PDA

Bekijk Volledige Versie : Rosenthal sluit uitlevering Gonggrijp (betrokken bij Wikileaks) aan VS niet uit



Hatert
05-04-11, 12:23
di 05 apr 2011, 10:06


Rosenthal sluit uitlevering Gonggrijp niet uit

DEN HAAG - Minister Uri Rosenthal sluit niet uit dat Rop Gonggrijp wordt uitgeleverd aan de Verenigde Staten. Dat blijkt uit antwoorden van de minister op Kamervragen van GroenLinks-kamerlid El Fassed. De VS onderzoeken de rol van Gonggrijp bij Wikileaks.

Twitter moet aan het Amerikaanse ministerie van Justitie gebruikersgegevens overhandigen van drie klanten die in contact staan met de klokkenluiderssite WikiLeaks, onder wie de Nederlander Rop Gonggrijp. Gonggrijp is nog niet aangeklaagd, maar mocht er een aanklacht ingediend worden, is uitlevering niet uitgesloten. “Uit dat verzoek zal dan blijken naar welke strafbare feiten onderzoek wordt gedaan. Het proces is met voldoende waarborgen omkleed. Ik sluit daarom niet uit dat Nederland mee zal werken aan een uitlevering.”

Gonggrijp zou volgens de VS hebben meegewerkt aan de film Collateral Murder, waar op te zien is hoe vanuit een gevechthelikopter journalisten onder vuur worden genomen door Amerikanen. “De video is de aanleiding van het onderzoek. De naam van de heer Gonggrijp wordt hierbij genoemd omdat hij Wikileaks, naar eigen zeggen, heeft geholpen een video over Irak te publiceren en er een strafrechtelijk onderzoek loopt naar degene die de beelden aan Wikileaks heeft verstrekt”, aldus Rosenthal.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/9453505/__Rosenthal_sluit_uitlevering_Gonggrijp_niet_uit__ .html?p=23,1

Umarvlie
05-04-11, 12:56
Die Rosenthal doet je bijna weer terugverlangen naar Maxime op buitenlandse zaken .... brrr

mark61
05-04-11, 13:13
Echte schreibtischmörder. Allebei de tiepjes. Ze willen zich zo graag aan iemand onderwerpen dat het pijnlijk is om te zien.

knuppeltje
05-04-11, 13:28
Die Rosenthal doet je bijna weer terugverlangen naar Maxime op buitenlandse zaken .... brrr

Ik wil ze geen van beiden.

Joesoef
05-04-11, 13:44
Beetje dom. Volgens mij heeft hij het niet eens in de gaten waar het om gaat.

knuppeltje
05-04-11, 14:32
Beetje dom. Volgens mij heeft hij het niet eens in de gaten waar het om gaat.

Die zal toch zeker niet nu al naar een topbaan bij de NAVO willen solliciteren?
Die Rasmussen zit er nog maar net.

Pizzaman
05-04-11, 15:39
Beetje dom. Volgens mij heeft hij het niet eens in de gaten waar het om gaat.

Misschien is het nog erger.
Hij heeft wel in de gaten waar het over gaat, maar het kan hem niks verrekken.

Dan dacht je toch, wonende in een 'vrij land', de volksverlakkerij in een ander land aan de kaak te kunnen stellen.
Wat blijkt, de volksverlakkers heulen allemaal met elkaar en je wordt zonder meer uitgeleverd.

:fpetaf: Petje af Rosenthal. Jij zou de Jood wel uitleveren aan het bevoegd gezag, he?

Hatert
05-04-11, 17:25
Beetje dom. Volgens mij heeft hij het niet eens in de gaten waar het om gaat.

Rosenthal heeft alles tot in detail door.

H.P.Pas
05-04-11, 17:56
Rosenthal heeft alles tot in detail door.

Typisch racistisch vooroordeel:
Joden zijn geniaal.

Hatert
05-04-11, 18:05
Typisch racistisch vooroordeel:
Joden zijn geniaal.

Typisch een vooroordeel van een Nederlander die getergd wordt door zijn schuldgevoelens jegens de joden toe.

Ik heb geen moment in mijn hoofd gehad dat joden geniaal zouden zijn. Ik doel meer op Rosenthals specialiteit, werk en ervaring als crisismanager en eerste kamerlid.

Wat een stumperd ben je ook met je laffe reaktie.

Kost me weer 5 regels omdat een domme gehersenspoelde k4 in zijn broek schijt voor joden.

H.P.Pas
05-04-11, 18:28
Typisch een vooroordeel van een Nederlander die getergd wordt door zijn schuldgevoelens jegens de joden toe.

Welnee. Ik ben aardig thuis in Nederlandse stereotype blabla, dat is alles.
Je beschikt over een pracht van een collectie met, toegegeven, een hoogst eigenwillige en persoonlijke samenstelling.


Wat een stumperd ben je ook met je laffe reaktie.

Laf ?
Hoezo ?


Kost me weer 5 regels omdat een domme gehersenspoelde k4 in zijn broek schijt voor joden.
:duim: Durf jij zomaar te zeggen. Moedig.

Eric de Blois
05-04-11, 20:09
Rosenthal heeft alles tot in detail door.
Typisch racistisch vooroordeel:
Joden zijn geniaal.

Typisch een vooroordeel van een Nederlander die getergd wordt door zijn schuldgevoelens jegens de joden toe.

Ik heb geen moment in mijn hoofd gehad dat joden geniaal zouden zijn. Ik doel meer op Rosenthals specialiteit, werk en ervaring als crisismanager en eerste kamerlid.

Wat een stumperd ben je ook met je laffe reaktie.

Kost me weer 5 regels omdat een domme gehersenspoelde k4 in zijn broek schijt voor joden.
Jij (hatert) snapt er zelf niets van en hebt niet eens door dat je in de maling genomen wordt! Haha. Vraag je eens af waar je dat nu aan te danken zou hebben.

Hatert
05-04-11, 20:12
Welnee. Ik ben aardig thuis in Nederlandse stereotype blabla, dat is alles.
Je beschikt over een pracht van een collectie met, toegegeven, een hoogst eigenwillige en persoonlijke samenstelling.

Laf ?
Hoezo ?

:duim: Durf jij zomaar te zeggen. Moedig.

Kankert op met je speculatie jegens mijn persoon. Ga je nou eens een keer echt discusseren of blijf je je maar bezighouden met je stompzinnige speculaties en trolachtervolgingen?.