PDA

Bekijk Volledige Versie : Vader onthoofdt drie mannen na groepsverkrachting dochter



Hatert
31-03-11, 01:15
Vader onthoofdt drie mannen na groepsverkrachting dochter


De Zuid-Afrikaanse stad Durban is opgeschrikt door een gruwelijke moordzaak. Een 34-jarige ex-rugbyspeler heeft drie mannen onthoofd met een bijl. Hij was uit op wraak nadat de mannen zijn dochter hadden verkracht. Het meisje liep hierbij HIV op.

De naam van de dader is nog niet vrijgegeven. Hij is een ex-topspeler van de Blue Bulls, een rugbyploeg die zijn thuisbasis heeft in de hoofdstad Pretoria in het Loftus Versfeld stadion, dat ook tijdens het WK voetbal gebruikt werd. De man begon aan zijn barbaarse moordtocht nadat zijn dochter het slachtoffer was geworden van een groepsverkrachting. Het arme meisje had daarbij ook nog eens HIV opgelopen. Haar vader ging uitzinnig van woede achter de daders aan en hakte hen bij zijn wraakmoorden meedogenloos het hoofd af met een bijl.

Hoofd in vuilnisbak gevonden
Drie van de daders kreeg hij zo te pakken, een vierde kon op het nippertje ontsnappen en bracht de zaak aan het rollen. Of de mannen daadwerkelijk iets met de verkrachting te maken hadden moet nog blijken uit het onderzoek. Dagenlang achtervolgde de ex-rugbyspeler zijn slachtoffers. De 46-jarige man hakte één van de daders het hoofd af en liet het achter in een vuilnisbak anderhalve kilometer verderop.

'Je hebt mijn dochter met HIV besmet!'
De 27-jarige jongeman die op het nippertje aan de wraakmoorden kon ontsnappen, getuigt: ,,Hij stopte met zijn wagen vlak bij mij, sprong eruit met een oranje plastic zak en achtervolgde me. Plots zei hij: ,,Wist je dat we elkaar ooit zouden ontmoeten? Denk je dat ik dom ben? Je hebt mijn dochter met HIV besmet!" Toen haalde hij een bijl uit die oranje zak en viel me aan. Ik kon nog net wegduiken, maar de bijl trof me wel in de buikstreek. Ik vluchtte weg, maar hij bleef me achtervolgen. Gelukkig gaf hij het op en keerde terug naar zijn auto. Na die dolle aanval kan ik nog amper slapen en voel me heel onveilig."

Rassenrellen
De identiteit van de dader is nog niet vrijgegeven. De Zuid-Afrikaanse wet verbiedt dat tot de verdachte voor de rechter verschenen is. Omdat de meeste rugbysterren blank zijn, wordt gevreesd voor rassenrellen, want de slachtofffers hadden allemaal een donkere huiskleur.


30/03/11 17u02

http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/575953/2011/03/30/Vader-onthoofdt-drie-mannen-na-groepsverkrachting-dochter.dhtml

Stopnaald
31-03-11, 08:58
Gezien de gigantische aggressie jegens vrouwen en de vele verkrachtingen die daar dagelijkse kost zijn, verbaast het me eigenlijk alleen maar dat het nog zolang geduurd heeft voor iets dergelijks gebeurd is.

Natuurlijk is eigenrichting geen goede zaak, maar wel begrijpelijk in dit geval vind ik.

koeskoesje
31-03-11, 09:02
Gezien de gigantische aggressie jegens vrouwen en de vele verkrachtingen die daar dagelijkse kost zijn, verbaast het me eigenlijk alleen maar dat het nog zolang geduurd heeft voor iets dergelijks gebeurd is.

Natuurlijk is eigenrichting geen goede zaak, maar wel begrijpelijk in dit geval vind ik.

Had je hetzelfde gezegd als het een moslim de dader was?

Stopnaald
31-03-11, 09:27
Had je hetzelfde gezegd als het een moslim de dader was?

Onverkort: JA!

Maar nou een gewetensvraag aan jou: wat had JIJ hiervan gevonden, gesteld dat de daders moslims waren? Nou?

John2
31-03-11, 09:30
Had je hetzelfde gezegd als het een moslim de dader was?


Onverkort: JA!

Maar nou een gewetensvraag aan jou: wat had JIJ hiervan gevonden, gesteld dat de daders moslims waren? Nou?

Maakt het wat uit welk geloof de dader heeft als je kind wordt verkracht?

koeskoesje
31-03-11, 11:54
Onverkort: JA!

Maar nou een gewetensvraag aan jou: wat had JIJ hiervan gevonden, gesteld dat de daders moslims waren? Nou?

Moslims of niet; ik ben van mening dat je het recht niet in eigen hand moet nemen; makkelijk praten vanuit mijn luxe positie; maar toch. Ik denk daarom ook dat jij blij zou zijn met een islamitische staat waarbij verkrachters kijken tegen onthoofding als vergelding.

Ik kan je in ieder geval verzekeren dat, als het hier om een moslim ging, dat het de tong van iedere blanke zou bezighouden; daarom is het goed dat er mensen als Hatert zijn die ons hierop wijzen hoe sommigen dat ook tegenstaat ;)

koeskoesje
31-03-11, 11:56
Maakt het wat uit welk geloof de dader heeft als je kind wordt verkracht?

Het resultaat blijft hetzelfde en daarom is racisme een ziek GELOOF.

John2
31-03-11, 12:02
Het resultaat blijft hetzelfde en daarom is racisme een ziek GELOOF.

Ik snap daarom ook niet de vraagstelling van als het een Moslim was geweest.
Wat mij betreft is er maar één straf voor kindermisbruik/moord en dat is een voorwaardelijke doodstraf plus celstraf, kom je vrij verdien je een tweede kans, doe je het weer, simpel een spuitje, einde oefening.

AdamRon
31-03-11, 12:05
Het resultaat blijft hetzelfde en daarom is racisme een ziek GELOOF.

Wat heeft Racisme met het verkrachten van een meisje te maken?..
Dat de daders donker gekleurt zijn heeft hier niets mee te maken. deze vader heeft gedaan wat elke vader zou doen als zijn kind slachtoffer van een stelletje imbecielen.

Mijn petje af voor deze man... Ik zou hetzelfde gedaan hebben en het maakt niet uit wie de daders zijn, groen geel of Blauw.. al komen ze van Mars.. maakt geen fuk uit.
Van jonge meisjes moeten ze afblijven.... PERIOD:fplet:

Ik zou geen bijl gebruiken maar bind ze wijdbeens vast tussen twee bomen en plant een Bamboo tussen hun benen.. En laat de Natuur zijn werk doen

John61
31-03-11, 12:06
Moslims of niet; ik ben van mening dat je het recht niet in eigen hand moet nemen; makkelijk praten vanuit mijn luxe positie; maar toch. Ik denk daarom ook dat jij blij zou zijn met een islamitische staat waarbij verkrachters kijken tegen onthoofding als vergelding.

Ik kan je in ieder geval verzekeren dat, als het hier om een moslim ging, dat het de tong van iedere blanke zou bezighouden; daarom is het goed dat er mensen als Hatert zijn die ons hierop wijzen hoe sommigen dat ook tegenstaat ;)

Iedere blanke, en iets verderop schrijf je Het resultaat blijft hetzelfde en daarom is racisme een ziek GELOOF.

Zou eerst even in de spiegel kijken, je discrimineert er zelf aardig op los. Oh ja, tuurlijk zijn alleen blanken en niet moslkims die moslims discrimineren, andersom komt nooit voor. Snap in ieder geval wel wat jou in hatert aantrekt. Verbaasd me eigenlijk niets

John61
31-03-11, 12:10
Wat heeft Racisme met het verkrachten van een meisje te maken?..
Dat de daders donker gekleurt zijn heeft hier niets mee te maken. deze vader heeft gedaan wat elke vader zou doen als zijn kind slachtoffer van een stelletje imbecielen.

Mijn petje af voor deze man... Ik zou hetzelfde gedaan hebben en het maakt niet uit wie de daders zijn, groen geel of Blauw.. al komen ze van Mars.. maakt geen fuk uit.
Van jonge meisjes moeten ze afblijven.... PERIOD:fplet:

Ik zou geen bijl gebruiken maar bind ze wijdbeens vast tussen twee bomen en plant een Bamboo tussen hun benen.. En laat de Natuur zijn werk doen

Hier in Nederland zou ik het aan het rechtssysteem overlaten, hoewel ik de straffen bij sexueel misbruik tov schade toegebracht aan slachtoffer, laag vindt.

Magoed is nog altijd beter dan sommige plekken op deze aardbol waar een meisje/vrouw niet eens aangifte kan doen, omdat het geen zin heeft of omdat ze het risico loopt zelf als dader behandeld te worden.. Weet eerlijk gezegd niet hoe de situatie in Zuid Afrika is. Word je daar als slachtoffer serieus genomen?

AdamRon
31-03-11, 12:13
Had je hetzelfde gezegd als het een moslim de dader was?

Wat klets je nou,,, Heeft iemand het woord Moslim in de mond genomen?.. Staat nergens its over in het bericht..

Ik zal je een beetje helpen dame, als een meisje word verkracht door Moslims in een Islamitisch land dan word het Meisje aangepakt en ter dood veroordeelt terwijl de Dader(s) vrij uit gaan.

Wat is gerechtigheid ?????? :stomp:

Tomas
31-03-11, 12:15
Weet eerlijk gezegd niet hoe de situatie in Zuid Afrika is. Word je daar als slachtoffer serieus genomen?

Veel meer als elders in Afrika. In de RSA maken heel veel mensen er een belangrijk issue van. Terecht. Maar het vertekent wel een beetje het beeld dat de wereld heeft van de RSA. Zo lijkt het alsof het daar erger is dan in de rest van Afrika. Maar ik denk dat het tegenovergestelde eerder waar is.

John61
31-03-11, 12:19
Veel meer als elders in Afrika. In de RSA maken heel veel mensen er een belangrijk issue van. Terecht. Maar het vertekent wel een beetje het beeld dat de wereld heeft van de RSA. Zo lijkt het alsof het daar erger is dan in de rest van Afrika. Maar ik denk dat het tegenovergestelde eerder waar is.

Bedankt :blij:

Tomas
31-03-11, 12:23
Bedankt :blij:

You're welcome. Vind die 61 wel een beetje onduidelijk trouwens.

Pizzaman
31-03-11, 12:24
Die vader moet z'n gironummer effe op internet zetten, dan denk ik dat ie gaat merken dat heel veel mensen hem steunen.

Alle begrip, ik hoop alleen wel dat ie de goede te pakken heeft.
Dat er inmiddels bij z'n dochter HIV is geconstateerd, laat denken dat ie er in ieder geval tijd voor heeft gehad uit te zoeken hoe het zat.
Hulde aan deze vader, misschien is het wel een blanke moslim trouwens weten wij veel.
Geloof of andere reut heeft niks te maken met dat ze van je kinderen af moeten blijven!

Overigens, wel een voordeel van de korte 'straffen' in NL, je hoeft niet lang te wachten.

Bij mij zou het trouwens de trekhaak, een lang touw en de A7 worden.
Eigen rechter spelen mag niet. Tijdelijk gestoord worden is echter heel begrijpelijk.
En wie kan het nog een ruk schelen wat daarna gebeurt, als ze zoiets met je kind uitvreten.

Tomas
31-03-11, 12:27
Alle begrip, ik hoop alleen wel dat ie de goede te pakken heeft.

Ja, dat zou wel een beetje een domper zijn.

John61
31-03-11, 12:36
You're welcome. Vind die 61 wel een beetje onduidelijk trouwens.

Geweldig geboortejaar :ego:

Tomas
31-03-11, 12:42
Geweldig geboortejaar :ego:

Ah, het is het geboortejaar. Dat verklaart dan wel iets van die andere John.

John61
31-03-11, 12:55
Ah, het is het geboortejaar. Dat verklaart dan wel iets van die andere John.

Daar laat ik mij niet overuit :engel:

We staan in ieder geval in geen enkele relatie tot elkaar, ik heb vrees ik veel minder kennis dan hij. (hier behoort dus een grijns smiley te staan, maar was te snel met verzenden)

koeskoesje
31-03-11, 12:56
Iedere blanke, en iets verderop schrijf je Het resultaat blijft hetzelfde en daarom is racisme een ziek GELOOF.

Zou eerst even in de spiegel kijken, je discrimineert er zelf aardig op los. Oh ja, tuurlijk zijn alleen blanken en niet moslkims die moslims discrimineren, andersom komt nooit voor. Snap in ieder geval wel wat jou in hatert aantrekt. Verbaasd me eigenlijk niets

BEELDSPRAAK BEELDSPRAAK BEELDSPRAAK BEELDSPRAAK BEELDSPRAAK

BEELDSPRAAK was het; BOVENDIEN;
ik ben ZELF blank en mag aan ZELFKRITIEK doen;
AFSLUITEND heb ik nergens glashard GEGENERALISEERD om het GENERALISEREN;

BEELDSPRAAK BEELDSPRAAK BEELDSPRAAK BEELDSPRAAK BEELDSPRAAK

John61
31-03-11, 12:58
BEELDSPRAAK BEELDSPRAAK BEELDSPRAAK BEELDSPRAAK BEELDSPRAAK

BEELDSPRAAK was het; BOVENDIEN;
ik ben ZELF blank en mag aan ZELFKRITIEK doen;
AFSLUITEND heb ik nergens glashard GEGENERALISEERD om het GENERALISEREN;

BEELDSPRAAK BEELDSPRAAK BEELDSPRAAK BEELDSPRAAK BEELDSPRAAK

Ohw, je bent betrapt en nu is het beeldspraak. Die had ik nog niet voorbij zien komen :maf2:

John2
31-03-11, 12:58
Ah, het is het geboortejaar. Dat verklaart dan wel iets van die andere John.
Nee hoor John bestond al vandaar John too (2)


=John61;4650504]Daar laat ik mij niet overuit :engel:
Verstandig....:p

We staan in ieder geval in geen enkele relatie tot elkaar, ik heb vrees ik veel minder kennis dan hij. (hier behoort dus een grijns smiley te staan, maar was te snel met verzenden)
Je doet jezelf tekort kerel. :hihi:

John61
31-03-11, 13:08
Nee hoor John bestond al vandaar John too (2)


Verstandig....:p

Je doet jezelf tekort kerel. :hihi:

Mwah, er zijn er die daar anders over denken, oa mijn puberdochter naast mij. Ze heeft een waardeloze vader :D die er zoals altijd niets van snapt.
Ik gaat me maar even ernstig bezig houden met opvoedkundige zaken (en proberen vooral niet te lachen).

John2
31-03-11, 13:25
Mwah, er zijn er die daar anders over denken, oa mijn puberdochter naast mij. Ze heeft een waardeloze vader :D die er zoals altijd niets van snapt.
Ik gaat me maar even ernstig bezig houden met opvoedkundige zaken (en proberen vooral niet te lachen).

Tja waarom zou jij het beter hebben als ik met mijn pubberzoon..............
Altijd weer die "Ja maar pap!!!" het mooiste antwoord van hem vond ik wel dat hij mij ooit vertelde dat hij meer moest leren dan wij omdat de geschiedenis nu ouder was dan in onze tijd, tja en breng daar maar eens iets tegen in. :hihi:

Slinger
31-03-11, 13:33
Tja waarom zou jij het beter hebben als ik met mijn pubberzoon..............
Altijd weer die "Ja maar pap!!!" het mooiste antwoord van hem vond ik wel dat hij mij ooit vertelde dat hij meer moest leren dan wij omdat de geschiedenis nu ouder was dan in onze tijd, tja en breng daar maar eens iets tegen in. :hihi:

En daar had hij gelijk in ook. Bovendien weten we nu veel meer over het verleden dan vroeger.

Stopnaald
31-03-11, 13:46
Moslims of niet; ik ben van mening dat je het recht niet in eigen hand moet nemen; makkelijk praten vanuit mijn luxe positie; maar toch. Ik denk daarom ook dat jij blij zou zijn met een islamitische staat waarbij verkrachters kijken tegen onthoofding als vergelding.

Wat een flauwekul! Ik heb notabene nog gezegd dat ik eigenrichting GEEN goede zaak vind. Dat e.e.a. een keer daartoe geleid heeft kan ik wel begrijpen. Da's nog geen goedkeuring, dat jij dat er wel in ziet is jouw fout.

Vroeger was hier een prikker Coescoesje. Ik weet niet of jij dezelfde persoon bent, maar voor coescoesje had ik altijd wel respect (ook al was ik het vaak niet met haar eens). Dit is dan ook een priksel haar onwaardig.


Ik kan je in ieder geval verzekeren dat, als het hier om een moslim ging, dat het de tong van iedere blanke zou bezighouden; daarom is het goed dat er mensen als Hatert zijn die ons hierop wijzen hoe sommigen dat ook tegenstaat ;)

Leuk dat jij je in navolging van Hatert ook lekker bezig houdt met generaliseren.
Maar aangezien JIJ degene bent die religie (in casu islam/moslim) hierbij betrekt, kun jij me uitleggen wat dat met deze gebeurtenis te maken heeft (gehad)?

Stopnaald
31-03-11, 13:59
Hier in Nederland zou ik het aan het rechtssysteem overlaten, hoewel ik de straffen bij sexueel misbruik tov schade toegebracht aan slachtoffer, laag vindt.

Magoed is nog altijd beter dan sommige plekken op deze aardbol waar een meisje/vrouw niet eens aangifte kan doen, omdat het geen zin heeft of omdat ze het risico loopt zelf als dader behandeld te worden.. Weet eerlijk gezegd niet hoe de situatie in Zuid Afrika is. Word je daar als slachtoffer serieus genomen?

Helaas John61, in Zuid Afrika is het behoorlijk slecht gesteld. Het aloude praktijk versus theorie. In theorie wordt geweld tegen vrouwen streng bestraft. In praktijk komen verkrachters (maar ook mishandelaars bijv.) er zonder enige straf vanaf.

Zo af en toe wordt er wel eens iemand voor de vorm de rechtzaal ingesleept. Meestal volgt dan ook een (vergeleken met ons land) forse straf in een (weer vergeleken met ons land) onmenselijke gevangenis. Toch is dit verhoudingsgewijs maar een zeer gering aantal daders. Het overgrote deel komt er gewoon mee weg.

Het is dan ook om deze achtergrond waarom ik begrip heb voor deze vader. Als je weet dat de kans (zeer) groot is dat de staat niet straft, waarom dan niet zelf straffen? Dit begrip staat dus geheel los van religie of ras, maar dat is voor sommigen onder ons wat moeilijk te snappen.

mark61
31-03-11, 14:38
Hier in Nederland zou ik het aan het rechtssysteem overlaten, hoewel ik de straffen bij sexueel misbruik tov schade toegebracht aan slachtoffer, laag vindt.

Magoed is nog altijd beter dan sommige plekken op deze aardbol waar een meisje/vrouw niet eens aangifte kan doen, omdat het geen zin heeft of omdat ze het risico loopt zelf als dader behandeld te worden.. Weet eerlijk gezegd niet hoe de situatie in Zuid Afrika is. Word je daar als slachtoffer serieus genomen?

In Zuid-Afrika wordt elke 45 seconden een vrouw verkracht. Ik weet niet of dat een antwoord is. Het is de verkrachtingshel van de wereld. Niemand is veilig, van 0 tot 90 jaar. Geen grapje.

mark61
31-03-11, 14:40
Veel meer als elders in Afrika. In de RSA maken heel veel mensen er een belangrijk issue van. Terecht. Maar het vertekent wel een beetje het beeld dat de wereld heeft van de RSA. Zo lijkt het alsof het daar erger is dan in de rest van Afrika. Maar ik denk dat het tegenovergestelde eerder waar is.

Ik denk dat het er toch wel erger is. In de rest van Afrika komt het voor in conflictgebieden, daarbuiten valt het wel mee.

Tis natuurlijk wel zo dat armoede zo zijn eigen ehm omgang met seksualiteit met zich meebrengt.

mark61
31-03-11, 14:44
http://www.rape.co.za/index.php?option=com_content&task=view&id=875&Itemid=69

Slinger
31-03-11, 14:46
Ik denk dat het er toch wel erger is. In de rest van Afrika komt het voor in conflictgebieden, daarbuiten valt het wel mee.

Tis natuurlijk wel zo dat armoede zo zijn eigen ehm omgang met seksualiteit met zich meebrengt.

Hoezo?

John61
31-03-11, 14:53
In Zuid-Afrika wordt elke 45 seconden een vrouw verkracht. Ik weet niet of dat een antwoord is. Het is de verkrachtingshel van de wereld. Niemand is veilig, van 0 tot 90 jaar. Geen grapje.

Dat het aantal verkrachtingen daar erg hoog is ben ik me van bewust. Bedoelde eerder dat ik niet weet hoe men omgaat met de vele slachtoffers.. Bereidheid om daders op te sporen, aangiftes serieus aan te nemen, hoe er tegen slachtoffers aan wordt gekeken etc

Bedankt voor de link, kijk er vanavond naar. Moet nu met 1 zoon naar Bleiswijk, schijnt er net op dat stuk een ongeluk gebeurd te zijn en hij moet zo tennissen

Tomas
31-03-11, 14:56
Ik denk dat het er toch wel erger is. In de rest van Afrika komt het voor in conflictgebieden, daarbuiten valt het wel mee.

Niemand weet hoe het in de rest van Afrika is. RSA is het enige land in die regio waar er ook maar enigszins sprake is van vervolging, en erkenning. En belangrijker: registratie. Heb je enig idee hoeveel vrouwen er per minuut per 1000 inwoners verkracht worden in Mozambique, Angola, of Zambia? Ik niet. Laat staan Zimbabwe. De aidscijfers in die landen zijn er in ieder geval niet minder om. Mocht dat een indicatie zijn. Het is natuurlijk wel zo dat als vrouwen gebruiken zonder hun instemming niet strafbaar is, verkrachten ook niet voorkomt. En dat is ook zo. Iets is alleen maar erg als het erg is.

mark61
31-03-11, 15:47
Dat het aantal verkrachtingen daar erg hoog is ben ik me van bewust. Bedoelde eerder dat ik niet weet hoe men omgaat met de vele slachtoffers.. Bereidheid om daders op te sporen, aangiftes serieus aan te nemen, hoe er tegen slachtoffers aan wordt gekeken etc

Bedankt voor de link, kijk er vanavond naar. Moet nu met 1 zoon naar Bleiswijk, schijnt er net op dat stuk een ongeluk gebeurd te zijn en hij moet zo tennissen

De politie is sowieso gedeeltelijk incompetent en heeft te weinig middelen. Ik zou zeggen dat ze het wel serieus zouden nemen, ware het niet dat Z-A ook kampioen moorden is, dus dat is nog dringender.

Verder zijn zowel daders als slachtoffers grotendeels zwart; ik denk dat dat maakt dat het wat minder prioriteit heeft.

Oh succes. Ja file van 9 km ofzo.

mark61
31-03-11, 15:50
Niemand weet hoe het in de rest van Afrika is. RSA is het enige land in die regio waar er ook maar enigszins sprake is van vervolging, en erkenning. En belangrijker: registratie. Heb je enig idee hoeveel vrouwen er per minuut per 1000 inwoners verkracht worden in Mozambique, Angola, of Zambia? Ik niet. Laat staan Zimbabwe. De aidscijfers in die landen zijn er in ieder geval niet minder om. Mocht dat een indicatie zijn. Het is natuurlijk wel zo dat als vrouwen gebruiken zonder hun instemming niet strafbaar is, verkrachten ook niet voorkomt. En dat is ook zo. Iets is alleen maar erg als het erg is.

Ik denk dat ik wel een redelijke kijk heb op de situatie in West-Afrika, Senegal, Gambia, Ivoorkust, Ghana. Ik ben een aantal keren daar geweest, heel veel mensen gesproken; de Engelstalige landen hebben een redelijk goede pers. Verder denk ik zeker dat het in islamitische landen veel minder voorkomt.

Ja dat formuleer je heel fijn. Ik denk inderdaad dat meespeelt dat veel mensen het niet zo erg vinden. Ook vrouwen. Dwz., wel erg, maar een fact of life zoals tsunami's en malaria.

Joesoef
31-03-11, 17:01
Oeps, verkeerde onthoofd.

Joesoef
31-03-11, 17:19
Dat het aantal verkrachtingen daar erg hoog is ben ik me van bewust. Bedoelde eerder dat ik niet weet hoe men omgaat met de vele slachtoffers.. Bereidheid om daders op te sporen, aangiftes serieus aan te nemen, hoe er tegen slachtoffers aan wordt gekeken etc


Lees J.M. Coetzee In ongenade .

Tomas
31-03-11, 17:21
Ik denk dat ik wel een redelijke kijk heb op de situatie in West-Afrika, Senegal, Gambia, Ivoorkust, Ghana. Ik ben een aantal keren daar geweest, heel veel mensen gesproken; de Engelstalige landen hebben een redelijk goede pers. Verder denk ik zeker dat het in islamitische landen veel minder voorkomt.


Als er in de RSA dezelfde aandacht aangegeven werd, dan had je ook voor de RSA niet meer dan anecdotes en eigen indrukken.

Ik ken persoonlijk veel meer gevallen van dodelijke of ernstige ongelukken met een auto dan verkrachtingsverhalen of roofovervallen uit eerste, tweede of derde hand. Verkrachtingsverhalen ken ik eigenlijk helemaal niet tot en met derde hand. En ik heb echt veel familie en kennissen in die regio.

Mijn persoonlijke indruk is dus een veilig en vriendelijk land, mijdt Joh'burg centrum, maar pas vooral op onderweg. De officiele statistieken spreken echter een ander verhaal. En laat de RSA nou het enige land zijn in die regio die daar aan doet.

Ik weet niet hoe het in de afrikaanse islamitische landen is. Las toevallig wel een tijdje terug een boek van een amerikaanse die van Kaapstad naar Gibraltar had gewandeld. Alleen, echt alleen, in Marokko moest dat voor haar onder politiebegeleiding. Wat haar daar allemaal overkwam was wel wat bizar. Zelfs de politie doet daar raar als het om vrouwen alleen gaat. Magoed, dat was maar het laatste stukkie. Ik had wat meer Afrikaanse landen onveiliger verwacht voor vrouwen alleen.

H.P.Pas
31-03-11, 17:52
Oeps, verkeerde onthoofd.

:slaap: Het gaat om de intentie..

Abu_Hurayrah
31-03-11, 18:23
:slaap: Het gaat om de intentie..

Het correcte is dat geloof in het hart zit, in de daden met de hand en in de uitspraken met de tong.

De intentie zit in het hart. Het begint dus allemaal met de intentie, maar het eindigt er niet. Volgens de Islam is het hart het "epicentrum". Als het hart goed is, dan zijn de ledematen goed en als het hart slecht is dan zijn de ledematen slecht.

Als je dit gegeven doortrekt naar de psychische gezondheid, dan zouden ze als ze aan de Islamitische aannames willen voldoen, eerder pillen voor het hart moeten fabriceren dan voor het hoofd. Maar dat is een andere discussie. Bovendien ga ik nu in op de materialistische kijk op de gezondheid.

mark61
31-03-11, 19:14
Als er in de RSA dezelfde aandacht aangegeven werd, dan had je ook voor de RSA niet meer dan anecdotes en eigen indrukken.

Ik ken persoonlijk veel meer gevallen van dodelijke of ernstige ongelukken met een auto dan verkrachtingsverhalen of roofovervallen uit eerste, tweede of derde hand. Verkrachtingsverhalen ken ik eigenlijk helemaal niet tot en met derde hand. En ik heb echt veel familie en kennissen in die regio.

Mijn persoonlijke indruk is dus een veilig en vriendelijk land, mijdt Joh'burg centrum, maar pas vooral op onderweg. De officiele statistieken spreken echter een ander verhaal. En laat de RSA nou het enige land zijn in die regio die daar aan doet.

Ik weet niet hoe het in de afrikaanse islamitische landen is. Las toevallig wel een tijdje terug een boek van een amerikaanse die van Kaapstad naar Gibraltar had gewandeld. Alleen, echt alleen, in Marokko moest dat voor haar onder politiebegeleiding. Wat haar daar allemaal overkwam was wel wat bizar. Zelfs de politie doet daar raar als het om vrouwen alleen gaat. Magoed, dat was maar het laatste stukkie. Ik had wat meer Afrikaanse landen onveiliger verwacht voor vrouwen alleen.

Ja daar heb je wel gelijk in, maar het is echt niet alleen persoonlijke indrukken. Als het echt heisa is dan staat dat in de kranten, locally en internationaal. Over pakweg Oost-Congo en Sierra Leone etc. zijn we ook beter geïnformeerd, omdat het zo extreem is. En jij hebt ws. weinig kennissen in de townships neem ik aan.

Maar RSA is inderdaad een 'grappig' geval. Je krijgt er een heel positieve indrukken die lijnrecht tegenover de media en de statistieken staan. Het is natuurlijk ook een uitzonderlijk land in allerlei opzichten. Ik ben ervan overtuigd dat die extreme verkrachtingscijfers met de gevolgen van apartheid te maken hebben. Daarom lijkt het me wel aannemelijk dat het een speciaal geval is in Afrika.

Mmm dat kan te maken hebben met het 'feit' dat, zoals ik heel vaak hoorde, Afrikanen blanke vrouwen over het algemeen totaal onaantrekkelijk vinden :hihi: Dus als ze dan toch de keus hebben. Een blanke verkrachten doe je dan alleen om eh politieke redenen.

In Arabische landen zijn vrouwen alleen wat verdacht, tot vogelvrij. Ik kreeg die indruk in subsahara islamitische landen veel minder. Je ziet daar net als in de rest van Afrika veel vrouwen alleen, in de handel etc. Maar niet wat jij beschrijft, dat ken ik dan weer uit Turkije. Wie was die schrijfster, klinkt erg interessant?

Tomas
31-03-11, 19:56
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/te-voet-door-afrika/1001004001807834/index.html

Umarvlie
01-04-11, 08:02
[B]En wie kan het nog een ruk schelen wat daarna gebeurt, als ze zoiets met je kind uitvreten.

Tja, ik hoor wat je zegt en het was ook mijn eerste reactie maar misschien heeft die dochter meer aan een vader die niet in de gevangenis zit met alle ellende van dien?

Pizzaman
01-04-11, 08:37
Tja, ik hoor wat je zegt en het was ook mijn eerste reactie maar misschien heeft die dochter meer aan een vader die niet in de gevangenis zit met alle ellende van dien?

De afweging is, vader in de bak en die lui onschadelijk, of vader aanwezig en die lui op vrije voeten.
Een moelijke keuze... hoeveel jaar zou vader krijgen? Of was ie tijdelijk buiten zinnen? :stout:

Als ik rechter was, kreeg deze vader levenslang... voorwaardelijk.
Je moet natuurlijk ook de voor- en nadelen voor de maatschappij meewegen.
En de eventuele bedreigingen voor de maatschappij: deze man is, nu de (meeste) dadaers dood zijn, geen gevaar voor de maatschappij.

Het is helaas vaak krom in de wereld.

mark61
01-04-11, 13:46
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/te-voet-door-afrika/1001004001807834/index.html

Dank je wel!

ijsbergbeer
01-04-11, 23:14
Gezien de gigantische aggressie jegens vrouwen en de vele verkrachtingen die daar dagelijkse kost zijn, verbaast het me eigenlijk alleen maar dat het nog zolang geduurd heeft voor iets dergelijks gebeurd is.

Natuurlijk is eigenrichting geen goede zaak, maar wel begrijpelijk in dit geval vind ik.

In AFGHANISTAN is dit dagelijkse kost .(zie topic)
Heilige honden doden K4 in Afghanistan