PDA

Bekijk Volledige Versie : Filip Dewinter wil migranten een perspectief bieden



Marsipulami
10-04-11, 18:57
http://www.deredactie.be/permalink/1.1000579

7eloua
10-04-11, 21:10
Heimweemigranten? Ik snap overigens die paar bejaarden daar in het publiek niet die zo heftig staan te klappen.

Pizzaman
11-04-11, 12:50
Heimweemigranten? Ik snap overigens die paar bejaarden daar in het publiek niet die zo heftig staan te klappen.

Wat snap je daar nou niet aan?
Dat zijn gasten die komen naar een toespraak van De Winter kijken. Het zijn fans.

Overigens, gezien een groot deel van zelfs derde generatie allochtonen aangeeft dat het in het land van 'herkomst' allemaal beter is,
zal er zeker wel een deel zijn dat terug wil. Bij ouderen is dat ook zo.
Veel hebben er een klein huisje gebouwd om hun oude dag te slijten. Alleen de kleinkinderen...

Misschien heeft De Winter inderdaad een punt.
Hoewel er meestal te extremistische rommel uit z'n mond komt.

7eloua
11-04-11, 14:29
Wat snap je daar nou niet aan?
Dat zijn gasten die komen naar een toespraak van De Winter kijken. Het zijn fans.

Overigens, gezien een groot deel van zelfs derde generatie allochtonen aangeeft dat het in het land van 'herkomst' allemaal beter is,
zal er zeker wel een deel zijn dat terug wil. Bij ouderen is dat ook zo.
Veel hebben er een klein huisje gebouwd om hun oude dag te slijten. Alleen de kleinkinderen...

Misschien heeft De Winter inderdaad een punt.
Hoewel er meestal te extremistische rommel uit z'n mond komt.

Oost west, thuis best bedoelt hij heel anders.

Hij heeft geen punt anders dan dat hij mensen wil verleiden om weg te gaan door ze een beetje geld te geven. Er zijn idd ouderen die in land van herkomst hun oude dag willen slijten, maar die doen dat al. Sommigen wonen daar een half jaar en komen dan hier een half jaar wonen. Huisjes hebben velen al vanaf geboorte, aangezien die meestal niet gesloopt zijn of in de tussentijd uitgebouwd of verbeterd.
Mensen hebben in de tussentijd ook een leven opgebouwd hier, die hebben kinderen hier, die werken hier. De jongsten zullen geen heimwee hebben, maar ik vermoed dat de winter juist de jongeren weg wil hebben, want wat heeft hij er nou aan om bejaarden weg te sturen?
Bejaarden hebben nostalgische gedachten, jongeren vergelijken klimaat en cultuur van elders met waar ze nu in leven. Zo krijg je bepaalde uitspraken zoals het is daar mooi of ik zou daar gelukkig kunnen worden. Betekent niet dat ze zitten te wachten op het moeten emigreren.