PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV verdeeld over ritueel slachten. 2 kampen, dierhypocrieten vs zionistenkontlikkers



Hatert
14-04-11, 07:44
do 14 apr 2011, 05:30

PVV verdeeld over ritueel slachten

door Ruud Mikkers en Edwin Timmer

DEN HAAG - Binnen de fractie van de PVV is een conflict ontstaan over het initiatiefvoorstel van PvdD-Kamerlid Thieme, waardoor er mogelijk een verbod komt op het onverdoofd slachten van dieren.

Voor moslims is Thiemes voorstel geen bedreiging. In islamitische slachthuizen wordt tachtig procent van de ritueel geslachte dieren al bedwelmd gedood. Voor orthodoxe Joden geldt deze uitwijkmogelijkheid echter niet, omdat hun religieuze voorschriften dit ten strengste verbieden. Jaarlijks komen zo’n 2500 runderen, lammeren en kalveren aan hun eind door een directe halssnede door orthodoxe slagers.

Niet voorzien

Dat het voorstel van de Partij voor de Dieren vooral de Joodse gemeenschap raakt, valt volkomen verkeerd bij een handvol PVV’ers. Binnen de partij staan daardoor twee stromingen recht tegenover elkaar: die van de dierenvrienden en die van de ’vrienden van Israël’.

De kwestie ligt binnen de PVV zeer gevoelig. De eerste anti-Joodse maatregel die tijdens de Tweede Wereldoorlog in Nederland werd ingevoerd, was een verbod voor Joden om hun vee ritueel te slachten. „Zo’n voorstel kan ik dus echt niet steunen”, aldus een PVV’er, die voet bij stuk zegt te houden.

Als het huidige wetsvoorstel ter stemming komt, lijkt het onwaarschijnlijk dat de PVV als één blok zal stemmen. Er zal een hoofdelijke stemming worden aangevraagd, waarbij niet ieder lid zich zal houden aan het fractiestandpunt. Staatssecretaris Bleker (Landbouw) ziet nog wel een dilemma. „Dat er sprake is van substantieel lijden, staat voor mij wel vast. Het gaat om vele dieren per jaar. Maar hoe weeg je een geworteld principe als dierenwelzijn tegen een even geworteld grondrecht als godsdienstvrijheid?”

PVV-Kamerlid Graus: „De vriendschap met de Joodse gemeenschap is ons veel waard en de vrijheid van geloof vinden wij belangrijk. Maar die vrijheid mag niet leiden tot onderdrukking van de vrouw of de mishandeling van dieren. Daarom wil de PVV een totaalverbod op ritueel slachten en een verbod op de import van ritueel geslachte dieren.”


http://www.telegraaf.nl/binnenland/9536561/__Ritueel_slachten_splijt_PVV__.html?sn=binnenland

Umarvlie
14-04-11, 07:52
PVV-Kamerlid Graus: ... wil de PVV een totaalverbod op ritueel slachten en een verbod op de import van ritueel geslachte dieren.”


Gaat een interresante worden, kan Geert de boel bijeenhouden in zijn 1-lid partij?

mark61
14-04-11, 07:53
Best lastig :wijs:

Pizzaman
14-04-11, 07:58
Gaat een interresante worden, kan Geert de boel bijeenhouden in zijn 1-lid partij?

Geen probleem, Ik denk dat ie als liberaal er best mee kan leven dat er hoofdelijk wordt gestemd.

Maffer vind ik dat liefst 80% van het halal-vlees dus wel verdoofd wordt geslacht.

Umarvlie
14-04-11, 08:03
Maffer vind ik dat liefst 80% van het halal-vlees dus wel verdoofd wordt geslacht.

Waarom vind je dat maf? Dit kan toch geen nieuws zijn voor je, een paar jaar geleden al breeduitgemeten op de TV - keuringsdienst van waarde.

Pizzaman
14-04-11, 08:09
Waarom vind je dat maf? Dit kan toch geen nieuws zijn voor je, een paar jaar geleden al breeduitgemeten op de TV - keuringsdienst van waarde.

Het is geen nieuws, maar je ziet er wel heel veel moslims tekeer gaan die zonodig 100% religieus moeten,
en dan blijkt dus 80% helemaal niet zo religieus. Dat vind ik dus maf.
Ik vraag me ook af of het daadwerkelijk zo is.

Aan de andre kant vind ik het allemaal nogal maf,
dus het werkelijke percentage interesseert me ook niet zoveel.

Soldim
14-04-11, 08:13
Dat het voorstel van de Partij voor de Dieren vooral de Joodse gemeenschap raakt, valt volkomen verkeerd bij een handvol PVV’ers. Binnen de partij staan daardoor twee stromingen recht tegenover elkaar: die van de dierenvrienden en die van de ’vrienden van Israël’.


:hihi: Denk je lekker moslims te gaan pesten, pak je vooral de Joden.

Pizzaman
14-04-11, 08:15
:hihi: Denk je lekker moslims te gaan pesten, pak je vooral de Joden.

Nog effe en 'collateral damage' wordt verplichte kost voor politici... :melig:

Umarvlie
14-04-11, 08:29
Het is geen nieuws, maar je ziet er wel heel veel moslims tekeer gaan die zonodig 100% religieus moeten

Tja, ik zie daar niet zoveel van hoor.

nour_islam
14-04-11, 08:54
Het is geen nieuws, maar je ziet er wel heel veel moslims tekeer gaan die zonodig 100% religieus moeten,
en dan blijkt dus 80% helemaal niet zo religieus. Dat vind ik dus maf.
Ik vraag me ook af of het daadwerkelijk zo is.

Aan de andre kant vind ik het allemaal nogal maf,
dus het werkelijke percentage interesseert me ook niet zoveel.

jij ziet spoken. was jij het niet die stelde dat moslims allerlei dingen lopen te EISEN namens hun religie?
het zit allemaal in dat verrotte hoofd van jou