PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV: veel lotgenotes Sahar kunnen niet blijven



Joesoef
09-04-11, 08:45
PVV: veel lotgenotes Sahar kunnen niet blijven

www.nrc.nl
door Pim van den Dool (http://www.nrc.nl/nieuws/door/pim-van-den-dool/)

Binnenland (http://www.nrc.nl/nieuws/categorie/binnenland/) De PVV steunde gisteren het besluit van minister Leers (Immigratie en Asiel) om het Afghaanse meisje Sahar en haar familie een verblijfsvergunning te geven (http://www.nrc.nl/nieuws/2011/04/08/sahar-en-familie-mogen-in-nederland-blijven/) omdat de minister tegelijkertijd de gevolgen voor vergelijkbare gevallen wil beperken.
PVV-Kamerlid Sietse Fritma zei gisteravond tegen persbureau Novum dat Leers in het geval van Sahar een nieuw ambtsbericht van het ministerie van Buitenlandse Zaken niet kon negeren. Daarin staat dat te zeer verwesterde meisjes in Afghanistan extra gevaar lopen slachtoffer te worden van geweld. Dat geldt echter niet voor alle Afghaanse meisjes, stelt Fritsma:

“Er is nu voor gezorgd dat niet honderden maar slechts tientallen kinderen in aanmerking kunnen komen voor verblijf. De gevolgen blijven zo beperkt.”
Leers zei gisteren op een persconferentie over de zaak-Sahar dat er in Nederland ongeveer vierhonderd Afghaanse meisjes zijn die te vergelijken zijn met Sahar. Hij beloofde elk geval individueel te toetsen, maar zei ook dat de sombere situatie in Afghanistan niet automatisch betekent dat ieder meisje er te vrezen heeft. Leers schat zelf dat veertig tot honderd meisjes kans maken op een verblijfsvergunning.

Joesoef
09-04-11, 08:46
Benieuwd op basis waarvan men die afweging maakt.

Pizzaman
09-04-11, 11:34
Benieuwd op basis waarvan men die afweging maakt.

Naar mijn idee zou het moeten gebeuren op basis van de ouders.
Inkomen, opleiding etcetera. Kijk of ze werk hebben, strafblad, weet ik veel.

mark61
09-04-11, 11:35
Het wordt steeds debieler. Wat is een te verwesterd meisje? Ik zou die asielzoekers dan maar opsluiten in fundikampen, dan kan je ze nog terugsturen :cheefbek:

In Irak lopen ze zeker geen risico? Te verwesterde jongens net wat minder, tenzij ze homofiel zijn?

Totaal in de war.

Joesoef
09-04-11, 11:37
Het wordt steeds debieler. Wat is een te verwesterd meisje? Ik zou die asielzoekers dan maar opsluiten in fundikampen, dan kan je ze nog terugsturen :cheefbek:


Thuis situatie nabootsen?

John2
09-04-11, 11:40
Benieuwd op basis waarvan men die afweging maakt.
Muntstuk.

Pizzaman
09-04-11, 11:48
Muntstuk.

Zo gek is dat nog niet.

In Australie doen ze het ook min-of-meer zo.
Ze hebben een bepaald aantal visa beschikbaar, dan zoekt men eerst uit wie in aanmerking komt.
Daarvoor zijn duidelijke criteria aanwezig. Gewilde beroepen etcetera.
Vervolgens, als er teveel zijn, houdt men een loting.

Ben je niet ingeloot? Pech gehad, volgend jaar verse visa.

mark61
09-04-11, 11:57
Thuis situatie nabootsen?

En dan? Vader drinkt bier en dochter mag naar de disco, die willen we hebben :lole:

Bofko
09-04-11, 12:06
Benieuwd op basis waarvan men die afweging maakt.

Anonimiteit.

Asielzoekers die een gezicht gekregen hebben en een persoon geworden zijn kunnen rekenen op een NL-burger-lobby.'Naamloze' asielzoekers niet.

mark61
09-04-11, 12:16
Anonimiteit.

Asielzoekers die een gezicht gekregen hebben en een persoon geworden zijn kunnen rekenen op een NL-burger-lobby.'Naamloze' asielzoekers niet.

Ja, dat is een ding dat zeker is. Alleen is dat niet het beleid, denk ik :hihi:

Het aloude 'ik heb de pest aan marrekane maar Appie van om de hoek is een prima kerel'.

Magoed, niemand heeft een moreel bevredigend antwoord op hoeveel en welke immigranten je toelaat. Tis gewoon te moeilijk.

Bofko
09-04-11, 12:23
Ja, dat is een ding dat zeker is. Alleen is dat niet het beleid, denk ik :hihi:

Nee idd. Het is schipperen voor de politiek tussen ijzeren hein en slapjanus.Iets er tussenin levert de meeste stemmen op denk ik.



J
Magoed, niemand heeft een moreel bevredigend antwoord op hoeveel en welke immigranten je toelaat. Tis gewoon te moeilijk.
Yep. Je kunt het wat vergemakkelijken door de asielprocedure flink te bekorten

mark61
09-04-11, 12:47
Yep. Je kunt het wat vergemakkelijken door de asielprocedure flink te bekorten

Na, dat is dan weer onrechtvaardig, vindt men.

Uitzetting is weer heisa op zich, dat lukt meestal niet.

Bofko
09-04-11, 12:55
Na, dat is dan weer onrechtvaardig, vindt men.

Bij wie ? Ook de asielzoekers willen niet te lang in onzekerheid zitten



Uitzetting is weer heisa op zich, dat lukt meestal niet.
Ook niet als je klip en klaar ZEGT dat er binnen korte termijn 26000 uitgezet gaan worden ?:tover:

mark61
09-04-11, 13:02
Bij wie ? Ook de asielzoekers willen niet te lang in onzekerheid zitten


Ook niet als je klip en klaar ZEGT dat er binnen korte termijn 26000 uitgezet gaan worden ?:tover:

Ehm, iedereen heeft recht op beroep enzo.

Dan al helemaal niet :hihi: De meeste landen doen bijzonder moeilijk over mensen terugsturen, vaak is niet bekend waar iemand vandaan komt, en/of loopt ie juist door het terugsturen gevaar.

Bofko
09-04-11, 13:09
Ehm, iedereen heeft recht op beroep enzo.

Dan nog. Moet toch binnen een paar maanden kunnen ?

mark61
09-04-11, 13:11
Dan nog. Moet toch binnen een paar maanden kunnen ?

Niet in Nederland. Ik heb de indruk dat het rechtssysteem sowieso te weinig capaciteit heeft. Maja wie gaat er met geld schuiven tussen de departementen enzo.