PDA

Bekijk Volledige Versie : Moskee nodigt belaagde journalist uit (Rocky VI)



John2
06-04-11, 13:35
Moskee nodigt belaagde journalist uit
UTRECHT - De door moskeebezoekers belaagde journalisten van Multiculturele Televisie Nederland (MTNL) zijn van harte welkom in de Omar Al Farouk moskee in Utrecht. De voorzitter van het gebedshuis biedt opnieuw excuses aan voor de mishandelingen van afgelopen maandag.

Abdelmajid Khairoun vindt het gebruik van agressie en geweld tegen journalisten volstrekt onaanvaardbaar, zegt hij tegenover RTV Utrecht.

Maandag werden een cameravrouw en een verslaggever van MTNL op straat geschopt en bespuugd door bezoekers van die moskee toen zij voor Ustad een reportage wilden maken over financiële banden die de moskee zou hebben met Libië.

Het bestuur van de moskee keurt het geweld af, maar zegt betwijfelt of het daadwerkelijk om bezoekers gaat, 'aangezien het incident buiten de moskee plaatsvond, ver voordat het middaggebed van start zou gaan'.

Voorzitter Khairion nodigt de belaagde journalisten alsnog uit in de moskee en biedt namens het bestuur zijn excuses aan. Of de twee op zo'n uitnodiging zitten te wachten is niet duidelijk, maar de verslaggever heeft laten weten open te staan voor een gesprek. Ook werd vanuit de multiculti omroep het gebedshuis dinsdag alvast de hand gereikt. De MTNL heeft de moskee inmiddels een mediatraining aangeboden.

Wel is er aangifte gedaan. PvdA en VVD in Utrecht willen in gesprek gaan over het incident.

Pizzaman
06-04-11, 14:02
Petje af voor de voorzitter van de moskee.
:regie: waarom kan dat niet vaker op die manier.

John2
06-04-11, 14:19
Petje af voor de voorzitter van de moskee.
:regie: waarom kan dat niet vaker op die manier.

Uhhh, misschien omdat niet iedere Moslim voorzitter is van een Moskee?

super ick
06-04-11, 16:07
Bij Pownews staan de beelden. Ik kon me er geen goed beeld van vormen omdat er nogal wat Arabische termen vielen. Volgens mij vond de haatbaard de allochtone journalist respectloos.
Het ging om de vraag of de moskee vanuit Libie gesteund werd.

Handjes thuis blijft natuurlijk een eerste vereiste. Ik zou de reacties wel eens willen lezen / horen / zien als een betreffende journalist zo'n haatbaard ter plaatse helemaal de grond in stampt. Je mag jezelf tensotte verdedigen.

De burgermeester wilde niet reageren. Op zich logisch. Alle akkefietjes met moslims worden al zo uitvergroot. Niet teveel aandacht geven. Geloof en vooral de islam speelt nauwelijks een rol in de maatschappij. Moskeeen trekken maar een heel klein percentage van de moslims. Het merendeel gaat niet.

Eke
06-04-11, 17:36
Het bestuur van de moskee keurt het geweld af, maar betwijfelt of het daadwerkelijk om bezoekers gaat, 'aangezien het incident buiten de moskee plaatsvond, ver voordat het middaggebed van start zou gaan'.
.


Vinden jullie niet dat de spugers/trappers eigenlijk hun verontschuldigingen zouden moeten maken.


Natuurlijk, spuugzat zijn van camera's en microfoons is te begrijpen, maar het is niet te begrijpen dat ze dat niet gewoon zeggen tegen de journalisten.
Das niet verboden, hoor.

En excuses maken ook niet. Nu laten ze het over aan het bestuur, terwijl die geen schuld heeft..

John2
06-04-11, 17:41
Vinden jullie niet dat de spugers/trappers eigenlijk hun verontschuldigingen zouden moeten maken.


Natuurlijk, spuugzat zijn van camera's en microfoons is te begrijpen, maar het is niet te begrijpen dat ze dat niet gewoon zeggen tegen de journalisten.
Das niet verboden, hoor.

En excuses maken ook niet. Nu laten ze het over aan het bestuur, terwijl die geen schuld heeft..
Excusses maken? Oppakken voor geweld en belemmering persvrijheid.

Pizzaman
06-04-11, 18:31
Excusses maken? Oppakken voor geweld en belemmering persvrijheid.

Volgende keer gewoon knokploeg alvast om de hoek zetten.
En daarna biedt het bestuur van de krant z'n excuus aan aan het bestuur van de moskee.
:engel:

John2
06-04-11, 18:55
Volgende keer gewoon knokploeg alvast om de hoek zetten.
En daarna biedt het bestuur van de krant z'n excuus aan aan het bestuur van de moskee.
:engel:
Kan niet want dan begint hatert weer met K4 deed dit of dat.:stout:

Pizzaman
06-04-11, 21:22
Kan niet want dan begint hatert weer met K4 deed dit of dat.:stout:

Laat mij de knokploeg regelen, dan zal er niemand klagen... :stout:

Nee even serieus. Dat dit soort dingen steeds weer gebeurt, is te zot voor woorden.
Het heuglijke feit is dat de voorzitter van de moskee zich realiseert dat dit niet kan.
Misschien verandert er eindelijk eens wat ten goede in dit baggerland.

Maar ik vraag me aan de andere kant ook af wat er zou gebeuren als je bij de St. Janskerk aan komt,
om de gelovigen te interviewen over het viespeukig gedrag van bepaalde priesters.
Misschien krijg je geen muilpeer, maar het zal niet veel schelen.

Overigens vind ik het belachelijk dat een stel jounaille de banden van een moskee met Kadaffi wel effe zal onderzoeken.
Belachelijk op 2 manieren:
ten eerste dat onze regenten dat niet allang hebben uitgezocht en ermee hebben afgerekend,
ten tweede dat zo'n zooitje journaille denkt dat ze Peter R. de Vries zijn of zo.

John2
06-04-11, 22:16
Laat mij de knokploeg regelen, dan zal er niemand klagen... :stout:

Nee even serieus. Dat dit soort dingen steeds weer gebeurt, is te zot voor woorden.
Het heuglijke feit is dat de voorzitter van de moskee zich realiseert dat dit niet kan.
Misschien verandert er eindelijk eens wat ten goede in dit baggerland.

Maar ik vraag me aan de andere kant ook af wat er zou gebeuren als je bij de St. Janskerk aan komt,
om de gelovigen te interviewen over het viespeukig gedrag van bepaalde priesters.
Misschien krijg je geen muilpeer, maar het zal niet veel schelen.

Overigens vind ik het belachelijk dat een stel jounaille de banden van een moskee met Kadaffi wel effe zal onderzoeken.
Belachelijk op 2 manieren:
ten eerste dat onze regenten dat niet allang hebben uitgezocht en ermee hebben afgerekend,
ten tweede dat zo'n zooitje journaille denkt dat ze Peter R. de Vries zijn of zo.

Nee hoor, is een bestuur of Imam menselijk worden ze gewipt omdat ze heulen met de "vijand".

super ick
07-04-11, 09:31
Laat mij de knokploeg regelen, dan zal er niemand klagen... :stout:

Nee even serieus. Dat dit soort dingen steeds weer gebeurt, is te zot voor woorden.
Het heuglijke feit is dat de voorzitter van de moskee zich realiseert dat dit niet kan.
Misschien verandert er eindelijk eens wat ten goede in dit baggerland.


Die voorzitter lag ziek op bed.
Het waren geen klappen maar tikjes. (toch handen thuis houden natuurlijk!)
Dagelijks worden er in Nederland vele klappen uitgedeeld.
Waarom die paar tikjes van een paar gekkies zo uitvergroten?

Pizzaman
07-04-11, 10:38
Die voorzitter lag ziek op bed.
Het waren geen klappen maar tikjes. (toch handen thuis houden natuurlijk!)
Dagelijks worden er in Nederland vele klappen uitgedeeld.
Waarom die paar tikjes van een paar gekkies zo uitvergroten?

Ik had ook niet verwacht dat die voorzitter er ook bij was.
Helaas heb ik het film[pje niet gezien, ik zie teksten die het hebben over spugen en schoppen.
En beschadigde camera's.

Als het vaker voor komt zijn het ook niet meer 'een paar gekkies', volgens mij.
Waarom het zo uitvergroot wordt? Ik denk omdat het 'nieuwswaarde' heeft.
Die nieuwswaarde heeft het vooral omdat er geen reet aan gedaan wordt door de politie,
en dat heeft tot effect dat het vaker voorkomt.

super ick
07-04-11, 16:42
Ik had ook niet verwacht dat die voorzitter er ook bij was.
Helaas heb ik het film[pje niet gezien, ik zie teksten die het hebben over spugen en schoppen.
En beschadigde camera's.

Als het vaker voor komt zijn het ook niet meer 'een paar gekkies', volgens mij.
Waarom het zo uitvergroot wordt? Ik denk omdat het 'nieuwswaarde' heeft.
Die nieuwswaarde heeft het vooral omdat er geen reet aan gedaan wordt door de politie,
en dat heeft tot effect dat het vaker voorkomt.

Pas geleden iets soortgelijks met zigeuners in een toegewezen villa. Ook niets meer van gehoord.

Loop een gemiddeld woonwagenkamp op met een camera en je krijgt een soortgelijke reactie. Ik praat niets goed maar kan me er iets bij voorstellen.

Er komt een cameraman en je weet direct dat er weer iets negatiefs uit gaat komen. Neem daarbij de verloedering die heerst en je hebt zo een vuist op je snuit. (overigens had niemand van de cameraploeg een schrammetje (Bekijk anders de beelden zelf ff in de dumpert van geenstijl)

Dit is echt een opgeblazen akkefietje. Volgens mij horen die gasten er niet eens bij en zijn het slechts bezoekers. Die heb je niet allemaal in de hand.













o

John2
07-04-11, 16:45
Pas geleden iets soortgelijks met zigeuners in een toegewezen villa. Ook niets meer van gehoord.

Loop een gemiddeld woonwagenkamp op met een camera en je krijgt een soortgelijke reactie. Ik praat niets goed maar kan me er iets bij voorstellen.

Er komt een cameraman en je weet direct dat er weer iets negatiefs uit gaat komen. Neem daarbij de verloedering die heerst en je hebt zo een vuist op je snuit. (overigens had niemand van de cameraploeg een schrammetje (Bekijk anders de beelden zelf ff in de dumpert van geenstijl)

Dit is echt een opgeblazen akkefietje. Volgens mij horen die gasten er niet eens bij en zijn het slechts bezoekers. Die heb je niet allemaal in de hand.

Ok, misschien bezoekers van de Moskee, ben benieuwd wat voor een actie het bestuur dan ook onderneemt tegen deze bezoekers, om dit in de toekomst te voorkomen?

Joesoef
07-04-11, 17:35
Toch maar ff op geenstijl filmpje bekeken. Gaat werkelijk nergens over, lekker provocerend joch dat verslaggevertje. Beetje duwen, trekken en luid praten.

Pizzaman
07-04-11, 19:08
Pas geleden iets soortgelijks met zigeuners in een toegewezen villa. Ook niets meer van gehoord.
natuurlijk niet, incidentje, hup doorlopen...


Loop een gemiddeld woonwagenkamp op met een camera en je krijgt een soortgelijke reactie. Ik praat niets goed maar kan me er iets bij voorstellen.
De overeenkomsten zijn mij af en toe ook duidelijk...
Maar soms vind ik alle heisa ook nergens op slaan.


Er komt een cameraman en je weet direct dat er weer iets negatiefs uit gaat komen. Neem daarbij de verloedering die heerst en je hebt zo een vuist op je snuit. (overigens had niemand van de cameraploeg een schrammetje (Bekijk anders de beelden zelf ff in de dumpert van geenstijl)
Ah daar komt het filmpje dus vandaan. Ik ga wel effe kijken...


Dit is echt een opgeblazen akkefietje. Volgens mij horen die gasten er niet eens bij en zijn het slechts bezoekers. Die heb je niet allemaal in de hand.
dat zeggen ze bij Ajax-Feyenoord ook altijd... :hihi:













o[/QUOTE]

Pizzaman
07-04-11, 19:16
Toch maar ff op geenstijl filmpje bekeken. Gaat werkelijk nergens over, lekker provocerend joch dat verslaggevertje. Beetje duwen, trekken en luid praten.

Ik zie het verslaggevertje nergens duwen en trekken.
Degenen die luid praten zijn toch vooral de moskeegangers.

Wolfsen verkiest duidelijk niet in de stront te gaan staan... :hihi:

super ick
10-04-11, 13:35
natuurlijk niet, incidentje, hup doorlopen...


De overeenkomsten zijn mij af en toe ook duidelijk...
Maar soms vind ik alle heisa ook nergens op slaan.


Ah daar komt het filmpje dus vandaan. Ik ga wel effe kijken...


dat zeggen ze bij Ajax-Feyenoord ook altijd... :hihi:

o[/QUOTE]

Je hebt overal zo een klap op je bek te pakken. In het verkeer, de rij voor de kassa, openbaar vervoer, het stadion, de voetbalclub of zomaar op straat.
Het komt onder 16.000.000 mensen dagelijks voor. Keihard aanpakken wat mij betreft.
1 oude haatbaard in een nichtenpakje eruit lichten en die op de voorpagina zetten klopt m.i. niet. Daarmee trek je de verhufteringsproblematiek (scrabllewoord) uit zijn verband.

Pizzaman
11-04-11, 13:16
Je hebt overal zo een klap op je bek te pakken. In het verkeer, de rij voor de kassa, openbaar vervoer, het stadion, de voetbalclub of zomaar op straat.
Het komt onder 16.000.000 mensen dagelijks voor. Keihard aanpakken wat mij betreft.
Wat mij betreft ook. Of eigenrichting niet meer aanpakken.
Scheelt ook centen, mensen zat die het zelf wel af kunnen.
Inbraak? Inbreker dood? Jammer dan, gewoon de vleeswagen sturen.



[/1 oude haatbaard in een nichtenpakje eruit lichten en die op de voorpagina zetten klopt m.i. niet. Daarmee trek je de verhufteringsproblematiek (scrabllewoord) uit zijn verband.
Ach dat wou die shariasubsidiezuiger (nog een scrabblewoord) zelf waarschijnlijk heel graag, op de voorpagina.
BTW wel uitkijken als je er zo eentje op z'n waffel slaat, bij bloedingen kunnen er heel wat infecties in die baard verscholen zitten.
Haatbaardinfectieziekte... (3x de woordwaarde) :D