PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims moeten groene ster dragen



Hatert
31-03-11, 00:05
wo 30 mrt 2011, 17:12


'Moslims moeten groene ster dragen'

Parijs - In Frankrijk is woedend gereageerd op een voorstel van een vooraanstaande moslimleider. Abderrahmane Dahmane vindt dat moslims een groene ster moeten gaan dragen als protest tegen de Franse regering.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00832/ster_832004i.jpg
Abderrahmane Dahmane met groene ster Foto:

AFP Dahmane is fel tegenstander van het Franse verbod gesluierd over straat te gaan, dat volgende maand ingaat. Daarnaast moet hij niets hebben van een conferentie van regeringspartij UMP over secularisme en islam, die volgens hem alleen is bedoeld om moslims in een kwaad daglicht te stellen.

"Dit fascistische klimaat doet denken aan de sombere geschiedenis van de bezetting van Frankrijk, toen duizenden Joden met de trein naar vernietigingskampen werden gedeporteerd," zei Dahmane in een verklaring.

Grotesk

Abderrahmane Dahmane was tot deze maand de belangrijkste adviseur op het gebied van diversiteit van president Sarkozy, maar werd de laan uit gestuurd na eerdere kritiek op de UMP-conferentie.

Richard Prasquier van de Franse Joodse koepelorganisatie noemt het idee van de ster "compleet grotesk".


http://www.telegraaf.nl/buitenland/9407283/___Moslims_moeten_groene_ster_dragen___.html?p=39, 1

Bofko
31-03-11, 00:36
Delicaat. Als dit uit een niet-moslim-mond komt zijn de rapen gaar.

StevieK
31-03-11, 01:02
Delicaat. Als dit uit een niet-moslim-mond komt zijn de rapen gaar.

En dat heb je nog zachtjes uitgedrukt !

Lezenswaard H.
31-03-11, 04:02
Ik ben moslim en het komt uit mijn mond. Ik heb helaas niets gaars te rapen. Niets niente nada.

naam
31-03-11, 06:58
wo 30 mrt 2011, 17:12


'Moslims moeten groene ster dragen'

Parijs - In Frankrijk is woedend gereageerd op een voorstel van een vooraanstaande moslimleider. Abderrahmane Dahmane vindt dat moslims een groene ster moeten gaan dragen als protest tegen de Franse regering.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00832/ster_832004i.jpg
Abderrahmane Dahmane met groene ster Foto:

AFP Dahmane is fel tegenstander van het Franse verbod gesluierd over straat te gaan, dat volgende maand ingaat. Daarnaast moet hij niets hebben van een conferentie van regeringspartij UMP over secularisme en islam, die volgens hem alleen is bedoeld om moslims in een kwaad daglicht te stellen.

"Dit fascistische klimaat doet denken aan de sombere geschiedenis van de bezetting van Frankrijk, toen duizenden Joden met de trein naar vernietigingskampen werden gedeporteerd," zei Dahmane in een verklaring.

Grotesk

Abderrahmane Dahmane was tot deze maand de belangrijkste adviseur op het gebied van diversiteit van president Sarkozy, maar werd de laan uit gestuurd na eerdere kritiek op de UMP-conferentie.

Richard Prasquier van de Franse Joodse koepelorganisatie noemt het idee van de ster "compleet grotesk".


http://www.telegraaf.nl/buitenland/9407283/___Moslims_moeten_groene_ster_dragen___.html?p=39, 1

Als hij zou pleitte voor een hoofddoek en/of PLO sjaal zal hij meer moslims met zijn ideeën meekrijgen.

Slinger
31-03-11, 07:28
wo 30 mrt 2011, 17:12


'Moslims moeten groene ster dragen'

Parijs - In Frankrijk is woedend gereageerd op een voorstel van een vooraanstaande moslimleider. Abderrahmane Dahmane vindt dat moslims een groene ster moeten gaan dragen als protest tegen de Franse regering.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00832/ster_832004i.jpg
Abderrahmane Dahmane met groene ster Foto:

AFP Dahmane is fel tegenstander van het Franse verbod gesluierd over straat te gaan, dat volgende maand ingaat. Daarnaast moet hij niets hebben van een conferentie van regeringspartij UMP over secularisme en islam, die volgens hem alleen is bedoeld om moslims in een kwaad daglicht te stellen.

"Dit fascistische klimaat doet denken aan de sombere geschiedenis van de bezetting van Frankrijk, toen duizenden Joden met de trein naar vernietigingskampen werden gedeporteerd," zei Dahmane in een verklaring.

Grotesk

Abderrahmane Dahmane was tot deze maand de belangrijkste adviseur op het gebied van diversiteit van president Sarkozy, maar werd de laan uit gestuurd na eerdere kritiek op de UMP-conferentie.

Richard Prasquier van de Franse Joodse koepelorganisatie noemt het idee van de ster "compleet grotesk".


http://www.telegraaf.nl/buitenland/9407283/___Moslims_moeten_groene_ster_dragen___.html?p=39, 1

Zou jij zo'n ster gaan dragen?

John2
31-03-11, 09:02
Kunnen Moslims zelf niets bedenken?

Stopnaald
31-03-11, 09:31
Een persoon die zijn zin niet krijgt en vervolgens in de slachtofferrol kruipt, gedraagt zich imo erg kinderachtig. Alleen (kleine) kinderen hoeven zich niet voor dergelijk gedrag te schamen. Nuf said.

Pizzaman
31-03-11, 12:51
Kunnen Moslims zelf niets bedenken?

We hebben allemaal al een bruine ster... :aanwal:

John2
31-03-11, 13:29
We hebben allemaal al een bruine ster... :aanwal:

Ja idd :hihi:

Maar nee de ster op de borst hebben we al gehad en wederom een verwijzing naar wo2 is zo afgezaagd, ik zou persoonlijk oproepen om allemaal een hoofddoekje te dragen ook de mannen.

Pizzaman
31-03-11, 13:45
Allemaal een baard, ook de vrouwen? :p

John2
31-03-11, 14:30
Allemaal een baard, ook de vrouwen? :p

Tja this een schot voor open doel maar uit respect doe ik het niet.

Pizzaman
31-03-11, 14:42
Tja this een schot voor open doel maar uit respect doe ik het niet.

Kom op joh, je vrouw leest het immers toch niet :blowen:

John2
31-03-11, 14:51
Kom op joh, je vrouw leest het immers toch niet :blowen:

Mijn vrouw heeft geen snor en baard, ik heb een goede scheermes. :ego:

Pizzaman
31-03-11, 14:52
Mijn vrouw heeft geen snor en baard, ik heb een goede scheermes. :ego:

Ik adviseer de 'Full Brazilian Wax'. :duim:

John2
31-03-11, 15:08
Ik adviseer de 'Full Brazilian Wax'. :duim:

Moh 1x gebruikt voor de bikinilijn gelijk 2 maanden geen sex meer, nee dan maar gewoon oudewets met een gasbrander.:p

7eloua
31-03-11, 15:20
Kunnen Moslims zelf niets bedenken?

Je bedoelt Abderrahmane Dahmane, ja toch? Ja he? Toch?

Pizzaman
31-03-11, 15:20
Je moet 't ook niet met bison-kit proberen...
enne... die was hoeft niet te BORRELEN... :p

Pizzaman
31-03-11, 15:22
Je bedoelt Abderrahmane Dahmane, ja toch? Ja he? Toch?
Ik denk van niet, die heeft namelijk bewezen dat ondanks alle erudietheid en vet salaris, zijn idee nergens op slaat. :aanwal:
Dus laten we die VOORAL niet iets laten bedenken.

John2
31-03-11, 15:25
Je bedoelt Abderrahmane Dahmane, ja toch? Ja he? Toch?
Nou nee zat eerder te denken aan Nahib, niet dan, toch echt wel toch? Zeg nu geen nee toch? :hihi:

7eloua
31-03-11, 15:28
Nou nee zat eerder te denken aan Nahib, niet dan, toch echt wel toch? Zeg nu geen nee toch? :hihi:

Ja toch, ik bedoel maar, ik wil net sjeggen, ik bedoel je had het toch niet over alle moslims opeens, ik ga effe mijn bril schoonmaken.

Pizzaman
31-03-11, 15:38
Ja toch, ik bedoel maar, ik wil net sjeggen, ik bedoel je had het toch niet over alle moslims opeens, ik ga effe mijn bril schoonmaken.

Het zou wel eens helpen als we normale moslims hier eens over hoorden,
in plaats van altijd dezelfden, die bovendien betaald worden om een grote scheur open te trekken. :slaap:

John2
31-03-11, 15:50
Allemaal een baard, ook de vrouwen? :p


Nou nee eigenlijk bedoelde ik

Ge

dragen

Pizzaman
31-03-11, 16:01
Het zal je wel niet verbazen dat ik niet begrijp wat dat nou precies inhoudt...

John2
31-03-11, 18:38
Het zal je wel niet verbazen dat ik niet begrijp wat dat nou precies inhoudt...

Als ze iets willen dragen kunnen ze beter zich gedragen.

Pizzaman
31-03-11, 20:54
Nah, ik denk, hij kopt 'm in: 'ja dat gedrag komt de spuigaten uit', of zoiets, maar nee :haha:

Eke
31-03-11, 21:13
wo 30 mrt 2011, 17:12


'Moslims moeten groene ster dragen'

Parijs - In Frankrijk is woedend gereageerd op een voorstel van een vooraanstaande moslimleider. Abderrahmane Dahmane vindt dat moslims een groene ster moeten gaan dragen als protest tegen de Franse regering.

]

In 2012 zou volgens peilingen de populistische partij van Marine Le Pen meer stemmen krijgen dan de UMD van Sarkozy.
Nog sterker : ze zou de meeste stemmen krijgen.

Gevolg : de traditionele partijen pikken de stemmentrekkers-onderwerpen van Le Pen voor hun eigen partijprogramma...

Abderrahmane Dahmane gaat mee in deze trend....De aandacht blijft op de bedreigde Westerse samenleving door de komst van de muzelmannen, wat er ook elders gebeurt......... zoals bv.de revoluties in o.a. Noord-Afrika, waarbij een roep is te horen om meer vrijheid en (een eigen vorm van ) democratie..

M.i. kan hij beter de kont tegen de krib gooien en de onderwerpen die er daadwerkelijk toe doen in Frankrijk aanroeren..

2/3 van de Fransen is ongelukkig met de huidige politiek. Er zijn momenteel grote zorgen over de vele kerncentrales...Wat wordt er gedaan aan het energievraagstuk ? Hoe zit het met de stroom vluchtelingen die langs de wegen in Frankrijk voortstrompelen op zoek naar een menswaardig bestaan ? Hoe zit het met de sluitingen van Franse bedrijven, opkomende werkeloosheid.Opkomende industrieen elders... Is de euro veilig ?
Nou ja, er zitten hier mensen op het forum die de grote politieke vraagstukken beter in hun hoofd hebben....Daarbij dient ook goed geluisterd te worden naar de precieze onvrede van de Fransen met hun politiek..

In ieder geval dient vanaf nu Dahmane niet meer mee te dansen met de klompendans van Sarkozy rondom moslims maar zijn zon te laten schijnen op het Frankrijk van nu en haar toekomst zodat goed in beeld komt wat er nu daadwerkelijk aangepakt dient te worden...

super ick
01-04-11, 08:03
Als hij zou pleitte voor een hoofddoek en/of PLO sjaal zal hij meer moslims met zijn ideeën meekrijgen.

Zoveelste manier om te provoceren door de link te leggen met de jodenvervolging.

Pizzaman
01-04-11, 12:33
Zoveelste manier om te provoceren door de link te leggen met de jodenvervolging.

Ik betwijfel eigenlijk of ie dat bedoelt.
Zou de eigenaar van deze site bijvoorbeeld pro of contra israel zijn?

http://www.arafatsjaals.nl/?gclid=CKHtoZuc-6cCFUiK4AodzHCliA

Eric de Blois
01-04-11, 13:29
Zoveelste manier om te provoceren door de link te leggen met de jodenvervolging.

Ik betwijfel eigenlijk of ie dat bedoelt.
Zou de eigenaar van deze site bijvoorbeeld pro of contra israel zijn?

De link is overduidelijk. Natuurlijk wordt hier de jodenvervolging vergeleken met de positie van moslim's in europa. Het is ook niet toevallig een ster. Vanzelfsprekend is de eigenaar van site niet pro israel. Zonder respect voor de geschiedenis gebruikt hij de holocaust in zijn strijd tegen het duivelse europa. Gewoon in het belang van zijn geliefde groep en niet als teken van respect voor de geschiedenis van wat er met de joden is gebeurd.

John2
01-04-11, 13:36
De link is overduidelijk. Natuurlijk wordt hier de jodenvervolging vergeleken met de positie van moslim's in europa. Het is ook niet toevallig een ster.


Vandaar ook mijn opmerking van als ze iets willen dragen, moeten ze "ge" gaan dragen, het is belachelijk om überhoud ook maar de link te leggen met Joden/Moslims.

Eric de Blois
01-04-11, 13:48
Vandaar ook mijn opmerking van als ze iets willen dragen, moeten ze "ge" gaan dragen, het is belachelijk om überhoud ook maar de link te leggen met Joden/Moslims.

Precies John. De secularisatie vergelijken met het vergassen van joden in vernietigingskampen is een totaal gebrek aan respect voor de joden. Alsof die relipooier enig medeleven met de joden zou hebben. Laat hem zelf even via een tijdmachine in die duitse trein gaan zitten en een douche nemen. Ben benieuwd of hij na afloop de holocaust nog steeds wil vergelijken met de uitermate prettige positie van moslim's in Europa. Laat hij eens zo'n grote mond opzetten in de richting van de ondemocratische en zichzelf verrijkende leiders in het midden-oosten. Maar dat doet hij natuurlijk niet. Het is veel makkelijker om de directe omgeving onder te schijten.

Pizzaman
01-04-11, 13:49
De link is overduidelijk. Natuurlijk wordt hier de jodenvervolging vergeleken met de positie van moslim's in europa. Het is ook niet toevallig een ster. Vanzelfsprekend is de eigenaar van site niet pro israel. Zonder respect voor de geschiedenis gebruikt hij de holocaust in zijn strijd tegen het duivelse europa. Gewoon in het belang van zijn geliefde groep en niet als teken van respect voor de geschiedenis van wat er met de joden is gebeurd.


Ja die vatte ik wel, ik had het eigenlijk meer over de PLO sjaal. :cool:

John2
01-04-11, 14:03
Ja die vatte ik wel, ik had het eigenlijk meer over de PLO sjaal. :cool:

Tja dan ga ik toch echt wel voor de PLU sjaal.....:engel:

John2
01-04-11, 14:08
Precies John. De secularisatie vergelijken met het vergassen van joden in vernietigingskampen is een totaal gebrek aan respect voor de joden. Alsof die relipooier enig medeleven met de joden zou hebben. Laat hem zelf even via een tijdmachine in die duitse trein gaan zitten en een douche nemen. Ben benieuwd of hij na afloop de holocaust nog steeds wil vergelijken met de uitermate prettige positie van moslim's in Europa. Laat hij eens zo'n grote mond opzetten in de richting van de ondemocratische en zichzelf verrijkende leiders in het midden-oosten. Maar dat doet hij natuurlijk niet. Het is veel makkelijker om de directe omgeving onder te schijten.

Soms heel soms zou je haast gaan wensen dat ze heel even de holocaust meemaken en even aan de levende lijfe kunnen voelen wat Joden, zigeuners, etc. hebben meegemaakt in WO II, misschien dat dan het eeuwige vergelijk eens is afgelopen, het janken van dat ze de nieuwe "joden" zijn van 2011 en dat ze worden vervolgt.
Zou het inderdaat zo zijn mogen we wel Moslims gaan importeren om het aantal doden te halen.

Pizzaman
01-04-11, 14:21
Soms heel soms zou je haast gaan wensen dat ze heel even de holocaust meemaken en even aan de levende lijfe kunnen voelen wat Joden, zigeuners, etc. hebben meegemaakt in WO II, misschien dat dan het eeuwige vergelijk eens is afgelopen, het janken van dat ze de nieuwe "joden" zijn van 2011 en dat ze worden vervolgt.
Zou het inderdaat zo zijn mogen we wel Moslims gaan importeren om het aantal doden te halen.

Wat ze doen is gewoon schijnheilig zielig doen over de rug van een ander.
Er bestaat totaal geen overeenkomst.

Dat een groep, die alleen maar tegen een ander loopt te mekkeren als leden van die groep zich misdragen,
uiteindelijk wordt uitgekakt is volkomen logisch. :kotsen:

Alsof de PVV de buurt verantwoordelijk zou houden voor de zogenaamd slechte jeugd van Lucassen,
waardoor ie dan in brievenbussen zou gaan pissen, en dan schadevergoeding eisen ook nog.

John2
01-04-11, 21:24
Wat ze doen is gewoon schijnheilig zielig doen over de rug van een ander.
Er bestaat totaal geen overeenkomst.

Dat een groep, die alleen maar tegen een ander loopt te mekkeren als leden van die groep zich misdragen,
uiteindelijk wordt uitgekakt is volkomen logisch. :kotsen:

Alsof de PVV de buurt verantwoordelijk zou houden voor de zogenaamd slechte jeugd van Lucassen,
waardoor ie dan in brievenbussen zou gaan pissen, en dan schadevergoeding eisen ook nog.

Kan me er iets bijvoorstellen.

ijsbergbeer
01-04-11, 22:01
Mijn vrouw heeft geen snor en baard, ik heb een goede scheermes. :ego:

O dus jij scheert je vrouw regelmatig ?
:stout:

ijsbergbeer
01-04-11, 22:15
De link is overduidelijk. Natuurlijk wordt hier de jodenvervolging vergeleken met de positie van moslim's in europa. Het is ook niet toevallig een ster. Vanzelfsprekend is de eigenaar van site niet pro israel. Zonder respect voor de geschiedenis gebruikt hij de holocaust in zijn strijd tegen het duivelse europa. Gewoon in het belang van zijn geliefde groep en niet als teken van respect voor de geschiedenis van wat er met de joden is gebeurd.


Zelfs het feit dat die JODEN die in massa vergast zijn ,niet eens wisten dat er een stuk woestijn grond was , dat later ISRAEL zou worden.
Dat weten de meeste MOSLIMS niet , die denken alleen maar aan de huidige bewoners van Israel ,die de nazaten zijn van de JODEN die de dans ontsprongen .
En nu op hun beurt andere mensen Palestijnen dus , als JODEN uit WO behandelen met dit verschil ze vergassen ze niet .
:kotsen:

Eke
02-04-11, 18:37
In 2012 zou volgens peilingen de populistische partij van Marine Le Pen meer stemmen krijgen dan de UMD van Sarkozy.
Nog sterker : ze zou de meeste stemmen krijgen.

Gevolg : de traditionele partijen pikken de stemmentrekkers-onderwerpen van Le Pen voor hun eigen partijprogramma...


Abderrahmane Dahmane gaat mee in deze trend....De aandacht blijft op de bedreigde Westerse samenleving door de komst van de muzelmannen, wat er ook elders gebeurt......... zoals bv.de revoluties in o.a. Noord-Afrika, waarbij een roep is te horen om meer vrijheid en (een eigen vorm van ) democratie..

M.i. kan hij beter de kont tegen de krib gooien en de onderwerpen die er daadwerkelijk toe doen in Frankrijk aanroeren..

2/3 van de Fransen is ongelukkig met de huidige politiek. Er zijn momenteel grote zorgen over de vele kerncentrales...Wat wordt er gedaan aan het energievraagstuk ?

Hoe zit het met de stroom vluchtelingen die langs de wegen in Frankrijk voortstrompelen op zoek naar een menswaardig bestaan en de komende vluchtelingen? Hoe zit het met de sluitingen van Franse bedrijven,werkeloosheid.Opkomende industrieen elders...

Is de euro veilig ?
Nou ja, er zitten hier mensen op het forum die de grote politieke vraagstukken beter in hun hoofd hebben....Daarbij dient ook goed geluisterd te worden naar de precieze onvrede van de Fransen met hun politiek..


In ieder geval dient vanaf nu Dahmane niet meer mee te dansen met de klompendans van Sarkozy rondom moslims maar zijn zon te laten schijnen op het Frankrijk van nu en haar toekomst van de komende vijftig jaar zodat goed in beeld komt wat er nu eigenlijk WEL aangepakt dient te worden...
De diskussies over de burka's is een afleidertje. In een milde seculiere staat is ruimte voor religies.


UP.

Met vraag : wat vinden jullie van deze benadering ?

Eric de Blois
02-04-11, 19:53
In 2012 zou volgens peilingen de populistische partij van Marine Le Pen meer stemmen krijgen dan de UMD van Sarkozy.
Nog sterker : ze zou de meeste stemmen krijgen.

Gevolg : de traditionele partijen pikken de stemmentrekkers-onderwerpen van Le Pen voor hun eigen partijprogramma...

Abderrahmane Dahmane gaat mee in deze trend....De aandacht blijft op de bedreigde Westerse samenleving door de komst van de muzelmannen, wat er ook elders gebeurt......... zoals bv.de revoluties in o.a. Noord-Afrika, waarbij een roep is te horen om meer vrijheid en (een eigen vorm van ) democratie..

M.i. kan hij beter de kont tegen de krib gooien en de onderwerpen die er daadwerkelijk toe doen in Frankrijk aanroeren..

2/3 van de Fransen is ongelukkig met de huidige politiek. Er zijn momenteel grote zorgen over de vele kerncentrales...Wat wordt er gedaan aan het energievraagstuk ? Hoe zit het met de stroom vluchtelingen die langs de wegen in Frankrijk voortstrompelen op zoek naar een menswaardig bestaan ? Hoe zit het met de sluitingen van Franse bedrijven, opkomende werkeloosheid.Opkomende industrieen elders... Is de euro veilig ?
Nou ja, er zitten hier mensen op het forum die de grote politieke vraagstukken beter in hun hoofd hebben....Daarbij dient ook goed geluisterd te worden naar de precieze onvrede van de Fransen met hun politiek..

In ieder geval dient vanaf nu Dahmane niet meer mee te dansen met de klompendans van Sarkozy rondom moslims maar zijn zon te laten schijnen op het Frankrijk van nu en haar toekomst zodat goed in beeld komt wat er nu daadwerkelijk aangepakt dient te worden...
UP.
Met vraag : wat vinden jullie van deze benadering ?

Ik zie helemaal geen trend. Er is eerder sprake van een uiteenvalling van iets. Maar misschien was er ook niets, hooguit schijn, dus is er ook geen sprake van uiteenvalling. Er bestaan diverse geïsoleerde stromingen, waaronder die van Dahmane. Dat is geen trend maar een afzonderlijke groep mensen. Mensen als Dahme herkennen zich nergens in als alleen in de eigen normen en waarden, evenals Le Pen. Met zulke tegenstellingen is iedere consensus een doemscenario voor de betrokkenen. Het valt niet mee om een multiculturele samenleving op een manier te regeren die voor allen bevredigend is. Zo'n regering zal er nooit komen.

En ja de echte problemen? Nou die voorsteden van Parijs zijn inderdaad megaproblemen. Wat een ellende daar.
Kernenergie is denk ik een heel goede manier om een beetje minder afhankelijk te zijn van olie. De problemen daarmee in Japan zijn deels de oorzaak van een ontwerp wat niet voldoende was doorberekend voor zeer zware aardbevingen. Als gebouwen tegen een aardbeving kunnen, zullen kerncentrales dat ook kunnen. Het zal wat meer geld kosten, maar het is vast mogelijk. Ik ben persoonlijk een groot voorstander van kernenergie. Minder luchtvervuiling en minder afhankelijkheid van het midden-oosten.

Frankrijk moet zich richten op de eigen industrie, dat doen ze volgens mij behoorlijk goed. China vormt een enorme bedreiging voor het voortbestaan hoogkwalitatieve westerse industrie waaronder die van Frankrijk en Duitsland. Alsthom is gelukkig nog steeds Frans ondanks de bedreigingen vanuit Canada en China. Overname's door andere landen zijn een ramp. Volvo is al in chinese handen, afschuwelijk. Veel fabrikanten van tram's, metro's en treinen in Europa worden opgeslokt door Bombardier. Ook de Chinezen staan in de rij.
De Chinezen hebben in Duitsland ICE3's besteld, uiteraard om die te kunnen nabouwen onder een flutmerk. Ik geloof dat China een grotere bedreiging is dan Al Qaida. We worden overspoeld met goedkope pulp. Europa moet zijn industrie beter beschermen.

John2
02-04-11, 20:04
Ik geloof dat China een grotere bedreiging is dan Al Qaida. We worden overspoeld met goedkope pulp. Europa moet zijn industrie beter beschermen.
Weet het niet Eric, China kwam in de jaren 70 met speelgoed en pluche, jaren later met horloges en radios, toen tv en spel computers en steeds weer liep het uit op niets, althans weinig.
Als je nu kijkt in het zuiden van China waar nu bijna geen productie meer is vrees ik niet veel van china, zelfs hongkong enterprice is niet meer dan een fractie van wat het ooit was.
Maar wie weet, wat de toekomst brengt.

Eke
02-04-11, 22:49
Ik zie helemaal geen trend. Er is eerder sprake van een uiteenvalling van iets. Maar misschien was er ook niets, hooguit schijn, dus is er ook geen sprake van uiteenvalling. Er bestaan diverse geïsoleerde stromingen, waaronder die van Dahmane. Dat is geen trend maar een afzonderlijke groep mensen. Mensen als Dahme herkennen zich nergens in als alleen in de eigen normen en waarden, evenals Le Pen. Met zulke tegenstellingen is iedere consensus een doemscenario voor de betrokkenen. Het valt niet mee om een multiculturele samenleving op een manier te regeren die voor allen bevredigend is. Zo'n regering zal er nooit komen.

Jammer, ik heb een uitleg nodig om deze tekst te begrijpen:verward:.

En ja de echte problemen? Nou die voorsteden van Parijs zijn inderdaad megaproblemen. Wat een ellende daar. Precies. EN de ontvolking van plattelandsgebieden.


Kernenergie is denk ik een heel goede manier om een beetje minder afhankelijk te zijn van olie. De problemen daarmee in Japan zijn deels de oorzaak van een ontwerp wat niet voldoende was doorberekend voor zeer zware aardbevingen. Als gebouwen tegen een aardbeving kunnen, zullen kerncentrales dat ook kunnen. Het zal wat meer geld kosten, maar het is vast mogelijk. Ik ben persoonlijk een groot voorstander van kernenergie. Minder luchtvervuiling en minder afhankelijkheid van het midden-oosten.

Ja, de energievoorziening, met het milieu, heeft ook prioriteit.

Eric, je woont toch in Chili en kernenergie is voor jou een ver-van-je-bed-show ??


Frankrijk moet zich richten op de eigen industrie, dat doen ze volgens mij behoorlijk goed. China vormt een enorme bedreiging voor het voortbestaan hoogkwalitatieve westerse industrie waaronder die van Frankrijk en Duitsland. Alsthom is gelukkig nog steeds Frans ondanks de bedreigingen vanuit Canada en China. Overname's door andere landen zijn een ramp. Volvo is al in chinese handen, afschuwelijk. Veel fabrikanten van tram's, metro's en treinen in Europa worden opgeslokt door Bombardier. Ook de Chinezen staan in de rij.
De Chinezen hebben in Duitsland ICE3's besteld, uiteraard om die te kunnen nabouwen onder een flutmerk. Ik geloof dat China een grotere bedreiging is dan Al Qaida. We worden overspoeld met goedkope pulp. Europa moet zijn industrie beter beschermen.

In ieder geval is het een punt dat vele malen belangrijker is dan het dragen van hoofddoekjes en burka's op een politieke agenda....De ontwikkeling van een leefbare toekomst waarin werk is voor ons..

En laten we niet onze plek in de wereld vergeten. Een ander moet ook goed kunnen leven, elders op de wereld. In de eerste instantie uit medemenselijkheid maaar ook in ons belang. We kunnen kleine kippenboertjes niet weg concurreren in Afrika door onze geslachte restkippen daar te dumpen. Afrika zal zichzelf ontwikkelen en haar mensen een 'living' moeten kunnen bieden...Italië heeft nu al ernstige problemen met de vluchtelingen uit arme gebieden.

"juiceysecs"
03-04-11, 00:01
wo 30 mrt 2011, 17:12


'Moslims moeten groene ster dragen'

Parijs - In Frankrijk is woedend gereageerd op een voorstel van een vooraanstaande moslimleider. Abderrahmane Dahmane vindt dat moslims een groene ster moeten gaan dragen als protest tegen de Franse regering.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00832/ster_832004i.jpg
Abderrahmane Dahmane met groene ster Foto:

AFP Dahmane is fel tegenstander van het Franse verbod gesluierd over straat te gaan, dat volgende maand ingaat. Daarnaast moet hij niets hebben van een conferentie van regeringspartij UMP over secularisme en islam, die volgens hem alleen is bedoeld om moslims in een kwaad daglicht te stellen.

"Dit fascistische klimaat doet denken aan de sombere geschiedenis van de bezetting van Frankrijk, toen duizenden Joden met de trein naar vernietigingskampen werden gedeporteerd," zei Dahmane in een verklaring.

Grotesk

Abderrahmane Dahmane was tot deze maand de belangrijkste adviseur op het gebied van diversiteit van president Sarkozy, maar werd de laan uit gestuurd na eerdere kritiek op de UMP-conferentie.

Richard Prasquier van de Franse Joodse koepelorganisatie noemt het idee van de ster "compleet grotesk".


http://www.telegraaf.nl/buitenland/9407283/___Moslims_moeten_groene_ster_dragen___.html?p=39, 1

Dit kwam nooit ter sprake toen alle vrouwen alleen schoonmaakwerk deden. Sinds onze zusters met hijaab hogere functies gingen bekleden was het pas een issue.

super ick
03-04-11, 08:52
UP.

Met vraag : wat vinden jullie van deze benadering ?

Politici reageren adhoc op de rotzooi die ze zelf mede veroorzaakt hebben. Roepen allerlei onuitvoebare zaken om de kiezer naar de mond te praten om bij regeringsvorming 75% weer terug te nemen.

Ik kan niet 1 politicus opnoemen die een visie heeft op de toekomst en waar 'we' naar toe willen / moeten / gaan.

p.s.
Nog in Frankrijk geweest de laatste 10 jaar? Ik heb jaren oud en en nieuw gevierd in Parijs bij vrienden. Geweldig! 5 jaar geleden mee gestopt i.v.m. veiligheid. Hele wijken zijn daar slotervaart in het kwadraat. Sommigen lijken exact op getto's in Afrikaanse landen.
Fransen worden op deze manier langzaam klaar gestoomd voor rigoreuze maatregelen.

Pizzaman
03-04-11, 17:51
UP.

Met vraag : wat vinden jullie van deze benadering ?

Dat die vent een debiel idee heeft.
En dat het enige goede dat er uit kwam, 1 debiel minder in de Franse regering is. :maf:

Oftewel ziedaar, iemand kreeg z'n verantwoordelijkheid geserveerd, in de vorm van een voet onder z'n hol.
Zou vaker zo moeten. Misschien dat er dan eens normale dingen gedaan worden.

Pizzaman
03-04-11, 17:53
Dit kwam nooit ter sprake toen alle vrouwen alleen schoonmaakwerk deden. Sinds onze zusters met hijaab hogere functies gingen bekleden was het pas een issue.

Blabla, doe niet zo vreemd joh.
'Vroeger' had je Janmaat en weet ik wat al niet.
Racisme heeft niks met functies te maken, hooguit worden er wat meer jaloers.

Van die heikneuters hadden ze vroeger ook al.

The Phoenix
03-04-11, 18:18
wo 30 mrt 2011, 17:12


'Moslims moeten groene ster dragen'

Parijs - In Frankrijk is woedend gereageerd op een voorstel van een vooraanstaande moslimleider. Abderrahmane Dahmane vindt dat moslims een groene ster moeten gaan dragen als protest tegen de Franse regering.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00832/ster_832004i.jpg
Abderrahmane Dahmane met groene ster Foto:

AFP Dahmane is fel tegenstander van het Franse verbod gesluierd over straat te gaan, dat volgende maand ingaat. Daarnaast moet hij niets hebben van een conferentie van regeringspartij UMP over secularisme en islam, die volgens hem alleen is bedoeld om moslims in een kwaad daglicht te stellen.

"Dit fascistische klimaat doet denken aan de sombere geschiedenis van de bezetting van Frankrijk, toen duizenden Joden met de trein naar vernietigingskampen werden gedeporteerd," zei Dahmane in een verklaring.

Grotesk

Abderrahmane Dahmane was tot deze maand de belangrijkste adviseur op het gebied van diversiteit van president Sarkozy, maar werd de laan uit gestuurd na eerdere kritiek op de UMP-conferentie.

Richard Prasquier van de Franse Joodse koepelorganisatie noemt het idee van de ster "compleet grotesk".


http://www.telegraaf.nl/buitenland/9407283/___Moslims_moeten_groene_ster_dragen___.html?p=39, 1

Nou, metaforisch bedoeld dragen moslims al lang de groene ster in het westen , dus ...

muslims are thrown to the lions under this new Roman empire , so ...

Pizzaman
03-04-11, 20:00
Nou, metaforisch bedoeld dragen moslims al lang de groene ster in het westen , dus ...
Je bedoelt dat islamistische figuren zoals jij een vreemd beeld van de genmiddelde moslim schetsen,
wat dan niet tegengesproken wordt door 'de goeien', omdat ze angst hebben
voor de vreselijke wraak van Allah die jij wel effe zal uitvoeren?


muslims are thrown to the lions under this new Roman empire , so ...

De normale moslims hebben vooral te lijden onder de uitspraken van langzagen zoals jij. :maf:
Mogelijk zijn veel moslims vertrokken uit hun 'landen van herklomst' omdat daar teveel van die flappewappers rondhingen.

Ik vind het soms best erg dat ze dan hier weer met dat soort mafkezen worden geconfronteerd.

John2
03-04-11, 22:51
Je bedoelt dat islamistische figuren zoals jij een vreemd beeld van de genmiddelde moslim schetsen,
wat dan niet tegengesproken wordt door 'de goeien', omdat ze angst hebben
voor de vreselijke wraak van Allah die jij wel effe zal uitvoeren?



De normale moslims hebben vooral te lijden onder de uitspraken van langzagen zoals jij. :maf:
Mogelijk zijn veel moslims vertrokken uit hun 'landen van herklomst' omdat daar teveel van die flappewappers rondhingen.

Ik vind het soms best erg dat ze dan hier weer met dat soort mafkezen worden geconfronteerd.
Mag hij wel oppassen, this moeilijk typen zonder handen.

ronald
03-04-11, 23:37
wo 30 mrt 2011, 17:12


'Moslims moeten groene ster dragen'



Belachelijk idee. Je uit zo meteen een ander idee-fixe.

super ick
04-04-11, 08:35
Dit kwam nooit ter sprake toen alle vrouwen alleen schoonmaakwerk deden. Sinds onze zusters met hijaab hogere functies gingen bekleden was het pas een issue.

Helaas zijn die zusters er veel te weinig. Het is niet dankzij de mannen dat ze zover zijn gekomen maar ondanks......
Deze zusters kunnen heel moeilijk aan een gelijkwaardige partner komen omdat de mannen mijlenver bij hen achter blijven.

DEnk er ook eens aan dat deze zusters zover gekomen zijn omdat het onderwijssysteem dat toe laat. Zich hebben kunnen onwikkelen in deze kafirmaatschappij waar altijd zo tegenaan gezeken wordt.