PDA

Bekijk Volledige Versie : imam vermoord in Zuid-Rusland



John2
09-04-11, 11:23
Gematigde imam vermoord in Zuid-Rusland
MOSKOU - Een prominente imam die jongeren afraadde zich aan te sluiten bij militante islamitische bewegingen, is doodgeschoten in zijn huis in de onrustige Zuid-Russische deelrepubliek Dagestan. Dat berichtten Russische media zaterdag op gezag van de lokale autoriteiten.

Foto: Dijkstra bv
De imam, Mogomed Saipoetdinov, kwam door geweervuur om het leven in zijn woning in Kizlyar, vlakbij de grens met Tsjetsjenië. „Hij stond bekend om zijn compromisloze standpunt tegen iedere vorm van geweld”, aldus de plaatselijke politie. Saipoetdinov is de zesde islamitische geestelijke in een jaar tijd die wordt vermoord door extremisten.

Abu_Hurayrah
09-04-11, 12:43
De geleerden die Takfir mogen doen, zijn bekend. En die zitten vast niet in Rusland, voor zover ik weet. Dus dan is het een slachtoffer van de khawaarij, als we de berichtgeving mogen geloven.

John2
09-04-11, 13:05
De geleerden die Takfir mogen doen, zijn bekend. En die zitten vast niet in Rusland, voor zover ik weet. Dus dan is het een slachtoffer van de khawaarij, als we de berichtgeving mogen geloven.

Misschien wordt het eens tijd dat de "geleerden" binnen de Islam de koppen bij elkaar steken en eens komen tot een éénduidige uitspraak over regels binnen de Islam in zijn geheel, zodat de Moslims en Moslima's weten waaraan zij zich te houden heeft binnen de context van het geloof op de eerste plaats en waar de gelovigen zich hebben te houden in de context van de internationale gemeenschap die er zijn eigen wetten op na houd.
Nu worden er door de geleerden in bijvoorbeeld Iran een concreet uitgevaardigd die gelden binnen de Islam maar niet houdbaar is in bijvoorbeeld europa en hierdoor personen als een Wilders in hun gelijk worden gesteld, keer op keer.

Abu_Hurayrah
09-04-11, 13:25
Misschien wordt het eens tijd dat de "geleerden" binnen de Islam de koppen bij elkaar steken en eens komen tot een éénduidige uitspraak over regels binnen de Islam in zijn geheel, zodat de Moslims en Moslima's weten waaraan zij zich te houden heeft binnen de context van het geloof op de eerste plaats en waar de gelovigen zich hebben te houden in de context van de internationale gemeenschap die er zijn eigen wetten op na houd.
Nu worden er door de geleerden in bijvoorbeeld Iran een concreet uitgevaardigd die gelden binnen de Islam maar niet houdbaar is in bijvoorbeeld europa en hierdoor personen als een Wilders in hun gelijk worden gesteld, keer op keer.

Wat heeft Iran ermee te maken? Dat zijn shi'a.

In Saoedi Arabie was het tot voor kort normaal om er Turks te spreken, in zo'n mate dat ze het uiteindelijk hebben verboden.

John2
09-04-11, 13:33
Wat heeft Iran ermee te maken? Dat zijn shi'a.

In Saoedi Arabie was het tot voor kort normaal om er Turks te spreken, in zo'n mate dat ze het uiteindelijk hebben verboden.

Daarom noemde ik juist Iran, omdat daar een minderheid van een stroming binnen de Islam leeft en juist daar wel de "Heilige stad" en veel Islam geleerden zitten die bijna dagelijks met nieuwe oproepen komen.

Verder kunnen we afvragen met welke reactie Rusland komt richting Tjetjenie, nu Saipoetdinov is vermoord en of deze moord te rechtvaardigen is met al deze slachtoffers die weer gaan vallen.
Zuid Rusland verschilt in dit geval niet veel met de situatie tussen Israel en de Palestijnen, beiden een gebed zonder einde.

Abu_Hurayrah
09-04-11, 13:50
Daarom noemde ik juist Iran, omdat daar een minderheid van een stroming binnen de Islam leeft en juist daar wel de "Heilige stad" en veel Islam geleerden zitten die bijna dagelijks met nieuwe oproepen komen.

Verder kunnen we afvragen met welke reactie Rusland komt richting Tjetjenie, nu Saipoetdinov is vermoord en of deze moord te rechtvaardigen is met al deze slachtoffers die weer gaan vallen.
Zuid Rusland verschilt in dit geval niet veel met de situatie tussen Israel en de Palestijnen, beiden een gebed zonder einde.

Het klopt dat de Mu'tazila de geleerden zijn van de Khawaaridj.

De shi'a hangen de afgedwaalde rationalistische Mu'tazili geloofsleer aan.

John2
09-04-11, 13:58
Het klopt dat de Mu'tazila de geleerden zijn van de Khawaaridj.

De shi'a hangen de afgedwaalde rationalistische Mu'tazili geloofsleer aan.
Zover gaat mijn kennis niet over de Islam dan alleen naar ik meende de Khawaridj ergens afkomstig is van een Arabisch eiland waar ooit iets van de Islam moet zijn ontstaan anno 600.
Ook weet ik niet welke geleerden wie wat waar het meeste zeggenschap heeft hiervoor schiet mijn kennis te kort.

Abu_Hurayrah
09-04-11, 14:00
Zover gaat mijn kennis niet over de Islam dan alleen naar ik meende de Khawaridj ergens afkomstig is van een Arabisch eiland waar ooit iets van de Islam moet zijn ontstaan anno 600.
Ook weet ik niet welke geleerden wie wat waar het meeste zeggenschap heeft hiervoor schiet mijn kennis te kort.


سمعت الوالد يقول: المعتزلة هم مشايخ الجهمية والأشاعرة والخوارج

13 - Ik hoorde vader zeggen: al-Mu'tazilah zijn de geleerden van al-Djahmiyyah en al-Ashaa'irah en al-Khawaarij.

Bron: المجموع في ترجمة العلامة المحدث الشيخ حماد بن محمد الأنصاري , deel 2, فوائده العلمية


وسمعته يقول: لا يوجد في الدنيا رافضي إلا وهو معتزلي العقيدة

263 - En ik hoorde hem zeggen: er is op aarde geen Raafidi (Shi'a) of hij is Mu'tazili in 'Aqeedah (geloofsleer).

Bron: المجموع في ترجمة العلامة المحدث الشيخ حماد بن محمد الأنصاري , deel 2, فوائده العلمية

John2
09-04-11, 16:47
سمعت الوالد يقول: المعتزلة هم مشايخ الجهمية والأشاعرة والخوارج

13 - Ik hoorde vader zeggen: al-Mu'tazilah zijn de geleerden van al-Djahmiyyah en al-Ashaa'irah en al-Khawaarij.

Bron: المجموع في ترجمة العلامة المحدث الشيخ حماد بن محمد الأنصاري , deel 2, فوائده العلمية


وسمعته يقول: لا يوجد في الدنيا رافضي إلا وهو معتزلي العقيدة

263 - En ik hoorde hem zeggen: er is op aarde geen Raafidi (Shi'a) of hij is Mu'tazili in 'Aqeedah (geloofsleer).

Bron: المجموع في ترجمة العلامة المحدث الشيخ حماد بن محمد الأنصاري , deel 2, فوائده العلمية

Ok arabische teksten die verwijzen naar iets, wie zei deze teksten, wie was de Vader hierin en wie was de zoon/dochter?

Abu_Hurayrah
09-04-11, 17:13
Ok arabische teksten die verwijzen naar iets, wie zei deze teksten, wie was de Vader hierin en wie was de zoon/dochter?

De vader was Shaykh Hammaad al-Ansaaree, hier staat kort zijn bio:

http://salafiulama.blogspot.com/2009/11/shaykh-hammaad-ibn-muhammad-al-ansaaree.html

Wie de zoon/dochter was weet ik niet.

John2
09-04-11, 17:43
De vader was Shaykh Hammaad al-Ansaaree, hier staat kort zijn bio:

http://salafiulama.blogspot.com/2009/11/shaykh-hammaad-ibn-muhammad-al-ansaaree.html

Wie de zoon/dochter was weet ik niet.

Dank je voor de naam en link, via deze naam en link vond ik een andere link die ik morgen even na leest, misschien voor jou en andere Islam gelovigen ook intressant om te lezen.
http://assiraatalmustaqeem.webs.com/seerah.htm

Er staan hier de volgende zaken te lezen;
# Home
# Allah en Zijn Profeet
# 'Aqeedah
# Boeken
# Brieven en Verklaringen
# Fataawah I
# Fataawah II
# Fiqh
# Gedichten
# Geschiedenis
# Hartverzachters
# Jihaad I
# Jihaad II
# Moslimgevangenen
# Quraan en Tafseer
# Sahaabah
# Seerah
# Shishaan en Afghanistan
# Weerleggingen

Zo nu eerst een verjaardag tot morgen.

Abu_Hurayrah
09-04-11, 17:54
Dank je voor de naam en link, via deze naam en link vond ik een andere link die ik morgen even na leest, misschien voor jou en andere Islam gelovigen ook intressant om te lezen.
http://assiraatalmustaqeem.webs.com/seerah.htm

Er staan hier de volgende zaken te lezen;
# Home
# Allah en Zijn Profeet
# 'Aqeedah
# Boeken
# Brieven en Verklaringen
# Fataawah I
# Fataawah II
# Fiqh
# Gedichten
# Geschiedenis
# Hartverzachters
# Jihaad I
# Jihaad II
# Moslimgevangenen
# Quraan en Tafseer
# Sahaabah
# Seerah
# Shishaan en Afghanistan
# Weerleggingen

Zo nu eerst een verjaardag tot morgen.

Zou ik niet doen, die site is van iemand van de khawaaridj, hoogst waarschijnlijk de qa'diyyah khawaaridj. Dat wil zeggen, degenen die de oproep verrichten tot hun dwaling om in opstand te komen tegen de regeringsleiders, zonder dat ze er zelf aan deelnemen - dit zijn de ergste.

John2
10-04-11, 00:58
Zou ik niet doen, die site is van iemand van de khawaaridj, hoogst waarschijnlijk de qa'diyyah khawaaridj. Dat wil zeggen, degenen die de oproep verrichten tot hun dwaling om in opstand te komen tegen de regeringsleiders, zonder dat ze er zelf aan deelnemen - dit zijn de ergste.

Kom net thuis en lees jou bericht, ik weet het niet wat ik zal lezen daar en zal het ook pas morgen beginnen met het lezen, in een poging het objectief te lezen, omdat mijn ervaring ontbreekt, maar je ziet hoe difficult het is om onderscheid te maken voor ons leken over de islam.
Mijn excusses hiervoor.

Abu_Hurayrah
10-04-11, 08:53
Kom net thuis en lees jou bericht, ik weet het niet wat ik zal lezen daar en zal het ook pas morgen beginnen met het lezen, in een poging het objectief te lezen, omdat mijn ervaring ontbreekt, maar je ziet hoe difficult het is om onderscheid te maken voor ons leken over de islam.
Mijn excusses hiervoor.

Je hoeft je niet te verontschuldigen.

Neem liever hier een kijkje: http://ahloelhadieth.com/

John2
10-04-11, 12:25
Je hoeft je niet te verontschuldigen.

Neem liever hier een kijkje: http://ahloelhadieth.com/

Beiden even een stukje door gelezen en gezien de informatie die op de beide site's staan ben ik wel een week bezig.
Beide site's hebben op een kleine afwijking na de zelfde stukjes al vond ik op de link die jij gaf ook stukjes van vragen met menselijke problemen zoals het stukje over het bidden tijdens het reizen.
Het geeft een totaal andere inzicht in het leven van de Moslim en de Islam.
Het is verhelderend en zal zeker de aankomende dagen nog eens verder lezen.