PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerste Nederlander dood in Libie......



John2
01-04-11, 11:40
Toegevoegd: vrijdag 1 apr 2011, 11:43
Update: vrijdag 1 apr 2011, 12:05

In Libië is een Nederlander overleden als gevolg van een overval door aanhangers van de Libische leider Kadhafi. Dat schrijven de GPD-bladen. Het zou gaan om een duiker die voor de olie-industrie werkt.

De man had zich samen met twee Nederlandse collega's verschanst op de compound van het oliebedrijf waarvoor ze werken. Kadhafi-aanhangers vielen de compound binnen en sloten de mannen twee dagen lang op. Ook werden ze beroofd van al hun bezittingen, waaronder de medicijnen die de man elke dag moest slikken vanwege zijn epilepsie.
Epilepsie-aanvallen

Afgelopen woensdag wist het trio te ontsnappen naar Benghazi. De afgelopen dagen kreeg de man verscheidene epilepsie-aanvallen. De laatste is hem waarschijnlijk noodlottig geworden. Hij werd door één van zijn collega's dood aangetroffen.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft inmiddels contact gehad met zijn familie in Nederland, maar kan er nog niets over zeggen.
Ambulance

GPD-journalist Harald Doornbos zegt dat hij de dode man in Benghazi heeft gezien. Een van de andere Nederlanders lag volgens hem gewond in een ambulance. De derde Nederlander is volgens hem doorgereisd naar Egypte.

John2
01-04-11, 11:48
Wat ik me nu afvroeg is "wat als de reddingsactie met de heli wel was gelukt en al het commentaar en beschuldigingen er niet waren geweest, zouden ze dan misschien ook hier deze heli hebben ingezet en was dan deze man te redden geweest?"

Pizzaman
01-04-11, 12:23
Even bot reageren:

John deze mannen wisten waar ze aan begonnen.
Als je in een dergelijk bacterieland gaat werken, zijn de verdiensten navenant hoger.
Er is sprake van een bewust risico, ook toen het nog allemaal 'pais en vree' was.
Bij de VCA cursus heb je vast van alles geleerd over risico's.

Het is allemaal jammer, onnodig en schandalig.
Niettemin zijn er mensen op de wereld die het minder aan zichzelf te danken hebben.

Net als militairen die het risico op een kogel lopen: jammer maar helaas.

Mark
01-04-11, 12:58
de titel had moeten zijn "Laffe reli-strijders stelen medicijnen zieke K4 gastarbeider en laten hem doodgaan"

Eric de Blois
01-04-11, 13:02
Kadhafi-aanhangers vielen de compound binnen en sloten de mannen twee dagen lang op. Ook werden ze beroofd van al hun bezittingen, waaronder de medicijnen die de man elke dag moest slikken vanwege zijn epilepsie.

Mensen die ons vijandig zijn moeten we niet helpen. Dat betekent ook dat we vluchtelingen moeten tegenhouden of eventueel uitzetten.

Pizzaman
01-04-11, 13:03
Mensen die ons vijandig zijn moeten we niet helpen. Dat betekent ook dat we vluchtelingen moeten tegenhouden of eventueel uitzetten.

Je kan niet aan iemands kop zien of ie een aanhanger is van Khadaffi...

Wel ben ik van mening dat er opvang in de regio plaats moet vinden.
Maar dan wel beter beschermd dan in het verleden, met die blauwe petjes.

Eric de Blois
01-04-11, 13:19
Je kan niet aan iemands kop zien of ie een aanhanger is van Khadaffi...

Wel ben ik van mening dat er opvang in de regio plaats moet vinden.
Maar dan wel beter beschermd dan in het verleden, met die blauwe petjes.

Ook tegenstanders van khadaffi moeten we niet opvangen. Ze moeten hun zaakjes maar zelf regelen. Waarom moeten wij iedereen maar opvangen?

John2
01-04-11, 13:22
=Pizzaman;4651074]Even bot reageren:

John deze mannen wisten waar ze aan begonnen.
Als je in een dergelijk bacterieland gaat werken, zijn de verdiensten navenant hoger.
Er is sprake van een bewust risico, ook toen het nog allemaal 'pais en vree' was.
Niet helemaal met je eens risico's worden voldoende ingecalculeerd en tot enkele maanden terug lag het risico voor landen als Libië niets hoger als bijvoorbeeld Curacao en lag zelfs nog lager als Venuzuela en Servie


Bij de VCA cursus heb je vast van alles geleerd over risico's.
Ja maar weinig over terrorisme en aanslagen.


Het is allemaal jammer, onnodig en schandalig.
Niettemin zijn er mensen op de wereld die het minder aan zichzelf te danken hebben.
Ja misschien wel, maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze mensen bewust het gevar zouden hebben opgezocht, ook Shell offshore heeft zeer goede voorwaarden voordat er mensen worden uitgezonden naar deze gebieden, net als Stat Oïl en Siemens.


Net als militairen die het risico op een kogel lopen: jammer maar helaas.Ze zaten eral deze mannen, de militairen zijn er heen gegaan, vind dit geen vergelijk.
Zo je ook kunnen zeggen dat de burgers die omkomen zelf schuld dragen.

John2
01-04-11, 13:24
de titel had moeten zijn "Laffe reli-strijders stelen medicijnen zieke K4 gastarbeider en laten hem doodgaan"
Haters rethoriek bedoel je.

mark61
01-04-11, 13:43
Epilepsie en duiken?

Joesoef
01-04-11, 14:12
Epilepsie en duiken?

Dat was het eerste wat ik ook dacht. Sportduiker zou nog kunnen maar beroeps zeeduiken voor offshore is uitgesloten.
Zal wel weer een journalistiek samenraapseltje zij van allerlei fragmenten. Lekker land, je zal er maar wonen.

Pizzaman
01-04-11, 14:14
Ook tegenstanders van khadaffi moeten we niet opvangen. Ze moeten hun zaakjes maar zelf regelen. Waarom moeten wij iedereen maar opvangen?
Dat ben ik met je eens. Je kan namelijk evenmin aan de kop zien of het een tegenstander van Kadaffi betreft.


Niet helemaal met je eens risico's worden voldoende ingecalculeerd en tot enkele maanden terug lag het risico voor landen als Libië niets hoger als bijvoorbeeld Curacao en lag zelfs nog lager als Venuzuela en Servie
...degenen die dat dan vastgesteld hebben zijn sukkels.
Die het geloofd hebben ook behoorlijk... laat me raden, hoe hoger het risico, hoe meer centen?


Ja maar weinig over terrorisme en aanslagen.
D'uh! Maar ik mag toch aannemen, dat degenen die vet betaald worden om de risico's van uitzending naar dat soort landen in te schatten,
hier wel rekening mee houden - of juist weer niet, en moet ik er van uit gaan dat zij zo weinig mogelijk doen in hun vetbetaalde 'verantwoordelijke functies'...


Ja misschien wel, maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze mensen bewust het gevar zouden hebben opgezocht, ook Shell offshore heeft zeer goede voorwaarden voordat er mensen worden uitgezonden naar deze gebieden, net als Stat Oïl en Siemens.
Bewust opzoeken niet, maar wel al geilend op de hogere betaling misschien niet de risico's goed begrepen.


Ze zaten eral deze mannen, de militairen zijn er heen gegaan, vind dit geen vergelijk.
Zo je ook kunnen zeggen dat de burgers die omkomen zelf schuld dragen.
Als je 'er al zit', dan moet je toch ook van tevoren bedenken waar je heen gaat.
Ook als je er al jaaaaaren zit... Kadaffi... de baas van de Lockerbie bomber.
Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst... of ook juist wel.

Heel wat anders dan de willekeurige burger. Hoewel die meestal bij partij A of partij B hoort, en dus ook niet geheel vrijgepleit kan worden.

Pizzaman
01-04-11, 14:15
Dat was het eerste wat ik ook dacht. Sportduiker zou nog kunnen maar beroeps zeeduiken voor offshore is uitgesloten.
Zal wel weer een journalistiek samenraapseltje zij van allerlei fragmenten. Lekker land, je zal er maar wonen.

Je moet je er niet over verbazen als dat 'daar' is toegestaan en 'hier' niet. :cool:
Binnen het beleid van de 'uitzendende organisatie'.

John2
01-04-11, 14:23
Dat was het eerste wat ik ook dacht. Sportduiker zou nog kunnen maar beroeps zeeduiken voor offshore is uitgesloten.
Zal wel weer een journalistiek samenraapseltje zij van allerlei fragmenten. Lekker land, je zal er maar wonen.

Voor Duiken geld net als voor profesioneel chauffeur of vlieger een keuringseis, bij medicatie die werkt word je gewoon goedgekeurd voor je brevet en mag jij je beroep uitoefenen.
Zou me eerder afvragen wat een duiker in Libie doet of waarom hij duiker wordt genoemd.

Joesoef
01-04-11, 14:32
Voor Duiken geld net als voor profesioneel chauffeur of vlieger een keuringseis, bij medicatie die werkt word je gewoon goedgekeurd voor je brevet en mag jij je beroep uitoefenen.


Kletskoek.

mark61
01-04-11, 14:41
Voor Duiken geld net als voor profesioneel chauffeur of vlieger een keuringseis, bij medicatie die werkt word je gewoon goedgekeurd voor je brevet en mag jij je beroep uitoefenen.
Zou me eerder afvragen wat een duiker in Libie doet of waarom hij duiker wordt genoemd.

Standards of fitness to dive are laid down by various authorities. Current British naval practice would not accept an individual with an EEG suggestive of epilepsy even if he had never had a fit.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1687296/pdf/brmedj00529-0033b.pdf

sidi bibi
01-04-11, 14:44
Epilepsie en duiken?

:hihi: Sjon breidt het vast weer recht.

John2
01-04-11, 14:54
=Pizzaman;4651138]...degenen die dat dan vastgesteld hebben zijn sukkels.
Die het geloofd hebben ook behoorlijk... laat me raden, hoe hoger het risico, hoe meer centen?
Of het sukkels zijn weet ik niet, wat ik wel weet dat het inkomen weinig afhankelijk is van gevarengeld, immers bij gevaar (code geel oranje of rood) kun je tegenwoordig al geen personeel meer uitzenden omdat zelfs Loyd ze niet meer verzekerd op de beurs en je als bedrijf het risico niet kunt lopen.
Het grootste inkomsten behalen ze door de 24 uurs dienst die vaak in het buitenland wordt gerekend en het wachtgeld.


D'uh! Maar ik mag toch aannemen, dat degenen die vet betaald worden om de risico's van uitzending naar dat soort landen in te schatten,
hier wel rekening mee houden - of juist weer niet, en moet ik er van uit gaan dat zij zo weinig mogelijk doen in hun vetbetaalde 'verantwoordelijke functies'...
Pas in februari 2011 werden er waarschuwingen afgegeven voor Libië, maar was er nog steeds een code groen, pas in maart ging deze over in Oranje.
Enige risico voor het uitbarsten van de strijd was te verwaardelozen, al ga je nu als ondernemer je wel afvragen welke risico's je personeel loopt in deze landen.


Bewust opzoeken niet, maar wel al geilend op de hogere betaling misschien niet de risico's goed begrepen.
Als je 'er al zit', dan moet je toch ook van tevoren bedenken waar je heen gaat.
Ook als je er al jaaaaaren zit... Kadaffi... de baas van de Lockerbie bomber.
Behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst... of ook juist wel.
Wij zitten al jaren, soms weken soms maanden in Libië, voor onderhoud en bouw van nieuwe clima aanlagen voor kassenbouw en overheidsgebouwen en waterzuivering technieken van Siemens, nog nooit geen problemen gehad wat betreft de veiligheid van ons personeel, wel regelmatig met export vergunningen.
Ook nooit enig gevaar gemerkt of je moet de idioten bedoelen van een taxi chauffeurs.


Heel wat anders dan de willekeurige burger. Hoewel die meestal bij partij A of partij B hoort, en dus ook niet geheel vrijgepleit kan worden.
Nee idd, soms zie je zelfs kinderen van 10-11 jaar lopen met een wapen.

John2
01-04-11, 14:58
Kletskoek.

Natuurlijk Joesoef natuurlijk!!!

John2
01-04-11, 15:02
Natuurlijk Joesoef natuurlijk!!!

http://docs.google.com/viewer?pid=bl&srcid=ADGEESgtO-AFN6Kti7HZ357fC2NsYWFVUARMfCV9gzFz8PsEmZnTgGFIEjmu 0XM7OowCWKukHzBLqUnyw-VEUobnKUuwys3fCFbuGUSU7uAuyuyAQAlvmyIUfX5h6xROzYml ym5l8woI&q=cache%3APxyaGE_gAtwJ%3Awww.metrum.info%2Fupload% 2Fduikkeuring.pdf%20Keuringen%20duikers%20epilepsi e&docid=b84306805c7e9e5d10aaf681b8051cc1&a=bi&pagenumber=1&w=778

mark61
01-04-11, 15:02
:hihi: Sjon breidt het vast weer recht.

:hihi:

....

Sjon gaat totaal los, pik in tis vrijdag. Kassen aanleggen in Libië, ik hoop dat ie de alarminstallatie niet vergeet.

Nou weet ik het, voor sjon is het het hele jaar door 1 april.

John2
01-04-11, 15:07
:hihi: Sjon breidt het vast weer recht.

Het is een standaard vraag op het medisch vragen formulier, vul je ja in wordt er gevraagd welk medicijn je gebruikt.
Het zal belachelijk zijn dat je direct zou worden afgekeurd voor duiker als je een lichamelijk mankement hebt die met eenvoudige medicatie te verhelpen is.
Verder is voor sport of prof duiker de zelfde keuringseisen waaraan je moet voldoen alleen voor diepzee duiken zijn er aangepaste eisen.

John2
01-04-11, 15:10
:hihi:

....

Sjon gaat totaal los, pik in tis vrijdag. Kassen aanleggen in Libië, ik hoop dat ie de alarminstallatie niet vergeet.

Nou weet ik het, voor sjon is het het hele jaar door 1 april.

Zoek maar eens op rozenkassen/tomatenkassen en kijk eens wat een complexen je vindt in Libië en stop eens op de man te spelen je wordt vervelend, ik kan niet helpen dat jij alleen kan vertalen en niets van de wereld wenst te zien.

Pizzaman
01-04-11, 15:15
Of het sukkels zijn weet ik niet, wat ik wel weet dat het inkomen weinig afhankelijk is van gevarengeld, immers bij gevaar (code geel oranje of rood) kun je tegenwoordig al geen personeel meer uitzenden omdat zelfs Loyd ze niet meer verzekerd op de beurs en je als bedrijf het risico niet kunt lopen.
Het grootste inkomsten behalen ze door de 24 uurs dienst die vaak in het buitenland wordt gerekend en het wachtgeld.
Van mij konden ze de boom in, al betaalden ze 300% extra, ging ik nog niet naar een dergelijk bacterieland.
Want het risico is mij wel duidelijk. In dergelijke landen bestaan geen rechten.
Als je smoel ze te K4 is, dan ben je gewoon de lul.


Pas in februari 2011 werden er waarschuwingen afgegeven voor Libië, maar was er nog steeds een code groen, pas in maart ging deze over in Oranje.
Enige risico voor het uitbarsten van de strijd was te verwaardelozen, al ga je nu als ondernemer je wel afvragen welke risico's je personeel loopt in deze landen.
Weet je wat je moet doen met degenen die dat risico in moeten schatten, die moet je een plekkie geven daar op het plein.
Vaak kom je er achter dat het stropdassen zijn achter een bureau, die nog nooit in een dergelijk land geweest zijn.
Voor deze is 'risico' vooral een financieel gebeuren. Da's toch anders als je d'r zelf zit.



Wij zitten al jaren, soms weken soms maanden in Libië, voor onderhoud en bouw van nieuwe clima aanlagen voor kassenbouw en overheidsgebouwen en waterzuivering technieken van Siemens, nog nooit geen problemen gehad wat betreft de veiligheid van ons personeel, wel regelmatig met export vergunningen.
Ook nooit enig gevaar gemerkt of je moet de idioten bedoelen van een taxi chauffeurs.
Tja een 'risico' houdt niet in dat er een constante bron is van kleine ergernissen.
Het kan een 'klein' risico zijn op 'dikke shit'. Ongeveer de staatsloterij... maar dan anders.
Op de een pof andere manier is dat 'risico' van die staatsloterij aantrekkelijk om er geld in te steken.
Ik durf beweren dat de kans op 'de hoofdprijs ' in Libie e.d. heel wat groter is, en destijds ook was.


Nee idd, soms zie je zelfs kinderen van 10-11 jaar lopen met een wapen.
Och volgens sommigen zijn die ook allang trouwrijp... :engel:

Pizzaman
01-04-11, 15:21
Het is een standaard vraag op het medisch vragen formulier, vul je ja in wordt er gevraagd welk medicijn je gebruikt.
Het zal belachelijk zijn dat je direct zou worden afgekeurd voor duiker als je een lichamelijk mankement hebt die met eenvoudige medicatie te verhelpen is.
Verder is voor sport of prof duiker de zelfde keuringseisen waaraan je moet voldoen alleen voor diepzee duiken zijn er aangepaste eisen.

Lijkt me eerder dat ze met de regels wat 'gefreubelt' hebben.
Je kent die constructievast wel: een onderaannemer van een onderaannemer die had nog wel een onderaannemer die een mannetje had dat...

John2
01-04-11, 15:35
=Pizzaman;4651167]Van mij konden ze de boom in, al betaalden ze 300% extra, ging ik nog niet naar een dergelijk bacterieland.
Want het risico is mij wel duidelijk. In dergelijke landen bestaan geen rechten.
Als je smoel ze te K4 is, dan ben je gewoon de lul.
Er zijn te weinig bomen om iedereen daar de boom in te sturen :hihi:
Maar het valt mee, als K4 heb je veel voorrechten in landen als deze, ten eerste zien ze daar bijna geen K4 dus zijn ze nieuwsgierig en trots als ze een K4 kennen, ze vragen nog net geen foto met handtekening van je, maar willen wel graag hun dochters uithuwelijken aan jou of familie van je.


Weet je wat je moet doen met degenen die dat risico in moeten schatten, die moet je een plekkie geven daar op het plein.
Vaak kom je er achter dat het stropdassen zijn achter een bureau, die nog nooit in een dergelijk land geweest zijn.
Voor deze is 'risico' vooral een financieel gebeuren. Da's toch anders als je d'r zelf zit.
Inschattingen over gevaar wordt meestal gedaan door consulaten in samenwerking met bedrijven die daar zitten.
Ook kun je via KvK een schatting krijgen maar deze zijn meestal achterhaalt of niet nauwkeurig.




Tja een 'risico' houdt niet in dat er een constante bron is van kleine ergernissen.
Valt mee die ergenissen, het is geen maroc.nl, maar soms gaat er wel eens wat mis.


Het kan een 'klein' risico zijn op 'dikke shit'. Ongeveer de staatsloterij... maar dan anders.
Op de een pof andere manier is dat 'risico' van die staatsloterij aantrekkelijk om er geld in te steken.
Ik durf beweren dat de kans op 'de hoofdprijs ' in Libie e.d. heel wat groter is, en destijds ook was.
Is het ondernemersschap niet vol met risico's en valkuilen, het is afwegen en calculeren.


Och volgens sommigen zijn die ook allang trouwrijp... :engel:
Of lopen al achter de kinderwagen, zwanger te zijn.:schok:

John2
01-04-11, 15:38
Lijkt me eerder dat ze met de regels wat 'gefreubelt' hebben.
Je kent die constructievast wel: een onderaannemer van een onderaannemer die had nog wel een onderaannemer die een mannetje had dat...

Ja zo werkt het vaak wel :hihi:

Misschien een idee om er polen heen te sturen á 5 euro per uur. :engel:

Pizzaman
01-04-11, 15:45
Maar het valt mee, als K4 heb je veel voorrechten in landen als deze, ten eerste zien ze daar bijna geen K4 dus zijn ze nieuwsgierig en trots als ze een K4 kennen, ze vragen nog net geen foto met handtekening van je, maar willen wel graag hun dochters uithuwelijken aan jou of familie van je.
Ik dank je lekker, en dan de hele schoonfamilie achter je aan slepen inclusief de geit...


Inschattingen over gevaar wordt meestal gedaan door consulaten in samenwerking met bedrijven die daar zitten.
Stropdassen met stropdassen...


Ook kun je via KvK een schatting krijgen maar deze zijn meestal achterhaalt of niet nauwkeurig.
... maar misschien wel 'financieel interessant'. Ik ben eigen baas, maar als ik sommigen 'bazen' bezig zie...!!


Valt mee die ergenissen, het is geen maroc.nl, maar soms gaat er wel eens wat mis.
Alleen nietsdoen is zonder risico en zelfs dat niet.


Is het ondernemersschap niet vol met risico's en valkuilen, het is afwegen en calculeren.
... voor sommigen is het graaien en gokken.


Of lopen al achter de kinderwagen, zwanger te zijn.:schok:
Misschien een willige K4 gevonden (aaargghhh).


Ja zo werkt het vaak wel :hihi:
Misschien een idee om er polen heen te sturen á 5 euro per uur. :engel:
Misschien hebben ze dat ook gedaan. Als ik tegenwoordig 'Nederlander' hoor, dan denk ik eerst drie keer na.

knuppeltje
01-04-11, 15:51
Moeten we nu echt medelijden met die gast hebben?

Dat had ik al niet met die gast waarvoor ze een heli verspeelden.

Joesoef
01-04-11, 16:00
Natuurlijk Joesoef natuurlijk!!!


Beroepsmatig is uitgesloten.

Joesoef
01-04-11, 16:02
Het lijkt me logisch dat je met aanvallen niet duikt, maar epelepsy is met eenvoudige medicijnen te bewerken dat je geen aanvallen krijgt.
Testen hiervoor en keuringen worden gedaan door de GGD, met lichtflitsen.


John, als je het niet weet zeg dan niets.

Pizzaman
01-04-11, 16:02
Beroepsmatig is uitgesloten.

Je bedoelt: 'beroepsmatig en correct volgens Hollandse maatstaven' is uitgesloten.
Er wordt daar heel wat in de marge geklooid hoor. :moeilijk:

Pizzaman
01-04-11, 16:03
Moeten we nu echt medelijden met die gast hebben?
Dat had ik al niet met die gast waarvoor ze een heli verspeelden.

En zo is dat ook weer. Ik dacht eiegnlijk meer 'wie gaat dat nu weer betalen'.
Maar ik wist 't antwoord ook al. :fucyc:

Joesoef
01-04-11, 16:06
Je bedoelt: 'beroepsmatig en correct volgens Hollandse maatstaven' is uitgesloten.
Er wordt daar heel wat in de marge geklooid hoor. :moeilijk:

Zou kunnen.

knuppeltje
01-04-11, 16:16
In het bericht op het net van de NOS kan ik nergens vinden dat het om een duiker gaat.
Het is volgens mij ook volkomen uitgesloten dat iemand zelfs een duikbrevet haalt als hij aan epilepsie lijdt.

Pizzaman
01-04-11, 16:19
In het bericht op het net van de NOS kan ik nergens vinden dat het om een duiker gaat.
Het is volgens mij ook volkomen uitgesloten dat iemand zelfs een duikbrevet haalt als hij aan epilepsie lijdt.

Kan best. Misschien had ie 't brevet al voordat ie de epilepsie in de gaten kreeg.
Missschien heeft ie 't bewust verzwegen.

Uitgesloten? Ik heb wel gekkere dingen gezien.
Pedo's in kinderdagverblijven, aan de baan geholpen door de overheid...

knuppeltje
01-04-11, 16:27
Kan best. Misschien had ie 't brevet al voordat ie de epilepsie in de gaten kreeg.

Uitgesloten? Ik heb wel gekkere dingen gezien.
Pedo's in kinderdagverblijven, aan de baan geholpen door de overheid...

Daar wordt je mee geboren, en dat openbaart zich toch al vrij vroeg?
Het kan zijn dat hij dat wilde verbergen, maar ik geloof niet dat hem dat tijdens de hele opleiding zou lukken

Het onderwerp wordt weer te moeilijk zeker om het daarbij te houden?

John2
01-04-11, 16:29
John, als je het niet weet zeg dan niets.

Is dit jou antwoord ten opzichte van de formulieren althans een gedeelte van de formulieren die ik jou toonde.
Stel dan jou stelling eens op deze site http://www.duiken.nl/index.php?pageid=26&newsitemtitle=epileptische-aanval-:cool:

Joesoef
01-04-11, 16:41
Is dit jou antwoord ten opzichte van de formulieren althans een gedeelte van de formulieren die ik jou toonde.
Stel dan jou stelling eens op deze site http://www.duiken.nl/index.php?pageid=26&newsitemtitle=epileptische-aanval-:cool:


Is geen antwoord sjon maar een nieuwe vraag.

H.P.Pas
01-04-11, 16:48
Stel dan jou stelling eens op deze site http://www.duiken.nl/index.php?pageid=26&newsitemtitle=epileptische-aanval-:cool:

Is al gebeurd.


Menno Gaastra, duikmedisch arts en medisch directeur DAN Europe Nederland, geeft iedere maand in Duiken antwoord op duikmedische vragen.

Epileptische aanval
01-01-10
Sinds een paar jaar heb ik mijn duikbrevet, maar ik ben vorig jaar zomer (door vervelende omstandig*heden) getroffen door een eenmalige epileptische aanval. Hiervoor slik ik nog steeds pillen. In jouw medische vraagbak wordt het personen die medicijnen moeten gebruiken om hun epilepsie te onderdrukken, sterk afgeraden te gaan duiken. Als je vijf jaar lang klachtenvrij bent zonder medicijnen, kun je overwegen om iemand het voordeel van de twijfel te geven en weer goed te keuren voor het duiken *et cetera.
Uitgaande dat het bij een eenmalige aanval blijft, mag ik conform de wet, een jaar niet autorijden. Hoe is dit wettelijk vastgelegd voor het duiken, want na het lezen van je antwoord, is het mij nog niet echt duidelijk.
M.R. ‘t Hoen
ANTWOORD
Een wettelijke context voor het duiken na een epileptische aanval is er niet. Het advies dat je gelezen hebt op de website, is het advies dat door alle belangrijke internationale duikmedische organisaties wordt gegeven.
In Nederland wordt in de regel niet van deze norm afgeweken. In een enkel geval kan de keurende duikmedisch arts afwijken van dit advies. Ik adviseer dan ook *contact op te nemen met een terzake kundig duikmedisch arts. Deze vind je op de site www.duikgeneeskunde.nl.

John2
01-04-11, 17:06
Is al gebeurd.

Ja maar dat weet Joesoef niet.

Wel wordt er moeilijk gedaan als je inderdaad invult dat je lijdt aan epelepsie, maar met een verklaring van behandelende arts doen ze er niet moeilijk over, dit geld trouwens ook voor de certificaat bijzonder vervoer en een vliegbrevet.

sidi bibi
01-04-11, 17:14
:hihi:

....

Kassen aanleggen in Libië,

Nog zo'n Khadaffi profiteur.

sidi bibi
01-04-11, 17:16
Het is een standaard vraag op het medisch vragen formulier, vul je ja in wordt er gevraagd welk medicijn je gebruikt.


Wie weet heeft ie wel " nee " ingevuld.

sidi bibi
01-04-11, 17:19
Zoek maar eens op rozenkassen/tomatenkassen en kijk eens wat een complexen je vindt in Libië en stop eens op de man te spelen je wordt vervelend, ik kan niet helpen dat jij alleen kan vertalen en niets van de wereld wenst te zien.

Die rozenkassen en tomatenkassen zijn gewoon van plastic, klimaatbehandeling doen ze gewoon door de onderzijde van de plastic zijwanden omhoog te rollen.

Joesoef
01-04-11, 17:21
Ja maar dat weet Joesoef niet.

Wel wordt er moeilijk gedaan als je inderdaad invult dat je lijdt aan epelepsie, maar met een verklaring van behandelende arts doen ze er niet moeilijk over, dit geld trouwens ook voor de certificaat bijzonder vervoer en een vliegbrevet.

Jij komt met een link waaruit blijkt dat het NIET mogelijk is. Vervolgens heb je het over fraude.

Regel bij duiken 5 jaar geen aanvallen en medicijngebruik en dan nog alleen sportduiker. Bij rijbewijs een jaar vrij en dan nog met de beperking code 100.

John2
01-04-11, 18:02
Nog zo'n Khadaffi profiteur.
Moet ook mijn mensen aan het eten houden.



Wie weet heeft ie wel " nee " ingevuld.
Jaja, als jij iets nodig hebt vul jij dan ook nee in?


Die rozenkassen en tomatenkassen zijn gewoon van plastic, klimaatbehandeling doen ze gewoon door de onderzijde van de plastic zijwanden omhoog te rollen.
Die zullen er zeker ook nog wel zijn, maar het bedrijf waar wij de apparatuur voor leveren bouwen in Glas wereldwijd en als familie bedrijf zeer toonaangevend.


Jij komt met een link waaruit blijkt dat het NIET mogelijk is. Vervolgens heb je het over fraude.
Regel bij duiken 5 jaar geen aanvallen en medicijngebruik en dan nog alleen sportduiker. Bij rijbewijs een jaar vrij en dan nog met de beperking code 100.
Wie controleerd op medicijnen gebruik Joesoef en ik had het niet over een gewoon rijbewijs, maar over bijzondervervoer onder CD/E.

Joesoef
01-04-11, 18:50
Wie controleerd op medicijnen gebruik Joesoef en ik had het niet over een gewoon rijbewijs, maar over bijzondervervoer onder CD/E.

Arts schrijft medicijnen voor, is behandeling, is een positief antwoord in de eigen verklaring is is keuring.
Voor rijbewijs is het simpel, eigen verklaring. Veel mensen vergeten dat je een nieuwe eigen verklaring moet indienen indien de medische situatie verandert. Als je epilepsie hebt en je vult die verklaring naar waarheid in krijg je automatisch een keuring door het cbr. Beroepsvervoer is nog een stapje strenger.

sidi bibi
01-04-11, 20:23
Die zullen er zeker ook nog wel zijn, maar het bedrijf waar wij de apparatuur voor leveren bouwen in Glas wereldwijd en als familie bedrijf zeer toonaangevend.

Die zullen er ook nog wel zijn, het is alleen plastic. Doe google maps maar even, je kunt dat uitstekend zien, omgeving Agadir. Veel groter dan het Westland. Waar staan die glazen kassen dan in Libië. Heb net wat zitten " mappen ". Waar zijn dan stuwmeren voor het water, zie alleen 2 kleintjes, plus een stuk of wat wadi's. Hier zijn 6 stuwmeren aan de voet van hoge bergen. Je gaat me toch niet vertellen dat bevloeiing kassen met ontzilt water gedaan wordt.
Volgens mij is er alleen een volkstuintje van Khadaffi van een glazen kasje voorzien, voor orchideetjes of zo.

mark61
01-04-11, 20:28
Zoek maar eens op rozenkassen/tomatenkassen en kijk eens wat een complexen je vindt in Libië en stop eens op de man te spelen je wordt vervelend, ik kan niet helpen dat jij alleen kan vertalen en niets van de wereld wenst te zien.

Nee. Kom maar met bronnen.

Rozenkweken in Libië :haha: Het wordt steeds gekker.

Magoed, je hebt je portie aandacht weer gehad voor vandaag.

mark61
01-04-11, 20:30
Zou kunnen.

Zit er niet in, internationale bedrijven werken volgens internationale standaarden. Duikers nemen trouwens zelf ook geen risico. Schlumberger is bijvoorbeeld nogal actief in Libië, die Zwitsers gaan niet lopen knoeien met duikers.

John2
01-04-11, 20:31
Nee. Kom maar met bronnen.

Rozenkweken in Libië :haha: Het wordt steeds gekker.

Magoed, je hebt je portie aandacht weer gehad voor vandaag.Als ik jou naam op maroc.nl gooit wordt je kwaad, hoe denk je dat mijn klant reageert als ik zijn naam en bedrijfsnaam hier neer zet op een site als maroc.nl?
Maar als je kassenbouw afkort kom je een eind.

mark61
01-04-11, 20:31
Ja maar dat weet Joesoef niet.

Wel wordt er moeilijk gedaan als je inderdaad invult dat je lijdt aan epelepsie, maar met een verklaring van behandelende arts doen ze er niet moeilijk over, dit geld trouwens ook voor de certificaat bijzonder vervoer en een vliegbrevet.

Is er eigenlijk iets op de wereld waar je geen verstand van hebt?

Is er iets dat jouw imaginaire bedrijf niet aanlegt?

Is er een land waar het niet actief is?

Ben je gestoord?

mark61
01-04-11, 20:34
Als ik jou naam op maroc.nl gooit wordt je kwaad, hoe denk je dat mijn klant reageert als ik zijn naam en bedrijfsnaam hier neer zet op een site als maroc.nl?
Maar als je kassenbouw afkort kom je een eind.

Nog maar een keer: wie stelt bewijst. Lopen fantaseren en als iemand vraagt waar je dat vandaan hebt brutaalweg roepen 'zoek het zelf maar op' is achterlijk, onbeschoft en imbeciel.

Heeft Elatik een homohuwelijk gesloten of niet? Geef antwoord.

Hoezo vraag ik naar namen? Hoezo wil een rozenkweker geheim blijven? Zou het eerste bedrijf in de wereld zijn dat geen gratis reclame wil.

Je bent een overjarige puberale fantast. In dit topic niet kwaadaardig, maar volkomen belachelijk.

John2
01-04-11, 20:48
=mark61;4651322]Nog maar een keer: wie stelt bewijst. Lopen fantaseren en als iemand vraagt waar je dat vandaan hebt brutaalweg roepen 'zoek het zelf maar op' is achterlijk, onbeschoft en imbeciel.
Ik onbeschoft, bekijk jou eigen woordgebruik eens op een openbaar forum, de straat-taal die jij wenst uit te slaan tegen personen die jij niet kent, nee Mark zoals ik al vaker zeg tegen jou, in iedere discussie hier op het forum ben jij de zwakste schakel.


Heeft Elatik een homohuwelijk gesloten of niet? Geef antwoord.
7 jaar geleden haar collega idd, maar verder geeft zij zich af op alles wat homo is.


Hoezo vraag ik naar namen? Hoezo wil een rozenkweker geheim blijven? Zou het eerste bedrijf in de wereld zijn dat geen gratis reclame wil.
Je vraagt naar bronnen en de enigste die ik weet is het bedrijf waar ik zaken mee doe en deze is geen rozenkweker maar een kassenbouwer.


Je bent een overjarige puberale fantast. In dit topic niet kwaadaardig, maar volkomen belachelijk.
Nee jochie ik hoef niet te fantaseren, vermoedelijk moet je als vertolker een hoop fantasie bezitten, maar in ondernemen is dit niet nodig Markje.:lol:

John2
01-04-11, 20:50
=mark61;4651321]Is er een land waar het niet actief is?
Is er een land waar geen Nederlandse Ambassade of Consulaat is?


Ben je gestoord?
Ik wel en jij?

ijsbergbeer
01-04-11, 21:47
Epilepsie en duiken?

Dat gaat indd niet samen , maar nergens staat te lezen dat de man duiker was .

Joesoef
01-04-11, 21:58
maar nergens staat te lezen dat de man duiker was .

Nou nou nou nou, je hebt het wel over Tubantia!

http://www.tctubantia.nl/algemeen/binnenland/8428897/Nederlander-stierf-wegens-tekort-medicijnen.ece

'Het slachtoffer werkte als duiker bij een project van de '

John2
01-04-11, 22:36
Zit er niet in, internationale bedrijven werken volgens internationale standaarden. Duikers nemen trouwens zelf ook geen risico. Schlumberger is bijvoorbeeld nogal actief in Libië, die Zwitsers gaan niet lopen knoeien met duikers.
Eigenlijk vreemd, het bedrijf zegt dat hij duiker is, zijn maat waar hij al 18 jaar mee samenwerkt zegt dat hij duiker is, maar onze twee van de drie grote fantasten zeggen dat dit niet kan?
Verder Mark heeft Schlumbergen zelf geen duikers, ook deze huurt ze in.

ijsbergbeer
01-04-11, 22:48
Nou nou nou nou, je hebt het wel over Tubantia!

http://www.tctubantia.nl/algemeen/binnenland/8428897/Nederlander-stierf-wegens-tekort-medicijnen.ece

'Het slachtoffer werkte als duiker bij een project van de '

Mja dan moet je wel die krant lezen .
Zelfs de verslaggevers kunnen fouten maken, de man was hoogst waarschijnlijk
betrokken bij een duikteam ,en dan hoef je niet per se te duiken.
om ,DUIKER,, genoemd te worden , ze helpen bij matriaal controle en zijn als regel ex duikers .

mark61
02-04-11, 13:46
7 jaar geleden haar collega idd, maar verder geeft zij zich af op alles wat homo is.

Je loog dus. Hehe we zijn er uit.

Tegelijk dat je dat toegeeft lieg je weer.

En houd op met mijn naam te strooien uit 'wraak'.

Je moet ophouden met liegen, dat is alles.

Bied je excuses aan, hond.

John2
02-04-11, 14:14
=mark61;4651733]Je loog dus. Hehe we zijn er uit.
Tegelijk dat je dat toegeeft lieg je weer.
Nee hoor, maar je had gelijk voor een huwelijk heb je meer als één persoon nodig dus een meervoud van homo.


En houd op met mijn naam te strooien uit 'wraak'.
Jou naam???
Je heet Mark Homo?


Je moet ophouden met liegen, dat is alles.
Ik lieg niet, ze heeft medewerking verleent aan 1 huwelijk van een colega die homo is.


Bied je excuses aan, hond.
Moet ik je bijten of moet ik je muilkorven mongool.:verward: