PDA

Bekijk Volledige Versie : Fitna 2



John2
04-04-11, 09:02
Kabinet: geen zorgen over Fitna 2

zondag 03 april 2011 | 19:23 | Laatst bijgewerkt op: zondag 03 april 2011 | 20:54
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
Een screenshot uit Fitna. Foto: ANP

Een screenshot uit Fitna. Foto: ANP

DEN HAAG - Het kabinet maakt zich nauwelijks zorgen over risico's die Nederlanders in Afghanistan kunnen lopen door een nieuwe anti-islamfilm van PVV-leider Geert Wilders. Deze Fitna 2, die vooral zal gaan over "het barbaarse leven van de zieke geest van Mohammed", valt volgens diverse bewindslieden onder de vrijheid van meningsuiting.

Dit weekeinde liepen in Afghanistan betogingen tegen een koranverbranding door een Amerikaanse dominee flink uit de hand. Daarbij kwamen in het zuidelijke Kandahar tien mensen om het leven. Vrijdag zijn in de noordelijke stad Mazar-i-Sharif twaalf medewerkers van de Verenigde Naties vermoord als protest tegen de koranverbranding.

Missie in Kunduz
Nederland wil in Kunduz, ook in het noorden van Afghanistan, de komende jaren politieagenten gaan opleiden. De eerste trainers vertrekken deze zomer. "De PVV mag zeggen wat ze wil. Ik ben nog niet zo ver dat ik het plaats in het kader van veiligheid", aldus minister van Defensie Hans Hillen desgevraagd. "Het is aan de PVV zelf of ze alleen anti-islam wil zijn of dat zij breder wil zijn als partij met aangelegenheden in de nationale regering en de provinciebesturen."

De PVV zit niet niet in de coalitie maar heeft met VVD en CDA wel beleidsafspraken gemaakt in ruil voor parlementaire steun. Staatssecretaris Ben Knapen (Ontwikkelingssamenwerking) stelt eveneens dat een Fitna 2 onder de vrijheid van meningsuiting valt. "En de film moet nog gemaakt worden. Maar we zullen uiteraard rekening houden met de risico's waarin mensen kunnen worden blootgesteld."

Reactie Rutte
Fitna 2 zal volgens Wilders in 2012 klaar zijn. De PVV heeft overigens tegen de politietrainingsmissie gestemd. Het voorstel kreeg een meerderheid door steun van oppositiepartijen GroenLinks, D66 en de ChristenUnie.

Premier Mark Rutte had vrijdag niet veel behoefte om te reageren op Wilders' aankondiging. "Als er dingen gebeuren die mij te ver gaan, dan zal ik daar iets van vinden, maar ik heb nog geen film gezien." Op het moment dat hij reageerde was nog niet bekend dat de VN-medewerkers waren vermoord in Mazar-i-Sharif.

Rutte heeft geen contact gehad met Wilders over diens voornemen. Wilders is wat hem betreft vrij te maken wat hij wil zolang hij zich aan de wet houdt en aan wat maatschappelijk betamelijk is. "Het eerste bepaalt de rechter en van het tweede kan het kabinet iets vinden."

Boze reacties
Wilders heeft in 2008 zijn eerste anti-islamfilm gemaakt, Fitna. Die riep in de moslimwereld boze reacties op, maar leidde niet tot fysiek geweld tegen Nederlanders. Het toenmalige kabinet instrueerde de Nederlandse ambassades in met name islamitische landen hoe men moest reageren op kritiek.

Men kon die pareren met de uitleg dat de PVV geen deel uitmaakte van de regering en dat een Nederlandse parlementariër mag zeggen wat hij wil maar dat het niet het kabinetsstandpunt was. Nu behoort de PVV evenmin tot de coalitie maar werkt zij er wel hecht mee samen.


bron:http://www.gelderlander.nl/nieuws/algemeen/binnenland/article8439374.ece

Pizzaman
04-04-11, 09:20
Hopelijk wordt het een beter werkje dan de vorige knippen-en-plakken Powerpoint presentatie.
Ik heb nooit begrepen waarom er zo'n ophef onstond over een samengeraapt zooitje ouwe koeien. :maf2:

knuppeltje
04-04-11, 10:13
Hopelijk wordt het een beter werkje dan de vorige knippen-en-plakken Powerpoint presentatie.
Ik heb nooit begrepen waarom er zo'n ophef onstond over een samengeraapt zooitje ouwe koeien. :maf2:

Ik denk niet dat het in de bioscoop een kassucces gaat worden. :maf2:

Pizzaman
04-04-11, 12:32
Ik denk niet dat het in de bioscoop een kassucces gaat worden. :maf2:

Ik kan me ook niet voorstellen dat er iets van in een Happy Meal als speeltje terechtkomt. :p

John2
04-04-11, 13:23
Het spannende aan de gehele film is hoe de Moslimwereld weer zal reageren.

Pizzaman
04-04-11, 15:12
Het spannende aan de gehele film is hoe de Moslimwereld weer zal reageren.

Dat kan je ook al wel weer voorspellen. :kalasniko

John2
04-04-11, 15:20
Dat kan je ook al wel weer voorspellen. :kalasniko

Ja maar mogen "wij" als "zij" weer bijbels gaan verbranden dan ook mensen onthoofden, of gaat dit nu weer te ver?
En moeten we dan het aantal bijbels tellen of is een schatting ook goed?

Pizzaman
04-04-11, 15:24
Ja maar mogen "wij" als "zij" weer bijbels gaan verbranden dan ook mensen onthoofden, of gaat dit nu weer te ver?
En moeten we dan het aantal bijbels tellen of is een schatting ook goed?

Ik vind eigenlijk dat als iemand boeken gaat zitten te verbranden, dat we die Greenpeace en Al Gore maar op z'n dak moeten sturen.
Iets anders schijnt toch alleen maar tegendraads te werken.

BTW ik heb zojuist nog eens de digitale bijbel EN de digitale koran ge-shift-deleted.
Oh man... ik vrees met grote vreze, nu wacht mij vast de digitale hel. :p

IbnRushd
04-04-11, 15:26
Walgelijke persoon. Doet niets anders dan provoceren.

Pizzaman
04-04-11, 15:27
Walgelijke persoon. Doet niets anders dan provoceren.

Voor een groot deel staat dat in zijn taakomschrijving. :slaap:

Slinger
04-04-11, 15:27
Walgelijke persoon. Doet niets anders dan provoceren.

Lijkt het je verstandig om je te laten provoceren?

Pizzaman
04-04-11, 15:28
Lijkt het je verstandig om je te laten provoceren?

In principe is 'provoceren' net zoiets als 'beledigen'.
het werkt niet tenzij iemand zich geprovoceerd danwel beledigd voelt. :)

IbnRushd
04-04-11, 15:34
Voor een groot deel staat dat in zijn taakomschrijving. :slaap:

Jouw soort steunt hem.

Pizzaman
04-04-11, 15:35
Jouw soort steunt hem.

Omdat jouw soort mijn soort leeg wil zuigen, door het verkeerde tuitje. :p

IbnRushd
04-04-11, 15:36
Lijkt het je verstandig om je te laten provoceren?

Zijn werk zal geen vruchten afwerpen. Wie weet werkt het wel averechts.

IbnRushd
04-04-11, 15:37
Omdat jouw soort mijn soort leeg wil zuigen, door het verkeerde tuitje. :p

Succes met het steunen van Fitna 2. Je bent vast trots op je grote blonde leider.

Eke
04-04-11, 15:51
"het barbaarse leven van de zieke geest van Mohammed",


Hmmm...ik heb nog niet eens verder dan deze zin gelezen...

Realiseren de Heren en Mevrouwen dat zij praten over het Geloof van iemand ?? En wat geloven inhoudt voor mensen ? NEE dus !



Het is ook nog uitgekookt, want als je beweert dat met zieke geest (hersenen) epileptie bedoeld wordt ga je vrijuit voor de rechter.

En met barbaars kun je op een tijd in de geschiedenis duiden.


Heel goedkoop scoren door Geert Wilders. Beneden alle peil. Eke


pS. Ben benieuwd hoe Ruth Peetoom hierop zal reageren. Uiteindelijk regeert haar partij onder supervisie van GW. Of zat het nou anders ? :)

John2
04-04-11, 15:55
Jouw soort steunt hem.

Kijk en zo wint personen als Wilders, omdat we worden gezien als "een soort" en niet als mens.
Ga je schamen met een uitspraak als deze.

knuppeltje
04-04-11, 16:01
Kijk en zo wint personen als Wilders, omdat we worden gezien als "een soort" en niet als mens.
Ga je schamen met een uitspraak als deze.

Nou ja zeg, wie is we?

Ik vind het trouwens maar een raar soort dat achter die rattenvanger aanloopt.

Mijn soort is het niet.

John2
04-04-11, 16:04
=knuppeltje;4652798]Nou ja zeg, wie is we?
De mens.

IbnRushd
04-04-11, 16:15
Kijk en zo wint personen als Wilders, omdat we worden gezien als "een soort" en niet als mens.
Ga je schamen met een uitspraak als deze.

De achterban van PVV moet zich schamen. Blindelings achter een extreemrechtse partij lopen omdat je een diepe haat hebt ontwikkeld op alles wat je hersentjes niet kan verwerken.

knuppeltje
04-04-11, 16:20
De mens.

Tja, de mens. Maar welke mens Sjonny? Er zit tussen de mensen wel zulk raar volk, dat kun je niet zomaar op een hoop gooien.

John2
04-04-11, 16:24
De achterban van PVV moet zich schamen. Blindelings achter een extreemrechtse partij lopen omdat je een diepe haat hebt ontwikkeld op alles wat je hersentjes niet kan verwerken.
En jij denkt dat je met schaamte uitwassen als deze uitband in de maatschappij, nee IbnRushd, verdraagzaamheid moet komen van twee kanten.


Tja, de mens. Maar welke mens Sjonny? Er zit tussen de mensen wel zulk raar volk, dat kun je niet zomaar op een hoop gooien.
Gewoon de mens zonder enige beperking.
En kom je een rare tegen loop je er voorbij met een kleine groet uit respect dat hij/zij afwijkt van jou gedachten, in de wetenschap dat wij niet weten of nu juist die ene rare afwijkt of juist jezelf de gene bent die afwijkt.

Joesoef
04-04-11, 16:32
verdraagzaamheid moet komen van twee kanten


Geloof niet dat Wilders dat door heeft.

John2
04-04-11, 16:43
Geloof niet dat Wilders dat door heeft.
En het zelfde antwoord kreeg ik van Wilders, dus zo komen we er niet.

Joesoef
04-04-11, 17:00
En het zelfde antwoord kreeg ik van Wilders, dus zo komen we er niet.


Wilders bespot mijn profeet. Waar ben ik schuldig aan zij je?

Slinger
04-04-11, 17:01
Wilders bespot mijn profeet. Waar ben ik schuldig aan zij je?

Overgevoeligheid.

Joesoef
04-04-11, 17:07
Overgevoeligheid.


Tuurlijk knul, ik moet mij gewoon alles laten welgevallen. Spotobject voor gefrustreerde.

Eke
04-04-11, 17:19
Overgevoeligheid.

Jij hebt makkelijk praten als kerkverlater. Ben je de liefde en het respekt vergeten voor jouw "Zoon van God" ?

John2
04-04-11, 17:50
Wilders bespot mijn profeet. Waar ben ik schuldig aan zij je?
Klopt, maar er wordt zo vaak spot gedreven met heilige personen en dan kun jij je er kwaad over maken of druk, maar dit help toch niet, beste is niet te reageren en het over te laten waaien.
Maar, ik verwacht wel weer opstanden waardoor Wilders weer gelijk krijgt en weer stemmen wint.

Eke
04-04-11, 17:53
Klopt, maar er wordt zo vaak spot gedreven met heilige personen en dan kun jij je er kwaad over maken of druk, maar dit help toch niet, beste is niet te reageren en het over te laten waaien.
Maar, ik verwacht wel weer opstanden waardoor Wilders weer gelijk krijgt en weer stemmen wint.

Vind je juist niet dat moslims in Nederland zich uitstekend beheerst hebben mbt Fitna ?

Joesoef
04-04-11, 18:07
Klopt, maar er wordt zo vaak spot gedreven met heilige personen en dan kun jij je er kwaad over maken of druk, maar dit help toch niet, beste is niet te reageren en het over te laten waaien.



Geloof niet dat Wilders mee leest.

John2
04-04-11, 18:15
Vind je juist niet dat moslims in Nederland zich uitstekend beheerst hebben mbt Fitna ?
Ja en nee, had liever gezien dat ze nog rustiger hadden gereageerd.


Geloof niet dat Wilders mee leest.

Denk je?

Pizzaman
04-04-11, 20:25
Geloof niet dat Wilders mee leest.

Het geloof moet je gegeven zijn.... :slaap:

Joesoef
04-04-11, 20:59
Biereco's snappen mn opmerking niet :jammer:

John2
04-04-11, 21:49
Biereco's snappen mn opmerking niet :jammer:

Tja Snip snap niet wat snap snapt.

Pizzaman
05-04-11, 07:45
Biereco's snappen mn opmerking niet :jammer:

...of reageren daar nog meliger op :roken:

marces
05-04-11, 07:49
Jammer dat die Wilders steeds zo serieus wordt genomen. Het is duidelijk wat zijn strategie is: simplificeren van de werkelijkheid en provoceren om zo aan een hoop mediaaandacht te komen, en......we trappen er steeds weer in. We moeten die man en zijn partij gewoon de rug toe keren, het gaat vanzelf wel ene keer over.

knuppeltje
05-04-11, 09:36
Jij hebt makkelijk praten als kerkverlater. Ben je de liefde en het respekt vergeten voor jouw "Zoon van God" ?

Hij een kerkverlater?

Hij is van de SGP. Die starre christenfundamentalisten verlaten nooit of te nimmer hun kerk. Die lullen de hele weer door met elkaar over wat de dominee op de laatste zondag weer heeft gepreekt.

John2
05-04-11, 09:57
Hij een kerkverlater?

Hij is van de SGP. Die starre christenfundamentalisten verlaten nooit of te nimmer hun kerk. Die lullen de hele weer door met elkaar over wat de dominee op de laatste zondag weer heeft gepreekt.

Altijd nog beter dan stenigen, koppen afhakken, ophangen, in hun vrije tijd.

knuppeltje
05-04-11, 10:00
Altijd nog beter dan stenigen, koppen afhakken, ophangen, in hun vrije tijd.

Je meent het?

John2
05-04-11, 10:15
Je meent het?

Ik wel, dit meen ik uit de grond van mijn hart.

knuppeltje
05-04-11, 10:19
Ik wel, dit meen ik uit de grond van mijn hart.

Gossie toch.

John2
05-04-11, 10:23
Gossie toch.

Nee hoor diep vertrouwen in de mensheid.:fpetaf:

Pizzaman
05-04-11, 11:30
Hij is van de SGP. Die starre christenfundamentalisten verlaten nooit of te nimmer hun kerk. Die lullen de hele weer door met elkaar over wat de dominee op de laatste zondag weer heeft gepreekt.

Ik ken er ook die de hele week over voetbal lullen.
Ajax is groot, en Cruijff zijn profeet :duim:

Je kan je afvragen wat dan erger is :fpetaf:

Eric de Blois
05-04-11, 19:31
"het barbaarse leven van de zieke geest van Mohammed"


Realiseren de Heren en Mevrouwen dat zij praten over het Geloof van iemand ?? En wat geloven inhoudt voor mensen ? NEE dus !
Nog niet zo lang geleden was blasfemie in nederland strafbaar. Vindt jij dat atheïsten respect moeten hebben voor alle religie's, ook die religie's die geen respect hebben voor kafir's? Betreur jij het dat blasfemie niet meer strafbaar is?

Inhoeverre heeft religie respect in woord en geschrift voor de sentimenten van bijvoorbeeld homo's en atheïsten? Mohammed was niet zoals Jezus een doetje. Mohammed was naast 'profeet' ook nog militair commandant en had religieus en politiek oppergezag. Het geloof met geweld opdringen verdient geen prijs voor de vrede.


Het is ook nog uitgekookt, want als je beweert dat met zieke geest (hersenen) epileptie bedoeld wordt ga je vrijuit voor de rechter.

Vindt jij dan dat Geert Wilders vanwege deze film en wat daarin over de profeet gezegd wordt, veroordeeld zou moeten worden?

John2
05-04-11, 20:08
Nog niet zo lang geleden was blasfemie in nederland strafbaar. Vindt jij dat atheïsten respect moeten hebben voor alle religie's, ook die religie's die geen respect hebben voor kafir's? Betreur jij het dat blasfemie niet meer strafbaar is?

Inhoeverre heeft religie respect in woord en geschrift voor de sentimenten van bijvoorbeeld homo's en atheïsten? Mohammed was niet zoals Jezus een doetje. Mohammed was naast 'profeet' ook nog militair commandant en had religieus en politiek oppergezag. Het geloof met geweld opdringen verdient geen prijs voor de vrede.


Vindt jij dan dat Geert Wilders vanwege deze film en wat daarin over de profeet gezegd wordt, veroordeeld zou moeten worden?

Pitige woorden maar kan me er iets bij voorstellen, soms denk ik er net zo over als ik soms berichten zie en lees die gaan over ons K4, maar ook als ik berichten lees zoals nu weer over Afghanistan afgelopen week.

Eke
05-04-11, 20:13
Nog niet zo lang geleden was blasfemie in nederland strafbaar. Vindt jij dat atheïsten respect moeten hebben voor alle religie's, ook die religie's die geen respect hebben voor kafir's? Betreur jij het dat blasfemie niet meer strafbaar is?

Het is te betreuren dat normale mensen niet meer goed weten hoe je met elkaar samenleeft. Je gaat niet een ander op z'n ziel trappen omdat je zo nodig je ei kwijt moet.

Inhoeverre heeft religie respect in woord en geschrift voor de sentimenten van bijvoorbeeld homo's en atheïsten? Mohammed was niet zoals Jezus een doetje. Mohammed was naast 'profeet' ook nog militair commandant en had religieus en politiek oppergezag. Het geloof met geweld opdringen verdient geen prijs voor de vrede.

Toevallig las ik vandaag zoiets als :een religie is geen mens(Mark61) Het zijn de mensen die interpreteren en accenten leggen.

Vindt jij dan dat Geert Wilders vanwege deze film en wat daarin over de profeet gezegd wordt, veroordeeld zou moeten worden?

Is die film dan al gemaakt ? Verbazing.


================================================== =======

Eric de Blois
05-04-11, 20:31
Pitige woorden maar kan me er iets bij voorstellen, soms denk ik er net zo over als ik soms berichten zie en lees die gaan over ons K4, maar ook als ik berichten lees zoals nu weer over Afghanistan afgelopen week.
Pittig? Ik heb mij uit fatsoen nog ingehouden. Had hij in deze tijd geleefd zou hij mogelijk voor het Internationaal Gerechtshof hebben moeten verschijnen.

Het onderwerp harem heb ik nog maar even laten rusten.

Joesoef
05-04-11, 20:46
Vindt jij dat atheïsten respect moeten hebben voor alle religie's, ook die religie's die geen respect hebben voor kafir's?


En welk geloof dan in het bijzonder?

Eric de Blois
05-04-11, 20:56
Nog niet zo lang geleden was blasfemie in nederland strafbaar. Vindt jij dat atheïsten respect moeten hebben voor alle religie's, ook die religie's die geen respect hebben voor kafir's? Betreur jij het dat blasfemie niet meer strafbaar is?


Het is te betreuren dat normale mensen niet meer goed weten hoe je met elkaar samenleeft. Je gaat niet een ander op z'n ziel trappen omdat je zo nodig je ei kwijt moet.

Tussen ons leven is iets anders dan samenleven. Religie preekt en bevordert apartheid. Dat kan moeilijk worden begrepen als intentie tot samenleven. Het is eerder 'domineren van' en 'onderwerpen aan'. Religie, onderwerpen aan god's regels, staaks haaks op vrijheid en zelfbeschikking. 'God's regels' zijn exclusief mensen(mannen)werk. De bijbel spreekt niet toevallig van het 'feit' dat de mens naar god's evenbeeld is geschapen. God is dan ook een geweldadige, dominante en egoïstische persoonlijkheid.


Inhoeverre heeft religie respect in woord en geschrift voor de sentimenten van bijvoorbeeld homo's en atheïsten? Mohammed was niet zoals Jezus een doetje. Mohammed was naast 'profeet' ook nog militair commandant en had religieus en politiek oppergezag. Het geloof met geweld opdringen verdient geen prijs voor de vrede.


Toevallig las ik vandaag zoiets als :een religie is geen mens(Mark61) Het zijn de mensen die interpreteren en accenten leggen.

Ja, daar had ik al op gerekend. Religie is een label, de regels staan vast in de schrift. Wie zich daardoor wil laten labelen gaat accoord met de regels. Ik bestijdt de regels en het gedachtengoed, niet de mens.


Vindt jij dan dat Geert Wilders vanwege deze film en wat daarin over de profeet gezegd wordt, veroordeeld zou moeten worden?


Is die film dan al gemaakt ? Verbazing.

Oh wat grappig! Het was mijn reactie op jouw opmerking aangaande Wilders en zijn film:

Het is ook nog uitgekookt, want als je beweert dat met zieke geest (hersenen) epileptie bedoeld wordt ga je vrijuit voor de rechter.
Jij had het over 'uitgekookt' en 'vrijuitgaan voor de rechter' Jij vind het dus niet goed dat Wilders 'vrijuit gaat'. Dan is mijn vraag:
Vindt jij dan dat Geert Wilders vanwege deze (te maken) film en wat daarin over de profeet gezegd wordt, veroordeeld zou moeten worden?

John2
05-04-11, 21:49
Pittig? Ik heb mij uit fatsoen nog ingehouden. Had hij in deze tijd geleefd zou hij mogelijk voor het Internationaal Gerechtshof hebben moeten verschijnen.

Het onderwerp harem heb ik nog maar even laten rusten.

Uhhh, ja dat misschien wel, maar zou hij nu geleefd hebben zou het een wonder zijn of hij de zelfde daden kon doen, het zou zelfs een wonder zijn of iemand hem zou hebben geloofd.

Eric de Blois
05-04-11, 22:17
Uhhh, ja dat misschien wel, maar zou hij nu geleefd hebben zou het een wonder zijn of hij de zelfde daden kon doen, het zou zelfs een wonder zijn of iemand hem zou hebben geloofd.
Oh, dat zeker. Nu zou men zo iemand voor gek verklaren. Wie geloofd er vandaag de dag nog in iemand die zou zeggen namens god te spreken?

John2
05-04-11, 22:19
Oh, dat zeker. Nu zou men zo iemand voor gek verklaren. Wie geloofd er vandaag de dag nog in iemand die zou zeggen namens god te spreken?

Ik denk dat jij je hier in vergist, er worden nog steeds mensen heilig verklaard door wonderen die zijn verricht in de naam van God.

Pizzaman
06-04-11, 08:40
En welk geloof dan in het bijzonder?

Hoe strenger, hoe 'in het bijzonderder'.
Denk niet dat bij andere geloven niet wordt gesproken over 'k4', al noemen ze het dan 'afvalligen' of weet ik veel.

Meestal vinden ze ze eerde zielig dan dat ze bestreden moeten, dat dan weer wel.
Bekeerneiging komt ook vrij veel voor. Zichzelf beter achten ook.