PDA

Bekijk Volledige Versie : Sparen is zinloos



Mark
30-03-11, 15:21
Sparen is zinloos



Het heeft momenteel weinig zin om uw geld op een spaarrekening te zetten. Door de lage rente in combinatie met de inflatie neemt de koopkracht van uw geld namelijk af.


"Door de rente ziet de spaarder zijn kapitaal aangroeien, maar als gevolg van de hoge inflatie wordt het kapitaal toch minder waard. Dit betekent dat het rendement op een spaarrekening nu negatief is", verklaart een onderzoeker in De Telegraaf.

Econoom Sylvester Eijffinger zegt in een reactie: "We peuzelen in feite onze eigen spaartegoeden op. Dat is triest voor de spaarder, voor de kleine, maar ook zeker voor de grote." Zeker voor grote spaarders, omdat mensen die meer dan 20.875 euro op een spaarrekening hebben staan daarover 1,2 procent vermogensrendementheffing moeten betalen.

Mark
30-03-11, 15:23
tot vorige week was ik zo'n grote spaarder.

wat blijkt : 2,8% rente over je spaargeld - 1,2% vermogensbelasting - 1,9% inflatie = netto -0,3%.

Dus ik ben toch maar overgestapt naar andere vormen van vermogensopbouw.

(leen)
30-03-11, 15:34
tot vorige week was ik zo'n grote spaarder.

wat blijkt : 2,8% rente over je spaargeld - 1,2% vermogensbelasting - 1,9% inflatie = netto -0,3%.

Dus ik ben toch maar overgestapt naar andere vormen van vermogensopbouw.

Heb je een bordeel gekocht?:lole:

Umarvlie
30-03-11, 15:40
tot vorige week was ik zo'n grote spaarder.

wat blijkt : 2,8% rente over je spaargeld - 1,2% vermogensbelasting - 1,9% inflatie = netto -0,3%.

Dus ik ben toch maar overgestapt naar andere vormen van vermogensopbouw.

Commodities? wel risico maar potentieel een hoog (korte termijn) rendement.

Mark
30-03-11, 16:31
ik heb maroc.nl gekocht :D wel klikken op die advertenties he lieve mensen!

(leen)
30-03-11, 16:45
ik heb maroc.nl gekocht :D wel klikken op die advertenties he lieve mensen!

Betaal je hatert ook?:zozo:

Spoetnik
30-03-11, 16:47
Gewoon goud kopen.

Mark
30-03-11, 19:21
Betaal je hatert ook?:zozo:

per K4 topic ja :)