PDA

Bekijk Volledige Versie : Zelfcensuur of slijmen bij Japanners: Simpsons gecensureerd om atoomgrappen



Hatert
28-03-11, 21:26
ma 28 mrt 2011, 18:04


Simpsons gecensureerd om atoomgrappen

AMSTERDAM - Afleveringen van tekenfilmserie The Simpsons met grappen over kernrampen zijn in een aantal Europese landen geschrapt. Het zou gezien de crisis met de Japanse kerncentrale nu niet kies zijn de afleveringen uit te zenden.

Ook de Nederlandse tak van Comedy Central gaat de serie nog eens onder de loep nemen, meldt De Pers. De zender zegt mensen niet onnodig te willen kwetsen. "In het geval van een zodanig grote ramp hebben we het niet over censuur maar over rekening houden met elkaar," zegt een woordvoerder.

Kerncentrale

In de serie werkt hoofdpersoon Homer Simpson in een kerncentrale en neemt hij het niet zo nauw met de veiligheidsvoorschriften. Het is dus geen wonder dat er in de serie grappen over meltdowns of stralingsbesmetting langskomen.

In Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland blijven enkele afleveringen van The Simpsons voorlopig op de plank liggen


http://www.telegraaf.nl/buitenland/9388300/__Simpsons_gecensureerd__.html?p=13,2

Mark
28-03-11, 21:33
die zionisten ook weer!

Slinger
28-03-11, 22:00
De zender zegt mensen niet onnodig te willen kwetsen. In het geval van een zodanig grote ramp hebben we het niet over censuur maar over rekening houden met elkaar" zegt een woordvoerder.


Niets mis mee.

7eloua
28-03-11, 22:10
Ik vraag me af hoe gekwetst die mensen zich daar door voelen, maar altijd goed als men attent is uiteraard.

Hatert
29-03-11, 01:42
Ik vraag me af hoe gekwetst die mensen zich daar door voelen, maar altijd goed als men attent is uiteraard.

Ik vind het heel netjes ja, jammer dat ze dat ze die beschaafdheid niet voor de minderheden in hun eigen landen trachten te handhaven.

Hatert
29-03-11, 02:39
Zenders: even geen grappen over kernenergie

Van onze verslaggever Iñaki Oñorbe Genovesi − 28/03/11, 22:09

vk UPDATE Grappen maken over kernenergie en nucleaire rampen. Bij de de Amerikaanse tekenfilmserie The Simpsons doen ze daar niet moeilijk over. Geregeld dreigt in de kerncentrale van de onsympathieke Mr. Burns in het stadje Springfield een meltdown of een stralingsbesmetting.

Dit is meestal te wijten aan het klungelige gedrag van Homer Simpson, die als technicus werkt in de kerncentrale. Vader Simpson neemt het er namelijk niet zo nauw met de veiligheidsvoorschriften. Zo ziet de kijker al tijdens de begintune van The Simpsons hoe Homer na zijn werkdag per ongeluk een radioactieve staaf mee naar zijn huis neemt.

Strapatsen
Maar diverse Europese tv-zenders vragen zich nu af of je wel lacherig kan doen over de nucleaire strapatsen van Homer, vissen met drie ogen door mutaties ten gevolge van kernafval en de held Radioactive Man, die in de tekenfilmserie ook geregeld voorbijkomt. Vooral nu al dagen een ernstige nucleaire crisis gaande is in de gehavende kerncentrale van de Japanse stad Fukushima.

Het Duitse tv-station Pro7 heeft al aangekondigd de afleveringen waarin sprake is van een kernramp van het scherm te weren. 'Wij trekken alle afleveringen na en zullen er geen uitzenden die tot controverse kan leiden', aldus een woordvoerster.

Het Zwitserse SF heeft eveneens aangekondigd geen afleveringen uit te zenden waarin de spot wordt gedreven met nucleaire onderwerpen. Al zal een en ander afhangen van de ontwikkelingen in Fukushima. 'We bekijken het van geval tot geval. Als de kerncentrale in Springfield zou ontploffen, zou het niet kies zijn die aflevering uit te zenden', aldus de Schweizer Fernsehn.

Censuur
De Oostenrijkse ORF gaat tot nu toe het verst in de censuur van The Simpsons. Acht afleveringen zijn uitgesteld tot eind april. Daarnaast is aflevering 66, waarin de wetenschappers Marie en Pierre Curie sterven nadat ze zijn blootgesteld aan radioactieve straling, geschrapt. Ook aflevering 346, waarin grappen over kernfusie worden gemaakt, krijgen de Oostenrijkers niet te zien.

De Nederlandse tak van Comedy Central gaat The Simpsons ook onder de loep nemen 'In het geval van een zodanig grote ramp hebben we het niet over censuur maar over rekening houden met elkaar', aldus een woordvoerder.


http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Internet-Media/article/detail/1866543/2011/03/28/Zenders-even-geen-grappen-over-kernenergie.dhtml

Slinger
29-03-11, 06:20
Ik vind het heel netjes ja, jammer dat ze dat ze die beschaafdheid niet voor de minderheden in hun eigen landen trachten te handhaven.

Respect is er aanvankelijk altijd. Als het wordt beschaamd is het niet gemakkelijk terug te winnen.

Hatert
29-03-11, 12:44
Respect is er aanvankelijk altijd. Als het wordt beschaamd is het niet gemakkelijk terug te winnen.

Daarom zal ik jou nooit respecteren.

Max Stirner
29-03-11, 13:55
Slachtoffer van nucleaire straling of slachtoffer van stemmen in je hoofd, vind het beide heel zielig en zeker niet iets om grappig over te doen.

Hatert
29-03-11, 14:43
Slachtoffer van nucleaire straling of slachtoffer van stemmen in je hoofd, vind het beide heel zielig en zeker niet iets om grappig over te doen.

De invulling van kwetsen is subjectief, minderheden in Nederland moeten doelbewust gekwetst worden en anderen die ver van ons vandaan zijn moet zoveel mogelijk getracht worden om ze te ontzien.

Dat valt mij op en vind ik een interessante gegeven.

Max Stirner
29-03-11, 15:11
De invulling van kwetsen is subjectief, minderheden in Nederland moeten doelbewust gekwetst worden en anderen die ver van ons vandaan zijn moet zoveel mogelijk getracht worden om ze te ontzien.

Dat valt mij op en vind ik een interessante gegeven.



Hmm.

Zou je graag het verschil tussen het één en het ander uitleggen, maar wil je niet kwetsen.

Hatert
29-03-11, 15:14
Hmm.

Zou je graag het verschil tussen het één en het ander uitleggen, maar wil je niet kwetsen.

Voor mij is er geen verschil, ik zie alleen de verschillende manieren hoe men in Europa daar mee omgaat.

Slinger
29-03-11, 17:46
Daarom zal ik jou nooit respecteren.

Je respecteert je zelf niet eens, hoe kun je anderen dan respecteren?

Hatert
29-03-11, 18:26
Je respecteert je zelf niet eens, hoe kun je anderen dan respecteren?

Subjectieve oordelen van een christenzionist pis ik op.

Pizzaman
29-03-11, 19:10
Voor mij is er geen verschil, ik zie alleen de verschillende manieren hoe men in Europa daar mee omgaat.

Da's dan knap dom.

De Japanners hebben een ram[p gaande, erkennen het als een ramp, en gaan er dusdanig mee om.
men praat er over, en probeert er wat aan te doen.

Een aantal Marokkanen in NL hebben een puberale ramp op straat loslopen, maar erkennen het niet als een ramp, en noemen het cultuur.
Men praat er zo weinig mogelijk over, en probeert het onder het tapijt te vegen.

Snap je het verschil een beetje? :blowen:

Mark
29-03-11, 21:10
belachelijk dit, gewoon uitzenden die filmpjes, echt bullshit in het kwadraat als je zo begint kan je alle humor wel stoppen.

Spoetnik
29-03-11, 21:38
Hatert en de K4 zijn het eindelijk een keer eens!

Nee tegen zelf-censuur.
Nee tegen slijmen bij Japanners.

Mark
29-03-11, 21:55
Hatert en de K4 zijn het eindelijk een keer eens!

Nee tegen zelf-censuur.
Nee tegen slijmen bij Japanners.

nee volgens mij is hij voorstander van deze zelfcensuur en wil hij dat dat ook jegens minderheden in nederland wordt toegepast. Als ik het goed begrijp.

dus de K4 is het NIET eens met Hatert over deze laffe poging tot censuur onder het motto van zieligheid.

mark61
29-03-11, 22:28
Hatert en de K4 zijn het eindelijk een keer eens!

Nee tegen zelf-censuur.
Nee tegen slijmen bij Japanners.

Nee, dat was een instinkertje om je op het verkeerde been te zetten. Liep wat spaak ook nog.