PDA

Bekijk Volledige Versie : Christenen betreuren besluit kabinet om homo-emancipatie verder te bevorderen



Hatert
09-04-11, 12:01
SGP betreurt besluit homo-emancipatie

08-04-2011 23:32 | Redactie politiek

http://www.refdag.nl/polopoly_fs/dijkgraaf1_1_545014!image/3592302887.jpg_gen/derivatives/landscape_804/3592302887.jpg
Dijkgraaf

DEN HAAG – De SGP „zit niet te wachten” op de maatregelen die het kabinet vrijdag heeft aangekondigd om de homo-emancipatie verder te bevorderen.

Dat heeft SGP-Kamerlid Dijkgraaf vrijdagavond gezegd.

Hij vindt het wel goed dat het kabinet geweld tegen en discriminatie van homo’s nog meer wil tegengaan. Ook vindt hij het prima dat het kabinet vooralsnog niet de motie van D66 uitvoert die oproept tot verplichte voorlichting over seksuele diversiteit op scholen. De overheid moet daar verre van blijven, meent de SGP’er.

Dijkgraaf zit evenmin te wachten op de maatregelen die het kabinet vrijdag ook heeft aangekondigd om meer vrouwen de arbeidsmarkt op te jagen. „Een ouderwetse voortzetting van het gelijkheidsdenken”, oordeelt hij. „Financiële prikkels om vrouwen aan het werk te helpen, zijn uitgewerkt.”

De CU kon vrijdagavond nog niet op de brief reageren.

Homobelangenorganisatie COC is blij met de maatregelen voor homo-emancipatie. Om de minister alsnog zover te krijgen om voorlichting op scholen over seksuele diversiteit te verplichten, heeft de organisatie een internetpetitie opgezet. GroenLinks en de VVD steunen dat.

Het liberale Kamerlid Hennis-Plasschaert is tevreden over de „voortvarendheid waarmee dit kabinet aan de slag gaat om de emancipatie te bevorderen.”


http://www.refdag.nl/nieuws/sgp_betreurt_besluit_homo_emancipatie_1_545015

mark61
09-04-11, 12:03
Hij vindt het wel goed dat het kabinet geweld tegen en discriminatie van homo’s nog meer wil tegengaan.

Huh? Dan moet ie zijn partijprogramma nog ff nalezen. Ze zijn voor discrimatie van homo's. In de war.

Slinger
09-04-11, 14:23
Als er maar eerst eens voor gezorgd wordt dat homo's niet meer in elkaar geslagen worden.

rbn
09-04-11, 15:13
Als er maar eerst eens voor gezorgd wordt dat homo's niet meer in elkaar geslagen worden.

je vindt het wel goed dat hetero's in elkaar geslagen worden?

Karin.N
09-04-11, 23:05
je vindt het wel goed dat hetero's in elkaar geslagen worden?

Ben benieuwd naar je cijfers waaruit blijkt dat hetero's vanwege hun sexuele geaardheid door homo's in elkaar worden geslagen.

rbn
10-04-11, 13:14
Ben benieuwd naar je cijfers waaruit blijkt dat hetero's vanwege hun sexuele geaardheid door homo's in elkaar worden geslagen.

dat doet er toch niet toe?
een homo die omwille van diens seksuele geaardheid in elkaar wordt geslagen is niet erger dan een hetero die omwille van zijn huidskleur in elkaar wordt geslagen..

StevieK
10-04-11, 14:30
dat doet er toch niet toe?
een homo die omwille van diens seksuele geaardheid in elkaar wordt geslagen is niet erger dan een hetero die omwille van zijn huidskleur in elkaar wordt geslagen..

Ja, jij denk zo wel, maar er zijn andere die er zo niet over denken. Maar je heb wel een punt gemaakt

Karin.N
10-04-11, 16:33
dat doet er toch niet toe?
een homo die omwille van diens seksuele geaardheid in elkaar wordt geslagen is niet erger dan een hetero die omwille van zijn huidskleur in elkaar wordt geslagen..

Een homo met een bepaalde huidskleur loopt dubbel risico om in elkaar geslagen te worden. 1. de geaardheid en 2 de huidskleur.

rbn
10-04-11, 19:16
en als 'ie een oogafwijking heeft loopt 'ie ook nog eens verhoogd risico om onder een tram te komen..

Karin.N
10-04-11, 21:13
en als 'ie een oogafwijking heeft loopt 'ie ook nog eens verhoogd risico om onder een tram te komen..

Als we op deze wijze gaan redeneren, kun je net zo goed stellen dat marokkanen in Nederland niet worden gediscrimineerd op bv de arbeidsmarkt.

Hatert
10-04-11, 22:13
Deze wet is het produkt van effectieve lobbywerk en niet gebaseerd op objectieve cijfers.

Bofko
10-04-11, 23:15
Deze wet is het produkt van effectieve lobbywerk en niet gebaseerd op objectieve cijfers.

Wetten zijn altijd gebaseerd op lobbywerk. En lobby's komen weer voort uit politiek-maatschappelijke stromingen,organisaties en belangengroepen. Lobby biedt feiten + interpretatie. Uiteraard is interpretatie bediscussieerbaar. Objectieve cijfers bieden alleen feiten.

Hatert
10-04-11, 23:27
Wetten zijn altijd gebaseerd op lobbywerk. En lobby's komen weer voort uit politiek-maatschappelijke stromingen,organisaties en belangengroepen. Lobby biedt feiten + interpretatie. Uiteraard is interpretatie bediscussieerbaar. Objectieve cijfers bieden alleen feiten.

Als ik een wet zou maken dan zou ik wel willen weten wat ik ermee beoog te bestrijden. Als geweld even vaak voorkomt onder homosexuelen als heterosexuelen dan zie ik niet in waarom je dan geweld die homosexuelen meemaken harder moet bestraffen.

Ik vind geweld bij een beroving of huiselijk geweld even erg als geweld tegen een homosexueel.

Flupke.
10-04-11, 23:34
Ben benieuwd naar je cijfers waaruit blijkt dat hetero's vanwege hun sexuele geaardheid door homo's in elkaar worden geslagen. Schrijf enkele brieven naar de gevangenisdirecteurs en vraag de cijfers op.

Bofko
10-04-11, 23:37
Als ik een wet zou maken dan zou ik wel willen weten wat ik ermee beoog te bestrijden. Als geweld even vaak voorkomt onder homosexuelen als heterosexuelen dan zie ik niet in waarom je dan geweld die homosexuelen meemaken harder moet bestraffen.

Ik vind geweld bij een beroving of huiselijk geweld even erg als geweld tegen een homosexueel.

Je moet wel even de term geweld differentiëren.Geweld zonder contekst is een leeg begrip.Dus een wet tegen -alleen maar- geweld is een zinloze wet.

Het gaat hier natuurlijk om geweld TEGEN de homoseksualiteit an sich. Er bestaat geen geweld tegen heteroseksualiteit an sich. Niemand wordt in elkaar geslagen omdat-ie heteroseksueeel is. Dat is het verschil.

Hatert
10-04-11, 23:44
Je moet wel even de term geweld differentiëren.Geweld zonder contekst is een leeg begrip.Dus een wet tegen -alleen maar- geweld is een zinloze wet.

Het gaat hier natuurlijk om geweld TEGEN de homoseksualiteit an sich. Er bestaat geen geweld tegen heteroseksualiteit an sich. Niemand wordt in elkaar geslagen omdat-ie heteroseksueeel is. Dat is het verschil.

Maar mensen worden wel in elkaar geslagen om ze te beroven. En je hebt mensen die gewoon voor de kick iemand in elkaar slaan. Geweld kan om allerlei redenen gebeuren. Waarom zou geweld tegen homosexuelen zwaarder bestraft moeten worden?

H.P.Pas
11-04-11, 00:15
Geweld kan om allerlei redenen gebeuren. Waarom zou geweld tegen homosexuelen zwaarder bestraft moeten worden?

Het motief speelt bij de beoordeling ook altijd een rol.
De plaats van homohaat op het verwerperlijkheidskala mag best in de wet worden vastgelegd; dat gebeurt ook met andere motieven wel.
Roofmoord geldt als nog verwerpelijker dan gewone moord.

Bofko
11-04-11, 00:25
Maar mensen worden wel in elkaar geslagen om ze te beroven. En je hebt mensen die gewoon voor de kick iemand in elkaar slaan. Geweld kan om allerlei redenen gebeuren. Waarom zou geweld tegen homosexuelen zwaarder bestraft moeten worden?

Niet 'zwaarder', maar 'ook'.

Het motief krijgt in ons rechtssysteem een bijna even zware weging als de daad.

Jij wil zeggen: 1 persoon vermoorden ---> 20 jaar gevangenis en that's it ?

En of die moordenaar bruut getreiterd is door het slachtoffer dan wel een ordinaire roofmoordenaar is die het slachtoffer niet eens kende , doet er dan niet toe ?

Hatert
11-04-11, 00:26
Het motief speelt bij de beoordeling ook altijd een rol.
De plaats van homohaat op het verwerperlijkheidskala mag best in de wet worden vastgelegd; dat gebeurt ook met andere motieven wel.
Roofmoord geldt als nog verwerpelijker dan gewone moord.

Niks mis mee maar wat is het argument ervoor dat het zwaarder bestraft moet worden terwijl de uitwerking van het geweld hetzelfde is en wij ook niets weten hoe erg dat geweld voorkomt.

Hatert
11-04-11, 00:29
Niet 'zwaarder', maar 'ook'.

Het motief krijgt in ons rechtssysteem een bijna even zware weging als de daad.

Jij wil zeggen: 1 persoon vermoorden ---> 20 jaar gevangenis en that's it ?

En of die moordenaar bruut getreiterd is door het slachtoffer dan wel een ordinaire roofmoordenaar is die het slachtoffer niet eens kende , doet er dan niet toe ?


Ik stelde een vraag.

Bofko
11-04-11, 00:46
Ik stelde een vraag.


Waarom zou geweld tegen homosexuelen zwaarder bestraft moeten worden?

Omdat haat tegen homoseksualiteit als motief erkend wordt. Je zou het onder racisme kunnen scharen.Crimineel slaat iemand van een minderheidsgroep in elkaar omdat die 'anders' is.

BTW Zwaarder dan wat ? Berovingen ?

Bofko
11-04-11, 01:18
Niks mis mee maar wat is het argument ervoor dat het zwaarder bestraft moet worden terwijl de uitwerking van het geweld hetzelfde is en wij ook niets weten hoe erg dat geweld voorkomt.

Ik denk dat als het over Marokkanen gaat en niet over homo's dat je precies het tegendeel gaat verkondigen.

En dat is mijn probleem met jou.Selectieve waarheidsvinding.

Hatert
11-04-11, 01:34
Ik denk dat als het over Marokkanen gaat en niet over homo's dat je precies het tegendeel gaat verkondigen.

En dat is mijn probleem met jou.Selectieve waarheidsvinding.

Nee joh ik weet dat het voor discriminatie in het algemeen geldt. De regering en de media brengen het naar voren alsof het alleen voor homodiscriminatie geldt, dat is het eigenlijk ook wel maar ja ze konden niet alleen discriminatie van homosexuelen extra bestraffen

Wilde gewoon even met jullie dollen en kijken of jullie het nu eigenlijk wel snappen of niet.

De vragen waar ik mee zit is de wetsconstructie. Er zijn namelijk verschillende mogelijkheden. Ik heb nog geen voldoende info om daar eigenlijk wat zinnigs over te zeggen. KOm ik later misschien wel op terug als ik meer info heb.

knuppeltje
11-04-11, 08:47
Wilde gewoon even met jullie dollen en kijken of jullie het nu eigenlijk wel snappen of niet.

Uitstekend zelfs.

Pizzaman
11-04-11, 13:39
Omdat haat tegen homoseksualiteit als motief erkend wordt. Je zou het onder racisme kunnen scharen.Crimineel slaat iemand van een minderheidsgroep in elkaar omdat die 'anders' is.

BTW Zwaarder dan wat ? Berovingen ?

In elkaar rammen van andersgetinten staat al te boek als discriminatie,
en wordt ook zwaarder bestraft.

Als je heibel krijgt en er vallen klappen, mag je maar hopen dat ie dezelfde kleur heeft als jij.
Mocht ie donkerder zijn dan moet je maar bewijzen dat je 't gewoon een etter vond, men gooit het al snel op discriminatie.