PDA

Bekijk Volledige Versie : PVV discrimineert openlijk moslims



Hatert
14-04-11, 23:39
do 14 apr 2011, 23:15

Haagse raad: moskeeverbod PVV discriminatie

DEN HAAG - De Haagse gemeenteraad heeft donderdagavond collectief een voorstel van de Partij voor de Vrijheid (PVV) afgekeurd om geen nieuwe moskeeën meer te bouwen in Den Haag. De grootste oppositiepartij had hiertoe in een motie opgeroepen.

Alle partijen reageerden fel en vrijwel alle fracties spraken van discriminatie, omdat de PVV geen problemen heeft met andere religieuze huizen. „Ze discrimineren als ze stellen dat de gemeente alle gelovige mensen moet faciliteren in het vinden van een gebedsruimte, behalve moslims”, stelde fractieleider Inge Vianen van GroenLinks. „Dat dergelijke uitspraken steeds meer als normaal worden beschouwd, doet daar niets aan af.”

De eenmansfractie van de Islam Democraten stelde zich „zeer gediscrimineerd te voelen”. De Haagse Stadspartij (HSP) sprak van een „pure provocatie”.

Ook wethouder Marnix Norder (Diversiteit) sloot zich aan bij de verontwaardiging van de raad. Hij noemde het voorstel van de PVV „volstrekt onacceptabel”. De aanleiding voor de motie was een brief van het college waarin uitbreiding van het aantal gebedsruimten in Den Haag voor de komende tien jaar werd voorgesteld.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9544105/___Verbod_moskee_is_discriminatie___.html?p=4,2

Pizzaman
15-04-11, 08:56
In Den Haag zijn al meer dan 30 moskees. (Bron: http://www.moskeewijzer.nl/)
Op een percentage van 8,3% moslims (gemiddelde ZuidHolland, bron: http://www.forum.nl/Portals/Res/res-pdf/Moslims-in-Nederland-2010.pdf)
...vind ik dat eigenlijk wel tamelijk veel. Er staan nog geen 100 kerken.
(Bron http://www.kerkenindenhaag.nl/?page=overzicht) (http://www.kerkenindenhaag.nl/?page=overzicht)

mark61
15-04-11, 08:59
In Den Haag zijn al meer dan 30 moskees. (Bron: http://www.moskeewijzer.nl/)
Op een percentage van 8,3% moslims (gemiddelde ZuidHolland, bron: http://www.forum.nl/Portals/Res/res-pdf/Moslims-in-Nederland-2010.pdf)
...vind ik dat eigenlijk wel tamelijk veel. Er staan nog geen 100 kerken.
(Bron http://www.kerkenindenhaag.nl/?page=overzicht) (http://www.kerkenindenhaag.nl/?page=overzicht)

Want? Jij hebt een norm hoeveel gebedshuizen er per gelovige mogen zijn? Dat is omdat?

Het meervoud van moskee is moskeeën.

mark61
15-04-11, 09:01
DEN HAAG - De Haagse gemeenteraad heeft donderdagavond collectief een voorstel van de Partij voor de Vrijheid (PVV) afgekeurd om geen nieuwe moskeeën meer te bouwen in Den Haag. De grootste oppositiepartij had hiertoe in een motie opgeroepen.

Das dus niet collectief. Altijd lastig, helder nadenken. Jongste bediendes ook die de krant volschrijven.

Is het beter als ze het stiekem doen? Ik heb het liever openlijk. Dan kan je ze daar straight op aanvallen. Larmoyant epitheton.

Pizzaman
15-04-11, 09:01
Want? Jij hebt een norm hoeveel gebedshuizen er per gelovige mogen zijn? Dat is omdat?

Het meervoud van moskee is moskeeën.

Nop, er staat geen norm voor. Tijd dat we er eentje aanleggen.
Wat mij betreft zijn er genoeg van die moskeeten in NL.

Laat ze maar eens betaalbare woningen bouwen, lijkt me heel wat belangrijker.

mark61
15-04-11, 09:05
Nop, er staat geen norm voor. Tijd dat we er eentje aanleggen.
Wat mij betreft zijn er genoeg van die moskeeten in NL.

Laat ze maar eens betaalbare woningen bouwen, lijkt me heel wat belangrijker.

Waarom moet dat? Heb je het aantal synagogen in verhouding tot het aantal belijdende joden al geteld? Je gaat schrikken.

Waar heb je precies last van qua moskeeën? Je straat staat er vol mee?

Moslims moeten betaalbare woningen bouwen? Hoe dat zo? Echt een overjarige puber inderdaad. Je lult maar wat in de ruimte.

Karin.N
15-04-11, 09:11
Nop, er staat geen norm voor. Tijd dat we er eentje aanleggen.
Wat mij betreft zijn er genoeg van die moskeeten in NL.

Laat ze maar eens betaalbare woningen bouwen, lijkt me heel wat belangrijker.

Wil je naar toestanden toe zoals in SA? Dat de mens niet meer zelf bepaalt maar dat alles door de overheid wordt vastgelegd :vreemd: Er is kennelijk behoefte aan meer moskeeën. So what?

Karin.N
15-04-11, 09:13
do 14 apr 2011, 23:15

Haagse raad: moskeeverbod PVV discriminatie

DEN HAAG - De Haagse gemeenteraad heeft donderdagavond collectief een voorstel van de Partij voor de Vrijheid (PVV) afgekeurd om geen nieuwe moskeeën meer te bouwen in Den Haag. De grootste oppositiepartij had hiertoe in een motie opgeroepen.

Alle partijen reageerden fel en vrijwel alle fracties spraken van discriminatie, omdat de PVV geen problemen heeft met andere religieuze huizen. „Ze discrimineren als ze stellen dat de gemeente alle gelovige mensen moet faciliteren in het vinden van een gebedsruimte, behalve moslims”, stelde fractieleider Inge Vianen van GroenLinks. „Dat dergelijke uitspraken steeds meer als normaal worden beschouwd, doet daar niets aan af.”

De eenmansfractie van de Islam Democraten stelde zich „zeer gediscrimineerd te voelen”. De Haagse Stadspartij (HSP) sprak van een „pure provocatie”.

Ook wethouder Marnix Norder (Diversiteit) sloot zich aan bij de verontwaardiging van de raad. Hij noemde het voorstel van de PVV „volstrekt onacceptabel”. De aanleiding voor de motie was een brief van het college waarin uitbreiding van het aantal gebedsruimten in Den Haag voor de komende tien jaar werd voorgesteld.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9544105/___Verbod_moskee_is_discriminatie___.html?p=4,2

Wat vind je van het beleid van SA? De bakermat van de islam. Is nog erger dan wat de PVV hier wil.

Pizzaman
15-04-11, 09:16
Wat vind je van het beleid van SA? De bakermat van de islam. Is nog erger dan wat de PVV hier wil.

Denk jij zelf maar eens na over de betekenis van je eigen uitspraak.
Wel eens in Den Haag geweest?

super ick
15-04-11, 09:19
Nop, er staat geen norm voor. Tijd dat we er eentje aanleggen.
Wat mij betreft zijn er genoeg van die moskeeten in NL.

Laat ze maar eens betaalbare woningen bouwen, lijkt me heel wat belangrijker.

De moskeen die bij mij de buurt staan hebben meer een soort buurthuisfunctie apart voor turken. Steeds hetzelfde groepje hangt er dagelijks tot s'avonds laat in rond.
Afgelopen zomer kon er een Turk met zijn auto niet langs de ijscoboer, die wilde eerst een paar ijsjes scheppen. Dat duurt 3, 4 minuten? Dat pikte de Turk niet en pakte zijn GSM. Raad eens wie er opdaagden?
De ijscoboer kreeg klappen van 5 man. De vaste moskeegangers!
Ik heb dus niet zo'n hoge pet op van de zgn. sociale functie van een moskee. Het is hoofdzakelijk theedrin ken en rondhangen van moslims van dezelfde nationaliteit, die niets anders te doen hebben. Ik krijg in ieder geval niet het beeld van de vrome moslim.

Karin.N
15-04-11, 09:27
Denk jij zelf maar eens na over de betekenis van je eigen uitspraak.
Wel eens in Den Haag geweest?

Geregeld :D. Twee jaar lang 5 maal per week naar Den Haag rijden voor een tennistraining. Godzijdank zit er nu eindelijk een goede tennisschool in het midden van het land!

De meeste moslims hebben niet zoveel op met SA. Ik vermoed dat zelfs hatert het er niet lang zou uithouden. Dan snakt hij naar de vrijheid in het akelige, verdorven westen :D

Door constant dit soort ideeën te spuien loopt de PVV het risico dat gematigde moslims harder in hun opvattingen worden. Er is idd een groep die niet wil deugen, maar hebben we die evengoed zelf ook niet in de samenleving?

Pizzaman
15-04-11, 09:28
Wil je naar toestanden toe zoals in SA? Dat de mens niet meer zelf bepaalt maar dat alles door de overheid wordt vastgelegd :vreemd: Er is kennelijk behoefte aan meer moskeeën. So what?

Even uitgande van jouw redenering, de PVV is behoorlijk groot in Den Haag.
Dat betekent m.i. ook dat er een grote behoefte is aan minder moskeeten.
Is dat dan SA? Er is gewoon democratisch over gestemd.

So what? Blijkbaar ben jij degenen die daar niet mee kan leven?
Wie wil er nu een regering die alles voorschrijft... :cheefbek:

Karin.N
15-04-11, 09:32
Even uitgande van jouw redenering, de PVV is behoorlijk groot in Den Haag.
Dat betekent m.i. ook dat er een grote behoefte is aan minder moskeeten.
Is dat dan SA? Er is gewoon democratisch over gestemd.

So what? Blijkbaar ben jij degenen die daar niet mee kan leven?
Wie wil er nu een regering die alles voorschrijft... :cheefbek:

Ik in ieder geval niet. Wanneer moslims moskeeën willen bouwen en ze hebben het geld en de grond ervoor, heeft mi de overheid er niets mee te maken. Tis anders wanneer de overheid de bouw en onderhoud van de moskee moet bekostigen.

Het gaat de overheid toch ook niet aan hoeveel aannemersbedrijven er zijn. Zolang je jezelf maar kunt bedruipen.

Pizzaman
15-04-11, 09:35
Geregeld :D. Twee jaar lang 5 maal per week naar Den Haag rijden voor een tennistraining. Godzijdank zit er nu eindelijk een goede tennisschool in het midden van het land!
Dat betekent, de afstand is minder of het scheelt je een abonnement op krassen, gemolde spiegels en autoradio's?


De meeste moslims hebben niet zoveel op met SA. Ik vermoed dat zelfs hatert het er niet lang zou uithouden. Dan snakt hij naar de vrijheid in het akelige, verdorven westen :D
Ja? Mogelijk heb je gelijk. Voorlopig zitten we ermee.
Ik vrees dat we hier aardig veel mensen met de SA mentaliteit hebben.
Je moet je niet geroepen voelen daar medelijden mee te hebben. hebben ze met jou ook niet.


Door constant dit soort ideeën te spuien loopt de PVV het risico dat gematigde moslims harder in hun opvattingen worden. Er is idd een groep die niet wil deugen, maar hebben we die evengoed zelf ook niet in de samenleving?
Ik zie dat jij het idee hebt van 'als wij het maar goed doen,dan gaan zij het ook wel doen'.
Volges mij hebben we dat al decennia lang gedaan, en wat heeft het opgeleverd?
We zijn de Gekke Henkie van de wereld geworden.

Inderdaad hebben we zelf genoeg tuig en Tokkies.
Noem mij een reden om die van andere landen erbij te nemen.
Of dacht je dat een land, waar de regeltjes degenen bevorderen die lekker profiteren, de creme-de-la-creme aantrekt?

Bekijk de misdaadstatistieken, en trek je conclusies. :cheefbek:

Pizzaman
15-04-11, 09:42
Ik in ieder geval niet. Wanneer moslims moskeeën willen bouwen en ze hebben het geld en de grond ervoor, heeft mi de overheid er niets mee te maken. Tis anders wanneer de overheid de bouw en onderhoud van de moskee moet bekostigen.
De overheid heeft er wel mee te maken welk gebouw waar komt te staan.
Bovendien genieten religieuze genootschappen nogal belastingvoordeel.
Tussen een huizenblok of een moskee staan aardig wat netto inkomsten, voor die overheid, bijvoorbeeld.
Allemaal centen die wij dan in de belastingpot moeten stoppn. Geldt trouwens ook voor kerken.


Het gaat de overheid toch ook niet aan hoeveel aannemersbedrijven er zijn. Zolang je jezelf maar kunt bedruipen.
Maar wel of jij overal een fabriekshal of kantoor wil bouwen.
Ook daar zal je vergunning voor moeten aanvragen.

En ook daar zullen mensen tegen zijn. Die dan stemmen op een partij die daar tegen is.
Zoals de PVV dus tegen het bouwen van nieuwe moskeeten is.

John2
15-04-11, 09:43
Ik in ieder geval niet. Wanneer moslims moskeeën willen bouwen en ze hebben het geld en de grond ervoor, heeft mi de overheid er niets mee te maken. Tis anders wanneer de overheid de bouw en onderhoud van de moskee moet bekostigen.

Het gaat de overheid toch ook niet aan hoeveel aannemersbedrijven er zijn. Zolang je jezelf maar kunt bedruipen.

Hierin zit het probleem dat inderdaad de lokale overheid met grote regelmaat geld moet steken in projecten, soms voor onderhoud, soms om projecten te financieren binnen de moskee.

Karin.N
15-04-11, 09:44
Dat betekent, de afstand is minder of het scheelt je een abonnement op krassen, gemolde spiegels en autoradio's?


Ja? Mogelijk heb je gelijk. Voorlopig zitten we ermee.
Ik vrees dat we hier aardig veel mensen met de SA mentaliteit hebben.
Je moet je niet geroepen voelen daar medelijden mee te hebben. hebben ze met jou ook niet.


Ik zie dat jij het idee hebt van 'als wij het maar goed doen,dan gaan zij het ook wel doen'.
Volges mij hebben we dat al decennia lang gedaan, en wat heeft het opgeleverd?
We zijn de Gekke Henkie van de wereld geworden.

Inderdaad hebben we zelf genoeg tuig en Tokkies.
Noem mij een reden om die van andere landen erbij te nemen.
Of dacht je dat een land, waar de regeltjes degenen bevorderen die lekker profiteren, de creme-de-la-creme aantrekt?

Bekijk de misdaadstatistieken, en trek je conclusies. :cheefbek:

Ik ben niet het type dat gelooft in goed voorbeeld doet volgen.

Ben meer een voorstander van wie niet wil horen moet maar voelen.
Je wil niet deugen, prima, maar de consequenties zijn ook voor jezelf.

Heb het in de ontwikkelingshulp ook gezien. Eindeloos pamperen helpt niet. Het enige dat je ermee opschiet is dat je mensen in een afhankelijke positie houdt.

Karin.N
15-04-11, 09:49
De overheid heeft er wel mee te maken welk gebouw waar komt te staan.
Bovendien genieten religieuze genootschappen nogal belastingvoordeel.
Tussen een huizenblok of een moskee staan aardig wat netto inkomsten, voor die overheid, bijvoorbeeld.
Allemaal centen die wij dan in de belastingpot moeten stoppn. Geldt trouwens ook voor kerken.


Maar wel of jij overal een fabriekshal of kantoor wil bouwen.
Ook daar zal je vergunning voor moeten aanvragen.

En ook daar zullen mensen tegen zijn. Die dan stemmen op een partij die daar tegen is.
Zoals de PVV dus tegen het bouwen van nieuwe moskeeten is.

Vergunningen zijn nodig. maar ik vind het wel een verschil wanneer dat op basis van religie wel of niet wordt verstrekt. U bent moslim, ok dan krijgt u geen vergunning om een moskee te bouwen. O, u bent katholiek, tuurlijk krijgt u de vergunning om een kerk te bouwen.

mark61
15-04-11, 09:51
Wat vind je van het beleid van SA? De bakermat van de islam. Is nog erger dan wat de PVV hier wil.

Wat heeft een Rotterdammer nou te schaften met een land ver hier vandaan?

Das net zoiets als aan een katholiek vragen wat ie nou vindt van Videla.

wie? :vreemd:

Karin.N
15-04-11, 09:51
Hierin zit het probleem dat inderdaad de lokale overheid met grote regelmaat geld moet steken in projecten, soms voor onderhoud, soms om projecten te financieren binnen de moskee.

Kerken, moskeeën, synagogen ed moeten wat mij betreft zichzelf bedruipen.

mark61
15-04-11, 09:53
Ik vrees dat we hier aardig veel mensen met de SA mentaliteit hebben.

Kan je dat ook enigszins rationeel onderbouwen?

Pizzaman
15-04-11, 09:53
Ik ben niet het type dat gelooft in goed voorbeeld doet volgen.

Ben meer een voorstander van wie niet wil horen moet maar voelen.
Je wil niet deugen, prima, maar de consequenties zijn ook voor jezelf.

Heb het in de ontwikkelingshulp ook gezien. Eindeloos pamperen helpt niet. Het enige dat je ermee opschiet is dat je mensen in een afhankelijke positie houdt.

Dan denk ik dat je je standpunt nog maar eens moet herzien. :cheefbek:
Er is mijns inziens sprake van een afweging 'godsdienstvrijheid' vs 'vaak overlast gevende lelijke gebouwen'.

Daarbij is op democratische wijze de wens van de Haagse bevolking duidelijk geworden.

Karin.N
15-04-11, 09:53
Wat heeft een Rotterdammer nou te schaften met een land ver hier vandaan?

Das net zoiets als aan een katholiek vragen wat ie nou vindt van Videla.

wie? :vreemd:

Hatert is wat mij betreft een uitzondering.

mark61
15-04-11, 09:55
Hierin zit het probleem dat inderdaad de lokale overheid met grote regelmaat geld moet steken in projecten, soms voor onderhoud, soms om projecten te financieren binnen de moskee.

Bron? Je grote duim.

Het kan best zijn dat locale overheden projecten die uitgaan van een moskee financiert. Dat zijn dan niet-religieuze activiteiten met een maatschappelijk nut. En dan?

Pizzaman
15-04-11, 09:56
Kan je dat ook enigszins rationeel onderbouwen?

Moet dat dan? Dat is alleen van belang als ik jou van mijn standpunt wil overtuigen.
Blijkbaar ben je niet overtuigd door hetgeen je hier op het forum regelmatig tegenkomt, bij enkele personen in het bijzonder.

Enige poging tot een rationele overtuiging van jou in dat opzicht beschouw ik dan ook als futiel. :cheefbek:

knuppeltje
15-04-11, 10:00
Moet dat dan?

Zorgt dan vast voor veel minder stompzinnig geleuter hier.

Karin.N
15-04-11, 10:00
Dan denk ik dat je je standpunt nog maar eens moet herzien. :cheefbek:
Er is mijns inziens sprake van een afweging 'godsdienstvrijheid' vs 'vaak overlast gevende lelijke gebouwen'.

Daarbij is op democratische wijze de wens van de Haagse bevolking duidelijk geworden.

Volgens mij heeft de gemeenteraad het plan terecht weggestemd, maar ik kan verkeerd geinformeerd zijn.

mark61
15-04-11, 10:01
Hatert is wat mij betreft een uitzondering.

Op wat? :hihi:

mark61
15-04-11, 10:02
Moet dat dan?

Nee joh, dat hoeft niet. Alles mag, alles kan. Kom maar met je hersendiarree. Ik ga het niet lezen.

Pizzaman
15-04-11, 10:03
Volgens mij heeft de gemeenteraad het plan terecht weggestemd, maar ik kan verkeerd geinformeerd zijn.

Klopt. Zou dat dan niet-democratisch zijn?
Democratisch is dus besloten dat de meerderheid geen bezwaar heeft.
En daar zullen ook de PVV-stemmers mee moeten leven.

Wat is nou het probleem? Dat de waarheid niet gezegd mag worden?
Er is een groot deel van de Hagenezen tegen moskeeten. So what?

Pizzaman
15-04-11, 10:06
Nee joh, dat hoeft niet. Alles mag, alles kan. Kom maar met je hersendiarree. Ik ga het niet lezen.

Waarom zou ik dat doen? Jij snapt er toch geen moer van.
Bij jou hebben ze de rechterhersenhelft verwijderd, en alleen de linker overgelaten.
Daar kan jij verder niks aan doen, dus laat maar.

Van mij mag je je persoonlijke mening hebben hoor.
't Is hier nog een vrij land. Overigens niet dankzij mensen met jouw soort mening.
Maar geniet er van! :D

Joesoef
15-04-11, 10:06
Hierin zit het probleem dat inderdaad de lokale overheid met grote regelmaat geld moet steken in projecten, soms voor onderhoud, soms om projecten te financieren binnen de moskee.


Fantastische onzin weer. Wens is vader van de gedachte.

John2
15-04-11, 10:55
Fantastische onzin weer. Wens is vader van de gedachte.

Zoek maar eens onder "Subsidie moskee", zijne koninglijke hoogheid.

Karin.N
15-04-11, 10:59
Dat betekent, de afstand is minder of het scheelt je een abonnement op krassen, gemolde spiegels en autoradio's?



Afstand scheelt en dan vooral de file:cheefbek: Soms 3 uur per dag in de auto voor een tennistraining . Mocht ie later ooit op Wimbledon staan, dan krijgt ie een vette rekening van ma en pa :D

Dus mocht je de behoefte hebben een tennistalent in de dop te sponsoren :wink: is in ieder geval beter dan een moskee of kerk te sponsoren

Pizzaman
15-04-11, 11:48
Afstand scheelt en dan vooral de file:cheefbek: Soms 3 uur per dag in de auto voor een tennistraining . Mocht ie later ooit op Wimbledon staan, dan krijgt ie een vette rekening van ma en pa :D

Dus mocht je de behoefte hebben een tennistalent in de dop te sponsoren :wink: is in ieder geval beter dan een moskee of kerk te sponsoren

Misschien zal ik 'm wel sponsoren als ie ooit op Wimbledon staat.
Voorlopig ben ik het met je eens dat ik liever een sportveld zie dan een moskee.

Misschien dat je ook je standpunt even kan toelichten na deze,
vind je het nog steeds discriminatie, of vertegenwoordigt de PVV gewoon hun kiezers? :D

Karin.N
15-04-11, 12:20
Misschien zal ik 'm wel sponsoren als ie ooit op Wimbledon staat.
Voorlopig ben ik het met je eens dat ik liever een sportveld zie dan een moskee.

Misschien dat je ook je standpunt even kan toelichten na deze,
vind je het nog steeds discriminatie, of vertegenwoordigt de PVV gewoon hun kiezers? :D

Ik ga dr vanuit dat als hij Wimbledon bereikt, hij zelf z'n onkosten kan betalen:D Z'n vader zit in de aannemerij, we leggen de rekening wel bij de klant :D Ik ga zo dadelijk wel wat facturen uitwerken :hihi:

PVV mag vinden wat ze willen, de kiezers ook. Ik ben echt voor vrijheid en dat betekent dat je andere meningen voor lief moet nemen. Ik snap al die commotie ook wel. Veel mensen hebben het gevoel dat de balans weg is. Maar om de bouw van moskeeën te verbieden gaat tegen mijn gevoel van vrijheid in.
Wat ik voor mezelf wens, wil ik een ander ook gunnen.

Daarnaast heb ik moeite met de slachtofferrol die sommige moslims zich aanmeten en daardoor vergoeilijken wat niet goed gaat. Heb zelf nog een zoon met epilepsie. Hij maakt nu hij ouder wordt ook geregeld mee, dat hij vanwege z'n aandoening moeilijker aan bv een stageplek komt. Mensen zijn toch wat huiveriger. Nu kan hij 2 dingen doen. Zich erbij neerleggen en uitdragen dat hij zielig is en gediscrimineerd wordt of hij zet zijn schouders eronder en geeft niet op. En hij kiest gelukkig voor het laatste.
Hij had laatst een stageplek nodig en ze durfden het bij verschillende organisaties niet aan. Toen heeft hij aangeboden om € 250,00 van z'n zuurverdiende centjes als borg in te zetten. Zou het niet gaan, kreeg de betreffende organisatie dat bedrag. Tis dat hij nog naar school moet, maar na afloop kan hij daar zo aan de slag! Ze hadden nog nooit zo'n goede stagiaire gehad.

Pizzaman
15-04-11, 12:32
Ik ga dr vanuit dat als hij Wimbledon bereikt, hij zelf z'n onkosten kan betalen:D Z'n vader zit in de aannemerij, we leggen de rekening wel bij de klant :D Ik ga zo dadelijk wel wat facturen uitwerken :hihi:
Zoiets doet onze regering ook... :D


PVV mag vinden wat ze willen, de kiezers ook. Ik ben echt voor vrijheid en dat betekent dat je andere meningen voor lief moet nemen.
Ik snap al die commotie ook wel. Veel mensen hebben het gevoel dat de balans weg is.
Maar om de bouw van moskeeën te verbieden gaat tegen mijn gevoel van vrijheid in.
Wat ik voor mezelf wens, wil ik een ander ook gunnen.
Waar het dus op neer komt, is dat jij vindt dat we allemaal elkaars mening voor lief moeten nemen.
Ook de mening van de PVV (en de PVV stemmers).

Gaat de PVV tegen jouw gevoel van vrijheid in? Kan natuurlijk.
Misschien gaat het bouwen van moskees wel tegen een ander zijn gevoel van vrijheid in.


Daarnaast heb ik moeite met de slachtofferrol die sommige moslims zich aanmeten en daardoor vergoeilijken wat niet goed gaat.
Ik ook, maar daar zijn moslims niet de enigen in.
Het is een zwaktebod, dat simpelweg een ander verantwoordelijk stelt voor je eigen fouten.
We zien het dus vooral bij mensen die hun eigen verantwoordelijkheid willen ontlopen.


Heb zelf nog een zoon met epilepsie. Hij maakt nu hij ouder wordt ook geregeld mee, dat hij vanwege z'n aandoening moeilijker aan bv een stageplek komt. Mensen zijn toch wat huiveriger. Nu kan hij 2 dingen doen. Zich erbij neerleggen en uitdragen dat hij zielig is en gediscrimineerd wordt of hij zet zijn schouders eronder en geeft niet op. En hij kiest gelukkig voor het laatste.
Hardstikke goed. Ik zie overigens liever dat er centen gaan naar mensen met een (aangeboren, buiten hun schuld) probleem zoals jouw zoon,
dan naar mensen die zelf hun eigen probleem maken door hun hobby (een geloof aanhangen). Hoe dan, zal je wel vragen?
Nou, liever belastingkorting voor een ondernemer die jouw zoon in dienst neemt,
dan dat er weer een moskee moet komen met belastingkorting.
(ergens 'in mijn onderbuik' denk ik ook dat die ondernemer meer oplevert aan de staat, ons aller belastingpotje...)

John2
15-04-11, 13:22
Pizzaman en Karin zijn man en vrouw? :hihi:

Pizzaman
15-04-11, 13:25
Pizzaman en Karin zijn man en vrouw? :hihi:

Ik ben in ieder geval een man...

Over Karin doe ik geen ongefundeerde uitspraken, als Karin een vrouw is dan toch niet die van mij :wijs:
BTW ik dacht ook dat Aleid een vrouw was dus ik zeg maar niks meer he. :hihi:

John2
15-04-11, 13:39
Ik ben in ieder geval een man...

Over Karin doe ik geen ongefundeerde uitspraken, als Karin een vrouw is dan toch niet die van mij :wijs:
BTW ik dacht ook dat Aleid een vrouw was dus ik zeg maar niks meer he. :hihi:

Zeg schei jij even uit Pizzaman, ik ken namelijk een Karin die eerst Jan was.:D

Vind het wel een fout als een man de vrouw de boekhouding laat doen, door het vrijgeven van de inkomsten worden de vrijdagmiddag bijeenkomsten wel moeilijk te verduisteren en zeker je zwart geld. :zegniets:

John2
15-04-11, 13:40
Fantastische onzin weer. Wens is vader van de gedachte.


Zoek maar eens onder "Subsidie moskee", zijne koninglijke hoogheid.

Overtuigd of nog enige twijvels?

Pizzaman
15-04-11, 13:44
Zeg schei jij even uit Pizzaman, ik ken namelijk een Karin die eerst Jan was.:D
Zoals een collega van me ooit eens zei: 'daar voel je niks van'. :eek:


Vind het wel een fout als een man de vrouw de boekhouding laat doen, door het vrijgeven van de inkomsten worden de vrijdagmiddag bijeenkomsten wel moeilijk te verduisteren en zeker je zwart geld. :zegniets:

...aan de andere kant: krijg je nooit gelazer als je op vrijdagmiddag effe de secretaresse op het bureau pakt. :wijs:

Pizzaman
15-04-11, 13:47
Overtuigd of nog enige twijvels?

Geloof jij dat je daarop een reactie gaat krijgen,
behalve 'welke bronnen', en daarna het verwijt 'rechtse bronnen'...
Of dat ze wel subsidie krijgen, maar dat dat aan heeeeeel andere doelen op gaat.
http://www.parool.nl/parool/nl/5/POLITIEK/article/detail/251499/2009/07/02/Raad-ziet-weinig-in-subsidie-moskee.dhtml

??? :D

John2
15-04-11, 14:11
Zoals een collega van me ooit eens zei: 'daar voel je niks van'. :eek:
...aan de andere kant: krijg je nooit gelazer als je op vrijdagmiddag effe de secretaresse op het bureau pakt. :wijs:
Oei, nu maar hopen dat we elkaar zakelijk niet tegenkomen want gegarandeerd dat ik over de grond rol van het lachen op het moment ik je secretaresse ziet. :hihi:


Geloof jij dat je daarop een reactie gaat krijgen,
behalve 'welke bronnen', en daarna het verwijt 'rechtse bronnen'...
Of dat ze wel subsidie krijgen, maar dat dat aan heeeeeel andere doelen op gaat.
http://www.parool.nl/parool/nl/5/POLITIEK/article/detail/251499/2009/07/02/Raad-ziet-weinig-in-subsidie-moskee.dhtml

??? :D
Uhhh neen, maar ik mag hem/haar hier toch wel even mee kietelen, ik beloof je hem niet te pakken op mijn bureau. :D

Pizzaman
15-04-11, 14:23
Oei, nu maar hopen dat we elkaar zakelijk niet tegenkomen want gegarandeerd dat ik over de grond rol van het lachen op het moment ik je secretaresse ziet. :hihi:
Ja dat wordt lollig. Want ik heb er geen :hihi:


Uhhh neen, maar ik mag hem/haar hier toch wel even mee kietelen, ik beloof je hem niet te pakken op mijn bureau. :D
Heu, ik kan me voorsdtellen dat het niet moeilijk is die belofte te houden. :eek:

Karin.N
15-04-11, 14:26
Zeg schei jij even uit Pizzaman, ik ken namelijk een Karin die eerst Jan was.:D

Vind het wel een fout als een man de vrouw de boekhouding laat doen, door het vrijgeven van de inkomsten worden de vrijdagmiddag bijeenkomsten wel moeilijk te verduisteren en zeker je zwart geld. :zegniets:

:ego: Hij mag blij zijn dat ik bereid ben de boekhouding voor hem te doen.

Pizzaman
15-04-11, 14:30
:ego: Hij mag blij zijn dat ik bereid ben de boekhouding voor hem te doen.

Daarover kunnen wij niet oordelen natuurlijk.
Want wij hebben:

A- geen visueel beeld daarbij (mannen zijn vooral visueel ingesteld);
B- geen getuigenverklaringen van het lijdend voorwerp in kwestie;
C- ... en we zijn niet van de belastingdienst! :blowen:

Karin.N
15-04-11, 14:30
Pizzaman en Karin zijn man en vrouw? :hihi:


Ik houd niet van pizza's :D

Ik gaat voor de zekerheid de roepnaam van m'n echtgenoot veranderen, officiële naam Johan, roepnaam :eek: ja, dat gaan we dus snel wijzigen :D

Ik zwaai over een paar jaartjes wel vanaf de VIP box op Wimbledon..........

Pizzaman
15-04-11, 14:31
Ik houd niet van pizza's :D

Ik gaat voor de zekerheid de roepnaam van m'n echtgenoot veranderen, officiële naam Johan, roepnaam :eek: ja, dat gaan we dus snel wijzigen :D

Muhaaaaaaahahahaahahahaha :D

BTW ik verkoop geen Pizza's. Ben wel van dergelijke origine. :wijs:

John2
15-04-11, 14:34
=Pizzaman;4662368]Ja dat wordt lollig. Want ik heb er geen :hihi:
Dan vraag ik me toch af wie er dan gepakt is op die tafel, krijg nu toch het gevoel dat je de klant hebt genaaid. :gniffel:


Heu, ik kan me voorsdtellen dat het niet moeilijk is die belofte te houden. :eek:
:hihi:


:ego: Hij mag blij zijn dat ik bereid ben de boekhouding voor hem te doen.
Ook jij kunt de verduisteringen in zijn boekhouding niet meer wegwerken. :D

John2
15-04-11, 14:37
Ik houd niet van pizza's :D

Ik gaat voor de zekerheid de roepnaam van m'n echtgenoot veranderen, officiële naam Johan, roepnaam :eek: ja, dat gaan we dus snel wijzigen :D

Ik zwaai over een paar jaartjes wel vanaf de VIP box op Wimbledon..........

The ball is OUT, i told you this F*CKING BALL IS OUT!!!
Ik zie je al schelden vanuit deze box als volleert bouwvakker. :D

Karin.N
15-04-11, 14:38
Dan vraag ik me toch af wie er dan gepakt is op die tafel, krijg nu toch het gevoel dat je de klant hebt genaaid. :gniffel:


:hihi:


Ook jij kunt de verduisteringen in zijn boekhouding niet meer wegwerken. :D

Mijn echtgenoot kent zijn plichten :ego:. Elke dag keihard werken zodat ik mijn dagelijkse shop behoefte kan bevredigen :wohaa:.

John2
15-04-11, 14:39
Ik gaat voor de zekerheid de roepnaam van m'n echtgenoot veranderen, officiële naam Johan, roepnaam :eek: ja, dat gaan we dus snel wijzigen :D
.........

:eek:John?:eek:

:D

Pizzaman
15-04-11, 14:45
Dan vraag ik me toch af wie er dan gepakt is op die tafel, krijg nu toch het gevoel dat je de klant hebt genaaid. :gniffel:
Nah, ik naai alleen linksdraaiende subsidieslurporganisaties. :D
Liefst infecteer ik die ook nog met het PVV virus.

John2
15-04-11, 16:43
=Pizzaman;4662406]Nah, ik naai alleen linksdraaiende subsidieslurporganisaties. :D
Pas je wel op dat ze zich niet voortplanten!!!


Liefst infecteer ik die ook nog met het PVV virus.
Een virus met blond haar.......:D

mark61
15-04-11, 23:12
Zoek maar eens onder "Subsidie moskee", zijne koninglijke hoogheid.

Nee, jij. Jij beweert wat. Wie stelt bewijst.

Elke keer hetzelfde met jou, liegen, fantaseren, en als iemand vraagt je fantasieën te onderbouwen mag de vrager het zelf opzoeken.

Je liegt dus.

John2
15-04-11, 23:20
Nee, jij. Jij beweert wat. Wie stelt bewijst.

Elke keer hetzelfde met jou, liegen, fantaseren, en als iemand vraagt je fantasieën te onderbouwen mag de vrager het zelf opzoeken.

Je liegt dus.

Hou jij nu gewoon je kop want jou kennis van zaken heb jij nu wel bewezen en die is 0,0%.
Ongeveer 133.000 resultaten (0,09 seconden)

super ick
17-04-11, 10:26
Nee, jij. Jij beweert wat. Wie stelt bewijst.

Elke keer hetzelfde met jou, liegen, fantaseren, en als iemand vraagt je fantasieën te onderbouwen mag de vrager het zelf opzoeken.

Je liegt dus.

Kom op: schelduhhhhhhhhhhh!

mark61
17-04-11, 12:44
Hou jij nu gewoon je kop want jou kennis van zaken heb jij nu wel bewezen en die is 0,0%.
Ongeveer 133.000 resultaten (0,09 seconden)

Vertel. Het informatietijdperk is echt niet goed voor jou, inderdaad.

John2
17-04-11, 16:38
Kom op: schelduhhhhhhhhhhh!
Dat is dan ook het enigste wat hij kan, ik wist niet dat de opleidingen in Leiden zo achteruit waren gegaan.


Vertel. Het informatietijdperk is echt niet goed voor jou, inderdaad.
Alleen voor mij of in het algemeen?

super ick
17-04-11, 21:43
Kom op John. Zoek nu 1 artikel. 1-tje maar uit goede bron.
Ik ben ook benieuwd.

Eric de Blois
18-04-11, 03:27
Ruim ton subsidie voor charmeoffensief moskeeën

Bron: Elsevier (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/239540/Ruim-ton-subsidie-voor-charmeoffensief-moskeen.htm?rss=true)

woensdag 24 juni 2009

Tien Marokkaanse moskeeën in Amsterdam krijgen 112.000 euro subsidie van de gemeente om aan hun imago te werken. De moskeeën willen transparanter worden, hun relatie met de buurt verbeteren en radicalisering onder moslimjongeren bestrijden.

Dat staat in het vandaag verschenen plan Voorkomen is beter dan genezen van de Unie van Marokkaanse Moslim Organisaties Nederland (UMMON), de Raad van Marokkaanse Moskeeën Noord-Holland en ACB Kenniscentrum.

Gesprekken

De komende twee jaar organiseren de moskeeën ‘activiteiten in de buurt’. Ook krijgen ze allemaal een eigen website. Zo moet duidelijk worden wat zich in de gebedshuizen afspeelt.
Als onderdeel van het project – dat twee jaar loopt – krijgen moskeebestuurders ook trainingen om radicalisering beter te herkennen. Verder worden voorlichtingsavonden, gesprekken over ‘gevoelige onderwerpen’ en 'multiculturele' bijeenkomsten georganiseerd.

Imam op school

In het plan staat ook dat de moskeeën betere contacten moeten opbouwen met jeugd- en onderwijsinstellingen. Bestuurders en imams moeten daar op bezoek gaan om moslimjongeren te stimuleren hun diploma te halen. De ruime euroton waarmee de gemeente Amsterdam het project subsidieert is afkomstig van het ministerie van Binnenlandse Zaken en bedoelt om radicalisering op gemeenteniveau te bestrijden. De moslimorganisaties hebben ook subsidie aangevraagd bij de provincie Noord-Holland om het charmeoffensief buiten Amsterdam te kunnen uitvoeren.

Door Luc van Kemenade

John2
18-04-11, 04:33
Kom op John. Zoek nu 1 artikel. 1-tje maar uit goede bron.
Ik ben ook benieuwd.
http://www.elsevier.nl/web/10239540/Nieuws/Nederland/Ruim-ton-subsidie-voor-charmeoffensief-moskeen.htm

http://www.limburger.nl/article/20081017/REGIONIEUWS02/116740999/1008

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/278587/As-Soennahmoskee-krijgt-onterecht-sportsubsidie.htm

http://noorderlicht.vpro.nl/programmas/3300397/afleveringen/20003470/

Als je er meer nodig hebt hoor ik het wel.

John2
18-04-11, 04:45
Kom op John. Zoek nu 1 artikel. 1-tje maar uit goede bron.
Ik ben ook benieuwd.
http://www.elsevier.nl/web/10239540/Nieuws/Nederland/Ruim-ton-subsidie-voor-charmeoffensief-moskeen.htm

http://www.limburger.nl/article/20081017/REGIONIEUWS02/116740999/1008

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/278587/As-Soennahmoskee-krijgt-onterecht-sportsubsidie.htm

http://noorderlicht.vpro.nl/programmas/3300397/afleveringen/20003470/

Als je er meer nodig hebt hoor ik het wel.