PDA

Bekijk Volledige Versie : Het nieuws van de dag.



7eloua
28-03-11, 16:28
Door een newbie.

Als jullie een krant of opinieblad zouden vormen, dan zou ik me er niet op abonneren.

Het nieuws van de dag, gebruikt om een onderlinge strijd uit te vechten waarbij men niet vies is om wat groepen mensen op een hoop te gooien en stelselmatig te beledigen. Ook de drang om elkaar een spiegel voor te houden, omdat men vindt dat hij/zij logischer, rationeler en beter denkt en haar/zijn mening geaccepteerd moet worden door de ander. Daarbij gebeurt het vaak genoeg dat men niet begrijpt wat het punt is dat de ander wil maken en dat het diegene niet kan schelen dat er door iemand een betere mening geopperd wordt, maar dat het belangrijk is dat hij/zij erkenning krijgt voor hetgeen hij/zij ervaart. Zo praten mensen hier vaak of altijd langs elkaar heen en blijft het een onderlinge strijd met uitspraken die echt niet kunnen en waarmee je anderen die dit forum lezen of onnodig beledigd worden of een verkeerd beeld geeft van mensen.

Vaak wordt er dan ook op de man gespeeld ipv op de bal en zal het er nooit meer toe doen wat er voor bericht geplaatst wordt, want er valt altijd wel iets te roepen tegen degene die het geplaatst heeft. Is het niet ontopic dan wordt het scheve commentaar wel gewoon recht geluld.
Waar gaat het nog over? Hoezo kan men niet discussieren over hetgeen er in het nieuwsartikel geplaatst is en valt men daar leden op aan die het bericht plaatsen? Waardoor kan men zo simpel zijn door over een klein woordje in de titel te vallen en het hele artikel vervolgens maar links te laten liggen en beginnen te roepen als een asociale hooligan die net een verloren wedstrijd heeft bijgewoond? Volwassen mensen hier over het algemeen, tenminste dat is wat ik er van begrepen heb. Dat belooft wat voor de volgende generaties.

Men verdedigt pedofielen, prostituees, andere onbekende mensen die in het nieuws komen alsof het de eigen achterban is of alsof men zich hier heel erg over aangesproken moet voelen. En direct wordt er een gedrag of religie of whatever bij gehaald om een tegengeluid te geven. Ik begrijp daar weinig van, want ben je niet je eigen individu?

Je mag best mensen verdedigen als je vindt dat ze onterecht behandeld worden, maar het lijkt er hier meer op dat men alles aangrijpt om zich aangesproken te voelen en daarmee de berichtenplaatser of een medelid in general maar al te graag aan te willen vallen vanwege eerdere akkefietjes. Dit geldt overigens voor velen hier, zonder onderscheid te maken. Ik proef ook weinig begrip voor elkaar en elkaars achtergrond en hoe stigmatisering bijv. ervaren kan worden. Je gaat iemand die een blauwe plek heeft opgelopen doordat mensen er vaak tegenaan schoppen toch niet weer tegen die blauwe plek aan schoppen omdat diegene emotioneel en dus misschien ook niet zo bescheiden reageert over hetgeen hij ervaart...net zo min als dat je anderen verantwoordelijk stelt voor hetgeen een bepaalde groep of bepaalde media diegene hebben aangedaan. Maar wat betreft dat laatste vind ik ook dat men zich dan ook niet moet gaan gedragen zoals die media, want dan is het niet meer dan logisch dat jij er als individu onder dezelfde categorie wordt geplaatst door die al beledigde of gestigmatiseerde persoon.

Niemand hier die even zegt dat de vibe gewoon zo negatief is geworden en of men niet even normaal moet doen met elkaar (niet tegen één persoon of een bepaalde groep personen). En het grappige eraan is dat het een strijd is die voornamelijk met berichten over pedofilie, seksualiteit, religie en oorlog te maken heeft. Overduidelijk dat men aan het zoeken is naar berichten waar de eigen opvattingen mee doorgedrukt kunnen worden en is het allang niet altijd meer een spiegel die voorgehouden wordt, maar een kinderachtig spelletje wat gespeeld wordt.

Ik lees veel tussen de regels door en tuurlijk is niet iedere opmerking zo te begrijpen zoals die geschreven is en zijn er weleens (soms echt hele leuke) sarcastische of cynische opmerkingen te lezen waar je je ook echt niet boos noch beledigd door kunt voelen, maar die zijn toch echt in de minderheid.

Wees niet zo simpel door je eigen identiteit te linken aan een bericht wat geplaatst wordt over iemand die ook blank is of ook moslim is of ook zus of zo en je door een nieuwsartikel aangevallen te voelen. Don't shoot the messenger, maar doe aan zelfreflectie. Dat lijkt me een beter tijdsverdrijf.

Vrijheid van meningsuiting, maar ga niet met je voet tussen de deur staan hiermee. :hihi:

Joesoef
28-03-11, 16:34
Waar zou jij beginnen om die cultuur om te vormen?

7eloua
28-03-11, 16:37
Misschien moeten mensen aangesproken worden door anderen die buiten een discussie staan en objectief kijken naar hoe men reageert en hoe het beter kan. Ik zou dat niet in mijn eentje kunnen, dus als iedereen elkaar hierover netjes aanspreekt ipv elkaar aanmoedigt om negatief te zijn, dan zal het een stuk beter gaan.

Joesoef
28-03-11, 16:49
Kennelijk had je dit topic een wat spannendere titel moeten geven :argwaan:

7eloua
28-03-11, 16:52
Lol !

Mark
28-03-11, 16:53
er staat geeneens K4 in je topic! ik ben best bereidt wat tips te geven mbt smeuige titels ;)

Joesoef
28-03-11, 16:54
Lol !


De meeste prikkers op nvdd kunnen in dit topic alleen boette doen ipv reageren :tik:

Spoetnik
28-03-11, 17:54
Jeetje, wat een lange tekst.

Hatert
28-03-11, 17:57
Ewa wat moet ik dan met mijn leven doen als ik de k4's niet meer uit en op de kast kan krijgen?

StevieK
28-03-11, 18:03
Ewa wat moet ik dan met mijn leven doen als ik de k4's niet meer uit en op de kast kan krijgen?

je kan ze beter proberen uit de kast te krijgen. :lol:

John61
28-03-11, 18:04
Door een newbie.

Als jullie een krant of opinieblad zouden vormen, dan zou ik me er niet op abonneren.

Het nieuws van de dag, gebruikt om een onderlinge strijd uit te vechten waarbij men niet vies is om wat groepen mensen op een hoop te gooien en stelselmatig te beledigen. Ook de drang om elkaar een spiegel voor te houden, omdat men vindt dat hij/zij logischer, rationeler en beter denkt en haar/zijn mening geaccepteerd moet worden door de ander. Daarbij gebeurt het vaak genoeg dat men niet begrijpt wat het punt is dat de ander wil maken en dat het diegene niet kan schelen dat er door iemand een betere mening geopperd wordt, maar dat het belangrijk is dat hij/zij erkenning krijgt voor hetgeen hij/zij ervaart. Zo praten mensen hier vaak of altijd langs elkaar heen en blijft het een onderlinge strijd met uitspraken die echt niet kunnen en waarmee je anderen die dit forum lezen of onnodig beledigd worden of een verkeerd beeld geeft van mensen.

Vaak wordt er dan ook op de man gespeeld ipv op de bal en zal het er nooit meer toe doen wat er voor bericht geplaatst wordt, want er valt altijd wel iets te roepen tegen degene die het geplaatst heeft. Is het niet ontopic dan wordt het scheve commentaar wel gewoon recht geluld.
Waar gaat het nog over? Hoezo kan men niet discussieren over hetgeen er in het nieuwsartikel geplaatst is en valt men daar leden op aan die het bericht plaatsen? Waardoor kan men zo simpel zijn door over een klein woordje in de titel te vallen en het hele artikel vervolgens maar links te laten liggen en beginnen te roepen als een asociale hooligan die net een verloren wedstrijd heeft bijgewoond? Volwassen mensen hier over het algemeen, tenminste dat is wat ik er van begrepen heb. Dat belooft wat voor de volgende generaties.

Men verdedigt pedofielen, prostituees, andere onbekende mensen die in het nieuws komen alsof het de eigen achterban is of alsof men zich hier heel erg over aangesproken moet voelen. En direct wordt er een gedrag of religie of whatever bij gehaald om een tegengeluid te geven. Ik begrijp daar weinig van, want ben je niet je eigen individu?

Je mag best mensen verdedigen als je vindt dat ze onterecht behandeld worden, maar het lijkt er hier meer op dat men alles aangrijpt om zich aangesproken te voelen en daarmee de berichtenplaatser of een medelid in general maar al te graag aan te willen vallen vanwege eerdere akkefietjes. Dit geldt overigens voor velen hier, zonder onderscheid te maken. Ik proef ook weinig begrip voor elkaar en elkaars achtergrond en hoe stigmatisering bijv. ervaren kan worden. Je gaat iemand die een blauwe plek heeft opgelopen doordat mensen er vaak tegenaan schoppen toch niet weer tegen die blauwe plek aan schoppen omdat diegene emotioneel en dus misschien ook niet zo bescheiden reageert over hetgeen hij ervaart...net zo min als dat je anderen verantwoordelijk stelt voor hetgeen een bepaalde groep of bepaalde media diegene hebben aangedaan. Maar wat betreft dat laatste vind ik ook dat men zich dan ook niet moet gaan gedragen zoals die media, want dan is het niet meer dan logisch dat jij er als individu onder dezelfde categorie wordt geplaatst door die al beledigde of gestigmatiseerde persoon.

Niemand hier die even zegt dat de vibe gewoon zo negatief is geworden en of men niet even normaal moet doen met elkaar (niet tegen één persoon of een bepaalde groep personen). En het grappige eraan is dat het een strijd is die voornamelijk met berichten over pedofilie, seksualiteit, religie en oorlog te maken heeft. Overduidelijk dat men aan het zoeken is naar berichten waar de eigen opvattingen mee doorgedrukt kunnen worden en is het allang niet altijd meer een spiegel die voorgehouden wordt, maar een kinderachtig spelletje wat gespeeld wordt.

Ik lees veel tussen de regels door en tuurlijk is niet iedere opmerking zo te begrijpen zoals die geschreven is en zijn er weleens (soms echt hele leuke) sarcastische of cynische opmerkingen te lezen waar je je ook echt niet boos noch beledigd door kunt voelen, maar die zijn toch echt in de minderheid.

Wees niet zo simpel door je eigen identiteit te linken aan een bericht wat geplaatst wordt over iemand die ook blank is of ook moslim is of ook zus of zo en je door een nieuwsartikel aangevallen te voelen. Don't shoot the messenger, maar doe aan zelfreflectie. Dat lijkt me een beter tijdsverdrijf.

Vrijheid van meningsuiting, maar ga niet met je voet tussen de deur staan hiermee. :hihi:

Dr loopt hier van alles rond, maar heb nog niet meegemaakt dat pedofielen hier worden verdedigd.

Je voorbeeld pedofielen, prostituees etc klopt niet.

Beter zou je melding kunnen maken van berichten waarin wordt ingehakt op islam, ingehakt wordt op de keuzevrijheden die vrouwen hier hebben, ingehakt wordt op joden, ingehakt wordt op homo's, ingehakt wordt op hoofddoeken, ingehakt wordt op vrouwen die geen hoofddoek willen dragen, ingehakt wordt op noem maar op......

Neem daarbij een beheer wat niet objectief is en je krijgt deze zooi!

Wat ik wel waardeer is een aantal autoch prikkers die consequent andere autoch prikkers aanvallen op hun denkbeelden. Andersom ben ik dat helaas niet tegengekomen en dat vind ik jammer.

StevieK
28-03-11, 18:13
Misschien moeten mensen aangesproken worden door anderen die buiten een discussie staan en objectief kijken naar hoe men reageert en hoe het beter kan. Ik zou dat niet in mijn eentje kunnen, dus als iedereen elkaar hierover netjes aanspreekt ipv elkaar aanmoedigt om negatief te zijn, dan zal het een stuk beter gaan.

Goed bedoelt, maar ik heb nog vrijwel nooit geen forum gezien waar er serieus of goddienst en politiek en cultuur gesproken wordt.

In mijn werk waar ik heel veel te maken heb met passagiers van al soort pluimages, rassen, cultuur en goddienst.
Tijdens onze opleiding wordt nadrukkelijk gewezen dat je deze thema's het beste kan mijden en vooral als het op een discussie gaat komen. Omdat dit soort discussie altijd eindigen op persoonlijk beledigingen omdat men tot een bepaalde groep hoort waar je over aangesproken wordt.

Dus jouw ideeen zijn heel goed bedoelt maar helaas niet uitvoerbaar en vooral omdat je lekker anoniem kan zijn en dan toch heerlijk je frustaties uiten.

De moderators weten absoluut geen grenzen te trekken en op te treden waardoor discussie op scheldkanonades uitlopen.

In het dagelijks leven worden groeps discussies vaak geleid door een voorzitter die ingrijpt als de "wettelijke" regels overtreden wordt.

Joesoef
28-03-11, 18:30
Omdat dit soort discussie altijd eindigen op persoonlijk beledigingen omdat men tot een bepaalde groep hoort waar je over aangesproken wordt.

Dus jouw ideeen zijn heel goed bedoelt maar helaas niet uitvoerbaar en vooral omdat je lekker anoniem kan zijn en dan toch heerlijk je frustaties uiten.

Dus gewoon maar lekker doorgaan op deze manier?

Hatert
28-03-11, 18:43
Tfoe, bericht voortijdig geplaatst en verwijderd.

StevieK
28-03-11, 19:32
Dus gewoon maar lekker doorgaan op deze manier?

Dat zeg ik niet dat het goed is, maar ik zeg gewoon wat er gebeurd en als moderatoren niet ingrijpen....

We weten allemaal de verkeersregels maar als wat is niet leuker om harder te rijden dan toegestaan. Totdat de politie ingrijpt en je een bekeuring krijgt dan ben je weer voor een tijdje gereset.

Jij weet net zo goed dat iedereen probeert de grenzen te bepalen over het wel en niet kunnen. Todat er in gegrepen wordt.
Helaas schijnt dat ingrijpen bij maroc.nl niet vastgesteld te staan of niemand wijst de ander op de regels.

Een paar jaar geleden plaatste ik een gewaagde foto, kreeg gelijk van de moderator een bericht dat dit niet de bedoeling of de doelstelling is.

Scheldpartijen, beledingen ongeacht tegen wie en van wie worden hier gewoon getollereerd.


En Joesoef, ik bedoel dit niet persoonlijk, en als je dit een persoonlijke aanval voelt dan bij voorbaat mijn excuus, want ik heb persoonlijk niets tegen je en genoot en geniet best wel van je korte antwoorden.

Joesoef
28-03-11, 21:11
Scheldpartijen, beledingen ongeacht tegen wie en van wie worden hier gewoon getollereerd.



Op dit moment blijven ze idd op veel plekken nog staan.

7eloua
28-03-11, 21:12
er staat geeneens K4 in je topic! ik ben best bereidt wat tips te geven mbt smeuige titels ;)
Dat is cool, jij bent mijn back up buddy voor als de vriendelijke approach niet werkt.

De meeste prikkers op nvdd kunnen in dit topic alleen boette doen ipv reageren :tik:
Dat was niet mijn bedoeling iig. :hihi:


Jeetje, wat een lange tekst.

You're right.

7eloua
28-03-11, 21:19
Ewa wat moet ik dan met mijn leven doen als ik de k4's niet meer uit en op de kast kan krijgen?
Een andere hobby zoeken.


Dr loopt hier van alles rond, maar heb nog niet meegemaakt dat pedofielen hier worden verdedigd.

Je voorbeeld pedofielen, prostituees etc klopt niet.

Beter zou je melding kunnen maken van berichten waarin wordt ingehakt op islam, ingehakt wordt op de keuzevrijheden die vrouwen hier hebben, ingehakt wordt op joden, ingehakt wordt op homo's, ingehakt wordt op hoofddoeken, ingehakt wordt op vrouwen die geen hoofddoek willen dragen, ingehakt wordt op noem maar op......

Neem daarbij een beheer wat niet objectief is en je krijgt deze zooi!

Wat ik wel waardeer is een aantal autoch prikkers die consequent andere autoch prikkers aanvallen op hun denkbeelden. Andersom ben ik dat helaas niet tegengekomen en dat vind ik jammer.

Jij hebt iets niet meegemaakt dus het klopt niet. Jammergenoeg worden discussies een beetje op deze manier gevoerd, waardoor iemand anders zijn referentiekader nooit begrepen zal worden en je altijd zelf gelijk hebt en wilt krijgen en de discussie daar om gaat draaien.
Ik maak geen melding, ik heb mijn zegje wel gedaan denk ik zo en doe er mee wat je wil.
Ik vind het jammer dat je op het eind van je bericht een groepenindeling maakt tussen autochtoon en allochtoon. Je werkt daardoor mee aan het vormen van kampen en dus afstand tussen mensen en ik vraag me af waarom je jezelf niet als individu wil zien en vanuit dat startpunt reageert. Je zei wel 'een aantal autocht. prikkers', maar ik maak daar van dat je vindt dat jij ook aan één kant staat , omdat je autochtoon bent en aan de andere kant staan allochtonen.

7eloua
28-03-11, 21:49
Goed bedoelt, maar ik heb nog vrijwel nooit geen forum gezien waar er serieus of goddienst en politiek en cultuur gesproken wordt.

In mijn werk waar ik heel veel te maken heb met passagiers van al soort pluimages, rassen, cultuur en goddienst.
Tijdens onze opleiding wordt nadrukkelijk gewezen dat je deze thema's het beste kan mijden en vooral als het op een discussie gaat komen. Omdat dit soort discussie altijd eindigen op persoonlijk beledigingen omdat men tot een bepaalde groep hoort waar je over aangesproken wordt.

Dus jouw ideeen zijn heel goed bedoelt maar helaas niet uitvoerbaar en vooral omdat je lekker anoniem kan zijn en dan toch heerlijk je frustaties uiten.

De moderators weten absoluut geen grenzen te trekken en op te treden waardoor discussie op scheldkanonades uitlopen.

In het dagelijks leven worden groeps discussies vaak geleid door een voorzitter die ingrijpt als de "wettelijke" regels overtreden wordt.

Ik zeg ook niet dat men het eens met elkaar hoeft te zijn, maar meer over de manier van communiceren met elkaar. Dat kan toch wel op een fatsoenlijke manier?

Je hoeft deze onderwerpen die jij aanhaalt niet te mijden op het forum, omdat nieuwsberichten nu vaak over deze onderwerpen gaan, maar wat men vergeet is dat wat er in het nieuws verteld wordt niet altijd representatief is voor anderen. Voorbeeld: imam (wat voor imam en vanuit welke stroming van de islam en staan alle moslims achter hem?) vind zus of zo en roept op tot bla, of blanke man trekt hoofddoek van hoofd moslimvrouw (wie is hij, wat heb jij als blanke daar mee te maken en keur jij dat goed?). Dus heel vaak kan men emotioneel reageren naar aanleiding van een nieuwsbericht en daarbij groffe uitspraken doen die een bepaalde groep mensen heel erg kan kwetsen die zelf niet, niet veel of in dat specifieke geval niks met dat artikel te maken heeft.

Dat men lekker anoniem is en frustraties kan uiten prima, maar er zijn grenzen op een forum. En het is veel te makkelijk om het nu af te schuiven op moderators, want waar ik het over had in mijn beginpost is juist iets wat over de leden gaat en door de leden bewerkstelligt wordt. Doen alsof de moderators hier schuld aan hebben rechtvaardigt nog steeds niet hoe het er hier aan toe gaat.

In het dagelijks leven wordt het anders gedaan zeg je, maar laten we dat hier dan ook gewoon doen, omdat het in het dagelijks leven net zo min 'normaal' is en geaccepteerd wordt.

Lezenswaard H.
28-03-11, 22:20
7eloua,

ik ben een tijdje weggeweest, maar kan je vertellen, dat het 10 jaar geleden niet anders was. Kennelijk heeft de anonimiteit van het achter het beeldscherm kankeren op een ander iets heldhaftigs.

Hierboven las ik al één van de oorzaken: politiek en godsdienst zijn een taboe op de werkvloer. Ik kan er begrip voor opbrengen, vanuit het oogpunt van een werkgever, maar begrepen heb ik het nooit. Als de mens iets dwars zit, moet hij dit toch kunnen ventileren? Zodat een ander er weer als een vent van kan leren. De mens is met de tijd zo geprogrammeerd, conflicten uit de weg te gaan. Dat zou beter zijn voor de welzijn van een ander, werd hem verteld. Maar wie die ander nu écht is, is hem nooit duidelijk geworden. En dan komt er nog boven op: de mens wordt bestormd door een overload aan informatie, willens en wetens, en raakt er door gefrustreerd. Mensen zijn he-le-maal niet de intelligentste wezens op aarde, dat denken we maar.

Ik kan eigenlijk niemand iets kwalijk nemen hier, je moet eenmaal je ei kwijt als mens. Ik ben er echter van overtuigd, dat woorden hard kunnen aankomen. Zo voel ik me wel eens gegijzeld tussen mijn broeders aan de Islamitische kant en de mensen die he-le-maal niets van de Islaam wíllen weten en deze het liefst uitgeroeid zien. Aristoteles zou zich in zijn graf omdraaien als hij een random topic hier op NVDD zou openen.

Maar goed, verder wil ik niet graag ondergesneeuwd blijven en denk ik vaak:

www.youtube.com/watch?v=zXt56MB-3vc

Voor alle duidelijkheid:

Ik ben heus blij als iemand het voor de Islaam opneemt. Maar ik raak teleurgesteld door de schade die sommigen daarmee aanrichten kunnen. Ik sta soms verbaasd. Net zoals ik verbaasd lees dat jij sommige meningen

Voor nog meer duidelijkheid: een BETERE mening bestaat niet, maar de boodschap van je stuk, hoe oud ook, is een mooie.

"juiceysecs"
28-03-11, 22:24
Met pvv zionisten is er geen uitweg valt niet mee te onderhandelen. Weg ermee en dan hoiu ik me nog in.

"juiceysecs"
28-03-11, 22:31
Netzoals alle joden blind zijn.
't is heus niet verboden om een mening te geven over deze pvv actie's.

John61
28-03-11, 22:45
Jij hebt iets niet meegemaakt dus het klopt niet. Jammergenoeg worden discussies een beetje op deze manier gevoerd, waardoor iemand anders zijn referentiekader nooit begrepen zal worden en je altijd zelf gelijk hebt en wilt krijgen en de discussie daar om gaat draaien.
Ik maak geen melding, ik heb mijn zegje wel gedaan denk ik zo en doe er mee wat je wil.
Ik vind het jammer dat je op het eind van je bericht een groepenindeling maakt tussen autochtoon en allochtoon. Je werkt daardoor mee aan het vormen van kampen en dus afstand tussen mensen en ik vraag me af waarom je jezelf niet als individu wil zien en vanuit dat startpunt reageert. Je zei wel 'een aantal autocht. prikkers', maar ik maak daar van dat je vindt dat jij ook aan één kant staat , omdat je autochtoon bent en aan de andere kant staan allochtonen.

Jammer dat je mijn bijdrage niet hebt begrepen. Niets aan te doen.

Ow ja, ben geen autochtoon, maar allochtoon. Geboren uit 2 moslimouders in Iran, zelf een zgn afvallige.

Dus ja, ik weet wat discriminatie inhoudt. Er zijn Nederlanders die op basis van mijn looks mij in een bepaald hokje duwen .
Daarnaast zijn er moslims die mij op basis van mijn afvalligheid in een hokje duwen.
Dus ben ik niet boos op je, ik maak te vaak mee dat mensen eerst oordelen en dan pas gaan denken.

Bij bekering nemen mensen een islamitische naam aan, ik vond het passend het omgekeerde te doen. Maar ja, wat zegt nu een naam....... Maar ik heb ondervonden, het is heel verwarrend. Een westerse voornaam, iraanse achternaam, tis heel verwarrend voor veel mensen.

Mark
28-03-11, 22:56
Ow ja, ben geen autochtoon, maar allochtoon. Geboren uit 2 moslimouders in Iran, zelf een zgn afvallige..

:gechoquee

7eloua
28-03-11, 22:58
Jammer dat je mijn bijdrage niet hebt begrepen. Niets aan te doen.

Ow ja, ben geen autochtoon, maar allochtoon. Geboren uit 2 moslimouders in Iran, zelf een zgn afvallige.

Dus ja, ik weet wat discriminatie inhoudt. Er zijn Nederlanders die op basis van mijn looks mij in een bepaald hokje duwen .
Daarnaast zijn er moslims die mij op basis van mijn afvalligheid in een hokje duwen.
Dus ben ik niet boos op je, ik maak te vaak mee dat mensen eerst oordelen en dan pas gaan denken.

Bij bekering nemen mensen een islamitische naam aan, ik vond het passend het omgekeerde te doen. Maar ja, wat zegt nu een naam....... Maar ik heb ondervonden, het is heel verwarrend. Een westerse voornaam, iraanse achternaam, tis heel verwarrend voor veel mensen.

Ik twijfelde nog of ik erbij moest zetten dat ik niet wist of jij allochtoon of autochtoon was, maar ik dacht een gok te doen op basis van hetgeen je zei over allochtonen, want dan zou ik denken als jij allochtoon bent en jij spreekt allochtonen aan op hun wangedrag dan is je stelling toch al niet meer juist, tenzij jij er ook niks aan doet. Ik neem mijn woorden terug waarbij ik je autochtoon heb genoemd, maak daar dan allochtoon van. Maar dan blijft nog steeds mijn opvatting over dat ik vind dat je mensen in groepen stopt (allochtoon en autochtoon) en ze beoordeelt op basis daarvan ipv op hun karakter en daden als individu. Ik vrees dat je zelf ietsiepietsie schuldig bent aan hetgeen je hierboven zegt..

7eloua
28-03-11, 23:11
7eloua,

ik ben een tijdje weggeweest, maar kan je vertellen, dat het 10 jaar geleden niet anders was. Kennelijk heeft de anonimiteit van het achter het beeldscherm kankeren op een ander iets heldhaftigs.

Hierboven las ik al één van de oorzaken: politiek en godsdienst zijn een taboe op de werkvloer. Ik kan er begrip voor opbrengen, vanuit het oogpunt van een werkgever, maar begrepen heb ik het nooit. Als de mens iets dwars zit, moet hij dit toch kunnen ventileren? Zodat een ander er weer als een vent van kan leren. De mens is met de tijd zo geprogrammeerd, conflicten uit de weg te gaan. Dat zou beter zijn voor de welzijn van een ander, werd hem verteld. Maar wie die ander nu écht is, is hem nooit duidelijk geworden. En dan komt er nog boven op: de mens wordt bestormd door een overload aan informatie, willens en wetens, en raakt er door gefrustreerd. Mensen zijn he-le-maal niet de intelligentste wezens op aarde, dat denken we maar.

Ik kan eigenlijk niemand iets kwalijk nemen hier, je moet eenmaal je ei kwijt als mens. Ik ben er echter van overtuigd, dat woorden hard kunnen aankomen. Zo voel ik me wel eens gegijzeld tussen mijn broeders aan de Islamitische kant en de mensen die he-le-maal niets van de Islaam wíllen weten en deze het liefst uitgeroeid zien. Aristoteles zou zich in zijn graf omdraaien als hij een random topic hier op NVDD zou openen.

Maar goed, verder wil ik niet graag ondergesneeuwd blijven en denk ik vaak:

www.youtube.com/watch?v=zXt56MB-3vc

Voor alle duidelijkheid:

Ik ben heus blij als iemand het voor de Islaam opneemt. Maar ik raak teleurgesteld door de schade die sommigen daarmee aanrichten kunnen. Ik sta soms verbaasd. Net zoals ik verbaasd lees dat jij sommige meningen

Voor nog meer duidelijkheid: een BETERE mening bestaat niet, maar de boodschap van je stuk, hoe oud ook, is een mooie.

Agree to disagree idd, want een verscheidenheid aan meningen en geloof hoeft niet per se tot een conflict te leiden en daar moeten we naartoe werken. Wat jij zegt idd, ook al staat alle info die men op zijn bord krijgt ver van zijn bed, dan nog maakt men het iets wat hem kan raken gewoon puur omdat men tegenwoordig juist zo geconditioneerd wordt dat het belangrijk is om een mening te hebben, te vormen en die ook luidkeels te verkondigen ook al is het iets waar men weinig over weet. En dat is dan ook meteen het gevaarlijke eraan, want hoe kan je echt een goeie discussie hebben als je niet weet waar beide partijen het echt over heeft.
Ik waardeer ook jouw reactie, omdat ik me daardoor begrepen voel in mijn spontane betoog van today.
Wat je zegt over wat voor schade men zelf aan kan richten door het voor de islaam op te nemen op een bepaalde manier is iets wat me door iemand anders ook al is gezegd en hoe je in sommige onderwerpen religie soms beter als iets persoonlijks kunt houden wat je niet bediscussieert met iemand die dat geloof niet wil accepteren (en ook belachelijk kan en zal maken).
Maar daarentegen blijf je het feit houden dat religie dagelijks wel besproken wordt en je vanzelf de drang krijgt om daar iets over te zeggen. Ik denk dat het echt zoeken is naar een balans in dat alles en dat kan alleen door bewustzijn.

(Je bent verbaas dat ik sommige meningen wat? Je zin is niet compleet..)

Hatert
28-03-11, 23:17
Ik vind beledigen en kwetsen niet erg meer.

Alles wat ik heilig, kwetsend en beledigend vond is al op mij toegepast, waardoor ik geen heiligheden en taboes meer heb, dus waarom zou ik me daar nog bezighouden met het vermijden van het kwetsen en beledigen van diegene die dat op mij toepast?

Eerst moesten we maar tegen alles kunnen. Theo van Gogh werd te vuur en te zwaard verdedigd en aangehaald door lafaards die het zelf niet durven. Hirsi Ali en half Nederland vonden dat het een eis was van de moslims om door het licht van de verlichting te kunnen stralen.

Dan nog heb je anderen die op sluwe wijze kwetsen, kwetsen zonder de woorden in de mond te nemen. De methode die onze christenzionistische en zogenaamde linkse rakkers hanteren als ze de marokkanen en moslims willen kwetsen.

Gezien het feit dat de sluwaards oudere autochtonen zijn en jongeren minder ervaring en wijsheid hebben in het sluw kwetsen ben ik voorstander van totale vrijheid, zodat diegenen die minder getalenteerd zijn in het sluw kwetsend uitdrukken geen last meer ondervinden van deze handicap.

En dan heb ik het niet eens over de belediging aan het adres van onze intelligentie. De k4's proberen elke keer discussies tot in den treure te herhalen. Dat is het gevolg van het beleid in Nederland. Dat is discussies blijven herhalen zodat er elke keer weer mensen afhaken totdat het gwenste beleid/idee geworteld heeft. Dat is de kracht die de meerderheid heeft. Daarom is zinnig discusseren met steekhoudende argumenten bij voorbaat al kansloos. De uitwerking van de Hegeliaanse strategie

Het is heel simpel, wie als kwetsende k4 binnenhuppelt, wordt weldra met pek en veren eruit geknuppelt.

De doos van Pandorra is geopend

John2
28-03-11, 23:25
Ow ja, ben geen autochtoon, maar allochtoon. Geboren uit 2 moslimouders in Iran, zelf een zgn afvallige.

En ben jij of voel jij je hierdoor minder?


Ik neem mijn woorden terug waarbij ik je autochtoon heb genoemd, maak daar dan allochtoon van. Maar dan blijft nog steeds mijn opvatting over dat ik vind dat je mensen in groepen stopt (allochtoon en autochtoon) en ze beoordeelt op basis daarvan ipv op hun karakter en daden als individu. Ik vrees dat je zelf ietsiepietsie schuldig bent aan hetgeen je hierboven zegt..
Lieverd je doet nu net het zelfde door jou woorden terug te nemen en hierdoor een onderscheid (of was het nu onderschijt) te maken tussen alloch/autochtoon.
Voor mij is iedereen mens tot dat hij het tegendeel heeft bewezen, zelfs een persoon als een Hatert verdient mijn respect, omdat hij een weg heeft gekozen om zijn mening te vertellen en zich hiervan niet laat afbrengen, al vind ik het jammer dat hij hierbij soms woorden verkracht en hierdoor zijn eigen stelling ongeloofwaardig maakt.
Verder wens ik jou succes met de strijd.

John2
28-03-11, 23:28
Ik vind beledigen en kwetsen niet erg meer.

Onzin Hatert ook jij vindt het nog steeds erg, althans daar ga ik vanuit.

7eloua
28-03-11, 23:38
Lieverd je doet nu net het zelfde door jou woorden terug te nemen en hierdoor een onderscheid (of was het nu onderschijt) te maken tussen alloch/autochtoon.
Voor mij is iedereen mens tot dat hij het tegendeel heeft bewezen, zelfs een persoon als een Hatert verdient mijn respect, omdat hij een weg heeft gekozen om zijn mening te vertellen en zich hiervan niet laat afbrengen, al vind ik het jammer dat hij hierbij soms woorden verkracht en hierdoor zijn eigen stelling ongeloofwaardig maakt.
Verder wens ik jou succes met de strijd.

Nee wacht even, ik zie geen groot probleem in het benoemen van iemand als allochtoon of autochtoon, want who cares ik ben allochtoon benoemd omdat de definitie van allochtoon is dat ik in mijn geval twee ouders van buitenlandse komaf heb, dus prima. Ik zei dat hij groepenindelingen maakt bij de beoordeling of mensen wel of niet juist handelen in discussies. Dat vind ik een onderscheid wat er meer toe doet in mijn verhaal.
Je zegt zelfs een persoon als Hatert..ik vind dat jammer, want dat zwakt je respectbetuiging (ik heb denk ik een woord verzonnen) zwaar af. Geloofwaardigheid krijg je als je dichter tot elkaar wil komen en tot die tijd zul je elkaar alleen maar bekritiseren.
Dank je, ik vat dat als oprecht op. (Al voer ik geen strijd, maar dat terzijde)

7eloua
28-03-11, 23:43
Ik vind beledigen en kwetsen niet erg meer.

Alles wat ik heilig, kwetsend en beledigend vond is al op mij toegepast, waardoor ik geen heiligheden en taboes meer heb, dus waarom zou ik me daar nog bezighouden met het vermijden van het kwetsen en beledigen van diegene die dat op mij toepast?

Eerst moesten we maar tegen alles kunnen. Theo van Gogh werd te vuur en te zwaard verdedigd en aangehaald door lafaards die het zelf niet durven. Hirsi Ali en half Nederland vonden dat het een eis was van de moslims om door het licht van de verlichting te kunnen stralen.

Dan nog heb je anderen die op sluwe wijze kwetsen, kwetsen zonder de woorden in de mond te nemen. De methode die onze christenzionistische en zogenaamde linkse rakkers hanteren als ze de marokkanen en moslims willen kwetsen.

Gezien het feit dat de sluwaards oudere autochtonen zijn en jongeren minder ervaring en wijsheid hebben in het sluw kwetsen ben ik voorstander van totale vrijheid, zodat diegenen die minder getalenteerd zijn in het sluw kwetsend uitdrukken geen last meer ondervinden van deze handicap.

En dan heb ik het niet eens over de belediging aan het adres van onze intelligentie. De k4's proberen elke keer discussies tot in den treure te herhalen. Dat is het gevolg van het beleid in Nederland. Dat is discussies blijven herhalen zodat er elke keer weer mensen afhaken totdat het gwenste beleid/idee geworteld heeft. Dat is de kracht die de meerderheid heeft. Daarom is zinnig discusseren met steekhoudende argumenten bij voorbaat al kansloos. De uitwerking van de Hegeliaanse strategie

Het is heel simpel, wie als kwetsende k4 binnenhuppelt, wordt weldra met pek en veren eruit geknuppelt.

De doos van Pandorra is geopend

Ik begrijp je wel, maar jammer dat de reactie hierop op een eventueel zelfde niveau of erger moet. Vuur bestrijdt je niet met vuur.

7eloua
28-03-11, 23:44
Met pvv zionisten is er geen uitweg valt niet mee te onderhandelen. Weg ermee en dan hoiu ik me nog in.


Netzoals alle joden blind zijn.
't is heus niet verboden om een mening te geven over deze pvv actie's.

Ik zou niet eens weten wat ik op jouw reacties zou moeten zeggen.

"juiceysecs"
28-03-11, 23:48
Ik zou niet eens weten wat ik op jouw reacties zou moeten zeggen.

Van jou wil ik een zoon. Of deel je zulke prijzen niet uit?: hihi

John2
28-03-11, 23:48
Nee wacht even, ik zie geen groot probleem in het benoemen van iemand als allochtoon of autochtoon, want who cares ik ben allochtoon benoemd omdat de definitie van allochtoon is dat ik in mijn geval twee ouders van buitenlandse komaf heb, dus prima. Ik zei dat hij groepenindelingen maakt bij de beoordeling of mensen wel of niet juist handelen in discussies. Dat vind ik een onderscheid wat er meer toe doet in mijn verhaal.
Je zegt zelfs een persoon als Hatert..ik vind dat jammer, want dat zwakt je respectbetuiging (ik heb denk ik een woord verzonnen) zwaar af. Geloofwaardigheid krijg je als je dichter tot elkaar wil komen en tot die tijd zul je elkaar alleen maar bekritiseren.
Dank je, ik vat dat als oprecht op. (Al voer ik geen strijd, maar dat terzijde)
Dat is nu juist het probleem bij veel mensen, ik zie mijzelf als wereldburger en wens geen verschil te zien in een mens, ieder mens wordt naakt geboren en komt hierboven zonder een cent op zak.
Hatert is voor mij een persoon appart een soort haat/liefde verhouding, het had mijn vrouw kunnen zijn met zijn gezeur, maar daarom is hij nog niet minder dan een andere prikker hier.
Maar ik wens jou en de rest een prettige nachtrust, this for mij morgen weer vroeg dag.

Lezenswaard H.
28-03-11, 23:50
Voor de moslimhaters: 7eloua is een goed mens en hij/zij is geen uitzondering.

mark61
28-03-11, 23:55
Neem een kijkje in het K4-meisjetopic en zie hoe discussies verlopen.

Doet u maar een analyse alsmede meta-advies over hoe het eigenlijk had gemoeten.

Ik erger me wild aan kwaadaardige en leugenachtige posts en ontplof dan regelmatig. Moslims, K4s, allo, auto, het interesseert me allemaal geen ruk. Als ik onrechtvaardigheid zie ga ik er tegenaan. Don Electroquichote.

Als mensen niet beschaafd willen zijn doe ik een eind hout. Dat troost me een beetje als ik de slechtigheid van mensen zie. Machteloosheid over zoveel valse achterbaksheid.

mark61
28-03-11, 23:56
Ik zou niet eens weten wat ik op jouw reacties zou moeten zeggen.

Dat schetst het probleem vrij aardig :strik:

"juiceysecs"
29-03-11, 00:01
Op welke dag wordt bij jou het vuil opgehaald? Het wordt tijd dat je jezelf weggooit ouwe

mark61
29-03-11, 00:03
Ik begrijp je wel, maar jammer dat de reactie hierop op een eventueel zelfde niveau of erger moet. Vuur bestrijdt je niet met vuur.

Dit is zijn 'campagne' nu een paar jaar, teneinde wijsheid en aha-erlebnis onder den bozen, sluwen K4 te bewerkstelligen. Het werkt voor geen meter; hij bestrijdt 'PVV' met 'PVV'. Het is bijzonder vermoeiend.

De hardnekkigheid waarmee dat gepaard gaat, en die zeldzame keren dat hij voorbij de one-liners gaat en wat eh dieper op de materie ingaat leren ons dat hij de methode te lang heeft toegepast en echt in zijn vertoog is gaan geloven. Zo ongeveer als een undercover politieman wel es 'overloopt' en een uitstekende crimineel wordt.

Ik verdraag dat niet.

Er zijn, en waren nog veel meer, hier zat prikkers die serieuze, genuanceerde discussies op touw willen zetten. De meesten zijn weggevlucht.

De auto's hier vormen een tamelijk breed spectrum, zodat ze elkaar ook flink in de haren vliegen, of wat rustiger, corrigeren. Zoals John61 zei, aan de andere kant zie je dat nou nooit. Die mensen waren er vroeger wel, maar zijn ook weggevlucht. Ik maak die kampen niet, die kampen worden voor je gemaakt. Je wordt automatisch ingedeeld, en zijn eh experiment was dan ook boeiend. Je zag dat je er zelf ook meteen voor viel / intrapte :hihi:

Hatert
29-03-11, 00:04
Ik begrijp je wel, maar jammer dat de reactie hierop op een eventueel zelfde niveau of erger moet. Vuur bestrijdt je niet met vuur.

Back burning

Back burning[2] is a way of reducing the amount of flammable material during a bushfire by starting small fires along a man made or natural firebreak in front of a main fire front. It is called back burning because the small fires are designed to 'burn back towards the main fire front'. The basic reason for back burning is so that there is little material that can burn when the main fire reaches the burnt area. The firebreaks that may be used to start a line of fires along could be a river, road or a bulldozed clearing etc

En meer.....

http://en.wikipedia.org/wiki/Controlled_burn#Back_burning

H.P.Pas
29-03-11, 00:05
Als mensen niet beschaafd willen zijn doe ik een eind hout. Dat troost me een beetje als ik de slechtigheid van mensen zie. Machteloosheid over zoveel valse achterbaksheid.

Huh ?
Jij bent een toch oudere autochtone sluwaard.
Je moet je wel aan de rolverdeling houden.

mark61
29-03-11, 00:12
Huh ?
Jij bent een toch oudere autochtone sluwaard.
Je moet je wel aan de rolverdeling houden.

Ik ben dubbelsluw. Probeer het mededogen en de sympathie van onschuldige moslima's te winnen en haar zo uit haar geloof en cultuur los te rukken. Gelukkig is Schaap er nog om haar te redden.

"juiceysecs"
29-03-11, 00:15
Ow ja, ben geen autochtoon, maar allochtoon. Geboren uit 2 moslimouders in Iran, zelf een zgn afvallige.


Allahu Akbar!(:haha:)

Olive Yao
29-03-11, 06:55
Door een newbie.

Als jullie een krant of opinieblad zouden vormen, dan zou ik me er niet op abonneren.

(...)

Niemand hier die even zegt dat de vibe gewoon zo negatief is geworden en of men niet even normaal moet doen met elkaar (niet tegen één persoon of een bepaalde groep personen). En het grappige eraan is dat het een strijd is die voornamelijk met berichten over pedofilie, seksualiteit, religie en oorlog te maken heeft. Overduidelijk dat men aan het zoeken is naar berichten waar de eigen opvattingen mee doorgedrukt kunnen worden en is het allang niet altijd meer een spiegel die voorgehouden wordt, maar een kinderachtig spelletje wat gespeeld wordt.

(...)

Welkom, newbie. Hoop dat je blijft.
Dat heb ik jaren geleden al eens geprobeerd. Ff topic updaten ...

.

John61
29-03-11, 07:20
En ben jij of voel jij je hierdoor minder?


Lieverd je doet nu net het zelfde door jou woorden terug te nemen en hierdoor een onderscheid (of was het nu onderschijt) te maken tussen alloch/autochtoon.
Voor mij is iedereen mens tot dat hij het tegendeel heeft bewezen, zelfs een persoon als een Hatert verdient mijn respect, omdat hij een weg heeft gekozen om zijn mening te vertellen en zich hiervan niet laat afbrengen, al vind ik het jammer dat hij hierbij soms woorden verkracht en hierdoor zijn eigen stelling ongeloofwaardig maakt.
Verder wens ik jou succes met de strijd.


Ik maak geregeld mee dat ik op basis van mijn looks door nederlanders wordt gediscrimineerd. Maar tegelijkertijd is de discriminatie door moslims ook niet te onderschatten. Maar ja, discriminatie door nederlanders mag ik aankaarten, discriminatie door moslims, daar moet ik vooral mijn mond overhouden. Anders stop ik mensen in hokjes, :cheefbek:

John61
29-03-11, 07:36
Nee wacht even, ik zie geen groot probleem in het benoemen van iemand als allochtoon of autochtoon, want who cares ik ben allochtoon benoemd omdat de definitie van allochtoon is dat ik in mijn geval twee ouders van buitenlandse komaf heb, dus prima. Ik zei dat hij groepenindelingen maakt bij de beoordeling of mensen wel of niet juist handelen in discussies. Dat vind ik een onderscheid wat er meer toe doet in mijn verhaal.
Je zegt zelfs een persoon als Hatert..ik vind dat jammer, want dat zwakt je respectbetuiging (ik heb denk ik een woord verzonnen) zwaar af. Geloofwaardigheid krijg je als je dichter tot elkaar wil komen en tot die tijd zul je elkaar alleen maar bekritiseren.
Dank je, ik vat dat als oprecht op. (Al voer ik geen strijd, maar dat terzijde)

Het probleem is dat discriminatie door nederlanders besproken kan worden. Discriminatie door moslims, daar moet vooral niet over gesproken worden. kennelijk ben je zelf niet bewust van de taboes op dit terrein.

John61
29-03-11, 07:41
Wat je zegt over wat voor schade men zelf aan kan richten door het voor de islaam op te nemen op een bepaalde manier is iets wat me door iemand anders ook al is gezegd en hoe je in sommige onderwerpen religie soms beter als iets persoonlijks kunt houden wat je niet bediscussieert met iemand die dat geloof niet wil accepteren (en ook belachelijk kan en zal maken).
Maar daarentegen blijf je het feit houden dat religie dagelijks wel besproken wordt en je vanzelf de drang krijgt om daar iets over te zeggen. Ik denk dat het echt zoeken is naar een balans in dat alles en dat kan alleen door bewustzijn.

(Je bent verbaas dat ik sommige meningen wat? Je zin is niet compleet..)

Er is ook een andere kant, maar die wordt door jou genegeerd. Er zijn ook moslims die niet gelovigen of andere religies belachelijk maken. Je bekijkt de zaak duidelijk vanaf 1 kant, de moslimkant. Mag hoor, maar ga dan anderen niet oproepen om iets te laten wat je zelf ook doet. Komt ietwat hypocriet over.

John2
29-03-11, 09:49
Ik maak geregeld mee dat ik op basis van mijn looks door nederlanders wordt gediscrimineerd. Maar tegelijkertijd is de discriminatie door moslims ook niet te onderschatten. Maar ja, discriminatie door nederlanders mag ik aankaarten, discriminatie door moslims, daar moet ik vooral mijn mond overhouden. Anders stop ik mensen in hokjes, :cheefbek:
Verschrikkelijk dat jij dit gevoel moet ondergaan, gelukkig heb ik al die jaren in het buitenland dit nooit moeten aanvaren en heb het ook nooit zo gevoeld, ja natuurlijk als je in de rij staat te wachten bij een consulaat en ze laten hun eigen burgers voor gaan, heb ik wel eens het gevoel gehad, maar dit simpelweg opgelost door een medewerker er heen te sturen.
Maar aan de andere kant hoef jij je hier niet echt druk om te maken want discriminatie is niet meer en niet minder dan iemand op de tweede plaats willen zetten, iemand ondergeschik maken aan je eigen angsten en wordt hoofdzakelijk gedaan door personen die normaal niets te vertellen hebben en dan eindelijk denken dat ze de macht hebben over iets of een persoon.
En discriminatie door eigen landgenoten of geloofsgenoten komt veelvuldig voor, ook hier op maroc.nl.
Personen die het hards schreeuwen niet te discrimineren, doen het onbewust op hun eigen landgenoten, het mooiste voorbeeld is wel de laatste discussie met Mark over de stammen theorie in Libië, waarin Mark stelt dat Stammen cultuur een scheldwoord is en hierin opin gaat dat ik discrimineer, maar iets verder stelt dat ik niets weet over het Midden Oosten, de Islam en Arabieren, dat ik dom ben, en gaat zelfs zover dat ik moet worden opgesloten.
Dus John, maak je niet druk, het zijn juist de zwakkeren die discrimineren en schelden.

BlackBox
29-03-11, 17:46
Ik zou niet eens weten wat ik op jouw reacties zou moeten zeggen.
Dat schetst het probleem vrij aardig :strik:
Nee.

Ik ben dubbelsluw. Probeer het mededogen en de sympathie van onschuldige moslima's te winnen en haar zo uit haar geloof en cultuur los te rukken. Gelukkig is Schaap er nog om haar te redden.
Wie is Schaap?

Schaap staat voor Zwarte Schaap (http://www.maroc.nl/forums/members/zwarte-schaap.html) en dat is een eerdere accountnaam van Hatert.
4 jaar geleden heeft Zwarte Schaap (http://www.maroc.nl/forums/members/zwarte-schaap.html) voor het laatst een bericht geplaatst.
Gegeven dat ook in andere huidige discussies Schaap voortdurend opduikt met daarbij uitermate denigrerende opmerkingen, moet geconcludeerd worden dat er op dit (sub)forum sprake is van een kinderachtige vete tussen Hatert en een aantal autochtone heren van middelbare leeftijd of ouder.


Vervelend nevengevolg van de anti-Schaap-cultus is dat een 'newbie' die terecht komt in een op het eerste gezicht normaal ogende discussie, geconfronteerd kan worden met Schaap.
Omdat er geen verband te leggen is tussen Schaap en het discussieonderwerp en er geen nadere duiding gegeven wordt over Schaap, zal een 'newbie' de indruk krijgen dat Het Nieuws Van De Dag enkel een sektarische dynamiek kent met als fetish Schaap.
Een 'newbie'zal zich meestal als de gesmeerde bliksem uit de voeten maken.
Maar nieuwe aanwas in Het Nieuws Van De Dag is feitelijk onmogelijk.

Slinger
29-03-11, 18:03
Nee.

Wie is Schaap?

Schaap staat voor Zwarte Schaap (http://www.maroc.nl/forums/members/zwarte-schaap.html) en dat is een eerdere accountnaam van Hatert.
4 jaar geleden heeft Zwarte Schaap (http://www.maroc.nl/forums/members/zwarte-schaap.html) voor het laatst een bericht geplaatst.
Gegeven dat ook in andere huidige discussies Schaap voortdurend opduikt met daarbij uitermate denigrerende opmerkingen, moet geconcludeerd worden dat er op dit (sub)forum sprake is van een kinderachtige vete tussen Hatert en een aantal autochtone heren van middelbare leeftijd of ouder.


Vervelend nevengevolg van de anti-Schaap-cultus is dat een 'newbie' die terecht komt in een op het eerste gezicht normaal ogende discussie, geconfronteerd kan worden met Schaap.
Omdat er geen verband te leggen is tussen Schaap en het discussieonderwerp en er geen nadere duiding gegeven wordt over Schaap, zal een 'newbie' de indruk krijgen dat Het Nieuws Van De Dag enkel een sektarische dynamiek kent met als fetish Schaap.
Een 'newbie'zal zich meestal als de gesmeerde bliksem uit de voeten maken.
Maar nieuwe aanwas in Het Nieuws Van De Dag is feitelijk onmogelijk.

Ik denk eerder dat er andere redenen zijn waarom mensen zich uit de voeten maken. Die hebben wel degelijk met Schaap te maken.

Hatert
29-03-11, 19:09
Nee.

Wie is Schaap?

Schaap staat voor Zwarte Schaap (http://www.maroc.nl/forums/members/zwarte-schaap.html) en dat is een eerdere accountnaam van Hatert.
4 jaar geleden heeft Zwarte Schaap (http://www.maroc.nl/forums/members/zwarte-schaap.html) voor het laatst een bericht geplaatst.
Gegeven dat ook in andere huidige discussies Schaap voortdurend opduikt met daarbij uitermate denigrerende opmerkingen, moet geconcludeerd worden dat er op dit (sub)forum sprake is van een kinderachtige vete tussen Hatert en een aantal autochtone heren van middelbare leeftijd of ouder.


Vervelend nevengevolg van de anti-Schaap-cultus is dat een 'newbie' die terecht komt in een op het eerste gezicht normaal ogende discussie, geconfronteerd kan worden met Schaap.
Omdat er geen verband te leggen is tussen Schaap en het discussieonderwerp en er geen nadere duiding gegeven wordt over Schaap, zal een 'newbie' de indruk krijgen dat Het Nieuws Van De Dag enkel een sektarische dynamiek kent met als fetish Schaap.
Een 'newbie'zal zich meestal als de gesmeerde bliksem uit de voeten maken.
Maar nieuwe aanwas in Het Nieuws Van De Dag is feitelijk onmogelijk.

Je weet zelf ook wel hoe jij behandeld bent door dat groepje autochtonen. Het is maar dat je niet vaak kwam want het scheelde niet veel of je was hun vaste pispaaltje. Niet alleen jij, iedere moslimprikker wordt zo behandeld. Schaap weigert om hun pispaaltje te zijn. Ik heb ze zelfs meerdere malen gesmeekt om normaal tegen mij te doen. Het hielp allemaal niet. Dan worden ze schaaps pispaaltje.

By the way Schaap verdwijnt regelmatig voor lange periodes. In die periodes dat Schaap er niet is, gaat dat groepje onverdroten verder, dan kiezen ze bijvoorbeeld een andere gelovige uit zoals Marsupilami, Sallahedin, Ait Ayt of bijvoorbeeld sjonnie of slinger uit. Als hij maar gelovig is.

BlackBox
30-03-11, 11:12
Ik denk eerder dat er andere redenen zijn waarom mensen zich uit de voeten maken. Die hebben wel degelijk met Schaap te maken.
De door mij ten zeerste gewaarde 1973Tanger heb ik sinds de nieuwe layout van maroc.nl niet meer gezien.
In het verleden heeft hij verteld dat hij een kluns is met PC's en internet.
Mij zou het niet verwonderen dat hij na de doorgevoerde wijzingen van het forum een afweging heeft gemaakt. Enerzijds relatief veel moeite moeten doen om de vitale functies van het forum weer terug te vinden en anderzijds 'Wat krijg je er voor terug?'.
Gezien wat hij op dit forum aan zijn broek gekregen heeft, kan ik mij voorstelllen dat de nieuwe layout voor hem de aanleiding is geweest om het hier voor gezien te houden.
Ik kan me natuurlijk vergissen. Maar hoe het ook zij, aan Hatert ligt de verdwijning van 1973Tanger het niet.

Pizzaman
30-03-11, 12:19
Ja Tanger, een van de weinige 'normale' moslims die hier rondhangt.

rbn
30-03-11, 13:36
Ja Tanger, een van de weinige 'normale' moslims die hier rondhangt.

kan me anders nog goed herinneren dat hij hier stelselmatig werd weggezet als een idioot..

Pizzaman
30-03-11, 13:56
kan me anders nog goed herinneren dat hij hier stelselmatig werd weggezet als een idioot..

Niet door yours truly in ieder geval.
Hoewel ik het menigmaal met hem oneesn ben, is er wel sprake van een zeker respect.

BTW er zijn hier ook een aantal bij wie 'imbeciel' als stopwoordje geldt.
Misschien bedoel je die? ;)

ijsbergbeer
30-03-11, 14:06
QUOTE=Hatert;4648537]Ewa wat moet ik dan met mijn leven doen als ik de k4's niet meer uit en op de kast kan krijgen?[/QUOTE]

Je zou eens werk kunnen gaan zoeken of zo ;)
Of een bezoekje bij een ,, spsychiator,, af leggen.
Blijkbaar wordt je hier echt serieues genomen , het feit alleen dat je ongestraft de meest haat dragende topic,s mag openen verklaard veel over wat er al zo gezegd wordt over deze site , die na de kortstondige samenvoeging met Ansar nu niet meer bepaald voldoet aan de normen waarom de Nederlandse Regering (lees belastingbetalers) destijds besloten deze site financieel te ondersteunen.

:tik:

mark61
30-03-11, 14:06
Gegeven dat ook in andere huidige discussies Schaap voortdurend opduikt met daarbij uitermate denigrerende opmerkingen, moet geconcludeerd worden dat er op dit (sub)forum sprake is van een kinderachtige vete tussen Hatert en een aantal autochtone heren van middelbare leeftijd of ouder.

Je dacht, laat ik meteen zelf es denigrerend doen.

Ik vind het achterbaks om de hele tijd van nick te wisselen, en dan hopen dat niemand het door heeft. Tamelijk kinderachtig, vind je niet?

Ik doe niet mee aan voortdurende nickwisselingen en MPS'jes, dat is ook strijdig met de internetetikette.

Zelf maak jij je daar ook schuldig aan. Dus wat wou je nou met je heren van middelbare leeftijd. Was jij niet in de 60 zelf?

Godallemachtig wat een ouwewijvengemekker van jou.

mark61
30-03-11, 14:08
Je weet zelf ook wel hoe jij behandeld bent door dat groepje autochtonen. Het is maar dat je niet vaak kwam want het scheelde niet veel of je was hun vaste pispaaltje. Niet alleen jij, iedere moslimprikker wordt zo behandeld. Schaap weigert om hun pispaaltje te zijn. Ik heb ze zelfs meerdere malen gesmeekt om normaal tegen mij te doen. Het hielp allemaal niet. Dan worden ze schaaps pispaaltje.

By the way Schaap verdwijnt regelmatig voor lange periodes. In die periodes dat Schaap er niet is, gaat dat groepje onverdroten verder, dan kiezen ze bijvoorbeeld een andere gelovige uit zoals Marsupilami, Sallahedin, Ait Ayt of bijvoorbeeld sjonnie of slinger uit. Als hij maar gelovig is.

Je liegt er weer vrolijk op los. Hoe kan het ook anders.

Ik heb ze zelfs meerdere malen gesmeekt om normaal tegen mij te doen.

:haha:

Dit is echt een uiting van een geesteszieke.

Joesoef
30-03-11, 19:54
die na de kortstondige samenvoeging met Ansar nu niet meer bepaald voldoet aan de normen waarom de Nederlandse Regering (lees belastingbetalers) destijds besloten deze site financieel te ondersteunen.

:tik:


Leg eens uit, wie wat waar en waarom.

BlackBox
30-03-11, 22:01
Je dacht, laat ik meteen zelf es denigrerend doen.
Ik beschijf een vete die maroc.nl ontoegankelijk voor 'newbies' maakt.


Ik vind het achterbaks om de hele tijd van nick te wisselen, en dan hopen dat niemand het door heeft. Tamelijk kinderachtig, vind je niet?
Het predikaat 'kinderachtig' afweren door een hersenspinsel tot externe validiteit te verklaren.


Ik doe niet mee aan voortdurende nickwisselingen en MPS'jes, dat is ook strijdig met de internetetikette.
Poging een normatief supergo (internetetikette) op te leggen. En dit in het kader van niet tot de linkse Kerk te behoren omdat de Linkse Kerk niet bestaat :lol:.


Zelf maak jij je daar ook schuldig aan. Dus wat wou je nou met je heren van middelbare leeftijd. Was jij niet in de 60 zelf?
Als je tot een gemeenschap behoort die onder extreme druk staat, dan ben je al snel vroegrijp en wijzer voor je leeftijd dan zou moeten.


Godallemachtig wat een ouwewijvengemekker van jou.
Projectie van je eigen feminiem gedrag.

BlackBox
30-03-11, 22:03
Je liegt er weer vrolijk op los. Hoe kan het ook anders.

Ik heb ze zelfs meerdere malen gesmeekt om normaal tegen mij te doen.

Al bijna 50 jaar oud en nog helemaal niets geleerd van het leven.
Hatert smeekt niet omwille van Hatert, maar omwille van anderen zodat ze op dit forum zichzelf (moslim + Marokkaan) kunnen zijn.



Dit is echt een uiting van een geesteszieke.
Het zou mij niet verwonderen indien Hatert's GAF-score (http://nl.wikipedia.org/wiki/GAF-score) 70 punten boven de jouwe ligt.

7eloua
31-03-11, 00:12
Ik weet ff niet waar ik moet beginnen, maar ik kom hier op terug. Dweilen met de kraan open, dat gevoel.

Olive Yao
31-03-11, 01:41
Ik weet ff niet waar ik moet beginnen, maar ik kom hier op terug. Dweilen met de kraan open, dat gevoel.

Ik merk al een verandering, opklaring. :)

.

7eloua
31-03-11, 02:26
Ik merk al een verandering, opklaring. :)

.

Ligt er aan door welke ogen je kijkt. Maar misschien heb je gelijk, een stukje minder erg dan een aantal dagen terug.

Lezenswaard H.
31-03-11, 02:34
De mens schaamt zich soms als íe een mens leest die heel erg lief en betrokken is. Zo ontstaat verandering. Je begint bij een forum en je eindigt met een wereld vol mensen die goed willen zijn voor elkaar. En daar begint dan weer het volgende probleem: eens komt de dag dat iedereen wil geven maar niemand het nodig heeft.

Afz: de de Islaam

mark61
31-03-11, 07:28
Al bijna 50 jaar oud en nog helemaal niets geleerd van het leven.
Hatert smeekt niet omwille van Hatert, maar omwille van anderen zodat ze op dit forum zichzelf (moslim + Marokkaan) kunnen zijn.

Jij bent nog ouder en een stuk gekker.

Dondert niet, is larmoyant geleuter.

Wat moeten jullie met de hele tijd andere nicks? Ik vind dat zóó miserabel.

mark61
31-03-11, 07:30
Ik beschijf een vete die maroc.nl ontoegankelijk voor 'newbies' maakt.

Het predikaat 'kinderachtig' afweren door een hersenspinsel tot externe validiteit te verklaren.

Poging een normatief supergo (internetetikette) op te leggen. En dit in het kader van niet tot de linkse Kerk te behoren omdat de Linkse Kerk niet bestaat :lol:.

Als je tot een gemeenschap behoort die onder extreme druk staat, dan ben je al snel vroegrijp en wijzer voor je leeftijd dan zou moeten.

Projectie van je eigen feminiem gedrag.

Er is geen vete, die zit tussen Schaap's oren. Hij is een privé-hetze begonnen.

De rest van je geestesgestoorde gebrabbel kan ik niet volgen.

Kan één van jullie ook maar één keer antwoord geven op een gestelde vraag?

Ik haat dat gedraaikont, gezuig, hit&run, duiken, draaien, eh, wil je er nog een woord voor.

Bah.