PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimdreiging tegen Wilders



Umarvlie
08-04-11, 08:50
Moslimdreiging tegen Wilders

AMSTERDAM - Zware bedreigingen worden geuit tegen Geert Wilders door de extremistische moslimorganisatie Sharia4Holland, dat streeft naar de invoering van de islamitische wetgeving in Nederland en België.

Wilders ShariahWilders wordt bedreigd met hetzelfde lot als Theo van Gogh, die op gruwelijke wijze werd omgebracht door de moslimextremist Mohammed Bouyeri. „Wilders, denk je niet dat er een moslim zal zijn die op een dag jou larie beu zal zijn en zal doen wat Mohammed Bouyeri heeft gedaan?”, voorspelt de radicale voorman Abu Imran van Sharia4Holland.

Geert Wilders is gistermiddag ingelicht door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) over deze expliciete bedreigingen. NCTb-woordvoerder Edmond Messchaert: „Uitingen als deze worden meegewogen in de dreiginginschatting. Zo nodig worden de beschermingsmaatregelen aangepast, maar over de aard en de omvang van de maatregelen geven we nooit commentaar.”

Geschrokken

Geert Wilders reageert geschrokken op de beelden. „Het is walgelijk, meer dan fout. Het is wel duidelijk waar hij op uit is. Dit is aanzetten tot geweld tegen mij.” De PVV-leider zegt aangifte te zullen doen wegens bedreiging. Op de vraag of hij vindt dat het filmpje van internet gehaald moet worden, zegt Wilders: „Het filmpje in de ban? Die man moet in de ban!”

In twee huiveringwekkende videotoespraken, elk zo’n negen minuten lang, die staan op het Youtube-kanaal van Sharia4Holland, noemt de haatprediker Imran Geert Wilders een vervloekte, ongelovige hond. In een langdurige smeekbede vraagt hij Allah „alle ziekte op aarde” uit te storten op de politicus. Ook vraagt hij Allag „zijn gezondheid te veranderen in ziekte en zijn rijkdom te veranderen in armoede”. „Moge op hem afkomen alle schande, problemen en rampen die een mens maar kan overkomen in het leven.”

De bedreigingen tegen Wilders zijn een reactie op Wilders’ aankondiging dat hij volgend jaar komt met Fitna-2, waarin hij „het barbaarse leven van de zieke geest van Mohammed” wil blootleggen. De PVV-leider zegt met zijn nieuwe film steun te willen bieden aan moslims wereldwijd om de islam te verlaten. Volgens Wilders zijn ex-moslims, ’afvalligen’, helden die steun verdienen: „Het wordt tijd dat wij deze mensen helpen door Mohammed te ontmaskeren.”

'Vervloekte lafaard'

Sharia4Holland-voorman Abu Imran meent dat Wilders hiermee over de schreef gaat: „Hoe durft hij zich negatief uit te laten over de profeet, die het best denkbare karakter had, de meest edele persoon was, met de allerhoogste status, die enorm respect genoot tijdens zijn leven?”

De moslimsextremisten dagen Wilders uit tot een publiek debat. „O, vervloekte lafaard, wees een man, die niet scheldt vanachter de politie en de staatsveiligheid, maar kom met ons aan tafel zitten voor een debat.”

De extremist, die voor de camera zit met wat lijkt op een schouderholster, zegt uit te zijn op de „dominatie van de wereld”. „Wij zullen niet stoppen tot ons plan is uitgekomen. Wij zullen Nederland veroveren, zoals België en de rest van de Europese landen. Wij zullen de zionisten, de nakomelingen van apen en varkens, verdrijven uit Palestina. Zij zullen Israël van de kaart vegen. Denk jij echt dat jouw zionistische vrienden jou zullen steunen, jij vervloekte hond.” Eerder preekte Abu Imran op een filmpje in gevechtskleding, waarbij op de achtergrond automatisch geweervuur was te horen en het doorladen van automatische wapens.

Steeds radicaler

De haatprediker, die steeds radicalere, Nederlandstalige filmpjes post op internet voorspelt Wilders hetzelfde lot als de Engelse oud-minister Stephen Timms, die op straat in Oost-Londen werd neergestoken door een moslima, die hem trachtte om te brengen. „Denk je echt dat je nooit een moslimvrouw of –man zal tegenkomen die plotseling uit het niets opduikt? Denk je echt, dat je áltijd beschermd zal zijn. Dit is geen dreigement, maar een waarschuwing. Wees realistisch: wat je zaait, zal je oogsten.”

Imran spreekt verder in de video over het „zuiveren van de aarde van dit soort mensen” en het „vernietigen van Wilders”. Op het einde van de boodschap richt hij zich nogmaals rechtstreeks tot Wilders: „Je hebt de keuze: een open debat met ons, met alle media, je mag zelfs het hele Nederlandse leger optrommelen als je vreest voor je veiligheid. Je mag de locatie zelf kiezen, zelfs de gevangenis in Vught of een legerkazerne. Laat de moslims met rust. Leef als ongelovige, als hond, uiteindelijk ga je toch naar de hel. Of je bent welkom moslim te worden, als broeder in het geloof. Zo niet, dan moet je klaar staan voor de consequenties.”

Serieuze aanwijzing

Het aanbod zich te bekeren, is volgens een jihaddeskundige binnen de inlichtingenwereld een serieuze aanwijzing dat er plannen zijn om de politicus iets aan te doen. „In de Koran staat dat iedereen die je aan gaat vallen, een individu of een land of regio, je vooraf, doorgaans twee maanden, moet waarschuwen dát je gaat aanvallen en dat men de tijd krijgt zich te bekeren. Osama bin Laden deed dat twee maanden voor ’9/11’, de waarschuwing werd gegeven twee maanden voor de aanslagen in Londen en de aanslagen in Madrid. Ook twee maanden voor de Duitse verkiezingen, maar toen werd een grote terreurgroep opgepakt.”

(Bron: Telegraaf)

Pizzaman
08-04-11, 09:00
Weet je wat de conclusie nou is die ik trek:

Alleen al door weer een stuk mogelijk knip-en-plak werk aan te kondigen,
weet Wilders de idioten uit de schaduw te lokken.

De politie zal wel jaloers zijn. Stel je voor ze kondigen aan dat er over twee jaar een portemonnee met geld ergens op plaats A zal liggen,
en vervolgens komen alle zakkenrollers filmpjes van zichzelf inleveren hoe ze de klus gaan klaren. :roker:

Het maakt niet eens uit of die film er komt, en of ie nou ruk is.
De halve zolen maken zich al kenbaar en bewijzen Wilders' stelling ook nog eens een keer. :fuckit:

marces
08-04-11, 09:04
Zou Wilders werkelijk zo naïef dat hij zelf niet bedacht heeft dat er mensen zijn die het op zijn leven voorzien hebben? Er loopt niet voor niks zoveel beveiligingspersoneel om hem heen. Misschien is het nooit zo expliciet naar buiten gebracht, maar dat dit leeft in bepaalde kringen is wel duidelijk. Ik ben geen Wilders aanhanger, maar dit soort bedreigingen zijn natuurlijk idioot en barbaars en absoluut niet te tolereren.

mark61
08-04-11, 09:52
Nou gelukkig krijgt ie aandacht, dat dat belastinggeld voor beveiligiing nog ergens aan besteed wordt. Het begon een bijzonder matige gimmick te worden.

Pizzaman
08-04-11, 10:07
Zou Wilders werkelijk zo naïef dat hij zelf niet bedacht heeft dat er mensen zijn die het op zijn leven voorzien hebben? Er loopt niet voor niks zoveel beveiligingspersoneel om hem heen. Misschien is het nooit zo expliciet naar buiten gebracht, maar dat dit leeft in bepaalde kringen is wel duidelijk. Ik ben geen Wilders aanhanger, maar dit soort bedreigingen zijn natuurlijk idioot en barbaars en absoluut niet te tolereren.
Natuurlijk weet ie dat wel. Maar gezien het toch al het geval is zal het hem boeien.
Hij rookt de mollen uit het hol, de eerste is al boven... :lole:


Nou gelukkig krijgt ie aandacht, dat dat belastinggeld voor beveiligiing nog ergens aan besteed wordt. Het begon een bijzonder matige gimmick te worden.

:wijs: Ja de zonnebril kan weer op. :bril:

Max Stirner
08-04-11, 11:26
Nou gelukkig krijgt ie aandacht, dat dat belastinggeld voor beveiligiing nog ergens aan besteed wordt. Het begon een bijzonder matige gimmick te worden.


Wat je verder ook van Wilders' persoontje moge denken - als hij onbeveiligd zou rondbanjeren, ligt hij binnen een week in het ziekenhuis of een doodskist.


Is het echt zo dat je dat in twijfel trekt ? Op basis van wat ?

knuppeltje
08-04-11, 12:08
Wat je verder ook van Wilders' persoontje moge denken - als hij onbeveiligd zou rondbanjeren, ligt hij binnen een week in het ziekenhuis of een doodskist.

Ik vind het eigenlijk net zoiets als bij andere mensen die vanuit een constante lust naar weer een nieuwe adrenaline-shot, steeds weer het gevaar opzoeken.
Alleen geloof ik niet dat daarbij iedereen vindt dat zo iemand tegen elke kosten gered moet worden.
Dat vinden we ook allang niet meer voor oudere zieken, terwijl die heel vaak hun levensgevaarlijke ziekte niet eens hebben uitgelokt.
Waarom mag iemand met een veel te grote bek zijn waanzinnige en levensgevaarlijke hobby op kosten van de gemeenschap alsmaar blijven uitoefenen?

mark61
08-04-11, 12:14
Wat je verder ook van Wilders' persoontje moge denken - als hij onbeveiligd zou rondbanjeren, ligt hij binnen een week in het ziekenhuis of een doodskist.


Is het echt zo dat je dat in twijfel trekt ? Op basis van wat ?

Tsja, dat geloof ik dus niet. Het fijne voor jou is dat we het niet kunnen uitproberen.

Er zijn nu in dit verband 2 moorden geweest; beiden waren uitzonderlijk. Het zet voor mij geen trend. Er was een extreme Hollander zoals we nog nooit gezien hebben, het is mij nooit duidelijk geworden wat voor iemand dat was, of ie als gestoord geclassificeerd moet worden, en een Marokkaan met duidelijk geestelijke problemen.

Het zegt wel iets over Nederland, ik geloof niet dat De Winter etc. ondergedoken zijn.

rbn
08-04-11, 12:15
Wat je verder ook van Wilders' persoontje moge denken - als hij onbeveiligd zou rondbanjeren, ligt hij binnen een week in het ziekenhuis of een doodskist.


wat je oogst.....

mark61
08-04-11, 12:16
Ik vind het eigenlijk net zoiets als bij andere mensen die vanuit een constante lust naar weer een nieuwe adrenaline-shot, steeds weer het gevaar opzoeken.
Alleen geloof ik niet dat daarbij iedereen vindt dat zo iemand tegen elke kosten gered moet worden.

Toch vind ik niet dat dat fysieke aanvallen rechtvaardigt. Noch bedreigingen.

O tempora o mores.

knuppeltje
08-04-11, 12:18
Toch vind ik niet dat dat fysieke aanvallen rechtvaardigt. Noch bedreigingen.

O tempora o mores.

Ik ook niet. De vraag is wel in hoeverre de gemeenschap daarvoor mag opdraaien.

mark61
08-04-11, 12:19
wat je oogst.....

Het spreekwoord begint wat je zaait...

Hij zaait een hoop geblaat. Wat ie zou moeten oogsten is meer geblaat, maar geen fysieke aanvallen. Dat is een grens. Een heilige grens. De grens tussen beschaving en barbarij.

Het is tekenend voor de stand van de Nederlandse beschaving. Jezelf het recht toekennen aanklager, rechter en beul te zijn. Een ego van hier tot de Veluwe danwel de Rif, of Mekka, zo je wil, in de voorliggende gevallen.

Wat geeft iemand het recht iemand anders te vermoorden? Niets. Geen godsdienst, geen heilige overtuiging, geen heilig recht aan je zijde.

Die twee zijn verachtelijk. Vinden zichzelf de held, maar zijn uitschot.

mark61
08-04-11, 12:22
Ik ook niet. De vraag is wel in hoeverre de gemeenschap daarvoor mag opdraaien.

De gemeenschap moet zijn leden beschermen tegen de reële dreiging van moord.

John2
08-04-11, 12:32
Oppakken en het land uit of berechten op grond van staatsveiligheid.

knuppeltje
08-04-11, 12:34
De gemeenschap moet zijn leden beschermen tegen de reële dreiging van moord.

Dagelijks uiten mensen zich ergens tegen, ook tegen de islam en moslims, zonder dat die beveiliging nodig hebben.

Iemand die op zo'n idiote manier als Wilders steeds het gevaar over zich afroept heeft voor mij geen enkel recht op constante beveiliging op kosten van de gemeenschap. Laat hem dat maar mooi zelf betalen.

knuppeltje
08-04-11, 12:35
Oppakken en het land uit of berechten op grond van staatsveiligheid.

Wilders?

Max Stirner
08-04-11, 12:48
Tsja, dat geloof ik dus niet. Het fijne voor jou is dat we het niet kunnen uitproberen.

Er zijn nu in dit verband 2 moorden geweest; beiden waren uitzonderlijk. Het zet voor mij geen trend. Er was een extreme Hollander zoals we nog nooit gezien hebben, het is mij nooit duidelijk geworden wat voor iemand dat was, of ie als gestoord geclassificeerd moet worden, en een Marokkaan met duidelijk geestelijke problemen.

Het zegt wel iets over Nederland, ik geloof niet dat De Winter etc. ondergedoken zijn.


Lars Vilks, Kurt Westergaard, Benno Barnard ... en dan zullen we maar niet over de Europese grenzen (naar Pakistan bijv.) kijken.


Maak me geen enkele illussie over het lot van Wilders als hij vogelvrij wordt verklaard, vind niet dat hij dat 'uitlokt' en betaal heel graag belasting om hem tegen de barbaren te beschermen.

Abu_Hurayrah
08-04-11, 12:51
Weerlegging vanuit Saoedi Arabië op Sharia4Holland:

http://www.youtube.com/watch?v=xlqOc7YsPt8

Max Stirner
08-04-11, 12:54
wat je oogst.....


Das ook een mening.

Vind zelf dus dat we ons publieke figuren te allen tijden, koste wat het kost, moeten beschermen tegen diegenen die zich van geweld bedienen / dat goedkeuren omdat ze zelfs te onnozel zijn om een spreekwoord te onthouden.

Max Stirner
08-04-11, 12:58
Dagelijks uiten mensen zich ergens tegen, ook tegen de islam en moslims, zonder dat die beveiliging nodig hebben.

Iemand die op zo'n idiote manier als Wilders steeds het gevaar over zich afroept heeft voor mij geen enkel recht op constante beveiliging op kosten van de gemeenschap. Laat hem dat maar mooi zelf betalen.


Dus toch 'boontje komt om zijn loontje' ?

knuppeltje
08-04-11, 13:02
Dus toch 'boontje komt om zijn loontje' ?

Ik vind dat als iemand totaal nutteloos steeds maar het gevaar opzoekt, dat die zijn of haar gang maar moet gaan, maar dat de gemeenschap daarvoor niet constant voor de kosten voor die hobby moet opdraaien.

Max Stirner
08-04-11, 13:04
Ik vind dat als iemand totaal nutteloos steeds maar het gevaar opzoekt, dat die zijn of haar gang maar moet gaan, maar dat de gemeenschap daarvoor niet constant voor de kosten voor die hobby moet opdraaien.

Ik niet.

Pizzaman
08-04-11, 13:05
Ik vind dat als iemand totaal nutteloos steeds maar het gevaar opzoekt, dat die zijn of haar gang maar moet gaan, maar dat de gemeenschap daarvoor niet constant voor de kosten voor die hobby moet opdraaien.

Dus de AIDS medicijnen en verdere SOA bestrijding ook maar uit het ziekenfonds... :cheefbek:
Verder alle sporters moeten het ook maar zelf uitzoeken als ze wat oplopen.
Gipsvluchten, opzouten die handel.

Wat nou ziekmelden op je werk, had je maar verstandig moeten zijn... :zegniets:

knuppeltje
08-04-11, 13:12
Ik niet.

Dat dacht ik wel. Maar dat neemt niet weg dat dit kabinet alsmaar roeptoetert dat de burger heel goed in staat is om zijn eigen zaakjes goed te regelen, en daardoor flink wil bezuinigen, zelfs op de gezondheidszorg.
Het laten vallen van de staatssteun aan Wilders beveiliging lijkt mij een mooi gebaar om te laten zien dat de burger Wilders zijn zaakjes prima kan regelen.

Max Stirner
08-04-11, 13:23
Dat dacht ik wel. Maar dat neemt niet weg dat dit kabinet alsmaar roeptoetert dat de burger heel goed in staat is om zijn eigen zaakjes goed te regelen, en daardoor flink wil bezuinigen, zelfs op de gezondheidszorg.
Het laten vallen van de staatssteun aan Wilders beveiliging lijkt mij een mooi gebaar om te laten zien dat de burger Wilders zijn zaakjes prima kan regelen.


Los van het heilige principe - de staat dient zijn onderdanen te beschermen tegen geweld van barbaren, zeker als de vrijheid van meningsuiting van publieke figuren / politici in het geding is ...;


Wat denk je dat er hier in dit fijne landje gaat gebeuren als Wilders straks met een afgehakt hoofd en een briefje in zijn borst op het Binnenhof ligt ?

Het lijkt me - alleen dus al om puur pramatische redenen - vrij verstandig jaarlijks een paar miljoen euri's te investeren om dat, niet bepaald onrealistische, scenario te voorkomen.

knuppeltje
08-04-11, 13:32
Dus de AIDS medicijnen en verdere SOA bestrijding ook maar uit het ziekenfonds... :cheefbek:
Verder alle sporters moeten het ook maar zelf uitzoeken als ze wat oplopen.
Gipsvluchten, opzouten die handel.

Wat nou ziekmelden op je werk, had je maar verstandig moeten zijn... :zegniets:

Op de gezondheidszorg zal dit kabinet heel fors bezuinigen.

Sporters moeten zich tegenwoordig bijverzekeren als ze lid van sportclubs zijn toch? Verder betaalt iedereen premie voor de ziekte en ongevallen verzekering. Nergens heb ik het over afschaffen van de ziekenfondspremie.

Werkgevers hebben al heel wat afgeklaagd over het ziekteverzuim door sportende werknemers. En over de kosten van het ongezond leven zijn er in de loop der jaren ook al heel wat debatten gevoerd. Ook over de risico's die onverantwoordelijke sporters, zoals bergbeklimmers, solo zeezeilers en weet ik niet wat meer, nemen.

Ik heb zelf een aantal keren de Noordzee overgezeild. De risico's daarvan heb ik altijd als mijn eigen verantwoordelijkheid beschouwd en van niemand anders.

knuppeltje
08-04-11, 13:43
Los van het heilige principe - de staat dient zijn onderdanen te beschermen tegen geweld van barbaren, zeker als de vrijheid van meningsuiting van publieke figuren / politici in het geding is ...;

Wat denk je dat er hier in dit fijne landje gaat gebeuren als Wilders straks met een afgehakt hoofd en een briefje in zijn borst op het Binnenhof ligt ?

Het lijkt me - alleen dus al om puur pramatische redenen - vrij verstandig jaarlijks een paar miljoen euri's te investeren om dat, niet bepaald onrealistische, scenario te voorkomen.

Dagelijks keren diverse mensen zich publiekelijk ergens ten principale tegen, ook tegen de islam en moslims, zonder dat die beschermt hoeven worden. Niet omdat die geen gebruik maken van het recht op vrije meningsuiting, maar omdat zij daarvan wel gebruikmaken zonder constant hele bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten.
Voor wie dat toch wil doen, heb ik geen enkele zin om daarvoor te betalen.

Vergaat Nederland na elke moord? Ik wed dat we allemaal gewoon doorgaan met ademhalen.

Laat Wilders dat mooi zelf betalen.

John2
08-04-11, 13:48
Dagelijks uiten mensen zich ergens tegen, ook tegen de islam en moslims, zonder dat die beveiliging nodig hebben.

Iemand die op zo'n idiote manier als Wilders steeds het gevaar over zich afroept heeft voor mij geen enkel recht op constante beveiliging op kosten van de gemeenschap. Laat hem dat maar mooi zelf betalen.
Laten we dan eens beginnen te stoppen met betalingen aan de miljarden verslinderende AZC, waar hoofdzakelijk vluchtelingen zitten die ook moesten vluchten, omdat ze opstonden en opkwamen voor hun waarheid.

knuppeltje
08-04-11, 13:54
Laten we dan eens beginnen te stoppen met betalingen aan de miljarden verslinderende AZC, waar hoofdzakelijk vluchtelingen zitten die ook moesten vluchten, omdat ze opstonden en opkwamen voor hun waarheid.

Voor de waarheid. Dat mag voor mij wel wat kosten.

Max Stirner
08-04-11, 14:02
Dagelijks keren diverse mensen zich publiekelijk ergens ten principale tegen, ook tegen de islam en moslims, zonder dat die beschermt hoeven worden. Niet omdat die geen gebruik maken van het recht op vrije meningsuiting, maar omdat zij daarvan wel gebruikmaken zonder constant hele bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten.
Voor wie dat toch wil doen, heb ik geen enkele zin om daarvoor te betalen.

Vergaat Nederland na elke moord? Ik wed dat we allemaal gewoon doorgaan met ademhalen.

Laat Wilders dat mooi zelf betalen.


Uiteindelijk komt het er dus gewoon op neer dat je het heel logisch en begrijpelijk vindt dat Wilders zijn leven niet zeker is


En daar scheiden onze wegen dus al, volledig. Ben daar nogal zwart-wit in.

John2
08-04-11, 14:22
=knuppeltje;4656237]Dagelijks keren diverse mensen zich publiekelijk ergens ten principale tegen, ook tegen de islam en moslims, zonder dat die beschermt hoeven worden. Niet omdat die geen gebruik maken van het recht op vrije meningsuiting, maar omdat zij daarvan wel gebruikmaken zonder constant hele bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten.
Wie zet wie nu eigenlijk tegen elkaar op, wie zaait er twee strijd binnen de samenleving en laten we dan jou vergelijking nemen, dus is dit;
A. Een Wilders die wenst te tonen in de media dat er binnen de Islam veel geweld voorkomt.
B. Een groep mensen in de samenleving die wensen dat iedere kritiek op hen deze persoon het moet bekopen met de dood of enge erge ziektes?


Voor wie dat toch wil doen, heb ik geen enkele zin om daarvoor te betalen.
Laten we dan stoppen met alle betalingen en gewoon de wet van de sterkste hier laten gelden, dan kunnen we kijken hoe sociaal Nederland echt is, zonder recht en orde!!!


Vergaat Nederland na elke moord? Ik wed dat we allemaal gewoon doorgaan met ademhalen.
Dat is een totaal verkeerde gedachte, iedere aanslag en moord, heeft ook in Nederland zijn uitwerking, namelijk bij iedere moord, zijn er binnen zijn sociale groep personen die ook in staat zijn een moord te plegen (1:50).


Laat Wilders dat mooi zelf betalen.
Hierbij maak jij een rechtstaat tot een bananen republiek en zou Nederland niet veel verschillen met staten zoals wij die kennen in Afrika, Azië en Zuid Amerika.

Abu_Hurayrah
08-04-11, 17:35
Weerlegging vanuit Saoedi Arabië op Sharia4Holland:

http://www.youtube.com/watch?v=xlqOc7YsPt8

De transcriptie van deze mooie youtube:


De valse methodiek van Sharia4Holland

Shaykh Abu ´Umar Usaamah ibn ´Ataayaa al-´Utaybee

Vraag: Shaykh, bij ons in Nederland is er een groep jongeren opgedoken, deze groepering presenteert zich als “Sharia4Holland”. Datgene wat van hen duidelijk is geworden is dat zij de Islamitische regeringsleiders en de algemene moslims voor ongelovigen verklaren. Zij streven ernaar om de Islamitische wetgeving (shari’a) in Nederland in te voeren en dit door middel van boodschappen die verstuurd zijn middels youtube naar de koningin van Nederland. Hij (Aboe ‘Imraan) noemde haar in die boodschap at-Taaghiya en nodigde haar uit naar de Islaam. Hij dreigde haar dat zij onderweg waren en dat de vlag van de Islaam boven het Koninklijke paleis zal wapperen. Wat is het oordeel over de handelingen van deze jongeren?

Antwoord: Alle lof is aan Allaah de Heer der werelden en de salaat en salaam over onze profeet Mohammed en over zijn familie en al zijn metgezellen, vervolgens:

Het heeft mij bereikt wat de persoon “Aboe ‘Imraan” en zijn groepering verrichten aan verwerpelijke daden die niet door de Islamitische wetgeving worden goedgekeurd en tegenstrijdig zijn aan de Islamitische religie en ook de schoonheden en de goedheid hiervan teniet doet. Deze mensen, zelfs wanneer zij zich toeschrijven aan de moslims en Islaam, zijn extremistische en terroristische afgedwaalden! En dit is, doordat deze mensen gerekend worden tot een sekte waarvoor de boodschapper van Allaah – Salla Allaahoe ‘Alayhi Wasallam- heeft gewaarschuwd en deze sekte zijn de khawaarij. En van dit volk is beschreven dat het de salaah verricht en de Qoraan reciteert, wel bezit het veel uiterlijke kenmerken van het praktiseren van de Islaam alleen de harten van het volk zijn duister. Zij reciteren de Qoraan en deze komt niet verder dan hun kelen, zij reciteren de Qoraan en deze vervloekt hen. Zij zijn de mensen van begeertes (ashaab hawaa) en de verdraaiers en veranderaars van de Islamitische wetgeving. Deze mensen worden gerekend tot de sekte van de khawaarij, zij verklaren alle Islamitische leiders tot ongelovigen. Wat voor Islamitische wetgeving willen zij toepassen? En wat voor Islaam claimen zij naar uit te nodigen en te verspreiden? De moslims worden geteisterd door deze khawaarij en [door] diegenen die dezelfde weg bewandelen zoals Osama bin Laden en Ayman ad-Dhawaahirie en deze persoon, Aboe ‘Imraan, bewandelt hun weg, hij verklaart de Islamitische leiders tot ongelovigen en hij zegt dit zonder enig schaamte.

Ten tweede wat de verdorvenheid van deze mensen aantoont is dat zij het huis niet via de voordeur betreden (Arabisch spreekwoord: dat zij niet beginnen bij hetgeen zij moeten beginnen). Zij zijn afgeweken van de manier van uitnodigen [naar Allaah] van de gezondenen (boodschappers & profeten). Alle profeten van Allaah zijn begonnen met het uitnodigen van de mensen naar de eenheid van Allaah en het zuiveren van de aanbiddingen aan Hem [alleen]. De profeet –Salla Allaahoe ‘Alayhie wasallam- heeft zijn naasten en zijn stam 3 jaar lang in het geheim uitgenodigd [naar Allaah] en vervolgens heeft hij 10 jaar lang openlijk uitgenodigd [naar Allaah] in Mekkah op bevel van Allaah. Hij nodigde uit naar de Tawhied. De zakaat met haar vastgestelde percentage werd nog niet verplicht gesteld, behalve algemene uitgaven. Het gebed werd hem verplicht gesteld in het 10de jaar na zijn bi’thah (bevel om uit te nodigen naar Allaah) –Salla Allaahoe ‘Alayhie wasallam- op de nacht van de hemelreis (Israa wal-mi’raaj) volgens de meest correcte mening . In Mekkah beval hij slechts de Tawhied en het gebed vanaf het 10de jaar na zijn bi’thah –Salla Allaahoe ‘Alayhie wasallam- en hij beval het uitgeven en het geven van aalmoezen met een algemeen bevel en [hij beval] de goede gedragingen en manieren. Toen hij vervolgens emigreerde naar Medinah en over een land heerste werd hij een Imaam (regeringsleider) voor de moslims. De zakaat met haar vastgestelde percentage en het vasten en de rest van de wetgevingen werden hier verplicht gesteld.

Zij zijn begonnen met het uitnodigen van de mensen om koningen en leiders te worden, zij willen de sharia van bovenaf invoeren zoals zij beweren en dit is de methodiek van de afgedwaalde sekten en de ontspoorde groeperingen. Zij zijn degenen die beginnen met het uitnodigen van de mensen doormiddel van leiderschap.

En jullie kennen de overlevering, die een zwakte heeft in zijn ketting, dat de Qoraish naar de boodschapper van Allaah – Salla Allaahoe ‘Alayhie Wasallam- kwamen en hem vroegen om te stoppen met het uitnodigen naar de tawhied en dat hij hun afgoden niet zou uitschelden, dan zouden zij hem [in ruil hiervoor] leider over hen maken of hem een vrouw ten huwelijk geven [die hij wenste] of hem bezit geven. Maar hij weigerde en bleef uitnodigen naar de tawhied. Hij was niet gekomen om het leiderschap te verkrijgen. En in de overlevering van Heraclus waarin hij vroeg over onze profeet Mohammed – ‘Alayhie salaat wasalaam- of hij –Salla Allaahoe ‘Alayhie wasallam- om leiderschap vroeg en of er onder zijn voorvaderen koningen bevonden? Zeiden zij “Nee!”. Heraclus zei dat als er iemand van zijn voorvaderen koning was dan konden wij zeggen dat hij het koningschap van zijn voorvaderen wilde opeisen.

En het authentieke van het verhaal van het verzoek van Qoraish is dat de Qoraish naar zijn oom Abie Taalib waren geweest en tegen hem zeiden: “Heb jij Ahmed gezien (zij bedoelden Mohammed) hij schaadt onze gezelschappen en gebedshuizen.” Hij schaadt hen met wat? Door hen uit te nodigen naar de tawhied en Allaah heeft het hem verboden om de afgoden van de afgoddienaren te bespoten Allaah de meest verhevene zei:



وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَيَسُبُّواْ اللّهَ عَدْواً بِغَيْرِ عِلْمٍ

{En bespot niet degenen die naast Allaah (goden) aanroepen zodat zij Allaah niet vijandig zonder kennis bespotten.} [al-An’aam: 108]


Datgene wat hen schaadt is de uitnodiging naar de tawhied. Aboe Taalib zei: “ O ‘Aqiel (de broer van ‘Ali –radia Allaahoe ‘anhoe-) breng mij Mohammed.” Aqiel ging en kwam terug met Mohammed – Salla Allaahoe ‘Alayie wasallam-. Aboe Taalib zei: “ O zoon van mijn broer, jouw neven beweren dat jij hun gezelschappen en gebedshuizen schaadt, stop hiermee.” Zij wilden van de boodschapper van Allaah –Salla Allaahoe ‘Alayhie wasallam- dat hij stopte hen uit te nodigen naar de tawhied. De boodschapper van Allaah – Salla Allaahoe ‘Alayhie wasallam- wierp een blik naar de lucht en zei: “ Ik ben niet in staat om dat voor jullie te laten, behalve wanneer jullie mij een vlam daarvan (de zon) brengen” Met andere woorden: ‘ik ben niet in staat om de uitnodiging naar tawhied te laten zelfs wanneer jullie mij een stuk vuur uit de zon brengen’. Aboe Taalib zei: “ De zoon van mijn broer heeft niet gelogen, ga dus terug.”

Abu_Hurayrah
08-04-11, 17:36
Vervolg:

De boodschapper van Allaah –Salla Allaahoe ‘Alayhie wasallam- heeft de mensen uitgenodigd naar de tawhied, het geloven (al-imaan), het kennen van Allaah, het kennen van de leiding en het kennen van de waarheid. Hij heeft hen niet direct uitgenodigd naar leiderschap maar nadat de religie verankerd werd in de harten van de mensen en zij de status van de Islaam kenden.

Ten derde toen de boodschapper van Allaah – Salla Allaahoe ‘Alayhie wasallam- een land had en de autoriteit had over zijn leger en mannen, en boodschappen schreef naar de koningen en leiders, heeft hij toen de grenzen overschreden en is hij toen slecht geweest in zijn toespraak? Wel, hij –Salla Allaahoe ‘Alayhie wasallam- zei: Bismillaahi Rahmaanie Rahiem, van Mohammed ibn ‘Abdillaah de boodschapper van Allaah naar Heraclus de grootheid van Rome, wordt moslim en je zult veilig zijn en Allaah zal jouw beloning verdubbelen. Wanneer jij je zult afkeren dan neem je de zonden van de ar-risiyien (de boeren) op je geweten.



قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى كَلَمَةٍ سَوَاء بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلاَّ نَعْبُدَ إِلاَّ اللّهَ وَلاَ نُشْرِكَ بِهِ شَيْئاً

{Zeg: “ O mensen van het boek, kom tot een gelijkluidend woord tussen ons en jullie: dat wij niemand behalve Allaah aanbidden en dat wij geen deelgenoten aan hem toekennen..”} [Ale-Imraan: 64]


De boodschapper van Allaah –Salla Allaahoe ‘Alayhie wasallam- heeft alle koningen geschreven met goede bewoordingen en datgene wat passend is voor hen en hun situatie.

En in de overlevering, die in zijn ketting een zwakte bevat maar waarvan de betekenis correct is: “Wanneer een persoon bij jullie komt die gerespecteerd wordt door zijn volk, wees dan goed voor hem.”

En een andere overlevering die ook zwakte heeft in zijn ketting maar een correcte betekenis heeft: “Geef de mensen hun [gepaste] positie.” De ketting heeft een zwakte maar de betekenis is correct, of “Ik ben bevolen om de mensen hun [gepaste] positie toe te kennen.” Dit waren zijn manieren –Salla Alaahoe ‘Alayhie wasallam-. “Naar Heraclus de grootheid van Rome en hij schreef naar Kisraa, hij schreef naar Muqawqus de leider van Egypte, naar an-Najaashie de leider van Habasha en naar Ibnay al-Jalandie in ‘Ammaan. Hij schreef naar de koningen om hen naar Allaah en de tawhied uit te nodigen. En [Allaah] Soenhaanahoe wa Ta’ala zei tegen Moesa -‘Alayhie salaam- en zijn broer Haaroen dat zij tegen Far’awn moesten zeggen:



فَقُولَا لَهُ قَوْلاً لَّيِّناً لَّعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى

{Spreek hem aan met een mild woord opdat hij zal nadenken of vrezen.”} [Taha: 43]


Het aanspreken van de niet-moslims zoals de afgoddienaren en de mensen van het boek (Joden & Christenen) en anderen heeft wijsheid nodig. Allaah Jalla wa ‘Allaa zegt:



وَلَا تُجَادِلُوا أَهْلَ الْكِتَابِ إِلَّا بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ

{En bediscussieer de mensen van het boek slechts op de beste wijze .} [al-‘Ankaboet: 46]


Hij (Allaah) heeft bevolen om de mensen van het boek aan te spreken op de best gepaste wijze. Hij heeft niet gezegd: verklaar hen tot ongelovigen en bedreig en chanteer hen, terwijl jij helemaal niets bezit. En de situatie van deze [mensen] is heel erg vreemd, zij zijn inwoners en te gast in de Nederlandse staat, is dit dan de manier hoe zij met hen omgaan en hun sympathie verkrijgen om vervolgens de Islaam te verduidelijken? Is dit de [juiste] weg? Met dit soort manieren jaagt men de mensen weg bij de Islaam en de mensen van Islaam. En het is ook vreemd dat dit soort interviews worden uitgezonden op officiële zenders en dit behoort tot de grootste middelen om de mensen weg te houden bij de Islaam omdat de mensen die de Islaam niet kennen en onwetend zijn over de realiteit ervan. Wanneer zij deze mensen zien die de Islaam presenteren, geen respect tonen voor hun leiders of voor het land dat hen te gast neemt en slecht zijn ten opzichte van hun grootheden en hun leiders. Wat voor gedachten zullen zij dan verkrijgen over de Islamitische religie en de karaktereigenschappen van de moslims? Wordt wakker o moslims! En weet dat deze [sharia4holland] de Islamitische religie niet vertegenwoordigen en de Islaam is vrij van hen.

En wij zeggen tegen Nederland, zowel tegen de koningin als tegen het volk, de Islamitische religie is een religie van barmhartigheid, leiding en geluk. Wordt moslim en jullie zullen succesvol zijn, zeg La ilaha ila Allaah ( niemand heeft het recht om aanbeden te worden behalve Allaah), aanbidt Allaah alleen zonder deelgenoten aan hem toe te kennen. Zoals Moesaa (Mozes) – ‘Alayhie salaam- hiernaar uitnodigde en zoals Iesaa (Jezus) –‘Alayhie salaam- hiernaar uitnodigde. De Islamitische religie respecteert alle profeten en gezondenen, verblijdt de mensheid en verduidelijkt aan hen de leiding. De Islamitische religie is een religie van liefde, oprechtheid, deugd, reinheid en hoogstaande eigenschappen. Bestudeer de Islaam en leer de schoonheden ervan en kijk naar wat de geleerden van de Islaam hebben geschreven over de schoonheden van de Islaam. Laat jullie niet misleiden en oordeel niet aan de hand van bepaalde daden van moslims die niet de echte Islaam presenteren. De echte Islaam is terug te vinden in de Noble Qoraan en is terug te vinden in de Soennah van de boodschapper van Allaah – Salla Allaahoe ‘Alayhie wasallam-. En wees gewaarschuwd voor de vervalsing van de geschiedenis van de moslims en de biografie van de boodschapper van de Heer der werelden Mohammed –Salla Allaahoe ‘Alayhie wasallam-. Keer terug naar de oorspronkelijke bronnen die erkend zijn bij de moslims. Leer de echte Islaam kennen en wees gewaarschuwd voor deze verderfzaaiers die spreken namens de moslims terwijl de moslims vrij zijn van hen.

Wij vragen Allaah –soenbhaanahoe wa Ta’aala- dat Hij deze natie leidt naar de Islaam en hen en hun toestand verbeterd. En Allaah de meest verhevene weet het beste.[/COLOR]

Team an-nasieha

rbn
08-04-11, 17:51
Das ook een mening.

Vind zelf dus dat we ons publieke figuren te allen tijden, koste wat het kost, moeten beschermen tegen diegenen die zich van geweld bedienen / dat goedkeuren omdat ze zelfs te onnozel zijn om een spreekwoord te onthouden.

het is geen mening maar een vaststelling.. iemand die agressief is jegens anderen zal agressie terugkrijgen.. om een eigen spreekwoord te gebruiken: wie kwaad doet; kwaad ontmoet

Karin.N
08-04-11, 18:05
het is geen mening maar een vaststelling.. iemand die agressief is jegens anderen zal agressie terugkrijgen.. om een eigen spreekwoord te gebruiken: wie kwaad doet; kwaad ontmoet

Je kunt deze uitspraak doen om de bedreigingen aan wilders te rechtvaardigen.

Maar je laat tegelijkertijd het gelijk van wilders zien, en dat vind ik heel eng!

John2
08-04-11, 18:16
het is geen mening maar een vaststelling.. iemand die agressief is jegens anderen zal agressie terugkrijgen.. om een eigen spreekwoord te gebruiken: wie kwaad doet; kwaad ontmoet

Dus eigenlijk zeg jij dat Wilders gelijk had met zijn eerste flimpje waarin hij de gruwelbeelden toonden, "wie gruwel toont die gruwel ontmoet"?

rbn
08-04-11, 18:22
Je kunt deze uitspraak doen om de bedreigingen aan wilders te rechtvaardigen.

Maar je laat tegelijkertijd het gelijk van wilders zien, en dat vind ik heel eng!


het is min of meer een natuurwet dat als je een ander agressief gaat bejegenen je vervolgens agressie terug zult krijgen..
test het maar uit: ga midden op straat op een zeepkist staan om voorbijgangers te beledigen en te kwetsen.. moet je eens opletten hoe vlug je dan ruzie krijgt.. waarschijnlijk heb je binnen 10 minuten te maken met fysiek geweld..