PDA

Bekijk Volledige Versie : CDA: straf seksueel misbruik kind fiks omhoog



Hatert
31-03-11, 19:11
do 31 mrt 2011, 16:04

CDA: straf seksueel misbruik kind fiks omhoog

DEN HAAG - Seksueel misbruik van kinderen beneden de twaalf jaar moet zwaarder worden gestraft, vindt het CDA. Kamerlid Madeleine van Toorenburg komt binnenkort met een initiatiefwet om de maximumstraf te verhogen van twaalf naar achttien jaar.

dat heeft ze donderdag laten weten. Als de rechter niet ook tbs oplegt, is twaalf jaar cel alleen volgens haar veel te weinig. Van Toorenburg wil ook in de wet vastleggen dat ernstig misbruik van jonge kinderen, waarbij de dader het lichaam van het kind is binnengedrongen, altijd verkrachting heet en dus als een ernstiger feit geldt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9418205/__Straf_misbruik_kind_fiks_omhoog___.html?p=16,1

Pizzaman
31-03-11, 21:01
Zo moet het, gewoon veel langer straffen die viezerikken.
Volgens mij is het pakkans x boete= effect.

Dus de boetedoening moet nog een heel eind omhoog, gezeien de pakkans niet al te groot is.

Umarvlie
01-04-11, 07:58
Zo moet het, gewoon veel langer straffen die viezerikken.
Volgens mij is het pakkans x boete= effect.

Dus de boetedoening moet nog een heel eind omhoog, gezeien de pakkans niet al te groot is.

Kosten gaan ook omhoog, ik ben dan eerder voorstander van castratie, op dezelfde diervriendelijke manier die bij varkens placht te worden toegepast.

Pizzaman
01-04-11, 08:33
Kosten gaan ook omhoog, ik ben dan eerder voorstander van castratie, op dezelfde diervriendelijke manier die bij varkens placht te worden toegepast.

Mag wat mij betreft ook met twee stenen, en dan toch nog recidive, een eind hennep.
Maar daar is in NL geen meerderheid voor te vinden.

Op zich is het misschien vestandig dat wij zoiets hier niet hebben.
Want als ik de rechters bij Wilders bekijk, die zou ik niet eens vertrouwen om bij mij de post weg te brengen.
Dus of die iets dergelijks aankunnen, betwijfel ik ook ten zeerste. :moeilijk:

Stopnaald
01-04-11, 11:08
do 31 mrt 2011, 16:04

Van Toorenburg wil ook in de wet vastleggen dat ernstig misbruik van jonge kinderen, waarbij de dader het lichaam van het kind is binnengedrongen, altijd verkrachting heet en dus als een ernstiger feit geldt.

Ik ben vooral verbaasd over dit stukje. Ik dacht namelijk dat dat allang zo was geregeld (voor 12-minners dus).

Verder kan ik me wel iets voorstellen bij de door anderen voorgestelde strafmaten.

Pizzaman
01-04-11, 12:19
Verder kan ik me wel iets voorstellen bij de door anderen voorgestelde strafmaten.

:stout: heheheheh.... :hihi: