PDA

Bekijk Volledige Versie : Twee ton subsidie voor handenweigeraar



Eric de Blois
27-03-11, 03:31
Twee ton subsidie voor handenweigeraar

Bron: De Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/binnenland/9226385/__Subsidie_voor_HvA-docent__.html?sn=binnenland,buitenland)

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00824/Nourdin_824677d.jpg


AMSTERDAM - De Amsterdamse HvA-docent Nourdin Belhadi, die na een bedevaart naar Mekka nog langer weigert zijn vrouwelijke collega's de hand te schudden, blijkt voorzitter te zijn van een stichting die 200.000 euro ontvangt van de gemeente Utrecht.

De Tweede Kamerfractie en de Utrechtse VVD-fractie willen opheldering over de integratie-subsidie aan de welzijnsstichting Jongeren in Aktie. "Het is alsof je subsidie geeft aan een stichting voor vegetariërs, die vervolgens het eten van vlees gaat promoten", zegt de Utrechtse VVD-fractieleider Geldof in het AD.
Belhadi (27) ging in november op bedevaart naar Mekka. Bij thuiskomst liet hij zijn werkgever weten vrouwelijke collega's niet meer met een handdruk te willen begroeten. Bestuursvoorzitter van de HvA Karel van der Toorn lietr weten de docent te steunen, wat tot grote ophef leidde onder studenten en docenten. Zij leggen de weigering uit als een minachting voor vrouwen.
Gisteren werd bekend dat de Hogeschool de docent weer aan het werk wil helpen. De onderwijsinstelling wil hem herplaatsen en heeft hier ook een adviseur voor ingehuurd.

mark61
27-03-11, 03:37
Allemaal leugens en verdraaiing. Wat heb jij vandaag? Het gaat om 120.000 en de man is afgetreden als voorzitter sinds hij in opspraak kwam.

Dat krijg je ervan als je drie weken oud nieuws uit de telegraf gaat plakken.

Eric de Blois
27-03-11, 04:04
Allemaal leugens en verdraaiing. Wat heb jij vandaag? Het gaat om 120.000 en de man is afgetreden als voorzitter sinds hij in opspraak kwam.

Dat krijg je ervan als je drie weken oud nieuws uit de telegraf gaat plakken.


Ik had dit bericht over het hoofd gezien. Ik keek zoals gebruikelijk even bij 'ontdek islam' en mij viel dat bericht op. Erg he? Doet het altijd terzake of een bericht drie weken oud is? Ik vond het relevant genoeg om te plaatsen. Ik ben niet bij machte om zelf op onderzoek uit te gaan of een journalist zit te liegen. Doe jij dat wel? Elsevier had het bericht ook overgenomen overigens.

Joesoef
27-03-11, 08:01
Ik had dit bericht over het hoofd gezien. Ik keek zoals gebruikelijk even bij 'ontdek islam' en mij viel dat bericht op. Erg he? Doet het altijd terzake of een bericht drie weken oud is? Ik vond het relevant genoeg om te plaatsen. Ik ben niet bij machte om zelf op onderzoek uit te gaan of een journalist zit te liegen. Doe jij dat wel? Elsevier had het bericht ook overgenomen overigens.




Over het algemeen kan je stellen dat hoe smeuïger het nieuws hoe zorgvuldiger je met de bron moet omgaan.

Klasse dat deze meneer is afgetreden kunnen ze bij de banken en zo nog wat van leren.

knuppeltje
27-03-11, 08:55
Ik keek zoals gebruikelijk even bij 'ontdek islam' en mij viel dat bericht op. Erg he?

Ik ben niet bij machte om zelf op onderzoek uit te gaan of een journalist zit te liegen. Doe jij dat wel? Elsevier had het bericht ook overgenomen overigens.

Om zoals gebruikelijk van je weer eens op zoek te gaan naar een lekker smeuïg verhaal. Of er iets van klopt doet er natuurlijk niet toe.

De Telegraaf en de Elzevier. Het wordt gvd hoogtijd dat elke lul die hier daarmee komt aanzetten, voorgoed van dit forum geband wordt.