PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische moslima wil schadevergoeding Hema



blurrp
05-04-11, 12:12
Belgische moslima wil schadevergoeding Hema
BRUSSEL - Een twintigjarige Belgische moslima wil een schadevergoeding van de Hema, omdat ze op straat is gezet wegens het dragen van een hoofddoek. Dat bevestigde een woordvoerster van de Hema dinsdag naar aanleiding van berichtgeving daarover in de Vlaamse krant De Standaard, maar zij wilde nog niet op de zaak ingaan.

De vrouw werkte als caissière bij de Hemavestiging in Genk. In februari werd haar contract niet verlengd, omdat ze haar hoofddoek niet wilde afdoen in de winkel. Klanten hadden over haar geklaagd. Later kreeg ze een baan aangeboden als magazijnbediende, maar die weigerde ze.

De zaak trok veel aandacht in België. In Genk werd een protestmars gehouden om het beleid van de Hema aan te klagen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/9453807/__Moslima_daagt_Hema__.html?sn=buitenland

John2
05-04-11, 12:27
Ach het ging dus toch om het geld.............

Pizzaman
05-04-11, 12:31
Heeft Filip de Winter al hartklachten door het teveel vreten van de Hema rookworst :roken:

Eke
05-04-11, 12:44
In ieder geval is het een manier om de mensen nog eens te laten praten en nadenken over het beleid van de Genkse Hema.
Overigens kan de Hema ook bij haar een schadevergoeding indienen, wegens tijdelijk verlies van klanten.
Ik snap niet dat het hoofdkantoor niet 1 richtlijn heeft..wij hebben hier in Nederland geen problemen ermee. Het gaat alleen maar om een hoofddoekje hoor, in bedrijfskleuren..zeg maar Het Hemalogo.

blurrp
05-04-11, 12:57
In ieder geval is het een manier om de mensen nog eens te laten praten en nadenken over het beleid van de Genkse Hema.
Overigens kan de Hema ook bij haar een schadevergoeding indienen, wegens tijdelijk verlies van klanten.
Ik snap niet dat het hoofdkantoor niet 1 richtlijn heeft..wij hebben hier in Nederland geen problemen ermee. Het gaat alleen maar om een hoofddoekje hoor, in bedrijfskleuren..zeg maar Het Hemalogo.

In Nederland geeft het wel degelijk ook problemen, ook hier duiken regelmatig van dit soort berichten op.
Strijd tegen geïnstitutionaliseerde religie´s is hier een hot item.

En daar dat hoofddoekje de ultieme personificering is van de islam, een niet "eigen" religie die ook nog eens hier bepaalde ongeschreven wetten wil nastreven, zal de strijd nog veel teweeg gaan brengen.

mark61
05-04-11, 13:01
religie die ook nog eens hier bepaalde ongeschreven wetten wil nastreven,

Religies willen niks.

Eke
05-04-11, 13:09
In Nederland geeft het wel degelijk ook problemen, ook hier duiken regelmatig van dit soort berichten op.
Strijd tegen geïnstitutionaliseerde religie´s is hier een hot item.

En daar dat hoofddoekje de ultieme personificering is van de islam, een niet "eigen" religie die ook nog eens hier bepaalde ongeschreven wetten wil nastreven, zal de strijd nog veel teweeg gaan brengen.

Leer er nou eens mee leven dat de tijden veranderen, Blurrp :)


Inmiddels hoort de Islam ook bij Nederland*..of je nu hoog of laag springt. Kijk maar naar onze bevolkingssamenstelling. Zo-en niet anders- liggen de feiten.
We kloppen ook inmiddels onze kleedjes niet meer. We zijn af van onze badhuizen. Het Kruidvat is in Chinese handen. En kijk eens naar de veranderingen in de natuur. Misschien hoort veranderen wel bij leven ;)

* Ben je nog steeds bang dat GW gelijk heeft en dat je erin geluisd wordt ? Door wie precies eigenlijk en waarmee ?

Umarvlie
05-04-11, 13:11
Ach het ging dus toch om het geld.............

Nee het gaat om de worst.

Pizzaman
05-04-11, 13:17
Inmiddels hoort de Islam ook bij Nederland*..of je nu hoog of laag springt. Kijk maar naar onze bevolkingssamenstelling. Zo-en niet anders- liggen de feiten.
Nou hoor je altijd, de ene islam is de andere islam niet.
Welke 'islam' hoort dan bij NL, en mag ik je er op wijzen dat we maar ~ 5% daarvan hebben?
Welke 'cultuur' hoort eigenlijk bij de islam?


* Ben je nog steeds bang dat GW gelijk heeft en dat je erin geluisd wordt ? Door wie precies eigenlijk en waarmee ?
GW doet niets anders dan de vinger op de zere plek leggen.
En daar heeft ie het maar druk mee... :fpetaf:

Soldim
05-04-11, 13:28
GW doet niets anders dan de vinger op de zere plek leggen.
En daar heeft ie het maar druk mee... :fpetaf:

Maar bijdragen aan het oplossen van die 'zere plek' doet hij niet. Dat is dan weer de keer-zijde.

Pizzaman
05-04-11, 13:32
Maar bijdragen aan het oplossen van die 'zere plek' doet hij niet. Dat is dan weer de keer-zijde.

Die stelling kan je volhouden zolang de PVV geen daadwerkelijke macht in handen heeft.
Voorlopig is dat inderdaad niet aan de orde.

Hoewel, het idee dat je tegenwoordig een inbreker wel een ros mag verkopen zonder dat je als eerste wordt meegenomen,
komt wel degelijk uit de koker van de PVV.
Er is ook sprake van beinvloeding van het programma van andere partijen.

Voorlopig wordt duidelijk gemaakt dat er een tapijt is, en dat er flink onder is geveegd.
De houding 'niets aan de hand, doorlopen' is er wel aan.
Misschien is dat nog de grootste verdienste van de PVV.

Eke
05-04-11, 13:35
Nou hoor je altijd, de ene islam is de andere islam niet.
Welke 'islam' hoort dan bij NL, en mag ik je er op wijzen dat we maar ~ 5% daarvan hebben?
Welke 'cultuur' hoort eigenlijk bij de islam?


GW doet niets anders dan de vinger op de zere plek leggen.
En daar heeft ie het maar druk mee... :fpetaf:


Het gaat om de Nederlandse moslims. Het allergrootste deel leeft vreedzaam samen. Dat is toch geen nieuws voor jou ?

Over cultuur en religie. Zeker bij oudere religies zijn die vervlochten. Het is wel te doen om te onderzoeken wat nu cultuur oorspronkelijk is geweest en wat religie. Lijkt mij.

GW kan zich beter hard maken voor de punten van z'n programma die wel deugen, zoals betere zorg voor ouderen.
transparante politiek en stoppen met zakken vullen door bepaalde (semi)overheidsfiguren.

Van geloof heeft ie geen verstand. Duidelijk niet.

Stopnaald
05-04-11, 13:46
Het gaat om de Nederlandse moslims.

Over cultuur en religie. Zeker bij oudere religies zijn die vervlochten. Het is wel te doen om te onderzoeken wat nu cultuur oorspronkelijk is geweest en wat religie. Lijkt mij.

De wijze waarop uiting wordt gegeven aan de sluierplicht is typisch cultuur.
Dat "nieuwe nederlanders" hun eigen stempel op de NL-se cultuur willen drukken is logisch.
Dat "oude nederlanders" daar minder (of helemaal niet) blij mee zijn is ook logisch.

Veel zaken omtrent dergelijke cultuuruitingen zijn niet of nauwelijks geregeld. Hierdoor bestaat er een groot grijs gebied. Het is aan de 2e kamer (als wettenmakers) om voor duidelijke regelgeving te zorgen. Tot nog toe vertikken ze om dit te doen en als gevolg daarvan zitten we met een continue glijdende schaal (vind ik).

Soldim
05-04-11, 13:48
Die stelling kan je volhouden zolang de PVV geen daadwerkelijke macht in handen heeft.
Voorlopig is dat inderdaad niet aan de orde.


De PVV heeft macht, de coalitie is van hen afhankelijk, ze spreken hun woordje mee in het achterkammertje overleg op het Torentje.

Het niet oplossen van problemen ligt, in mijn opinie, aan het gebrek aan werkbare ideeen. Heel hard van alles roepen en krantenkoppen veroorzaken is iets heel anders als het ontwikkelen van beleid.



Hoewel, het idee dat je tegenwoordig een inbreker wel een ros mag verkopen zonder dat je als eerste wordt meegenomen,
komt wel degelijk uit de koker van de PVV.


Dat zel helpen, tegen de verloedering van de maatschappij....



Er is ook sprake van beinvloeding van het programma van andere partijen.


In hoe verre is dat de verdienste van de PVV specifiek, en niet een reflectie van een veranderende samenleving?



Voorlopig wordt duidelijk gemaakt dat er een tapijt is, en dat er flink onder is geveegd.


Wat kwam daar dan onder vandaan? Ik heb meer gelezen over wangedrag van PVVers en wannabe PPVers dan over leden van andere partijen -- maar dat is wellicht mijn perceptie?



De houding 'niets aan de hand, doorlopen' is er wel aan.
Misschien is dat nog de grootste verdienste van de PVV.

De houding is nu 'er is van alles aan de hand -- doorlopen maar'. Ik zie weinig veranderingen; behalve het financiele uitkleden van de doelgroep waarvoor de PPV zegt op te komen.

Pizzaman
05-04-11, 13:50
Het gaat om de Nederlandse moslims. Het allergrootste deel leeft vreedzaam samen. Dat is toch geen nieuws voor jou ?
Wat mij aan die 'moslimgemeenschap' altijd vreemd overkomt, is de gezamenlijke waarden wel verdedigen,
maar het verdommen om de problemen binnen die gemeenschap ook eens als zodanig te erkennen.
Wat zou je er zelf van vinden als de RK kerk heel hard probeerde om het sexueel misbruik te verdoezelen,
zoals ze al jaren gedaan hebben?

Vreedzaam, ja dat zal wel. Zo vreedzaam vind ik het niet, voor die 5% ontstaat een relatief groot percentage problemen.


Over cultuur en religie. Zeker bij oudere religies zijn die vervlochten. Het is wel te doen om te onderzoeken wat nu cultuur oorspronkelijk is geweest en wat religie. Lijkt mij.
Ik zie hier een kostenpost. Envraag mij af waarom die kosten gerechtvaardigd zouden zijn.
Immers komt men naar NL, en niet naar een islamitisch land.
Ik zou zeggen, wil je hier zijn, pas je dan aan.
Het is niet onze verantwoordelijkheid hier een bedje te spreiden voor degenen die hier willen komen.



GW kan zich beter hard maken voor de punten van z'n programma die wel deugen, zoals betere zorg voor ouderen.
transparante politiek en stoppen met zakken vullen door bepaalde (semi)overheidsfiguren.
Dat zou ik ook graag wat meer in de spotlights zien staan.
Echter het is hier geen ziekenfondsforum (dus 't zal hier wel niet gebeuren) :fpetaf:
Eh, en de meedia vindt ook die rellen veel interessanter.


Van geloof heeft ie geen verstand. Duidelijk niet.
Dat heeft ie wel hoor. Maar overduidelijk gebruikt ie het maar voor 1 ding.
Namelijk om te zorgen dat dat geloof zo min mogelijk belangrijk wordt.

Eke
05-04-11, 14:00
Veel zaken omtrent dergelijke cultuuruitingen zijn niet of nauwelijks geregeld. Hierdoor bestaat er een groot grijs gebied. Het is aan de 2e kamer (als wettenmakers) om voor duidelijke regelgeving te zorgen. Tot nog toe vertikken ze om dit te doen en als gevolg daarvan zitten we met een continue glijdende schaal (vind ik).


Het is toch te prefereren dat mensen zelf gaan onderzoeken wat er nu cultuur is binnen de eigen religie en wat er nu echt wel bij hoort.

Ik ben niet zo'n regeltjesmens, dingen van boven opleggen, liever niet.

Eke
05-04-11, 14:12
Wat mij aan die 'moslimgemeenschap' altijd vreemd overkomt, is de gezamenlijke waarden wel verdedigen,
maar het verdommen om de problemen binnen die gemeenschap ook eens als zodanig te erkennen.
Wat zou je er zelf van vinden als de RK kerk heel hard probeerde om het sexueel misbruik te verdoezelen,
zoals ze al jaren gedaan hebben?

Je kunt een instituut als de RKkerk niet vergelijken met een grote groep emigranten van elders.
Vreedzaam, ja dat zal wel.

Zo vreedzaam vind ik het niet, voor die 5% ontstaat een relatief groot percentage problemen.Hoe kom je aan die 5 %. En welke groeperingen zijn dat ? Jihadkrijgers ?


Ik zie hier een kostenpost. Envraag mij af waarom die kosten gerechtvaardigd zouden zijn.
Immers komt men naar NL, en niet naar een islamitisch land.
Ik zou zeggen, wil je hier zijn, pas je dan aan.
Het is niet onze verantwoordelijkheid hier een bedje te spreiden voor degenen die hier willen komen.Een kostenpost ? Je kunt er veel van leren tijdens je toch al bestaande studie door er een proefschrift over te schrijven. Dit is ten bate van de samenleving.


Dat heeft ie wel hoor. Maar overduidelijk gebruikt ie het maar voor 1 ding.
Namelijk om te zorgen dat dat geloof zo min mogelijk belangrijk wordt.

Ik laat dit onderwerp nu links liggen. Ook jij hebt weinig kaas van religies gegeten, vermoed ik.En geloof interesseert je ook de ballen, toch ? :)
===============================================ben weg !

knuppeltje
05-04-11, 14:35
Die stelling kan je volhouden zolang de PVV geen daadwerkelijke macht in handen heeft.

Ach gut toch. In die onzin echt in geloven wordt wel steeds moeilijker.
Nog steeds niet kunnen toegeven dat de grote rattenvanger je bei de neus heeft genomen? Doet ook flink zeer natuurlijk.

blurrp
05-04-11, 14:37
Leer er nou eens mee leven dat de tijden veranderen, Blurrp :)


Inmiddels hoort de Islam ook bij Nederland*..of je nu hoog of laag springt. Kijk maar naar onze bevolkingssamenstelling. Zo-en niet anders- liggen de feiten.
We kloppen ook inmiddels onze kleedjes niet meer. We zijn af van onze badhuizen. Het Kruidvat is in Chinese handen. En kijk eens naar de veranderingen in de natuur. Misschien hoort veranderen wel bij leven ;)

* Ben je nog steeds bang dat GW gelijk heeft en dat je erin geluisd wordt ? Door wie precies eigenlijk en waarmee ?

Misschien moet jij en vele anderen er eens aan wennen dat na tientallen jaren links denken de bevolking nu wat meer rechts denkt t.a.v. immigratie en integratie.
Dat de islam hier is en blijft, geen probleem. Zolang die ideologie beleden wordt in de moskee en thuis en zelfs met hoofddoeken op straat allemaal OK, maar op school en in een staatsbetrekking, verpleging/zorg, onderwijs mag de hoofddoek verboden worden.
Zelfs een werkgever die een dresscode heeft mag wat de bevolking betreft een hoofddoek verbieden in zijn winkel/bedrijf.

Tomas
05-04-11, 14:44
Misschien moet jij en vele anderen er eens aan wennen dat na tientallen jaren links denken de bevolking nu wat meer rechts denkt t.a.v. immigratie en integratie.
Dat de islam hier is en blijft, geen probleem. Zolang die ideologie beleden wordt in de moskee en thuis en zelfs met hoofddoeken op straat allemaal OK, maar op school en in een staatsbetrekking, verpleging/zorg, onderwijs mag de hoofddoek verboden worden.
Zelfs een werkgever die een dresscode heeft mag wat de bevolking betreft een hoofddoek verbieden in zijn winkel/bedrijf.

Rechts beleid heeft 'ze' hier heen gehaald. Goedkope arbeidskrachten om tevens de bonden onder druk te kunnen zetten.

Links beleid heeft 'ze' mensenrechten gegeven. Is dat waar de nieuwe rechtsen tegen zijn? Of is dit nieuwe rechts ook tegen het oude rechtse beleid? Oud en nieuw rechts is feitelijk onzin, want de Polen komen hier niet op verzoek van de SP werken. Louter en alleen op verzoek van de VVD.

Pizzaman
05-04-11, 14:51
De PVV heeft macht, de coalitie is van hen afhankelijk, ze spreken hun woordje mee in het achterkammertje overleg op het Torentje.
In hoeverre dat 'macht' is, staat ter discussie.
Misschien ben je het wel met me eens dat de PVV geeneens een minister heeft.
In ieder geval meer macht dan de SGP, dat wel.
Maar hoewel er velen denken dat GW president is, ligt het wat anders... :hihi:


Het niet oplossen van problemen ligt, in mijn opinie, aan het gebrek aan werkbare ideeen.
Heel hard van alles roepen en krantenkoppen veroorzaken is iets heel anders als het ontwikkelen van beleid.
Da's ook weer zo. En zeker als je geeneens een minister hebt.


Dat zel helpen, tegen de verloedering van de maatschappij....
Daar is het ook niet voor bedoeld. Misschien helpt het wel indirect, ter voorkoming.
Wat si nou dan verloedering? Dat je niet beschermd wordt in je eigen huis, of dat je ook nog eens wordt opgepakt als je het verdedigt?
Ik zou wel durven stellen dat het de 'vertroeteling' tegengaat, van bepaalde figuren.


In hoe verre is dat de verdienste van de PVV specifiek, en niet een reflectie van een veranderende samenleving?
De PVV is zeker niet de enige die hieraan bijdraagt. Maar na Fortuyn hadden de regenten bar weinig geleerd.
Misschien is de PVV wel een constante herinnering aan de benodigde verandering?


Wat kwam daar dan onder vandaan? Ik heb meer gelezen over wangedrag van PVVers en wannabe PPVers dan over leden van andere partijen -- maar dat is wellicht mijn perceptie?
Of het jouw perceptie is, dat kan. Met andere partijen is ook genoeg mis.
Maar eigenlijk bedoelde ik de bonuscultuur en dat soort onder het tapijt vegen.
De asielzoekersindustrie. De woningcorporatieschandalen.


De houding is nu 'er is van alles aan de hand -- doorlopen maar'. Ik zie weinig veranderingen; behalve het financiele uitkleden van de doelgroep waarvoor de PPV zegt op te komen.
je bedoelt: de doelgroep die men de PVV nog steeds probeert aan te smeren.
Maar bijvoorbeeld 66 in plaats van 67 is toch maar mooi gelukt, en daar zijn we allemaal de doelgroep van.

Pizzaman
05-04-11, 14:56
Rechts beleid heeft 'ze' hier heen gehaald. Goedkope arbeidskrachten om tevens de bonden onder druk te kunnen zetten.
Zo is het exact. :duim:


Links beleid heeft 'ze' mensenrechten gegeven.
...en dat ook. :duim:
Het was echter de bedoeling dat ze 'gast'arbeider waren en ook weer terug zouden gaan.



Is dat waar de nieuwe rechtsen tegen zijn? Of is dit nieuwe rechts ook tegen het oude rechtse beleid? Oud en nieuw rechts is feitelijk onzin, want de Polen komen hier niet op verzoek van de SP werken. Louter en alleen op verzoek van de VVD.
Oud en nieuw rechts is geen onzin, als je in de gaten houdt dat de VVD feitelijk oud rechts is.
Aangevuld met wat Wilders-kreten, waarvan de VVD niet eens begrijpt wat ze voorstellen.

Die Polen vullen de nachtopvang in Den Haag al weer tot de rand, trouwens.
Het is wachten tot het weer dezelfde kant op gaat.

blurrp
05-04-11, 15:00
Rechts beleid heeft 'ze' hier heen gehaald. Goedkope arbeidskrachten om tevens de bonden onder druk te kunnen zetten.

Links beleid heeft 'ze' mensenrechten gegeven. Is dat waar de nieuwe rechtsen tegen zijn? Of is dit nieuwe rechts ook tegen het oude rechtse beleid? Oud en nieuw rechts is feitelijk onzin, want de Polen komen hier niet op verzoek van de SP werken. Louter en alleen op verzoek van de VVD.

Niet mee eens. Bedrijven haalden ze hierheen als zijnde tijdelijke arbeidskrachten, links gedoogde en legitimeerde later het onbeperkte zogenoemde gezinshereniging terwijl het eigenlijk ging om massale immigratie

Pizzaman
05-04-11, 15:07
Niet mee eens. Bedrijven haalden ze hierheen als zijnde tijdelijke arbeidskrachten, links gedoogde en legitimeerde later het onbeperkte zogenoemde gezinshereniging terwijl het eigenlijk ging om massale immigratie

Dat hangt er maar van af hoe je het bekijkt.
Hier een mooi stukje waarin het vrij objectief staat.
http://www.flipvandyke.nl/2010/05/de-schuldigen-van-de-massa-immigratie-eindelijk-aan-de-schandpaal/

:fpetaf:

knuppeltje
05-04-11, 15:09
Niet mee eens. Bedrijven haalden ze hierheen als zijnde tijdelijke arbeidskrachten, links gedoogde en legitimeerde later het onbeperkte zogenoemde gezinshereniging terwijl het eigenlijk ging om massale immigratie

Welnee, dan had het bedrijfsleven - of dat zogenaamde rechts - dat wel via tijdelijke arbeidscontracten geregeld. Dat is dus niet gebeurt. Waarom zou je ook als ze toch zo goedkoop waren.

Altijd weer dat vermaledijde links. Van de laatste 11 voorgaande kabinetten heeft de PvdA er maar aan 4 deelgenomen, en dan ook nog niet altijd als de grootste partij.
Ach, altijd weer dat links of rechts, meestal niet meer dan oeverloos geleuter.

Tomas
05-04-11, 15:10
Niet mee eens. Bedrijven haalden ze hierheen als zijnde tijdelijke arbeidskrachten, links gedoogde en legitimeerde later het onbeperkte zogenoemde gezinshereniging terwijl het eigenlijk ging om massale immigratie

Tijdelijk is wel een heel erg rekbaar begrip voor rechts nederland. Het was ongelimiteerd. Ja, links gaf ze hun leven terug. Wat is nu het probleem? Jij wilde dat ze ongelimiteerd van hun vrouw en kinderen gescheiden tegen een hongerloon hadden moeten blijven werken? Daar had jij goed mee kunnen leven? Landen met zulke grote verschillen tussen arm en rijk hebben veel muren. De onvermijdelijke gewelddadige gevolgen van die ongelijkheid waren dan ook de schuld van links geweest? Vind je de nieuwe import van Polen, Bulgaren en Roemenen weer ok?

John2
05-04-11, 15:29
Inmiddels hoort de Islam ook bij Nederland*..of je nu hoog of laag springt.

De Moslims hier in Nederland horen bij Nederland, maar de Islam zoals ze zeggen dat er maar eentje ervan is, nee dank je laat die aub in het MO blijven en ver van Nederland.

blurrp
05-04-11, 16:22
Tijdelijk is wel een heel erg rekbaar begrip voor rechts nederland. Het was ongelimiteerd. Ja, links gaf ze hun leven terug. Wat is nu het probleem? Jij wilde dat ze ongelimiteerd van hun vrouw en kinderen gescheiden tegen een hongerloon hadden moeten blijven werken? Daar had jij goed mee kunnen leven? Landen met zulke grote verschillen tussen arm en rijk hebben veel muren. De onvermijdelijke gewelddadige gevolgen van die ongelijkheid waren dan ook de schuld van links geweest? Vind je de nieuwe import van Polen, Bulgaren en Roemenen weer ok?

Nee, ze hadden terug gemoeten, het bedrijfsleven maakt geen beleid, dat doet de politiek, de regering samen met parlement.

Waar ik mee zit? Met het feit dat moslims hier hun oude culturele en ideologische gebruiken proberen te implanteren op een sluwe, van ons recht misbruikende manier.
Dat er nu tegenwicht daartegen komt, dat de massale immigratie van niet westerse mensen met een ideologie die niet past in ons westerse systeem agressie opwekt is logisch, je kunt niet ongestraft in een vol land een ongelimiteerde groep erbij plaatsen en al helemaal niet als die groep vanuit één boek en uitleg daarvan ideologisch ook nog eens vijandig staat t.o.v. die maatschappij waar zij in willen gaan wonen.

DAT wekt dus agressie op, zoals deze meiden met hun mannen daarachter samen met de cultuurrelativistische politici en ideologen.

Tomas
05-04-11, 17:03
Nee, ze hadden terug gemoeten, het bedrijfsleven maakt geen beleid, dat doet de politiek, de regering samen met parlement.

Waar ik mee zit? Met het feit dat moslims hier hun oude culturele en ideologische gebruiken proberen te implanteren op een sluwe, van ons recht misbruikende manier.
Dat er nu tegenwicht daartegen komt, dat de massale immigratie van niet westerse mensen met een ideologie die niet past in ons westerse systeem agressie opwekt is logisch, je kunt niet ongestraft in een vol land een ongelimiteerde groep erbij plaatsen en al helemaal niet als die groep vanuit één boek en uitleg daarvan ideologisch ook nog eens vijandig staat t.o.v. die maatschappij waar zij in willen gaan wonen.

DAT wekt dus agressie op, zoals deze meiden met hun mannen daarachter samen met de cultuurrelativistische politici en ideologen.

Je bent dus links, tegen het aantrekken/importeren van goedkope arbeidskrachten? Fuck het bedrijfsleven?

Pizzaman
05-04-11, 17:08
Je bent dus links, tegen het aantrekken/importeren van goedkope arbeidskrachten? Fuck het bedrijfsleven?

Het probleem van het bedrijfsleven is dat zij uiteindelijk de belasting op moeten brengen.
Vaak voor stompzinnig 'links' gepruts (linkse hobbies... dus niet de oude linkse idealen).

Wat men niet in de gaten heeft, is:
- zonder goed renderende bedrijven geen arbeid;
- zonder betaalbare arbeiders echter ook geen bedrijven.

Vadertje staat lacht het laatst. Want vangt over elke verhogeing, in wat voor vorm dan ook, 19% BTW.
Zonder daar ook maar een ruft voor te hoeven laten.

H.P.Pas
05-04-11, 17:42
GW doet niets anders dan de vinger op de zere plek leggen.

Hij zal er dus naar vermogen aan bijdragen dat de zere plek in stand blijft; het is tenslotte zijn brood.
En hiermee is het verschijnsel GW uitputtend verklaard.

H.P.Pas
05-04-11, 18:15
Die Polen vullen de nachtopvang in Den Haag al weer tot de rand, trouwens.
Het is wachten tot het weer dezelfde kant op gaat.

Sinds 2002 geldt het vrije personenverkeer met de EU-landen ook voor Zwitserland.
De dreigende problemen zijn redelijk elegant opgevangen; op orthodox oudlinkse manier: ongelijke beloning voor binnen- en buitenlanders is strafbaar
en daar wordt echt de hand aan gehouden. Buitenlanders worden daardoor alleen aangesteld als binnenlanders niet te vinden zijn; voor de goedkoopte hoeft de werkgever het niet te doen. De arbeidsmigranten, zo leert nu de praktijk, zijn dan voor het overgrote deel goed geschoolden.

Joesoef
05-04-11, 19:00
die ook nog eens hier bepaalde ongeschreven wetten wil nastreven, zal de strijd nog veel teweeg gaan brengen.


Op geenstijl zitten tig meer voorstanders van lijfstraffen dan op maroc.nl.

blurrp
05-04-11, 19:31
Je bent dus links, tegen het aantrekken/importeren van goedkope arbeidskrachten? Fuck het bedrijfsleven?

In die zin wel, maar weer rechts t.a.v. verplicht werken van werklozen.

Pizzaman
05-04-11, 20:13
Hij zal er dus naar vermogen aan bijdragen dat de zere plek in stand blijft; het is tenslotte zijn brood.
En hiermee is het verschijnsel GW uitputtend verklaard.
Dat vind jij, maar voorlopig kan ie nog heel hard knokken tegen die bierkaai.
Ik denk dat zelfs al doet ie keihard z'n best dat ie wel werk heeft tot z'n pensioen.


Sinds 2002 geldt het vrije personenverkeer met de EU-landen ook voor Zwitserland.
De dreigende problemen zijn redelijk elegant opgevangen; op orthodox oudlinkse manier: ongelijke beloning voor binnen- en buitenlanders is strafbaar
en daar wordt echt de hand aan gehouden. Buitenlanders worden daardoor alleen aangesteld als binnenlanders niet te vinden zijn; voor de goedkoopte hoeft de werkgever het niet te doen. De arbeidsmigranten, zo leert nu de praktijk, zijn dan voor het overgrote deel goed geschoolden.
Temeer omdat de lonen (en verblijfskosten) nu niet meer zo enorm verschillend zijn als voorheen.

Inderdaad wat je zegt de oud linkse manier. Niks mis mee. :fpetaf:

BTW hoe zit het dan met uitkeringen?

H.P.Pas
05-04-11, 23:57
BTW hoe zit het dan met uitkeringen?

WW-aanspraak is voor alle werknemers hetzelfde (en afhankelijk van de duur van het voorafgaande arbeidsverleden).
Sinds 2002 is er, ondankds de 'crisis', nooit sprake geweest van ernstige werkloosheid (momentaan ca 3,5 %). Wat dat betreft is het systeem nooit op de proef gesteld.

Pizzaman
06-04-11, 09:53
WW-aanspraak is voor alle werknemers hetzelfde (en afhankelijk van de duur van het voorafgaande arbeidsverleden).
Sinds 2002 is er, ondankds de 'crisis', nooit sprake geweest van ernstige werkloosheid (momentaan ca 3,5 %). Wat dat betreft is het systeem nooit op de proef gesteld.

WW aanspraak snap ik, da's hier nu ook zo. Er zijn echter meer uitkeringen.

Ongetwijfeld had je de vraag wel door, maar laat ik 't lomp stellen dan:
Hoe groot is de kans dat je als niet-Zwitser het land binnenkomt,
gesponsorde woning, uitkering etcetera, voor elkaar krijgt, een bruid mag uitzoeken uit land van herkomst,
en vervolgens je familie mag laten overkomen?

het lijkt me dat het Zwitsers systeem verreweg de vookeur verdient boven het NL systeem.
In ieder geval een stuk minder ellende. :rolleyes:

Umarvlie
06-04-11, 10:04
Op geenstijl zitten tig meer voorstanders van lijfstraffen dan op maroc.nl.

Tja, je ziet op vele fora de afschuw over de Sharia - met name ten aanzien van de lijstraffen - maar eveneens de roep om zware, liefst lijfelijke straffen.

Geeft duidelijk aan dat men in Nederland weet waarover men spreekt....

Soldim
06-04-11, 10:51
Ongetwijfeld had je de vraag wel door, maar laat ik 't lomp stellen dan:
Hoe groot is de kans dat je als niet-Zwitser het land binnenkomt,
gesponsorde woning, uitkering etcetera, voor elkaar krijgt, een bruid mag uitzoeken uit land van herkomst,
en vervolgens je familie mag laten overkomen?


Redelijk groot -- momenteel is meer dan 20% van de Zwitserse inwoners 'allochtoon'.:



The proportion of foreigners in the resident population is high, standing at 21.7% in 2008, although they are extremely unevenly spread. In Europe only Luxembourg and Liechtenstein have higher proportions.

The proportion of foreigners is particularly high among children: the 2000 census showed that overall 25.8% of children under 6 years old did not have Swiss nationality. In the five biggest cities 45% of children in this age range were not Swiss. About one fifth of the children born in Switzerland have at least one foreign parent.

At the end of 2006, 21.4% of the foreigners resident in Switzerland came from one of the successor states of the former Yugoslavia.

Pizzaman
06-04-11, 11:17
Redelijk groot -- momenteel is meer dan 20% van de Zwitserse inwoners 'allochtoon'.:

Dat heeft niet veel te maken met het aantal uitkeringen etcetera.
Hoewel er een zeker 'causaal verband' schijnt/lijkt/blijkt :maf3: