PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Vergrijzing biedt kansen voor allochtonen'



Hatert
28-03-11, 15:46
'Vergrijzing biedt kansen voor allochtonen'

27/03/2011


Wie: Melvin Tjoe Nij (47) Wat: Directeur van Young Global People, wervings- en selectiebureau voor hoogopgeleide multiculturele starters

'De uitstroom van ouderen maakt de weg vrij voor jongeren. En hopelijk ook voor jong afgestudeerden met een etnisch diverse achtergrond. In de grote steden is al bijna de helft van de bevolking van niet-westerse afkomst. Studenten verkleuren in rap tempo, net als de klanten; die willen zich ook door een bedrijf gerepresenteerd zien. Niet alleen hier in Nederland, maar ook in andere afzetmarkten. Denk bijvoorbeeld aan de kennis en creativiteit die Turkse werknemers kunnen inbrengen bij bedrijven die zaken doen met Turkije.

Diversiteitsbeleid is dus geen feelgoodproject voor zielige allochtonen, maar een keiharde economische noodzaak. Maar bedrijven realiseren zich nog onvoldoende dat ze straks uit een andere vijver moeten gaan vissen als er arbeidstekorten ontstaan. Allochtone sollicitanten worden nog steeds te vaak door een blanke bril beoordeeld. Hierdoor vallen onevenredig veel jonge allochtone talenten af.

Ik ben mijn bedrijf in 2005 begonnen om bedrijven te helpen allochtoon talent te herkennen. Je moet door culturele verschillen heen kunnen kijken. Veel kandidaten van YGP werken vaak onder hun niveau of solliciteren niet op hogere functies omdat ze denken dat ze toch geen kans maken. Nederland laat echt een kans liggen als we al die potentie onder andere nationaliteiten laten liggen.


http://www.vkbanen.nl/banen/artikel/Vergrijzing-biedt-kansen-voor-allochtonen/343753.html

Pizzaman
28-03-11, 15:53
Hier heb je zeker gelijk in Hatert.

Echter, blijft het feit dat we minder behoefte hebben aan niet-opgeleid werkschuw tuig.
Dus waarom dat nog langer importeren? Gezien we ook genoeg autochtoon Tokkie-tuig hebben,
laten we dat eens gaan exporteren, naar bijvoorbeeld Rusland.
Daar hebben ze een mannentekort. Kunnen we onszelf ook nog op de borst kloppen iets goeds en vrouwvriendelijks te doen.

Jaja. :hihi:

Hatert
28-03-11, 16:07
Hier heb je zeker gelijk in Hatert.

Echter, blijft het feit dat we minder behoefte hebben aan niet-opgeleid werkschuw tuig.
Dus waarom dat nog langer importeren? Gezien we ook genoeg autochtoon Tokkie-tuig hebben,
laten we dat eens gaan exporteren, naar bijvoorbeeld Rusland.
Daar hebben ze een mannentekort. Kunnen we onszelf ook nog op de borst kloppen iets goeds en vrouwvriendelijks te doen.

Jaja. :hihi:

Daarom hebben we mark naar Rusland geexporteerd.

Sjonnie heeft ook iets met rusland, maar oke er is weinig verschil tussen mannen uit Twente en Rusland.

7eloua
28-03-11, 16:35
Ik begrijp niet waar Hatert gelijk in zou kunnen hebben. Ik zie enkel een artikel wat ie geplaatst heeft.

Mark
28-03-11, 16:58
Daarom hebben we mark naar Rusland geexporteerd.

.

Ik ben mijn tijd inderdaad ver vooruit en ben al bezig mooie kampen ehh ik bedoel luxe verblijfplaatsen voor deze Nederlandse refugees te regelen, uiteraard voor een kleine commissie. :)

Mark
28-03-11, 17:01
Hier heb je zeker gelijk in Hatert.

Echter, blijft het feit dat we minder behoefte hebben aan niet-opgeleid werkschuw tuig.
Dus waarom dat nog langer importeren? Gezien we ook genoeg autochtoon Tokkie-tuig hebben,
laten we dat eens gaan exporteren, naar bijvoorbeeld Rusland.
Daar hebben ze een mannentekort. Kunnen we onszelf ook nog op de borst kloppen iets goeds en vrouwvriendelijks te doen.

Jaja. :hihi:

Overigens gaat dit artikel volgens mij niet over importeren maar over het gebruiken van het menselijk kapitaal onder de allochtonen die al in Nederland zijn. Tokkie tuig exporteren kan je vergeten, dat lukt alleen als je ze als lage loon slaaf ergens kan plaatsen en helaas zijn onze tokkies te duur daarvoor.

Daarnaast zal er wel degelijk import nodig zijn voor bepaalde functies en moet dat ook geen taboe zijn. Maar inderdaad wel met een sterk criterium a la Australie en met een blik op de toekomst en niet op de komende 2-3 jaar een gat opvullen en daarna geen flauw idee wat we met die mensen moeten.

Oost europeanen hou je niet tegen = EU. Het enige wat die mensen tegen zal houden is economische groei in eigen land want geloof het of niet daar zitten ze ook liever zelf als ze normaal kunnen verdienen.

Pizzaman
28-03-11, 19:12
Ik begrijp niet waar Hatert gelijk in zou kunnen hebben. Ik zie enkel een artikel wat ie geplaatst heeft.
In die zin heeft ie ook 'gelijk'. In vergelijking met de troep die hij meetsal plempt is dit 'een nobelprijs waard'.


Ik ben mijn tijd inderdaad ver vooruit en ben al bezig mooie kampen ehh ik bedoel luxe verblijfplaatsen voor deze Nederlandse refugees te regelen, uiteraard voor een kleine commissie. :)
Mooi zo, ik stel voor mark als 'minister van ontwikkelingssamenwerking'. :boogie:

BTW hou een plekkie voor Hatert vrij, weliswaar post ie eens wat nuttigs maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. :student: