Versie : Even tussendoor, gewoon om Mars scherp te houden



mark61
26-03-11, 11:04
US Jesuits agree to school sex abuse pay-out

An order of US Catholic priests has agreed to pay $166.1m (£103.3m) to hundreds of Native Americans sexually abused by priests at its schools.

The former students at Jesuit schools in five states of the north-western US said they were abused from the 1940s through the 1990s.

Under a settlement, the Society of Jesus, Oregon Province, will also apologise to the victims.

The order had argued paying out abuse claims would cause it to go bankrupt.

"It's a day of reckoning and justice," Clarita Vargas, who said she and two sisters were abused by a priest at a Jesuit-run school for Native American children in the state of Washington, told the Associated Press.

"My spirit was wounded, and this makes it feel better."

The province ran schools in the states of Alaska, Idaho, Montana, Oregon and Washington.

Most of the alleged victims were Native American. Much of the alleged abuse occurred on Native reservations and in remote villages, where the order was accused of dumping problem priests.

"No amount of money can bring back a lost childhood, a destroyed culture or a shattered faith," lawyer Blaine Tamaki, who represented about 90 victims in the case, said in a statement.

The pay-out is one of the largest to date in a series of sex abuse scandals involving the Catholic Church.

http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-12868046

Tis altijd bizar hoe papencriminelen en hun criminele organisatie, die zijn misdadige werknemers niet straft, maar overplaatst om zo meer misdaden te kunnen plegen, straf kunnen afkopen.

Ik zou de katholieke kerk verbieden, het is een criminele organisatie.

Marsipulami
26-03-11, 11:12
Tis altijd bizar hoe papencriminelen en hun criminele organisatie, die zijn misdadige werknemers niet straft, maar overplaatst om zo meer misdaden te kunnen plegen, straf kunnen afkopen.

Enkel de dader kan verantwoordelijk gesteld worden voor zijn daden. Een hele gemeenschap verantwoordelijk stellen voor de misdaden van enkelen uit die gemeenschap is juridisch gezien een terugval in beschaving.

mark61
26-03-11, 11:21
Enkel de dader kan verantwoordelijk gesteld worden voor zijn daden. Een hele gemeenschap verantwoordelijk stellen voor de misdaden van enkelen uit die gemeenschap is juridisch gezien een terugval in beschaving.

Nee, ook de organisatie die weet heeft van de misdaden, maar ze niet aangeeft bij de autoriteiten. En dan, oh gotspe, de misdadiger zelf 'straft' door hem een nieuwe groep slachtoffers te leveren.

Het is werkelijk ongehoord. Een criminele organisatie in ons midden, en niemand die er wat aan doet.

Je bent dus een valse leugenaar. Het gaat niet om een gemeenschap, maar om een hiërarchische, autoritaire organisatie die de werking van justitie saboteert. Het hele zooitje zou in de cel moeten zitten.

Pizzaman
26-03-11, 11:33
Verrek, krijg nou wat, ik ben 't ook eens een keer met Mark eens :hihi:

knuppeltje
26-03-11, 12:00
Enkel de dader kan verantwoordelijk gesteld worden voor zijn daden. Een hele gemeenschap verantwoordelijk stellen voor de misdaden van enkelen uit die gemeenschap is juridisch gezien een terugval in beschaving.

Niet zo leuteren Mars. Ook degene die de dader faciliteert is hiervoor aansprakelijk. Dat hebben diverse rechtszaken dan ook allang uitgewezen.

knuppeltje
26-03-11, 12:02
Verrek, krijg nou wat, ik ben 't ook eens een keer met Mark eens :hihi:

Verrek, krijg nou tieten. Ik val bijna van m'n stoel van verbazing. :blowen:

Pizzaman
26-03-11, 12:49
Niet zo leuteren Mars. Ook degene die de dader faciliteert is hiervoor aansprakelijk. Dat hebben diverse rechtszaken dan ook allang uitgewezen.


Verrek, krijg nou tieten. Ik val bijna van m'n stoel van verbazing. :blowen:

Pak maar een kussen dan, want met die van jou ben ik het ook eens.
De katholieke kerk (en overigens al dat soort reut) spint er garen bij om alles onder het tapijt te vegen.
Dat hebben ze jarenlang gedaan, ze zijn er rijk mee geworden.

Dat kerken het liefst de middeleeuwen zagen terugkomen heb ik al jaren in de gaten.
Hun wil was wet en wat zij zeiden was de waarheid. Ik heb daar geen enkel respect voor.

Op zich is er ook niks mis met een goed christen, die leeft en handelt conform 'het geloof'.
Als je daadwerkelijk zo leeft, doe je een ander geen kwaad en val je hem er ook niet mee lastig.

Maar bij mij hoeven ze niet met dogmatisch gelul aan te komen, heb christelijk onderwijs 'genoten'.
Daarbij heb ik zelf geconstateerd dat degenen die het meest vooraan staan de grootste schijnheilen zijn.
Vaak waren degenen die een ander probeerden voor te schrijven hoe te leven juist degenen die het zelf niet deden.
Wat dat betreft terecht dat ze altijd vooraan in de kerk zaten, zij hadden de vergeving beslist het hardst nodig :hihi:

John2
26-03-11, 14:21
Nee, ook de organisatie die weet heeft van de misdaden, maar ze niet aangeeft bij de autoriteiten. En dan, oh gotspe, de misdadiger zelf 'straft' door hem een nieuwe groep slachtoffers te leveren.

Het is werkelijk ongehoord. Een criminele organisatie in ons midden, en niemand die er wat aan doet.

Je bent dus een valse leugenaar. Het gaat niet om een gemeenschap, maar om een hiërarchische, autoritaire organisatie die de werking van justitie saboteert. Het hele zooitje zou in de cel moeten zitten.


Niet zo leuteren Mars. Ook degene die de dader faciliteert is hiervoor aansprakelijk. Dat hebben diverse rechtszaken dan ook allang uitgewezen.

Dus kunnen we ook stellen dat iedere Moslim een terrorist is........:aftel:

Marsipulami
26-03-11, 14:28
Nee, ook de organisatie die weet heeft van de misdaden, maar ze niet aangeeft bij de autoriteiten.

Het zal wel verschillen van land tot land. Echter in regel hebben enkel sommige categoriën van ambtenaren een meldingsplicht.

Geestelijken hebben geen meldingsplicht. Ze hebben een beroepsgeheim. Zijn dus in principe zelfs strafbaar als ze confidentiele informatie doorgeven aan de politie.


En dan, oh gotspe, de misdadiger zelf 'straft' door hem een nieuwe groep slachtoffers te leveren.

Als je overplaatsingen bedoelt, dan is er ook niks mis met het overplaatsen van mensen die in opspraak geraakt zijn en om die redenen minder goed functioneren.


Het is werkelijk ongehoord. Een criminele organisatie in ons midden, en niemand die er wat aan doet.

De kerk is geen criminele organisatie, omdat het doel van die organsatie niet bestaat uit het plegen van misdrijven. Kindermisbruik is door de kerk altijd veroordeeld geweest heden en ook 1000 en meer jaren geleden.


Je bent dus een valse leugenaar.

Ik lees hier een dubbele negatie, dat betekent dus dat ik de waarheid spreek. Een valse leugenaar is te onderscheiden van een echte leugenaar.


Het gaat niet om een gemeenschap, maar om een hiërarchische, autoritaire organisatie die de werking van justitie saboteert.

Daar zijn geen aanwijzingen voor.


Het hele zooitje zou in de cel moeten zitten

Kloosterlingen verblijven ook vaak in een cel in het klooster, maar dat is niet omdat ze een misdrijf hebben gepleegd.

Pizzaman
26-03-11, 17:31
Dus kunnen we ook stellen dat iedere Moslim een terrorist is........:aftel:

Je kan wel stellen dat iedere moslim zich op zijn hoofd zou moeten krabben,
of zijn 'kerk' nou wel helemaal die 'grote broederschap' is waar ie zo graag bij wil horen.

mark61
26-03-11, 19:27
Dus kunnen we ook stellen dat iedere Moslim een terrorist is........:aftel:

Imbeciel.